PDA

View Full Version : Pietje is de zeventiende forummer van de week

Pagina's : [1] 2

Pluche
22 augustus 2007, 16:46
Het is weer woensdagavond, tijd voor en nieuwe forummer van de week, Boadicea heeft Pietje aangesteld als haar opvolger.

Pietje beschrijft zichzelf als volgt:

Mijzelf zou ik omschrijven als een sociaalvoelend en koppig iemand wat goed vertaald word in mijn vakbondswerk dat ik reeds zeer geruime tijd verricht.
In tegenstelling tot de meesten hier aanwezig, heb ik geen (Vlaams)nationalistische reflex, wat niet wil zeggen dat ik zou "anti Vlaams" of "Belgicistisch" zijn, wat hier uitvoerig ten onrechte word beweerd.Nationalisme zie ik evolueren naar fanatisme en extremisme en dat schrikt mij af. En de geschiedenis bewijst dat die angst niet echt ongegrond is.
Dat ik geen separatist ben, heeft te maken met mijn pragmatische benadering als linkse syndicalist.
Ik werk in een Federaal overheidsbedrijf (www.belgocontrol.be (http://www.belgocontrol.be/)), waar dus zowel Walen als Vlamingen tewerkgesteld zijn, en daar ondervind ik dus dagelijks dat Walen en Vlamingen beter gezamelijk strijden voor hun rechten.
Verder ben ik een groot liefhebber van lekkere vettige Rock'n Roll (gaande van de late sixties tot nu) en Britse sitcoms en detectives.
Ik woonde vele jaren in Brussel en nu dus in Tienen. En eerlijk gezegd, ik mis na acht jaar nog altijd "de grootstad". __________________

Pluche
22 augustus 2007, 16:55
Pietje stel, je wordt voorzitter vn het Centrum van Gelijke Kansen en Rascismebestrijding, hoe zou jij dan rascisme omschrijven en wanneer zal je het strafbaar maken?

Ambiorix
22 augustus 2007, 17:10
hallo Pietje, stel, ik kom u eens tegen op café. En we hebben een fijn gesprek met een lekkere pint en al. En als ik u dan zeg, ja, eigelijk ben ik een nationalist. Zou je het gesprek op een andere manier verderzetten? zoudt ge opeens anders omgaan met mij? of anders denken over mij?
groeten!

Pluche
22 augustus 2007, 17:16
Pietje, wat spreekt u zo aan bij Frank Zappa dat je hem altijd als avatar gebruikt?

Tavek
22 augustus 2007, 17:21
Welke opleiding hebt u dat u werkt bij Belgocontrol ? Wat is uw functie daar (verkeersleider ?)

Dank ;)

Duupje
22 augustus 2007, 17:24
Wat zijn jouw hobby's als je die dan al hebt natuurlijk ?
En wat ik me al heel lang afvraag, hoe oud ben jij eigenlijk ??

duveltje382
22 augustus 2007, 17:27
Pietje

Hoe sta jij tegen over mensen die in armoede moeten leven in België(Vlaanderen),en denk jij dat onze overheden/vakbonden genoeg doen voor de kleine man?
Zou een Stad als Antwerpen geen halt moeten toe roepen aan de vele vreemdelingen die in onze stad komen wonen,na Amsterdam met 177 verschillende nationaliteiten,heeft Antwerpen de tweede plaats in de wereld met 164 verschillende nationaliteiten,gevolgd door new york 161
Is deze situatie houdbaar volgens U,en waarom

duveltje

Groet
22 augustus 2007, 17:27
Is het leuk werken bij de vakbond? Ik wil dat na mijn politieke studies ook doen :) !

AdrianHealey
22 augustus 2007, 17:28
Vind je dat België op het economische vlak nog meer of juist minder economische inmenging nodig heeft?

Welke hervorming vind jij prangend?

Boadicea
22 augustus 2007, 17:29
Hallo, wat doet u zoal als vakbondsafgevaardigde en als u enkele CAO' s zou kunnen veranderen, welke en wat zou u dan veranderen?

Jeronimo
22 augustus 2007, 17:35
Ben je getrouwd?
Heb je kinderen?

Pietje
22 augustus 2007, 17:41
Pietje stel, je wordt voorzitter vn het Centrum van Gelijke Kansen en Rascismebestrijding, hoe zou jij dan rascisme omschrijven en wanneer zal je het strafbaar maken?

Eerst en vooral vind ik "racismebestrijding" eerder slecht en ongelukkig gekozen. "Discriminatiebestrijding" zou ik beter vinden, maar wellicht "bekt" het minder goed.Laat het ons dus maar discriminatie noemen.
Discriminatie zou ik definiëren als een inbreuk op iemands integriteit, zowel qua huidskleur, religie als sexuele geaardheid en kan wat mij betreft nooit als vrije meningsuiting gecatalogeerd worden (anderen denken daar anders over, so be it). Ik zou het enkel strafbaar maken als de feiten onomstootbaar en bij systematische herhaling bewezen en vastgesteld werden. Maar let wel, alvorens te bestraffen zou ik altijd eerst opteren voor een ernstige verwittiging.8-)

Boadicea
22 augustus 2007, 17:49
Eerst en vooral vind ik "racismebestrijding" eerder slecht en ongelukkig gekozen. "Discriminatiebestrijding" zou ik beter vinden, maar wellicht "bekt" het minder goed.Laat het ons dus maar discriminatie noemen.
Discriminatie zou ik definiëren als een inbreuk op iemands integriteit, zowel qua huidskleur, religie als sexuele geaardheid en kan wat mij betreft nooit als vrije meningsuiting gecatalogeerd worden (anderen denken daar anders over, so be it). Ik zou het enkel strafbaar maken als de feiten onomstootbaar en bij systematische herhaling bewezen en vastgesteld werden. Maar let wel, alvorens te bestraffen zou ik altijd eerst opteren voor een ernstige verwittiging.8-)

Prachtig voorstel. Dat zou inderdaad een systeem zijn dat volgens mij beter zou werken, dan zoals het nu gaat.

Pietje
22 augustus 2007, 17:53
hallo Pietje, stel, ik kom u eens tegen op café. En we hebben een fijn gesprek met een lekkere pint en al.
Lijkt mij niet onmogelijk,ik kom regelmatig in Leuven
En als ik u dan zeg, ja, eigelijk ben ik een nationalist.
So what ?? Voor alle duidelijkheid, ik haat geen nationalisten, ik deel enkel hun maatschappijvisie niet
Zou je het gesprek op een andere manier verderzetten? zoudt ge opeens anders omgaan met mij? of anders denken over mij?
Zeker niet, in tegendeel zelfs, ik zou zoveel mogelijk willen te weten te komen over het hoe en waarom van je ideologische ingesteldheid.

Ambiorix
22 augustus 2007, 17:57
Lijkt mij niet onmogelijk,ik kom regelmatig in Leuven

So what ?? Voor alle duidelijkheid, ik haat geen nationalisten, ik deel enkel hun maatschappijvisie niet

Zeker niet, in tegendeel zelfs, ik zou zoveel mogelijk willen te weten te komen over het hoe en waarom van je ideologische ingesteldheid.
okay!;-)

Pietje
22 augustus 2007, 17:58
Pietje, wat spreekt u zo aan bij Frank Zappa dat je hem altijd als avatar gebruikt?

Zappa heb ik altijd een kleurrijke figuur gevonden, een soort zachte anarchist zeg maar. Ik denk niet dat er in zijn teksten ook maar één heilig huisje overeind is gebleven. En het was imo een briljant muzikant, maar dat is natuurlijk voor discussie vatbaar. Hij maakte meer dan 50 albums, en daar was ook logischerwijs wat "pulp" bij. Maar ik denk wel dat er van die "50" toch zeker 30 zijn die echt de moeite waard zijn.

Pietje
22 augustus 2007, 18:03
Welke opleiding hebt u dat u werkt bij Belgocontrol ? Wat is uw functie daar (verkeersleider ?)

Dank ;)

Deze vraag beantwoord ik binnen een paar dagen wel eens. Mijn werkzaamheden bij Belgocontrol uitleggen vergt wat meer tijd dan een paar minuten). Je hebt dit antwoord dus nog te goed.;-)

Pietje
22 augustus 2007, 18:03
okay!;-)

Welke zijn je stamcafé's in Leuven ??8-)

Ambiorix
22 augustus 2007, 18:06
Welke zijn je stamcafé's in Leuven ??8-)
De Wink op damiaanplein (met onze faculteitskring), maar is toe:-(
Verder in het academiejaar: vooral fakbars natuurlijk (met die hoge bierprijzen van tegenwoordig); De Seven Oaks is ook wel fijn;
Op de Oude Markt: Ambiorix (voor cantussen);
En met mijn andere (traditionelere) studentenclub: de Vagant op de vismarkt.

Pietje
22 augustus 2007, 18:08
Wat zijn jouw hobby's als je die dan al hebt natuurlijk ?
Muziek (voornamelijk rock, blues...), watersporten (hebben 11jaar diepzeeduiken gedaan)
En wat ik me al heel lang afvraag, hoe oud ben jij eigenlijk ??
Je had dat eigenlijk al wel kunnen afleiden aan de hand van de nummers die ik kies bij "muziekassociatie-spel" en mijn voorkeur voor Frank Zappa, alsook aan mijn "collaboratie tijdens WOII-interventies" : ik ben een "ouwe zak" :-) (56, dus) 8-)

Pietje
22 augustus 2007, 18:10
De Wink op damiaanplein (met onze faculteitskring), maar is toe:-(
Verder in het academiejaar: vooral fakbars natuurlijk (met die hoge bierprijzen van tegenwoordig); De Seven Oaks is ook wel fijn;
Op de Oude Markt: Ambiorix (voor cantussen);
En met mijn andere (traditionelere) studentenclub: de Vagant op de vismarkt.

SevenOaks (was dacht ik het café van Big Bill) en Ambiorix ken ik wel.8-)

Gun
22 augustus 2007, 18:11
De documentaire in mijn handtekening al bekeken?

Zeitgeist (http://forum.politics.be/showthread.php?t=93212)

Hoe sta jij hier tegenover? Graag jouw analyse

Dank

Pietje
22 augustus 2007, 18:17
Pietje

Hoe sta jij tegen over mensen die in armoede moeten leven in België(Vlaanderen),en denk jij dat onze overheden/vakbonden genoeg doen voor de kleine man?
Is een zeer complex probleem dat niet zo direct oplosbaar is. Wat ik wel belangrijk vind, is te weten komen waarom iemand arm is en/of wordt. Daarna kan men naar oplossingen zoeken.
Zou een Stad als Antwerpen geen halt moeten toe roepen aan de vele vreemdelingen die in onze stad komen wonen,na Amsterdam met 177 verschillende nationaliteiten,heeft Antwerpen de tweede plaats in de wereld met 164 verschillende nationaliteiten,gevolgd door new york 161
Is deze situatie houdbaar volgens U,en waarom
Verschillende nationaliteiten hoeft niet noodzakelijk onleefbaar te zijn. Ik heb vele jaren in Brussel gewoond, en heb dat daar nooit als dusdanig ervaren. En zoals ook bij Belgen heeft iedere nationaliteit wel rotte appels.

Pietje
22 augustus 2007, 18:21
Is het leuk werken bij de vakbond? Ik wil dat na mijn politieke studies ook doen :) !

Ik werk niet bij de vakbond (dat doet enkel onze vrijgestelde) maar ben vakbondsafgevaardigde op de werkvloer. Om precies te zijn, ik ben mandataris voor "Veigheid en Preventie en Welzijn" op het werk.
Succes alleszins met je studies.8-)

Pietje
22 augustus 2007, 18:22

Dank

Dat filmpje ga ik eens rustig bekijken. Je hebt mijn commentaar daar dus nog te goed van.

Pietje
22 augustus 2007, 18:29
Hallo, wat doet u zoal als vakbondsafgevaardigde en als u enkele CAO' s zou kunnen veranderen, welke en wat zou u dan veranderen?

Ik ben als vakbondsafgevaardigde lid vh comité "Veiligheid, Preventie en Welzijn" op het werk. Ik onderhandel dus persoonlijk zelf geen CAO's (dat doet onze lokale voorzitter). Iedere CAO zou kunnen veranderd worden, omdat geen enkele CAO "perfect"is. CAO's afsluiten is "geven en nemen" van beide kanten. Er is heel veel geduld mee gemoeid, er zijn eisen van enkele jaren terug die wel elke keer terug op tafel komen.

Pietje
22 augustus 2007, 18:32
De nog niet beantwoorde vragen zal ik zeker de volgende dagen behandelen.

Tavek
22 augustus 2007, 19:04
Deze vraag beantwoord ik binnen een paar dagen wel eens. Mijn werkzaamheden bij Belgocontrol uitleggen vergt wat meer tijd dan een paar minuten). Je hebt dit antwoord dus nog te goed.;-)

Ik wacht geduldig af ;)

Kortaf
22 augustus 2007, 20:21
Wat ik jou al lang wilde vragen: vertel eens wat over je passie voor Frank Zapa. Heb je ook iets met Rory Gallagher en zo ja wat? En waarom is het volgens jou toeval dat Rory Gallagher, U2 en Van Morrison Ieren zijn?

Duvelke
22 augustus 2007, 20:41
Ik heb geen vraag voor u meteen.
Toch ff vertellen dat ik u een enorm respectabel forumlid vind.
Vooral nu ik hoor dat u 56 jaar bent, en nog zo'n frisse ideeen en visie heeft !
bravo :)

Firestone
22 augustus 2007, 20:43
ik ben een "ouwe zak" :-) (56, dus) 8-)Zo zo ... :-)

Daarom deze vraag: welke historische gebeurtenis (die tijdens je leven heeft plaatsgevonden) heeft op jouw het meeste indruk gemaakt?

nubian
22 augustus 2007, 20:51
Bonjour mon capitaine...Welke momenten beschouw je als keerpunten in je leven en wat is uw levensvisie?;-)

Rudy
22 augustus 2007, 22:07
Dat ik geen separatist ben, heeft te maken met mijn pragmatische benadering als linkse syndicalist.
Ik werk in een Federaal overheidsbedrijf (www.belgocontrol.be (http://www.belgocontrol.be/)), waar dus zowel Walen als Vlamingen tewerkgesteld zijn, en daar ondervind ik dus dagelijks dat Walen en Vlamingen beter gezamelijk strijden voor hun rechten.

Dag Pietje,

In federale overheidsbedrijven gaat het leven tussen Walen en Vlamingen prima. Die ervaring heb ik ook, de laatste jaren toch.
ik vraag mij al eens af wat bij overheid de meerwaarde is om gesyndiceerd te zijn, behalve om zich te verdedigen, te wapenen, tegen de politiek, die beslissingen neemt gebaseerd op theorie zonder vorm van empathie, laat staan ervaring.

Maar waarom linkse syndicalist, met de nadruk op links ? Is de klassestrijd tussen het management en de basis binnen het overheidsbedrijf "belgocontrol" dan zo groot ?

