PDA

View Full Version : Bush stuwt met zijn uitspraken Wall Street fors de hoogte in

Savatage
3 september 2007, 13:09
Bush stuwt met zijn uitspraken Wall Street fors de hoogte in

http://www.hln.be/static/FOTO/art/8/5/3/large_526308.jpg

De beurs van New York is met flinke winst gesloten dankzij enkele uitspraken van de Amerikaanse president Bush en van de voorzitter van de Amerikaanse centrale bank Ben Bernanke. De Dow Jones won 0,90 procent, de Nasdaq ging er 1,21 procent op vooruit.

De Dow Jones Industrial Average ging 119,01 punten hoger en eindigde op 13.357,74 punten. De samengestelde Nasdaq-index won 31,06 punten tot 2.596,36 punten. De breder samengestelde Standard and Poor's 500 ging dan weer 1,12 procent of 16,35 punten hoger en tikte af op 1.473,99 punten.

De uitspraken van zowel Bush als Bernanke hadden een grote, positieve invloed op de beurs. Bush stelde een aantal maatregelen voor om mensen te helpen die door de hypotheekcrisis in financiële moeilijkheden zijn gekomen. Bernanke stelde dan weer dat de Fed zou optreden indien nodig om de gevolgen van de financiële crisis te beperken. (AFP/hln)

----------------------------------------

Goede maatregelen van Bush :thumbsup:

Ambiorix
3 september 2007, 13:18
overheidsinterventie! oei, is dat niet wat on-libertarisch?

Savatage
3 september 2007, 13:38

Ik had het dan ook over het voorstel van Bush, niet over dat van Bernanke. Echt overheidsinterventie kan je het nu ook niet noemen, ik vergelijk het eerder met de overheid die zandzakjes help leggen in gebieden die overstroomd zijn. Onder overheidsinterventie versta ik eerder maximumprijzen, werkloosheidsuitkeringen, quota's op de werkvloer, allerlei belastingen, ...

Ambiorix
3 september 2007, 13:40
Ik had het dan ook over het voorstel van Bush, niet over dat van Bernanke. Echt overheidsinterventie kan je het nu ook niet noemen, ik vergelijk het eerder met de overheid die zandzakjes help leggen in gebieden die overstroomd zijn. Onder overheidsinterventie versta ik eerder maximumprijzen, werkloosheidsuitkeringen, quota's op de werkvloer, allerlei belastingen, ...
Het hangt natuurlijk af van in welke mate je "libertarisch" opstelt. Maar ik kan mij goed voorstellen dat de notoire libertariërs op dit forum "Bush stelde een aantal maatregelen voor om mensen te helpen die door de hypotheekcrisis in financiële moeilijkheden zijn gekomen." niet op prijs kunnen stellen. Dat geld komt van de belastingen hé, nog zo'n vies woord.

Savatage
3 september 2007, 13:42
Het hangt natuurlijk af van in welke mate je "libertarisch" opstelt. Maar ik kan mij goed voorstellen dat de notoire libertariërs op dit forum "Bush stelde een aantal maatregelen voor om mensen te helpen die door de hypotheekcrisis in financiële moeilijkheden zijn gekomen." niet op prijs kunnen stellen. Dat geld komt van de belastingen hé, nog zo'n vies woord.

En zeg me nu eens wat jij vindt van Bush zijn interventie? Zo'n fervent voorstander van overheidsinterventie als jij, kan dit toch alleen maar toejuichen?

Ambiorix
3 september 2007, 13:44
En zeg me nu eens wat jij vindt van Bush zijn interventie? Zo'n fervent voorstander van overheidsinterventie als jij, kan dit toch alleen maar toejuichen?
wel, ik vind het positief dat 'ie de mensen in moeilijkheden wil helpen. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet héel sceptisch sta tegenover het economisch systeem in de VS in't algemeen. Maar goed, het ging nu specifiek over dit item.

Gun
4 september 2007, 00:39
Bush stuwt met zijn uitspraken Wall Street fors de hoogte in

De beurs van New York is met flinke winst gesloten dankzij enkele uitspraken van de Amerikaanse president Bush en van de voorzitter van de Amerikaanse centrale bank Ben Bernanke. De Dow Jones won 0,90 procent, de Nasdaq ging er 1,21 procent op vooruit.

