PDA

View Full Version : de flitspalen


Isabella
18 augustus 2007, 14:51
Flitspaal in brand gestoken in Arendonk


ARENDONK - Onbekenden hebben omstreeks 3 uur zaterdagmorgen een flitspaal in brand gestoken aan De Bergen in Arendonk. In de behuizing zat een camera. Vermoedelijk heeft een bestuurder die eerder op de dag geflitst is, de feiten gepleegd.
De brandweer en politie werden verwittigd door een buurtbewoner die de brand had opgemerkt. Een onbekende had twee autobanden met benzine rond de flitspaal gehangen en die in brand gestoken. De paal, de camerabehuizing en vermoedelijk ook de camera zijn volledig vernield. De daders zijn spoorloos.

---------------------------------------------------------------------------

Als dat aan zo'n tempo verdergaat hebben we er binnen een jaar even weinig als wallonië :lol:

Ik schaar mij volledig achter het verbranden van flitspalen, tot een evenwicht bereikt is :D

Dronkoers
18 augustus 2007, 14:53
Mijn diepste sympathieën voor de daders, doe zo voort!

Jaani_Dushman
18 augustus 2007, 14:54
Ze mogen die pyromaan van mijn part in de fik steken. :x

evilbu
18 augustus 2007, 14:55
Verkeersveiligheid is een zeer ernstige zaak.

Dronkoers
18 augustus 2007, 14:55
Ze mogen die pyromaan van mijn part in de fik steken. :x

Deze doet het wel voor het goede doel eh ;-)

Jaani_Dushman
18 augustus 2007, 14:59
Deze doet het wel voor het goede doel eh ;-)Als hij iets voor het goede doel wil doen, dat hij dan zijn auto in de fik steekt.

Dronkoers
18 augustus 2007, 15:01
Verkeersveiligheid is een zeer ernstige zaak.

Tegenwoordig is het meer een vul-de-staatskas-zaak

Jaani_Dushman
18 augustus 2007, 15:02
Tegenwoordig is het meer een vul-de-staatskas-zaakRij dan niet meer met de auto. Dan betaal je geen wegenbelastig, geen mazouttaks en geen flitsboetes.

Isabella
18 augustus 2007, 15:43
Ze mogen die pyromaan van mijn part in de fik steken. :x

Verkeersveiligheid is een zeer ernstige zaak.

De dag dat er in Wallonië 40procent van de Belgische flitspalen staat mogen ze stoppen met flitspalen in brand steken.

Verkeersveiligheid is natuurlijk een ernstige zaak, maar waarom blijkt dat enkel voor Vlaanderen te gelden.

Komt ook nog eens bij dat de boetes onredelijk geworden zijn. Akkoord je moet maar niet te snel rijden, dan heb je ook geen boete.
Maar mensen met Geld gelijk ne Laurent laten zich daar niet door tegenhouden hoor, die lachen eens dat ze geflitst worden, rijden lekker door, en betalen met het geld van de belastingbetaler.
Al wie het zich kan veroorloven scheurt tegen 140 op de E17.
Ze zouden daar beter werkstraffen opzetten, 20 werkuren vuil gaan oprapen vantussen onze schone groene bermen/natuur.
Ik zie Laurent al bezig :lol:

Spliff
18 augustus 2007, 15:46
Mijn diepste sympathieën voor de daders, doe zo voort!


Jajaja Beverse feesten zogezegd eh ;)

Lincoln
18 augustus 2007, 15:51
Ja joung, weer een flitspaal in de flits gestoken...

BigF
18 augustus 2007, 15:54
ik heb geen probleem met flitspalen maar ze moeten in't zicht staan.

mensen die een flitspaal zien staan minderen snelheid en rijden op een verantwoorde manier voorbij die paal

mensen die 'em niet zien staan vlammen ofwel gewoon verder (op een dus onveilige manier) of gaan als een idioot in de remmen als ze hem op het laatste moment toch zien.

zet voor mijn part heel het land vol, maar niet genieperig achter bomen of verkeersborden.

P.s. Hier in de buurt zijn ze 2 nieuwe flitspalen aan't plaatsen en voorlopig staan er enkel nog maar de palen. De kastjes met de camera hangen er nog niet en toch merk ik dat iedereen mindert aan die (lege) palen.
:cheer:
Dat kan natuurlijk ook maar werken als ze in't zicht hangen.

P.p.s. In Nederland staat bijna iedere flitspaal met een verkeersbord aangegeven en ook dan nog houdt men zich vrij goed aan de snelheid.

Jaani_Dushman
18 augustus 2007, 16:12
De dag dat er in Wallonië 40procent van de Belgische flitspalen staat mogen ze stoppen met flitspalen in brand steken.

Verkeersveiligheid is natuurlijk een ernstige zaak, maar waarom blijkt dat enkel voor Vlaanderen te gelden.