Rudy
22 augustus 2007, 22:14
Zijn de songs van Zappa "jewish princes" en "catholic girls" niet iets te polariserend seksistisch om zich links te kunnen profileren.

Een tevens Zappa fan.

baseballpolitieker
22 augustus 2007, 23:23
Aangezien ik Brussel redelijk goed ken, waar heb je precies gewoond in Brussel...?

baseballpolitieker
22 augustus 2007, 23:24
Wat is je gezinssituatie op het moment?

evilbu
23 augustus 2007, 00:16
Pietje, velen op dit forum hebben een zeer radicale visie op het conflict in palestina. Is dat bij u ook het geval, en wat is uw visie?

Savatage
23 augustus 2007, 00:29
Pietje, hoe zou jij jezelf beschrijven in 5 woorden?

Gun
23 augustus 2007, 00:49
Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen,
wie kies je in:
- de muziekwereld
- de filmwereld
- de politiek
- de sportwereld
- de TV personnages
- de filosofen
- de ganse wereld

baseballpolitieker
23 augustus 2007, 00:51
Welke humorsoort past het beste bij je?

Savatage
23 augustus 2007, 00:55
Wat is je favoriete film?

baseballpolitieker
23 augustus 2007, 00:58
Wat was/is je lievelings stripreeks?

Pluche
23 augustus 2007, 01:16
Durf je een foto van jezelf plaatsen?

baseballpolitieker
23 augustus 2007, 01:22
Geloof je dat je de ware liefde maar één keer tegenkomt?

ingenious
23 augustus 2007, 01:34
waar is de quiz-stand naar toe? :-(

ingenious
23 augustus 2007, 01:36
en ook: ga je als CPBW'er eerder voor een conflictmodel of ben je een rustige onderhandelaar?

Duupje
23 augustus 2007, 01:37
Als je de kans zou krijgen je leven te herdoen..
1. Wat zou je zeker opnieuw ?
2. Wat zou je niet meer doen/of anders aanpakken ?

Gun
23 augustus 2007, 01:38
waar is de quiz-stand naar toe? :-(Komt volgende week wel terug;-)

HIER (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2868094&postcount=93547)

Duupje
Wat is jouw levensmotto ? (mag oneliner zijn)

baseballpolitieker
Ben je ooit van plan te emigreren? Zo ja, naar waar? Zo nee, als je toch één land moest kiezen welk?

Duupje
23 augustus 2007, 01:40
Als je mocht wisselen met iemand (volledige levensruil), zou je dat doen Pietje ?
Zo ja, met wie, zo nee, waarom niet ?

baseballpolitieker
23 augustus 2007, 01:42
In welke forummer zijn huid zou jij eens willen kruipen?

ingenious
23 augustus 2007, 01:45

excuseer maar: zijn/haar huid

ik ben in mijn feministische periode. :-D

Pluche
23 augustus 2007, 01:47
Wie zijn je favoriete forummers en welke heb je al in het echt ontmoet, Pietje?

baseballpolitieker
23 augustus 2007, 01:48
excuseer maar: zijn/haar huid

ik ben in mijn feministische periode. :-DSorry stomme nederlandse taal...

ingenious
23 augustus 2007, 01:49
Sorry stomme nederlandse taal...er zijn maar weinig talen die gender neutraal zijn. toch niet zonder er een beetje je best voor te doen.

ingenious
23 augustus 2007, 01:51
om door te gaan op het thema:

pietje, hoeveel vrouwen werken er bij belgocontrol? en hoeveel allochtonen? en in welke functies?

baseballpolitieker
23 augustus 2007, 01:54
er zijn maar weinig talen die gender neutraal zijn. toch niet zonder er een beetje je best voor te doen.Gender neutraal? Ik dacht eerder aan talen waar de gender wordt bepaald door het zelfstandig naamwoord... (of is da gender neutraal?:oops: )

Starkan
23 augustus 2007, 02:05

pietje, hoeveel vrouwen werken er bij belgocontrol? en hoeveel allochtonen? en in welke functies?

Om hier op verder te gaan: Wat vind je van de mannelijke schrijfvorm in 'De Werker'.
'de werknemer', 'de kassier', 'de arbeider',..

Starkan
23 augustus 2007, 02:06
Vind jij het kunnen dat vakbondswerk mag gecombineerd worden met een politiek mandaat?

ingenious
23 augustus 2007, 02:08
Gender neutraal? Ik dacht eerder aan talen waar de gender wordt bepaald door het zelfstandig naamwoord... (of is da gender neutraal?:oops: )
:-D

gender neutraal wil zeggen dat je de traditionele normen omtrent gender niet via je taalgebruik reproduceert. dat doe je bv wel als je in je taalgebruik steeds zijn of hij gebruikt, terwijl je eigenlijk op zowel mannen als vrouwen doelt.

om het simpel te stellen:
'De manager staat aan het hoofd van het bedrijf. Hij is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen.' Op die manier maak je van de manager een man, terwijl de manager even goed een vrouw kan zijn.

zo spreken we ook altijd over een kuisvrouw en een verpleegster.

in het frans en duits bestaan gelijkaardige problemen.

baseballpolitieker
23 augustus 2007, 02:11
:-D

gender neutraal wil zeggen dat je de traditionele normen omtrent gender niet via je taalgebruik reproduceert. dat doe je bv wel als je in je taalgebruik steeds zijn of hij gebruikt, terwijl je eigenlijk op zowel mannen als vrouwen doelt.

om het simpel te stellen:
'De manager staat aan het hoofd van het bedrijf. Hij is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen.' Op die manier maak je van de manager een man, terwijl de manager even goed een vrouw kan zijn.

zo spreken we ook altijd over een kuisvrouw en een verpleegster.

in het frans en duits bestaan gelijkaardige problemen.In het frans vallen al veel woorden weg door dat ze alleen maar mannelijk of vrouwelijk zijn dus al een stuk makkelijker dan het nederlands.

ingenious
23 augustus 2007, 02:17
In het frans vallen al veel woorden weg door dat ze alleen maar mannelijk of vrouwelijk zijn dus al een stuk makkelijker dan het nederlands.
maar in het frans gebruiken veel mensen ook de mannelijke variant om te verwijzen naar personen, net als in het nederlands.

Abba Kovner
23 augustus 2007, 05:59
Pietje: hoe krijg je 25 VB 'rs in een Citroen 2 PK?

Andro
23 augustus 2007, 06:27
Stel, je mag drie wensen doen. Wat zou je wensen?

Andro
23 augustus 2007, 06:30
Wat is de grootste blunder die je ooit begaan hebt?

Pietje
23 augustus 2007, 06:52

Dank ;)

Qua opleiding niks spectaculairs : A2 moderne humaniora.
Belgocontrol bestaat eigenlijk nog maar sinds 1998. Het bedrijf werd opgericht na de ontbinding van de Regie der Luchtwegen. Bij die ontbinding, werden 2 autonome overheidsbedrijven opgericht : BIAC en Belgocontrol. BIAC als beheerder en uitbater vd Luchthaven, Belgocontrol als beheerder vd luchtvaartveiligheid (verkeersleiding, meteorologie, telecommunicatie, luctvaartveiligheid-informatie). In tegenstelling wat velen hier denken, ben ik geen verkeersleider maar mijn dienst werkt wel zeer nauw samen met de ATC (Air Traffic Control). Ik werk bij de AIS (Aeronautical Information Service) : ttz, beheren vd AIP (Aeronautical Information Publication) zowat de "bijbel" vd luchtvaart, behandelen van burger-vliegplannen, wereldkundig maken van alle mogelijke afwijkingen en activiteiten in het Belgisch Luchtruim en op de Belgische luchthavens en vliegvelden. We werken in een 24 uren systeem van telkens 12 uur, zowel 'snachts als overdag.
Dat is het zowat in een notedop, maar aarzel niet om meer gedetailleerde vragen te stellen.8-)

Pietje
23 augustus 2007, 06:53
Meer antwoorden volgen vanavond (duty calls). 8-)

Dycore
23 augustus 2007, 10:29
Pietje, hoe moet de economie volgens u georganiseerd worden?

Dycore
23 augustus 2007, 10:34
Pietje, wat moet er verbeterd worden aan de luchtvaart in België?

Abba Kovner
23 augustus 2007, 11:32
Pietje, jij zit hier al meer dan drie jaar op dit forum. Zoals je weet zijn de deelnemers voor 90% rechts (10% lib, cd&v) tot uiterst rechts (80% VB, LDD, N-VA en een paar dozijn neo-nazi's) en dat zijn niet meteen lieverdjes.

Mijn vraag: Jij als zachtaardige maatschappelijk en sociaal kritisch geëngageerde persoon (door de vijand minachtend 'poco' of 'linkiewinkie' genoemd), hoe heb jij dat zolang volgehouden? Wat is jouw geheim?

Pluche
23 augustus 2007, 11:43
Pietje, jij zit hier al meer dan drie jaar op dit forum. Zoals je weet zijn de deelnemers voor 90% rechts (10% lib, cd&v) tot uiterst rechts (80% VB, LDD, N-VA en een paar dozijn neo-nazi's) en dat zijn niet meteen lieverdjes.

Mijn vraag: Jij als zachtaardige maatschappelijk en sociaal kritisch geëngageerde persoon (door de vijand minachtend 'poco' of 'linkiewinkie' genoemd), hoe heb jij dat zolang volgehouden? Wat is jouw geheim?

Er zitten hier ook libertariers, CAP-pers, LSP-ers enkele socialisten en linkse nationalisten zoals ik, zo rechts is het forum nu ook weer niet.

baseballpolitieker
23 augustus 2007, 11:52
Wat is je standpunt tegen over directe democratie? Vind je het een goede zaak of gaat het veel te ver en zou het voor een puinhoop in de maatschappij zorgen?

1handclapping
23 augustus 2007, 12:13
er zijn maar weinig talen die gender neutraal zijn. toch niet zonder er een beetje je best voor te doen.

recent werd er aan de Esperanto-Academie een voorstel gedaan alle woorden genderneutraal te maken & door de afiksen vir- en -in de genderbepaling te doen blijken.

Nu is bv; bovo = een rund, bovino een koe en virbovo een stier

dat zou dan dus de algemene regel worden want :
sinjoro = mijnheer ; sinjorino = mevrouw , gesinjoroj = dames en heren
..

nepo = kleinkind, nepino = kleindochter, genepoj = kleinzonen en dochters

...

het voorstel werd afgeschoten omdat het eigenlijk meer met filosofische redenen dan met taalgevoel te maken heeft & eigenlijk voor onnodige complicaties zorgt..

manager : direktoro of indien een vrouw direktorino

estro : bestuurder estrino bestuurster urbestro = burgemeester,
urbestrino burgermeesterin...

..

vermits het "neutrale" woord ook voor de mannelijke vorm staat zou men hier inderdaad een discriminatie in kunnen zien..

Tavek
23 augustus 2007, 12:37
Qua opleiding niks spectaculairs : A2 moderne humaniora.
Belgocontrol bestaat eigenlijk nog maar sinds 1998. Het bedrijf werd opgericht na de ontbinding van de Regie der Luchtwegen. Bij die ontbinding, werden 2 autonome overheidsbedrijven opgericht : BIAC en Belgocontrol. BIAC als beheerder en uitbater vd Luchthaven, Belgocontrol als beheerder vd luchtvaartveiligheid (verkeersleiding, meteorologie, telecommunicatie, luctvaartveiligheid-informatie). In tegenstelling wat velen hier denken, ben ik geen verkeersleider maar mijn dienst werkt wel zeer nauw samen met de ATC (Air Traffic Control). Ik werk bij de AIS (Aeronautical Information Service) : ttz, beheren vd AIP (Aeronautical Information Publication) zowat de "bijbel" vd luchtvaart, behandelen van burger-vliegplannen, wereldkundig maken van alle mogelijke afwijkingen en activiteiten in het Belgisch Luchtruim en op de Belgische luchthavens en vliegvelden. We werken in een 24 uren systeem van telkens 12 uur, zowel 'snachts als overdag.
Dat is het zowat in een notedop, maar aarzel niet om meer gedetailleerde vragen te stellen.8-)

Ah dus als ik het goed lees publiceert gij NOTAMs ? :)

ferm !

Vorenus
23 augustus 2007, 12:45
Pietje, is dat een bijnaam voor uw knip

Dycore
23 augustus 2007, 13:37
Pietje, had/heb je extreem-rechtse mensen in je familie?

Dycore
23 augustus 2007, 13:39
Pietje, hoeveel keer in je leven ben je al gaan betogen? Wat waren de meest memorabele betogingen?

Jeronimo
23 augustus 2007, 13:54

Pietje, ga je akkoord met Abba Kovners mening over extreemrechtsen?

Gun
23 augustus 2007, 15:50
Pietje,

Uw visie op de Belgische politieke situatie van vandaag graag.

Dank

Gun

baseballpolitieker
23 augustus 2007, 15:51
Wat is je visie op het forum? Hoe vind je dat de fourmmers zijn, enz...

Cynicus
23 augustus 2007, 19:02
Rookt u ?
Hoeveel bedraagt uw BMI ongeveer ?

Duvelke
23 augustus 2007, 19:56
Rookt u ?
:lol:
pas op eh Pietje, voor dat je het weet moet je belastingen betalen voor het roken, en moet je belastingen betalen omdat je bmi te hoog is :-D

Pietje
23 augustus 2007, 20:07
Wat ik jou al lang wilde vragen: vertel eens wat over je passie voor Frank Zapa. Heb je ook iets met Rory Gallagher en zo ja wat? En waarom is het volgens jou toeval dat Rory Gallagher, U2 en Van Morrison Ieren zijn?

Wat betreft Frank Zappa heb ik hier al toegelicht :

http://forum.politics.be/showpost.php?p=2870405&postcount=16

Wat betreft Rory Gallagher, hij is mijn all time favourite gitarist, en dat al sinds "Taste" (zijn band voor hij solo ging). Technisch misschien niet perfect maar hij gaf de blues, en vooral de rock-blues een nieuwe dimensie die ongetwijfeld zijn stempel draagt. En "live" kende hij zijn gelijke niet, een podiumbeest avant la lettre. Ieder concert van de man was een feest.
En natuurlijk dat het een toeval was dat zowel hij, U2 en Van Morrison Ieren waren/zijn, zoals het een toeval is dat wij Belgen/Vlamingen zijn. Voor het zelfde geld werden we 5000km verder geboren.

Pietje
23 augustus 2007, 20:10
Ik heb geen vraag voor u meteen.
Toch ff vertellen dat ik u een enorm respectabel forumlid vind.
Vooral nu ik hoor dat u 56 jaar bent, en nog zo'n frisse ideeen en visie heeft !
bravo :)

Awel, dat vind ik nu fijn om lezen, echt waar ik meen het. En t'is wederzijds. Als ik Einstein zijn hoofd zie, weet ik onmiddellijk wie het is.

