PDA

View Full Version : Leren onder de lat door te kruipen... - G Annemans


Anna List
28 augustus 2007, 13:25
Leren onder de lat door te kruipen... dinsdag 28 augustus 2007

1. Om te beginnen: De Wever. Hij is de laatste dagen niet meer weg te slaan van de krantenpagina's en van de beeldbuis. Ik druk de hoop uit dat hij veel genoegen mag beleven aan al die aandacht en dat ze moge leiden tot een grote dosis vastberadenheid. Mocht ooit die vastberadenheid - in gesmolten vorm - wegvloeien tussen de hekstijlen van Belvédère (wanneer De Wever achteraf toch zou moeten meedoen aan een regering die een flauw afkooksel is van de gedane beloftes), dan hoop ik dat evenveel media-aandacht als nu hem opnieuw te beurt zal vallen, maar dan om uit te leggen waarom het allemaal één grote illusie is geweest. Terecht heeft politoloog Bart Maddens gisteren in De Morgen een lijstje gemaakt van signalen en uitspraken die duidelijk aantonen dat het belachelijk is wat men aan Franstalige kant nu doet, namelijk Leterme als een radicale Vlaming voorstellen. Er is meer reden om vast te stellen dat Leterme de gematigdheid zelve is geweest de afgelopen maanden en weken. En alleen het bovenhalen van totaal in hun verstard Belgicisme vastgekoekte dragonders �* la Willy Claes en Wilfried Martens kan de indruk wekken dat Leterme en De Wever radicale drijvers zijn, wat ze volgens mij en in het Vlaanderen van vandaag dus niet zijn.

Overigens nog één bedenking in verband met De Wever. Ik las in enkele van zijn weekend-interviews voor de zoveelste keer iets dat ik als een intellectuele oneerlijkheid wil bestempelen. Om zijn eigen politieke positie (binnen het regime) te verantwoorden, heeft hij de gewoonte aangenomen om telkens zijn N-VA te definiëren aan de hand van een door hem eenzijdig gefabriceerde versie van wat volgens hem het Vlaams Belang zegt. Zo plaatste hij het Vlaams Belang dit weekend weer in de "revolutionaire" hoek, nauwelijks verholen de inbegrepen verwijzing naar chaos en geweld, iets wat hij doorgaans omfloerst schetst met de term "avonturen". Dit is oneerlijk. Ik erken dat wij als onafhankelijkheidspartij niet noodzakelijk alle politieke stappen die het gevolg zouden zijn van een stijf gehouden Vlaams been, kaderen binnen de voortzetting van de Belgische grondwet. Maar wij hebben die altijd uitdrukkelijk democratisch gegrondvest, binnen een Europese context gekaderd en daarbij altijd het Tsjechisch-Slowaakse model naar voren geplaatst. De Wever weet goed dat hij nu - door omstandigheden - het Vlaams-nationale monopolie heeft op het oor van de media. Het zou hem dus sieren om zich te beperken tot de feiten en dat mediatieke oor niet te misbruiken voor oneerlijke aanvallen op een partij die weliswaar kritisch, maar voorlopig niettemin gewoon zonder bijklanken zijn bezigheden volgt.

