PDA

View Full Version : Raf is de 18de forummer van de week


Pagina's : 1 [2] 3 4 5

Raf
31 augustus 2007, 14:31
Het bevestigt jouw imago, lichtjes eigengereid, het innemen van betweterige zwart-wit standpunten over zaken die zich sowiso in de grijze zone afspelen, bijleren hoeft niet want je weet alles al, meer nog je hebt altijd gelijk.

Dus, bijleren is niet aan jouw besteed, je eens verdiepen in het zichtspunt van een confrator is puur tijdverlies, ...

Ik begin me wel sterk af te vragen of dit geen smoke screen is ...
Nee hoor, dat zegt het helemaal niet over mij, maar dat is wat jij het in al je vooringenomenheid graag over mij wil laten zeggen. Ik neem dit forum en alles wat zich erop afspeelt al lang niet meer ernstig en zijn bezoekers zo mogelijk nog minder, laat staan dat ik er iets van zou bijleren.

Ik geniet er wel van om de bijdragen van sommigen te lezen. Niet omdat ik het met hun standpunten eens ben, maar omdat ze zulke pareltjes kunnen schrijven. Ik denk dan aan Superstaaf, die wat dat betreft zijn gelijke op dit forum niet kent, maar die in Doki toch wel een waardige opvolger heeft. Ik denk bijvoorbeeld ook aan de bijdragen van Desiderius, waarmee ik het zelden eens ben, maar die prachtig kan schrijven en met elan zijn standpunten kan verdedigen.

Over het verdiepen in de standpunten van een confrater zou ik maar zedig zwijgen, als ik jou was. Ik heb in ieder geval geen mensen op mijn negeerlijst staan. En jij?

Gun
31 augustus 2007, 14:44
Nee hoor, dat zegt het helemaal niet over mij, maar dat is wat jij het in al je vooringenomenheid graag over mij wil laten zeggen. Ik neem dit forum en alles wat zich erop afspeelt al lang niet meer ernstig en zijn bezoekers zo mogelijk nog minder, laat staan dat ik er iets van zou bijleren.Het is niet de bedoeling één of ander vonnis te vellen, maar een directe aanpak zorgt over het algemeen ook voor integere en directe reactie.

Wanneer je zelf meldt dat je het forum al lang niet meer ernstig neemt waarom dan zoveel energie stoppen in het ridiculiseren van bepaalde draden, posters, onderwerpen?Ik geniet er wel van om de bijdragen van sommigen te lezen. Niet omdat ik het met hun standpunten eens ben, maar omdat ze zulke pareltjes kunnen schrijven. Ik denk dan aan Superstaaf, die wat dat betreft zijn gelijke op dit forum niet kent, maar die in Doki toch wel een waardige opvolger heeft. Ik denk bijvoorbeeld ook aan de bijdragen van Desiderius, waarmee ik het zelden eens ben, maar die prachtig kan schrijven en met elan zijn standpunten kan verdedigen.Geef ik je grotendeels gelijk in.Over het verdiepen in de standpunten van een confrater zou ik maar zedig zwijgen, als ik jou was.Waarom dan wel?Ik heb in ieder geval geen mensen op mijn negeerlijst staan. En jij?Jij stond er tot eergisteren in, samen met Hans1, sinistra en illwill, maar allemaal om uiteenlopende redenen.

In jouw geval omwille van het feit dat jij de drang hebt om het onderwerp van eender welke draad steeds in eenzelfde richting te willen sturen. En neen, ik ben niet homofoob, heb een aantal homo's in mijn vriendenklik waarvan er één zich op zijn 17-de aan mij als eerste heeft ge-out en via mij de ganse vriendenklik heeft getest om te zien wie hoe zou reageren. Ma, pa en de zussen zijn pas een jaar later aan de beurt gekomen.

Sorry, maar somige draden lezen totaal anders en veel interessanter wanneer jouw post niet worden afgebeeld.

largo_w
31 augustus 2007, 14:50
Nee, dat is echt niet mijn stijl... Ik vind een dagje aan het strand wel eens leuk, maar dan om er met de honden te spelen. Die vinden dat trouwens ook geweldig. Om daar zo maar uren aan een stuk te liggen braden, ben ik echter absoluut niet te vinden.

Inderdaad zalig doe ik ook af en toe is supertof voor baasje en hond!

Voor de rest van je antwoord neem ik aan dat je nooit gehoord hebt van "super paradise beach" en "mykonos" :? laat dan maar...:? :oops:

Iedereen in mijn omgeving weet dat inderdaad en ik heb nog nooit echt negatieve reacties gekregen. De meeste mensen durven daar ook niet openlijk vragen over te stellen. Wat dat betreft moeten er toch nog wel wat taboes doorbroken worden.

Jep

Als een narcist zou ik mezelf nu niet meteen willen omschrijven. Ik ben waarschijnlijk wel tot op zekere hoogte ijdel... Ik besteed aandacht aan mijn voorkomen, maar toch niet meer dan anderen.

Ah k... Just a hunch...:-)

Raf
31 augustus 2007, 14:51
Wanneer je zelf meldt dat je het forum al lang niet meer ernstig neemt waarom dan zoveel energie stoppen in het ridiculiseren van bepaalde draden, posters, onderwerpen?
Omdat ik daar plezier in schep natuurlijk. Zo'n bitch ben ik nu eenmaal. :twisted:

Jij stond er tot eergisteren in, samen met Hans1, sinistra en illwill, maar allemaal om uiteenlopende redenen.
En jij durft iemand anders de les te spellen over het "verdiepen in de standpunten van een confrater"?

In jouw geval omwille van het feit dat jij de drang hebt om het onderwerp van eender welke draad steeds in eenzelfde richting te willen sturen.
Ik heb mijn interesses, zoals jij de jouwe hebt en ik heb minstens net zoveel rechten om over die interesses te praten als jij over de jouwe. Het zal je ongetwijfeld nog nooit opgevallen zijn, maar ik breng uiterst zelden zelf het onderwerp "homoseksualiteit" ter sprake.

Sorry, maar somige draden lezen totaal anders en veel interessanter wanneer jouw post niet worden afgebeeld.
Kinderachtig. Niet meer en niet minder.

Raf
31 augustus 2007, 14:53
Voor de rest van je antwoord neem ik aan dat je nooit gehoord hebt van "super paradise beach" en "mykonos" :? laat dan maar...:? :oops:
Mykonos ken ik wel. Tenminste... als je het Griekse eiland bedoelt. "Super paradise beach" ken ik inderdaad niet. Is daar iets speciaals mee? Wordt ik verondersteld dat te kennen?

Ah k... Just a hunch...:-)
Nu maak je me nieuwsgierig... Welke hunch?

largo_w
31 augustus 2007, 14:54
Ik sta daar zeer positief tegenover. Ik heb ook geen enkel probleem met het beeld dat door de gay pride zelf gegeven wordt. Ik vind het wel een beetje jammer dat het beeld in de media vaak nogal eenzijdig gebracht wordt. Media hebben de neiging om alleen het spectaculaire, het excentrieke in beeld te brengen, terwijl dat slechts een zéér kleine fractie uitmaakt van de hele gay pride, maar op zich heb ik ook met dat beeld geen probleem. De gay pride is één groot feest en ik denk dat die boodschap toch grotendeels overkomt.

ok :? bedankt voor het antwoord...

Ik ben geen aanhanger van godsdienst. Ik geloof niet in opperwezens, hel en verdoemenis of de hemel. Ik denk dat dat iets is waar onzekere mensen zich aan vastklampen om zich te kunnen verzoenen met hun eigen eindigheid. Aan georganiseerde godsdiensten, zoals het katholicisme dat zich verrijkt heeft op de kap van goedgelovige, simpele zielen, heb ik al helemaal een bloedhekel. Anderzijds vind ik dat het iedereen vrij moet staan om te geloven in wat hij of zij wil en dat geloof ook met anderen te delen. Ik vind het alleen verkeerd dat ik daar mee financieel voor moet opdraaien.

Dacht ik wel ik merk net dat ik het al in de vraagstelling zette :lol: ... De rest is ook goed en volledig, nice...

Nee, ik voel geen enkele affiniteit met Vlaanderen of met het "Vlaamse volk", voor zover dat laatste überhaupt bestaat.

Hehe nice again... :-)

Starkan
31 augustus 2007, 14:55
Omdat ik daar plezier in schep natuurlijk. Zo'n bitch ben ik nu eenmaal. :twisted:

So, what kind of bitch are you? (http://www.fuali.com/test.aspx?id=dd4c0ca6-a554-4cbe-b0e7-bc17462a412e) ;-)

Raf
31 augustus 2007, 14:56
ok :? bedankt voor het antwoord...
Vanwaar het bedenkelijke gezichtje?

largo_w
31 augustus 2007, 14:58
Mykonos ken ik wel. Tenminste... als je het Griekse eiland bedoelt. "Super paradise beach" ken ik inderdaad niet. Is daar iets speciaals mee? Wordt ik verondersteld dat te kennen?

SUPER PARADISE
Super Paradise (Plintri) is a magnificent beach with crystal-clear blue water in a small but deep bay. Nudist beach, used to be a mainly gay beach. Today is mixed.

mykonos is inderdaad het griekse eiland! Nu is dat al vermindert maar het was wel the place to meat voor homoseksuelen dacht ik zo...

En neen je wordt niet verondersteld dat te kennen.

Nu maak je me nieuwsgierig... Welke hunch?

Dono... je komt over als iemand die wel gesteld is op zijn uiterlijk... Maar than again; ik zag je nooit in het echt het zijn gewoon sommige uitspraken hier... .

Gun
31 augustus 2007, 15:00
Omdat ik daar plezier in schep natuurlijk. Zo'n bitch ben ik nu eenmaal. :twisted:Wisten we al, maar leuk dat je het bevestigt;-)
En jij durft iemand anders de les te spellen over het "verdiepen in de standpunten van een confrater"?Wie spelt er hier lessen? Ik constateer en wring me niet in bochten om het op één of andere manier duidelijk te maken. Bij de weg, bij sommigen blijkt "verdiepen in de standpunten van een confrater" na verloop van tijd geen zoden aan de dijk te brengen. Dat is heel wat anders dan niet open staan voor anderen hun mening.
Ik heb mijn interesses, zoals jij de jouwe hebt en ik heb minstens net zoveel rechten om over die interesses te praten als jij over de jouwe. Het zal je ongetwijfeld nog nooit opgevallen zijn, maar ik breng uiterst zelden zelf het onderwerp "homoseksualiteit" ter sprake.Ik heb inderdaad ook mijn intersses maar ga niet bij elke poging die zich voordoet in één of andere communautaire of maatschappelijke of whatever discussie mijn standpunt trachten hard te maken over zaken die geen communautair of maatschappelijk draagvlak hebben. bijvoorbeeld 9-11 hoort thuis in de context waar hij wordt besproken en in een BHV draad biedt het onderwerp geen enkele toegevoegde waarde.
Kinderachtig. Niet meer en niet minder.Dit stuk post beschrijft zichzelf perfect.

Raf
31 augustus 2007, 15:01
So, what kind of bitch are you? (http://www.fuali.com/test.aspx?id=dd4c0ca6-a554-4cbe-b0e7-bc17462a412e) ;-)

Auw...

I am 95% Asshole/Bitch.

"Total Asshole or Bitch!"

I am one of those people that love to hear the sound of their voice. That and my lousy attitude make for a mixture as toxic next-day-mexican-dinner-ass-drip.

:-P

largo_w
31 augustus 2007, 15:02
Vanwaar het bedenkelijke gezichtje?

Ik zie inderdaad alleen de pride op tv en daarom ook het ":? " smileytje...

Misschien ben ik dan wel een rariteit...

De gay pride is één groot feest en ik denk dat die boodschap toch grotendeels overkomt.

...Maar de boodschap die dat feest overbrengt naar mij is anders niet zo positief.


ps: kan ook hiermee te maken hebben hoor:
Wat dat betreft moeten er toch nog wel wat taboes doorbroken worden.

born2bewild
31 augustus 2007, 15:04
vanaf wanneer wordt er gestemd?
:-)

Raf
31 augustus 2007, 15:05
Ik zie inderdaad alleen de pride op tv en daarom ook het ":? " smileytje...

Misschien ben ik dan wel een rariteit...



...Maar de boodschap die dat feest overbrengt naar mij is anders niet zo positief.


ps: kan ook hiermee te maken hebben hoor:
Misschien moet je je eens de moeite getroosten om een gay pride 'live' mee te maken en met de mensen daar te praten. Je beeld over zoiets alleen baseren op een fragmentje van 7 seconden in het acht-uur-journaal is op z'n zachtst gezegd niet erg verstandig. ;-)

Gun
31 augustus 2007, 15:05
vanaf wanneer wordt er gestemd?
:-)Woensdag avond +/- 18.00 u.

largo_w
31 augustus 2007, 15:05
Nu maak je me nieuwsgierig... Welke hunch?

:twisted: :twisted: :twisted:

I am one of those people that love to hear the sound of their voice.

Raf
31 augustus 2007, 15:07
:twisted: :twisted: :twisted:

:lol:

born2bewild
31 augustus 2007, 15:11
Raf, eet je graag knoflook?

Raf
31 augustus 2007, 15:12
Raf, eet je graag knoflook?
Ja.

Gun
31 augustus 2007, 16:25
Je kan drie dingen compleet veranderen/omgooien in Vlaanderen ... waar ga je voor

groene flamingant
31 augustus 2007, 16:26
Raf, je staat op het forum bekend als een persoon die nogal fel agiteert tegen Vlaamsgezinde personen. Waarom heb je zo'n aversie tegen flaminganten? Ben je ooit bedrogen door een flamingantisch vriendje?
...





















































...
Of heb je gewoon een serieuze reden hiervoor? 8-)

baseballpolitieker
31 augustus 2007, 17:55
Wat denk jij dat de grootste verandering zal zijn in ons leven binnen dertig jaar ten opzichte van nu? (en wees niet bescheiden, maak het wat groots;-) )

baseballpolitieker
31 augustus 2007, 17:55
Met welke politicus zou je eens graag in bed duiken? (is mss al gesteld...:oops: )

Raf
31 augustus 2007, 18:06
Je kan drie dingen compleet veranderen/omgooien in Vlaanderen ... waar ga je voor
1. Afschaffen van alle vormen van financiële steun aan religies.
2. Afschaffen van het leger.
3. Afschaffen van dotaties aan alle leden van de koninklijke familie behalve de koning zelf en de kroonprins.

Dat zal voor de begroting al een slok op een borrel schelen.

Raf
31 augustus 2007, 18:08
Raf, je staat op het forum bekend als een persoon die nogal fel agiteert tegen Vlaamsgezinde personen. Waarom heb je zo'n aversie tegen flaminganten?
Ik heb een hekel aan hun egoïsme en aan de wijze waarop ze onze Waalse landgenoten steevast afschilderen als profiteurs en luieriken.

baseballpolitieker
31 augustus 2007, 18:13
Ik heb een hekel aan hun egoïsme en aan de wijze waarop ze onze Waalse landgenoten steevast afschilderen als profiteurs en luieriken.
Ik heb een hekel aan iemand die alle flaminganten over dezelfde kam scheert... De ketel en de pot en nog zo iets komt hier weer tevoorschijn.:roll:

Gun
31 augustus 2007, 18:20
ACV of ABVV?

Raf
31 augustus 2007, 18:20
Wat denk jij dat de grootste verandering zal zijn in ons leven binnen dertig jaar ten opzichte van nu? (en wees niet bescheiden, maak het wat groots;-) )
In België is er ter hoogte van Diksmuide een reservaat opgericht van enkele vierkante kilometer, waar - achter een drie meter hoge, onder hoogspanning staande omheining - nog enkele èchte flaminganten kunnen bekeken worden. Overtreding van de bordjes "verboden te voederen" hebben forse boetes tot gevolg.