Pietje
23 augustus 2007, 20:17
Zo zo ... :-)

Daarom deze vraag: welke historische gebeurtenis (die tijdens je leven heeft plaatsgevonden) heeft op jouw het meeste indruk gemaakt?

De landing op de maan. Sience fiction werd plots realiteit. En de gezellige vlaamse uitdrukking "Loop naar de maan" kreeg plots een heel andere dimensie.

Andere gebeurtenissen die ik evenzeer nooit vergeet :

- De Val vd Berlijnse Muur (ook al ben ik van mening dat heel dat proces te snel, zeg maar te brutaal is gebeurd)
- De moord op Martin Luther King (of hoe dodelijk gelijke rechten afdwingen kon zijn)
- De vrijlating van Neson Mandela en zijn verkiezing tot president van Zuid-Afrika.
- De moord op Ytzak Rabin (wat mij betreft nog altijd DE man die een zekere vrede in het Midden Oosten had kunnen bewerkstelligen. Misschien werd hij daarom ook wel vermoord, wie weet.)

Pietje
23 augustus 2007, 20:25
Bonjour mon capitaine...Welke momenten beschouw je als keerpunten in je leven en wat is uw levensvisie?;-)

De geboorte van mijn zoon 27 jaar geleden, en de dood van mijn vader drie jaar geleden. Twee onomkeerbare momenten : één van grote blijdschap en één van groot verdriet. Tweemaal dezelfde conclusie : het wordt nooit meer als voorheen.
Mijn levensvisie is er één van : wees altijd zo eerlijk mogelijk tav je medemens, op die manier raak je nooit in leugens verstrikt.
Een andere is : profiteer zoveel mogelijk vh leven, want het kan plots rap gedaan zijn. Profiteer dus matig, maar regelmatig.8-)

Pietje
23 augustus 2007, 20:35
Dag Pietje,

In federale overheidsbedrijven gaat het leven tussen Walen en Vlamingen prima. Die ervaring heb ik ook, de laatste jaren toch.
ik vraag mij al eens af wat bij overheid de meerwaarde is om gesyndiceerd te zijn, behalve om zich te verdedigen, te wapenen, tegen de politiek, die beslissingen neemt gebaseerd op theorie zonder vorm van empathie, laat staan ervaring.
Maar waarom linkse syndicalist, met de nadruk op links ? Is de klassestrijd tussen het management en de basis binnen het overheidsbedrijf "belgocontrol" dan zo groot ?

Een syndicaat wordt altijd wel als "links" beschouwd, niet alleen het ABVV/ACOD maar ook het ACV (linkervleugel vd CD&V, weet je wel) en ja , zelfs het ACLVB beschouwt zich enerzijds als links tov het liberalisme.
Vergeet ook niet dat ik niet meer rechtstreeks voor de overheid werk, maar voor een autonoom overheidsbedrijf. De benoemingen (voor zover die er nog zijn, bij ons nog juist de verkeersleiders en enkele puur-technische functies) worden niet meer door de voogdijminister getekend maar door het Directiecomité vh bedrijf. Moest "veiligheid" lucratiever zijn, was Belgocontrol imo allang geprivatiseerd . Een sterke vakbond is dus altijd broodnodig, ook bij de overheid. Je kan evengoed een minister als een CEO onder druk zetten. En dan heeft de politieke kleur zeker geen belang.

Pietje
23 augustus 2007, 20:38
Zijn de songs van Zappa "jewish princes" en "catholic girls" niet iets te polariserend seksistisch om zich links te kunnen profileren.

Een tevens Zappa fan.

Ach, Zappa schopte tegen alle schenen, dus die twee songs eruit pikken om hem een etiket te willen opplakken vind ik niet eerlijk. Ik denk niet dat hij ooit één "heilig huisje" gespaard heeft.

Pietje
23 augustus 2007, 20:42
Aangezien ik Brussel redelijk goed ken, waar heb je precies gewoond in Brussel...?

Altijd te Anderlecht :

- Scheut
- Het Rad
- Kuregem
- Vogelzang (dicht bij begraafplaats)

Heb hier (http://www.kaa.vgc.be/) school gelopen.Tony Mary, ex CEO vd VRT zat toen een klas hoger dan ik. Heette vroeger "Gemeentelijk Atheneum Anderlecht".

Pietje
23 augustus 2007, 20:44
Wat is je gezinssituatie op het moment?

Gescheiden.

Pluche
23 augustus 2007, 20:47
Pietje misschien een vreemde vraag, maar kijk je soms achterom als je een mooie dame passeert?

Pietje
23 augustus 2007, 21:19
Pietje, velen op dit forum hebben een zeer radicale visie op het conflict in palestina. Is dat bij u ook het geval, en wat is uw visie?

T'is nooit mijn gewoonte om echt radicaal te zijn, dus ook niet wat betreft Israël/Palestina. Er zijn heethoofden aan beide zijden die elk hun redenen hebben om het conflict te laten voortduren, ja zelfs te laten escaleren. Ik ken zowel Joden als (enkele) Palestijnen, dus mij zal je niet gemakkelijk zien "partijtig" zijn. Al geef ik grif toe dat het imo geen al te goed idee was van de VN om een Joodse Staat te stichten temidden van vijandige buren, maar het gebeurde in de nasleep van de gruwelen van WOII (lees : de SHOA) en het schuldbesef van gans de wereld tav het Joodse Volk zal zeker een rol hebben gespeeld.
En ja, ik vind ook dat de VS beter een meer terughoudende rol zou mogen spelen in het conflict.
De grenzen van voor "1967" herstellen en stoppen met nederzettingen in Palestijns gebied te bouwen, gekoppeld aan een onvoorwaardelijke wapenstilstand langs beide zijden, lijkt mij geen slecht idee.
Eén lichtpuntje : Egypte slaagde erin om vrede te sluiten met Israël. Alle hoop is dus misschien nog niet verloren.

Pietje
23 augustus 2007, 21:21
Pietje, hoe zou jij jezelf beschrijven in 5 woorden?

Eerlijk
Koppig
Betrouwbaar
Slordig
Levenslustig

Pietje
23 augustus 2007, 21:30
Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen,
wie kies je in:
- de muziekwereld : Neil Young (veruit de enige van mijn "old time favourites" die nog leeft)
- de filmwereld : Halle Berry:-P
- de politiek : Poetin (gewoon vragen wat hij van plan is)
- de sportwereld : Kim Gevaert
- de TV personnages : Astrid Joosten
- de filosofen : Jaap Kruithof
- de ganse wereld : GW Bush

Pietje
23 augustus 2007, 21:38
Welke humorsoort past het beste bij je?

Alle goede humor, en dat is moeilijk te definiëren, aangezien dat voor eenieder verschilt. Sommigen liggen plat vh lachen bij Jacques Vermeire, ik frons dan even mijn voorhoofd.
Laat ons zeggen dat ik een grote boon heb voor de doorsnee Britse humor (voor zover dat een soort is). Dingen als "Fawlty Towers", "The Thin Blue Line", "The Office", "Absolutely Fabulous", de absurde humor van Monty Python gaan er bij mij altijd wel goed in.
Ook de absurde humor (cartoons) van Kamagurka kan ik wel hebben.

Pietje
23 augustus 2007, 21:41
Wat is je favoriete film?

Of "All Time" ???

http://www.cafecasablanca.net/casablanca_bigposter.jpg

Andere "all time" favorietjes :

-The Godfather I,II & III
-Soldier Blue
-Woodstock
-One Flew over the Cuckoos nest
-A Clockwork Orange

Pietje
23 augustus 2007, 21:43
Wat was/is je lievelings stripreeks?

Nero.

Later heb ik Guust Flater ontdekt en werd ook een heel grote fan.

Pietje
23 augustus 2007, 21:45
Durf je een foto van jezelf plaatsen?

Moest dit forum hier totaal "privé" zijn zou ik daar normaal gesproken niet om geven, maar dit is internet en dat betrouw ik niet.

Rudy
23 augustus 2007, 21:51
Ach, Zappa schopte tegen alle schenen, dus die twee songs eruit pikken om hem een etiket te willen opplakken vind ik niet eerlijk. Ik denk niet dat hij ooit één "heilig huisje" gespaard heeft.

Juist. Het was dan ook opzettelijk. Niet te zwaar aan tillen aub. Van die man heb ik nog enkele 33-toeren liggen waar ik absoluut geen afscheid wil van nemen. Soms vraag ik mij wel eens af wat het effect zou zijn moest nu binnen onze diverse, inter- en multicuturele omgeving iemand met diezelfde teksten op de proppen komen.

Maar. Ik lees dat je 10 jaar ouder bent dan ik. Betekent dat je dus volop hebt kunnen genieten van de groepen waar ik juist na de bloeiperiode verslaafd ben aan geraakt: Led Zeppelin, Deep Purple en Pink Floyd, Yes. Zowat de groepen waar ik, denk ik toch, bijna alles van heb verzameld. Vooral de Waalse zender "Classic 21" bevestigt momenteel dat er nog steeds een markt voor is.

Kortweg een vraagje: in hoeverre luister je nog naar muziek uit deze tijd. En in hoeverre vergelijk je de kwaliteit van toen met wat nu op de markt verschijnt.

Of nog korter: Bestaan er actueel nog artisten die de klassiekers uit de 70's kunnen evenaren?

Pietje
23 augustus 2007, 21:59
Geloof je dat je de ware liefde maar één keer tegenkomt?

Bof, nee zou ik zeggen. "De "ware liefde" is ook zo'n abstract en zwaarbeladen begrip.Iedereen die verliefd is denkt dat dit de "ware liefde" is.
Het belangrijkste is dat je je goed voelt bij iemand, dat je je kan uitleven zonder je te moeten inhouden.

Pietje
23 augustus 2007, 22:00
waar is de quiz-stand naar toe? :-(

Die is een weekske met vakantie 8-)

Pietje
23 augustus 2007, 22:11
Als je de kans zou krijgen je leven te herdoen..
1. Wat zou je zeker opnieuw ?
Ik heb al redelijk goed van het leven geprofiteerd, en heb daar alleszins geen spijt van, dus die geneugten des levens zou ik opnieuw "meepakken"

2. Wat zou je niet meer doen/of anders aanpakken ?
-Ik zou niet meer beginnen roken
-Ik zou verder studeren. Toen ik stopte met de school was ik het beu (was nochtans geen slechte leerling). Liefst voor advocaat of tandheelkundige.
-Ik zou trachten minder koppig te zijn

Pietje
23 augustus 2007, 22:13
Wat is jouw levensmotto ? (mag oneliner zijn)

"Pluk de dag, morgen kan het voorbij zijn"
"Geniet matig, maar regelmatig"

Pietje
23 augustus 2007, 22:17
Ben je ooit van plan te emigreren? Zo ja, naar waar? Zo nee, als je toch één land moest kiezen welk?

Ik denk niet dat dat nu nog zal gebeuren, maar een optrekje in de Provence (St.Paul de Vence of Puget sur Argen bijvoorbeeld) of Toscane (de buurt van Sienna, Lucca) zou ik wel hebben zien zitten.8-)
Maar eigenlijk vind ik het hier nog zo slecht niet, maar die twee "oorden" die ik vernoemde hebben wel een soort magische aantrekkingskracht op mij.

Pietje
23 augustus 2007, 22:23
That's all for today folks. CU+++Goodnight

Omzeker te zijn dat ik niemand vergeet :

morgen ga ik verder met deze vraag (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2871573&postcount=51)

8-)

Rudy
23 augustus 2007, 22:23
Pietje, wat vind je van het feit dat de sociaaldemocratische vakbond leden van het VB weert ?

Gun
24 augustus 2007, 01:08
"Geniet matig, maar regelmatig"Mooi, moet ik onthouden

Gun
24 augustus 2007, 01:09
Over welke aspecten in het leven heb je al iets bijgeleerd, opgestoken op P.be?

Gun
24 augustus 2007, 01:09
Ga je zondag naar de mis? Ben je gelovig?

longhorn
24 augustus 2007, 01:38
Pietje, wat vind je van het voorstel om vakbonden nu ook verplicht te installeren in kleine bedrijven van -50man? Denk je niet dat dat het familiale karakter van dat bedrijf zal kapotmaken? Is men met zo weinigen echt onbekwaam om overeen te komen of een raad te starten van management en werknemers?

Pietje
24 augustus 2007, 11:15
Als je mocht wisselen met iemand (volledige levensruil), zou je dat doen Pietje ?
Zo ja, met wie, zo nee, waarom niet ?

Nee, ik heb helemaal geen zin om zo plots met iemands leven te ruilen.
Ik vrees dat ik mij "ongemakkelijk" en onwennig zou voelen.
"Life is what you made of it" . Als je "een ander leven" wenst, lijkt het mij beter daar zelf iets aan te doen, dan klakkeloos te wisselen met iemand anders. Ik zou het ook een beetje angstaanjagend vinden, morgen plots wakker te worden als iemand anders.

Pietje
24 augustus 2007, 11:27

Pfoeh, laat het dan maar Chipie zijn. Ik wil wel eens weten hoe het aanvoelt om zoveel onzin over de vakbonden te schrijven.

Kortaf
24 augustus 2007, 11:35
Wat betreft Rory Gallagher, hij is mijn all time favourite gitarist, en dat al sinds "Taste" (zijn band voor hij solo ging). Technisch misschien niet perfect maar hij gaf de blues, en vooral de rock-blues een nieuwe dimensie die ongetwijfeld zijn stempel draagt. En "live" kende hij zijn gelijke niet, een podiumbeest avant la lettre. Ieder concert van de man was een feest.

Eén van de eerste keren dat ik me met een post van jou voor 100 pct akkoord kan verklaren. Ben al twee decennia een super Rory-fan, voor mij was hij de allergrootste. Bezoek ook af en toe Rory-tribute-concerten.

En natuurlijk dat het een toeval was dat zowel hij, U2 en Van Morrison Ieren waren/zijn, zoals het een toeval is dat wij Belgen/Vlamingen zijn. Voor het zelfde geld werden we 5000km verder geboren.

Dat uitgerekend Ierland de laatste decennia zoveel originele muzikanten (want er zijn er nog veel meer dan die drie) voortbrengt, is toeval? De getormenteerde Ierse ziel (drie eeuwen bezetting door één van de wreedste naties van Europa) heeft er niets mee te maken? Zijn de Ieren, samen met de Oostenrijkers, niet vanouds van de meest muzikale volkeren van Europa?

Pietje
24 augustus 2007, 11:38
en ook: ga je als CPBW'er eerder voor een conflictmodel of ben je een rustige onderhandelaar?

Ik geef toe dat ik eerder een onrustig onderhandelaar ben, zonder daarom altijd op een conflict aan te willen sturen. In dat comité wordt eigenlijk ook niet veel onderhandeld, aangezien die dingen meestal bij wet vastliggen (noem het voor mijn part "Algemeen Reglement voor de ArbeidsBescherming of Codex over het welzijn op het werk) . Ik moet er dus juist voor waken dat die "wetten" zo goed mogelijk worden nageleefd.
En ja, ik heb al meermaals gedreigd met het sturen van de "Arbeidsinspectie" als sommige zaken niet vlug genoeg verwezenlijkt werden. Maar stuur ik daarom aan op conflicten ???

