PDA

View Full Version : Deense politie verijdelt al-Qaeda terreuraanslag

Bierke
5 september 2007, 08:51
De Deense veiligheidsdienst PET heeft met de arrestatie van acht mannen in de nacht van maandag op dinsdag een grote aanslag voorkomen. Volgens de dienst onderhouden de verdachten banden met het terreurnetwerk al-Qaeda.

Slechts twee van de acht aangehouden personen zijn voorgeleid en blijven in voorarrest. De andere zes zijn gisteren op vrije voeten gesteld. Bij de actie in elf woningen in de Deense hoofdstad Kopenhagen troffen agenten onder meer instabiele explosieven aan. Een flat werd tijdelijk ontruimd om de springstoffen te kunnen afvoeren.

De twee 21-jarige verdachten die vastzitten, zullen in lijn met de nieuwe Deense antiterreurwetgeving worden vervolgd. Ze zijn volgens de Deense radio al officieel in staat van beschuldiging gesteld wegens poging tot doodslag en het tot ontploffing willen brengen van een bom.

Een PET-woordvoerder zei op een persconferentie dat de aangehouden personen militante moslims zijn in de leeftijd van 19 tot 29 jaar. Zes arrestanten hebben de Deense nationaliteit. De twee anderen hebben een verblijfsvergunning voor Denemarken. Alle acht hebben een buitenlandse achtergrond. Ze komen uit Somalië, Turkije, Afghanistan of Pakistan.

De arrestaties zijn in en rond de hoofdstad Kopenhagen verricht. Bij het onderzoek naar de verdachten werkte de Deense politie samen met buitenlandse veiligheidsdiensten. De PET was de verdachten al langer op het spoor en hield ze de afgelopen maanden in het oog. Wat het beoogde doelwit was van de terreurverdachten is niet bekendgemaakt.

Bron: ANP

------------------------------------

Doe maar lekker verder met jullie "broeders" te beschermen .. dan zal de opkuis sneller gaan ;)
Spijtig alleen dat alles tegenwoordig "al-Qaeda" genoemd wordt, terwijl ik dat nog amper kan geloven.

Mosasaurus
5 september 2007, 08:55
Leve de multikul

Chipie
5 september 2007, 09:03
Wie gelooft er nog in dit truukje van de NWO... Het is om de mensen schrik aan te jagen... :lol:

manta
5 september 2007, 09:32
In combinatie met de recente arrestaties in Duitsland van drie mannen die een bom aan't ineenknutselen waren om de luchthaven van Frankfurt aan te pakken .... 't Geeft wel een ideetje over de veiligheid hé ...
Zouden sommige islamaanhangers mss 11 september willen vieren met een vuurwerkje ??? :?

exodus
5 september 2007, 09:51
We moetne hier volledig op het woord vetrouwen van de Deense veiligheidsdienst. Want volgens hun hebben de mannen iets te maken met Al Quada. Ik ben nogal sceptisch tegen het "woord" van veiligheidsdiensten.

exodus
5 september 2007, 10:25
EDIT; fout

exodus
5 september 2007, 10:26
We moeten hier volledig op het woord vetrouwen van de Deense veiligheidsdienst. Want volgens hun hebben de mannen iets te maken met Al Quada. Ik ben nogal sceptisch tegen het "woord" van veiligheidsdiensten.

manta
5 september 2007, 10:38
We moeten hier volledig op het woord vetrouwen van de Deense veiligheidsdienst. Want volgens hun hebben de mannen iets te maken met Al Quada. Ik ben nogal sceptisch tegen het "woord" van veiligheidsdiensten.
Klakkeloos alles aannemen van de overheid gaat niet , maar je kan niet ontkennen dat er een reële dreiging uitgaat van de huidige moslimfanaten ...
Dat da naam al quada weer valt ligt meer aan het feit dat extremistische groepen zich er graag aan spiegelen ...
En de naam alleen al is een duidelijke verwijzing naar de herkomst van de terroristen ...

Akufen
5 september 2007, 14:29
Klakkeloos alles aannemen van de overheid gaat niet , maar je kan niet ontkennen dat er een reële dreiging uitgaat van de huidige moslimfanaten ...

Ik ontken dat.
Er is ook een reële dreiging dat er een komeet je hoofd raakt, of dat er bliksem inslaat.
Vind jij dat reëel genoeg om een miljoen doden te verantwoorden?