Raf
31 augustus 2007, 18:20
Met welke politicus zou je eens graag in bed duiken? (is mss al gesteld...:oops: )
Geen enkele.

Raf
31 augustus 2007, 18:21
ACV of ABVV?
ACOD 8-)

baseballpolitieker
31 augustus 2007, 18:22
In België is er ter hoogte van Diksmuide een reservaat opgericht van enkele vierkante kilometer, waar - achter een drie meter hoge, onder hoogspanning staande omheining - nog enkele èchte flaminganten kunnen bekeken worden. Overtreding van de bordjes "verboden te voederen" hebben forse boetes tot gevolg.:lol: Kan best waar zijn.. Met die verschrikkelijke Groot-Nederland plannen.:evil:

Andro
31 augustus 2007, 18:26
Ben jij een waterrat, wielerliefhebber, paardenvriend, wandelfreak of regelrechte Indiana Jones ?

Raf
31 augustus 2007, 18:29
Ben jij een waterrat, wielerliefhebber, paardenvriend, wandelfreak of regelrechte Indiana Jones ?
Ik wandel graag en ik fiets graag, maar niet fanatiek. ;-)

Andro
31 augustus 2007, 18:46
Stel : Jehova's getuige belt aan. Wat doe je ?

baseballpolitieker
31 augustus 2007, 18:52
Hoe goed ken je jezelf?

Raf
31 augustus 2007, 19:02
Stel : Jehova's getuige belt aan. Wat doe je ?
De deur opendoen en zeggen dat ik geen interesse heb.

Raf
31 augustus 2007, 19:02
Hoe goed ken je jezelf?
Heel goed. ;-)

Andro
31 augustus 2007, 19:16
De deur opendoen en zeggen dat ik geen interesse heb.

Jij bent nog vriendelijk. ;-)


Ik zeg altijd ; Ah, Satan had mij reeds verwittigd van uw komst. Komt u gerust even binnen, ik ben net een geit aan het offeren aan de Gehoornde.

Raf
31 augustus 2007, 19:40
Jij bent nog vriendelijk. ;-)


Ik zeg altijd ; Ah, Satan had mij reeds verwittigd van uw komst. Komt u gerust even binnen, ik ben net een geit aan het offeren aan de Gehoornde.
:lol:

*neemt notitieboekje en schrijft op...*

groene flamingant
31 augustus 2007, 22:32
Ik heb een hekel aan hun egoïsme en aan de wijze waarop ze onze Waalse landgenoten steevast afschilderen als profiteurs en luieriken.
Zie je dan niet dat wij verschrikkelijk worden onderdrukt en dagdagelijks bedreigd worden, door zwaarbewapende milities van het FDF, die de Vlaamse Rand etnisch willen zuiveren van Nederlandstaligen? ;-)

Hechtte jij trouwens niet veel belang aan sociale rechtvaardigheid en moet jij dus geen medeleven tonen voor die moegetergde Vlaamse Randianen? ;-)

Raf
31 augustus 2007, 22:38
Zie je dan niet dat wij verschrikkelijk worden onderdrukt en dagdagelijks bedreigd worden, door zwaarbewapende milities van het FDF, die de Vlaamse Rand etnisch willen zuiveren van Nederlandstaligen? ;-)

Hechtte jij trouwens niet veel belang aan sociale rechtvaardigheid en moet jij dus geen medeleven tonen voor die moegetergde Vlaamse Randianen? ;-)
Mijn gevoel voor sociale rechtvaardigheid geldt niet voor mensen die lijden aan waanvoorstellingen. Die moeten zich tot de medische sector wenden.

groene flamingant
31 augustus 2007, 22:51
Mijn gevoel voor sociale rechtvaardigheid geldt niet voor mensen die lijden aan waanvoorstellingen. Die moeten zich tot de medische sector wenden.
Je kan het ook anders zeggen: Vanuit het idee van sociale rechtvaardigheid is het onrechtvaardig dat een groot deel van de Franstaligen in de Vlaamse Rand weigert de taal van de plaatselijke bevolking te respecteren.

Raf
31 augustus 2007, 22:56
Je kan het ook anders zeggen: Vanuit het idee van sociale rechtvaardigheid is het onrechtvaardig dat een groot deel van de Franstaligen in de Vlaamse Rand weigert de taal van de plaatselijke bevolking te respecteren.
Bijlange niet. Dat heeft geen reet met sociale rechtvaardigheid te maken.

Starkan
1 september 2007, 01:54
Zie je dan niet dat wij verschrikkelijk worden onderdrukt en dagdagelijks bedreigd worden, door zwaarbewapende milities van het FDF, die de Vlaamse Rand etnisch willen zuiveren van Nederlandstaligen? ;-)

Hechtte jij trouwens niet veel belang aan sociale rechtvaardigheid en moet jij dus geen medeleven tonen voor die moegetergde Vlaamse Randianen? ;-)

Excuseer Raf dat ik tussenkom. Maar GF geeft echt veel te veel eer aan het FDF. Klinkt echt wel zielig. Het is dankzij de onverdraagzame flaminganten dat het FDF zoveel succes heeft. Dankzij zij die verdeling wensen.

Gun
1 september 2007, 02:14
Raf,

Stel: Jij stelt je kandidaat bij de gemeenteraadsverkiezingen van jouw gemeente, je maakt veel kans om het tot burgemeester te schoppen ware het niet dat jouw grootste concurrent en grandiose overwinning boekt doordat zowat alle keizers van een buurgemeente op hem hebben gestemd.

Vraag: jouw analyse

born2bewild
1 september 2007, 03:16
Mijn gevoel voor sociale rechtvaardigheid geldt niet voor mensen die lijden aan waanvoorstellingen. Die moeten zich tot de medische sector wenden.
Raf,

vind jij dat inwoners van de Rand dus recht hebben op invaliditeitsuitkering?

En moet de staat dientengevolge voorzien in een aangepaste, niet al te "uitdagende" overheidsbetrekking, uit solidariteitsoverwegingen?
Ziet u dit als een overheidstaak?

Raf
1 september 2007, 06:59
Excuseer Raf dat ik tussenkom. Maar GF geeft echt veel te veel eer aan het FDF. Klinkt echt wel zielig. Het is dankzij de onverdraagzame flaminganten dat het FDF zoveel succes heeft. Dankzij zij die verdeling wensen.
Inderdaad. Gelukkig zijn ze aan weerszijden een minderheid en is een meerderheid nog altijd voorstander om ons land bij elkaar te houden.

Raf
1 september 2007, 07:01
Raf,

Stel: Jij stelt je kandidaat bij de gemeenteraadsverkiezingen van jouw gemeente, je maakt veel kans om het tot burgemeester te schoppen ware het niet dat jouw grootste concurrent en grandiose overwinning boekt doordat zowat alle keizers van een buurgemeente op hem hebben gestemd.

Vraag: jouw analyse
Dat lijkt me redelijk eenvoudig: ik word burgemeester in mijn gemeente en mijn concurrent wordt burgemeester in de buurgemeente. Ik zie niet meteen in welke invloed de verkiezingsuitslag van een buurgemeente op mijn burgemeesterschap zou hebben... :?

Raf
1 september 2007, 07:02
Raf,

vind jij dat inwoners van de Rand dus recht hebben op invaliditeitsuitkering?

En moet de staat dientengevolge voorzien in een aangepaste, niet al te "uitdagende" overheidsbetrekking, uit solidariteitsoverwegingen?
Ziet u dit als een overheidstaak?
Geen idee waar je het over hebt...

Trajanu$
1 september 2007, 08:42
vind je jezelf abnormaal?

Trajanu$
1 september 2007, 08:43
zou je liever hetero zijn?

stel dat er een remedie is om u hetero te maken, zou je dat doen?

Raf
1 september 2007, 08:52
vind je jezelf abnormaal?
In de verste verte niet.

Raf
1 september 2007, 08:52
zou je liever hetero zijn?

stel dat er een remedie is om u hetero te maken, zou je dat doen?
Nee.

born2bewild
1 september 2007, 10:17
Raf,

luistert u graag naar Shirley Bassey? Wat is uw favoriete nummer van de Pet Shop Boys?

Raf
1 september 2007, 11:54
Raf,

luistert u graag naar Shirley Bassey?
Neen.

Wat is uw favoriete nummer van de Pet Shop Boys?
Geen enkel.

Gun
1 september 2007, 14:40
Raf,

Stel: Jij stelt je kandidaat bij de gemeenteraadsverkiezingen van jouw gemeente, je maakt veel kans om het tot burgemeester te schoppen ware het niet dat jouw grootste concurrent en grandiose overwinning boekt doordat zowat alle kiezers van een buurgemeente op hem hebben gestemd.

Vraag: jouw analyseDat lijkt me redelijk eenvoudig: ik word burgemeester in mijn gemeente en mijn concurrent wordt burgemeester in de buurgemeente. Ik zie niet meteen in welke invloed de verkiezingsuitslag van een buurgemeente op mijn burgemeesterschap zou hebben... :?Neen Raf, jullie wonen in dezelfde gemeente, hij wordt burgemeester en jij niet. Hij haalt wel stemmen uit de buurgemeentes want veel burgers uit de buurgemeentes hebben voor hem getsemd in plaats van een kandidaat van hun eigen gemeente.

Dank

largo_w
1 september 2007, 15:43
Misschien moet je je eens de moeite getroosten om een gay pride 'live' mee te maken en met de mensen daar te praten. Je beeld over zoiets alleen baseren op een fragmentje van 7 seconden in het acht-uur-journaal is op z'n zachtst gezegd niet erg verstandig. ;-)

Akkoord met dit alles maar ik had het over de boodschap... En ik vrees dat ik niet de enige ben die naar het vtm nieuws kijkt (die 7 minuten...:-o ). Ale snap je wat ik wil zeggen?
Met wat ik ervan zie (=wat er in de media getoond werd) heb ik helemaal niet veel goesting om even te gaan :? ...
Heb eens iets in de style meegemaakt in Madrid (per ongeluk) ambiance voor heteros was er daar helemaal niet!

largo_w
1 september 2007, 15:45
Jij bent nog vriendelijk. ;-)


Ik zeg altijd ; Ah, Satan had mij reeds verwittigd van uw komst. Komt u gerust even binnen, ik ben net een geit aan het offeren aan de Gehoornde.

Flauw!
Je moet beleefd vragen: "Meneer/mevrouw als er maar een beperkt aantal plaatsen zijn in de hemel zoals u hier beweerd... Waarom wil u MIJ in godsnaam ook bekeren?"

Dan krijg je een mond vol tanden te zien en dan heb je evenveel plezier als die man/vrouw puur uit te lachen hoor...

largo_w
1 september 2007, 15:47
Raf, hoe zou u uw klederdracht beschrijven?
Bent u het type homo van in "de heren maken de man"?

Gun
1 september 2007, 15:49
Flauw!
Je moet beleefd vragen: "Meneer/mevrouw als er maar een beperkt aantal plaatsen zijn in de hemel zoals u hier beweerd... Waarom wil u MIJ in godsnaam ook bekeren?"

Dan krijg je een mond vol tanden te zien en dan heb je evenveel plezier als die man/vrouw puur uit te lachen hoor...Reeds uitgevoerd: Uitnodigen voor een kop koffie, ze zowat 3 uur aan de praat houden en op het einde van het gesprek melden dat het doel van het lange gesprek het verdere storen van de buren door 2 onnozele predikanten te minimaliseren.

Trajanu$
1 september 2007, 16:52
In de verste verte niet.


En wat als je het woord abnormaal een louter mathematische (gauscurve) invulling geeft? abnormaal of niet?

Raf
1 september 2007, 17:16
Neen Raf, jullie wonen in dezelfde gemeente, hij wordt burgemeester en jij niet. Hij haalt wel stemmen uit de buurgemeentes want veel burgers uit de buurgemeentes hebben voor hem getsemd in plaats van een kandidaat van hun eigen gemeente.

Dank
Dat kan niet. Je kan niet stemmen voor een kandidaat van een buurgemeente bij gemeenteraadsverkiezingen.

Raf
1 september 2007, 17:19
Akkoord met dit alles maar ik had het over de boodschap... En ik vrees dat ik niet de enige ben die naar het vtm nieuws kijkt (die 7 minuten...:-o ). Ale snap je wat ik wil zeggen?
Met wat ik ervan zie (=wat er in de media getoond werd) heb ik helemaal niet veel goesting om even te gaan :? ...
Heb eens iets in de style meegemaakt in Madrid (per ongeluk) ambiance voor heteros was er daar helemaal niet!
Ik kan niets zeggen over wat jij in Madrid hebt meegemaakt, maar ik weet pertinent zeker dat ook hetero's zich hier reuze kunnen amuseren op een gay pride. Roze Zaterdag in Brussel is zó veel meer dan alleen die stoet. Er zijn optredens en fuiven en iedereen maakt daar plezier, zowel degenen die zich graag gewoon kleden als degenen die zich voor die speciale gelegenheid graag extravagant kleden. Mensen beoordelen op hun uiterlijk is maar kleintjes, vind je ook niet?

Raf
1 september 2007, 17:21
Raf, hoe zou u uw klederdracht beschrijven?
Bent u het type homo van in "de heren maken de man"?
Ik geloof dat "casual" de beste omschrijving is. Ik draag het liefst van al een gewone jeans met een T-shirt of een trui.

Raf
1 september 2007, 17:22
En wat als je het woord abnormaal een louter mathematische (gauscurve) invulling geeft? abnormaal of niet?
Niet.

DaBlacky
1 september 2007, 17:23
Dat kan niet. Je kan niet stemmen voor een kandidaat van een buurgemeente bij gemeenteraadsverkiezingen.

Ik denk dat Gun de woorden buurgemeente en deelgemeente door elkaar haspelt.

born2bewild
1 september 2007, 17:50
Niet.

Dus zijn hetero's abnormaal? Of weet u niet wat een Gauss curve is?

Raf
1 september 2007, 17:53
Ik denk dat Gun de woorden buurgemeente en deelgemeente door elkaar haspelt.
Ik dacht ook al zoiets... Hij blijft echter consequent het woord "buurgemeente" gebruiken.

Het blijft hoedanook een beetje een eigenaardige vraag...

Firestone
1 september 2007, 17:57
Ik denk dat Gun de woorden buurgemeente en deelgemeente door elkaar haspelt.Ik denk het niet.

http://www.splits-bhv.be/images/hv.jpg

Raf
1 september 2007, 18:01
Ik denk het niet.

http://www.splits-bhv.be/images/hv.jpg
De BHV-toestand doet nochtans niets terzake bij gemeenteraadsverkiezingen. Ook in die regio kan je niet voor een kandidaat van een buurgemeente kiezen.

Firestone
1 september 2007, 18:03
De BHV-toestand doet nochtans niets terzake bij gemeenteraadsverkiezingen. Ook in die regio kan je niet voor een kandidaat van een buurgemeente kiezen.:-)

Ik denk dat Gun een analogon gebruikte voor het BHV-"probleem".

Raf
1 september 2007, 18:05
:-)

Ik denk dat Gun een analogon gebruikte voor het BHV-"probleem".
Als dat inderdaad het geval is, is de analogie toch wel vreselijk mislukt... :-P

1handclapping
1 september 2007, 18:20
Komen de Homo's in de "rand" overeen in tegenstelling tot de meerderheid der hetero's (blijkbaar) (ik bedoel de franstalige vs de nederlandstalige) Hoe het zit met de ongetwijfeld wegens aanwezigheid van EU instellingen anderstalige..
ik heb geen flauw idee..