Kortaf
24 augustus 2007, 12:06
Op Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_music)vind je volgend lijstje met Ierse muzikale grootheden uit de voorbije vier decennia: Aslan (http://en.wikipedia.org/wiki/Aslan), U2 (http://en.wikipedia.org/wiki/U2), Horslips (http://en.wikipedia.org/wiki/Horslips), Clannad (http://en.wikipedia.org/wiki/Clannad), The Cranberries (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Cranberries), The Corrs (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Corrs), Van Morrison (http://en.wikipedia.org/wiki/Van_Morrison), Thin Lizzy (http://en.wikipedia.org/wiki/Thin_Lizzy), Hothouse Flowers (http://en.wikipedia.org/wiki/Hothouse_Flowers), Ciarán Farrell (http://en.wikipedia.org/wiki/Ciar%C3%A1n_Farrell), Sinéad O'Connor (http://en.wikipedia.org/wiki/Sin%C3%A9ad_O%27Connor), Enya (http://en.wikipedia.org/wiki/Enya), My Bloody Valentine (http://en.wikipedia.org/wiki/My_Bloody_Valentine), Rory Gallagher (http://en.wikipedia.org/wiki/Rory_Gallagher), Republic of Loose (http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Loose), The Wolfe Tones (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wolfe_Tones), and The Pogues (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pogues).

Een voor de meer folkgerichte medemens: Altan (http://en.wikipedia.org/wiki/Altan), Danú (http://en.wikipedia.org/wiki/Dan%C3%BA), Déanta (http://en.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9anta), Lúnasa (http://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%BAnasa_%28band%29), Marie & Martin Reilly (http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Reilly), K*la (http://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%ADla), Noel Shine and Mary Greene (http://en.wikipedia.org/wiki/Noel_Shine_and_Mary_Greene), and Border Collies (http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Border_Collies&action=edit), Afro Celt Sound System (http://en.wikipedia.org/wiki/Afro_Celt_Sound_System) and Loreena McKennitt (http://en.wikipedia.org/wiki/Loreena_McKennitt).

Voor een klein, tot voor kort straatarm landje met nauwelijks enkele miljoenen inwoners en een gemarginaliseerde positie in Europa, kan ik dit maar moeilijk als toeval beschouwen.

Pietje
24 augustus 2007, 12:31
Wie zijn je favoriete forummers en welke heb je al in het echt ontmoet, Pietje?

Praetorian, Solidarnosc, nubian, Firestone, Uh-Huh, Laya, Raf, Ambiorix, Andromeda, BigF, Duisteren Duikboot, Kim, Ingenious, Rudy, Abba Kovner (nog maar pas, maar viel onmiddellijk in de smaak), Duvelke, Zeno, Starkan,Doki, da Blacky, Tavek, System, Mitgard, Daphne, Bittersweet, Groentje-18, Lincoln, Ke-Nan, Pelgrim, Nynorsk................allemaal mensen met een brede kijk op de samenleving.
Aan de extreemrechtse zijde vermeld ik graag Boadicea.
Waarschijnlijk heb ik er nog enkele vergeten. Bij deze duizendmaal "sorry"
En ik heb nog niemand ontmoet.

8-)

DaBlacky
24 augustus 2007, 12:51
Praetorian, Solidarnosc, nubian, Firestone, Uh-Huh, Laya, Raf, Ambiorix, Andromeda, BigF, Duisteren Duikboot, Kim, Ingenious, Abba Kovner (nog maar pas, maar viel onmiddellijk in de smaak), Duvelke, Zeno, Starkan,Doki, da Blacky, Tavek, System, Mitgard, Daphne, Groentje-18, Lincoln, Ke-Nan, Pelgrim, Nynorsk................allemaal mensen met een brede kijk op de samenleving.

8-)

Ok, dat wordt een 10 voor de evaluatie 8-)

1handclapping
24 augustus 2007, 13:00
pas op eh Pietje, voor dat je het weet moet je belastingen betalen voor het roken, en moet je belastingen betalen omdat je bmi te hoog is :-D

Het enige waar je nooit belastingen op moet betalen is een te veel aan bezit.

Gun
24 augustus 2007, 13:03
Ok, dat wordt een 10 voor de evaluatie 8-)Net niet;-) ... geen probleem dat ik er niet bij sta, wel dat gans het lijstje wordt omschreven als ... allemaal mensen met een brede kijk op de samenleving.

Niet persoonlijk tegen jou hoor DaBlacky;-)

baseballpolitieker
24 augustus 2007, 13:03
Net niet;-) ... geen probleem dat ik er niet bij sta, wel dat gans het lijstje wordt omschreven als ... allemaal mensen met een brede kijk op de samenleving.

Niet persoonlijk tegen jou hoor DaBlacky;-)Dat viel me ook meteen op en toen moest ik toch een grondig slikken...8-)

Gun
24 augustus 2007, 13:06
Dat viel me ook meteen op en toen moest ik toch een grondig slikken...8-)Oef, we zijn al met twee!

1handclapping
24 augustus 2007, 13:09
Beste Pietje,

2 dingeskes

1. Voor zover de praat van iemand over zichzelf representatief kan zijn voor een niet-psychiater zoals ik, lijk je nogal sterk op de president van de SAT
(Sennacienca Tutmonda Associo) ofte de Esperanto-progressievelingenbeweging, ovrigens een Vlaming en Antwerpenaar .

2. Wat betreft "een linkse visie" op de val van de Berlijnse muur, raad ik je het meesterwerkje van Günter Grass "ein weites Feld" in vertaling
"Een gebied zonder eind" aan - maar je moet om door deze pil van 649 blz.
te geraken echt eerst en vooral wat over "1848", Bismark en de Duits-Deense oorlog en de schrijver Fontane lezen.

Ook verhelderend is de uitspraak van Helmut Schmidt (ex kanselier) over Duitsland in Europa nl. dat het probleem met Duitsland vooral is dat het aan
10 verschillende landen grenst.. haast een unicum in de wereld.
(zelf tel ik er maar 9, maar misschien telde hij er de "freistaat Bayern" bij.

Gun
24 augustus 2007, 13:16
Ook verhelderend is de uitspraak van Helmut Schmidt (ex kanselier) over Duitsland in Europa nl. dat het probleem met Duitsland vooral is dat het aan
10 verschillende landen grenst.. haast een unicum in de wereld.
(zelf tel ik er maar 9, maar misschien telde hij er de "freistaat Bayern" bij.)Of Zweden;-)

1handclapping
24 augustus 2007, 14:02
Of Zweden;-)

Zou kunnen , mijn stadsgenoot Helmut had zo van die aparte gedachtekronkels zo beweede hij dat Nederland slechts aan Duitsland en de Noordzee grenst (België vond hij een soort half binnenland -hij is als het ware een groot-Nederlandist).

Pietje
24 augustus 2007, 15:15

Die exacte verhoudingen zal ik eens nagaan, ken ik niet uit het hoofd. Bij de verkeersleiding weet ik dat de verhouding man/vrouw ongeveer 60/40 is. Allochtonen spijtig genoeg niet aangezien nog steeds de wet geldt dat je de Belgische nationaliteit moet hebben bij de federale overheid (of vergis ik mij ??:? ) Enkele Belgen van vreemde origine zijn er wel.

Pietje
24 augustus 2007, 15:17
Praetorian, Solidarnosc, nubian, Firestone, Uh-Huh, Laya, Raf, Ambiorix, Andromeda, BigF, Duisteren Duikboot, Kim, Ingenious, Rudy, Abba Kovner (nog maar pas, maar viel onmiddellijk in de smaak), Duvelke, Zeno, Starkan,Doki, da Blacky, Tavek, System, Mitgard, Daphne, Bittersweet, Groentje-18, Lincoln, Ke-Nan, Pelgrim, Nynorsk................allemaal mensen met een brede kijk op de samenleving.

8-)

Ben nog vergeten Driewerf, en gm10 te vermelden. Mijn welgemeende excuses.

Pietje
24 augustus 2007, 15:19
Verdere antwoorden komen morgen (nightshift vandaag)

Boadicea
24 augustus 2007, 16:04
Wel, gezien het "bedrijf" waarvoor je werkt, zou ik je toch de vraag willen stellen: hoe groot is de kans op een herhaling van 11 september eigenlijk in onze regio's en zijn er hier ook scenario's, voor moest er toch een vliegtuig gekaapt geraken?
En hoe technisch veilig zijn de vliegtuigen die in België optsteigen en landen?

Sorry dat ik zulke drastisch vraag stel, maar ik hen een enorme vliegangst. De kans dat je mij ooit in de lucht krijgt, is kleiner dan 1/1000, geloof ik.

alberto
24 augustus 2007, 19:08
Pietje,

Dit is een vraag die ik aan iedereen kan stellen, toevallig stel ik ze aan u.

Waarom heeft u zich kandidaat gesteld om forummer van de week te worden? vind je van jezelf dat je belangrijk bent?

djimi
24 augustus 2007, 19:36
Dag Pietje,

ik weet nu dat je een liefhebber bent van rock en blues.

Mijn vragen zijn :

Speel je een (of meer) instrument(en) ? Zo ja, dewelke ?

Zo neen, zou je er ooit nog willen leren bespelen, en indien ja, welk(e) ?

En hoe zit het met je talenkennis ? Welke talen beheers je goed, of een beetje, en welke taal/talen zou je eigenlijk nog wel eens willen leren ?

En waarom ?

djimi
24 augustus 2007, 19:38
Pietje,

lees je véél ? Is er een Nederlandstalig schrijver/boek waar je 'weg' van bent ?

Worden er bij Belgocontrol ook wel eens gewaagde (= potentieel gevaarlijke) grappen/stunts uitgehaald ?

Havana
24 augustus 2007, 20:15
Het forummer-van-de-week-forum boeit me weinig, maar voor Pietje doe ik een "efforreke". Met Pietje wil ik wel eens een pot gaan pakken. Bluesbrothers, verenigt u ! cheers !

25 augustus 2007, 14:06

Waarom vermeldt je "inbreuk op iemands religieuse overtuiging", en laat je "inbreuk op iemands politieke overtuiging" weg? Het gaat tenslotte ook om een geloof.

Ambiorix
25 augustus 2007, 14:12
stel ge hebt nog éen dag te leven.. wat doet ge?8-)

25 augustus 2007, 14:15
Pietje,

Indien Johan Vande Lanotte je zou vragen een analyse te geven van de verkiezingsnederlaag van de Spa, want zou je hem zeggen?

En hoe verklaar je het feit dat extreem-linkse partijen niet van de grond komen?

Thx

Pluche
25 augustus 2007, 14:47
Ja die vraag stel ik mij ook, hoe verklaar je dat CAP 0.32, met veel affiches te plakken haalt voor de senaat en een partij voor de lol als STIJN 0.28 procent zonder affiches te plakken(voor de kamer haalde Cap wel 0.40 door de 5+ procent in het kanton Peer)

longhorn
25 augustus 2007, 15:59
Waarom vermeldt je "inbreuk op iemands religieuse overtuiging", en laat je "inbreuk op iemands politieke overtuiging" weg? Het gaat tenslotte ook om een geloof.

Goed punt. Had ik niet gezien maar Pietje's jeugdbeweging doet alleszins aan politieke discriminatie door bepaalde leden te weigeren of te ontslaan.

Cynicus
25 augustus 2007, 17:04
Vindt u die massale aanwezigheid van niet-Westerse vreemdelingen leuk ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=80640)

En zo ja, wat vindt u er dan zo leuk aan ?

Praetorian
25 augustus 2007, 17:46
Wat vind je van het marxisme?

Pietje
25 augustus 2007, 17:59
Vind jij het kunnen dat vakbondswerk mag gecombineerd worden met een politiek mandaat?

Normaal gesproken zie ik die twee dingen liefst gescheiden. Vooral wanneer er vanuit de vakbond acties ontstaan gericht tegen een partij voor dewelke bepaalde délégués een mandaat zouden vervullen, wordt dat enigszins nogal "gênant". Dus politieke mandaten en vakbondswerk liefst gescheiden houden.

Pietje
25 augustus 2007, 18:01
Pietje: hoe krijg je 25 VB 'rs in een Citroen 2 PK?

Eén per één. Desnoods een goeie schoenoptrekker gebruiken.

Pietje
25 augustus 2007, 18:03
Stel, je mag drie wensen doen. Wat zou je wensen?

- Een wereld zonder oorlog
- Een wereld zonder onverdraagzaamheid
- Rijkdom en voorspoed voor iedereen.

Pietje
25 augustus 2007, 18:04
Wat is de grootste blunder die je ooit begaan hebt?

Beginnen roken, laat daar geen twijfel over bestaan.

Pietje
25 augustus 2007, 18:22
Pietje, hoe moet de economie volgens u georganiseerd worden?

Ik heb nooit hogere studies gedaan, ik zal hier dus vanuit mijn eigen (beperkte) visie reageren :

De economie zou best ten dienste staan van al de mensen ipv enkele multinationals zoals nu het geval is. Ik kan mij wel vinden in een zekere "vrije markt" maar zeker niet in een ongebreidelde alles overheersende consumptie-dictatuur waar bedrijven elkaar doodconcureren, met dikwijls faillissementen en werkloosheid tot gevolg en waaraan de gewone sterveling eigenlijk niet zoveel heeft. Die "vrije markt" zou imo dus zeker enige controle vanwege de overheid mogen krijgen. Ik hoef in een supermarkt geen keus te hebben uit 25 soorten waspoeder om maar één voorbeeld te noemen van deze "wilde" vrije markt.
En het wordt al helemaal pervers wanneer, om prijzen kunstmatig hoog te houden, goederen worden vernietigd, terwijl een derde vd wereld honger lijdt.

Andro
25 augustus 2007, 18:32
Beginnen roken, laat daar geen twijfel over bestaan.

Idem dito.:cry:

Pietje
25 augustus 2007, 18:37
Pietje, wat moet er verbeterd worden aan de luchtvaart in België?

Ik kan enkel spreken vanuit luchtvaartveiligheid, en die is prima. Het Belgische en ook het volledige Europese luchtruim is veiliger dat de Brusselse Ring of de E40. Niet voor niets heeft Belgocontrol het kwaliteitslabel "ISO-9001" ontvangen. Bij de zeer strenge selectieproeven en daaropvolgende professionele opleiding vd verkeersleiders blijven enkel de allerbesten overeind.
Wat de luchtvaart in het algemeen wel ten goede zou komen is het stoppen van het "steen en been geklaag" over geluisoverlast. Sorry, maar vliegtuigen maken nu eenmaal lawaai : live with it. Trouwens al die bewoners uit de gemeenten rond Zaventem (Steenokkerzeel, Kraainem, Tervuren) die constant de luchtvaart dwarsbomen met hun petities over geluidsoverlast zijn daar gaan wonen toen de luchthaven er al gevestigd was (de luchthaven staat er sinds 1958!!) . Het is hemeltergend dat bepaalde politici uit pure electorale overwegingen dat soort lui volgen en de luchtvaart en de werkgelegenheid zware schade toebrengt.

