PDA

View Full Version : Poulaire Vlaamse Muziek krijgt geen kans.


eno2
27 juli 2007, 10:27
De harde inspanningen van Johan Verstreken (CD§V en Margriet Hermans VLD) in het Vlaams Parlement hebben nog niets opgeleverd: Vlaamse muziek op de VRT is er nog nauwelijks te horen.

De beheersovereenkomst met de VRT moet door Bourgeois geîmplementeerd worden.

Daar staat in dat er voldoende Nederlandstalige muziek moet gedraaid worden.

Als strandzanger eis ik ook voldoende opnamemogelijkheden, zodat ik kan uitgezonden worden zonder het strand te moeten verlaten.

Duvelke
27 juli 2007, 10:33
enkel goede muziek moet gehoord worden. of dat nu engels, frans, marokaans of nederlands is, speelt geen rol.

baseballpolitieker
27 juli 2007, 10:37
De harde inspanningen van Johan Verstreken (CD§V en Margriet Hermans VLD) in het Vlaams Parlement hebben nog niets opgeleverd: Vlaamse muziek op de VRT is er nog nauwelijks te horen.

De beheersovereenkomst met de VRT moet door Bourgeois geîmplementeerd worden.

Daar staat in dat er voldoende Nederlandstalige muziek moet gedraaid worden.

Als strandzanger eis ik ook voldoende opnamemogelijkheden, zodat ik kan uitgezonden worden zonder het strand te moeten verlaten.Om de vijf minuten zie je Vlaamse liedjesprogramma's, je ziet gewoon bijna niets meer engels en frans.:? Waar jij dat van haalt...

eno2
27 juli 2007, 10:39
Om de vijf minuten zie je Vlaamse liedjesprogramma's, je ziet gewoon bijna niets meer engels en frans.:? Waar jij dat van haalt...

Van een interventie in het Vlaamse parlement door Verstreken en Hermans.

Gerapporteerd door het ACV...

eno2
27 juli 2007, 10:40
enkel goede muziek moet gehoord worden. of dat nu engels, frans, marokaans of nederlands is, speelt geen rol.

Dat vind ik ook.
En dat ze me aanstellen als censor...

Derk de Tweede
27 juli 2007, 10:46
De harde inspanningen van Johan Verstreken (CD§V en Margriet Hermans VLD) in het Vlaams Parlement hebben nog niets opgeleverd: Vlaamse muziek op de VRT is er nog nauwelijks te horen.

De beheersovereenkomst met de VRT moet door Bourgeois geîmplementeerd worden.

Daar staat in dat er voldoende Nederlandstalige muziek moet gedraaid worden.

Als strandzanger eis ik ook voldoende opnamemogelijkheden, zodat ik kan uitgezonden worden zonder het strand te moeten verlaten.

Wordt Laura Lynn niet geboycot door de VRT?

Den Ardennees
27 juli 2007, 10:49
Wat poulaire Vlaamse muziek is,is me een raadsel...

Niettemin vind ik dat er op de RADIO inderdaad meer Nederlandstalige muziek zou moeten worden gedraaid, een zender als Topradio bvb zegt rechtuit dat ze principieel geen Nederlandstalige muziek draaien. Dit vind ik te ver gaan. Die zender wil populair en jong zijn, dat je dan geen Luc Steeno draait kan ik begrijpen, maar je kan ook jong en fris zijn met Nederlandstalige muziek van 't Hof van Commerce, Stijn en vele andere groepen.

Wanneer zenders hardnekkig blijven weigeren, dan moet idd de wetgever maar tussenkomen. Dat is een kwestie van bescherming van de eigen cultuur, in Frankrijk doet men dat ook.

Anna List
27 juli 2007, 10:50
De harde inspanningen van Johan Verstreken (CD§V en Margriet Hermans VLD) in het Vlaams Parlement hebben nog niets opgeleverd: Vlaamse muziek op de VRT is er nog nauwelijks te horen.

De beheersovereenkomst met de VRT moet door Bourgeois geîmplementeerd worden.

Daar staat in dat er voldoende Nederlandstalige muziek moet gedraaid worden.

Als strandzanger eis ik ook voldoende opnamemogelijkheden, zodat ik kan uitgezonden worden zonder het strand te moeten verlaten.

een strandzanger vertegenwoordigd door een strandjanet :lol:
aan het strandwater dat tegenwoordig strontwater heet ...