Overigens ik zie ook geen probleem om franstalige te zijn in een Vlaamsde gemeente.. zoals er blijkbaar voor de Duitstalige Belgen niet veel probleem is om in een in hoofdzaak franstalig gewest te wonen (& Zuidtirolers in Italiê,
Hongaarssprekende Slovenen in Oost-Slovenië enz... ad nausaeum)...

Is de Belgische homowereld gesplitst in een franstalige en nederlandstalige afdeling ?

Weezer
1 september 2007, 18:29
Raf, wat is jouw mening over Nederland(ers)?

largo_w
1 september 2007, 18:37
Mensen beoordelen op hun uiterlijk is maar kleintjes, vind je ook niet?

Oej... Als je "voorkomen" gelijk stelt aan "uiterlijk" dan durf ik zelf te zeggen dat ik zeer petit ben...

NUja soit...

questions:
Kook je graag? Wie kookt er thuis? Bent u eerder het uit-eten type (of liever thuis?)?
Eet u om te overleven of omdat u ervan geniet?

Aanziet u uzelf in het algemeen als een levensgenieter?

baseballpolitieker
1 september 2007, 19:10
Ben je bang van de dood?

baseballpolitieker
1 september 2007, 19:10
Favoriete smaak chips?

Raf
1 september 2007, 23:02
Komen de Homo's in de "rand" overeen in tegenstelling tot de meerderheid der hetero's (blijkbaar) (ik bedoel de franstalige vs de nederlandstalige) Hoe het zit met de ongetwijfeld wegens aanwezigheid van EU instellingen anderstalige..
ik heb geen flauw idee..

Overigens ik zie ook geen probleem om franstalige te zijn in een Vlaamsde gemeente.. zoals er blijkbaar voor de Duitstalige Belgen niet veel probleem is om in een in hoofdzaak franstalig gewest te wonen (& Zuidtirolers in Italiê,
Hongaarssprekende Slovenen in Oost-Slovenië enz... ad nausaeum)...

Is de Belgische homowereld gesplitst in een franstalige en nederlandstalige afdeling ?
Ik heb er eerlijk gezegd geen flauw idee van...

Raf
1 september 2007, 23:06
Raf, wat is jouw mening over Nederland(ers)?
Ik vind Nederland een aangenaam land en Nederlanders aangename mensen, ondanks hun Frans Bauers en Jantjes Smit. Geen enkel land of volk is immers volmaakt... :wink:

Raf
1 september 2007, 23:10
questions:
Kook je graag? Wie kookt er thuis? Bent u eerder het uit-eten type (of liever thuis?)?
Eet u om te overleven of omdat u ervan geniet?

Aanziet u uzelf in het algemeen als een levensgenieter?
Ik kook inderdaad graag, maar ik ga ook graag uit eten. Jammer genoeg kruipt daar meteen veel tijd in. Laten we zeggen dat ik door de week eet om te overleven. In het weekend mag het allemaal wat uitgebreider. Ik aanzie mezelf over het algemeen wel als een levensgenieter.

Raf
1 september 2007, 23:14
Ben je bang van de dood?
Ja, daar ben ik wel bang voor. Misschien niet zozeer van de dood zelf als wel van het langzaam, pijnlijk sterven. Als het dan toch zover is, liever een snelle, pijnloze dood.

Raf
1 september 2007, 23:15
Favoriete smaak chips?
Ik ben niet echt een chipsliefhebber. De zeldzame keer dat ik chips eet, geef ik de voorkeur aan zout.

Trajanu$
2 september 2007, 05:57
Niet.


kunt u dat adhv cijfermateriaal staven?

Raf
2 september 2007, 09:13
kunt u dat adhv cijfermateriaal staven?
Nee.

Jeronimo
2 september 2007, 12:45
Raf, wil je soms dat je hetero was geweest i.p.v. homo, bv. omdat je minder keuze hebt in partners, omdat je door sommigen vies bekeken wordt,...

Lincoln
2 september 2007, 12:49
@Raf:

Beste raf:

Ik weet dat de liefde in de mannen cultuur bestaat, dat de mannen soms liefde hebben aan andere mannen,. Maar ! is dat niet een beetje overdreven als deze "liefde" omgezet wordt tot daden zoals wij die kennen tussen de mannen en de vrouwen ?

Waar zijn de grenzen ?

Raf
2 september 2007, 12:50
Raf, wil je soms dat je hetero was geweest i.p.v. homo, bv. omdat je minder keuze hebt in partners, omdat je door sommigen vies bekeken wordt,...
Nee, dat heb ik nooit gewild. Ik heb overigens nooit te klagen gehad over de keuze in partners. Er zijn zelfs heel wat "hetero's" de revue gepasseerd.. :wink:

Raf
2 september 2007, 13:04
@Raf:

Beste raf:

Ik weet dat de liefde in de mannen cultuur bestaat, dat de mannen soms liefde hebben aan andere mannen,. Maar ! is dat niet een beetje overdreven als deze "liefde" omgezet wordt tot daden zoals wij die kennen tussen de mannen en de vrouwen ?

Waar zijn de grenzen ?
Ik begrijp je vraag niet goed... Je vindt aantrekkingskracht tussen mannen oké, voor zover er geen fysiek contact van komt?

Wat volwassen mensen met wederzijdse toestemming met elkaar doen, is hun zaak. Daar ligt voor mij de grens. Van zodra één van die twee elementen niet aanwezig is, is de grens overschreden. Beantwoord dat je vraag?

Lincoln
2 september 2007, 13:10
Ik begrijp je vraag niet goed... Je vindt aantrekkingskracht tussen mannen oké, voor zover er geen fysiek contact van komt?

Wat volwassen mensen met wederzijdse toestemming met elkaar doen, is hun zaak. Daar ligt voor mij de grens. Van zodra één van die twee elementen niet aanwezig is, is de grens overschreden. Beantwoord dat je vraag?Ongeveer ja, ik denk dat u dat ook hebt begrepen,. Voor zover, dank u voor het antwoord ! ;-)

Trajanu$
2 september 2007, 15:48
Nee.



u schudt ad random antwoorden uit uw mouw naargelang het u uitkomt en er is geen enkele basis van objectieve gegevens waarop u zich baseert?

Raf
2 september 2007, 16:19
u schudt ad random antwoorden uit uw mouw naargelang het u uitkomt en er is geen enkele basis van objectieve gegevens waarop u zich baseert?
Wou je ook ergens naartoe met al dit geleuter? Je zielige pogingen om homoseksualiteit als "abnormaal" voor te stellen, pakken bij mij geen verf. Dat zou ondertussen toch voldoende duidelijk moeten zijn...

Cynicus
2 september 2007, 17:02
Hoe zou u het moreel verwerpelijke, geldverslindende parasiterend sociaal profitariaat (http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999) aanpakken ?

Paulus
2 september 2007, 17:06
Wou je ook ergens naartoe met al dit geleuter? Je zielige pogingen om homoseksualiteit als "abnormaal" voor te stellen, pakken bij mij geen verf. Dat zou ondertussen toch voldoende duidelijk moeten zijn...

Het is nochtans zo en dat weet je best.

Paulus.

Paulus deze posting kan nog net door de beugel, maar weet dat ik verdere homohaat vanwege u zal wissen.

Mvg
Pluche

Paulus
2 september 2007, 17:07
Waarom vind je het nodig om je seksuele voorkeur te laten blijken in je avatar.

Paulus.

Raf
2 september 2007, 17:08
Hoe zou u het moreel verwerpelijke, geldverslindende parasiterend sociaal profitariaat (http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999) aanpakken ?
Ik wil eerst toch wel even benadrukken dat het "parasiterend sociaal profitariaat" waarover jij spreekt, volgens mij een zeer marginaal probleem is. Het spreekt vanzelf dat er mensen zullen zijn die van het systeem profiteren, maar ik ben ervan overtuigd dat dat een te verwaarlozen minderheid is.

Anyway, een stap in de goede richting zou misschien zijn om de afstand tussen de hoogste uitkeringen en de laagste lonen voelbaar groter te maken, want het is inderdaad allesbehalve motiverend om te moeten werken voor een hongerloontje dat lager ligt dan een inkomensvervangende uitkering. Eerlijk gezegd: als ik in dat geval zou zijn, nam ik zo'n job ook niet aan.

Raf
2 september 2007, 17:08
Het is nochtans zo en dat weet je best.
Nee, dat is niet zo, en dat weet jij best.

Paulus.
Raf.

Raf
2 september 2007, 17:10
Waarom vind je het nodig om je seksuele voorkeur te laten blijken in je avatar.
Dat is niet zo. Ik vind dat een mooie foto. Elke diepere betekenis die jij daaraan wenst te verbinden, is geheel voor je eigen rekening. Ik neem aan dat jij met jouw avatar toch ook niet je voorliefde voor de duivensport wenst te etaleren?

Paulus.
Raf.

Paulus
2 september 2007, 17:17
Dat is niet zo. Ik vind dat een mooie foto. Elke diepere betekenis die jij daaraan wenst te verbinden, is geheel voor je eigen rekening. Ik neem aan dat jij met jouw avatar toch ook niet je voorliefde voor de duivensport wenst te etaleren?


Raf.



Paulus.

Knip,

De achterliggende homohaat in je posting is zo af te leiden, gelieve iets verdraagzamer te zijn tegenover Raf!


Dat is dan jouw persoonlijke interpretatie van de posting. Ik zeg en schrijf geen homohaat te koesteren.

Maar ik geloof evenmin dat de avatar van Raf geen uiting is van zijn seksuele voorkeur. En wees maar zeker dat ik daarin niet alleen ben.

Ik zie niet in waarom dat niet gezegd zou mogen zijn, noch waarom dit als homohaat zou kunnen geïnterpreteerd worden.

Paulus.

Paulus
2 september 2007, 17:21
Nee, dat is niet zo, en dat weet jij best.


Raf.

*knip*
Deze homohaat kan echt niet door de beugel Paulus, en daarbij als je dit topic goed las had je gezien dat Raf geen kinderwens heeft!

Dit is geen homohaat maar een gefundeerde uitleg waarom ik homosekualiteit minderwaardig vindt aan heteroseksualieteit. Het feit of Raf al dan niet een kinderwens zou hebben, staat daar totaal los van.

Hoe kan een gefundeerde mening nu verboden zijn?

Paulus.

Patriot!
2 september 2007, 17:32
Ik vind uw kinderlijke dt-fouten minderwaardig, Paulus.

Trajanu$
2 september 2007, 17:33
Wou je ook ergens naartoe met al dit geleuter? Je zielige pogingen om homoseksualiteit als "abnormaal" voor te stellen, pakken bij mij geen verf. Dat zou ondertussen toch voldoende duidelijk moeten zijn...



maak u niet dik

ik vraag naar objectieve gegevens: cijfermateriaal. daarvoor hoef je niet te beginnen schelden.


ik onthou dat je niet weet waar je over spreekt. en dat je graag scheldt.

Trajanu$
2 september 2007, 17:34
Nee, dat is niet zo, en dat weet jij best.


Raf.



vandaar dat je er niet in slaagt uw mening te staven.



T

born2bewild
2 september 2007, 17:36
het loopt hier uit te hand.
Was te denken, niet? Zonde.

Trajanu$
2 september 2007, 17:38
*knip*
Deze homohaat kan echt niet door de beugel Paulus, en daarbij als je dit topic goed las had je gezien dat Raf geen kinderwens heeft!

Dit is geen homohaat maar een gefundeerde uitleg waarom ik homosekualiteit minderwaardig vindt aan heteroseksualieteit. Het feit of Raf al dan niet een kinderwens zou hebben, staat daar totaal los van.

Hoe kan een gefundeerde mening nu verboden zijn?

Paulus.


zou je het nog eens kunnen posten aub?

baseballpolitieker
2 september 2007, 17:38
*knip*
Deze homohaat kan echt niet door de beugel Paulus, en daarbij als je dit topic goed las had je gezien dat Raf geen kinderwens heeft!

Dit is geen homohaat maar een gefundeerde uitleg waarom ik homosekualiteit minderwaardig vindt aan heteroseksualieteit. Het feit of Raf al dan niet een kinderwens zou hebben, staat daar totaal los van.

Hoe kan een gefundeerde mening nu verboden zijn?

Paulus.
Pluche stopt er mee, dat was echt geen homohaat...:|

Raf
2 september 2007, 17:40
maak u niet dik

ik vraag naar objectieve gegevens: cijfermateriaal. daarvoor hoef je niet te beginnen schelden.


ik onthou dat je niet weet waar je over spreekt. en dat je graag scheldt.
Nee, je probeert me in een welbepaalde richting te duwen om me een uitspraak te ontfutselen waar ik in het geheel niet achter sta. Dat is niet meteen een eerlijke manier van "discussiëren", is het wel?

Ik vind niet dat homoseksualiteit "abnormaal" is. Het is me een raadsel welk cijfermateriaal je die mening wil zien ondersteunen...

Raf
2 september 2007, 17:42
vandaar dat je er niet in slaagt uw mening te staven.
Moet een mening dan "gestaafd" worden om acceptabel te zijn? Ik vind Duits een afschuwelijke kille taal, maar ik zou begot niet weten met welk cijfermateriaal is zoiets zou moeten "staven". Voel je vrij om wat dat betreft een tipje van de sluier op te lichten...

Trajanu$
2 september 2007, 17:43
Nee, je probeert me in een welbepaalde richting te duwen om me een uitspraak te ontfutselen waar ik in het geheel niet achter sta. Dat is niet meteen een eerlijke manier van "discussiëren", is het wel?






ik stel u gewoon een vraag.


kunt u dat adhv cijfermateriaal staven?

Trajanu$
2 september 2007, 17:46
Moet een mening dan "gestaafd" worden om acceptabel te zijn? Ik vind Duits een afschuwelijke kille taal, maar ik zou begot niet weten met welk cijfermateriaal is zoiets zou moeten "staven". Voel je vrij om wat dat betreft een tipje van de sluier op te lichten...


Het gaat niet over duits, nog over andere subjectieve zaken.


het gaat over de mathematische betekenis van abnormaliteit, namelijk die gelinkt aan de gauscurve.

Ik herhaal dus mijn vraag: vindt u homoseksualiteit abnormaal en kunt u dit staven adhv cijfermateriaal.


en gelieve niet langer rond de pot te draaien of mij te beledigen.
dank u

Raf
2 september 2007, 17:46
ik stel u gewoon een vraag.
En ik heb uw vraag beantwoord. Dat het antwoord u niet bevalt, is niet echt iets waar ik van moet wakker liggen, nietwaar?

Paulus
2 september 2007, 17:47
het loopt hier uit te hand.
Was te denken, niet?

*knip*
Verwijderd op vraag van Paulus zelf!

Raf
2 september 2007, 17:51
Het gaat niet over duits, nog over andere subjectieve zaken.


het gaat over de mathematische betekenis van abnormaliteit, namelijk die gelinkt aan de gauscurve.

Ik herhaal dus mijn vraag: vindt u homoseksualiteit abnormaal en kunt u dit staven adhv cijfermateriaal.


en gelieve niet langer rond de pot te draaien of mij te beledigen.
dank u
Stop al maar eerst eens met het verongelijkte slachtoffer uit te hangen, want dat maakt op mij geen enkele indruk. Ik heb jou op geen enkel moment beledigd, laat dat duidelijk zijn.

Nee, ik vind homoseksualiteit niet abnormaal en nee, ik kan dat niet met cijfermateriaal staven, zoals ik hierboven al uitlegde. Menselijke eigenschappen kan je nu eenmaal niet in statistiekjes gieten om er vervolgens volstrekt van de pot gerukte conclusies uit te trekken. Homoseksuelen zijn een minderheid ten opzichte van heteroseksuelen. Dat betekent allerminst dat ze "abnormaal" zijn. Dat betekent alleen maar dat er minder van zijn.