2. Ten tweede Dehaene. Jean Luc Dehaene is lang genoeg in de stiel om te weten wat een naar de camera's gedraaide nota is. Ik heb hem vijftien jaar lang van dichtbij meegemaakt. Ik heb hem dikwijls met dikke, meestal onder een van zijn armen neerhangende stapels papier gezien, maar ik ben zeker dat mij nooit, zelfs niet van op een kilometer ooit een blik is gegund op een document of voorbereiding of nota of wat dan ook dat zou kunnen beschouwd worden als de politieke plannen, inzichten of adviezen van Jean Luc Dehaene als ze volgens hem niet voor het publiek bestemd waren. Zijn verontwaardiging over de Belvédère-foto is dan ook op zijn minst ongeloofwaardig. Laat ons dus maar - ervan uitgaande dat d�*t dus Dehaene's echte bedoeling was - focussen op de inhoud van de nota die hij aan het staatshoofd, maar in feite aan iedereen ging voorhouden. Om te beginnen BHV in de formatie betrekken. Wat bedoelt Dehaene daarmee? Wil hij BVH verzuipen in de compromissen? De ingebouwde compensaties onzichtbaar maken? Wil hij (tijdelijke) inschrijvingsrechten? Of bedoelt hij alleen de timing? "Eerst BHV". Hetgeen ik reeds een maand geleden heb aanbevolen en nu ook gisteren officieel gelanceerd werd door... de VLD? Laat ik duidelijk zijn. BHV is een juridische kwestie die in principe buiten de politieke context moet kunnen geregeld worden. Er principieel los van staat. Dan: de staatshervorming buiten de formatie houden? Is dat niet precies wat Verhofstadt acht jaar lang heeft gedaan? Is dat niet precies wat nu aan Vlaamse kant totaal uitgesloten is gemaakt door de verkiezingsuitslag? En dan het meest onheilspellende element uit de koningsnota’s van Dehaene: 2009. Dit element is - men vergete het niet - reeds een eerste keer genoemd toen Van Deurzen en De Wever bij Reynders een eerste opening schijnen te hebben willen maken in verband met een timing voor de staatshervorming. Het daagt nu opnieuw op als een samenvoegen van de verkiezingsdata. De uiteenlopende regionale en federale verkiezingen zijn niet comfortabel voor de federale Belgische politici, maar zij zijn nu eenmaal de logica van het systeem waarin twee publieke opinies en twee verschillende volkeren hun eigen weg gaan. Verkiezingen samenvoegen, zoals dat nu in Belgicistische kringen �* la Verhofstadt en Dehaene weer volop circuleert, is een onbeschaamde Belgische recuperatie. Een terugdraaien van de unitaristische klok met meer dan tien jaar! Onaanvaardbaar voor Vlaams-nationalisten!

Kortom, wat betreft de nota van Dehaene: mijn column naar aanleiding van het ontslag van Dehaene zal er wel erg dicht bij gezeten hebben. Dehaene, de fikser, is een man van het verleden. Hij staat met zijn methode en zijn gebrek aan principes hopelijk mijlen ver af van wat Vlaanderen ondertussen geworden is. En we kunnen enkel hopen dat Leterme voldoende in conflict blijft met dit soort van oude Belgische politieke cultuur. Het zou dan ook passend zijn dat niet alleen Dehaene maar ook de CD&V zélf zou bevestigen dat de nota Dehaene geen van haar standpunten vertegenwoordigde.

3. Nu ik het dan toch over oude Belgische politieke cultuur heb en tot slot: het staatshoofd. Wie nog een bewijs wou dat de politieke rol van het totaal ondemocratische orgaan dat zulk een monarchie anno 2007 is, helemaal niet onbelangrijk is, heeft de afgelopen dagen toch wel goed opgelet mag ik hopen... De rol van deze instelling is in het krakende en onevenwichtige Belgische systeem een politieke sleutelrol. Al de rest is praat voor de vaak. Gelukkig zie ik als republikein dat dit milieu totaal voorbij blijft gaan aan mijn partij, zodat wij niet voor het probleem zouden gesteld staan waar De Wever en Dedecker voor staan, namelijk uitleggen waarom ze deze instelling toch ernstig nemen door het democratisch totaal onaanvaardbare spel toch maar (lekker) mee te spelen. Waar kan ik als verkozene van het volk verantwoording en toelichting vragen over het feit dat Reynders aan het hoofd van politiek België wordt geplaatst na het ontslag van Leterme? Wie dekt de initiatieven van de afgelopen dagen en wie draagt de verantwoording? Wat een schitterend symbool van gebrek aan democratie is het dan ook dat nu wordt gegrepen naar het middel van de door Coburg zelf benoemde Ministers van Staat, waarvan de meesten nog slechts één gemeenschappelijk kenmerk hebben, namelijk: zij zijn totaal uit de tijd. Zij hebben maar één advies: de nieuwe generatie Vlaamse politici moeten leren "onder de lat door te kruipen" (Willy Claes gisteren in Terzake). Dit soort dinosauriërs beseft niet wat er leeft. En zij moeten zich net zo min als Coburg zelf voor wie dan ook nog verantwoorden. Voor een republikein zijn dit mooie, want zeer educatieve dagen... Gerolf Annemans

vanop zijn site ...


blijkbaar ook een non-believer over de 'gelekte' nota Dehaene ... of toch 'nota CD&V' ? kwam er daarover trouwens inmiddels al een officïële mededeling van de CD&V ?

