PDA

View Full Version : Tour d'hypocrisie


maarte
25 juli 2007, 22:40
Moet de tour verdergaan of niet?

baseballpolitieker
25 juli 2007, 22:51
Ben je zot, zo'n entertainment. Daarvoor kijk je toch gewoon.:-D

Brandaan
25 juli 2007, 22:54
Moet de tour verdergaan of niet?

Je stelt de vraag trouwens wel op een waardeloze manier: wil je antwoord hebben op de vraag bij de enquete of op de vraag in je bericht? ;-)

maarte
25 juli 2007, 22:56
Je stelt de vraag trouwens wel op een waardeloze manier: wil je antwoord hebben op de vraag bij de enquete of op de vraag in je bericht? ;-)
:?
oef foutje:oops:

baseballpolitieker
25 juli 2007, 23:02
:?
oef foutje:oops:blij dat de fout eindelijk gemaakt is... een diepe zucht en helemaal in elkaar zakken, een gevoel van tevredenheid?:lol:

Duvelke
25 juli 2007, 23:09
tour stopzetten?
Nee, het is grappig om volgen :)

Tom boonen gaat op dit tempo nog winnen :)

Dronkoers
26 juli 2007, 06:41
Bwanee, geef de mensen die hun hele dagen vervelen ook wat kijkplezier...
Ik volg de tour allang niet meer, net als voetbal, die sporten hebben niks meer met sport te maken

kelt
27 juli 2007, 09:32
Binnenkort het "non-event" van het jaar : De aankomst van de Tour in Parijs en de uitroeping van de "overwinnaar"....


Ondertussen zijn er al 2 FRANSE kranten die niks meer zullen berichten over dit circus van gebroken beloften....

Besef ook welke immense OPENBARE middelen ieder jaar ingezet worden voor het laten plaatsgrijpen van een "dopingkoers".

....dit kan niet meer...zoals een hoge pief van de ZDF/ARD het zei enkele weken geleden toen zijn station zich terugtrok van iedere rechtstreekse verslaggeving : het is 40 jaar(VEERTIG JAAR) geleden dat simpson dood neerviel,door een combinatie van doping en overdreven inspanningen....en waar staan we nu???? :?


Het is niet overdreven te stellen dat menig TV-station,dat al een generatie "de tour" als vast zomerevent heeft,nu eens zal moeten nadenken over de "zomerprogrammatie 2008"(ZONDER toer dan!!)


En het zijn niet de grote piefen die het hem gelapt hebben,het zijn de "athleten" zelf!


bon...er zijn overal nog lijsten met knelpuntberoepen,en de meesten zijn jong,die renners 8-).........

Duvelke
27 juli 2007, 10:04
je bedoelt toch niet dat ze een job moeten gaan zoeken? :s
goe zot

Morduk
27 juli 2007, 14:06
Tour stopzetten? Waarom ze er dan eigenlijk mee begonnen. Zelfs de winnaar van vorig jaar is niet bekend.

Max van Dietschland
27 juli 2007, 20:44
Neen Tour mag niet stopgezet worden. Zeker al niet voor die stomme journalisten die de mooie sport willen kapotmaken. Trouwens Tom Boonen heeft een groene trui te verdedigen.

Zwartengeel
27 juli 2007, 21:19
Bwanee, geef de mensen die hun hele dagen vervelen ook wat kijkplezier...
Ik volg de tour allang niet meer, net als voetbal, die sporten hebben niks meer met sport te maken

Langs de andere kant vind ik het wel behoorlijk triestig dat in deze tijden waarin de regeringsonderhandelingen het belangrijkste nieuws zouden moeten zijn alles moet wijken voor 'de koers'. Gisteravond in het journaal: eerste punt: 'de koers', een dik kwartier verder kwamen ook de formatiegesprekken aan bod. Brood en spelen, er is in tweeduizend jaar weinig veranderd...

maarte
27 juli 2007, 21:50
"Als je weet dat iedereen in de jaren 90 epo gebruikte dan moet er toch niet meer over gesproken worden" dixit: Lefevre

"In de voetbal worden afspraken beter gehouden" dixit: Gilles Debilde

8O

Herr Oberst
29 juli 2007, 12:19
De tour hoeft niet stopgezet te worden. De gele trui interesseert me allang niet meer, maar die groene trui van Tom Boonen wel.

