PDA

View Full Version : Sessies met Dewinter


The Paulus Experience
16 februari 2004, 16:57
('k zal het maar bij K&K zetten)

iemand al gemerkt dat Dewinter de status "vreemdeling" heeft?


Onaanvaardbaar dat zo iemand hier een forum krijgt!
:lol:

Antoon
16 februari 2004, 23:39
('k zal het maar bij K&K zetten)

iemand al gemerkt dat Dewinter de status "vreemdeling" heeft?


Onaanvaardbaar dat zo iemand hier een forum krijgt!
:lol:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Bobke
17 februari 2004, 00:40
('k zal het maar bij K&K zetten)

iemand al gemerkt dat Dewinter de status "vreemdeling" heeft?


Onaanvaardbaar dat zo iemand hier een forum krijgt!
:lol:
Hij is misschien geslaagd voor zijn inburgeringcursus. :wink:

Antoon
17 februari 2004, 09:48
('k zal het maar bij K&K zetten)

iemand al gemerkt dat Dewinter de status "vreemdeling" heeft?


Onaanvaardbaar dat zo iemand hier een forum krijgt!
:lol:
Hij is misschien geslaagd voor zijn inburgeringcursus. :wink:

Vandaar dat die Fatima uit Borgerhout op hem heeft gestemd op 18 mei. :wink:

Tantist
17 februari 2004, 19:51
Pfff... Ik vind Dewinter vrij zwak eigenlijk in de forumsessies. Jan Loones ook eigenlijk, nog zwakker zelfs. Ze maken zich er echt makkelijk van af. Dan vond ik Sauwens veel beter, en Bart De Wever de max.

The Paulus Experience
17 februari 2004, 19:54
Pfff... Ik vind Dewinter vrij zwak eigenlijk in de forumsessies.

inderdaad.

Thomas O'Malley
18 februari 2004, 01:36
... en Bart De Wever de max.Als je tevreden bent met een vraag te beantwoorden met een vraag :roll:

De Winter heeft waarschijnlijk belangerijkere zaken aan zijn hoofd, hij heeft nog een funktie in het Vlaams Parlement en daar kruipt veel tijd in, ten minste als je ze serieus neemt, wat vandaag de dag van niet veel politici kan gezegd worden.

Het Skill Effect
18 februari 2004, 09:07
('k zal het maar bij K&K zetten)

iemand al gemerkt dat Dewinter de status "vreemdeling" heeft?


Onaanvaardbaar dat zo iemand hier een forum krijgt!
:lol:


:rofl: :lol: :lol: :lol:

Vergeet niet dat 80% (het heilig getal) een avatar heeft en hij houdt zich niet aan deze regel.
Wij moeten het hem verplichten om een avatar in te stellen!!! :lol:

S.
18 februari 2004, 10:13
Pfff... Ik vind Dewinter vrij zwak eigenlijk in de forumsessies. Jan Loones ook eigenlijk, nog zwakker zelfs. Ze maken zich er echt makkelijk van af. Dan vond ik Sauwens veel beter, en Bart De Wever de max.

Dewever was inderdaad de max. Dewinter antwoordt enkel op die vragen waarop hij goesting heeft om te antwoorden. En dan nog is hij erin geslaagd om na 30 posts een flater van formaat te begaan door iets racistisch te posten. Uiteraard zal hij daar niet antwoorden op diegenen die zeggen dat hij weer de racistische toer opgaat.

Ik denk dat iedereen wel weet wie Vlaming is, wie Marokkaan en wie Chinees. Een eenvoudige wandeling door de Antwerpse, Gentse, ... wijken kan terzake raad brengen.

Antoon
18 februari 2004, 10:30
Pfff... Ik vind Dewinter vrij zwak eigenlijk in de forumsessies. Jan Loones ook eigenlijk, nog zwakker zelfs. Ze maken zich er echt makkelijk van af. Dan vond ik Sauwens veel beter, en Bart De Wever de max.

Dewever was inderdaad de max. Dewinter antwoordt enkel op die vragen waarop hij goesting heeft om te antwoorden. En dan nog is hij erin geslaagd om na 30 posts een flater van formaat te begaan door iets racistisch te posten. Uiteraard zal hij daar niet antwoorden op diegenen die zeggen dat hij weer de racistische toer opgaat.