Fieseler
28 augustus 2007, 16:01
Ik heb het artikel eens goed gelezen.
Wat mij enorm opvalt is het feit dat Gerolf een Dewever analyseert, beschrijft, beschouwt, bekritiseert maar NOOIT beledigt in zijn schrijven.

Willen onze NVA'ers, die verdomd moeilijke tijden tegemoet gaan nu ze in het oog van de storm zitten, daar alstublieft eens even nota van nemen?

Tussen Vlaams Nationalistent moet het kunnen om elkaars strategie bloot te leggen, om duidelijk te zijn over de verschilpunten, ja zelfs om serieuse kritiek uit te brengen...
Maar het mag NOOIT uitmonden in platte verwijten, slagen onder de gordel en vooral niet in scheldkannonades...
Wij vlaams nationalisten hebben de plicht om op de gemeenschappelijke punten front te vormen...of we gaan samen ten onder...Horatiërs en Curiatiërs weet je wel...al te dikwijls zijn we uit verband gespeeld...ook nu dreigt dit weer te gebeuren...

AVV
28 augustus 2007, 16:36
Ik heb het artikel eens goed gelezen.
Wat mij enorm opvalt is het feit dat Gerolf een Dewever analyseert, beschrijft, beschouwt, bekritiseert maar NOOIT beledigt in zijn schrijven.

Willen onze NVA'ers, die verdomd moeilijke tijden tegemoet gaan nu ze in het oog van de storm zitten, daar alstublieft eens even nota van nemen?

Tussen Vlaams Nationalistent moet het kunnen om elkaars strategie bloot te leggen, om duidelijk te zijn over de verschilpunten, ja zelfs om serieuse kritiek uit te brengen...
Maar het mag NOOIT uitmonden in platte verwijten, slagen onder de gordel en vooral niet in scheldkannonades...
Wij vlaams nationalisten hebben de plicht om op de gemeenschappelijke punten front te vormen...of we gaan samen ten onder...Horatiërs en Curiatiërs weet je wel...al te dikwijls zijn we uit verband gespeeld...ook nu dreigt dit weer te gebeuren...


Fieseler, hélemaal gelijk.

Hopelijk gaan de Vlaamsnationalisten op dit forum (en ver erbuiten) na het op stapel staande debacle voor Vlaanderen de enige en juiste conclusie trekken!!
Zeg dat Annemans het gezegd heeft !!

the outlaw torn
28 augustus 2007, 17:39
Ik heb het artikel eens goed gelezen.
Wat mij enorm opvalt is het feit dat Gerolf een Dewever analyseert, beschrijft, beschouwt, bekritiseert maar NOOIT beledigt in zijn schrijven.

Willen onze NVA'ers, die verdomd moeilijke tijden tegemoet gaan nu ze in het oog van de storm zitten, daar alstublieft eens even nota van nemen?

Tussen Vlaams Nationalistent moet het kunnen om elkaars strategie bloot te leggen, om duidelijk te zijn over de verschilpunten, ja zelfs om serieuse kritiek uit te brengen...
Maar het mag NOOIT uitmonden in platte verwijten, slagen onder de gordel en vooral niet in scheldkannonades...
Wij vlaams nationalisten hebben de plicht om op de gemeenschappelijke punten front te vormen...of we gaan samen ten onder...Horatiërs en Curiatiërs weet je wel...al te dikwijls zijn we uit verband gespeeld...ook nu dreigt dit weer te gebeuren...