Dat da naam al quada weer valt ligt meer aan het feit dat extremistische groepen zich er graag aan spiegelen ...
En de naam alleen al is een duidelijke verwijzing naar de herkomst van de terroristen ...

Euhm nee toch niet. Zoveel was duidelijk van de foto's op CNN.
Daar werd Al-Qaeda zelfs niet vermeld en de link met de Islam vond ik eerlijk maar zwak overkomen.

Weeral pure hype imo, historisch gezien is dat ook de juiste houding. Elke keer veel kabaal omdat ze ze aanhouden, en dan stilletjes weer vrijlaten omdat ze geen bewijzen hebben.

't Is een beetje oud aan't worden :|

hermanvk
5 september 2007, 14:41
Weeral pure hype imo, historisch gezien is dat ook de juiste houding. Elke keer veel kabaal omdat ze ze aanhouden, en dan stilletjes weer vrijlaten omdat ze geen bewijzen hebben.

Zoals als de overdonderende stilte bij het racisme in St-Niklaas???

Groentje-18
5 september 2007, 14:51
Het is wel uit HLN, maar toch geeft het mij geen bijster gerust gevoel:

"Terreurdreiging in EU blijft hoog"

Eurocommissaris van justitie en interne aangelegenheden, Franco Frattini.
De kans op terreuraanslagen in de Europese Unie blijft onverminderd groot. Daarvoor heeft Eurocommissaris van justitie en interne aangelegenheden, Franco Frattini, woensdag gewaarschuwd. Frattini noemde specifiek Spanje, Italië, België, Groot-Brittannië en Duitsland als landen waar het risico hoog is.

Nieuwe maatregelen
Nieuwe maatregelen zijn nodig om de dreiging het hoofd te bieden, meent Frattini. De Europese Commissie zet volgens Frattini haar plannen door om een vliegtuigpassagierdatabase op te zetten, ondanks de bezwaren van sommige Europarlementariërs dat hierdoor de privacy in het nauw komt.

Database van explosieven
Tevens wil Frattini dat er een EU-database van explosieven komt, zodat in heel Europa snel bekend is wanneer explosieven worden vermist dan wel zijn gestolen. Het gebruik door terroristen van het internet moet verder aan banden worden gelegd, zei Frattini.

Duitsland
De Duitse justitie maakte vandaag bekend drie mannen te hebben gearresteerd die van plan waren om aanslagen te plegen op het internationale vliegveld van Frankfurt en de nabijgelegen Amerikaanse legerbasis Ramstein. De Deense inlichtingendienst zegt ook een bomaanslag voorkomen te hebben, door acht militante moslims te hebben opgepakt die banden zouden onderhouden met Al-Qaida. (novum/hln)

migrantenjong
5 september 2007, 14:53

Ik wens van harte toe dat ze je onthoofden en opblazen. Dan ga je anders denken over EVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIL veiligheidsdiensten die niet anders doen dan propagande te spreiden, zwarte helicopters testen en dollarbriefjes met camera's uit te rusten.

Groentje-18
5 september 2007, 14:59
In dat kader vraag ik me trouwens wel af wat dit in 's hemelsnaam te betekenen heeft, want qua timing kan het tellen:

EP wil beperking vloeistoffen op vliegtuigen herzien
Het Europese Parlement heeft de Europese Commissie woensdag opgeroepen om de beperkingen op het meenemen van vloeistoffen aan boord van vliegtuigen te herzien. Volgens het Europese halfrond zijn deze antiterreurmaatregelen "niet efficiënt" en "disproportioneel".

Meerkosten
De Europarlementsleden vragen het dagelijks bestuur van de Europese Unie om de beperkingen dringend opnieuw te bekijken. Volgens hen staan de meerkosten van deze regels voor de passagiers en de luchthavens helemaal niet in verhouding tot de toegevoegde waarde op het vlak van veiligheid.

Sinds de verijdelde terreuraanslagen op de luchthaven van Heathrow in de zomer van 2006 mogen vliegtuigpassagiers slechts kleine hoeveelheden parfum, drank en andere vloeistoffen in de handbagage meenemen. (belga/hln)

Ik zie trouwens sowieso niet in waarom een passagier in zijn handbagage tandpasta, badshampoo/-olie, ed bij zich zou moeten hebben.

migrantenjong
5 september 2007, 15:01
In dat kader vraag ik me trouwens wel af wat dit in 's hemelsnaam te betekenen heeft, want qua timing kan het tellen:

Ik zie trouwens sowieso niet in waarom een passagier in zijn handbagage tandpasta, badshampoo/-olie, ed bij zich zou moeten hebben.