Ik denk dat iedereen wel weet wie Vlaming is, wie Marokkaan en wie Chinees. Een eenvoudige wandeling door de Antwerpse, Gentse, ... wijken kan terzake raad brengen.

Is dat racistisch? :lol: :lol: :lol:

Jullie gaan het nooit afleren, he?

The Paulus Experience
18 februari 2004, 10:35
Dewever was inderdaad de max. Dewinter antwoordt enkel op die vragen waarop hij goesting heeft om te antwoorden. En dan nog is hij erin geslaagd om na 30 posts een flater van formaat te begaan door iets racistisch te posten. Uiteraard zal hij daar niet antwoorden op diegenen die zeggen dat hij weer de racistische toer opgaat.



Is dat racistisch? :lol: :lol: :lol:

Jullie gaan het nooit afleren, he?

bwa, hangt er van af hoe je het interpreteert; deze uitspraak is van zodanig nietszeggend niveau dat je er alle kanten mee uitkan.

S.
18 februari 2004, 10:43
Dewever was inderdaad de max. Dewinter antwoordt enkel op die vragen waarop hij goesting heeft om te antwoorden. En dan nog is hij erin geslaagd om na 30 posts een flater van formaat te begaan door iets racistisch te posten. Uiteraard zal hij daar niet antwoorden op diegenen die zeggen dat hij weer de racistische toer opgaat.



Is dat racistisch? :lol: :lol: :lol:

Jullie gaan het nooit afleren, he?

Het officiële Blok-standpunt is dat je niet ziet aan iemand die er Chinees uitziet of hij geïntegreerd is. Zo iemand kan perfect Nederlands spreken, naar FC De Kampioenen kijken en elke zondag naar de Kerk gaan. Maar zo iemand is geen Vlaming voor FDW. Waaraan kan hij dat anders zien dan aan de huidskleur?

Is er iets dat volgens jou niet klopt aan die redenering Antoon?

S.
18 februari 2004, 14:47
Is er iets dat volgens jou niet klopt aan die redenering Antoon?

Waarop een doodse stilte volgde...

Foundation
18 februari 2004, 17:50
Pfff... Ik vind Dewinter vrij zwak eigenlijk in de forumsessies. Jan Loones ook eigenlijk, nog zwakker zelfs. Ze maken zich er echt makkelijk van af. Dan vond ik Sauwens veel beter, en Bart De Wever de max.

Daar ben ik ook mee akkoord.

Antoon
18 februari 2004, 21:04
Is er iets dat volgens jou niet klopt aan die redenering Antoon?

Waarop een doodse stilte volgde...

Omdat ik daar zo moevan wordt. Ik geef mij over. Het zal toch nooit ophouden.

Alles wat niet honderd % fijn gescreend wordt heeft een grote kans op een racistische veroordeling van jullie. Direct, zonder omwegen. Ge moogt niks zeggen dat niet honderd procent mooi en politiek correct overkomt want boem, g'hebt het meteen zitten.

Pas op, enkel wanneer het tegen de marrokkanen is, hé? Want aan de andere kant blijven wij voor die gasten sales flamins en christen-honden. Geen linkse haan die dan kraait.

Dies
18 februari 2004, 21:35
Is er iets dat volgens jou niet klopt aan die redenering Antoon?
eventjes advocaat van de duivel spelen Neen, uw redenering is volledig correct. De vraag die zich dan stelt is, 'so what'? Is racisme iets dat we - ervan uitgaande dat het kan moeten verbieden - en, zo ja, hoe dienen we dit dan wel aan te pakken?

Soit, het valt te hopen dat de volgende forumsessies opnieuw iets meer interessant worden, want ondanks ik al niet veel verwachtte van Dewinter is zijn optreden nog zwakker dan ik had durven denken.

Guderian
18 februari 2004, 22:31
Ik kan FDW best begrijpen dat hij niet veel aandacht schenkt aan de idioten op dat forum. In feite zou het goed zijn dat de meeste van die linkse en belgicistische pipo's geen stemrecht meer bezitten en enkel wat tegen elkaar kunnen / mogen lullen op een forumpje als dit.