idd, helemaal juist. de vlaams-nationalisten moeten in deze dagen front blijven vormen.

barsten in het vlaamse front kunnen we missen als kiespijn.
De Wever profileert zichzelf ten koste van het vlaams-nationalisme en dat is een zeer trieste zaak, vooral omdat het het vlaams-nationalistische front schade berokkent

HAMC
28 augustus 2007, 23:55
Laat BDW zijn show maar opvoeren, hij staat precies daar waar hij wil staan, in de schijnwerpers. En zolang hij daar staat zal hij dat blijven misbruiken om het VB te "bashen". De man heeft dwangmatige gedachten, neurotisch, die is op een kruistocht.

reinaert68
29 augustus 2007, 08:46
Laat BDW zijn show maar opvoeren, hij staat precies daar waar hij wil staan, in de schijnwerpers. En zolang hij daar staat zal hij dat blijven misbruiken om het VB te "bashen". De man heeft dwangmatige gedachten, neurotisch, die is op een kruistocht.
SHHT! Vlaams front!!

kelt
4 september 2007, 17:56
Het is voortijdig om nu al de CD&V van toegevingen of van een eventuele breuk met de NVA te betichten.Net als het, feitelijk hilarische,opvoeren van ecolo in de pers als mogelijke regeringspartner .....

nota van een bijna ex-belg :

Er zijn REDENEN (juridische-) om de BHV-kwestie af te handelen,er zijn REDENEN (economische-, sociale- en politieke-) om de staatshervorming verder te zetten....

Vorige akkoorden,initieel genomen om het Waals onderwijs aan vers geld te helpen hebben de sluizen van federaal geld naar de deelstaten opengezet.Het resultaat is dat Vlaamse begroting poistief oogt en het Vlaamse deel van de schulden afbetaald raakt.Het KAN dus!
Aan de andere kant van de taalgrens kon men zelfs niet die toegenomen geldstroom behartigen...


Er wordt aan Wallonie niet het recht ontzegt om al HUN geld te verbrassen,maar wel om de Belgische rentesneeuwbal weer op gang te brengen of om ondertussen Vlaams grondgebied in te pikken en ons ondertussen nog te doen betalen ervoor ook..

(ik verwijs naar de duidelijke uitspraken van PS-voorzitter Di Rupo die nu ook insinueert dat er een "corridor" naar Brussel moet komen......of....)


Welaan dan.......rustig NIET meedoen dan,tot die kolonisten van de andere kant wat kalmer worden of tot ze zelf zeggen dat het niet meer hoeft....

Ik hoop ondertussen dat de Vlaamse regering en administratie alle geldstromen naar het federale niveau (van de belastings-ontvangstkanotoren bijvoorbeeld) in kaart heeft staan om desnoods te blokkeren en bovendien de Nederlandstalige Belgische ambtenaren en wetsdienaars van het Federaal Niveau een toekomst biedt voor het geval dat.....

Het leuke is nu dat geld in EURO's stroomt en niet in Belgische Franken,Europa kan zich Griekenland permitteren,dan zeker Wallonie.... :twisted:

Knuppel
5 september 2007, 08:38
"Overigens nog één bedenking in verband met De Wever. Ik las in enkele van zijn weekend-interviews voor de zoveelste keer iets dat ik als een intellectuele oneerlijkheid wil bestempelen. Om zijn eigen politieke positie (binnen het regime) te verantwoorden, heeft hij de gewoonte aangenomen om telkens zijn N-VA te definiëren aan de hand van een door hem eenzijdig gefabriceerde versie van wat volgens hem het Vlaams Belang zegt. Zo plaatste hij het Vlaams Belang dit weekend weer in de "revolutionaire" hoek, nauwelijks verholen de inbegrepen verwijzing naar chaos en geweld, iets wat hij doorgaans omfloerst schetst met de term "avonturen".

