PDA

View Full Version : MR geeft Leterme nog tot donderdag


Zwartengeel
20 augustus 2007, 12:02
ma 20/08/07 - Didier Reynders van de MR wil dat formateur Yves Leterme tegen donderdag volledige duidelijkheid schept. Reynders verwacht van Leterme een volledig voorstel om iedereen weer rond de tafel te krijgen.

(Belga)

De Franstalige liberalen hebben een suggestie voor de formateur om uit de impasse te geraken.

Ze verwachten van Leterme een voorstel over alles, de begroting, het sociaaleconomische en het communautaire. Het moet nu vooruitgaan is de boodschap.

Intussen heerst er windstilte op Hertoginnedal. Achter de schermen probeert formateur Leterme allerlei discrete contacten te leggen.

Dat kan hooguit enkele dagen duren, dan moet formateur Leterme met resultaten komen om iedereen weer rond de tafel te krijgen.

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/politiek/070820_Reynders

En wat gaat Reynders doen indien er tegen donderdag geen vooruitgang geboekt is?

DenKempenzoon
20 augustus 2007, 12:05
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/politiek/070820_Reynders

En wat gaat Reynders doen indien er tegen donderdag geen vooruitgang geboekt is?

Zichzelf tot formateur benoemen denk ik.

Nederlandse Leeuw
20 augustus 2007, 12:05
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/politiek/070820_Reynders

En wat gaat Reynders doen indien er tegen donderdag geen vooruitgang geboekt is?
hij stapt uit de formatiegesprekken denk ik. Leterme heeft hem nodig dus hij zal zich haasten om te voorkomen dat Reynders zich terugtrekt.

Lukt Leterme dat niet, wordt hij waarschijnlijk ontslagen als formateur.

Confucius
20 augustus 2007, 12:05
En dat gaat dan de dag nadien weer op de voorpagina van Le Soir staan en meteen belachelijk gemaakt worden. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan de zelfde steen, alhoewel Leterme ? Misschien kan Reynders beter formateur worden en kunnen de vlamingen dan op zijn algemeen plan antwoorden met een unaniem "nee".

duveltje382
20 augustus 2007, 12:07
Was leterme dan nog niet duidelijk genoeg voor de MR?

maarte
20 augustus 2007, 12:11
Ook de Vld zou het hier mee eens zijn. (bron: vrt nieuws)

Dat wil dus zeggen dat van dat vlaamse front helemaal geen sprake is en CD&VNvA nu alleen staan om de vlaamse "eisen" te verdedigen. Een totale afgang en nederlaag hangt spijtig genoeg in de lucht.

maarte
20 augustus 2007, 12:13
En dat gaat dan de dag nadien weer op de voorpagina van Le Soir staan en meteen belachelijk gemaakt worden. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan de zelfde steen, alhoewel Leterme ? Misschien kan Reynders beter formateur worden en kunnen de vlamingen dan op zijn algemeen plan antwoorden met een unaniem "nee".De vld die nee zegt tegen MR:-o wie weet met Verhofstadt zelfs terug als premier

DenKempenzoon
20 augustus 2007, 12:14
Ook de Vld zou het hier mee eens zijn. (bron: vrt nieuws)

Dat wil dus zeggen dat van dat vlaamse front helemaal geen sprake is en CD&VNvA nu alleen staan om de vlaamse "eisen" te verdedigen. Een totale afgang en nederlaag hangt spijtig genoeg in de lucht.

Als de VLD meedoet is volgens mij de beste uitweg voor Leterme het publiek verklaren dat hij de Vlaamse eisen weigert in de koelkast te stoppen en ontslag neemt als formateur.

Savatage
20 augustus 2007, 12:15
Een totale afgang en nederlaag hangt spijtig genoeg in de lucht.

Ik heb al vanaf het begin van die hele "crisis" de indruk, dat het hierop gaat neerkomen.

Isabella
20 augustus 2007, 12:21
Het artikel werd verder aangevuld:

"MR geeft Leterme nog tot donderdag"
ma 20/08/07 - Didier Reynders van de MR wil dat formateur Yves Leterme tegen donderdag volledige duidelijkheid schept. Reynders verwacht van Leterme een volledig voorstel om iedereen weer rond de tafel te krijgen.
De Franstalige liberalen hebben een suggestie voor de formateur om uit de impasse te geraken.
(Belga)
Ze verwachten van Leterme (foto) een voorstel over alles, de begroting, het sociaaleconomische en het communautaire. Het moet nu vooruitgaan, is de boodschap.