U stinkt graag?

exodus
5 september 2007, 15:15
Ik wens van harte toe dat ze je onthoofden en opblazen. Dan ga je anders denken over EVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIL veiligheidsdiensten die niet anders doen dan propagande te spreiden, zwarte helicopters testen en dollarbriefjes met camera's uit te rusten.

Rustig rustig.... bekijk eens dit:

http://video.google.com/videoplay?docid=-5948263607579389947

migrantenjong
5 september 2007, 15:22
Rustig rustig.... bekijk eens dit:

http://video.google.com/videoplay?docid=-5948263607579389947

Heb dat al eens gezien.

Elke oorlog draagt slachtoffers mee zich, elke oorlog ziet er zo uit. Het is slechts nu, in het tijdperk van de media en het Internet (en mensen met teveel aan vrije tijd) dat zulke conspiratietheorien ontstaan zijn.

Ik heb ook aan de mogelijkheid gedacht dat 9/11 een inside job zou kunnen zijn.

Helaas kost deze oorlog meer dan ze opbrengt, en zit het allemaal veel simpelder in elkaar dan zulke complotten.

Al-Queda en Osama zijn echt, ze zijn het brainchild van Amerikaanse en Britse veiligheidsdiensten om de USSR te ondermijnen. Dit liep uit de hand. Meer is er niet.

Als een zulke "illuminatioorlog" echt bestond, zou Saudi-Arabie het eerste slachtoffer zijn.

manta
5 september 2007, 15:36
Ik ontken dat.
Er is ook een reële dreiging dat er een komeet je hoofd raakt, of dat er bliksem inslaat.
Vind jij dat reëel genoeg om een miljoen doden te verantwoorden?

'k Heb er dus echt geen flauw benul van hoe u ineens aan 1 millioen doden komt ...:?

Euhm nee toch niet. Zoveel was duidelijk van de foto's op CNN.
Daar werd Al-Qaeda zelfs niet vermeld en de link met de Islam vond ik eerlijk maar zwak overkomen.

Al quada en consoorten zijn religieuze gekken die perfekt (En met hun volle goesting) als "werktuig" gebruikt worden ...

De brave jongens waren een bom aan't maken ... Lijkt me nu niet echt een gebrek aan bewijs ...
Mja , maar dat worden we allemaal ... (als ze ons niet opblazen;-) )

KrisKras
5 september 2007, 15:37
Hier denkt ook iemand dat hij the shit is he ;)

edit: 2 posts boven mij

migrantenjong
5 september 2007, 15:38

Guns don't kill people. Chuck Norris kills people.

Migrantenjong isn't the shit. Chuck Norris is the shit.

manta
5 september 2007, 15:42
Best te begrijpen ... Ik heb ook al eens 2 dagen vastgezeten op een luchthaven ... Komt dan wel van pas ;-)
Wat wel volkomen idioot is zijn de taxfree-winkeltjes die je een reuzegrote keuze bieden aan parfums en sterke dranken net voor je naar het vliegtuig gaat ....je mag ze toch niet mee op't vliegtuig nemen , al zijn ze nog zo goedkoop ... :?

manta
5 september 2007, 15:43

Guns don't kill people. Chuck Norris kills people.

Migrantenjong isn't the shit. Chuck Norris is the shit.
Chuck met guns tegen marmot-met-bazooka ????8-)

Babylonia
5 september 2007, 15:57
OPeratie Gladio al eens beter bekeken?
hier een officieel erkende analyse na parlementaier onderzoeken.
http://thomasdeflo.wordpress.com/2006/05/22/de-bende-de-cias-greatest-hit

Groentje-18
5 september 2007, 16:02
U stinkt graag?

Zijn er tegenwoordig badkamers in boeings en airbussen?

Excuseer mij voor deze onwetendheid, ik heb al lang niet meer gevlogen. ;)

Groentje-18
5 september 2007, 16:04
Best te begrijpen ... Ik heb ook al eens 2 dagen vastgezeten op een luchthaven ... Komt dan wel van pas ;-)
Wat wel volkomen idioot is zijn de taxfree-winkeltjes die je een reuzegrote keuze bieden aan parfums en sterke dranken net voor je naar het vliegtuig gaat ....je mag ze toch niet mee op't vliegtuig nemen , al zijn ze nog zo goedkoop ... :?