En dan maar klagen over een 'welkomstgroep' waar geen kat ooit iets over hoort.....

barteke
5 september 2007, 10:15
dan hoop ik dat evenveel media-aandacht als nu hem opnieuw te beurt zal vallen, maar dan om uit te leggen waarom het allemaal één grote illusie is geweest.
Hij heeft zelf gezegd dat als er toegevingen zouden komen, dat dewever uit het kartel zou stappen. Dat zou hem net nog meer sieren en meer stemmen opbrengen. Annemans leeft nog in de illusie van het belgie van 50 jaar terug.

Voorts vind ik het goed dat de wever zich niet vergelijkt met de racisten van het VB. De N-VA is democratisch en dat moet zo blijven. Ik hoop dat deze partij niet verloren gaat als het kleine broertje van het comateuse Vlaams Belang.

Zwartengeel
5 september 2007, 11:10
Hij heeft zelf gezegd dat als er toegevingen zouden komen, dat dewever uit het kartel zou stappen. Dat zou hem net nog meer sieren en meer stemmen opbrengen. Annemans leeft nog in de illusie van het belgie van 50 jaar terug.

Voorts vind ik het goed dat de wever zich niet vergelijkt met de racisten van het VB. De N-VA is democratisch en dat moet zo blijven. Ik hoop dat deze partij niet verloren gaat als het kleine broertje van het comateuse Vlaams Belang.

Kun je in plaats van je kritiek hier op een gratuite manier neer te zetten misschien ook even proberen die iets meer te onderbouwen?

Rene Artois
5 september 2007, 11:31
Ik heb het artikel eens goed gelezen.
Wat mij enorm opvalt is het feit dat Gerolf een Dewever analyseert, beschrijft, beschouwt, bekritiseert maar NOOIT beledigt in zijn schrijven.

U doet alsof dit een prestatie is.

speurneus
5 september 2007, 11:54
Er wordt aan Wallonie niet het recht ontzegt om al HUN geld te verbrassen,maar wel om de Belgische rentesneeuwbal weer op gang te brengen of om ondertussen Vlaams grondgebied in te pikken en ons ondertussen nog te doen betalen ervoor ook..


dat van de "belgische rentesneeuwbal" moet je me toch eens uitleggen!!

Fieseler
5 september 2007, 12:03
U doet alsof dit een prestatie is.

Welnu: Áls dat geen prestatie is...waarom laat BDW het dan niet na om nog eens deftig na te trappen richting VB?
Daar hebben we toch de VRT en de overige regimepers voor?
Denkt hij misschien dat dit schofferen hem stemmen van die kant gaat opleveren?
Ik denk dat hij hier een foutje maakt...maar alla...onder de mantel der liefde hebben wij al véél meer moeten bestoppen...

barteke
5 september 2007, 15:23
Kun je in plaats van je kritiek hier op een gratuite manier neer te zetten misschien ook even proberen die iets meer te onderbouwen?
moet ik iets toelichten? wat versta je niet :-P

Anna List
5 september 2007, 15:26
U doet alsof dit een prestatie is.

de verwachtingen zijn hooggespannen ... de ervaringen niet uitsluitend positief ... we blijven hopen ... met een bang hart ...

Anna List
5 september 2007, 15:27
Welnu: Áls dat geen prestatie is...waarom laat BDW het dan niet na om nog eens deftig na te trappen richting VB?
Daar hebben we toch de VRT en de overige regimepers voor?
Denkt hij misschien dat dit schofferen hem stemmen van die kant gaat opleveren?
Ik denk dat hij hier een foutje maakt...maar alla...onder de mantel der liefde hebben wij al véél meer moeten bestoppen...

idd heb m vandaag nog gelezen 'het VB is een smet op de Vlaamse beweging' :roll:

HAMC
5 september 2007, 16:01
idd heb m vandaag nog gelezen 'het VB is een smet op de Vlaamse beweging' :roll:

BDW sterft alle dagen opnieuw omdat het VB veel meer stemmen haalt als zijn NVA die hij beschouwt als gods geschenk aan de Vlaamse beweging.

Een gefrustreerd kleinzieilig mannetje.