Komt ook nog eens bij dat de boetes onredelijk geworden zijn. Akkoord je moet maar niet te snel rijden, dan heb je ook geen boete.
Maar mensen met Geld gelijk ne Laurent laten zich daar niet door tegenhouden hoor, die lachen eens dat ze geflitst worden, rijden lekker door, en betalen met het geld van de belastingbetaler.
Al wie het zich kan veroorloven scheurt tegen 140 op de E17.
Ze zouden daar beter werkstraffen opzetten, 20 werkuren vuil gaan oprapen vantussen onze schone groene bermen/natuur.
Ik zie Laurent al bezig :lol:Stop dan met de auto te rijden. Ga met de trein. Dan mogen de Walen via hun verkeersbelasting en mazouttaks voor onze treinritten betalen.

Ambiorix
18 augustus 2007, 16:23
ik ben niet tegen het concept, snelheidsduivels mogen gerust in hun zak tasten en de staat verrijken. Maar:
- doe dit dan verantwoord, dus niet op plaatsen waar het belachelijk is dat je beboet wordt voor 5km/u over de limiet. In bebouwde kommen, steden, enz. is het natuurlijk niet meer dna normaal.
- laat Wallonië evenredig meebetalen. De grootste belgicisten die altijd staan te zeveren over gelijkheid tss de twee landsdelen zwijgen hier angstvallig over. Waarom?

Isabella
18 augustus 2007, 16:49
Stop dan met de auto te rijden. Ga met de trein. Dan mogen de Walen via hun verkeersbelasting en mazouttaks voor onze treinritten betalen.

Ik rij niet met de auto en heb er ook geen. Ik ga overal naartoe met de fiets en als de kindjes meegaan met de fietskar erachter ;)

Jaani_Dushman
18 augustus 2007, 16:52
Ik rij niet met de auto en heb er ook geen. Ik ga overal naartoe met de fiets en als de kindjes meegaan met de fietskar erachter ;):cheer: een prachtmoeder!! :cheer:

DaBlacky
18 augustus 2007, 18:04
De dag dat er in Wallonië 40procent van de Belgische flitspalen staat mogen ze stoppen met flitspalen in brand steken.

Verkeersveiligheid is natuurlijk een ernstige zaak, maar waarom blijkt dat enkel voor Vlaanderen te gelden.

ge moet dat positief bekijken. Hoe onveiliger het verkeer in Wallonië, hoe meer doden, hoe minder transfers... ;)

Isabella
18 augustus 2007, 21:32
ge moet dat positief bekijken. Hoe onveiliger het verkeer in Wallonië, hoe meer doden, hoe minder transfers... ;)

Maar ook hoe meer gewonden die worden verzorgd in ziekenhuizen en die kosten....
Hoe meer invaliden door verkeersongevallen en die kosten....

Trajanu$
18 augustus 2007, 21:42
Verkeersveiligheid is een zeer ernstige zaak.


flitspalen, vluchtheuvels ed zijn slecht voor het milieu

Jazeker
18 augustus 2007, 23:36
ik ben niet tegen het concept, snelheidsduivels mogen gerust in hun zak tasten en de staat verrijken. Maar:
- doe dit dan verantwoord, dus niet op plaatsen waar het belachelijk is dat je beboet wordt voor 5km/u over de limiet. In bebouwde kommen, steden, enz. is het natuurlijk niet meer dna normaal.
- laat Wallonië evenredig meebetalen. De grootste belgicisten die altijd staan te zeveren over gelijkheid tss de twee landsdelen zwijgen hier angstvallig over. Waarom?

Voila.

vb: Als je van Wemmel naar Merchtem rijdt, dan krijg je een flinke bergaf waar je ondanks het feit dat er daar geen voetgangers zijn, nog steeds 50 moet rijden. Op die plaats komt het er gewoon op neer om constant je rem ingedrukt te houden om niet boven de 50 te gaan en het is ook vaak op die plaats dat ze staan te flitsen. Straf type dat er ooit in slaagt mij te overtuigen dat het daar om verkeersveiligheid gaat.

vb2: In Buggenhout is er een quasi haarspeldbocht waar je vlak ervoor nog aan herinnerd wordt dat je er max. 70km/u mag rijden. Straf type dat met een gerust hart die bocht aan 70 neemt. Controles heb ik er nooit gezien.

Ik heb echt dat "extra belasting" gevoel bij dat soort toestanden.

maddox
19 augustus 2007, 02:53
De meeste flitspalen staan waar ze het best opbrengen. Ergo, gewoon een automatische jackpot voor de overheden.

Maar 1 ding is wel zeker, als je je aan de regels houd, dienen de flitspalen voor niks.

En ik begrijp de frustratie van de brandstichter ook. Want als we deze Big Brother achtige toestanden zomaar, zonder slag of stoot toelaten, dan kunnen we vroeg of laat een flitskast in de slaapkamer verwachten, om ons te kontroleren dat we geen illegaal standje uitvoeren tijdens de meer creatieve bedsport.