Pietje
25 augustus 2007, 18:46

Het wordt "hier" idd ook voor mij met den dag moeilijker om tussen de populistische en uiterst-rechtse hordes mijn weg te vinden. Maar zolang er een minderheid aanwezig blijft dat daartegen probeert een dam op te werpen blijf ik hopen op een kanteling. Extreem-rechts komt hier uiteindelijk niet discussiëren, maar enkel publiciteit maken voor "een bepaalde partij".
Ik hoop dat het "hier" niet de weg opgaat van www.politicsinfo.net (http://www.politicsinfo.net) , waar discussie de plaats moest ruimen voor eerder een extreemrechtse collectieve masturbatie, meestal met een vroegtijdige zaadlozing.

Pietje
25 augustus 2007, 18:49
Morgen ga ik verder met deze vraag (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2872320&postcount=73)

DaBlacky
25 augustus 2007, 22:30
Wat de luchtvaart in het algemeen wel ten goede zou komen is het stoppen van het "steen en been geklaag" over geluisoverlast. Sorry, maar vliegtuigen maken nu eenmaal lawaai : live with it. Trouwens al die bewoners uit de gemeenten rond Zaventem (Steenokkerzeel, Kraainem, Tervuren) die constant de luchtvaart dwarsbomen met hun petities over geluidsoverlast zijn daar gaan wonen toen de luchthaven er al gevestigd was (de luchthaven staat er sinds 1958!!) . Het is hemeltergend dat bepaalde politici uit pure electorale overwegingen dat soort lui volgen en de luchtvaart en de werkgelegenheid zware schade toebrengt.

Wel is het volgens mij zo dat vele bewoners niet op voorhand wisten dat het nachtlawaai dermate groot ging zijn. We spreken hier ook over afstanden van 10 km en meer. Op zo een afstand verwacht men niet dat iedere leek gaat rekening houden met overvloedig nachtlawaai.
Verder zijn de nachtroutes ondertussen zovele keren veranderd, dat deze stelling niet meer opgaat. Mensen die eerst een grond kochten waar het relatief stil was, kunnen nu met een hoop lawaai opgescheept zitten door de zoveelste verandering.
Ook maakt het niet uit wie er eerst was, grondwettelijk gezien heeft iedereen recht op menswaardig leven, en een relatieve stille nachtrust valt hier onder.
Als laatste punt gaat het over minstens evenveel mensen die geen nachtrust hebben dan dat er mensen op de luchthaven werken. Al deze mensen zijn ook een pak minder productief op hun werk, minder alert op hun werk (veiligheidsaspect) en zorgen ook voor negatieve economische gevolgen. In andere grote luchthavens in deze wereld (Tokyo, bv) geld wel een nachtvluchtenverbod en die draaien nog steeds.

Wel vind ik dat een dergelijk verbod op Europees vlak moet ingevoerd worden, zodat het niet mogelijk is dat lidstaten onderling concurreren.

Juan
25 augustus 2007, 22:46
Ben je mordicus tegen een Vlaamse staat?

Savatage
25 augustus 2007, 22:48
Wel is het volgens mij zo dat vele bewoners niet op voorhand wisten dat het nachtlawaai dermate groot ging zijn. We spreken hier ook over afstanden van 10 km en meer. Op zo een afstand verwacht men niet dat iedere leek gaat rekening houden met overvloedig nachtlawaai.

Dat kan je toch wel weten als je in de buurt van een luchthaven gaat wonen. Iedereen weet toch dat zoiets lawaai en drukte met zich meeneemt ...

Verder zijn de nachtroutes ondertussen zovele keren veranderd, dat deze stelling niet meer opgaat. Mensen die eerst een grond kochten waar het relatief stil was, kunnen nu met een hoop lawaai opgescheept zitten door de zoveelste verandering.

Dat is idd lastig, maar dat overkomt meerdere mensen. Ik ken mensen die een huis hadden gekocht in een rustige straat, waar het vrijwel altijd kalm was. Op een dag werd er in die straat een ambiancecafé geopend ... Dat leidt ook tot nachtlawaai, zatlapperij, kots voor de voordeuren, ... Ze hebben er in die straat al verschillende petities en acties tegen proberen te ondernemen, allemaal tevergeefs.

Ook maakt het niet uit wie er eerst was, grondwettelijk gezien heeft iedereen recht op menswaardig leven, en een relatieve stille nachtrust valt hier onder.

Dan moet je maar het verstand hebben om niet langs een luchthaven te gaan wonen ...

DaBlacky
25 augustus 2007, 22:52
Dat kan je toch wel weten als je in de buurt van een luchthaven gaat wonen. Iedereen weet toch dat zoiets lawaai en drukte met zich meeneemt ...

Dat is idd lastig, maar dat overkomt meerdere mensen. Ik ken mensen die een huis hadden gekocht in een rustige straat, waar het vrijwel altijd kalm was. Op een dag werd er in die straat een ambiancecafé geopend ... Dat leidt ook tot nachtlawaai, zatlapperij, kots voor de voordeuren, ... Ze hebben er in die straat al verschillende petities en acties tegen proberen te ondernemen, allemaal tevergeefs.

Dan moet je maar het verstand hebben om niet langs een luchthaven te gaan wonen ...

Eerst en vooral heet jij niet Pietje.

Ten tweede woont er niemand NAAST de luchthaven. We spreken hier over afstanden van 10 km en meer in vogelvlucht. Een leek weet niet dat je in die straal nog steeds last krijgt van landende en stijgende vliegtuigen. Ik zou er bv nooit opkomen tot heel die heisa.

Savatage
25 augustus 2007, 22:58
Eerst en vooral heet jij niet Pietje.

Ik gaf gewoon kort een antwoord op uw stelling.

Ten tweede woont er niemand NAAST de luchthaven. We spreken hier over afstanden van 10 km en meer in vogelvlucht. Een leek weet niet dat je in die straal nog steeds last krijgt van landende en stijgende vliegtuigen. Ik zou er bv nooit opkomen tot heel die heisa.

En daarom moeten DHL en co nu al die banen schrappen, omdat die mensen niet 2 keer na dachten? Als je ergens gaat bouwen denk je normaal toch 2 keer na waar je je woning zet en hou je toch een beetje rekening met de omgeving ...

Soit, nu ben ik hier weg, want het is idd Pietje zijn thread :-)

Tavek
25 augustus 2007, 23:23
Ik kan enkel spreken vanuit luchtvaartveiligheid, en die is prima. Het Belgische en ook het volledige Europese luchtruim is veiliger dat de Brusselse Ring of de E40. Niet voor niets heeft Belgocontrol het kwaliteitslabel "ISO-9001" ontvangen. Bij de zeer strenge selectieproeven en daaropvolgende professionele opleiding vd verkeersleiders blijven enkel de allerbesten overeind.

Helemaal akkoord. De luchtvaartindustrie doet er alle moeite aan om de geluidshinder te beperken. Op dit moment worden er tientallen ingenieurs ingezet om de geluidscontouren van een nieuw vliegtuig te minimaliseren. Dit kan men doen door bvb het aerodynamisch ontwerp van het vliegtuig en/of het motorontwerp aan te passen.

Overigens heeft men bijvoorbeeld bij schiphol ook vrij veel onderzoek gedaan. Door middel van systemen zoals tunnel in the sky kan de landing en de take off sneller en efficienter gebeuren zodat op dat gebied de geluidsoverlast wordt geminimaliseerd.

Ik vind het altijd grappig om te zien dat mensen steen en been klagen over geluidsoverlast, maar zelf wel graag naar het zuiden gaan met het vliegtuig voor hun vakantie....dat noemt men hypocrisie.

Tavek
25 augustus 2007, 23:42
Wel, gezien het "bedrijf" waarvoor je werkt, zou ik je toch de vraag willen stellen: hoe groot is de kans op een herhaling van 11 september eigenlijk in onze regio's en zijn er hier ook scenario's, voor moest er toch een vliegtuig gekaapt geraken?

Sorry dat ik zulke drastisch vraag stel, maar ik hen een enorme vliegangst. De kans dat je mij ooit in de lucht krijgt, is kleiner dan 1/1000, geloof ik.

Vliegen is veiliger als autorijden. Een pak veiliger. Technisch gezien gaat een goed onderhouden vliegtuig bijna nooit mankementen vertonen. Die dingen worden ontworpen voor een bepaalde levensduur, en dat betekent dat alle componenten ofwel safe life zijn (bvb de zware delen van de landingsgestellen) ofwel fail safe (alles kan dmv verplichte tussentijdse controles tijdig vervangen worden indien er problemen zijn). Safe life maakt een vliegtuig on-economisch zwaar. Ook worden heel veel systemen zo ontworpen dat er redundancy is. Op zich dus een mooi systeem wat werkt. In bamboelanden wordt nogal eens geknepen op het onderhoud en de vervangstukken en zien we nogal eens het gevolg van fail safe.

Vliegtuigen moeten voldoen aan de JAR en/of FAR, vrij strenge eisen. De autokeuring is er niks bij....

PS: Ik heb ooit een hydraulisch systeem van een vliegtuig gezien waar 4 keer redundancy in zat. Het is statistisch gezien dus vrijwel onmogelijk dat ze allemaal tegelijk falen.

DaBlacky
26 augustus 2007, 01:15
En daarom moeten DHL en co nu al die banen schrappen, omdat die mensen niet 2 keer na dachten? Als je ergens gaat bouwen denk je normaal toch 2 keer na waar je je woning zet en hou je toch een beetje rekening met de omgeving ...

Ja, zeker in het huidige klimaat van vastgoed. Waar je de grond misloopt als je niet binnen het uur beslist. Komaan, reality check please.

Bij een Europees verbod van nachtvluchten verdwijnen er geen banen, want dan kunnen ze niet verplaatsen (immers, in heel Europa zijn nachtvluchten niet toegelaten).

Pietje
26 augustus 2007, 07:47
Komaan zeg, we spreken hier over een Internationale Luchthaven, niet over het vliegveld van Zwartberg eh.
Ze hebben die grond vooral heel goedkoop gekocht. De reden zal wel duidelijk zijn zeker ?
Ik heb acht jaar vlakbij een Universitair Ziekenhuis gewoond, waar dag en nacht ziekenwagens met loeiende sirenes aan en af reden. Is nog geen Airbus 320, zal je zeggen, maar ik werd soms ook wakker hoor. Maar dat hospitaal stond er al, dus moest ik niet mopperen.
Als laatste punt gaat het over minstens evenveel mensen die geen nachtrust hebben dan dat er mensen op de luchthaven werken. Al deze mensen zijn ook een pak minder productief op hun werk, minder alert op hun werk (veiligheidsaspect) en zorgen ook voor negatieve economische gevolgen. In andere grote luchthavens in deze wereld (Tokyo, bv) geld wel een nachtvluchtenverbod en die draaien nog steeds.

Wel vind ik dat een dergelijk verbod op Europees vlak moet ingevoerd worden, zodat het niet mogelijk is dat lidstaten onderling concurreren.
Geen probleem voor mij, maar eenzijdig enkel de Belgische nachtvluchten afschaffen zou bijzonder nefast zijn.

Cynicus
26 augustus 2007, 09:37
Hoe staat u tegenover de legalisatie van een zelfbevrijdingspil (http://forum.politics.be/showthread.php?t=42060) zodat mensen die het leven, om welke reden dan ook, niet meer zien zitten, de mogelijkheid krijgen zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven ?

nubian
26 augustus 2007, 10:15
Pietje.....Hoe denk je over België?

Gun
26 augustus 2007, 11:02
Wat de luchtvaart in het algemeen wel ten goede zou komen is het stoppen van het "steen en been geklaag" over geluisoverlast. Sorry, maar vliegtuigen maken nu eenmaal lawaai : live with it. Trouwens al die bewoners uit de gemeenten rond Zaventem (Steenokkerzeel, Kraainem, Tervuren) die constant de luchtvaart dwarsbomen met hun petities over geluidsoverlast zijn daar gaan wonen toen de luchthaven er al gevestigd was (de luchthaven staat er sinds 1958!!) . Het is hemeltergend dat bepaalde politici uit pure electorale overwegingen dat soort lui volgen en de luchtvaart en de werkgelegenheid zware schade toebrengt.:thumbsup:

DaBlacky
26 augustus 2007, 11:37
Komaan zeg, we spreken hier over een Internationale Luchthaven, niet over het vliegveld van Zwartberg eh.

Ge extrapoleert uw intelligentie en kennis naar iedere Vlaming. Er is maar een absolute minderheid die verwacht om op een afstand van 10 km dergelijk veel storend lawaai te krijgen. Het horen van een vliegtuig, ja, maar er door wakker gehouden worden.

Ze hebben die grond vooral heel goedkoop gekocht. De reden zal wel duidelijk zijn zeker ?

Is niet eens zeker dat ze die goedkoop gekocht hebben. En voor de rest zou ik (zoals de meesten) eerst denken "woho, eindelijk geluk na het jarenlang zoeken naar een lapje betaalbare grond".

Ik heb acht jaar vlakbij een Universitair Ziekenhuis gewoond, waar dag en nacht ziekenwagens met loeiende sirenes aan en af reden. Is nog geen Airbus 320, zal je zeggen, maar ik werd soms ook wakker hoor. Maar dat hospitaal stond er al, dus moest ik niet mopperen.

Er is een verschil tussen af en toe eens wakker worden van een ziekenwagen, en vanaf 4u tot 6u iedere zeven minuten uit uw bed gedaverd te worden.

Geen probleem voor mij, maar eenzijdig enkel de Belgische nachtvluchten afschaffen zou bijzonder nefast zijn.

Weet ik en daar ga ik ook niet moeilijk over doen.

DaBlacky
26 augustus 2007, 11:39

Ge extrapoleert uw intelligentie en kennis naar iedere Vlaming. Er is maar een absolute minderheid die verwacht om op een afstand van 10 km dergelijk veel storend lawaai te krijgen. Het horen van een vliegtuig, ja, maar er door wakker gehouden worden.

Is niet eens zeker dat ze die goedkoop gekocht hebben. En voor de rest zou ik (zoals de meesten) eerst denken "woho, eindelijk geluk na het jarenlang zoeken naar een lapje betaalbare grond".

Er is een verschil tussen af en toe eens wakker worden van een ziekenwagen, en vanaf 4u tot 6u iedere zeven minuten uit uw bed gedaverd te worden. Verder is het overduidelijk dat ge daar last van kunt krijgen als ge er vlak naast gaat worden. Als ge echter al vijf straten verder gaat wonen, verwacht ge dit niet meer. Blijkt ge toch wel niet op de standaard-route van het ziekenhuis te wonen, zeker... (toevallig allemaal één-richtingsstraatjes, ik zeg maar iets). Dan had ge het niet kunnen voorspellen. Nu spreken we over vijf straten, hier spreken we over 10 km.