The Paulus Experience
18 februari 2004, 22:33
Ik kan FDW best begrijpen dat hij niet veel aandacht schenkt aan de idioten op dat forum. In feite zou het goed zijn dat de meeste van die linkse en belgicistische pipo's geen stemrecht meer bezitten en enkel wat tegen elkaar kunnen / mogen lullen op een forumpje als dit.

ging jij niet stoppen met posten, zoals je aangekondigd had?

En nu van mijn thread af, sukkel !

The Paulus Experience
18 februari 2004, 23:54
beuh..

*klik* forumsessies dicht :(

Antoon
19 februari 2004, 10:38
Ik kan FDW best begrijpen dat hij niet veel aandacht schenkt aan de idioten op dat forum. In feite zou het goed zijn dat de meeste van die linkse en belgicistische pipo's geen stemrecht meer bezitten en enkel wat tegen elkaar kunnen / mogen lullen op een forumpje als dit.

:lol: :lol: :lol:

Pas op, straks mag jij ook niet meer stemmen. Als het criteria om uit te sluiten "idioten" wordt......

Pelgrim
19 februari 2004, 10:38
Dat Guderian een fascist is is nog maar eens bewezen.

Nuja, het was eigenlijk zinloos om dat te zeggen.

Dies
19 februari 2004, 11:32
Alé Pelgrim, das nu ni schoon van u é, persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan op dit forum en ik betwijfel bovendien of mensen als Hitler zouden wensen te worden geassocieerd met personen zoals "onze" (forum-)Eichmann. :wink:

Pelgrim
19 februari 2004, 11:34
Oei, das waar. Sorry, adolf.

Antoon
19 februari 2004, 11:38
Waarop een doodse stilte volgde...

Omdat ik daar zo moevan wordt. Ik geef mij over. Het zal toch nooit ophouden.

Alles wat niet honderd % fijn gescreend wordt heeft een grote kans op een racistische veroordeling van jullie. Direct, zonder omwegen. Ge moogt niks zeggen dat niet honderd procent mooi en politiek correct overkomt want boem, g'hebt het meteen zitten.

Pas op, enkel wanneer het tegen de marrokkanen is, hé? Want aan de andere kant blijven wij voor die gasten sales flamins en christen-honden. Geen linkse haan die dan kraait.

Waarop een doodse stilte volgde... 8)

Pelgrim
19 februari 2004, 11:43
Deze linkse haan zou daar wel degelijk naar kraaien 8)

Antoon
19 februari 2004, 12:09
Deze linkse haan zou daar wel degelijk naar kraaien 8)

Daarom ook heeft deze forum-koning hem benoemd tot vazal in het rijk der politics.be :wink:

Guderian
19 februari 2004, 16:14
Ik kan FDW best begrijpen dat hij niet veel aandacht schenkt aan de idioten op dat forum. In feite zou het goed zijn dat de meeste van die linkse en belgicistische pipo's geen stemrecht meer bezitten en enkel wat tegen elkaar kunnen / mogen lullen op een forumpje als dit.

ging jij niet stoppen met posten, zoals je aangekondigd had?
Op Politicsinfo ja. Daar zitten gewoon te weinig linksen om te pesten. :D

En nu van mijn thread af, sukkel !
:lol: :lol: :lol: :P

Guderian
19 februari 2004, 16:15
Dat Guderian een fascist is is nog maar eens bewezen.

Nuja, het was eigenlijk zinloos om dat te zeggen.

8O :lol: 8O :lol: 8O :lol: 8O :lol:

Guderian
19 februari 2004, 16:18
Pas op, straks mag jij ook niet meer stemmen. Als het criteria om uit te sluiten "idioten" wordt......


Gelukkig voor jou worden vieze oude mannetjes die zich op internet zitten op te geilen aan blote madammen wel nog toegelaten. :lol:

S.
19 februari 2004, 16:21
Is er iets dat volgens jou niet klopt aan die redenering Antoon?
eventjes advocaat van de duivel spelen Neen, uw redenering is volledig correct. De vraag die zich dan stelt is, 'so what'? Is racisme iets dat we - ervan uitgaande dat het kan moeten verbieden - en, zo ja, hoe dienen we dit dan wel aan te pakken?

Dat is een andere discussie. Ik vind het gewoon een belangrijke vaststelling dat iemand die als de leider van straks misschien wel de grootste partij wordt gezien, racistische uitspraken doet.