"We kunnen geen week wachten. Zoniet zal de formateur zijn conclusies moeten trekken", zegt Reynders.

Intussen heerst er windstilte op Hertoginnedal. Achter de schermen probeert formateur Leterme allerlei discrete contacten te leggen. Dat kan hooguit enkele dagen duren, dan moet formateur Leterme met resultaten komen om iedereen weer rond de tafel te krijgen.

CD&V wijst het ultimatum van Reynders van de hand. Volgens Jo Vandeurzen gaat het nu niet over de timing, maar over de inhoud. "Als er voldoende nieuwe contacten zijn gelegd, is CD&V bereid opnieuw rond de tafel te gaan zitten", zegt Vandeurzen.
--------------------------------------------------------------------------

Ik vind het een verstandig antwoord van CD&V-Nva.
Inhoud is idd belangrijker dan het snel snel afhandelen.
Wat gaat Reynders doen als er donderdag nog niets is gebeurd?
Gaan klagen bij papa Albert?

Montalcino
20 augustus 2007, 13:00
Ook de Vld zou het hier mee eens zijn. (bron: vrt nieuws)

Dat wil dus zeggen dat van dat vlaamse front helemaal geen sprake is en CD&VNvA nu alleen staan om de vlaamse "eisen" te verdedigen. Een totale afgang en nederlaag hangt spijtig genoeg in de lucht.

Dat was te verwachten. Meestal is het zo dat er aan Vlaamse kant een partij toegeeft in de hoop zoveel mogelijk binnen te halen, in plaats van eerst zoveel mogelijk binnen te halen voor Vlaams België en dan pas zich druk te maken over wie wat krijgt. Dat komt, het is een vicieuze cirkel, door het gebrek aan eendracht binnen de Vlaamse onderhandelaars.

Het gesprek van het weekend met Somers heeft effect gehad. Wie was het ook weer die het inschakelen van de koning een meesterlijke zet vond van Leterme?

DenKempenzoon
20 augustus 2007, 13:06
Volgens Ivan Devadder willen ook de Franstaligen eerst BHV opgelost zien.

Dat wordt sowieso al een eerste knoop die ze niet ontward krijgen.

stropdrager
20 augustus 2007, 13:25
Sinds de nederlaag van de PS en de "overwinning" van de MR gedraagt Reynders zich heel arrogant; hij wil duidelijk heel graag zelf premier worden.
Van mij mag Reynders eerste minister worden.

the outlaw torn
20 augustus 2007, 13:48
Sinds de nederlaag van de PS en de "overwinning" van de MR gedraagt Reynders zich heel arrogant; hij wil duidelijk heel graag zelf premier worden.
Van mij mag Reynders eerste minister worden.

van mij niet, mr dit terzijde. Reynders spreidt een arrogantie ten toon die zijn gelijke niet kent op dit moment.

dat de VLD akkoord zal gaan met wat hun waalse vrienden zeggen spreekt voor zich, wat ze in de media ook mogen verklaren.

het was te denken dat de VLD weer leugens aan het verkopen was, vr de zoveelste keer op rij.

benieuwd hoe Leterme het gaat aanpakken, mr een toegeving van de Vlamingen is in de maak. met dank aan Albert, zijn koninkrijk is weer gered, enfin, gered, gereanimeerd, want ooit komt, al dan niet geweldloos de vlaamse bevolking in actie.

begin mij eigenlijk af te vragen hoe lang de modale, niet -politiek geinteresseerde vlaming dit alles nog gaat pikken ?

op NV-A valt hoogstwaarschijnlijk ook niet meer te rekenen. jammer mr helaas.

dit alles is koren op de molen van VB, zoveel is zeker ,en de zgn democratische partijen verdienen niet beter. ze hebben het, voor de zoveelste keer, zelf gezocht.