AVV
5 september 2007, 16:06
Welnu: Áls dat geen prestatie is...waarom laat BDW het dan niet na om nog eens deftig na te trappen richting VB?
Daar hebben we toch de VRT en de overige regimepers voor?
Denkt hij misschien dat dit schofferen hem stemmen van die kant gaat opleveren?
Ik denk dat hij hier een foutje maakt...maar alla...onder de mantel der liefde hebben wij al véél meer moeten bestoppen...



idd , gelijk heb je!

AVV
5 september 2007, 16:21
BDW sterft alle dagen opnieuw omdat het VB veel meer stemmen haalt als zijn NVA die hij beschouwt als gods geschenk aan de Vlaamse beweging.

Een gefrustreerd kleinzieilig mannetje.


Zo ver wil ik niet gaan, maar de direkte toekomst zal uitwijzen in hoe ver BDW bereid is pal achter de Vlaamse eisen te blijven staan!
Tot nader order is er voor mij maar één partij die dat sinds dag één van haar bestaan wel gedaan heeft, juist ja ..

Vergeet echter niet dat van die originele beloftes aan de kiezer al niet meer véél terug te vinden was in de mini nota van BDW en Leterme
We zitten eignelijk nu al op ons knieën. Enkel de vraag : Laten we ons nu ook weer de broek afdoen!
Want ik heb de indruk dat indien BHV al gesplitst wordt (tegen welke prijs?),
vele Vl-nationalisten hier op dit forum den duivel te rijk zijn blijkbaar.
Psst, ik zwijg al.....

Zwartengeel
5 september 2007, 18:25
moet ik iets toelichten? wat versta je niet :-P

Als ik zomaar zonder verdere uitleg zeg dat de koning een zak stront is, maak ik mijzelf dan geloofwaardig?

kelt
5 september 2007, 18:34
dat van de "belgische rentesneeuwbal" moet je me toch eens uitleggen!!


Van eind jaren 70 tot begin jaren 90 moest een jaarlijks stijgend percentage van de Belgische begroting gewoon aan het afbetalen van de rente op de uitstaande staatschuld besteed worden.Men kwam als het ware er niet aan toe om de Staatsschuld zelf te beginnen delgen.Sedert men (gedwongen ook door Europa) geleerd heeft kwasi-evenwichtige begrotingen te maken ,en geholpen door lange periodes met lage rentes ligt die "rentesneeuwbal" stil,al meer dan een decennium lang.

Een massale "retour au coeur" zal dat ding weer doen rollen....het maneuver vanuit PS-zijde is ondertussen duidelijk zichtbaar.....kietel de oudere generatie,ook die van Vlaanderen,het grootste stempubliek, onder hun Belgische kin met een belofte van algemene pensioensverhogingen,door hen te doen vergeten WAAROM eigenlijk de pensioenen nogal laag zijn :?


....en F*ck dan de jongere generaties,de huidige werknemers en patroons,en vooral "het communautaire" :evil:

barteke
5 september 2007, 21:57
Als ik zomaar zonder verdere uitleg zeg dat de koning een zak stront is, maak ik mijzelf dan geloofwaardig?
Dat het VB racistisch is, is nochtans in een rechtbank bewezen (als je dat al niet zelf durft toe te geven).
Dat het VB in een coma zit komt door de combinatie van dat racisme én van het cordon sanitair dat daruit resulteert.

Knuppel
5 september 2007, 22:08
Dat het VB racistisch is, is nochtans in een rechtbank bewezen (als je dat al niet zelf durft toe te geven).
Dat het VB in een coma zit komt door de combinatie van dat racisme én van het cordon sanitair dat daruit resulteert.

En zolang Hitler de macht had deden de rechtbanken ook wat van hen verwacht werd.

barteke
5 september 2007, 22:10
En zolang Hitler de macht had deden de rechtbanken ook wat van hen verwacht werd.
En DIT is een voorbeeld van gratuite uitspraken;-)

Knuppel
5 september 2007, 23:01
En DIT is een voorbeeld van gratuite uitspraken;-)

Geen gratuite uirspraken.
Wel feiten.