Firestone
2 september 2007, 17:51
het gaat over de mathematische betekenis van abnormaliteit, namelijk die gelinkt aan de gauscurve.

Ik herhaal dus mijn vraag: vindt u homoseksualiteit abnormaal en kunt u dit staven adhv cijfermateriaal.***zucht***

Je hebt gelijk, sort of.

Homoseksuelen zijn volgens jouw definitie abnormaal. Evenals linkshandingen, domme blondjes, valschermspringers, kernfysici, bakkers, fans van Laura Lynn enz ...

De echte vraag is: welke gevolgen heeft de abnormaliteit van deze groepen?

Pluche
2 september 2007, 17:52
Ik mag niet meer zeggen waarom ik homosekualiteit minderwaardig vind.


Ik heb dit nochtans als verschillende keren gedaan en op verschillende tijdstippen, zonder ook maar de minste problemen.

Ik mag niet meer zeggen dat homoseksualiteit minderwaardig is omdat het niet kan leiden tot procreatie, de reden waarom we met sekualiteit zijn uitgerust.

De reden is waarschijnlijk dat Raf deze stelling nooit heeft kunnen ontkrachten en ook geen zin meer heeft om ze te weerlegen, omdat ze niet te weerleggen valt natuurlijk.

Dus, heeft hij mij naar alle waarschijnlijkheid als niet aflatende homohater afgeschilderd bij de moderatie.

Om het nog maar eens heel duidelijk te stellen: Ik vind niet de homoseksueel minderwaardig, maar evenwaardig aan alle medemensen.

Alleen zijn sekualiteit niet. Net zoals ik een hardhorige ook een evenwaardige mens vind, maar niet zijn manier van horen.

Ik begrijp het dan ook niet als homohater afgeschilderd te worden.

Paulus.

Raf is niet komen klagen hoor!
Van mij mag je alles zeggen, maar in een topic forummer van de week, een man die zich out als homo, dan je denegrerende praat horen vertellen is kwetsend voor Raf, ik heb als taak als moderator alles in goede banen te leiden en zeker om te voorkomen dat de forummer van de week zich beledigd voelt.

born2bewild
2 september 2007, 17:53
Menselijke eigenschappen kan je nu eenmaal niet in statistiekjes gieten

toch wel, alleen staat het u niet zo aan

born2bewild
2 september 2007, 17:54
lamaar

Raf
2 september 2007, 17:55
Ik begrijp het dan ook niet als homohater afgeschilderd te worden.
Ik wel Paulus. En ik ben zeker niet de enige. Tweederde van je postings op Politics.be heb je gewijd aan het vernederen van homoseksuelen. Toegegeven: je weet het mooi te verpakken door je homohaat met een pseudo-wetenschappelijk sausje te overgieten. Sommige mensen vallen daar voor. Ik niet en ik ben - zoals gezegd - niet de enige. Jouw stellingen werden keer op keer weerlegd door mezelf en tal van anderen. Dat jij die weerleggingen verkiest te negeren zegt veel meer over jou dan over je stellingen zelf. Maar zoals je héél goed weet, treed ik daarover met jou niet langer in discussie. Dat stadium is voorbij.

Paulus.
Raf.

born2bewild
2 september 2007, 17:56
Raf,

zou je voor een roze partij stemmen als die bestond?

Raf
2 september 2007, 17:59
***zucht***

Je hebt gelijk, sort of.

Homoseksuelen zijn volgens jouw definitie abnormaal. Evenals linkshandingen, domme blondjes, valschermspringers, kernfysici, bakkers, fans van Laura Lynn enz ...

De echte vraag is: welke gevolgen heeft de abnormaliteit van deze groepen?
Ik verzet me tegen deze zuiver wiskundige benadering omdat het wiskundige "abnormaal" in het dagelijks taalgebruik, voor mensen die niet diepgaand met wiskunde bezig zijn een pejoratieve connotatie heeft. En het is juist deze pejoratieve connotatie die hier door door bepaalde mensen in de verf gezet wordt.

born2bewild
2 september 2007, 18:00
wiskunde is mooi nochtans

Raf
2 september 2007, 18:01
Raf,

zou je voor een roze partij stemmen als die bestond?
Nee. Er zijn voldoende traditionele partijen die opkomen voor de belangen van holebi's.

Pluche
2 september 2007, 18:01
Ik wel Paulus. En ik ben zeker niet de enige. Tweederde van je postings op Politics.be heb je gewijd aan het vernederen van homoseksuelen. Toegegeven: je weet het mooi te verpakken door je homohaat met een pseudo-wetenschappelijk sausje te overgieten. Sommige mensen vallen daar voor. Ik niet en ik ben - zoals gezegd - niet de enige. Jouw stellingen werden keer op keer weerlegd door mezelf en tal van anderen. Dat jij die weerleggingen verkiest te negeren zegt veel meer over jou dan over je stellingen zelf. Maar zoals je héél goed weet, treed ik daarover met jou niet langer in discussie. Dat stadium is voorbij.



Ok laten we bij deze wijze woorden van Raf het topic homosexualiteit sluiten, voor het hier nog helemaal uit de hand loopt.

Raf
2 september 2007, 18:01
wiskunde is mooi nochtans
Absoluut. Alleen hoort die niet thuis in ethische kwesties. Het omgekeerde geldt evenzeer.

Eddy B
2 september 2007, 18:01
Ik mag niet meer zeggen waarom ik homosekualiteit minderwaardig vind.


Ik heb dit nochtans als verschillende keren gedaan en op verschillende tijdstippen, zonder ook maar de minste problemen.

Ik mag niet meer zeggen dat homoseksualiteit minderwaardig is omdat het niet kan leiden tot procreatie, de reden waarom we met sekualiteit zijn uitgerust.

De reden is waarschijnlijk dat Raf deze stelling nooit heeft kunnen ontkrachten en ook geen zin meer heeft om ze te weerlegen, omdat ze niet te weerleggen valt natuurlijk.

Dus, heeft hij mij naar alle waarschijnlijkheid als niet aflatende homohater afgeschilderd bij de moderatie.

Om het nog maar eens heel duidelijk te stellen: Ik vind niet de homoseksueel minderwaardig, maar evenwaardig aan alle medemensen.

Alleen zijn sekualiteit niet. Net zoals ik een hardhorige ook een evenwaardige mens vind, maar niet zijn manier van horen.

Ik begrijp het dan ook niet als homohater afgeschilderd te worden.

Paulus.
Sex onder homo's is dan ook niet minderwaardig. Sex heeft weinig of niks te zien met voortplanting. Het zou maar jammer zijn dat je elke keer dat je sex had, jezelf zou voortplanten. Dat alleen al bewijst dat sex wel wat meer is.

Sex onderhoud de sociale gevoelens tussen partners. Het is geven en nemen. Elkaar plezier schenken. Wegwerken van spanningen, niet noodzakelijk tussen de partners. Sex is een gezonde uitlaatklep, en niet alleen in onze maatschappij. Sommige diersoorten kennen ook homosexualiteit om dezelfde redenen.

Dat je jezelf voortplant door mideel van sex, is een bijkomstigheid, vooral voor de mens. Als mens kan je altijd sex hebben, niet gebonden aan seizoenen, zoals sommige diersoorten. We gebruiken allerlei middelen juist om voortplanting te voorkomen, dus het niet voortplanten als argument kan echt niet tellen. Of waarom zou men anders condooms gebruiken? Of laat men zich steriliseren?

Als we hier in Vlaanderen géén middelen zouden gebruiken om voortplanting juist te voorkomen, zouden we allemaal met nogal kroostrijke gezinnen zitten, en daar zitten we vér af.

BTW : ik ben géén homo!

Paulus
2 september 2007, 18:02
Raf is niet komen klagen hoor!
Van mij mag je alles zeggen, maar in een topic forummer van de week, een man die zich out als homo, dan je denegrerende praat horen vertellen is kwetsend voor Raf, ik heb als taak als moderator alles in goede banen te leiden en zeker om te voorkomen dat de forummer van de week zich beledigd voelt.

Als het zo zit, kan ik jouw ingrijpen alleen maar prijzen.

Het was inderdaad niet erg tactvol van me om in "de forummer van de week" zo te keer te gaan tegen Raf. Een mens laat zich soms meer meeslepen door emoties, dan eigenlijk goed is.

Ik wil dan ook openlijk mijn verontschuldigingen aanbieden. Zowel aan de moderatie, aan de andere forummers en niet in het minst aan Raf zelf.

Het is inderdaad heel er fijn om Raf erbij te hebben op ons forum. Aan deze persoon alleen al heb ik uuuuuren forumplezier te danken. En ook al liepen de discussie soms hoog op, mijn aanbod om samen een pint te gaan drinken blijft gelden.

Ik sta dan ook toe dat de moderatie, de minder mooie postings van mijnentwege in deze topic, volledig verwijderd. zodat niks van mij dit eerbetoon aan Raf om enige wijze ontsiert.

Proficiat Raf met je verkiezing, en dat meen ik.

Paulus.

Firestone
2 september 2007, 18:02
Ik verzet me tegen deze zuiver wiskundige benadering omdat het wiskundige "abnormaal" in het dagelijks taalgebruik, voor mensen die niet diepgaand met wiskunde bezig zijn een pejoratieve connotatie heeft. En het is juist deze pejoratieve connotatie die hier door door bepaalde mensen in de verf gezet wordt.Uiteraard.

Daarom dat ik het wiskundige begrip "abnormaal" ook op andere minderheidsgroepen toepaste. In de hoop de absurditeit van dit gebruik van "abnormaal" te illustreren.

Paulus
2 september 2007, 18:04
Ik wel Paulus. En ik ben zeker niet de enige. Tweederde van je postings op Politics.be heb je gewijd aan het vernederen van homoseksuelen. Toegegeven: je weet het mooi te verpakken door je homohaat met een pseudo-wetenschappelijk sausje te overgieten. Sommige mensen vallen daar voor. Ik niet en ik ben - zoals gezegd - niet de enige. Jouw stellingen werden keer op keer weerlegd door mezelf en tal van anderen. Dat jij die weerleggingen verkiest te negeren zegt veel meer over jou dan over je stellingen zelf. Maar zoals je héél goed weet, treed ik daarover met jou niet langer in discussie. Dat stadium is voorbij.


Raf.

Wat jammer toch; het ontsiert je eigen topic.

Paulus.

born2bewild
2 september 2007, 18:05
:-)

Raf
2 september 2007, 18:10
Als het zo zit, kan ik jouw ingrijpen alleen maar prijzen.

Het was inderdaad niet erg tactvol van me om in "de forummer van de week" zo te keer te gaan tegen Raf. Een mens laat zich soms meer meeslepen door emoties, dan eigenlijk goed is.

Ik wil dan ook openlijk mijn verontschuldigingen aanbieden. Zowel aan de moderatie, aan de andere forummers en niet in het minst aan Raf zelf.

Het is inderdaad heel er fijn om Raf erbij te hebben op ons forum. Aan deze persoon alleen al heb ik uuuuuren forumplezier te danken. En ook al liepen de discussie soms hoog op, mijn aanbod om samen een pint te gaan drinken blijft gelden.

Ik sta dan ook toe dat de moderatie, de minder mooie postings van mijnentwege in deze topic, volledig verwijderd. zodat niks van mij dit eerbetoon aan Raf om enige wijze ontsiert.

Proficiat Raf met je verkiezing, en dat meen ik.

Paulus.

Bedankt Paulus. Ik weet ook wel dat je au fond geen slecht mens bent, maar over bepaalde zaken (homoseksualiteit in het bijzonder) zullen we het nooit met elkaar eens worden en dat is ook de reden dat ik daar met jou niet meer over discussieer. Dergelijke aanvaringen hebben gewoon geen zin.

Raf
2 september 2007, 18:12
Uiteraard.

Daarom dat ik het wiskundige begrip "abnormaal" ook op andere minderheidsgroepen toepaste. In de hoop de absurditeit van dit gebruik van "abnormaal" te illustreren.
Dat weet ik. Ik wou het alleen nog even benadrukken in de hoop dat de boodschap zou doordringen. Baat het niet, dan schaadt het niet. :wink:

Spliff
2 september 2007, 18:18
Blij dat het bijna terug woensdag is, Raf?

Pluche
2 september 2007, 18:20
Nu zie ik het pas het is zondag en Raf heeft al meer dan 3000+ unieke bezoekers, Raf is bezig al de records te verbreken, dat zal wel blijken uit Gun's statistieken op woensdag!!!

baseballpolitieker
2 september 2007, 18:21
Nu zie ik het pas het is zondag en Raf heeft al meer dan 3000+ unieke bezoekers, Raf is bezig al de records te verbreken, dat zal wel blijken uit Gun's statistieken op woensdag!!!Het zijn geen unieke bezoekers eh...;-)

Paulus
2 september 2007, 18:22
Bedankt Paulus. Ik weet ook wel dat je au fond geen slecht mens bent, maar over bepaalde zaken (homoseksualiteit in het bijzonder) zullen we het nooit met elkaar eens worden en dat is ook de reden dat ik daar met jou niet meer over discussieer. Dergelijke aanvaringen hebben gewoon geen zin.

Zeg nooit nooit Raf. Want wie 'nooit' zegt sluit zichzelf af van bepaalde meningen. Sluit het niet uit dat wij het ooit wel eens eens worden.

Je bent een gewichig redenaar. Eén van de betere hier op het forum. Je bent waarschijnlijk ooit aan hogere studies begonnen zonder ze af te maken denk ik. Maar ik weet zeker dat je ze wel zou aankunnen. Niet alle richtingen, maar rechten of pol en soc kun je wel aan.

Ik kan me vergissen uiteraard, maar dat kan alleen jij weten op dit moment. Je bent literair heel sterk, erg taalvaardig, maar soms een beetje lui.

Je grootste fout staat in mijn eerste alinea. Ze komt voort uit een diepe trots, die je soms verblindt.


Ik wil je niet beledigen, maar eerder mezelf wat blootgeven door je te zeggen hoe ik over je denk aan de andere kant van de lijn. Ik hoop dan ook dat je het niet als een belediging opvat.

En ja natuurlijk, ben ik zeker ook niet volmaakt.

Ooit zien we mekaar face tot face.

Paulus.

Pluche
2 september 2007, 18:27
Het zijn geen unieke bezoekers eh...;-)

Wist je nog niet dat op politics alleen de unieke bezoekers bijgehouden worden beste Baseballpolitieker?!

baseballpolitieker
2 september 2007, 18:30
Wist je nog niet dat op politics alleen de unieke bezoekers bijgehouden worden beste Baseballpolitieker?!Wist je nog niet dat je fout zit?!

Trajanu$
2 september 2007, 18:34
Stop al maar eerst eens met het verongelijkte slachtoffer uit te hangen, want dat maakt op mij geen enkele indruk. Ik heb jou op geen enkel moment beledigd, laat dat duidelijk zijn.




kort van geheugen?


Wou je ook ergens naartoe met al dit geleuter? Je zielige pogingen om homoseksualiteit als "abnormaal" voor te stellen, pakken bij mij geen verf. Dat zou ondertussen toch voldoende duidelijk moeten zijn...

Pluche
2 september 2007, 18:35
Wist je nog niet dat je fout zit?!