Den Ardennees
27 juli 2007, 10:56
een strandzanger vertegenwoordigd door een strandjanet :lol:
aan het strandwater dat tegenwoordig strontwater heet ...


gaan we persoonlijk worden?:roll:

Duupje
27 juli 2007, 10:58
Wat poulaire Vlaamse muziek is,is me een raadsel...

Niettemin vind ik dat er op de RADIO inderdaad meer Nederlandstalige muziek zou moeten worden gedraaid, een zender als Topradio bvb zegt rechtuit dat ze principieel geen Nederlandstalige muziek draaien. Dit vind ik te ver gaan. Die zender wil populair en jong zijn, dat je dan geen Luc Steeno draait kan ik begrijpen, maar je kan ook jong en fris zijn met Nederlandstalige muziek van 't Hof van Commerce, Stijn en vele andere groepen.

Wanneer zenders hardnekkig blijven weigeren, dan moet idd de wetgever maar tussenkomen. Dat is een kwestie van bescherming van de eigen cultuur, in Frankrijk doet men dat ook.

Al die inmengingen altijd, ben het kotsbeu.
Het is Topradio's goed recht.
Ben je er niet mee akkoord ? Richt dan zelf een volledig Nederlandstalig station op.

eno2
27 juli 2007, 11:05
een strandzanger vertegenwoordigd door een strandjanet :lol:
aan het strandwater dat tegenwoordig strontwater heet ...
En wat ben jij eigenlijk? Een drag-queen?
Kijk tussen je eigen benen, wil je?:shocked!: :2gunfire: :vamp: :hm: :lolabove: :clapping: :boo: :lilangel:

Derk de Tweede
27 juli 2007, 11:07
Al die inmengingen altijd, ben het kotsbeu.
Het is Topradio's goed recht.
Ben je er niet mee akkoord ? Richt dan zelf een volledig Nederlandstalig station op.

Een publieke omroep dient er om het gehele volk te bedienen, dus ook liefhebbers van Vlaamse chansons en Nederlandse smartlappen.
Die simpele "boem boem" muziek horen we al genoeg op commerciele zenders.

Duupje
27 juli 2007, 11:17
Een publieke omroep dient er om het gehele volk te bedienen, dus ook liefhebbers van Vlaamse chansons en Nederlandse smartlappen.
Die simpele "boem boem" muziek horen we al genoeg op commerciele zenders.

Er is toch niemand die jou vastbind voor je radio om naar boemboem te luisteren Derk ?

Die met nederlandstalige muziek zijn er nochthans genoeg. Maar raar, die trekken waarschijnlijk niet zoveel luisteraars aan.
Nogmaals, niemand houdt iemand tegen om zo'n station op te richten, nietwaar ?
Maar dat is dankzij de wetgeving zo simpel niet, en bovendien is het makkelijker de overheid voor ALLES in te schakelen ipv zelf initiatieven te nemen. En net daarom verdwijnen al die kleinere stations in het niets. Dankzij die fameuze overheid.

Derk de Tweede
27 juli 2007, 11:41
Er is toch niemand die jou vastbind voor je radio om naar boemboem te luisteren Derk ?

Die met nederlandstalige muziek zijn er nochthans genoeg. Maar raar, die trekken waarschijnlijk niet zoveel luisteraars aan.
Nogmaals, niemand houdt iemand tegen om zo'n station op te richten, nietwaar ?
Maar dat is dankzij de wetgeving zo simpel niet, en bovendien is het makkelijker de overheid voor ALLES in te schakelen ipv zelf initiatieven te nemen. En net daarom verdwijnen al die kleinere stations in het niets. Dankzij die fameuze overheid.

De publieke omroep heeft toch een nationale taak, ze mogen best boem boem muziek uitzenden, maar een boycot van Vlaamse artiesten als Laura Lynn en Dana Winner is wel heel bizar.

De Sponkmeester
27 juli 2007, 11:45
Als een private radiozender beslist om geen Nederlandstalige muziek uit te zenden, dan is dat hun goed recht.
Voor een publieke radiozender liggen de zaken natuurlijk anders, maar dan nog is er de vraag: Wat is kwalitatieve Nederlandstalige muziek?

Anna List
27 juli 2007, 11:47
gaan we persoonlijk worden?:roll:

mijn goede vriend eno noemde zichzelf strandzanger hoor ... daar kwam ik niet mee af.

Derk de Tweede
27 juli 2007, 11:55
Als een private radiozender beslist om geen Nederlandstalige muziek uit te zenden, dan is dat hun goed recht.
Voor een publieke radiozender liggen de zaken natuurlijk anders, maar dan nog is er de vraag: Wat is kwalitatieve Nederlandstalige muziek?