DenKempenzoon
20 augustus 2007, 13:54
van mij niet, mr dit terzijde. Reynders spreidt een arrogantie ten toon die zijn gelijke niet kent op dit moment.

dat de VLD akkoord zal gaan met wat hun waalse vrienden zeggen spreekt voor zich, wat ze in de media ook mogen verklaren.

het was te denken dat de VLD weer leugens aan het verkopen was, vr de zoveelste keer op rij.

benieuwd hoe Leterme het gaat aanpakken, mr een toegeving van de Vlamingen is in de maak. met dank aan Albert, zijn koninkrijk is weer gered, enfin, gered, gereanimeerd, want ooit komt, al dan niet geweldloos de vlaamse bevolking in actie.

begin mij eigenlijk af te vragen hoe lang de modale, niet -politiek geinteresseerde vlaming dit alles nog gaat pikken ?

op NV-A valt hoogstwaarschijnlijk ook niet meer te rekenen. jammer mr helaas.

dit alles is koren op de molen van VB, zoveel is zeker ,en de zgn democratische partijen verdienen niet beter. ze hebben het, voor de zoveelste keer, zelf gezocht.

Rustig rustig, tot op heden is er nog geen enkele toegeving gebeurt en krijgt zeker CD&V/N-VA nog het voordeel van de twijfel.

De arrogantie van Reynders is hemeltergend inderdaad, zeker als je weet hoe het ministerie van financiën er vandaag de dag aan toe is...

Kaal
20 augustus 2007, 14:03
begin mij eigenlijk af te vragen hoe lang de modale, niet -politiek geinteresseerde vlaming dit alles nog gaat pikken ?

Ik voerde ooit een gesprek met zo iemand. Ik probeerde hem ervan te overtuigen dat het dwaas was om het experiment België nog verder te zetten. Hij antwoordde dat België moest blijven bestaan, ook al draaide het land vierkant. Maar toen voegde hij daar iets heel raars en totaal tegenstrijdigs aan toe :

".... maar als het geld op is, dan zal het heel snel gaan !"

Burry
20 augustus 2007, 14:08
Ik voerde ooit een gesprek met zo iemand. Ik probeerde hem ervan te overtuigen dat het dwaas was om het experiment België nog verder te zetten. Hij antwoordde dat België moest blijven bestaan, ook al draaide het land vierkant.

Die emotionaliteit die bij veel mensen speelt. Ook bij mij hoogstwaarschijnlijk, maar dan anders.

Maar toen voegde hij daar iets heel raars en totaal tegenstrijdigs aan toe : ".... maar als het geld op is, dan zal het heel snel gaan !"

Is er geen gezegde 'waar (gezin) de armoe binnenkomt, daar gaat de liefde (meestal) buiten'? Of iets gelijkaardigs.

Een regering bestaat in de feiten natuurlijk alleen voor zover ze een beleid kan voeren, en dat kost geld.

Kaal
20 augustus 2007, 14:21
Is er geen gezegde 'waar (gezin) de armoe binnenkomt, daar gaat de liefde (meestal) buiten'? Of iets gelijkaardigs.

Die kende ik niet. Maar ik vond die man zo tegenstrijdig in zijn houding. Hij wilt België wel laten, bestaan, maar als het financieel even moeilijk zou worden, dan moest het snel gedaan zijn ! Als Albert op dergelijke "Belgen" moet rekenen om zijn Koninkrijk aan elkaar te houden dan mag hij al zjjn koffers pakken.

Fieseler
20 augustus 2007, 14:30
Die kende ik niet. Maar ik vond die man zo tegenstrijdig in zijn houding. Hij wilt België wel laten, bestaan, maar als het financieel even moeilijk zou worden, dan moest het snel gedaan zijn ! Als Albert op dergelijke "Belgen" moet rekenen om zijn Koninkrijk aan elkaar te houden dan mag hij al zjjn koffers pakken.

Heb ook al zo van die gesprekken gehad.
Je houdt het niet voor mogelijk hoe politiek ongeletterd vele mensen zijn...mijn haren rijzen te berge als ik zo van die "eyskensargumenten" hoor..."de walen hebben ons vroeger ook geholpen" of nog zo een hemeltergende dooddoener "Vlaanderen is te klein op de wereldmarkt".
Ik kan het die mensen absoluut niets kwalijk nemen...maar ik wordt woest door het feit dat de VRT die een pak miljarden per jaar krijgt om de mensen in te lichten er zo een linkse leugenfabriek van heeft gemaakt...