Neen je kan dat zelf goed uittesten, start snachts een topic en druk er 20* op, het bezoekersaantal blijft op 1 staan. Anders moeten we het eens aan de moderatie vragen?; maar ik weet zeker dat ik gelijk heb.

baseballpolitieker
2 september 2007, 18:38
Neen je kan dat zelf goed uittesten, start snachts een topic en druk er 20* op, het bezoekersaantal blijft op 1 staan. Anders moeten we het eens aan de moderatie vragen?; maar ik weet zeker dat ik gelijk heb.Het aantal bezoekers (kliks) wordt berekent vanaf dat de eerste post is gepost, niet de draad zelf eh, daarom dat er in het begin bv nul staat maar later dan opeens tien...

En we gaan da zeker vragen want ik heb zeker gelijk!

Trajanu$
2 september 2007, 18:38
Ik verzet me tegen deze zuiver wiskundige benadering omdat het wiskundige "abnormaal" in het dagelijks taalgebruik, voor mensen die niet diepgaand met wiskunde bezig zijn een pejoratieve connotatie heeft. En het is juist deze pejoratieve connotatie die hier door door bepaalde mensen in de verf gezet wordt.



zever toch niet man. het betreft hier geen hogere wiskunde, het gaat erover dat slechts een marginaal deel van de bevolking abnormaal afwijkend seksueel gedrag vertoont.

uw antwoord hierboven hoort eerder thuis in de kleuterklas trouwens

Pluche
2 september 2007, 18:39
Neen je kan dat zelf goed uittesten, start snachts een topic en druk er 20* op, het bezoekersaantal blijft op 1 staan. Anders moeten we het eens aan de moderatie vragen?; maar ik weet zeker dat ik gelijk heb.

Je kan het nog gemakkelijker uittesten, ga naar gebruikersinstellingen naar een topic dat je al bezocht zie hoeveel bezoekers er zijn klik erop, ga terug naar gebruikersinstellingen en je zult zien dat er nog evenveel bezoekers zijn.

baseballpolitieker
2 september 2007, 18:44
Je kan het nog gemakkelijker uittesten, ga naar gebruikersinstellingen naar een topic dat je al bezocht zie hoeveel bezoekers er zijn klik erop, ga terug naar gebruikersinstellingen en je zult zien dat er nog evenveel bezoekers zijn.
Klopt niet, ga met een andere ip en da cijfertje beweegt nog altijd nie maar daarvoor moet je al die testjes toch nie voor hebben, 3000 unieke bezoekers voor een topic, vergeet da maar hoor! In fantasialand mss maar ik leef daar nie...:lol:

Pluche
2 september 2007, 18:48
Klopt niet, ga met een andere ip en da cijfertje beweegt nog altijd nie maar daarvoor moet je al die testjes toch nie voor hebben, 3000 unieke bezoekers voor een topic, vergeet da maar hoor! In fantasialand mss maar ik leef daar nie...:lol:

OK we stoppen deze zinloze discussie en we gaan over tot de orde van de dag, Raf!!!!!

baseballpolitieker
2 september 2007, 18:53
OK we stoppen deze zinloze discussie en we gaan over tot de orde van de dag, Raf!!!!!Raf!!! Hij heeft je nodig!!! En vergeet het niet, hij is a boy eh!:lol:

Linkse Vogel
2 september 2007, 19:07
Waarschijnlijk niet. Ik was na het humaniora een tijdlang schoolmoe en ging eerst een aantal jaren werken. Ik ben pas later terug gaan studeren. Als je me al zou kennen, dan zou het eerder uit de Leuvens horeca zijn, waar ik zeven jaar lang gewerkt heb.

Ik heb geen specifieke voorkeur voor een bepaalde rechtstak. Ze hebben allemaal interessante en minder interessante facetten.

In welke horeca heb jij allemaal gewerkt in Leuven dan?

Linkse Vogel
2 september 2007, 19:17
Yep. Heel bizar is dat. Mijn vriend heeft dat nochtans veel minder... Ik zie het al van een kilometer ver. :-P

Ik moet nog veel leren... Kan je ook aan mensen zien dat ze BI zijn? Dat wil ik namelijk graag leren :-P

Linkse Vogel
2 september 2007, 19:18
***zucht***

Je hebt gelijk, sort of.

Homoseksuelen zijn volgens jouw definitie abnormaal. Evenals linkshandingen, domme blondjes, valschermspringers, kernfysici, bakkers, fans van Laura Lynn enz ...

De echte vraag is: welke gevolgen heeft de abnormaliteit van deze groepen?

Dan ben ik nogal abnormaal eigenlijk! Ik ben linkshandig en bisexueel tegelijk, en heb één lesbische en één andere bisexuele moeder! :-P

Gun
2 september 2007, 19:35
Neen Raf, jullie wonen in dezelfde gemeente, hij wordt burgemeester en jij niet. Hij haalt wel stemmen uit de buurgemeentes want veel burgers uit de buurgemeentes hebben voor hem getsemd in plaats van een kandidaat van hun eigen gemeente.

Dank

Dat kan niet. Je kan niet stemmen voor een kandidaat van een buurgemeente bij gemeenteraadsverkiezingen.Ok, een ander scenario dan ...

Stel: Jij bent kandidaat burgemeester in jouw gemeente en normaal gezien wordt het een makkie, ware het niet dat Koen Wauters zich ook kandidaat gesteld heeft maar in één van jouw buurgemeenten. Zowat alle mensen van jouw gemeente die normaal hun stem op jou zouden hebben uitgebracht stemmen echter op koen Wauters met de gedachte dat die één stem het verschil niet zal maken.

Jij wordt geen burgemeester en één jouwer concurrenten gaat met de pluimen lopen.

Jouw analyse graag

Gun
2 september 2007, 19:36
Ik denk dat Gun de woorden buurgemeente en deelgemeente door elkaar haspelt.Neen ,neen, blijven volgen;-)

Gun
2 september 2007, 19:36
:-)

Ik denk dat Gun een analogon gebruikte voor het BHV-"probleem".Ssst;-)

born2bewild
2 september 2007, 19:37
Jij wordt geen burgemeester en één jouwer concurrenten gaat met de pluimen lopen.


Ik dacht dat we daarmee gingen stoppen?

Gun
2 september 2007, 19:43
Ik dacht dat we daarmee gingen stoppen?
:rofl:

Gun
2 september 2007, 19:50
Nu zie ik het pas het is zondag en Raf heeft al meer dan 3000+ unieke bezoekers, Raf is bezig al de records te verbreken, dat zal wel blijken uit Gun's statistieken op woensdag!!!Inderdaad straffe toebak ... hij staat nu al op vele lijstjes n° 1;-)

Raf
2 september 2007, 22:19
Blij dat het bijna terug woensdag is, Raf?
Nee hoor, het is reuze meegevallen. :-D

Raf
2 september 2007, 22:22
Zeg nooit nooit Raf. Want wie 'nooit' zegt sluit zichzelf af van bepaalde meningen. Sluit het niet uit dat wij het ooit wel eens eens worden.

Je bent een gewichig redenaar. Eén van de betere hier op het forum. Je bent waarschijnlijk ooit aan hogere studies begonnen zonder ze af te maken denk ik. Maar ik weet zeker dat je ze wel zou aankunnen. Niet alle richtingen, maar rechten of pol en soc kun je wel aan.

Ik kan me vergissen uiteraard, maar dat kan alleen jij weten op dit moment. Je bent literair heel sterk, erg taalvaardig, maar soms een beetje lui.

Je grootste fout staat in mijn eerste alinea. Ze komt voort uit een diepe trots, die je soms verblindt.


Ik wil je niet beledigen, maar eerder mezelf wat blootgeven door je te zeggen hoe ik over je denk aan de andere kant van de lijn. Ik hoop dan ook dat je het niet als een belediging opvat.

En ja natuurlijk, ben ik zeker ook niet volmaakt.

Ooit zien we mekaar face tot face.

Paulus.
Maak je geen zorgen: ik ben niet zo snel beledigd als sommigen me graag toeschrijven, al moet ik toegeven dat ik dat spelletje soms graag meespeel. Ik zei het in het begin van het topic al: soms heb ik een heel klein beetje een slecht karakter... :wink:

Raf
2 september 2007, 22:25
kort van geheugen?
Als jij je daardoor beledigd voelt, mijn beste, dan heb je een ernstig probleem. Als je dat citaat wat nader bekijkt, zal je inzien dat ik in het beste geval jouw schrijfsels heb bekritiseerd, maar dat ik jou op geen enkel moment persoonlijk beledigde. Ik hoop dat je dat onderscheid kan maken...

Paulus
2 september 2007, 22:30
Maak je geen zorgen: ik ben niet zo snel beledigd als sommigen me graag toeschrijven, al moet ik toegeven dat ik dat spelletje soms graag meespeel. Ik zei het in het begin van het topic al: soms heb ik een heel klein beetje een slecht karakter... :wink:

Je kunt onmogelijk een slechter karakter hebben als ik. ;-)

Paulus.

Raf
2 september 2007, 22:32
zever toch niet man. het betreft hier geen hogere wiskunde, het gaat erover dat slechts een marginaal deel van de bevolking abnormaal afwijkend seksueel gedrag vertoont.

uw antwoord hierboven hoort eerder thuis in de kleuterklas trouwens
Moet ik me nu ook beledigd voelen?

De term "abnormaal" heeft in het dagelijkse leven wel degelijk een negatieve connotatie. Je mag dat voor mijn part nog wat verder proberen te ontkennen hoor, maar dat gaat weinig veranderen aan de realiteit.

Raf
2 september 2007, 22:36
In welke horeca heb jij allemaal gewerkt in Leuven dan?
Ik heb vooral op de Oude Markt gewerkt. Omdat ik daar nogal een bekend figuur was, ga ik daar liever niet dieper op in om mijn anonimiteit niet te ondermijnen. Ik heb alle facetten van de horeca gehad: ik heb in hotels, restaurants en cafés gewerkt en ik heb zowel de keuken als de zaal en de toog gedaan. Ik heb dat altijd met veel plezier gedaan, maar toen ik begon te sukkelen met een probleem aan mijn voet, heb ik de kap over de haag moeten gooien.

Raf
2 september 2007, 22:39
Ik moet nog veel leren... Kan je ook aan mensen zien dat ze BI zijn? Dat wil ik namelijk graag leren :-P
Wel, het zou misschien juister zijn om te zeggen dat ik zeer snel aanvoel of iemand open staat voor homoseksuele contacten, of hij zichzelf nu verder als homo, hetero dan wel bi profileert. Ik geloof niet dat je dat kan leren touwens...

Raf
2 september 2007, 22:41
Dan ben ik nogal abnormaal eigenlijk! Ik ben linkshandig en bisexueel tegelijk, en heb één lesbische en één andere bisexuele moeder! :-P
8O OMG! Dat ze jou nog niet weggestoken hebben...

:wink:

Raf
2 september 2007, 22:44
Ok, een ander scenario dan ...

Stel: Jij bent kandidaat burgemeester in jouw gemeente en normaal gezien wordt het een makkie, ware het niet dat Koen Wauters zich ook kandidaat gesteld heeft maar in één van jouw buurgemeenten. Zowat alle mensen van jouw gemeente die normaal hun stem op jou zouden hebben uitgebracht stemmen echter op koen Wauters met de gedachte dat die één stem het verschil niet zal maken.

Jij wordt geen burgemeester en één jouwer concurrenten gaat met de pluimen lopen.

Jouw analyse graag
Nogmaals: de mensen van mijn gemeente kunnen hun stem niet uitbrengen op een kandidaat van een buurgemeente. Zo gaat dat nu eenmaal met gemeenteraadsverkiezingen. Je kan alleen stemmen voor de kandidaten van jouw eigen gemeente en niet voor de kandidaten van de buurgemeente. Zelfs niet als één van die kandidaten Koen Wauters is.

Trajanu$
2 september 2007, 23:43
Moet ik me nu ook beledigd voelen?

De term "abnormaal" heeft in het dagelijkse leven wel degelijk een negatieve connotatie. Je mag dat voor mijn part nog wat verder proberen te ontkennen hoor, maar dat gaat weinig veranderen aan de realiteit.



zeg ik ergens dat abnormaliteit geen negatieve connotatie zou hebben? Om u te plezieren, ik vind dat u abnormaal en deviant seksueel gedrag vertoont. Ik vind het zelfs immoreel gedrag. Ik vind dat gedrag bestiaal en cultuurloos en ik vind het uiterst negatief.

Dit is geen belediging van u als persoon, enkel een kijk op uw gedrag.




See you next tuesday

Hertog van Gelre
2 september 2007, 23:49
zeg ik ergens dat abnormaliteit geen negatieve connotatie zou hebben? Om u te plezieren, ik vind dat u abnormaal en deviant seksueel gedrag vertoont. Ik vind het zelfs immoreel gedrag. Ik vind dat gedrag bestiaal en cultuurloos en ik vind het uiterst negatief.

Dit is geen belediging van u als persoon, enkel een kijk op uw gedrag.




See you next tuesday
Kan jij je ook een beetje normaal gedragen in een forumsessie?

Paulus
2 september 2007, 23:56
zeg ik ergens dat abnormaliteit geen negatieve connotatie zou hebben? Om u te plezieren, ik vind dat u abnormaal en deviant seksueel gedrag vertoont. Ik vind het zelfs immoreel gedrag. Ik vind dat gedrag bestiaal en cultuurloos en ik vind het uiterst negatief.

Dit is geen belediging van u als persoon, enkel een kijk op uw gedrag.




See you next tuesday

Uw mening sluit alle respect uit. Zowel van u weg als naar u toe.

Paulus.

Gun
3 september 2007, 00:16
Dat kan niet. Je kan niet stemmen voor een kandidaat van een buurgemeente bij gemeenteraadsverkiezingen.

Nogmaals: de mensen van mijn gemeente kunnen hun stem niet uitbrengen op een kandidaat van een buurgemeente. Zo gaat dat nu eenmaal met gemeenteraadsverkiezingen. Je kan alleen stemmen voor de kandidaten van jouw eigen gemeente en niet voor de kandidaten van de buurgemeente. Zelfs niet als één van die kandidaten Koen Wauters is.

Ben heel blij dat je tot tweemaal toe hier op deze manier op reageert ...

Hoe komt het dan dat het in de BH van V wel gebeurt en dat jij je halstarrig verzet tegen één of andere staatshervorming en de splitsing van BHV?

Wanneer ik ga stemmen, ook voor de verkiezingen van de gewesten en de provincies, heb ik steeds de keuze tussen alle Vlaamse en alle Waalse lijsten. Ben blij dat ook jij vindt dat het niet democratisch is.

born2bewild
3 september 2007, 04:12
Raf ben je een fan van Morrissey?

longhorn
3 september 2007, 05:00
Raf, ik ben er ook 40 waarvan bijna de helft in het buitenland. Wat is er zoal verbeterd/verslechterd in Belgie sedert we 20 waren volgens jou?

Btw, voor velen was de legerdienst een 'jaar verloren', maar weinigen namen de gedurfde stap als gewetensbezwaarde met 22 maanden 'straf' als gevolg. Ik was uw tegenpool als jonge gast en wilde het zwaarste wat het Belgisch leger te bieden had maar wat heb je gedurende die 22 maanden gedaan? Voor de 'jongeren' onder ons hier is dit een openbaring gezien zij nooit deze 'keuze' moesten maken...

born2bewild
3 september 2007, 05:14
Raf, ben je van plan om voor onbepaalde tijd verder te doen wat je nu doet, of heb je koerswijzigingen in je hoofd? Qua werk b.v., of iets anders....ben je avontuurlijk of moet je alles op voorhand weten wat er gaat gebeuren.

Paulus
3 september 2007, 06:13
Raf, ben je van plan om voor onbepaalde tijd verder te doen wat je nu doet, of heb je koerswijzigingen in je hoofd? Qua werk b.v., of iets anders....ben je avontuurlijk of moet je alles op voorhand weten wat er gaat gebeuren.