S.
19 februari 2004, 16:24
Omdat ik daar zo moevan wordt. Ik geef mij over. Het zal toch nooit ophouden.

Alles wat niet honderd % fijn gescreend wordt heeft een grote kans op een racistische veroordeling van jullie. Direct, zonder omwegen. Ge moogt niks zeggen dat niet honderd procent mooi en politiek correct overkomt want boem, g'hebt het meteen zitten.

Pas op, enkel wanneer het tegen de marrokkanen is, hé? Want aan de andere kant blijven wij voor die gasten sales flamins en christen-honden. Geen linkse haan die dan kraait.

Waarop een doodse stilte volgde... 8)

Mijn excuses, ik kon moeilijk vroeger reageren. Ik raad U aan de 'discussie' met FDW nog eens te herlezen. Het ging niet enkel over Marrokanen. Hetzelfde geldt voor hem voor Chinezen.

En iets 'politiek correct' noemen, is tegenwoordig blijkbaar synoniem met 'geen argumenten meer hebben'. Kan je mij misschien even uitleggen wat er zo erg is aan het zich verzetten tegen racisme?

Antoon
19 februari 2004, 16:32
Waarop een doodse stilte volgde... 8)

Mijn excuses, ik kon moeilijk vroeger reageren. Ik raad U aan de 'discussie' met FDW nog eens te herlezen. Het ging niet enkel over Marrokanen. Hetzelfde geldt voor hem voor Chinezen.

En iets 'politiek correct' noemen, is tegenwoordig blijkbaar synoniem met 'geen argumenten meer hebben'. Kan je mij misschien even uitleggen wat er zo erg is aan het zich verzetten tegen racisme?

Het zich verzetten tegen echte racisme is op zich niet slecht. Maar wanneer men alles en nog wat tot racsme herleidt, ook wat het in de verste verte niet is, en men tegelijk in alle talen zwijgt over het echte racisme wanneer deze tegen de Vlamingen gericht is, dan verliest men zijn geloofwaardigheid. Wat ondertussen over heel het land is gebeurd.

BTW : Kun jij een chinees niet herkennen tussen autochtone Vlamingen? Ik wel.

De Knut
19 februari 2004, 16:40
en Bart De Wever de max.

Tja.. bij iedere lastige vraag was het antwoord van BDW: sorry, dat is vertrouwelijke info, daar mag ik niets over zeggen. :roll: Echt de max ja.... :roll:

S.
19 februari 2004, 18:47
Mijn excuses, ik kon moeilijk vroeger reageren. Ik raad U aan de 'discussie' met FDW nog eens te herlezen. Het ging niet enkel over Marrokanen. Hetzelfde geldt voor hem voor Chinezen.

En iets 'politiek correct' noemen, is tegenwoordig blijkbaar synoniem met 'geen argumenten meer hebben'. Kan je mij misschien even uitleggen wat er zo erg is aan het zich verzetten tegen racisme?

Het zich verzetten tegen echte racisme is op zich niet slecht. Maar wanneer men alles en nog wat tot racsme herleidt, ook wat het in de verste verte niet is,

Waardoor we terug bij het begin zijn.

Is er iets dat volgens jou niet klopt aan die redenering Antoon?

Dies
19 februari 2004, 21:47
BTW : Kun jij een chinees niet herkennen tussen autochtone Vlamingen? Ik wel.
Stelling 1: Mensen, ongeacht hun afkomst, worden als Vlaming beschouwd wanneer zij zich gedragen als 'Vlaming onder de Vlamingen'. (wat die inhoudloze slogan ook juist mag betekenen)
Stelling 2: Je kan puur op uiterlijke kenmerken uitmaken of iemand al dan niet Vlaming is.

Bon, nu moogt gij vinden dat stelling1 en stelling2 niet met elkaar in tegenspraak zijn, maar mijn gezond verstand leert mij toch wel net iets anders! Daarom, beste Antoon, was de uitspraak van Filip Dewinter niet meer of minder dan racisme van de zuiverste soort.

Dies
23 februari 2004, 17:57
En Dewinter verdween van het forum, even onopgemerkt als hij was gekomen.
Ondertussen zijn zowel S. als Antoon uit deze topic gaan lopen.

S.
23 februari 2004, 18:00
En Dewinter verdween van het forum, even onopgemerkt als hij was gekomen.
Ondertussen zijn zowel S. als Antoon uit deze topic gaan lopen.