Knuppel
20 augustus 2007, 14:34
Was leterme dan nog niet duidelijk genoeg voor de MR?

Goeie vraag.

Als Leterme immers NIET duidelijk genoeg was, waarop werd dan voortdurend ' NON' geantwoord?

Wiley E Coyote
20 augustus 2007, 14:36
Tsja, als Leterme er de brui dient aan te geven dan dient de CD&V zich maar zeeeeer hard op te stellen bij de volgende ronde van onderhandelingen, desnoods zelfs een crisis in de Vlaamse Regering forceren indien de andere Vlaamse partijen overstag gaan voor de franstalige eisen...

HAMC
20 augustus 2007, 14:36
".... maar als het geld op is, dan zal het heel snel gaan !"

Inderdaad, spijtig genoeg is dat de manier waarop het zal lopen. Met Vlaamse politiekers die ons keer op keer weer verkopen tegen elke prijs om toch maar aan de macht te blijven zal er niets anders op zitten dan het helemaal fout te laten lopen tot er niets meer overblijft. Dat zal dan het punt zijn waar de Walen zullen zeggen:

geen geld meer van Vlaanderen? Rot dan maar op sale flamand!

Knuppel
20 augustus 2007, 14:37
Die kende ik niet. Maar ik vond die man zo tegenstrijdig in zijn houding. Hij wilt België wel laten, bestaan, maar als het financieel even moeilijk zou worden, dan moest het snel gedaan zijn ! Als Albert op dergelijke "Belgen" moet rekenen om zijn Koninkrijk aan elkaar te houden dan mag hij al zjjn koffers pakken.

Het is dankzij dit soort vrijwillige regimeslaven dat dit corrupte koningdom 177 jaar oud kon worden.

duveltje382
20 augustus 2007, 14:39
Goeie vraag.

Als Leterme immers NIET duidelijk genoeg was, waarop werd dan voortdurend ' NON' geantwoord?
Idd,maar zien hoelang ze nog tegen de haren van de Vlamingen in kunnen strijken,ik hoop dat er nu geen toegevingen komen zoals de Volksunie in den tijd heeft gedaan
Ik vrees er echter voor,en dan komen er terug zwarte zondagen op ons af...

Knuppel
20 augustus 2007, 14:41
Inderdaad, spijtig genoeg is dat de manier waarop het zal lopen. Met Vlaamse politiekers die ons keer op keer weer verkopen tegen elke prijs om toch maar aan de macht te blijven zal er niets anders op zitten dan het helemaal fout te laten lopen tot er niets meer overblijft. Dat zal dan het punt zijn waar de Walen zullen zeggen:

geen geld meer van Vlaanderen? Rot dan maar op sale flamand!
Zo zal het idd gaan.
Pas als Vlaanderen tot op het Waalse niveau is gezonken zal het de 'vrijheid' krijgen. Kwestie van zeker op geen 'solidariteit' van zijn Waalse broedervolk te hoeven rekenen.

Knuppel
20 augustus 2007, 14:42
Idd,maar zien hoelang ze nog tegen de haren van de Vlamingen in kunnen strijken
Maak je geen illusies. 'Ze' hebben dat al ongestoord 177 jaar gedaan. Waarom zouden 'ze' daar nu opeens mee ophouden?

Knuppel
20 augustus 2007, 14:45
Tsja, als Leterme er de brui dient aan te geven dan dient de CD&V zich maar zeeeeer hard op te stellen bij de volgende ronde van onderhandelingen, desnoods zelfs een crisis in de Vlaamse Regering forceren indien de andere Vlaamse partijen overstag gaan voor de franstalige eisen...

Daar dreigde de 'Vlaamse' regering ook mee toen Leterme minister-president was en Verhofstadt premier.

En daar is het bij gebleven.

the outlaw torn
20 augustus 2007, 15:11
Inderdaad, spijtig genoeg is dat de manier waarop het zal lopen. Met Vlaamse politiekers die ons keer op keer weer verkopen tegen elke prijs om toch maar aan de macht te blijven zal er niets anders op zitten dan het helemaal fout te laten lopen tot er niets meer overblijft. Dat zal dan het punt zijn waar de Walen zullen zeggen:

geen geld meer van Vlaanderen? Rot dan maar op sale flamand!

inderdaad, we zijn de melkkoe van de walen, zoveel is duidelijk.

wat een zelfrespect hebben de vlaamse politici toch e ? ongelooflijk, ze zijn zogezegd vlaams mr ze verkopen vlaanderen vr een appel en een ei ( de macht dus ). scheinheilige vlamingen noem ik ze.