Wat Raf zou moeten doen is opnieuw naar school gaan. Bij zijn intelligentie past een academische vorming. Zijn analystische wijze van denken, is iets waar velen jaloers op zijn en het is zonde om daar verder niks mee te doen. Had hij zijn forumtijd in een hogeschool of zelfs een universiteit gestopt, droeg hij nu een titel die hem zou motiveren om van meer betekenis te zijn in onze maatschappij.

Paulus.

Trajanu$
3 september 2007, 06:13
Uw mening sluit alle respect uit. Zowel van u weg als naar u toe.

Paulus.



watje 8-)

longhorn
3 september 2007, 06:34
Wat Raf zou moeten doen is opnieuw naar school gaan. Bij zijn intelligentie past een academische vorming. Zijn analystische wijze van denken, is iets waar velen jaloers op zijn en het is zonde om daar verder niks mee te doen. Had hij zijn forumtijd in een hogeschool of zelfs een universiteit gestopt, droeg hij nu een titel die hem zou motiveren om van meer betekenis te zijn in onze maatschappij.

Paulus.

Paulus, ik heb een paar titels, diploma's, brevetten, maar ik zie niet in hoe deze een vrijgeleide zijn om van betekenis te zijn in de maatschappij.

Stratcat
3 september 2007, 06:35
Paulus, ik heb een paar titels, diploma's, brevetten, maar ik zie niet in hoe deze een vrijgeleide zijn om van betekenis te zijn in de maatschappij.

²

Paulus
3 september 2007, 06:39
Paulus, ik heb een paar titels, diploma's, brevetten, maar ik zie niet in hoe deze een vrijgeleide zijn om van betekenis te zijn in de maatschappij.

Van meer betekenis, schreef ik.

En dat is zo omdat diploma's bepaalde deuren openen, daar waar je zonder diploma, niet eens voor in aanmerking komt.

Paulus.

Trajanu$
3 september 2007, 06:41
Paulus, ik heb een paar titels, diploma's, brevetten, maar ik zie niet in hoe deze een vrijgeleide zijn om van betekenis te zijn in de maatschappij.


een brevet van 50 meter zwemmen is idd niet zo verbluffend

Paulus
3 september 2007, 06:50
watje 8-)

De puberale fase waarin jongetjes stoer en volwassen doen om hun gebrek aan zelfvertrouwen te overwinnen, ben ik al heel lang voorbij.

Paulus.

Trajanu$
3 september 2007, 06:55
De puberale fase waarin jongetjes stoer en volwassen doen om hun gebrek aan zelfvertrouwen te overwinnen, ben ik al heel lang voorbij.

Paulus.



je bedoelt dat je saai en versleten bent?

Paulus
3 september 2007, 06:59
je bedoelt dat je saai en versleten bent?

Precies!

Allee, voor een bepaalde groep van mensen toch.

Paulus.

largo_w
3 september 2007, 07:15
Stop eens met zeveren hier...

back on topic: Raf,

platteland of stad?

Pizzahut, pitta om de hoek of slaatje in een gezelig restaurant? (prijs is ook belangerijk!!)

teddybeer of niet? (hehe!!)

Kunstwerk of poster?

Mobilehome of hotel?

Italiaans of spaans?

Fitness of teamsporten?

dit zal wel even voldoen :D

Raf
3 september 2007, 07:47
zeg ik ergens dat abnormaliteit geen negatieve connotatie zou hebben? Om u te plezieren, ik vind dat u abnormaal en deviant seksueel gedrag vertoont. Ik vind het zelfs immoreel gedrag. Ik vind dat gedrag bestiaal en cultuurloos en ik vind het uiterst negatief.
Dat was duidelijk. Had je daar nu echt zo veel omwegen voor nodig om tot die uitspraak te komen?

By the way: ik denk hetzelfde over u, zij het dan over uw maatschappelijk gedrag.

Raf
3 september 2007, 07:52
Ben heel blij dat je tot tweemaal toe hier op deze manier op reageert ...

Hoe komt het dan dat het in de BH van V wel gebeurt en dat jij je halstarrig verzet tegen één of andere staatshervorming en de splitsing van BHV?

Wanneer ik ga stemmen, ook voor de verkiezingen van de gewesten en de provincies, heb ik steeds de keuze tussen alle Vlaamse en alle Waalse lijsten. Ben blij dat ook jij vindt dat het niet democratisch is.
Daar zit het verschil dus. Je heb in je vragen aan mij steevast gesproken over het burgemeesterschap (gemeenteraadsverkiezingen dus) en daar kan iemand van mijn gemeente niet voor de kandidaat van een buurgemeente stemmen, óók niet in BHV. Pas nu kom je met gewesten en provincies op de proppen, hetgeen natuurlijk een heel ander verhaal is. Voor alle duidelijkheid: neen, ik vind de toestand in BHV niet ondemocratisch.

Raf
3 september 2007, 07:53
Raf ben je een fan van Morrissey?
Ik ben een fan van The Smiths. Zijn solo-werk vind ik niet zo goed. Zijn stem blijft natuurlijk topklasse.

Raf
3 september 2007, 08:02
Raf, ik ben er ook 40 waarvan bijna de helft in het buitenland. Wat is er zoal verbeterd/verslechterd in Belgie sedert we 20 waren volgens jou?

Btw, voor velen was de legerdienst een 'jaar verloren', maar weinigen namen de gedurfde stap als gewetensbezwaarde met 22 maanden 'straf' als gevolg. Ik was uw tegenpool als jonge gast en wilde het zwaarste wat het Belgisch leger te bieden had maar wat heb je gedurende die 22 maanden gedaan? Voor de 'jongeren' onder ons hier is dit een openbaring gezien zij nooit deze 'keuze' moesten maken...
Ik was op die leeftijd nog erg idealistisch en legerdienst was voor mij volstrekt uitgesloten. Ik was bijzonder anti-leger en dat ben ik eigenlijk nog steeds... Ik koos dus voor het statuut van gewetensbezwaarde. Je mocht je voorkeur opgeven voor een organisatie waarbij je die burgerdienst wou vervullen en ik had me voorgenomen om dat bij Amnesty International te gaan doen, maar ik was net te laat. Ik werd dus door het ministerie van binnenlandse zaken "geplaatst" waar men iemand nodig had. Dat was een plaatselijk ocmw. Ik kan je niet vertellen hoe ik er tegen op zag om daar naartoe te moeten. Maar dat is reuze meegevallen. Ik heb er ontzettend veel geleerd en heb er vrienden voor het leven gemaakt. Een happy end voor Raf dus. :wink:

By the way: burgerdienst was "betaald" en wel 125 frank per dag... Ik kon er net elke dag de trein van betalen om heen en terug te raken.

Raf
3 september 2007, 08:04
Wat Raf zou moeten doen is opnieuw naar school gaan. Bij zijn intelligentie past een academische vorming. Zijn analystische wijze van denken, is iets waar velen jaloers op zijn en het is zonde om daar verder niks mee te doen. Had hij zijn forumtijd in een hogeschool of zelfs een universiteit gestopt, droeg hij nu een titel die hem zou motiveren om van meer betekenis te zijn in onze maatschappij.

Paulus.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=2890018&postcount=21

:wink:

Raf
3 september 2007, 08:15
Stop eens met zeveren hier...

back on topic: Raf,

platteland of stad?
Ik heb tien jaar in Leuven gewoond en woon nu sinds tien jaar op het platteland. Beiden hebben hun charme. We wonen nu graag op het platteland, omdat we hier meer ruimte hebben. We overwegen wel om ook iets in de stad te kopen voor onze oude dag en dat voorlopig te verhuren of zo.

Pizzahut, pitta om de hoek of slaatje in een gezelig restaurant? (prijs is ook belangerijk!!)
Ik hou ervan om uitgebreid te gaan tafelen, maar ik kan net zo goed genieten van een lekkere pizza of pitta (hoewel dat laatste zich bijna uitsluitend manifesteert na en nachtje stappen en mits het juiste gehalte alcohol in het bloed. Onder nuchtere omstandigheden ben ik eigenlijk niet zo pitta-gezind).

teddybeer of niet? (hehe!!)
Ik ben een sentimentele jongen. Ik heb mijn allereerste teddybeer nog steeds en hoewel het ding eigenlijk niet meer om aan te zien is, kan ik het niet over mijn hart krijgen om hem weg te gooien. Of bedoelde je iets anders?

Kunstwerk of poster?
Kunstwerk.

Mobilehome of hotel?
Mijn mooiste reis tot nu toe was naar Schotland met de mobilhome. Ik hou wel van die combinatie van vrijheid en comfort.

Italiaans of spaans?
Als je eten bedoelt: Italiaans. Als je de taal bedoelt: Spaans. Als je de mannen bedoelt: beiden. :wink:

Fitness of teamsporten?
Geen van beiden. Ik ben een jogger.

dit zal wel even voldoen :D
Me dunkt. :wink:

largo_w
3 september 2007, 08:23
Of bedoelde je iets anders?

exact dat wat ik bedoelde...

Als je de taal bedoelt: Spaans.

Deze bedoelde ik...

Andro
3 september 2007, 08:23
Wat is je lievelings literatuur ?

Raf
3 september 2007, 08:35
Deze bedoelde ik...
Jammer... :-( Ik zag bijna mijn kans schoon om eens flink uit te weiden over knappe Spaanse en Italiaanse mannen...

:wink:

Raf
3 september 2007, 08:45
Wat is je lievelings literatuur ?
Ik heb niet echt één specifieke voorkeur. Ik lees bijvoorbeeld graag de hilarische romans van Tom Sharpe, maar ik lees even graag een klassieker uit de Engelse literatuur of een goede detective �* la Agatha Christie. En dan zijn er natuurlijk die boeken die duidelijk de middelmaat overstijgen en die je altijd bijblijven. Bij mij zijn dat onder meer "Sophie's Choice" van William Styron en "Catch 22" van Joseph Heller. Ook de "Da Vinci Code" van Dan Brown heb ik (een beetje tegen mijn verwachtingen in; ik hou niet zo van hypes) met plezier gelezen.

largo_w
3 september 2007, 09:04
Jammer... :-( Ik zag bijna mijn kans schoon om eens flink uit te weiden over knappe Spaanse en Italiaanse mannen...

:wink:

You've got that right... EXACT wat ik wou vermijden :twisted:

Spaanse en italiaanse chicks daarentegen.... Naaaah ;-)

nog een "nicht-vraagje" I'm sorry: heb je veel vriendinnen? Hoe vlot het contact met vrouwen meestal?(daar bestaat zo een mythe rond he misschien kan je die ook doorbreken)

Gun
3 september 2007, 09:20
Daar zit het verschil dus. Je heb in je vragen aan mij steevast gesproken over het burgemeesterschap (gemeenteraadsverkiezingen dus) en daar kan iemand van mijn gemeente niet voor de kandidaat van een buurgemeente stemmen, óók niet in BHV. Pas nu kom je met gewesten en provincies op de proppen, hetgeen natuurlijk een heel ander verhaal is. Voor alle duidelijkheid: neen, ik vind de toestand in BHV niet ondemocratisch.Dus voor gemeenten vind jij het totaal ondemocratisch dat burgers stemmen kunnen uitbrengen op kandidaten die geen enkele verantwoording hoeven af te leggen tegen de bewuste kiezer maar voor gewesten en provincies vind jij dat wel?

In de BH van V kan er gestemd worden op kandidaten die zich niet verkiesbaar stellen in die BH van V want bijvoorbeeld voor het Waalse parlement. Een verkozenen kan perfect zetelen in het Waalse parlement zonder in Wallonië ook maar één stem te hebben gekregen en jij vindt de normaalste gang van zaken?

Kan jij ons dan wel ff verklaren waarom?

Raf
3 september 2007, 09:20
You've got that right... EXACT wat ik wou vermijden :twisted:
Bah. Flauw... :-D

Spaanse en italiaanse chicks daarentegen.... Naaaah ;-)
Je valt op vrouwen met snorren?

nog een "nicht-vraagje" I'm sorry: heb je veel vriendinnen? Hoe vlot het contact met vrouwen meestal?(daar bestaat zo een mythe rond he misschien kan je die ook doorbreken)
Ik heb inderdaad veel vriendinnen.

Raf
3 september 2007, 09:26
Dus voor gemeenten vind jij het totaal ondemocratisch dat burgers stemmen kunnen uitbrengen op kandidaten die geen enkele verantwoording hoeven af te leggen tegen de bewuste kiezer maar voor gewesten en provincies vind jij dat wel?
Er klopt iets niet in deze zin...

In de BH van V kan er gestemd worden op kandidaten die zich niet verkiesbaar stellen in die BH van V want bijvoorbeeld voor het Waalse parlement. Een verkozenen kan perfect zetelen in het Waalse parlement zonder in Wallonië ook maar één stem te hebben gekregen en jij vindt de normaalste gang van zaken?

Kan jij ons dan wel ff verklaren waarom?
Lichtjes overdreven, deze hypothetische situatie, maar goed. Die verkozene moet wel degelijk verantwoording afleggen tegenover zijn kiezers, ongeacht waar ze wonen.

Gun
3 september 2007, 09:49
Dus voor gemeenten vind jij het totaal ondemocratisch dat burgers stemmen kunnen uitbrengen op kandidaten die geen enkele verantwoording hoeven af te leggen tegen de bewuste kiezer maar voor gewesten en provincies vind jij dat wel? Er klopt iets niet in deze zin...Ik zie niet direct wat er niet klopt, maar je mag me natuurlijk corrigeren
In de BH van V kan er gestemd worden op kandidaten die zich niet verkiesbaar stellen in die BH van V want bijvoorbeeld voor het Waalse parlement. Een verkozenen kan perfect zetelen in het Waalse parlement zonder in Wallonië ook maar één stem te hebben gekregen en jij vindt de normaalste gang van zaken?

Kan jij ons dan wel ff verklaren waarom? Lichtjes overdreven, deze hypothetische situatie, maar goed. Die verkozene moet wel degelijk verantwoording afleggen tegenover zijn kiezers, ongeacht waar ze wonen.Die verkozene moet geen enkele verantwoording afleggen want zetelt in het Waalse parlement waar de bevoegdheden duidelijk omschreven zijn als zijnde Waals en waar de in Vlaanderen wonende kiezer geen enkel vatbaar feit kan aanduiden die in Vlaanderen gerealiseerd is door 'zijn' verkozene die zetelt in het Waalse parlement. Of stel jij dat die burgemeester Koen Wauters van jouw buurgemeente zich ook kan/mag mengen in het beheer van jouw gemeente?

1handclapping
3 september 2007, 09:59
Dus voor gemeenten vind jij het totaal ondemocratisch dat burgers stemmen kunnen uitbrengen op kandidaten die geen enkele verantwoording hoeven af te leggen tegen de bewuste kiezer maar voor gewesten en provincies vind jij dat wel?

In de BH van V kan er gestemd worden op kandidaten die zich niet verkiesbaar stellen in die BH van V want bijvoorbeeld voor het Waalse parlement. Een verkozenen kan perfect zetelen in het Waalse parlement zonder in Wallonië ook maar één stem te hebben gekregen en jij vindt de normaalste gang van zaken?

Kan jij ons dan wel ff verklaren waarom?

Beste,

ik meen dat je hier grote onzin verkoopt :

oorspronkelijk was BHV één van de talrijke kiesarrondissementen, waar dus mandatarissen voor het Federale Parlement/federale senaat en de tweetalige Brabantse provincie werden verkozen. Wat geberude er toen ?
Men deelde het arrondissement op in :
a/ Het gewest Brussel
b/ DE provincie Vlaams-Brabant als onderdeel van het gewest "Vlaanderen"

Hierdoor werd er in het gedeelte Vlaams Brabant gekozen voor de provincie Vlaams-Brabant resp. het vlaamse gewest, maar wat betreft de
verkiezingen van Federale Kamer en Senaat & de europese verkiezingen
bleef men met het ganse kiesarrondissement stemmen (dus BHV) :
dit heeft een voordeel voor de Vlamingen in Brussel en voor de Franstaligen in het gedeelte Vlaams-Brabant (in feite een win-win situatie).