Weet ik en daar ga ik ook niet moeilijk over doen.

Savatage
26 augustus 2007, 11:46

Er zou toch wel een belletje mogen gaan rinkelen als je ziet dat prijzen van de grond ineens stukken lager liggen op een bepaalde plaats.

Savatage
26 augustus 2007, 11:46
@ Pietje: Wat vind je van het cordon sanitaire in België?

Gun
26 augustus 2007, 12:37

Er is een verschil tussen af en toe eens wakker worden van een ziekenwagen, en vanaf 4u tot 6u iedere zeven minuten uit uw bed gedaverd te worden. Verder is het overduidelijk dat ge daar last van kunt krijgen als ge er vlak naast gaat worden. Als ge echter al vijf straten verder gaat wonen, verwacht ge dit niet meer. Blijkt ge toch wel niet op de standaard-route van het ziekenhuis te wonen, zeker... (toevallig allemaal één-richtingsstraatjes, ik zeg maar iets). Dan had ge het niet kunnen voorspellen. Nu spreken we over vijf straten, hier spreken we over 10 km.

Weet ik en daar ga ik ook niet moeilijk over doen.Is het omgekeerde van extrapoleren intrapoleren, dan ben jij net het laatste aan het uitoefenen;-).

djimi
26 augustus 2007, 12:42
Dag Pietje,

Mijn vragen zijn :

En hoe zit het met je talenkennis ? Welke talen beheers je goed, of een beetje, en welke taal/talen zou je eigenlijk nog wel eens willen leren ?

En waarom ?

Nog eventjes onder de aandacht brengen.

djimi
26 augustus 2007, 12:42
Pietje,

lees je véél ? Is er een Nederlandstalig schrijver/boek waar je 'weg' van bent ?

Worden er bij Belgocontrol ook wel eens gewaagde (= potentieel gevaarlijke) grappen/stunts uitgehaald ?

En die ook.

DaBlacky
26 augustus 2007, 13:53
Is het omgekeerde van extrapoleren intrapoleren, dan ben jij net het laatste aan het uitoefenen;-).

Ik vind het niet meer dan logisch dat Pietje zijn kennis over stijgende en dalende vliegtuigen hoger zijn dan die van de gemiddelde Vlaming. Het zou anders maar erg zijn :p

DaBlacky
26 augustus 2007, 13:55
Er zou toch wel een belletje mogen gaan rinkelen als je ziet dat prijzen van de grond ineens stukken lager liggen op een bepaalde plaats.

Stukken lager? Ik denk dat die mensen blij mogen zijn als ze 5 % onder de prijs betaald hebben. Geen enkele verkoper vertelt namelijk wat er mis is met zijn grond, he.

groene flamingant
26 augustus 2007, 17:42
- De moord op Ytzak Rabin (wat mij betreft nog altijd DE man die een zekere vrede in het Midden Oosten had kunnen bewerkstelligen.
't Is wel off topic maar, alleen al de carriëre van Rabin kennende, moet ik hier toch wel wat mee lachen.

Voor de rest: Heel interessant uw antwoorden. Ik ga het één van de dagen eens wat uitgebreider lezen.

Pietje
26 augustus 2007, 17:48
Wat is je standpunt tegen over directe democratie? Vind je het een goede zaak of gaat het veel te ver en zou het voor een puinhoop in de maatschappij zorgen?

Dit thema kwam op het forum al meermaals aan bod, en eerlijk gezegd ben ik zeer terughoudend wat betreft directe democratie. Ik ervaar uit het dagelijkse leven dat maar weinig mensen echt interesse hebben in politiek. Dit is het grootste politiek forum vh land en hoeveel vaste regelmatige leden zijn hier regelmatig online ?? Een zestigtal ??? Niet echt om van achterover te vallen. En veel forummers bezoeken deze site dan nog alleen om publiciteit voor "hun partij" en dito programma te maken, eerder dan om echt te discussiëren. En dan vermeld ik nog niet dat "K&K" het meeste en drukst bezochte gedeelte is, wat al een teken aan de wand is als ik er vanuit ga, dat wij hier allemaal echt interesse hebben. Daarenboven vind ikzelf de actuele politiek iets te ingewikkeld om beslissingen over te laten aan leken, omdat er dan imo een totaal gebrek aan nuance onstaat. Iedereen is natuurlijk vrij er een andere mening op na te houden.

Pietje
26 augustus 2007, 17:50
Ah dus als ik het goed lees publiceert gij NOTAMs ? :)

ferm !

Honderden heb ik er al gepubliceerd.

Pietje
26 augustus 2007, 17:56
Pietje, had/heb je extreem-rechtse mensen in je familie?

Voor zover ik weet zijn de meeste leden van mijn familie altijd CD&V-ers geweest (cvp-ers dus), ik ken er een paar waarvan ik weet dat ze liberaal stemmen. Maar extreemrechts, daar heb ik absoluut geen weet van. Ik heb alleszins toch nooit ergens extreemrechtse sympathieën opgevangen.

Pietje
26 augustus 2007, 18:00
Pietje, hoeveel keer in je leven ben je al gaan betogen? Wat waren de meest memorabele betogingen?

Vrij veel, en deze die ik me nog steeds herinner zijn "Anti-Atoommarsen" eind jaren zestig (heb toen een tik van zo'n "lange matrak" gekregen waarvan ik de gevolgen drie weken later nog voelde), en de "Rakettenbetoging" in de jaren tachtig. Verder natuurlijk nog ABVV/ACOD betogingen en "1 mei-stoeten".

Pietje
26 augustus 2007, 18:14
Pietje,

Uw visie op de Belgische politieke situatie van vandaag graag.

Dank

Gun

Die kan gerust "explosief" genoemd worden, alhoewel.................het even vlug terug kan koelen zonder blazen. Ik zit niet te wachten op een "vlaamse staat" omdat ik nogal afkerig ben voor roekeloze avonturen (zal misschien wel te maken hebben met mijn leeftijd, maar ik heb nooit een nationalistische of zelfs flamingantische reflex gehad, komt daarbij nog dat mijn ouders die jongelingen waren tijdens de oorlog, zéér slechte ervaringen gehad hebben met het VNV en het bijhorende nationalisme.).
Ik heb eigenlijk ook geen al te hoge pet op van Leterme (in mijn ogen een hype, zoals ook Stevaert een hype is geweest). Hij mist het "leiderschap" van een echte staatsman. Hoe het nu verder moet ?? Ik heb er het raden naar. Ik vrees wel dat de splitsing van BHV veruit het maximum zal zijn dat uit de bus zal komen. Maar wie weet, alles is nog mogelijk.

Pietje
26 augustus 2007, 18:19
Wat is je visie op het forum? Hoe vind je dat de fourmmers zijn, enz...

Och, al bij al valt het allemaal wel mee. Ikzelf ben een stuk ouder dan de meesten hier, en dan kan het al eens botsen. Verschil in temperament vermoed ik. Er zijn er wel enkelen die het blijkbaar als een heilige plicht beschouwen om sommige van hun mede-forummers daadwerkelijk te kwetsen tot in het diepste van hun ziel, maar de forumleiding is in goede handen, en dat maakt veel goed.

Pietje
26 augustus 2007, 18:20
Rookt u ?

Ja, zo'n 20 sigaretten/dag. En wat moet ik mij voorstellen bij "mijn BMI" ??

Pietje
26 augustus 2007, 18:21

Die betaal ik al ruimschoots telkens ik een pakje koop :-)

DaBlacky
26 augustus 2007, 18:23
En wat moet ik mij voorstellen bij "mijn BMI" ??

gewicht
-------
lengte²

met gewicht in kg en lengte in cm. Normaal kom je met een cijfer tussen 16 en 45. Gezond is tussen 19 en 25. Lager is ondergewicht en boven is overgewicht. Meer dan 30 is obesitas en bedreigend.

PS: BMI = Body Mass Index.

Pietje
26 augustus 2007, 18:24
Pietje misschien een vreemde vraag, maar kijk je soms achterom als je een mooie dame passeert?

Uiteraard :-), en zelfs meermaals als het te moeite loont. Trouwens zowel vrouwen kijken mannen na, als mannen vrouwen. En daar is helemaal niks mis mee zolang je de personen niet stoort. 8-)

Pietje
26 augustus 2007, 18:33
Juist. Het was dan ook opzettelijk. Niet te zwaar aan tillen aub. Van die man heb ik nog enkele 33-toeren liggen waar ik absoluut geen afscheid wil van nemen. Soms vraag ik mij wel eens af wat het effect zou zijn moest nu binnen onze diverse, inter- en multicuturele omgeving iemand met diezelfde teksten op de proppen komen.
Zappa kennende, zou hij hierover zeker songs hebben geschreven. Maar met of zonder "fatwa", hij zou het zich allicht niet hebben aangetrokken.

Maar. Ik lees dat je 10 jaar ouder bent dan ik. Betekent dat je dus volop hebt kunnen genieten van de groepen waar ik juist na de bloeiperiode verslaafd ben aan geraakt: Led Zeppelin, Deep Purple en Pink Floyd, Yes. Zowat de groepen waar ik, denk ik toch, bijna alles van heb verzameld. Vooral de Waalse zender "Classic 21" bevestigt momenteel dat er nog steeds een markt voor is.
Ik luister dus zeer vaak naar "Classic21"8-), waar bovenvermelde artiesten idd regelmatig aan bod komen

Kortweg een vraagje: in hoeverre luister je nog naar muziek uit deze tijd. En in hoeverre vergelijk je de kwaliteit van toen met wat nu op de markt verschijnt.
Hip-hop is zeker niet mijn ding, laat dat duidelijk zijn. Maar ondanks mijn leeftijd hoor ik zeer graag The White Stripes, Arctic Monkeys,Admiral Freebee, Ozark Henry, Zita Zwoon, dEUS, Muse.

Of nog korter: Bestaan er actueel nog artisten die de klassiekers uit de 70's kunnen evenaren?
Daar vrees ik voor, "muziek voor de eeuwigheid" zoals die toen werd gemaakt hoor ik niet meer.

Pietje
26 augustus 2007, 18:38
Ik kom straks nog eens terug en doe dan verder met deze vraag (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2874995&postcount=109)

Pietje
26 augustus 2007, 19:38
Over welke aspecten in het leven heb je al iets bijgeleerd, opgestoken op P.be?

Het blijft "hier" een anonieme (voor mij toch, want ik heb nog niemand irl ontmoet) virtuele wereld, en dan kunnen sommigen zich al eens laten gaan, zeker qua vrijpostigheid en brutaliteit (de :twisted:-smiley is "hier" zeer populair). Maar irl vermoed ik dat we allemaal brave jongens en meisjes zijn.
Wat ik dus onthou (van alle internet-fora trouwens) is dat anonimiteit bepaalde remmen losgooit.

Pietje
26 augustus 2007, 19:41
Ga je zondag naar de mis? Ben je gelovig?

Ik ben niet gelovig en ga dus niet naar de mis. Mijn vader was de "ketter van dienst" in een toch wel redelijk katholieke familie. Ik ben zijn voorbeeld dus (geheel vrijwillig, laat dat duidelijk zijn) gevolgd.

Pietje
26 augustus 2007, 19:46
Pietje, wat vind je van het voorstel om vakbonden nu ook verplicht te installeren in kleine bedrijven van -50man? Denk je niet dat dat het familiale karakter van dat bedrijf zal kapotmaken? Is men met zo weinigen echt onbekwaam om overeen te komen of een raad te starten van management en werknemers?

Een bedrijf-management dat zijn personeel in alle aspecten correct behandelt, hoeft van een vakbond niets te vrezen. Een bedrijf met een familiaal karakter hoeft zijn "kenmerk" niet te verliezen omdat er een vakbondsdelegatie op de werkvloer aanwezig is. Bedrijfsleiders die het echt goed menen met hun personeel zullen trouwens actief met de vakbond samenwerken.

Boadicea
26 augustus 2007, 20:01
Vliegen is veiliger als autorijden. Een pak veiliger. Technisch gezien gaat een goed onderhouden vliegtuig bijna nooit mankementen vertonen. Die dingen worden ontworpen voor een bepaalde levensduur, en dat betekent dat alle componenten ofwel safe life zijn (bvb de zware delen van de landingsgestellen) ofwel fail safe (alles kan dmv verplichte tussentijdse controles tijdig vervangen worden indien er problemen zijn). Safe life maakt een vliegtuig on-economisch zwaar. Ook worden heel veel systemen zo ontworpen dat er redundancy is. Op zich dus een mooi systeem wat werkt. In bamboelanden wordt nogal eens geknepen op het onderhoud en de vervangstukken en zien we nogal eens het gevolg van fail safe.

Vliegtuigen moeten voldoen aan de JAR en/of FAR, vrij strenge eisen. De autokeuring is er niks bij....

PS: Ik heb ooit een hydraulisch systeem van een vliegtuig gezien waar 4 keer redundancy in zat. Het is statistisch gezien dus vrijwel onmogelijk dat ze allemaal tegelijk falen.

Hier ben ik het mee eens. Ik weet dat ik in principe meer risico op een ongeluk loop, als ik de straat over steek, dan als ik in een vliegtuig stap, maar de mens is nu eenmaal geen logisch wezen, als je het mij vraag.

Pietje
26 augustus 2007, 20:05

Een terroristische aanslag kan je moeilijk voor 100% voorspellen.Maar de staatsveiligheid doet haar werk. Gezien de aanwezigheid vd verkeerstoren waar ik werk, zie ik een aanslag eerder daar gebeuren dan op de luchthaven zelf. En uiteraard dat daar scenario's en "rampenplannen" voor zullen klaarliggen. Het "Belgocontrol-complex" waar ik werk wordt 24/24 bewaakt door "Securitas-ploegen" die constant rondes (met checkpoints) uitvoeren. Hun ploegensysteem is dermate georganiseerd dat er altijd wel een een team "op pad" is. Wat de luchthaven zelf betreft, daar heb ik geen zicht meer op aangezien ik er al 3jaar weg ben, maar wees maar zeker dat er niks aan het toeval wordt overgelaten. Maar ik herhaal het, 100% een aanslag verijdelen kan je nooit.
En wat de technische veiligheid vd vliegtuigen betreft : die worden aan de strengste controle-normen onderworpen. Nagenoeg alle vliegtuigen van alle maatschappijen worden verzekerd door "Lloyd's", en geloof me, dat zijn geen amateurs.
Dus Boa, vliegen is wat betreft de betrouwbaarheid vd vliegtuigen en piloten, veiliger dan autorijden.

Pietje
26 augustus 2007, 20:10
Pietje,

Dit is een vraag die ik aan iedereen kan stellen, toevallig stel ik ze aan u.

Waarom heeft u zich kandidaat gesteld om forummer van de week te worden? vind je van jezelf dat je belangrijk bent?