Nederlandse Leeuw
20 augustus 2007, 15:20
inderdaad, we zijn de melkkoe van de walen, zoveel is duidelijk.

wat een zelfrespect hebben de vlaamse politici toch e ? ongelooflijk, ze zijn zogezegd vlaams mr ze verkopen vlaanderen vr een appel en een ei ( de macht dus ). scheinheilige vlamingen noem ik ze.
En wat nu als de Vlaamse onderhandelaars de Franstaligen dwongen mee te werken aan hun staatshervormingsprogramma, en dreigden de miljardentransfers stop te zetten als ze dat niet deden?:twisted: Zou dat niet werken? Zouden de Franstaligen onder die druk niet buigen?

the outlaw torn
20 augustus 2007, 15:22
En wat nu als de Vlaamse onderhandelaars de Franstaligen dwongen mee te werken aan hun staatshervormingsprogramma, en dreigden de miljardentransfers stop te zetten als ze dat niet deden?:twisted: Zou dat niet werken? Zouden de Franstaligen onder die druk niet buigen?

vind ik ook. waarom hebben ze dat dreigement nog niet op tafel gelegd ?

misschien te simpel en te logisch ?

duveltje382
20 augustus 2007, 15:26
En wat nu als de Vlaamse onderhandelaars de Franstaligen dwongen mee te werken aan hun staatshervormingsprogramma, en dreigden de miljardentransfers stop te zetten als ze dat niet deden?:twisted: Zou dat niet werken? Zouden de Franstaligen onder die druk niet buigen?

Ik herinner mij in den tijd met de volksunie dat deze strategie ook gebruikt werd met de gekende resultaten hé ;)
Nee die Walen zijn keikoppen hoor .....

HAMC
20 augustus 2007, 15:27
En wat nu als de Vlaamse onderhandelaars de Franstaligen dwongen mee te werken aan hun staatshervormingsprogramma, en dreigden de miljardentransfers stop te zetten als ze dat niet deden?:twisted: Zou dat niet werken? Zouden de Franstaligen onder die druk niet buigen?

Ik geloof dat u niet begrijpt waar het in Belgie om draait. De miljarden transfers zijn de reden dat Belgie bestaat.
Spitaels zei het zo: "De dag dat we geen geld meer krijgen van de Vlamingen hebben we Belgie niet meer nodig."

Eduardo
20 augustus 2007, 15:30
Laat ons eerst nog even afwachten wat de VLD gaat doen. Als ze heulen met de MR dan zullen ze daarvoor grandioos afgestraft worden in 2009. LDD ziet de extra (ex-)VLD stemmen al komen...
Zelfde voor CD&V/N-VA, nu toegeven betekent einde 'vlaams profiel' en daar wordt alleen het VB beter van...

Dat weten deze partijen ook en denk dat ze nu wel 2 keer zullen nadenken alvorens te capituleren...

the outlaw torn
20 augustus 2007, 15:31
Ik geloof dat u niet begrijpt waar het in Belgie om draait. De miljarden transfers zijn de reden dat Belgie bestaat.
Spitaels zei het zo: "De dag dat we geen geld meer krijgen van de Vlamingen hebben we Belgie niet meer nodig."

en als we die transfers dan nu eens gewoon opdoeken ?

of is daar een tweederde meerderheid voor nodig ? nee toch ?

dus eenzijdige stopzetting van de transfers zal op den duur enige optie zijn om ooit van al die zever af te geraken.

zit in de walen hun zakken, en ze zullen wel plooien zeker, en zo niet, ja, dan zitten ze zonder centen e.

HAMC
20 augustus 2007, 15:33
Laat ons eerst nog even afwachten wat de VLD gaat doen. Als ze heulen met de MR dan zullen ze daarvoor grandioos afgestraft worden in 2009. LDD ziet de extra (ex-)VLD stemmen al komen...
Zelfde voor CD&V/N-VA, nu toegeven betekent einde 'vlaams profiel' en daar wordt alleen het VB beter van...