Daarin heb je natuurlijk wel gelijk. :)

Pieke
5 september 2007, 16:08
Het gebruik door terroristen van het internet moet verder aan banden worden gelegd

hoe wilt die Frattini dat in de praktijk brengen? Hoe gaat hij onderscheid maken tussen een terrorist die aan het surfen is, en gij en ik? Ofbedoelt em misschien dat em het internet in het algemeen aan banden wilt leggen?

Pieke
5 september 2007, 16:09
Zijn er tegenwoordig badkamers in boeings en airbussen?

Excuseer mij voor deze onwetendheid, ik heb al lang niet meer gevlogen. ;)

altijd handig om het in uw handbagage te hebben als je gewone bagage "vermist" is. Wat nogal eens wil voorvallen

Groentje-18
5 september 2007, 16:11
altijd handig om het in uw handbagage te hebben als je gewone bagage "vermist" is. Wat nogal eens wil voorvallen

Mmmmmmz. :?

Oké, ik trek mijn bewering terug wegens te weinig vliegervaring.

exodus
5 september 2007, 17:01
Heb dat al eens gezien.

Elke oorlog draagt slachtoffers mee zich, elke oorlog ziet er zo uit. Het is slechts nu, in het tijdperk van de media en het Internet (en mensen met teveel aan vrije tijd) dat zulke conspiratietheorien ontstaan zijn.

Ik heb ook aan de mogelijkheid gedacht dat 9/11 een inside job zou kunnen zijn.

Helaas kost deze oorlog meer dan ze opbrengt, en zit het allemaal veel simpelder in elkaar dan zulke complotten.

Al-Queda en Osama zijn echt, ze zijn het brainchild van Amerikaanse en Britse veiligheidsdiensten om de USSR te ondermijnen. Dit liep uit de hand. Meer is er niet.

Als een zulke "illuminatioorlog" echt bestond, zou Saudi-Arabie het eerste slachtoffer zijn.

Heb je hem al eens gezien? Je hebt dan wellicht niet zoveel aandacht gehad voor de feiten. Want nu ontsteek je weer in een veralgemende aanklacht tegen consipracy theorien zonder met een woord het over de feiten te hebben.

In de film worden de feiten gepresenteerd en helder uitgelegd, voor verschillende inside jobs, niet enkel 9/11. Het is een veelgebruikte techniek. Het staat je vrij nog meer informatie op te zoeken als je ze niet gelooft. Maar natuurlijk geldt het oude adagium, " wat bater kaars en bril als de uil niet zien wil".

migrantenjong
5 september 2007, 17:21
Heb je hem al eens gezien? Je hebt dan wellicht niet zoveel aandacht gehad voor de feiten. Want nu ontsteek je weer in een veralgemende aanklacht tegen consipracy theorien zonder met een woord het over de feiten te hebben.

In de film worden de feiten gepresenteerd en helder uitgelegd, voor verschillende inside jobs, niet enkel 9/11. Het is een veelgebruikte techniek. Het staat je vrij nog meer informatie op te zoeken als je ze niet gelooft. Maar natuurlijk geldt het oude adagium, " wat bater kaars en bril als de uil niet zien wil".

Ik was vroeger helemaal weg can conspiratietheorieen. Toen dacht ik inderdaad dat alles een groot complot is, a la 1984, wanneer de media ons een wereld schildert dat eigenlijk niet waar is.

Ik heb sindsdien met veel mensen gepraat, veel landen gezien, veel boeken gelezen. Sommige dingen geloof ik nog, de Pentagonaanval was bijvoorbeeld langs geen kant door een vliegtuig. Eerder een vrachtwagen met explosieven die door de lakse security kon, of een geimporteerde SCUD of Silkworm.

Soms vraag ik mij ook af als 9/11 al dan niet inside is. Machiavelli zegt immers:

"Therefore a wise prince will seek means by which his subjects
will always and in every possible condition of things have need
of his government, and then they will always be faithful to him."

Na het verdwijnen van de Sovjet-Unie had de bevolking niet langer nood aan NAVO, het enorme leger, en had het Amerikaans bestuur dringend een reden nodig om het volk terug nood te geven aan al deze dingen.

In Europa is zoiets nooit gebeurd, en zie nu de Europese bevolking. Rot weg zonder gemeenschappelijke vijand en doel om voor te werken.

9/11 kan heel goed een manier zijn om dit terug op te wekken... De vraag is:

Heiligt het doel wel de middelen?