HAMC
5 september 2007, 23:21
Dat het VB racistisch is, is nochtans in een rechtbank bewezen (als je dat al niet zelf durft toe te geven).
Dat het VB in een coma zit komt door de combinatie van dat racisme én van het cordon sanitair dat daruit resulteert.

Het VB is niet veroordeeld. Stop nu toch eens met de leugens.

Gun
5 september 2007, 23:49
Leren onder de lat door te kruipen... dinsdag 28 augustus 2007

blijkbaar ook een non-believer over de 'gelekte' nota Dehaene ... of toch 'nota CD&V' ? kwam er daarover trouwens inmiddels al een officïële mededeling van de CD&V ?Degelijke analyse waar ik voor bijna 100% achter sta, is de nouveau VB arrivé?

barteke
6 september 2007, 00:29
Geen gratuite uirspraken.
Wel feiten.
In het beste geval wel. Maar dan zijn deze nog niet relevant in deze context.
Een vergelijking van onze Albert met Hitler, dat hebben we nog niet gehad :-)

Knuppel
6 september 2007, 08:27
Er werd geen afstammeling van een massamoordenaar vergeleken met een andere massamoordenaar, maar wel de manier waarop er wetten gemaakt werden onder Hitler met als voornaamste doel de tegenstander uit te schakelen, en de wijze waarop dat tegenwoordig gebeurt onder het Belgische regime.

Regimeslaven zijn echter van alle tijden.

HAMC
6 september 2007, 08:52
Regimeslaven zijn echter van alle tijden.


Ik hoop alleen maar dat het een Waal is, de schande als die kerel Vlaming zou blijken.

Jan van den Berghe
6 september 2007, 10:04
Het VB is niet veroordeeld.

Ja, maar dan wel op basis van wetten die men speciaal op maat van het Vlaams Blok heeft geschreven daarbij zelfs de omschrijving van "racisme" zodanig veranderend opdat het uiteindelijke doel kon bereikt worden.

Knuppel
6 september 2007, 11:27
Ik hoop alleen maar dat het een Waal is, de schande als die kerel Vlaming zou blijken.

De regimeslaaf uit Gent die uiteindelijk bereid werd bevonden de klus te klaren was in alle geval geen Vlaming.

Jong N-VA'er
7 september 2007, 12:52
Ik zeg één ding: zonder de N-VA in kartel met CD&V was er nu zelfs geen crisis geweest... .
En denk daar maar eens over na.
En voor de rest is voor mij dit topic gesloten.

Anna List
7 september 2007, 12:59
Degelijke analyse waar ik voor bijna 100% achter sta, is de nouveau VB arrivé?

Gerolf brengt die degelijke analyses al jaren hoor Gun ...

neemt niet weg dat t tijd is dat de Vlaamse politici eens lering trekken uit de verkiezingsuitslag : Vlaanderen wil meer autonomie. niet meer, niet minder ... daar heeft de meerderheid der Vlamingen op 10 juni voor gestemd. Als Wallonië dit niet wil aanvaarden (en de Walen hebben daar idd tegengestemd op 10 juni) is maar één conclusie mogelijk :

dit land valt niet federaal te regeren, Vlaanderen moet dus zijn onafhankelijkheid nemen/uitroepen (en zeker niet vragen) ... en DAARNA ... eventueel verder onderhandelen en kijken wat nog verder kan samen gedaan worden in eventueel een confederatie.

zo ver is de Vlaming al (cfr de stembusgang) nu de trage politici nog ... :roll:

Eddy B
7 september 2007, 14:16
Ik zeg één ding: zonder de N-VA in kartel met CD&V was er nu zelfs geen crisis geweest... .
En denk daar maar eens over na.
En voor de rest is voor mij dit topic gesloten.
Nog even de topic open laten. Anderen willen ook wat zeggen he...
Zonder de druk van het VB had de CD&V NOOIT voor een Vlaamse koers gekozen. De NVA profiteert van de omstandigheden die door hun "tegenstander" zijn gecreëerd!. Zeg braaf : Dank U zeer VB!8-)