Dat weten deze partijen ook en denk dat ze nu wel 2 keer zullen nadenken alvorens te capituleren...

Maar zo simpel zal het toch niet zijn. Als ze voet bij stuk houden is Belgie afgelopen.

Verraden ze ons worden ze zo afgestraft dat het VB en LDD een meerderheid haalt in Vlaanderen. Einde van Belgie.

Nederlandse Leeuw
20 augustus 2007, 15:39
Ik geloof dat u niet begrijpt waar het in Belgie om draait. De miljarden transfers zijn de reden dat Belgie bestaat.
Spitaels zei het zo: "De dag dat we geen geld meer krijgen van de Vlamingen hebben we Belgie niet meer nodig."
Nou prima toch! Dan gaat de geldkraan dicht, Wallonie verklaart zich onafhankelijk en Vlaanderen Krijgt Brussel gratis!

the outlaw torn
20 augustus 2007, 15:40
Nou prima toch! Dan gaat de geldkraan dicht, Wallonie verklaart zich onafhankelijk en Vlaanderen Krijgt Brussel gratis!

maar dan zijn we wel allen failliet. nu ja, nood breekt wet e.

duveltje382
20 augustus 2007, 15:40
Nou prima toch! Dan gaat de geldkraan dicht, Wallonie verklaart zich onafhankelijk en Vlaanderen Krijgt Brussel gratis!
:thumbsup::rofl:

Eduardo
20 augustus 2007, 15:44
Laat de vlamingen nu maar eens het been stijf houden en wachten op toegevingen v/d Franstaligen. Desnoods maken ze Reynders maar formateur...
Zolang CD&V/NV-A bij hun eisen blijven kan Didier ook niets doen.
Ga er wel vanuit dat de VLD achter de MR zal aanhollen in ruil voor een aantal interessante ministerpostjes (Vb. De Gucht opnieuw minister van Buitenlandse zaken)

Kaal
20 augustus 2007, 15:59
Heb ook al zo van die gesprekken gehad.
Je houdt het niet voor mogelijk hoe politiek ongeletterd vele mensen zijn...mijn haren rijzen te berge als ik zo van die "eyskensargumenten" hoor..."de walen hebben ons vroeger ook geholpen" of nog zo een hemeltergende dooddoener "Vlaanderen is te klein op de wereldmarkt".
Ik kan het die mensen absoluut niets kwalijk nemen...maar ik wordt woest door het feit dat de VRT die een pak miljarden per jaar krijgt om de mensen in te lichten er zo een linkse leugenfabriek van heeft gemaakt...

Ja. Moesten deze brave Vlamingen echt diep overtuigd zijn dat België de moeite waard is, dan zou je nog kunnen aanvaarden dat dit land niet gesplitst geraakt. Het wordt pas moeilijk als je beseft dat de steun voor België uiterst oppervlakkig is en op een handjevol cliché's berust.

Nederlandse Leeuw
20 augustus 2007, 16:00
Het is vooral zo dat vlaanderen weinig 'handelswaar' heeft waarnaar de Franstaligen goesting hebben. De Franstaligen echter hebben de federale bevoegdheden die de Vlamingen willen hebben.

Maar 2 dingen willen de Franstaligen WEL hebben:
1. Geld
2. Grondgebied

Aangezien we ons grondgebied nooit af moeten staan, moeten we met geld onderhandelen. Enerzijds kunnen we bevoegdheden vragen in ruil voor grotere transfers, anderzijds kunnen we bevoegdheden afdwingen door de kraan dicht te draaien.
177 jaar hebben de Vlamingen gebogen, nu moeten de Franstaligen eieren voor hun geld kiezen!

HAMC
20 augustus 2007, 16:44
Het is vooral zo dat vlaanderen weinig 'handelswaar' heeft waarnaar de Franstaligen goesting hebben. De Franstaligen echter hebben de federale bevoegdheden die de Vlamingen willen hebben.

Maar 2 dingen willen de Franstaligen WEL hebben:
1. Geld
2. Grondgebied

Het geld geven moet stoppen! Vlamingen moeten krijgen waar ze recht op hebben, zelfbeschikking.

jukke
20 augustus 2007, 16:50
Daar dreigde de 'Vlaamse' regering ook mee toen Leterme minister-president was en Verhofstadt premier.

