PDA

View Full Version : Mangain panikeert


Online
25 augustus 2007, 15:04
Maingain waarschuwde ook dat een eenzijdige goedkeuring van de splitsing van BHV door de Vlaamse partijen in het parlement, het voortbestaan van het land in het gedrang kan brengen. 'De cruciale vraag is: hebben we nog een gemeenschappelijke toekomstvisie voor het land. Als Vlaanderen niet meer verder wil, moet het zijn conclusies trekken en zich afscheiden.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=601GE0PD

1) Alsof er iemand daarvan onder de indruk zou moeten zijn.
Het 'land in het gedrang' omdat de 30.000 intellectueel incapabele en/of taalluie franstaligen die in de VLAAMSE RAND wonen gepikeerd gaan zijn bij een eenzijdige splitsing met gewone meerderheid in het parlement.
Daar tegenover staan minstens 2 mio Vlamingen die bijzonder happy gaan zijn.
Wat gaat Mangain met zijn 30.000 kornuiten doen? De oorlog verklaren?
Hun stormpje gaat wel liggen. Hopelijk laten de Vlaamse parlementsleden zich niet intimideren door Mangain's gebral.

2) Zou Mangain nu nog niet doorhebben dat er geen gemeenschappelijke toekomstvisie meer is. Beetje traag van begrip die kerel.

Savatage
25 augustus 2007, 15:12
Ik begin ergens wel respect te hebben voor de man. Als België vroeg of laat barst zal dat mede aan hem te danken zijn.

DenKempenzoon
25 augustus 2007, 15:32
Maingain verkiest ook 2/3 meerderheid zodat er een staatshervorming kan komen om Brussel uit te breiden :roll:

Hopelijk voeren ze hem nog vaak op op de Vlaamse zenders, die creëert telkens nieuwe separatisten.

HAMC
25 augustus 2007, 16:42
Ja, Mangain is wel de beste medestander die we hebben. Pas op zegt hij of het land zou wel eens kunnen stoppen. Wat voor wereldvreemde man moet dat wel zijn als hij Vlaanderen bedreigt met het eind van Belgie?

In Antwerpen zeggen we dan: onnozel manneke!

AdrianHealey
25 augustus 2007, 17:02
Die jongen maakt toch gewoon een heldere analyse?

omaplop
25 augustus 2007, 22:35
De Walen moeten toch eens dringend gaan nadenken en realiseren dat iedere "non" de Vlamingen hardnekkiger maakt . Blijkbaar kennen ze de Vlaamse identiteit niet ( wat begrijpbaar is in teken van het verleden).

Nochtans spreken reeds veel Walen van een moeilijke volgende 20 jaar, maar zo kunnen ze uit een dal komen.

Alvader
25 augustus 2007, 23:58
Het gaat hier wel over Vlaanderen en Wallonië. Ik hoor de partis francophones en Maingain alleen maar leureren over Brussel en de VLAAMSE RAND en BHV. Waar blijft de Waal ??? Welk voordeel haalt Waal Modaal uit de voorstellen en de houding van de franstalige partijen ???

Supervlaming
26 augustus 2007, 00:00
"Maingain panikeert" ... deed hij ooit anders?

giserke
26 augustus 2007, 00:01
ergens heb ik wel respect voor die vent.

Zwartengeel
26 augustus 2007, 01:07
ergens heb ik wel respect voor die vent.

:? ?

24650

Knuppel
26 augustus 2007, 07:52
Maingain waarschuwde ook dat een eenzijdige goedkeuring van de splitsing van BHV door de Vlaamse partijen in het parlement, het voortbestaan van het land in het gedrang kan brengen.

In tegenstelling tot Maingain(?) juich ik toe het toepassen van de grondwet Belgique in gevaar brengt.

Supervlaming
27 augustus 2007, 00:41
Als ik een Franstalige politicus was zou ik mijn zegeningen tellen en eens een keer niet gaan dwarsliggen als daardoor je suikeroompje je weleens zou kunnen laten barsten. Dan kunnen haatzaaiende geschriften (http://www.lesoir.be/__documents/manifeste_pour_l_unite_francophone.pdf) ook geen uitkomst meer bieden.

evilbu
27 augustus 2007, 02:13
:? ?

24650
Welke stad?:?

stropdrager
27 augustus 2007, 02:18
Welke stad?:?

Stockholm, als ik me niet vergis.

speurneus
27 augustus 2007, 09:31
neen, neen stropdragerke, voor Vlaanderen geen juk meer, we weten immers waartoe zoiets leidt. Ga maar voor een ander hol keffen,...:evil:

boerenverstand
27 augustus 2007, 10:07
Ik zou als vlaamse onderhandelaars alvast een exclusieve stellen rond Maingain.
Hij heeft vertrouwelijke informatie gelekt en heeft veel te veel commentaar geleverd aan de poorten van hertoginnendal.

Hawkeye
27 augustus 2007, 10:11
Ik zou als vlaamse onderhandelaars alvast een exclusieve stellen rond Maingain.
Hij heeft vertrouwelijke informatie gelekt en heeft veel te veel commentaar geleverd aan de poorten van hertoginnendal.

Hij levert veel commentaar omdat hij blij is. Waarom is hij blij? Die jongen denkt dat hij de nieuwe premier is... :-)

barteke
27 augustus 2007, 10:48
ik vond zijne parlé op de vrt enkele dagen terug (spijtiggenoeg) redelijk deftig. Ik kreeg al bijna compasse met hem. Als ik me inleef in de modale nonchalante vlaming tenminste :)