PDA

View Full Version : Patriot! is de negentiende forummer van de week


Pagina's : 1 [2]

evilbu
11 september 2007, 11:23
Hun politiek personeel al eens bekeken? Totale onbenullen! En als er eens een talent opstaat, wordt die meteen op een zijspoor gezet op zelfs uit de partij gegooid omdat hij de positie van de leider zou aantasten. En je kan er gewoon niet buiten, zoals Dewinter als Van Hecke en Annemans zijn uitstekende redenaars én organisators.

Het antwoord is natuurlijk complexer dan dat: zo heeft het FN geen voedingsbodem in een historische beweging zoals de Vlaamse (minder belangrijk wat kiezers betreft, maar zeker wat betreft structuur, organisatie en militanten), ...
Patriot, moest PS buiten de wet gesteld worden of van de aardbol verdwijnen, denk je dat FN dan beter zal scoren?

Patriot!, wat is jouw mening over de oorlog in Irak en in Afghanistan? Vind je deze oorlogen gerechtvaardigd?
Geloof jij dat de officiële versie van wat vandaag zes jaar geleden gebeurde niet klopt?

Diplomatius
11 september 2007, 13:58
Dag Patriot!,

Bent U van oordeel dat het voortbestaan van België hoofdzakelijk uit economische motieven voortvloeit (i.e. economisch in de internationale context), dan wel ook gedragen kan worden door politieke motieven ?

Of bent U van oordeel dat Vlaanderen, als onafhankelijke staat op economisch vlak evenveel, zoniet meer troeven heeft uit te spelen ?

Wat is volgens U het belang van Brussel, enerzijds voor België, anderzijds voor Vlaanderen ?

(ik had nog niet de tijd om Uw hele sessie al te doorlopen, dus mochten bovenstaande vragen reeds beantwoord zijn, dan hierbij alvast mijn excuses...)

Pluche
12 september 2007, 14:19
Omdat Ambiorix zijn vakantie 1 dag langer duurt dan voorzien is Patriot tot vrijdagmiddag de forummer van de week.

Pluche
12 september 2007, 14:25
Patriot! wat is je levensdoel?

De Garde
12 september 2007, 15:15
Hun politiek personeel al eens bekeken? Totale onbenullen! En als er eens een talent opstaat, wordt die meteen op een zijspoor gezet op zelfs uit de partij gegooid omdat hij de positie van de leider zou aantasten. En je kan er gewoon niet buiten, zoals Dewinter als Van Hecke en Annemans zijn uitstekende redenaars én organisators.

Het antwoord is natuurlijk complexer dan dat: zo heeft het FN geen voedingsbodem in een historische beweging zoals de Vlaamse (minder belangrijk wat kiezers betreft, maar zeker wat betreft structuur, organisatie en militanten), ...

Dat klopt dus historisch niet. Rex heeft ook massa's stemmen gehaald in Wallonië, zeker in 1936. Er waren ook wel degelijk groeperingen die onder het etiket 'extreem-rechts' kunnen geplaatst worden.

Nu, je hedendaagse analyse klopt enkel als je de Belgische context neemt. Van de andere kant moet je eens kijken welke scores het FN haalt in Frankrijk in hun Henegouwen en Vlaanderen en dat vergelijken met Henegouwen. Historisch klopte dat ook van geen kanten (zo was de PCF bijzonder sterk in die streken) maar toch gebeurde het. Ook het FN is al een paar keer los door het ijs gegaan als partij, maar toch staan ze er iedere keer weer en telkens in het bijzonder in Henegouwen.

Conclusie: 't zijn gewoon knoeiers eerste klas. Laat het Vlaams Belang zich met het volledige apparaat naar Wallonië verleggen, wat denk je dan dat er zou gebeuren?

Misschien wel een leuke vraag... Patriot? Ga uw gang...

Patriot!
13 september 2007, 10:31
Patriot, moest PS buiten de wet gesteld worden of van de aardbol verdwijnen, denk je dat FN dan beter zal scoren?



Dan verdwijnt een enorm apparaat van dienstbetoon, nepotisme en fraude. Die zaken binden een heleboel mensen aan één partij. Denk dat weg, en inderdaad, ik denk dat een extreem-rechtse partij als FN meer stemmen kan behalen. Onder de PS-stemmers zijn immers ook rechtse mensen, zelfs pure racisten, die gewoon op die partij stemmen omdat die partij heel hun leven regelt en ze niks anders kennen - hoewel dit aan het veranderen is. Maar goed, zo was het vroeger in CVP-Vlaanderen ook. Die partij is afgebrokkeld, en heeft zichzelf succesvol heruitgevonden. Dat kan de PS ook doen.