Oei nee, helemaal niet:lol:. Ik stelde me eigenlijk de vraag : "wat zouden ze mij allemaal kunnen vragen ?". En tot nu toe valt het best mee.8-)

Duupje
26 augustus 2007, 20:13
Wat is het allermoeilijkste dat je al in je leven hebt moeten doen ?
Edit : zonder al teveel bloot te geven over je privéleven natuurlijk !

Gun
26 augustus 2007, 20:17

DankDat filmpje ga ik eens rustig bekijken. Je hebt mijn commentaar daar dus nog te goed van.Kleine vriendelijke herinnering;-)

Pietje
26 augustus 2007, 20:20
Dag Pietje,

Mijn vragen zijn :

En waarom ?

Nee djimi, ik speel spijtig genoeg geen enkel instrument. Gitaar of piano leren spelen zou ik eventueel nog wel zien zitten. Het zijn samen met saxofoon (maar daarvoor heb ik , denk ik , niet genoeg "adem" :lol:) mijn geliefkoosde instrumenten.
Wat mijn taalkennis betreft denk ik te mogen zeggen voor 75% tweetalig te zijn (40jaar Brussel en een goeie lerares Frans).Het Engels beheers ik voor zo'n 65% (door mijn werk in de luchtvaart uiteraard) Toen ik nog in Brussel woonde was die tweetaligheid 85%. Sinds ik er weg ben, is de kwaliteit van "mijn Frans" toch zeker met 10% gedaald, gewoon omdat ik het bijna niet meer spreek (sporadisch op het werk nog). Een gemis, I admit.

Pietje
26 augustus 2007, 20:29
Pietje,

Ik vrees dat het Internet mijn lectuur toch enigszins verminderd heeft ("Foei !! ik weet het en ben me er van bewust). Hugo Claus en Gab. Garc. Marquez lees ik heel graag en "Het Verdriet van België" en "Liefde in Tijden van Cholera" zijn mijn favorietjes.
Nee jong, da's daar altijd bittere ernst, echt waar.

Pietje
26 augustus 2007, 20:31
Kleine vriendelijke herinnering;-)

I promise, ik ga het morgen trachten te bekijken 8-)

djimi
26 augustus 2007, 20:46
Ik vrees dat het Internet mijn lectuur toch enigszins verminderd heeft ("Foei !! ik weet het en ben me er van bewust). Hugo Claus en Gab. Garc. Marquez lees ik heel graag en "Het Verdriet van België" en "Liefde in Tijden van Cholera" zijn mijn favorietjes.

Nee jong, da's daar altijd bittere ernst, echt waar.

Da's dan toch een héle opluchting, ook echt waar!

Bedankt voor je antwoorden,

en nog veel plezier met je job en je hobby's, hé!

Pietje
26 augustus 2007, 20:54
Da's dan toch een héle opluchting, ook echt waar!

Bedankt voor je antwoorden,

en nog veel plezier met je job en je hobby's, hé!

Thanks djimi en de groetjes in Brussel ("Muilenbeik" dacht ik eh ?:-)) . Ik geef toe, zelfs na 8 jaar mis ik de grootstad nog steeds.:-(
En slaap op je twee oortjes, de luchtvaartveiligheid wordt zeer ernstig genomen. En ik ben toch ook een beetje fier dat Belgocontrol, dankzij de inzet vh voltallig personeel het kwaliteitslabel "ISO-9001" heeft ontvangen.8-)

Pietje
26 augustus 2007, 21:04
Het forummer-van-de-week-forum boeit me weinig, maar voor Pietje doe ik een "efforreke". Met Pietje wil ik wel eens een pot gaan pakken. Bluesbrothers, verenigt u ! cheers !

Ik word hier even stil van. Warmte bestaat dus echt op Internet-fora. Zeg maar waar en wanneer. Pietje trakteert 8-)

djimi
26 augustus 2007, 21:05
Thanks djimi en de groetjes in Brussel ("Muilenbeik" dacht ik eh ?:-)) . Ik geef toe, zelfs na 8 jaar mis ik de grootstad nog steeds.:-(
En slaap op je twee oortjes, de luchtvaartveiligheid wordt zeer ernstig genomen. En ik ben toch ook een beetje fier dat Belgocontrol, dankzij de inzet vh voltallig personeel het kwaliteitslabel "ISO-9001" heeft ontvangen.8-)

Nee, nu is 't Jette. Niet ver van 't Spiegelplein, 't Brugmann-ziekenhuis, Belgica.

Maar ik ben hier nog net geen twintig jaar geleden 'aangespoeld', en ik woonde sindsdien al in Anderlecht (Heyvaertstraat), Brussel Centrum (Borgwal, Arduinkaai), Etterbeek (bij De Jacht), St-Joost (Hoevestraat), Sint-Gillis (tegenover het park van Vorst).

Als je daar zin in hebt, kunnen we wel eens een pint gaan pakken, en 't schoon vrouwvolk bekijken en becommentariëren, hoor. ;-)

Ik tracteer (als ge maar niet overdrijft, hé!).

djimi

djimi
26 augustus 2007, 21:09
En als gij Havana tracteert, dan kan die op zijn beurt mij tracteren, dan kunnen we er een blues-weekend van maken !

Pietje
26 augustus 2007, 21:10
Nee, nu is 't Jette. Niet ver van 't Spiegelplein, 't Brugmann-ziekenhuis, Belgica.

Maar ik ben hier nog net geen twintig jaar geleden 'aangespoeld', en ik woonde sindsdien al in Anderlecht (Heyvaertstraat), Brussel Centrum (Borgwal, Arduinkaai), Etterbeek (bij De Jacht), St-Joost (Hoevestraat), Sint-Gillis (tegenover het park van Vorst).

Als je daar zin in hebt, kunnen we wel eens een pint gaan pakken, en 't schoon vrouwvolk bekijken en becommentariëren, hoor. ;-)

Ik tracteer (als ge maar niet overdrijft, hé!).

djimi

Aha, "de spiegel" waar de markt plaatsheeft ? Ja, moeten we eens doen. T'is al te lang geleden dat ik nog met een Brusselaar op café ging. Geef maar een seintje (september bijvoorbeeld) 8-)

Pietje
26 augustus 2007, 21:12
En als gij Havana tracteert, dan kan die op zijn beurt mij tracteren, dan kunnen we er een blues-weekend van maken !

Ah een blues-café in Brussel ?? Het enige café waar ik ooit blues-muziek hoorde was "De Dolle Mol" (waar is den tijd 8O)

Jeronimo
26 augustus 2007, 21:16
Vind jij dat het paarse immigratiebeleid het welke we de vorige jaren moesten doorstaan gewerkt heeft?

Pietje
26 augustus 2007, 21:17
Bye to all for now. Ik ga "Gun's filmpje bekijken en mijn gedacht hier morgen over geven en doe ik verder met "post 134 van "Online" . Goodnight everybody. 8-)

djimi
26 augustus 2007, 21:31
Ah een blues-café in Brussel ?? Het enige café waar ik ooit blues-muziek hoorde was "De Dolle Mol" (waar is den tijd 8O)

Er is er eentje in Jette. Ik denk wel dat je 't daar leuk zou vinden.

Stuur maar een PB-tje, dan regelen we wel iets.

Tot later,

djimi

Dycore
26 augustus 2007, 23:04
-
-Ik zou verder studeren. Toen ik stopte met de school was ik het beu (was nochtans geen slechte leerling). Liefst voor advocaat of tandheelkundige.

Advocaat of tandheelkundige? Hoe vallen die uiteenliggende keuzes te verklaren?

baseballpolitieker
26 augustus 2007, 23:18
Vrienden of familie? En geen gezever, keuze maken en eventueel een uitleg die alleen over die keuze gaat!;-)

Gun
27 augustus 2007, 00:18
Waarom ABVV?

Gun
27 augustus 2007, 00:21
VRT of VTM? Waarom?

baseballpolitieker
27 augustus 2007, 02:03
Als je één woord uit ieders vocabularium wil schrappen welk kies je?

Pietje
27 augustus 2007, 13:06

Dank

Ik heb de film bekeken, en ik moet zeggen dat hij heel goed werd gemaakt.
Met één zaak ben ik het alleszins al eens : god werd door de wereld geschapen en niet omgekeerd. Religies werden in het leven geroepen om macht uit te oefenen, zoveel is mij ook duidelijk. Of ik nu plots een NWO-adept ga worden, want allesoverheersende duistere machten zijn wel thema's die relmatig terugkeren in deze (iets te lange) docu-film. Is "9/11" een inside job ?? Na deze film zullen velen wel geneigd zijn ja te antwoorden. En er zijn wel wat indicaties die ook mij in die richting doen denken, maar een waterdicht bewijs hebben we niet en ik vrees dat we dat nooit zullen krijgen. Believers en non-believers zullen elk met "hun bewijzen" de anderen blijven trachten te overtuigen van "hun" gelijk. Van het feit dat de VS alles in het werk stelt om de wereld te domineren, moet ik allang niet meer overtuigd worden en ik zie de toekomst dan ook nogal somber tegemoet.

Pietje
27 augustus 2007, 13:17

Omdat een religieuze overtuiging voor velen veel gevoeliger ligt. Een religieuze overtuiging is voor de meesten (zowel katholieken, mohamedanen als joden) een levensbeschouwelijk houvast. Als niet-gelovige gun ik hen dat zolang mijn eigen leefwereld daar niet door bedreigd wordt.
Een politieke overtuiging zie ik niet als een geloof, doch als een middel om een socio-economische structuur uit te bouwen.

Pietje
27 augustus 2007, 13:19
stel ge hebt nog éen dag te leven.. wat doet ge?8-)

Pfffh, niks vrees ik. Ik denk niet dat ik de kracht zou hebben om daadwerkelijk iets te doen. Bij mezelf misschien zeggen : dat was het dan.

Praetorian
27 augustus 2007, 13:25
Wat is jouw favoriete denker?

Pietje
27 augustus 2007, 13:27
Pietje,

Indien Johan Vande Lanotte je zou vragen een analyse te geven van de verkiezingsnederlaag van de Spa, want zou je hem zeggen?

En hoe verklaar je het feit dat extreem-linkse partijen niet van de grond komen?

Thx

Ik zou hem zeggen dat de SP-a die nederlaag aan zichzelf heeft te danken :

- De SP-a is veel te rechts geworden (zelden werden meer overheidsbedrijven geprivatiseerd dan de laatste acht jaar)
- De vakbonden schofferen toe die protesteerden tegen het Generatie-pact , zoals Van de Lanotte publiekelijk deed, doe je niet "ongestraft".
- Een dertigjarige politica zonder veel ervaring aan het hoofd plaatsen van een extreem belangrijk departement als Begroting, met de gevolgen die we kennen, doe je ook niet ongestraft.
- Van de Lanotte was tijdens zijn verkiezingscampagne ook iets te zege-zeker : hij zei "iets te dikwijls" : "Ik ben kandidaat-premier"

Gun
27 augustus 2007, 13:37
Ik heb de film bekeken, en ik moet zeggen dat hij heel goed werd gemaakt.
Met één zaak ben ik het alleszins al eens : god werd door de wereld geschapen en niet omgekeerd. Religies werden in het leven geroepen om macht uit te oefenen, zoveel is mij ook duidelijk. Of ik nu plots een NWO-adept ga worden, want allesoverheersende duistere machten zijn wel thema's die relmatig terugkeren in deze (iets te lange) docu-film. Is "9/11" een inside job ?? Na deze film zullen velen wel geneigd zijn ja te antwoorden. En er zijn wel wat indicaties die ook mij in die richting doen denken, maar een waterdicht bewijs hebben we niet en ik vrees dat we dat nooit zullen krijgen. Believers en non-believers zullen elk met "hun bewijzen" de anderen blijven trachten te overtuigen van "hun" gelijk. Van het feit dat de VS alles in het werk stelt om de wereld te domineren, moet ik allang niet meer overtuigd worden en ik zie de toekomst dan ook nogal somber tegemoet.Dank voor de moeite en de feedback!

Thanks a lot.

Zeitgeist is zeker niet de beste in zijn soort maar doordat hij niet te gedetailleerd is en de manier waarop hij is samengesteld is hij wel heel aanvaardbaar voor de minder kritisch ingestelde burgers en daardoor een perfecte instap. Ik heb intussen al een aantal PB's en mails gekregen van mensen die zich tot op vandaag niet zo zeer in de materie interesseerden maar me wel hebben bedankt voor de 'promotie'.

Een te gedetailleerde film elimineert onmiddellijk een deel van mijn doelpubliek.:wink: Het doel blijft uiteindelijk het creëren van een kritische massa.

Ik heb bijvoorbeeld nooit Parcifal kunnen overtuigen om naar een 9-11 gerelateerde film te kijken, deze heeft hij wel bekeken en ook al doet Parcifal zich nog steeds voor als een die hard believer van de officiële lijn, ik ben er vast van overtuigd dat er in zijn achterhoofd al het één en ander aan het bewegen is gegaan.

Warme groet,

Gun

Pietje
27 augustus 2007, 15:27
Vindt u die massale aanwezigheid van niet-Westerse vreemdelingen leuk ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=80640)

En zo ja, wat vindt u er dan zo leuk aan ?

Er is geen massale aanwezigheid van niet-Westerse vreemdelingen.

Pietje
27 augustus 2007, 15:35
Hoe staat u tegenover de legalisatie van een zelfbevrijdingspil (http://forum.politics.be/showthread.php?t=42060) zodat mensen die het leven, om welke reden dan ook, niet meer zien zitten, de mogelijkheid krijgen zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven ?

Tegen.

alberto
27 augustus 2007, 16:12
Oei nee, helemaal niet:lol:. Ik stelde me eigenlijk de vraag : "wat zouden ze mij allemaal kunnen vragen ?". En tot nu toe valt het best mee.8-)

Je vindt jezelf niet belangrijk, waarom doe je dan zoveel moeite om je eigen gelijk gelijk te halen, zie je handtekening.

Derk de Tweede
27 augustus 2007, 17:32
Pietje,

Ik kom hier eigenlijk voor het eerst en aan de hand van de antwoorden weet ik eigenlijk al precies hou je bent (innerlijk) en denkt!
Bovendien schelen we maar een jaartje!
Jouw zoon is 27, mijn dochter 11 en onze vaders zijn recentelijk overleden.
Maar.....heb je net als ik nog steeds lang haar?
En vanwaar die passie voor de Rock en Blues?
En doe Djimi de groeten!

http://www.stratcollector.com/images/news/Cruzsidebyside.gif

De twee gitaren van Rory!

Tavek
27 augustus 2007, 17:40
Pietje,

A380 ? A350 of B787 Dreamliner ?

Welke van de drie zie je het liefst en waarom ? ;)

Pietje
28 augustus 2007, 07:23
Wat vind je van het marxisme?