En daar is het bij gebleven.
Op die moment kon het kartel ook niet anders. Indien zij dit wel deden werd Vlaanderen de facto onbestuurbaar en zouden ze de paarse partijen een aanmoediging geven om BHV wel te splitsen.
Het gevolg voor het kartel was dat zij als de grote boosdoeners zouden versleten worden en dat de paarse partijen de redders van het vaderland waren...

Nederlandse Leeuw
20 augustus 2007, 16:52
Het geld geven moet stoppen! Vlamingen moeten krijgen waar ze recht op hebben, zelfbeschikking.
Ja, maar dat kan Vlaanderen nog lang volhouden. Het is tijd om die stroom te gebruiken in ons eigen voordeel.
Stel: Vlaanderen eist de splitsing van enkele federale bevoegdheden. De Walen eisen op hun beurt enkele Vlaamse gemeenten op. Daarop dreigt Vlaanderen de transfers te stoppen. Wallonie wil dat niet en krabbelt terug. En dus worden de bevoegdheden geregionaliseerd!

the outlaw torn
20 augustus 2007, 17:12
Ja, maar dat kan Vlaanderen nog lang volhouden. Het is tijd om die stroom te gebruiken in ons eigen voordeel.
Stel: Vlaanderen eist de splitsing van enkele federale bevoegdheden. De Walen eisen op hun beurt enkele Vlaamse gemeenten op. Daarop dreigt Vlaanderen de transfers te stoppen. Wallonie wil dat niet en krabbelt terug. En dus worden de bevoegdheden geregionaliseerd!

mr de vlamingen gaan dit nooit doen. jammer genoeg.

hopelijk vergis ik mij en gebeurd het deze keer wel, mr dat zou héél mr dan ook héél erg verbazen.

HAMC
20 augustus 2007, 17:19
Ja, maar dat kan Vlaanderen nog lang volhouden. Het is tijd om die stroom te gebruiken in ons eigen voordeel.
Stel: Vlaanderen eist de splitsing van enkele federale bevoegdheden. De Walen eisen op hun beurt enkele Vlaamse gemeenten op. Daarop dreigt Vlaanderen de transfers te stoppen. Wallonie wil dat niet en krabbelt terug. En dus worden de bevoegdheden geregionaliseerd!

Neen, u doet het weerom halfslachtig, de transfers MOETEN stoppen.

DenKempenzoon
20 augustus 2007, 17:54
Grondgebied afstaan is sowieso absurd. Dan zou ik als tegeneis de annexatie van Geldenaken, Borgworm, etc eisen... zodat we allemaal even groot blijven.

Somers gooit de bal nu in het kamp van de cdH wat ik terecht vind overigens.

Kaal
20 augustus 2007, 18:50
Somers gooit de bal nu in het kamp van de cdH wat ik terecht vind overigens.

Niet echt. de Cdh zit in eerste linie, maar de MR in tweede linie steunt Milquet. Het feit dat maingain nog steeds glimlacht wijst erop dat ook de MR "neen" denkt.

DenKempenzoon
20 augustus 2007, 19:02
Niet echt. de Cdh zit in eerste linie, maar de MR in tweede linie steunt Milquet. Het feit dat maingain nog steeds glimlacht wijst erop dat ook de MR "neen" denkt.

Ook niet echt volgens mij, de MR zal inderdaad wel 'non' denken maar Reynders z'n afkeer tav de socialisten is volgens mij groter dan de onbereidheid om toegevingen te doen.

Milquet begint meer en meer op de sprekende pop van Di Rupo te lijken...

Kaal
20 augustus 2007, 20:59
Ook niet echt volgens mij, de MR zal inderdaad wel 'non' denken maar Reynders z'n afkeer tav de socialisten is volgens mij groter dan de onbereidheid om toegevingen te doen.

Akkoord. Toch kan reynders om tactische redenen verkiezen om Milquet te laten doen. Geef toch toe, indien reynders werkelijk bereid was om ersntig te praten over de essentiele Vlaamse eisen (BHV), dan zou Maingain onmiddelijk steigeren. Maingain is zoals BDW : inbinden betekent zelfmoord.