Gaan lopen? Ik ben er nog hoor.

Distel
23 februari 2004, 18:12
racisme veronderstelt haat of het toekennen van een andere waarde aan mensen van een bepaalde afkomst. Ik heb de discussie met FDW niet gevolgd, maar de uitspraak die in deze topic geciteerd is, is allesbehalve racistisch. Ik zie nergens enige uiting van haat of discriminatie.

S.
23 februari 2004, 18:29
racisme veronderstelt haat of het toekennen van een andere waarde aan mensen van een bepaalde afkomst. Ik heb de discussie met FDW niet gevolgd, maar de uitspraak die in deze topic geciteerd is, is allesbehalve racistisch. Ik zie nergens enige uiting van haat of discriminatie.

Het citaat ging over de vraag wat FDW verstaat onder 'eigen volk'. Daarin stelde hij dat we het 'eigen volk' direct kunnen herkennen, langs het uiterlijk met andere woorden. Wat het waardeoordeel betreft, bent U ongetwijfeld de enige die gelooft dat FDW aan Vlamingen eenzelfde kwalificatie geeft (en dus geen superioriteitsgevoel) als pakweg Marrokanen.

Dies
23 februari 2004, 18:35
Bwa, het Vlaams Blok zegt in principe dat men cultuur eigen kan maken en dat iemand ongeacht zijn afkomst en huidskleur volwaardig Vlaming kan zijn. Iemand van Chinese origine kan dus evenveel Vlaming zijn als u en ik. Het Vlaams Blok stelt zelfs niet enkel dat dit een mogelijkheid is, het Vlaams Blok verlangt bovendien zelfs dat dit een verplichting is. ('Vlaming onder de Vlamingen zijn', zoals ze het zelf formuleren)
Wanneer dan het Vlaams Blok (in case: Filip Dewinter) verkondigt dat iedereen wel simpelweg een Chinees van een Vlaming kan onderscheiden dan strookt dat overduidelijk niet met de voorgaande beweringen.
Ik denk dat iedereen wel weet wie Vlaming is, wie Marokkaan en wie Chinees. Een eenvoudige wandeling door de Antwerpse, Gentse, ... wijken kan terzake raad brengen.
Ik meen uit het citaat van Filip Dewinter toch wel te mogen opmaken dat het hier om duidelijke uiterlijke kenmerken gaat. Zodoende is dit, zoals ik in mijn post hierboven aan de hand van 2stellingen ook reeds duidelijk maakte, niet meer of minder dan een schoolvoorbeeld van racisme.

Distel
23 februari 2004, 18:43
racisme veronderstelt haat of het toekennen van een andere waarde aan mensen van een bepaalde afkomst. Ik heb de discussie met FDW niet gevolgd, maar de uitspraak die in deze topic geciteerd is, is allesbehalve racistisch. Ik zie nergens enige uiting van haat of discriminatie.

Het citaat ging over de vraag wat FDW verstaat onder 'eigen volk'. Daarin stelde hij dat we het 'eigen volk' direct kunnen herkennen, langs het uiterlijk met andere woorden. Wat het waardeoordeel betreft, bent U ongetwijfeld de enige die gelooft dat FDW aan Vlamingen eenzelfde kwalificatie geeft (en dus geen superioriteitsgevoel) als pakweg Marrokanen.

Ik zei duidelijk dat ik de discussie niet gevolgd had, en mij enkel baseerde op het citaat in deze topic. Uw insinuatie als zou ik de enige zijn die gelooft dat... mag u dan ook steken waar de zon niet schijnt.

Trouwens, als het citaat gebruikt werd in de context van "eigen volk", is het inderdaad racistisch.