Daar kun je vrijwel niet over oordelen.
Ik heb zelf een enorme hekel aan de zangkunsten van Frans Bauer en Gerard Joling. Er zijn echter heel veel mensen die daar anders over denken.

DaBlacky
27 juli 2007, 11:55
De publieke omroep heeft toch een nationale taak, ze mogen best boem boem muziek uitzenden, maar een boycot van Vlaamse artiesten als Laura Lynn en Dana Winner is wel heel bizar.

Even ter verduidelijking: Topradio is een commerciële zender.

Hierbij neem ik geen standpunt in in deze discussie, ik wou het gewoon verduidelijken.

Johan217
27 juli 2007, 12:12
maar een boycot van Vlaamse artiesten als Laura Lynn en Dana Winner is wel heel bizar.
Gebeurt dat? Waarom doen ze dat?

Ik vind niet dat er quota's moeten komen voor dit-of-dat soort muziek. Zorg er alleen voor dat er genoeg variatie zit in de programmering, en zeker op de publieke radiozenders die zich per definitie "moeten richten op iedereen". Commerciële en onafhankelijke (voor zover die nog bestaan) zenders mogen doen wat ze willen uiteraard.

Met andere woorden: Ik wil Made in Germany terug!!! :)

I amsterdam
27 juli 2007, 15:02
Een publieke omroep dient er om het gehele volk te bedienen, dus ook liefhebbers van Vlaamse chansons en Nederlandse smartlappen.
Die simpele "boem boem" muziek horen we al genoeg op commerciele zenders.

Wat vind je van Frederique Spigt?

http://www.youtube.com/watch?v=XsMzfRpi7HE

Ik houd van passie en hartstocht ,al dat "boem-boem" kan me gestolen worden;-)

I amsterdam
27 juli 2007, 15:09
Daar kun je vrijwel niet over oordelen.
Ik heb zelf een enorme hekel aan de zangkunsten van Frans Bauer en Gerard Joling. Er zijn echter heel veel mensen die daar anders over denken.

En heb je ook een hekel aan een Amsterdams accent?
Voor mijn poort-tijd had ik een vriendinnetje in de Jordaan.

http://www.youtube.com/watch?v=U1-OCC6Yqh4

Derk de Tweede
27 juli 2007, 17:27
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2814267#post2814267)
Daar kun je vrijwel niet over oordelen.
Ik heb zelf een enorme hekel aan de zangkunsten van Frans Bauer en Gerard Joling. Er zijn echter heel veel mensen die daar anders over denken.


En heb je ook een hekel aan een Amsterdams accent?
Voor mijn poort-tijd had ik een vriendinnetje in de Jordaan.

http://www.youtube.com/watch?v=U1-OCC6Yqh4

Ik hoor liever echt plat-Amsterdams, dan dat verschrikkelijke poldernederlands.
Zo, nu snel weer een CD opzetten van Normaal!

http://www.streektaalzang.nl/strk/geld/pic/normaal.jpg

Ik zeg oeh (oeh)
Ik zeg aah (aah)
Ik zeg oeh (oeh)
Oeh (oeh)

Oehoe oehoerend hard
Kwamen zie daor aangescheurd
Oehoe oehoerend hard
Want zie hadden van de motorcross geheurd

Langzaam rijden dat deeien zie nooit
Dat vonden zie toch maar tied verknooid
Bertus op zien Norton
En Tinus op de BSA

Naar de motorcross op het Hengelse Zand
De hoender en de vrouw
Die stoven aan de kant
Bertus op zien Norton
En Tinus op de BSA

refr.:
Zie gingen oeh, oehoe oehoe
Oehoe oehoe oehoerend hard
Zie gingen oeh, oehoe oehoe
Oehoe oehoe oehoerend hard

Oehoe oehoerend hard
Scheurden zie na de cross naar huus
Oehoe oehoerend hard
Want dan waren zie eerder thuus

Zie hadden ellerbarstend gein gehad
Zie waren allebei een heel klein beetjen zat
Bertus op zien Norton en Tinus op de BSA

Aan 't gevaor hadden zie nog nooit gedacht
Zie waren koning op de weg en dachten "alles mag"
Bertus op zien Norton en Tinus op de BSA

refr.