Anderzijds verdwijnt met de PS wel een enorme bron van ongenoegen, wat niet meteen goed is voor een eeuwige oppositiepartij als FN. ;)

Patriot!
13 september 2007, 10:35
Patriot!, wat is jouw mening over de oorlog in Irak en in Afghanistan? Vind je deze oorlogen gerechtvaardigd?


In het begin was ik eerder pro, zeker wat betreft Afghanistan. Nu vind ik dat alles lang genoeg geduurd heeft. Het kan me ook weinig schelen of er nu massavernietigingswapens lagen of niet; wat telde is dat een wreed dictator ten val werd gebracht en dat er weer vrijheid voor de Irakezen kwam. Helaas bleek later de dictator inderdaad weg is, maar slechts vervangen door tal van minstens even wrede terroristenleiders. De onvrijheid van de Irakezen verdween helemaal niet, en daarbovenop kwam nog een enorme onveiligheid. Het is tijd om te vertrekken, al kan niemand voorspellen wat er dan zal gebeuren. Ook ik heb geen magische oplossing, maar momenteel is het sowieso een uitzichtloze situatie. :(

Geloof jij dat de officiële versie van wat vandaag zes jaar geleden gebeurde niet klopt?

Elf september? Geen enkele samenzweringstheorie heeft me tot nu toe kunnen overtuigen hoor...

Patriot!
13 september 2007, 10:42
Dag Patriot!,

Bent U van oordeel dat het voortbestaan van België hoofdzakelijk uit economische motieven voortvloeit (i.e. economisch in de internationale context), dan wel ook gedragen kan worden door politieke motieven ?

Of bent U van oordeel dat Vlaanderen, als onafhankelijke staat op economisch vlak evenveel, zoniet meer troeven heeft uit te spelen ?

Wat is volgens U het belang van Brussel, enerzijds voor België, anderzijds voor Vlaanderen ?

(ik had nog niet de tijd om Uw hele sessie al te doorlopen, dus mochten bovenstaande vragen reeds beantwoord zijn, dan hierbij alvast mijn excuses...)

Ik denk dat bij een uiteenvallen van België we (Vlamingen, Walen én Brusselaars) het economisch allemaal zeer moeilijk zouden krijgen. Ik verwijs daarbij graag naar het uitstekende artikel in DS van 1 en 2 september over wat als België uiteenvalt. Ik denk echter niet dat België alleen door economische motieven 'aaneenhangt'. Zoals élk land trouwens. Ik zie er immers geen reden in een land te splitsen omdat er verschillen zijn tussen burgers: democratie is het georganiseerd omgaan met verschillen.

Ik denk dat het belang van Brussel te vaak onderschat wordt. Het de economische motor van België, maar ook van Vlaanderen en het politieke centrum van Europa. Amputeer dat en de twee andere gewesten van België zullen sterk aan economisch en politiek belang inboeten. We zullen het zeer moeilijk krijgen. Ik denk ook dat vele separatisten niet begrijpen dat we Brussel sowieso kwijt zijn in het geval van een scheiding. Daarna kunnen we enkel bidden dat Wallonië zich niet aansluit bij Frankrijk, want dan staat het zo goed als vast dat ook Brussel daarvoor kiest. En dan ligt Frankrijk, een échte (taal)imperialistische mogendheid, in hartje Vlaanderen.

Neenee, een splitsing van ons land is in geen enkel geval een goede zaak. :)

Patriot!
13 september 2007, 10:43
Patriot! wat is je levensdoel?

Succesvol worden in wat ik doe. Of dat nu in de politiek is, of in de 'privé'. Daarnaast uiteraard een succesvol privé-leven. ;)

Patriot!
13 september 2007, 10:51
Hun politiek personeel al eens bekeken? Totale onbenullen! En als er eens een talent opstaat, wordt die meteen op een zijspoor gezet op zelfs uit de partij gegooid omdat hij de positie van de leider zou aantasten. En je kan er gewoon niet buiten, zoals Dewinter als Van Hecke en Annemans zijn uitstekende redenaars én organisators.

Het antwoord is natuurlijk complexer dan dat: zo heeft het FN geen voedingsbodem in een historische beweging zoals de Vlaamse (minder belangrijk wat kiezers betreft, maar zeker wat betreft structuur, organisatie en militanten), ...