Als vakbondsman ben ik het Marxistische ideeëngoed dankbaar want het maakte de arbeiders wel bewust van de noodzaak zich te verenigen om zich te beschermen tegen (soms) niets ontziende bazen. De acht-uren werkdag is maar één voorbeeld van bereikte resultaten vd arbeidersstrijd. (ref."achturenhuis"), en Cuba is imo een goed voorbeeld hoe een land dat in complete isolatie door een misdadig embargo, toch nog enigszins het hoofd boven water kan houden.

Pietje
28 augustus 2007, 07:32
Ben je mordicus tegen een Vlaamse staat?

Ik ben vooral tegen de versnippering van een klein land als België.
België kent ondanks zijn kleine oppervlakte toch een vrij grote bekendheid en aanzien in de wereld, de levensstandaard behoort tot de allerbeste. De hedendaagse communautaire problemen werden gecreeërd door heethoofden langs beide zijden vd taalgrens.
Soit, ik wil het bestuur van mijn land niet laten ondermijnen door separatistische avonturiers.

largo_w
28 augustus 2007, 07:49
U werkt dus voor de vakbond?
Hoe bent u daar terecht gekomen? Welke economische voorkennis heeft u (studies of zo)? Interesseert economie in het algemeen u? Hoe rijmt u uw voorliefde voor het socialisme (/communisme) met de economische realiteit?
(sorry op voorhand indien een aantal van de vragen al gesteld)

largo_w
28 augustus 2007, 08:04
Hoe staat u tegenover de (rechtvaardige) claim van ryan-air van onlangs?

Pietje
28 augustus 2007, 08:14
Ik kom straks wel terug. Dutje doen (nachtdienst gehad)8-)

largo_w
28 augustus 2007, 08:19
Ik kom straks wel terug. Dutje doen (nachtdienst gehad)8-)

No problem...slaapwel!

Gun
28 augustus 2007, 16:52
Stel je wordt voor één week voorzitter van het ABVV, en je mag elke dag één belangrijk punt uit het partijprogramma onder de loepe nemen en eens grondig door elkaar schudden. Welke punten verander je in welke volgorde en in welke zin?

largo_w
28 augustus 2007, 17:27
Stel je wordt voor één week voorzitter van het ABVV, en je mag elke dag één belangrijk punt uit het partijprogramma onder de loepe nemen en eens grondig door elkaar schudden. Welke punten verander je in welke volgorde en in welke zin?

tzou nie veel van overschieten na een week van mij :twisted: ...Van de vakbond bedoelk he ;-)

(sorry dit moest er even uit...back to pietje)

ps: ben jij van nich verandert gun?8O

djimi
28 augustus 2007, 17:28
Dag Pietje,

vind je de luchtballonvaart leuk?
Hindert dat soort manifestaties het werk dat jullie moeten doen?

djimi
28 augustus 2007, 17:29
En vind je dat de mensheid de ruimte zou moeten koloniseren (te beginnen met de maan en Mars) ?

Zo ja, waarom?

Zo neen, waarom niet?

Gun
28 augustus 2007, 17:34
ps: ben jij van nich verandert gun?8Overanderd niet echt, de 2004 is gewoon geschrapt;-)

Pietje
28 augustus 2007, 19:53
Pietje.....Hoe denk je over België?

Princesse,

België zie ik als :
- een land waar het goed leven is
- een land met de beste gezondheidszorg en sociale voorzieningen vd wereld
- een land dat ondanks zijn pietlutterige omvang grote bekendheid en aanzien heeft in de wereld (Navo-hoofdkwartier, Brussel is Europese Hoofdstad, Antwerpse Haven is tweede van Europa en vierde van de wereld, de luchthaven Brussel Nationaal werd onlangs door de passagiers aangeduid als één der beste van Europa en de wereld)

Je ziet, redenen genoeg om België als Federale Staat (met zijn kwaliteiten en gebreken, maar perfectie bestaat niet) intact te laten en zich niet op sleeptouw te laten nemen door separatistische avonturiers.

Pietje
28 augustus 2007, 20:08
Vind jij dat het paarse immigratiebeleid het welke we de vorige jaren moesten doorstaan gewerkt heeft?

Ik vind niet dat ik iets hebben moeten "doorstaan", maar soit, ik veronderstel te weten waar je naar toe wil :

-Met het migrantenstemrecht zoals het werd goedgekeurd (5jaar in België wonend, zonder strafblad) heb ik geen probleem, aangezien het enkel gebaseerd is op lokaal stemrecht (gemeentelijk vlak) en ik vind dan ook als iemand minstens 5jaar "hier" verblijft hij/zij enige lokale zeggingschap mag hebben, ongeacht de nationaliteit.
- Wat de snel-Belgwet betreft, heb ik wel enig voorbehoud : de termijn om de Belgische nationaliteit te bekomen is best afhankelijk van de tijd dat onze veiligheidsdiensten (Staatsveiligheid) nodig hebben om zo'n aanvrager (-ster), ongeacht zijn/haar nationaliteit te screenen op zijn/haar verleden.

Ambiorix
28 augustus 2007, 20:13
Pfffh, niks vrees ik. Ik denk niet dat ik de kracht zou hebben om daadwerkelijk iets te doen. Bij mezelf misschien zeggen : dat was het dan.
waart toch een levensgenieter?:-)

Maar idd, als het echt voorvalt ga ik mss ook overvallen worden door angst ofzo, dan kunt ge u idd niet amuseren.

Pietje
28 augustus 2007, 20:22
Advocaat of tandheelkundige? Hoe vallen die uiteenliggende keuzes te verklaren?

Advocaat lijkt mij een mooi beroep (ik weet wel, er zitten veel "haaien" tussen, doch dit terzijde). Mensen die beroep doen op een advocaat zitten meestal met zeer ernstige problemen (van welke aard die ook moge zijn) en als een advocaat die (volledig of gedeeltelijk) kan helpen oplossen, lijkt mij dat een beroep waar redelijk veel voldoening uit te putten valt.

Tandheelkundige is nog zoiets : ik heb in mijn leven heel veel tandpijn gehad en de momenten dat mijn tandarts mij "uit de nood hielp" toonde ik toch, ondanks de vrij hoge kostprijs, zoiets als een grote dankbaarheid. Ik vind het een prachtig beroep.

Pietje
28 augustus 2007, 20:24
waart toch een levensgenieter?:-)

Maar idd, als het echt voorvalt ga ik mss ook overvallen worden door angst ofzo, dan kunt ge u idd niet amuseren.

Vooral, dat ge maar één dag meer hebt. Den tijd dat ge "bekomen" zijt vd schok van het onheilspellende nieuws, is die dag voorbij, vrees ik.

Pietje
28 augustus 2007, 20:29
Vrienden of familie? En geen gezever, keuze maken en eventueel een uitleg die alleen over die keuze gaat!;-)

Goeie vrienden zijn zeldzaam, en die koester je best. Vrienden dus.

MAAR : mijn zoon en mijn moeder staan daar boven, die beschouw ik niet zomaar als familie, dat zijn dierbaren.

Pluche
28 augustus 2007, 20:34
Beste mensen gelieve geen vragen meer te stellen aan Pietje, Pietje heeft al meer dan de handen vol aan de vragen die hij nog moet beantwoorden, en aangezien Pietje erop staat om op alle vragen een antwoord te geven krijgt hij als compensatie een extra dag om alle vragen nauwgezet (zo is Pietje) te beantwoorden, dus de enquete van Pietje gaat pas in op donderdag om 18 uur.

Pietje
28 augustus 2007, 21:07
@ Pietje: Wat vind je van het cordon sanitaire in België?

Het cordon sanitaire rond het Vlaams Blok (later Belang) werd in het leven geroepen na de zwarte zondag van 24 november 1991, het was een gezamelijke stellingname van alle andere pol. partijen tav het VB om te vermijden dat een partij zich zou laten verleiden tot samenwerking met het VB die vooral geviseerd werd voor haar beruchte 70-puntenprogramma. Nu kan je zeggen dat het VB dat bewuste programma zou hebben "afgezworen", laat het nu net dat zijn wat ik niet betrouw. Dewinter die eens vertelde dat dit 70-puntenprogramma "in de frigo" gaat voor "later", zal niet snel mijn geheugen verlaten. Komt daar nog bij dat verschillende VB-kopstukken en mandatarissen nog steeds iets te gul zijn met het in herinnering brengen van de "heldendaden" van Vlaamse oorlogscollaborateurs, en ik het para-militaire karakter van randorganisaties als Voorpost niet vertrouw.
Ik erken wel dat dit cordon die partij in de loop der jaren meer goed qua stemmen, dan slecht heeft gedaan, al is de stagnatie dixit achteruitgang nu wel erg dichtbij. Zowel Vanhecke als Dewinter geven schoorvoetend toe min of meer aan hun plafond te zitten. Alleen al puur uit ethisch standpunt en hun extreme populisme, blijf ik dat cordon steunen.

Dycore
28 augustus 2007, 21:13
*knip*

Zoals hierboven gezegd geen vragen meer aan Pietje stellen, hij heeft nu al een extra dag nodig om alle achterstallige vragen te beantwoorden.

Pietje
28 augustus 2007, 21:43
Wat is het allermoeilijkste dat je al in je leven hebt moeten doen ?
Edit : zonder al teveel bloot te geven over je privéleven natuurlijk !

Zoals jezelf al aangaf, ga ik mijn privé-leven hier idd niet op de keien gooien, maar om toch maar iets "moeilijks" te melden : de keuze die ik indertijd beroepsmatig moest maken. Voor ik voor de luchtvaart ging werken, was ik werkzaam bij een juwelier en dat werk beviel mij uitstekend ; komt daarbij dat mijn baas een nieuwe winkel wou openen, en mij daar als gerant wou "installeren" . Tegelijkertijd kwam de aanbieding vd Regie der Luchtwegen (later ontbonden en vervangen door "Biac" en "Belgocontrol" - zie mijn andere posts daarover) en moest ik een zéér moeilijke keuze maken : ik verdiende bij aanvang minder maar had wel de garantie van werkzekerheid (die werkzekerheid is trouwens altijd de reden geweest waarom de overheid slechter betaalt dan "de privé". Die werkzekerheid heeft het dus gehaald (en ik beklaag het mij niet, want ik verdien redelijk goed, nu) maar voor ik die uiteindelijke beslissing genomen heb, heeft mij dat toch verschillende slapeloze nachten gekost.

StevenNr1
28 augustus 2007, 21:46
*sorry, verkeerd topic, succes nog Pietje*

Pietje
28 augustus 2007, 22:01
*sorry, verkeerd topic, succes nog Pietje*

:-)Is niet erg. Thanks, btw.

De antwoorden op de overige vragen volgen morgen en overmorgen. Goodnight everybody. 8-)

Trajanu$
29 augustus 2007, 04:05
hoeveel uur per dag slaap je?

largo_w
29 augustus 2007, 07:25
Ik erken wel dat dit cordon die partij in de loop der jaren meer goed qua stemmen, dan slecht heeft gedaan.
²

<-->

Alleen al puur uit ethisch standpunt en hun extreme populisme, blijf ik dat cordon steunen.

??

Pietje
29 augustus 2007, 11:37
Pietje, wat vind je van het feit dat de sociaaldemocratische vakbond leden van het VB weert ?

Zij weren geen VB-leden, wel zij die bijvoorbeeld op een VB-kieslijst gaan staan, het geen nog heel wat anders is. Tussen mijn leden zijn er twee waarvan ik pertinent weet dat ze VB stemmen, maar van wie ik absoluut niet weet of ze al dan niet lid zijn van die partij. Je ziet dus, niet VB-leden, wel "kandidaat-mandatarissen" worden eventueel geweerd. En btw, niet enkel het ABVV/ACOD treft die maatregel, ook het ACV.
Persoonlijk sta ik daar wel achter, gewoon omdat het "eigen volk eerst-discours" volledig diametraal staat tegenover het internationalistische karakter vh ABVV/ACOD dat pleit voor solidariteit tussen alle mensen (dus niet enkel "het eigen volk". Luitjes die denken het ABVV/ACOD te willen ondermijnen met dat soort subversieve ideeën zijn idd niet welkom.

Pietje
29 augustus 2007, 11:44
Waarom ABVV?

ACOD eigenlijk (onderdeel vh ABVV gericht aan werknemers bij overheidsdiensten). Maar bon, het lag voor de hand dat ik als niet-gelovige niet bij een christelijk geïnspireerde vakbond zou gaan. Al zeg ik er onmiddellijk bij dat met de jaren dat "christelijke" bij het ACV zo goed als volledig op de achtergrond is geraakt. Maar het heeft me gedurende al die jaren bevallen bij het ACOD, dus geen reden om te veranderen.

Pietje
29 augustus 2007, 11:48
VRT of VTM? Waarom?

VRT (en vooral Canvas). VTM, zowel als andere commerciële stations mijd ik zoveel mogelijk wegens de overvloed aan reclame.
Commercials tussen twee programma's in kan ik nog wel verdragen, maar programma's onderbreken (vooral als het films betreft) vind ik compleet "not done".

Pietje
29 augustus 2007, 12:07
Wat is jouw favoriete denker?

Ik heb mij eigenlijk nooit laten inspireren door deze of gene "grote" filosoof. Mijn "links-denken" is altijd van pragmatische aard geweest, wat zich uit in mijn vakbondswerk. Wel heb ik erg genoten van "Het Neoliberalisme" van Jaap Kruithof. Een aanrader imo.

Pietje
29 augustus 2007, 12:26
Pietje,

Ik kom hier eigenlijk voor het eerst en aan de hand van de antwoorden weet ik eigenlijk al precies hou je bent (innerlijk) en denkt!
Bovendien schelen we maar een jaartje!
Jouw zoon is 27, mijn dochter 11 en onze vaders zijn recentelijk overleden.
Maar.....heb je net als ik nog steeds lang haar?
En vanwaar die passie voor de Rock en Blues?
En doe Djimi de groeten!

http://www.stratcollector.com/images/news/Cruzsidebyside.gif

De twee gitaren van Rory!

Nee, mijn haar is kort nu (wel heel lang geweest tussen mijn 16de en 30ste ). Mijn passie voor rock en blues (en nog het liefst een mengeling van beide) begon toen eind jaren zestig een aantal bands een soort "electrische blues-rock" speelden dat mij direct aansprak : J.Hendrix, Cream, Led Zeppelin, Ten Years After, Allman Brothers Band, Zappa, Taste, Jethro Tull, Captain Beefheart, Savoy Brown, Johnny Winter ...later ook natuurlijk Steve Ray Vaughan
Ben mij toen ook een beetje gaan verdiepen in de echte "blues-mensen" (John lee Hooker, Muddy Waters,Robert Johnson, BB King, Albert King,Big Bill Broonzy, Freddie King). Deze muziek beschouw ik nog steeds als de meest authentieke van alle, omdat ze zo recht uit het leven is gegrepen. En de beste gitaristen komen imo uit dit muziek-genre.
Bedankt :thumbsup: voor Rory Gallagher's "Fender Stratocasters" hierboven. En ik zal "djimi" zeker de groeten doen. 8-)