Maar zoals altied kom an dat gejakker een end
Deur 'n zatte kerel die de snelheid van een motor niet kent
Bertus ree d'r op en Tinus kwam d'r vlak achteran
Iedereen die zei van die lui heur-ie nooit meer wat van

Zie gingen nooit, nee nee nooit
Nooit meer oerend hard
Zie gingen nooit, nee nee nooit
Nooit meer oerend hard

Maar wie gaot oeh, oehoe oehoe
Oehoe oehoe oehoerend hard
Maar wie gaot oeh, oehoe oehoe
Oehoe oehoe oehoerend hard
En wie gaot oeh, oehoe oehoe
Oehoe oehoe oehoerend hard
En wie gaot oeh, oehoe oehoe
Oehoe oehoe oehoerend hard
En wie gaot oeh, oehoe oehoe
Oehoe oehoe oehoerend hard
En wie gaot oeh, oehoe oehoe
Oehoe oehoe oehoerend hard

Raf
27 juli 2007, 18:48
De harde inspanningen van Johan Verstreken (CD§V en Margriet Hermans VLD) in het Vlaams Parlement hebben nog niets opgeleverd: Vlaamse muziek op de VRT is er nog nauwelijks te horen.
Goed zo! Hoe minder van die Vlaamsche pulp we te verduren krijgen, hoe meer ik dat zal appreciëren... De Vlaamsche muziek die het waard is om de radio te halen, heeft de inspanningen van Johan Verstreken (who the fuck is Johan Verstreken?) en Margriet Hermans niet nodig.

Anna List
27 juli 2007, 20:14
Goed zo! Hoe minder van die Vlaamsche pulp we te verduren krijgen, hoe meer ik dat zal appreciëren... De Vlaamsche muziek die het waard is om de radio te halen, heeft de inspanningen van Johan Verstreken (who the fuck is Johan Verstreken?) en Margriet Hermans niet nodig.

inderdaad Raf, en Vlaanderen heeft geen openbare omroep nodig, en de radio's hebben geen belastingsgeld nodig.

Raf
27 juli 2007, 20:20
inderdaad Raf, en Vlaanderen heeft geen openbare omroep nodig, en de radio's hebben geen belastingsgeld nodig.
Nee, de openbare omroep mag gerust blijven en gefinancierd worden met belastingsgeld. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Nog al een geluk dat we onze openbare omroep hebben om een klein beetje cultuur en goede smaak te bewaren in onze tien-om-te-zien-maar-geen-een-om-aan-te-horen-cultuur.

evilbu
27 juli 2007, 20:20
http://www.youtube.com/watch?v=U1-OCC6Yqh4
dat is echt een afgrijselijk accent. Dan hoor ik veel liever dat dialect uit die soap uit Twente, ook al begrijp ik dat niet zo goed.
inderdaad Raf, en Vlaanderen heeft geen openbare omroep nodig, en de radio's hebben geen belastingsgeld nodig.
Mja, vroeger was de openbare omroep het enige deftige!
Wie is dat in je avatar!!!:evil: :evil:

Derk de Tweede
27 juli 2007, 20:57
http://www.youtube.com/watch?v=U1-OCC6Yqh4
dat is echt een afgrijselijk accent. Dan hoor ik veel liever dat dialect uit die soap uit Twente, ook al begrijp ik dat niet zo goed.

Mja, vroeger was de openbare omroep het enige deftige!
Wie is dat in je avatar!!!:evil: :evil:

Dit verstao ik zelfs nie:

http://www.youtube.com/watch?v=Auj4DxhWsu4&mode=related&search=

evilbu
27 juli 2007, 21:27
Dit verstao ik zelfs nie:

http://www.youtube.com/watch?v=Auj4DxhWsu4&mode=related&search=
Ik ook niet.8-)
Hier is de tekst in het Fries http://www.waltertje.com/artist.php?artist_id=47&mode=lyric&lyric_id=443
Dan nog had ik vertaling nodig :oops: (hier is de tekst in het Fries wel kapot) :
http://www.lyrics007.com/De%20Kast,%20Lyrics/Morgen%20Wordt%20Het%20Beter%20Lyrics.html

eno2
28 juli 2007, 09:22
mijn goede vriend eno noemde zichzelf strandzanger hoor ... daar kwam ik niet mee af.
Strandjanet aan Strontwater, :shocked!: :2gunfire: :vamp: :hm: :lolabove: :clapping: :boo: :lilangel:

Havana
28 juli 2007, 09:51
Ik hoor nog regelmatig Vlaams gejank op de radio.

Ze draaien ook zo weinig blues (behalve het programma Pili Pili, waarvoor dank) :evil:

Het is nu eenmaal onmogelijk iedereen tevreden te stellen.