Overigens ben ik van mening dat de wielersport een gróndige opkuis nodig heeft. Wat voor waanzin is het eigenlijk ook om Oekraïense ploegen (Astana) mee te laten doen? Iedereen wéét gewoon dat dit owv de doping is.

stropdrager
29 juli 2007, 12:30
De tour hoeft niet stopgezet te worden. De gele trui interesseert me allang niet meer, maar die groene trui van Tom Boonen wel.

Overigens ben ik van mening dat de wielersport een gróndige opkuis nodig heeft. Wat voor waanzin is het eigenlijk ook om Oekraïense ploegen (Astana) mee te laten doen? Iedereen wéét gewoon dat dit owv de doping is.

Astana is een Kazakse ploeg, genoemd naar de hoofdstad van Kazachstan.

Herr Oberst
29 juli 2007, 12:49
Astana is een Kazakse ploeg, genoemd naar de hoofdstad van Kazachstan.

Een Kazakse ploeg, inderdaad, mijn excuses.

Den Ardennees
26 november 2007, 11:17
de geruchten en beschuldigingen aan 't adres van Lefevere blijven zich maar opstapelen. De vraag begint te worden: hoelang nog vooraleer bewijs opduikt tegen Lefevere?


Sinkewitz: "Lefevere zeker op de hoogte van dopingtoestanden"

http://www.hln.be/static/FOTO/art/8/0/4/top_609756.jpg

http://www.hln.be/static/FOTO/art/6/15/2/large_609754.jpg

http://www.hln.be/static/FOTO/art/3/1/4/large_609808.jpg
Lefevere krijgt een stevige sneer van Sinkewitz.



De Duitse wielrenner Patrik Sinkewitz heeft bekend dat hij al in 2000 zijn toevlucht tot doping zocht. Dat verklaarde hij vandaag in de Duitse krant 'Süddeutsche Zeitung'. Sinkewitz kwam ook nog eens terug op zijn periode bij Mapei-Quick Step, waar hij van 2001 tot 2005 in dienst was. "Iedereen wist wat je moest nemen, hoe je het moest gebruiken en wanneer", stelde de Duitser. Hij voegde er ook nog aan toe dat Patrick Lefevere, de manager van het team, zeker op de hoogte was van hetgeen er gebeurde. Sinkewitz werd vorige week nog voor een jaar geschorst na een positieve dopingcontrole in juni.

"Ben het beu"
Lefevere zelf wenst niet te reageren op de nieuwe aantijgingen aan zijn adres. "Ik ben het echt beu steeds maar weer te moeten reageren op roddels en kwakkels die de wereld ingestuurd worden. Telkens zijn het dezelfde bronnen die onder een hoedje spelen. Nooit komen ze met bewijzen af. Ik heb er dan ook geen nood aan om iets te zeggen op de uitspraken van Sinkewitz in een of andere roddelkrant of website. Ik heb heel de zaak in handen van mijn advocaat gegeven. Die zal wel ten gepaste tijde reageren", aldus Lefevere.

"Niet afgeraden"
Sinkewitz' biecht begint aan het begin van deze eeuw. "In 2000 begon ik me te interesseren in doping: je hoorde in het milieu dat EPO bestond en dat het verspreid werd. Ik heb me bij verschillende personen geïnformeerd, ook bij Peter Weibel, de coach van het Duitse team", verduidelijkte Sinkewitz, die verklaarde dat hij enkel EPO gebruikt heeft. "Hij heeft me niet onmiddellijk aanbevolen om EPO te gebruiken, maar hij raadde het ook niet af", stelde de Duitser. Sinkewitz testte in juni positief op testosteron en werd door zijn wielerteam T-Mobile ontslagen.