De Dow Jones Industrial Average ging 119,01 punten hoger en eindigde op 13.357,74 punten. De samengestelde Nasdaq-index won 31,06 punten tot 2.596,36 punten. De breder samengestelde Standard and Poor's 500 ging dan weer 1,12 procent of 16,35 punten hoger en tikte af op 1.473,99 punten.

De uitspraken van zowel Bush als Bernanke hadden een grote, positieve invloed op de beurs. Bush stelde een aantal maatregelen voor om mensen te helpen die door de hypotheekcrisis in financiële moeilijkheden zijn gekomen. Bernanke stelde dan weer dat de Fed zou optreden indien nodig om de gevolgen van de financiële crisis te beperken. (AFP/hln)

Alweer, je zou eens moeten weten;-)

netslet
4 september 2007, 00:43
Ik zal het kort houden: lange termijn > korte termijn.

Savatage
4 september 2007, 00:44
Ik zal het kort houden: lange termijn > korte termijn.

Korte termijn heeft ook belang.

Volksstormer
4 september 2007, 00:53

Sjonge jonge, HOE DOM kun je zijn? 8O :roll:

Savatage
4 september 2007, 00:55
Sjonge jonge, HOE DOM kun je zijn? 8O :roll:

Men zou in 1 groot kwaadaardig zionistisch complot kunnen geloven ;-)

Volksstormer
4 september 2007, 00:57
Is de Fed wel een overheidsinstelling? Dient deze beslissing het algemene belang of enkel dat van de krediethaaien, de banksters?

Savatage
4 september 2007, 01:05
Is de Fed wel een overheidsinstelling? Dient deze beslissing het algemene belang of enkel dat van de krediethaaien, de banksters?

Net alsof de overheid het algemeen belang dient :lol:

Volksstormer
4 september 2007, 01:06
Men zou in 1 groot kwaadaardig zionistisch complot kunnen geloven ;-)
Het contrast met jouw onzin versterkt alleen mijn stellingen. 8-)

Volksstormer
4 september 2007, 01:08
Een domme democraat hoort dat toch te geloven?

Akufen
4 september 2007, 02:07
Cognitive dissonance

KrisKras
4 september 2007, 02:37

ja, maar de fed heeft niks met de overheid te maken he...
Dat ze het algemeen belang niet dienen, daar heb je weer gelijk in ;)

Savatage
4 september 2007, 06:22
ja, maar de fed heeft niks met de overheid te maken he...

Het is semi-gouvermenteel.

Dat ze het algemeen belang niet dienen, daar heb je weer gelijk in ;)

Banken (en de meeste dingen daarond) zijn geen liefdadigheidsinstellingen ;-)

AdrianHealey
4 september 2007, 11:20
Bernanke stelde dan weer dat de Fed zou optreden indien nodig om de gevolgen van de financiële crisis te beperken. (AFP/hln)

Zucht. Gaan ze het daar nooit leren?

Enfin; volgende Amerikaanse crisis over +- 2-3 jaar.

Bovenbuur
4 september 2007, 11:22
Maar zodra hij iets zegt over Iran gaan die koersen wel weer naar beneden hoor...

Gun
4 september 2007, 12:25
Is de Fed wel een overheidsinstelling? Dient deze beslissing het algemene belang of enkel dat van de krediethaaien, de banksters?De Fededral reserve is privé

Wiley E Coyote
4 september 2007, 12:32
Van Wikipedia:

The Federal Reserve System is a quasi-governmental/quasi-private banking system composed of
(1) the presidentially-appointed Board of Governors of the Federal Reserve System in Washington, D.C.;
(2) the Federal Open Market Committee;
(3) 12 regional Federal Reserve Banks located in major cities throughout the nation acting as fiscal agents for the U.S. Treasury, each with its own nine-member board of directors;
(4) numerous private U.S. member banks, which subscribe to required amounts of non-transferable stock in their regional Federal Reserve Banks;
(5) various advisory councils.

Savatage
4 september 2007, 12:34
De Federal Reserve is dus niet privé

Gun
4 september 2007, 12:41
Van Wikipedia:

The Federal Reserve System is a quasi-governmental/quasi-private banking system composed of
(1) the presidentially-appointed Board of Governors of the Federal Reserve System in Washington, D.C.;
(2) the Federal Open Market Committee;
(3) 12 regional Federal Reserve Banks located in major cities throughout the nation acting as fiscal agents for the U.S. Treasury, each with its own nine-member board of directors;
(4) numerous private U.S. member banks, which subscribe to required amounts of non-transferable stock in their regional Federal Reserve Banks;
(5) various advisory councils.