De bewering volgens deelke BHV "moet gesplitst worden" is fout : men kan evengoed de oude kiesarrondissmenten terug instellen ipv de huidige nogal bruusk ingevoerde "provinciale lijsten". Volgens mijn mening moet men afgezien het feit dat door een "splitsing" zowel de Vlamingen in het gewest Brussel moeten "verbrusselen" als de franstaligen in het gedeelte Vlaams-Brabant zullen moeten "vervlaamsen", de splitsing doorvoeren om een federale logica te vervoleindigen : men kan geen federaal systeem invoeren door sommige gebieden soms bij het ene en dan weer bij het andere gewest in te delen. Gewestgrenzen moeten een redelijke vastigheid hebben, zonder daarom "eeuwigheidswaarde" te hebben, ik kan me echter nauwelijks voorstellen dat men omdat er in een paar straatjes of in een gehucht enkel deene of gene taal gesproken wordt men dit
gebied van het ene in het andere gewest zou plaatsen.

Het moet echter vanzelf spreken dat men taalminderheden op een respectvolle en waardige wijze behandelt : een "ik vertoan oe ni",
"comprends pas" in een hostpitaal of eerste hulp dienst is een beschaafd land onwaardig !

Raf
3 september 2007, 10:02
Ik zie niet direct wat er niet klopt, maar je mag me natuurlijk corrigeren
Dus voor gemeenten vind jij het totaal ondemocratisch dat burgers stemmen kunnen uitbrengen op kandidaten die geen enkele verantwoording hoeven af te leggen tegen de bewuste kiezer maar voor gewesten en provincies vind jij dat wel?
De fout zit in de samentrekking. :wink:

Die verkozene moet geen enkele verantwoording afleggen want zetelt in het Waalse parlement waar de bevoegdheden duidelijk omschreven zijn als zijnde Waals en waar de in Vlaanderen wonende kiezer geen enkel vatbaar feit kan aanduiden die in Vlaanderen gerealiseerd is door 'zijn' verkozene die zetelt in het Waalse parlement. Of stel jij dat die burgemeester Koen Wauters van jouw buurgemeente zich ook kan/mag mengen in het beheer van jouw gemeente?
Natuurlijk moet hij wel verantwoording afleggen. Als de kiezer vindt dat de verkozene slecht werk heeft geleverd, kan hij de volgende keer immers voor iemand anders kiezen.

Gun
3 september 2007, 10:30
De fout zit in de samentrekking. :wink:OK, no probs
Natuurlijk moet hij wel verantwoording afleggen. Als de kiezer vindt dat de verkozene slecht werk heeft geleverd, kan hij de volgende keer immers voor iemand anders kiezen.Je ontwijkt de vraag eigenlijk een beetje ... waarom kan het voor jou niet (NIET) dat de Koen Wauters uit jouw buurgemeente stemmen haalt uit jouw gemeente maar kan het wel (WEL) dat Waalse kandidaten stemmen halen uit hun buurgewet Vlaanderen?

largo_w
3 september 2007, 10:33
Je valt op vrouwen met snorren?

:lol: Jong hebben ze dat nog niet ;-)

Ik heb inderdaad veel vriendinnen.

Je breekt dus geen clichés in tegendeel...:-D

Gun
3 september 2007, 10:59
Aangezien de discussie ook Raf aanbelangt ga ik hier op deze post antwoorden, indien de discussie afzeilt naar een puur communautair verhaal moeten we maar in een andere draad gaan verder babbelen

Raf, OOK AAN JOU!
ik meen dat je hier grote onzin verkooptJij kan dat menen, maar onderschrijf het dat met een post die staat in plaats van een samenplaksel van een aantal gegevens die je van Wiki of BUB haalt

oorspronkelijk was BHV één van de talrijke kiesarrondissementen, waar dus mandatarissen voor het Federale Parlement/federale senaat en de tweetalige Brabantse provincie werden verkozen. Wat geberude er toen ?
Men deelde het arrondissement op in :
a/ Het gewest Brussel
b/ De provincie Vlaams-Brabant als onderdeel van het gewest "Vlaanderen"Het arrondissement is nooit echt opgedeeld want voor de provincie Vlaams Brabant en Brussel creëerde men:
- Kiesgewest Leuven
- Kiesgewest Brussel-Halle-Vilvoorde

Hierdoor werd er in het gedeelte Vlaams Brabant gekozen voor de provincie Vlaams-Brabant resp. het vlaamse gewest, maar wat betreft de verkiezingen van Federale Kamer en Senaat & de europese verkiezingen bleef men met het ganse kiesarrondissement stemmen (dus BHV): dit heeft een voordeel voor de Vlamingen in Brussel en voor de Franstaligen in het gedeelte Vlaams-Brabant (in feite een win-win situatie).Complete nonsens!
Ook bij de verkiezingen voor de gewesten kan ik, wonende in de BH van V op Franstalige lijsten kiezen voor kandidaten die nooit zullen zetelen in het Vlaamse parlement.

De bewering volgens deelke BHV "moet gesplitst worden" is fout : men kan evengoed de oude kiesarrondissmenten terug instellen ipv de huidige nogal bruusk ingevoerde "provinciale lijsten".Neen, want zoals reeds gemeld ga je steeds blijven zitten met het feit dat er in Halle Vilvoorde kan gestemd worden voor kandidaten die geen verantwoording hebben af te leggen in deze regio.

De BH van V moet per definitie niet gesplitst worden maar het enige alternatief is nationale kieslijsten wat betekent dat we kieslijsten gaan hebben met 3000 kandidaten (+/- 20 lijsten met elk 150 kandidaten voor de kamer) en bij de verkiezingen voor de gewesten blijft het probleem bestaan.

Volgens mijn mening moet men afgezien het feit dat door een "splitsing" zowel de Vlamingen in het gewest Brussel moeten "verbrusselen" als de franstaligen in het gedeelte Vlaams-Brabant zullen moeten "vervlaamsen", de splitsing doorvoeren om een federale logica te vervoleindigen : men kan geen federaal systeem invoeren door sommige gebieden soms bij het ene en dan weer bij het andere gewest in te delen. Gewestgrenzen moeten een redelijke vastigheid hebben, zonder daarom "eeuwigheidswaarde" te hebben, ik kan me echter nauwelijks voorstellen dat men omdat er in een paar straatjes of in een gehucht enkel deene of gene taal gesproken wordt men dit gebied van het ene in het andere gewest zou plaatsen.Complete nonsens (alweer) ten gevolge van uw verkeerdelijk opgedane informatie.

Het moet echter vanzelf spreken dat men taalminderheden op een respectvolle en waardige wijze behandelt : een "ik vertoan oe ni", "comprends pas" in een hostpitaal of eerste hulp dienst is een beschaafd land onwaardig !Onwaardig? Schandalig!

Een bejaarde vrouw kreeg onlangs een hartinfract in Boogaarden, zoek eens op waar dat ligt en de arts en de verpleger van de MUG die arriveerden kenden geen woord Nederlands.

Onlangs was ik in ons gemeentehuis getuige van een identificerende situatie. 2 mensen (een koppel) uit Charleroi stond aan de balie op zoek naar informatie want ze hadden net een huis gekocht. De beambte sprak hen eerst aan in het Nederlands maar vervolgde snel vriendelijk in het Frans dat ze niet konden bediend worden in het Frans, dat er geen faciliteiten gelden in gans Vlaanderen en dat alle documenten in het Nederlands waren opgesteld en moesten ingevuld worden. Wanneer de 2 Charleroi-ezen dit te horen kregen was het gemeentehuis te klein, ten gevolge van hun aggressieve en arrogante reactie begon de beambte gewoon vriendelijk Nederlands te spreken waardoor de stoppen helemaal sprongen. "Nous sommes quand même de Charleroi, vous ne pouvez jamais exiger que nous devons parler le néerlandais"

Raf
3 september 2007, 11:39
OK, no probs
Je ontwijkt de vraag eigenlijk een beetje ... waarom kan het voor jou niet (NIET) dat de Koen Wauters uit jouw buurgemeente stemmen haalt uit jouw gemeente maar kan het wel (WEL) dat Waalse kandidaten stemmen halen uit hun buurgewet Vlaanderen?
Omdat lokale politiek niet te vergelijken is met regionale of federale politiek. Overigens klopt het niet dat een kandidaat van BHV verkozen kan worden in het Waals parlement, maar dat terzijde...

Raf
3 september 2007, 11:40
Je breekt dus geen clichés in tegendeel...:-D
Wat dat betreft niet, nee... :oops:

Gun
3 september 2007, 12:03
Omdat lokale politiek niet te vergelijken is met regionale of federale politiek.Wat krijgen we nu?8O:lol::lol:8O
Raf vlucht?8O:lol::lol:8O

Overigens klopt het niet dat een kandidaat van BHV verkozen kan worden in het Waals parlement, maar dat terzijde...Wie stelt dat waar?

KIEZERS van de BH van V kunnen stemmen op kandidaten van Franstalige lijsten!

Raf
3 september 2007, 12:09
Wat krijgen we nu?8O:lol::lol:8O
Raf vlucht?8O:lol::lol:8O
Pardon?

Wie stelt dat waar?

Jij stelt dat hier:
In de BH van V kan er gestemd worden op kandidaten die zich niet verkiesbaar stellen in die BH van V want bijvoorbeeld voor het Waalse parlement. Een verkozenen kan perfect zetelen in het Waalse parlement zonder in Wallonië ook maar één stem te hebben gekregen

KIEZERS van de BH van V kunnen stemmen op kandidaten van Franstalige lijsten!
Ja, en?

Duvelke
3 september 2007, 12:17
idd, het is toch niet omdat ze er op kunnen stemmen, dat ze er ook effectief op moeten stemmen?

Gun
3 september 2007, 12:25
Jij stelt dat hier:
In de BH van V kan er gestemd worden op kandidaten die zich niet verkiesbaar stellen in die BH van V want bijvoorbeeld voor het Waalse parlement. Een verkozenen kan perfect zetelen in het Waalse parlement zonder in Wallonië ook maar één stem te hebben gekregen en jij vindt de normaalste gang van zaken?

Snel een blik op 3 Waalse kandidaten die bij de laatse verkiezingen stemmen hebben gekregen in halle Vilvoorde

Surprized?

Raf
3 september 2007, 12:31
Snel een blik op 3 Waalse kandidaten die bij de laatse verkiezingen stemmen hebben gekregen in halle Vilvoorde

Surprized?
Is dat van de verkiezingen van 10 juni?

Gun
3 september 2007, 12:34
Is dat van de verkiezingen van 10 juni?Yup, http://verkiezingen2007.belgium.be/nl/

Raf
3 september 2007, 12:36
Yup, http://verkiezingen2007.belgium.be/nl/
Federale verkiezingen dus, geen gewestelijke. 8-) Niets aan de hand m.a.w.

Het systeem is je niet volkomen duidelijk, heb ik zo de indruk...

Raf
3 september 2007, 12:40
A propos: is het je opgevallen dat die drie politici uit je lijstje alle drie rond Brussel wonen?

Gun
3 september 2007, 12:44
A propos: is het je opgevallen dat die drie politici uit je lijstje alle drie rond Brussel wonen?Goed Raf, heel goed, maar niet in Vlaanderen:?

Resultaatjes BHV 2004?

VLD Vivant 10,67%
sp.a-spirit 5,73%
CD&V NVA 11,09%
GROEN! 3,57%
VLAAMS BLOK 11,11%
CDH 7,65%
MR 19,87%
ECOLO 7,28%
PS 17,74%

Raf
3 september 2007, 12:45
Goed Raf, heel goed, maar niet in Vlaanderen:?

Resultaatjes BHV 2204?

VLD Vivant 10,67%
sp.a-spirit 5,73%
CD&V NVA 11,09%
GROEN! 3,57%
VLAAMS BLOK 11,11%
CDH 7,65%
MR 19,87%
ECOLO 7,28%
PS 17,74%
Ja, en?

Gun
3 september 2007, 12:47
Ja, en?Intussen gecorigeerd naar 2004:oops:

Raf
3 september 2007, 12:50
Intussen gecorigeerd naar 2004:oops:
Mijn vraag blijft onverminderd: "Ja, en?"

Die mensen zijn woonachtig in en hebben zich verkiesbaar gesteld in Brussel-Halle-Vilvoorde. Ik zie het probleem niet, eerlijk gezegd...

Gun
3 september 2007, 12:53
Mijn vraag blijft onverminderd: "Ja, en?"

Die mensen zijn woonachtig in en hebben zich verkiesbaar gesteld in Brussel-Halle-Vilvoorde. Ik zie het probleem niet, eerlijk gezegd...Het blijft een straatje zonder eind ...

Alle (ALLE) kandidaten op de lijsten van PS, MR, ECOLO zijn niet residerend in de Halle-Vilvoorde, net zoals die drie in het voorbeeld Mangain, Onkelinckx en Milquet

Raf
3 september 2007, 13:23
Het blijft een straatje zonder eind ...

Alle (ALLE) kandidaten op de lijsten van PS, MR, ECOLO zijn niet residerend in de Halle-Vilvoorde, net zoals die drie in het voorbeeld Mangain, Onkelinckx en Milquet
Ik zie nog altijd het probleem niet...

largo_w
3 september 2007, 14:51
raf (dit is dus een politiek forum dus...),

vindt u het kunnen dat Leterme de Marseillaise zong als misser of expres?
Vindt u dat Leterme zich te vlaams heeft geprofileerd voor deze verkiezingen?
Wat is uw oordeel over belgicisten als "herman de croo"?
Wat vond u van de internationale persconferentie van Filip Dewinter?
Wat is uw gevoel tegenover Bart Dewever?

(als ik specifiekere vragen moet stellen zeg je het maar...)

largo_w
3 september 2007, 14:53
terug homo-vragen:
Welke van de volgende namen voor homos vindt u niet kunnen?
nicht
ruggeridder
roze ridder
fag
mietje
gay (dus "homo")
janet
een niet heteroseksueel
??

Raf
3 september 2007, 15:57
raf (dit is dus een politiek forum dus...),

vindt u het kunnen dat Leterme de Marseillaise zong als misser of expres?
Ik vond dat hij zich laten zien heeft als de dwaas die hij in werkelijkheid is. Een Belgisch premier onwaardig.

Vindt u dat Leterme zich te vlaams heeft geprofileerd voor deze verkiezingen?
Dat vind ik inderdaad.

Wat is uw oordeel over belgicisten als "herman de croo"?
Een wijs man, die het klappen van de zweep kent. Jammer dat hij een VLD'er is.

Wat vond u van de internationale persconferentie van Filip Dewinter?
Niet gezien...

Wat is uw gevoel tegenover Bart Dewever?
Een griezel die zijn eigen moeder zou verkopen om een vetbetaald ministerpostje in de wacht te slepen.

Raf
3 september 2007, 15:58
terug homo-vragen:
Welke van de volgende namen voor homos vindt u niet kunnen?
nicht
ruggeridder
roze ridder
fag
mietje
gay (dus "homo")
janet
een niet heteroseksueel
??
Alles hangt af van wie ze gebruikt onder welke omstandigheden en met welk doel hij dat doet.

largo_w
3 september 2007, 16:28
Ik vond dat hij zich laten zien heeft als de dwaas die hij in werkelijkheid is. Een Belgisch premier onwaardig.