"Dicht bij grens"
De omkadering van het Duitse team was dus op de hoogte van de dopingpraktijken en ze voerden tijdens de voorbereiding op het WK 2000 in het Franse Plouay ook testen uit naar het hematocriet van de renner. "Weibel controleerde op zijn hotelkamer in Plouay regelmatig mijn hematocrietwaarde, en die lag altijd dicht bij de toegestane grens", zei Sinkewitz, die in 2000 bij de beloften een van de favorieten was voor de tijdrit en de wegrit.

Verkoudheid
"Net voor de tijdrit lag...

het volledige artikel op http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_667545.html

sfiete
26 november 2007, 16:36
Lefevere zal altijd blijven ontkennen, ondanks alles.

De grote ronden mogen niet verdwijnen, maar men is wel toe zoals Michel Wuyts het zei "toe aan een grondige bezinning bij de uittekening van de ronden"
Waarom de renners eerst 100 km laten rijden op een meestal vlak parcours, en daarna pas de uitzending laten beginnen?

Den Ardennees
27 november 2007, 17:01
tja, het is niet meer dan logisch. Wanneer men de deur van de ploegbus van Telekom opendeed, vielen de naalden en pillen er bij wijze van spreken zo uit.

Ik vind het ook een goede zaak dat steeds meer sponsors afhaken, hopelijk zet dit de renners zodanig aan het denken dat doping gewoon niet meer wordt geduld.


T-Mobile stopt met wielersponsoring

T-Mobile, filiaal van de Duitse telecommunicatiegroep Deutsche Telekom, heeft bekendgemaakt dat het met onmiddellijke ingang een punt zet achter de sponsoring van de gelijknamige wielerploeg, die recent in het middelpunt stond van meerdere dopingschandalen. Telekom was sinds 1991 actief in de wielersport.
De in Bonn gevestigde groep stopt niet enkel de sponsoring van het mannenteam, maar ook van de vrouwenploeg.

"We zijn tot deze beslissing gekomen om ons merk te scheiden van verdere blootstelling aan doping in de sport en meer specifiek in het wielrennen", aldus Hamid Akhavan, lid van de Raad van Beheer van Deutsche Telekom en CEO van T-Mobile International, in een communiqué op de website van het wielerteam. "We hebben een verplichting naar onze werknemers, onze klanten en onze aandeelhouders toe om onze aandacht en onze middelen toe te spitsen op onze kernactiviteiten".

"We hebben hard gewerkt met het huidige teammanagement om een propere wielersport te promoten, meer we zijn tot de beslissing gekomen om verder te gaan met onze inspanningen om alle sport van doping te zuiveren via het inzetten van onze middelen in andere richtingen. Deutsche Telekom AG wil duidelijk maken dat deze actie niet gebaseerd is op een enige onenigheid met of slecht gedrag van het teammanagement", benadrukt Akhavan. "We zullen onze verplichtingen in het gevecht tegen doping blijven vervullen".

Teammanager Bob Stapleton voegde er in het communiqué wel nog aan toe: "We hopen met het team onafhankelijk te kunnen voortgaan om onze doelen van wedstrijdsucces te bereiken en om een leider te zijn in de inspanningen tegen doping in het professionele wielrennen".

Begin november onthulde...

volledig artikel op http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF27112007_075

sfiete
27 november 2007, 19:12
Het is inderdaad niet meer dan logisch dat Telekom stopt...
Het is echt slechte reclame voor hen...

Den Ardennees
27 november 2007, 19:28
Het is inderdaad niet meer dan logisch dat Telekom stopt...
Het is echt slechte reclame voor hen...

Onbegrijpelijk dat ze al een andere geldschieter hebben gevonden. Als ik als rijke al een sport zou sponsoren, zou het er al één zijn waarin je tenminste wat zeker kan zijn dat er niet wordt gedopeerd, krulbollen of zo...