De Federal Reserve is dus niet privéThe Fed is as private as can be.

Savatage
4 september 2007, 12:43
The Fed is as private as can be.

Neen, ze is quasi gouvermenteel en quasi privaat. Niet privaat dus.

Gun
4 september 2007, 12:46
Neen, ze is quasi gouvermenteel en quasi privaat. Niet privaat dus.
Alweer gelezen op de door de CIA gecontroleerde Wiki?

Ga eens na wanneer, hoe en waarom de Fed is opgericht, als er dan nog geen lichtje gaat branden?

Wiley E Coyote
4 september 2007, 12:55
The Federal Reserve System was created via the Federal Reserve Act of December 23rd, 1913.

Is dus een instantie opgericht door een wet...

de fed is eigenlijk een hybride instelling. Zowel overheid als privaat. Een soort van PPS.

Gun
4 september 2007, 13:03
The Federal Reserve System was created via the Federal Reserve Act of December 23rd, 1913.

de fed is eigenlijk een hybride instelling. Zowel overheid als privaat. Een soort van PPS.Kijk eens naar deel 3 in deze www.zeitgeistmovie.com (http://www.zeitgeistmovie.com/)

KrisKras
4 september 2007, 13:41

de fed is eigenlijk een hybride instelling. Zowel overheid als privaat. Een soort van PPS.

weet je ook hoe (http://video.google.com/videoplay?docid=-1656880303867390173&q=freedom+to+fascism&total=1072&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0) die wet er gekomen is?

Gun
4 september 2007, 13:45
weet je ook hoe (http://video.google.com/videoplay?docid=-1656880303867390173&q=freedom+to+fascism&total=1072&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0) die wet er gekomen is?
:thumbsup:

Volksstormer
4 september 2007, 14:43
De Federal Reserve is dus niet privé
Dat zou je moeten vragen aan de haakneuzige aandeelhouders! ;-)

Volksstormer
4 september 2007, 14:54
The Fed is as private as can be.
Inderdaad. Anders werden er wel state notes in plaats van bank notes uitgegeven...

Savatage
4 september 2007, 15:13

Precies. Hoewel ik best wel kan geloven dat zo'n believer een P van PPS wil laten vallen, als dat beter in die hoaxkraam uitkomt.

KrisKras
4 september 2007, 15:15
Precies. Hoewel ik best wel kan geloven dat zo'n believer een P van PPS wil laten vallen, als dat beter in die hoaxkraam uitkomt.

voor jou ook, weet je hoe (http://video.google.com/videoplay?docid=-1656880303867390173&q=freedom+to+fascism&total=1072&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0) die wet er gekomen is?

Savatage
4 september 2007, 15:15
Inderdaad. Anders werden er wel state notes in plaats van bank notes uitgegeven...

Nogmaals een bewijs dat het niet om een private samenwerking gaat, maar om een PPS.

Savatage
4 september 2007, 15:17
voor jou ook, weet je hoe (http://video.google.com/videoplay?docid=-1656880303867390173&q=freedom+to+fascism&total=1072&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0) die wet er gekomen is?

Hier een paar feiten over uw favoriete film:

http://www.nytimes.com/2006/07/31/movies/31russ.html?ei=5088&en=05c0d0988f58fc50&ex=1311998400&partner=rssnyt&emc=rs&pagewanted=print

Volksstormer
4 september 2007, 15:23
Nogmaals een bewijs dat het niet om een private samenwerking gaat, maar om een PPS.
Tiens, dus de privé mag rechter en partij tegelijk zijn in een vrije markt? :roll:

Gun
4 september 2007, 15:33

Ga eens na wanneer, hoe en waarom de Fed is opgericht, als er dan nog geen lichtje gaat branden?

Savatage
4 september 2007, 15:35

Hebt ge de link bekeken die ik gaf?

AdrianHealey
4 september 2007, 16:01
We zijn iig zeer blij dat een instelling dat een absoluut monopolie op de markt heeft, 'maar' een PPS is. Aleja, een garantie voor goed beleid is het zeker.

