PDA

View Full Version : Oplossing crisis?


Nederlandse Leeuw
21 augustus 2007, 06:49
We hebben gisteren (verheugd) gezien wat de antwoorden waren op een enquete gehouden in de Franstalige krant Le Soir. Om ook eens te kijken aan deze kant van de taalgrens houdt ik voor dit forum dezelfde enquete.

illegal_alien
23 augustus 2007, 14:45
Ik wil voor een Unitair Belgie kiezen :-p

DenKempenzoon
23 augustus 2007, 14:45
Ik wil voor een Unitair Belgie kiezen :-p

Hans1?

Metternich
23 augustus 2007, 15:07
Separatisme natuurlijk.

barteke
23 augustus 2007, 15:10
voor een unitair belgie hebben de franstaligen al kansen genoeg gekregen om wat bereidheid te tonen.
De dag dat belgie niet meer voordelig is voor de franstaligen om er voordeel uit te putten kan belgie voor hun de pot op. Dat hebben verschillende waalse politici trouwens al gezegd.

illegal_alien
23 augustus 2007, 15:19
Hans1?

Neen, mijn jongen, een vlaamsche immigrant in Wallonie :oops:

Isabella
23 augustus 2007, 15:21
hmm er is natuurlijk een groot verschil tussen wat je zou willen dat het wordt, en tussen wat je denkt dat het wordt.
Ik hoop onafhankelijkheid, maar ik vrees ervoor...

straatrue
23 augustus 2007, 16:53
Vreest niet voor de transfers naar Wallonie...
Deze vlaming in Wallonie geniet van uw geld

Wat is het probleem met die transfers: ik ben een Vlaming en woon al een tijdje in Wallonië.
Ik werk, mijn vrouw en zoon ook; mijn buren ook.

Dus niet alle transfers gaan naar luie Walen :-)

proxy2222
23 augustus 2007, 16:57
Wat is het probleem met die transfers: ik ben een Vlaming en woon al een tijdje in Wallonië.
Ik werk, mijn vrouw en zoon ook; mijn buren ook.

Dus niet alle transfers gaan naar luie Walen :-)

Hé, welkom op het forum.

Klopt, maar 12.000.000.000 euro's per jaar worden ergens aan uitgegeven.

Nederlandse Leeuw
23 augustus 2007, 18:36
hmm er is natuurlijk een groot verschil tussen wat je zou willen dat het wordt, en tussen wat je denkt dat het wordt.
Ik hoop onafhankelijkheid, maar ik vrees ervoor...
Wel het is bedoeld als wat je denkt volgens mij, maar dat heb ik er niet duidelijk bij gezet... excuus daarvoor.

Ik vraag me wel af, waarom je daar bang voor bent...

Hawkeye
23 augustus 2007, 20:34
Klopt, maar 12.000.000.000 euro's per jaar worden ergens aan uitgegeven.

In 2003 waren het 12,67 miljard euro's. En volgens studies stijgt het elk jaar. Wie weet zitten we aan 13 miljard nu.

end
23 augustus 2007, 20:36
Het is onmogelijk om te weten waar dit op zal uitdraaien.

Eén ding is zeker, als de Vlamingen het been stijfhouden, en de franstaligen blijven weigeren is dat per definitie het einde van België. Maar zo ver zijn we nog niet.

the outlaw torn
23 augustus 2007, 20:36
Het is onmogelijk om te weten waar dit op zal uitdraaien.

Eén ding is zeker, als de Vlamingen het been stijfhouden, en de franstaligen blijven weigeren is dat per definitie het einde van België. Maar zo ver zijn we nog niet.

inderdaad, ......

Hawkeye
23 augustus 2007, 20:39
Wat ik niet snap is dat die Walen er voor aan't vechten zijn samen te blijven wonen met separatisten en Walenhaters. Als alle Vlamingen dan toch zo zijn, waarom blijven ze dan bij ons, onmenselijke beesten.

the outlaw torn
23 augustus 2007, 20:43
Wat ik niet snap is dat die Walen er voor aan't vechten zijn samen te blijven wonen met separatisten en Walenhaters. Als alle Vlamingen dan toch zo zijn, waarom blijven ze dan bij ons, onmenselijke beesten.

de portemonee doet veel e. héél veel. zeker als ter geld invliegt en nooit uitgaat. en de voordelen die ze hebben.

Herr Oberst
23 augustus 2007, 20:56
Ik hoop onafhankelijkheid, maar ik vrees ervoor...

Uw vrees is ongegrond. De onafhankelijkheid van de Vlaamse natie is niet ver meer van ons verwijderd.

Isabella
24 augustus 2007, 09:17
Wel het is bedoeld als wat je denkt volgens mij, maar dat heb ik er niet duidelijk bij gezet... excuus daarvoor.

Ik vraag me wel af, waarom je daar bang voor bent...

Ik ben niet bang voor de onafhankelijkheid ;)
Ik vrees alleen dat er toch weer gaat toegegeven worden :roll:

Ik heb gestemd op wat ik dacht dat het zou worden, niet wat ik wou dat het zou worden ;)

Nederlandse Leeuw
24 augustus 2007, 09:57
Ik ben niet bang voor de onafhankelijkheid ;)
Ik vrees alleen dat er toch weer gaat toegegeven worden :roll:

Ik heb gestemd op wat ik dacht dat het zou worden, niet wat ik wou dat het zou worden ;)
Op dat punt ben ik het ook met je eens; de Vlaamse politici moeten op geen enkel punt toegevingen doen die Vlaanderen benadelen, zelfs niet als ze daarmee Belgie kunnen redden (en wie wil dat nu nog). Verder ben ik niet bang voor de onafhankelijkheid, als deze maar gebeurt met een bindend referendum, en niet door een kleine groep die de macht grijpt. Ik twijfel wel over Brussel, kunnen we dat behouden voor Vlaanderen?

Ik heb gestemd op wat ik wou (separatisme:-D ), omdat ik echt geen idee heb wat er zal gaan gebeuren. Een status quo lijkt mij niet, een confederatie komt er niet als het aan de Walen ligt, en Geen Mening stem ik niet, want IK HEB WEL EEN MENING!8-)