² :-)

Dat vind ik inderdaad.

Gelooft u dat de man ook echt zo is of dat hij zijn vel aan het verkopen is?

Een wijs man, die het klappen van de zweep kent. Jammer dat hij een VLD'er is.

Niet te oud? Vindt u dat oude politici plaats moeten maken voor jongere? hoe comptent ze ook mogen zijn?

You watch it, BOOOOOYYY :twisted:


Niet gezien...

ach... Filip de winter verkondigde dus de onafhankelijkheid van vlaanderen voor de internationale pers, in het nederlands. je miste niet veel...

Een griezel die zijn eigen moeder zou verkopen om een vetbetaald ministerpostje in de wacht te slepen.

Dus u gelooft niet dat die man ook iets deftigs in zich heeft?

Alles hangt af van wie ze gebruikt onder welke omstandigheden en met welk doel hij dat doet.

Ik gebruik het nu op het forum onder de omstandigheden dat ik jou vragen stel... LOL nee gewoon iemand die tegen jou zegt: "jij bent dus een nicht/homo/ruggeridder/janet... ???". Iemand die jou niets kent...

Raf
3 september 2007, 16:44
Gelooft u dat de man ook echt zo is of dat hij zijn vel aan het verkopen is?
Nee, ik geloof dat hij ècht een dwaas is.

Niet te oud? Vindt u dat oude politici plaats moeten maken voor jongere? hoe comptent ze ook mogen zijn?
Nee, zo lang hij goed werk levert, mag hij ermee doorgaan. De jongeren zullen hun kans nog wel krijgen.

You watch it, BOOOOOYYY :twisted:
:wink:

ach... Filip de winter verkondigde dus de onafhankelijkheid van vlaanderen voor de internationale pers, in het nederlands. je miste niet veel...
Kortom: hij heeft België en zichzelf nog maar eens belachelijk gemaakt... Die vent hoort in een streng bewaakte gesloten inrichting.

Dus u gelooft niet dat die man ook iets deftigs in zich heeft?
Als dat zo is, dan heeft hij dat tot nu toe goed voor de buitenwereld verborgen weten te houden.

Ik gebruik het nu op het forum onder de omstandigheden dat ik jou vragen stel... LOL nee gewoon iemand die tegen jou zegt: "jij bent dus een nicht/homo/ruggeridder/janet... ???". Iemand die jou niets kent...
In dat geval kunnen ze geen één van allemaal!

Jeronimo
3 september 2007, 16:50
In dat geval kunnen ze geen één van allemaal!
Is er een bepaald woord dat jij verkiest?

largo_w
3 september 2007, 17:06
In dat geval kunnen ze geen één van allemaal!

Ok, en door dewelke zou je gedegouteerd zijn als je twee mensen naast u hoort spreken over homos?

En wat verwacht je dat die man dan tegen je zegt als hij ontdekt dat jij homoseksueel bent?

largo_w
3 september 2007, 17:10
adoptie door homos mag dat al in België?
Zou u dat zien zitten?

Raf
3 september 2007, 17:20
Is er een bepaald woord dat jij verkiest?
Om mee beledigd te worden? Nee, niet echt... :?

Jeronimo
3 september 2007, 17:22
Om mee beledigd te worden? Nee, niet echt... :?
Om mee benoemd te worden. :-D

Raf
3 september 2007, 17:24
Ok, en door dewelke zou je gedegouteerd zijn als je twee mensen naast u hoort spreken over homos?
Door allemaal.

En wat verwacht je dat die man dan tegen je zegt als hij ontdekt dat jij homoseksueel bent?
Tja, wat verwacht je van iemand die zich als een lompe boer gedraagt? Verontschuldigingen zullen er wel niet inzitten, denk ik zo...

baseballpolitieker
3 september 2007, 17:24
Door allemaal.


Tja, wat verwacht je van iemand die zich als een lompe boer gedraagt? Verontschuldigingen zullen er wel niet inzitten, denk ik zo...
Dus homo is een scheldwoord, het moet dus homoseksueel zijn ofzo?

Raf
3 september 2007, 17:25
Om mee benoemd te worden. :-D
Geen enkele. Ik heb niemand nodig die me "benoemt"...

Raf
3 september 2007, 17:26
Dus homo zeggen is een scheldwoord, het moet dus homoseksueel zijn ofzo?
Ze kunnen allebei een scheldwoord zijn onder bepaalde omstandigheden en ze kunnen geen van beiden een scheldwoord zijn onder andere omstandigheden.

baseballpolitieker
3 september 2007, 17:26
Ze kunnen allebei een scheldwoord zijn onder bepaalde omstandigheden en ze kunnen geen van beiden een scheldwoord zijn onder andere omstandigheden.
Van een frigo kan ik ook een scheldwoord maken eh, daarom �*s het nog geen scheldwoord!

Raf
3 september 2007, 17:38
Van een frigo kan ik ook een scheldwoord maken eh, daarom �*s het nog geen scheldwoord!
Je kan daar inderdaad een scheldwoord van maken: als jij vanavond zin hebt in seks en je vriendinnetje (ik neem gemakkelijkheidshalve even aan dat je daar al oud genoeg voor bent) niet en je noemt haar om die reden "frigo", dan heb je dat woord inderdaad als scheldwoord gebruikt en meer dan waarschijnlijk de gevoelens van je vriendinnetje gekwetst.

Daarom zei ik meteen al dat alles afhankelijk is van wie een bepaald woord gebruikt, onder welke omstandigheden hij dat doet en met welk doel...

http://forum.politics.be/showpost.php?p=2900640&postcount=469


;-)

baseballpolitieker
3 september 2007, 17:43
Je kan daar inderdaad een scheldwoord van maken: als jij vanavond zin hebt in seks en je vriendinnetje (ik neem gemakkelijkheidshalve even aan dat je daar al oud genoeg voor bent) niet en je noemt haar om die reden "frigo", dan heb je dat woord inderdaad als scheldwoord gebruikt en meer dan waarschijnlijk de gevoelens van je vriendinnetje gekwetst.

Daarom zei ik meteen al dat alles afhankelijk is van wie een bepaald woord gebruikt, onder welke omstandigheden hij dat doet en met welk doel...

http://forum.politics.be/showpost.php?p=2900640&postcount=469


;-)Ja maar als aanspreeknaam vind je al die woorden 'not done' dus...

largo_w
3 september 2007, 17:46
Door allemaal.

Dus je doet je eigenlijk voor op dit forum als een zeer verdraagzaam iemand (tot bepaalde hoogten) maar bent in het echte leven wel heel rap op uw tenen getrapt en kan niet veel verdragen?

Tja, wat verwacht je van iemand die zich als een lompe boer gedraagt? Verontschuldigingen zullen er wel niet inzitten, denk ik zo...

Jaja je hebt gelijk ik heb de vraag (eigenlijk een beetje bewust) wat boertig gesteld maar hoe moet iemand die met jou aan het babbelen is vragen of je homoseksueel bent?

1handclapping
3 september 2007, 17:48
OK we zouden dit misschien onder "BHV" verder kunnen uitdiepen. als het inderdaad zo is dat een franstalige inwoner van vilvoorde voor een Brussels kandidaat voor het Brussels gewest zou kunnen stemmen. Is dit volgens mij komplete onzin en absoluut een reden om het gewest "onverwijld" te splitsen.
De man stemt tegen zijn eigen belang in voor een assemblee die geen decreten maakt voor hem, maar zelfs tegen zijn belangen in. Behalve taalbelangen heeft mlen er inderdaad nog andere..

Hiet kiesarrondissement BHv voor federale verkiezingen is echter even logisch als eender welk ander kiesarrondissement, dat er bij deze verkiezingen geen kandidaten op franstalige lijsten die in Halle-Vilvoorde wonen is louter toevallig. Neem eender welk ander kiesarrondissement oude stijl (dus arrondissementeel niet provinciaal) hier zullen telkenmale ook gedeelten van het arrondiissement, distrcten of gemeenten zijn die geen kandidaten tellen op deze of gene lijst.

Het arrondissement BHV bezorgt zelfs "Vlaamse stemmen" aan nederlandstaligen die niet in Halle Vilvoorde wonen maar in Brussel. Er bestaat een gegronde vreees dat door de splitsing het aantal rechtstreeks in de kamer van volksvertegenwoordigers verkozen Vlaamse Brusselaars zal "verdampen" (modewoord).

Maar nogmaals onafgezien van alle pro's en contra's ben ik van mening dat om een proper "federaal" systeem te bekomen het onding van een "gemengd" rechterlijk en kiesarrondissement moet verdwijnen.

...

Laatst was ik op het districtshuius van Deurne waar een jongeman verbezeld van zijn letse vriendin aanwezig was om haar rijbewijs om te zetten in een belgisch rijbewijs. Ongelukkig genoeg was er geen beëdigde tolk voorhanden die het letse dokument in het Nederlands kon vertalen, de districtsbediende
verontschuldigde zich hier voor, correct aanhalend dat goede juridisch beedigde tolken niet altijd in alle talen voorhandig zijn.. een oplossing belovend...

Toestanden ! Voor dat ene koppel uit Charleroi, zullen er waarschijnlijk nog andere zijn die wel inzien dat mits wat goede wil en desnoods een tolk men zich op een officiële instantie verstaanbaar kan maken. Zelfs in Nederlan wonen er Walen en Fransen, als die alle dagen zich boos moeten maken zullen ze vroegtijdig aan een hartkwaal overlijden.

Raf
3 september 2007, 17:48
Ja maar als aanspreeknaam vind je al die woorden 'not done' dus...
Dus wat?

baseballpolitieker
3 september 2007, 17:49
Dus wat?dus moeten we kabouter tegen je zeggen!:lol:

Raf
3 september 2007, 17:50
Dus je doet je eigenlijk voor op dit forum als een zeer verdraagzaam iemand (tot bepaalde hoogten) maar bent in het echte leven wel heel rap op uw tenen getrapt en kan niet veel verdragen?
Wat een eigenaardige conclusie... :? Het is me een raadsel hoe je daar bij komt.

Jaja je hebt gelijk ik heb de vraag (eigenlijk een beetje bewust) wat boertig gesteld maar hoe moet iemand die met jou aan het babbelen is vragen of je homoseksueel bent?
Dat is eigenlijk redelijk eenvoudig: "Ben je homoseksueel"? Toch niet zo ingewikkeld, zou ik zo denken...

Raf
3 september 2007, 17:50
dus moeten we kabouter tegen je zeggen!:lol:
Nee, gewoon "Raf" zal volstaan, denk je ook niet?

baseballpolitieker
3 september 2007, 17:53
Dat is eigenlijk redelijk eenvoudig: "Ben je homoseksueel"? Toch niet zo ingewikkeld, zou ik zo denken..."Ben jij homo" en we krijgen een schoen naar onze kop ofzo...?

largo_w
3 september 2007, 17:57
Wat een eigenaardige conclusie... :? Het is me een raadsel hoe je daar bij komt.

Omdat je hier op het forum iedere aanval op je persoon (en je geaardheid) altijd met een lachertje hebt aangenomen en vaak met een rake repliek de persoon op z'n plaats hebt gezet (je deed het meerdere keren).
En nu vertel je hier dat als je twee mensen naast u hoort spreken over "flikkers" je je gedegouteerd/geshoceerd zou voelen. Volgens mij wel een bewijs dat je het niet verdraagd dat mensen anders denken dan jij...

Dat is eigenlijk redelijk eenvoudig: "Ben je homoseksueel"? Toch niet zo ingewikkeld, zou ik zo denken...

:lol: nice one ;-)

Ben jij een nicht?
Ben jij gay? (ik zie zo een oude man die hip wil zijn dit wel zeggen)
Ben jij een mietje?
(ik pik er juist drie uit)

Raf
3 september 2007, 18:03
"Ben jij homo" en we krijgen een schoen naar onze kop ofzo...?
Nee, hoezo?

Dronkoers
3 september 2007, 18:03
Raf, waarom denk je dat alle (of toch de meeste) Vlaams Belangers rascisten zijn?

(om effe van al die homovragen weg te zijn ;-) )

Firestone
3 september 2007, 18:06
Raf, je werkt (nog voor een tijdje heb ik begrepen) voor een gemeente.
Stel dat na gemeenteraadsverkiezingen het VB in het schepencollege geraakt.

Blijf je voor de gemeente werken, en zo ja, kan je dat loyaal tegenover het gemeentebestuur doen?

baseballpolitieker
3 september 2007, 18:06
Nee, hoezo?
Omdat homo op jou blacklist stond.

Raf
3 september 2007, 18:10
Omdat je hier op het forum iedere aanval op je persoon (en je geaardheid) altijd met een lachertje hebt aangenomen en vaak met een rake repliek de persoon op z'n plaats hebt gezet (je deed het meerdere keren).
En nu vertel je hier dat als je twee mensen naast u hoort spreken over "flikkers" je je gedegouteerd/geshoceerd zou voelen. Volgens mij wel een bewijs dat je het niet verdraagd dat mensen anders denken dan jij...
We zijn langs elkaar heen aan het praten, vrees ik. Als ik twee mensen langs me over "flikkers" hoor praten, dan betekent dat dat die twee mensen niet veel respect hebben voor hun andersgeaarde medemens. Dat is wat anders dan niet kunnen verdragen dat ze "anders denken". Ik verwacht van heteroseksuele mensen niet dat ze homoseksualiteit begrijpen, ik verwacht alleen dat ze het aanvaarden en de homoseksuelen met de waardigheid behandelen die elk mens verdient. Over homoseksuele mensen spreken in termen als "flikkers" valt daar hoegenaamd niet onder. Het is een héél andere situatie wanneer ik in een homobar zit en ik hoor twee homo's naast me over "flikkers" praten. Begrijp je dat verschil?

:lol: nice one ;-)

Ben jij een nicht?
Ben jij gay? (ik zie zo een oude man die hip wil zijn dit wel zeggen)
Ben jij een mietje?
(ik pik er juist drie uit)
Ja, en?

Kijk, er is een hemelsbreed verschil tussen iemand die me vraagt "ben jij een nicht" en iemand die me van aan de overkant van de straat toeroept "hé, vieze nicht". Nochtans gaat het twee keer om hetzelfde woordje. Wordt het verschil nu al wat duidelijker?

Raf
3 september 2007, 18:11
Raf, waarom denk je dat alle (of toch de meeste) Vlaams Belangers rascisten zijn?

(om effe van al die homovragen weg te zijn ;-) )
Omdat ze behoren tot, meewerken aan of steun verlenen aan een organisatie die voor racisme veroordeeld werd.

Raf
3 september 2007, 18:13
Raf, je werkt (nog voor een tijdje heb ik begrepen) voor een gemeente.
Stel dat na gemeenteraadsverkiezingen het VB in het schepencollege geraakt.

Blijf je voor de gemeente werken, en zo ja, kan je dat loyaal tegenover het gemeentebestuur doen?
Da's een moeilijke... Ik zou mijn werk in ieder geval naar behoren vervullen, zodat de burger geen schade ondervindt, maar achter de schermen zou ik er zeker alles aan doen om ervoor te zorgen dat het bestuur zo slecht mogelijk overkomt bij de kiezers...

Raf
3 september 2007, 18:13
Omdat homo op jou blacklist stond.
Dat klopt niet. Ga nog eens terug kijken...

Dronkoers
3 september 2007, 18:15
Omdat ze behoren tot, meewerken aan of steun verlenen aan een organisatie die voor racisme veroordeeld werd.

Dus met die ingesteldheid zijn 30% van de walen fraudeurs? (PS)

Dus ookal zegt het VB dat er geen fascisten binnenkomen, geloof je er geen snars van?

Op wie moet een separatist dan stemmen als hij niks met rascisme te maken wil hebben?