Gun
4 september 2007, 16:28
Hebt ge de link bekeken die ik gaf?Ja, wat staat er in over de federale reserve?:lol:

Savatage
4 september 2007, 16:35
Ja, wat staat er in over de federale reserve?:lol:

Hoe waardeloos die beweringen van Russo e.d. zijn.

Gun
4 september 2007, 17:14
Hoe waardeloos die beweringen van Russo e.d. zijn.Juist:roll:, waardeloos omdat het niet past in het wereldbeeld dat de leidende elite jouw wil laten geloven, dream on Savatage, dream on;-)

Gun
4 september 2007, 17:14
Hebt ge de link bekeken die ik gaf?Was dit ook niet het gazetje dat berichtte over de WMD's in Irak?

kelt
4 september 2007, 17:32
Die geruststellende geluidjes zouden doen vermoeden dat,wat er ook gebeurt,uiteindelijk de Amerikaanse belastingsbetaler de "knoeiers" uit de brand zou helpen.....Leg het maar uit aan Johnny Normaal die behalve zijn eigen zorgen ook nog mag helpen om knoeiers en mensen wiens ogen groter zijn dan hun eigen portemonnee "vrij te kopen"...

Waarschijnlijk is het niet meer dan dat "geruststellende geluidjes" maken,want totnogtoe verloopt de "crisis" erg rustig.Vrijwel dagelijks gaat er ergens op de planeet wel ergens een "fund" overkop (correcter gesteld,stopt ermee) omdat ze geen rooie cent meer hebben na al dat gespeculeer.Totnogtoe zijn er nog geen banken omver gevallen.....Als dit nog enkele maanden doorgaat heeft "de markt" iets bereikt wat ik eigenlijk onmogelijk achtte ,namelijk zichzelf uitkuisen :|

In afwachting is het de taak van de Nationale Banken ervoor te zorgen dat er geld kan geleend (en afbetaald)worden door instellingen,bedrijven,personen die aan normale voorwaarden kunnen bewijzen dat ze dat kunnen terugbetalen....DAT is het gevaar aan dergelijke crisissen,dat de smeerolie niet meer komt .....

Gezien de "Amerikaanse Federale Reserve" zich grotendeels in China bevindt is er niet echt veel speelruimte tenzij met kortzichtige idioterie als "geld drukken".....maar dat gaat niet gebeuren

KrisKras
4 september 2007, 18:07

http://www.nytimes.com/2006/07/31/movies/31russ.html?ei=5088&en=05c0d0988f58fc50&ex=1311998400&partner=rssnyt&emc=rs&pagewanted=print

prachtig, je hebt een film van bijna 2 uur gekeken in 2 minuten en dan vel je een oordeel erover door een artikel in de NY Times dat niet ingaat op de geschiedkundige issues, maar eerder verteld dat mensen gewoon gepoept worden als ze ingaan tegen de income tax. Iets wat Russo ook zegt, alleen dat de invalshoek tss docu en artikel tegengesteld zijn.

edit: ter info, mijn favoriete film is eerder iets in de aard van Taxi Driver of Scarface

Gun
4 september 2007, 18:25
prachtig, je hebt een film van bijna 2 uur gekeken in 2 minuten en dan vel je een oordeel erover door een artikel in de NY Times dat niet ingaat op de geschiedkundige issues, maar eerder verteld dat mensen gewoon gepoept worden als ze ingaan tegen de income tax. Iets wat Russo ook zegt, alleen dat de invalshoek tss docu en artikel tegengesteld zijn.

edit: ter info, mijn favoriete film is eerder iets in de aard van Taxi Driver of ScarfaceDont' mind, he's blind and not looking forward to see

Akufen
4 september 2007, 18:50

Niet alleen is de fed privaat, maar dankzij de fed is heel Amerika in de handen van bankiers gevallen.

Woodrow Wilson signed into effect the Federal Reserve Act on December 23, 1913. And said the following just six years later.“I am a most unhappy man. I have unwittingly ruined my country. A great industrial nation is now controlled by its system of credit.We are no longer a government by free opinion, no longer a government by conviction and the vote of the majority, but a government by the opinion and duress of a small group of dominant men.”
- Woodrow Wilson 1919