Distel
23 februari 2004, 18:45
Bwa, het Vlaams Blok zegt in principe dat men cultuur eigen kan maken en dat iemand ongeacht zijn afkomst en huidskleur volwaardig Vlaming kan zijn. Iemand van Chinese origine kan dus evenveel Vlaming zijn als u en ik. Het Vlaams Blok stelt zelfs niet enkel dat dit een mogelijkheid is, het Vlaams Blok verlangt bovendien zelfs dat dit een verplichting is. ('Vlaming onder de Vlamingen zijn', zoals ze het zelf formuleren)
Wanneer dan het Vlaams Blok (in case: Filip Dewinter) verkondigt dat iedereen wel simpelweg een Chinees van een Vlaming kan onderscheiden dan strookt dat overduidelijk niet met de voorgaande beweringen.
Ik denk dat iedereen wel weet wie Vlaming is, wie Marokkaan en wie Chinees. Een eenvoudige wandeling door de Antwerpse, Gentse, ... wijken kan terzake raad brengen.
Ik meen uit het citaat van Filip Dewinter toch wel te mogen opmaken dat het hier om duidelijke uiterlijke kenmerken gaat. Zodoende is dit, zoals ik in mijn post hierboven aan de hand van 2stellingen ook reeds duidelijk maakte, niet meer of minder dan een schoolvoorbeeld van racisme.

Dat men een Chinees meent te kunnen herkennen a.d.h. van zijn uiterlijk is vrij normaal, en getuigt niet van haat of discriminatie. Nogmaals, de uitspraak op zich, uit de context gehaald, is helemaal niet racistisch.

S.
23 februari 2004, 18:55
Het citaat ging over de vraag wat FDW verstaat onder 'eigen volk'. Daarin stelde hij dat we het 'eigen volk' direct kunnen herkennen, langs het uiterlijk met andere woorden. Wat het waardeoordeel betreft, bent U ongetwijfeld de enige die gelooft dat FDW aan Vlamingen eenzelfde kwalificatie geeft (en dus geen superioriteitsgevoel) als pakweg Marrokanen.

Ik zei duidelijk dat ik de discussie niet gevolgd had, en mij enkel baseerde op het citaat in deze topic. Uw insinuatie als zou ik de enige zijn die gelooft dat... mag u dan ook steken waar de zon niet schijnt.

Trouwens, als het citaat gebruikt werd in de context van "eigen volk", is het inderdaad racistisch.

Een bruine insinuatie als het ware. :lol:

Mijn excuses trouwens.

Distel
23 februari 2004, 18:57
Ik zei duidelijk dat ik de discussie niet gevolgd had, en mij enkel baseerde op het citaat in deze topic. Uw insinuatie als zou ik de enige zijn die gelooft dat... mag u dan ook steken waar de zon niet schijnt.

Trouwens, als het citaat gebruikt werd in de context van "eigen volk", is het inderdaad racistisch.

Een bruine insinuatie als het ware. :lol:

Mijn excuses trouwens.

Geen probleem.

Tantist
24 februari 2004, 03:06
en Bart De Wever de max.

Tja.. bij iedere lastige vraag was het antwoord van BDW: sorry, dat is vertrouwelijke info, daar mag ik niets over zeggen. :roll: Echt de max ja.... :roll:

De pH daalt weer.... Waar is het maagzout naar toe? :twisted:

Tantist
24 februari 2004, 03:10
racisme veronderstelt haat of het toekennen van een andere waarde aan mensen van een bepaalde afkomst. Ik heb de discussie met FDW niet gevolgd, maar de uitspraak die in deze topic geciteerd is, is allesbehalve racistisch. Ik zie nergens enige uiting van haat of discriminatie.

Het citaat ging over de vraag wat FDW verstaat onder 'eigen volk'. Daarin stelde hij dat we het 'eigen volk' direct kunnen herkennen, langs het uiterlijk met andere woorden. Wat het waardeoordeel betreft, bent U ongetwijfeld de enige die gelooft dat FDW aan Vlamingen eenzelfde kwalificatie geeft (en dus geen superioriteitsgevoel) als pakweg Marrokanen.

Kom kom, ik ken een aantal echte racisten, en dat is een stukje erger dan Dewinter.

Ik begrijp wel waar hij naar toe wil: die mensen kunnen hun afkomst immers niet goed verbergen door raciale kenmerken. Die zijn er nu eenmaal. Hij verbindt daar geen enkel waardeoordeel aan.

Misschien moet u eens goed over het begrip racisme gaan nadenken, want een interpretatie als de uwe maakt de term inhoudsloos. Daar is niemand mee gediend.

The Paulus Experience
26 februari 2004, 23:33
:) Frank Vandenbroucke blijkt ook niet echt veel te zeggen, maar doet dat alvast op vrij intelligente manier.

:P