Dat klopt dus historisch niet. Rex heeft ook massa's stemmen gehaald in Wallonië, zeker in 1936. Er waren ook wel degelijk groeperingen die onder het etiket 'extreem-rechts' kunnen geplaatst worden.

Nu, je hedendaagse analyse klopt enkel als je de Belgische context neemt. Van de andere kant moet je eens kijken welke scores het FN haalt in Frankrijk in hun Henegouwen en Vlaanderen en dat vergelijken met Henegouwen. Historisch klopte dat ook van geen kanten (zo was de PCF bijzonder sterk in die streken) maar toch gebeurde het. Ook het FN is al een paar keer los door het ijs gegaan als partij, maar toch staan ze er iedere keer weer en telkens in het bijzonder in Henegouwen.

Conclusie: 't zijn gewoon knoeiers eerste klas. Laat het Vlaams Belang zich met het volledige apparaat naar Wallonië verleggen, wat denk je dan dat er zou gebeuren?

Misschien wel een leuke vraag... Patriot? Ga uw gang...

Akkoord: FN zijn knoeiers eerste klas. En je hebt gelijk: mocht het VB zich uitbreiden tot een nationale partij, zou het ook in Wallonië bekwaam politiek personeel kunnen aantrekken en er een mooi stemmenpercentage weg kunnen kapen. De partij beschikt immers over een enorm professioneel propaganda-apparaat, goede redenaars, voldoende geld en actieve militanten.

Maar je gaat aan één belangrijk aspect voorbij. Je gaat immers uit van een bestaande partij die zijn activiteiten uitbreid tot een ander landsdeel. Het VB bestaat al, heeft geld, militanten en know-how op vlak van propaganda en kan daardoor mensen aantrekken.

Het is echter veel moeilijker een nieuwe partij uit te bouwen, of het zieltogende (organisatorisch enz, op electoraal vlak houden ze in het parlement stand als kleine partij) FN doen groeien. Daar kom ik terug op mijn oorspronkelijke stelling: het VB kon rekruteren uit de Vlaamse beweging, uit misnoegde VU-militanten en had zo een 'startkapitaal' aan militanten en politiek personeel. Door de inzet van die mensen konden de eerste stemmen gehaald worden, en kon later, na de uitbreiding van de standpunten, een fenomenale groei gerealiseerd worden.

FN kan niet rekruteren uit een bestaande beweging, enkel uit misnoegde, ongeorganiseerde burgers. Als je dan een incompetente leider hebt, is het zo goed als onmogelijk om een strak uitgebouwde partij als het VB te worden. Je spreekt over REX: ook die partij kon militanten en politiek personeel rekruteren uit een bestaande politieke beweging: de conservatieve vleugel van de Katholieke Partij.

En ja, het is mogelijk een partij op te bouwen zonder die bestaande beweging, zoals je aangeeft met je Frans voorbeeld. Maar bestaande netwerken zijn een serieus pluspunt, die de organisatie - zeker in het begin - héél wat makkelijker maakt.

AdrianHealey
13 september 2007, 12:07
Als het al gevraagd is, heb ik er overgelezen, mijn excuses.

Maar; wat zijn voor u de taken van de overheid? En welke zeker niet?

liberalist_NL
13 september 2007, 14:21
Patriot, ben jij voor het cordon sanitaire, of vind jij dat een ondemocratisch bestand?

Patriot!
13 september 2007, 16:16
Patriot, ben jij voor het cordon sanitaire, of vind jij dat een ondemocratisch bestand?

Geen van beide. Het cordon sanitaire is niet ondemocratisch omdat democratisch verkozen mensen voor en na de verkiezingen zeggen niet met extreem-rechts te willen samenwerken. Een meerderheid (76 procent van de Vlamingen) stemt op partijen die aangeven niet met extreem-rechts te willen samenwerken.

Ik ben echter wél van mening dat het contraproductief is om vooraf af te spreken om niet met een bepaalde partij samen te werken. Dat komt enkel het VB zelf ten goede. Het was een goede zet van Leterme in 2004 om het VB uit te nodigen om dan vast te stellen dat er niet mee samen te werken valt, wegens totaal verschillende programma's. Ik ben van mening dat de liberale ideologie niet verenigbaar is met die het VB. Ik heb dus geen cordon sanitaire nodig om niet met het VB samen te werken, en dat is de mening van de meeste van mijn partijgenoten.

Patriot!
13 september 2007, 16:26
Als het al gevraagd is, heb ik er overgelezen, mijn excuses.

Maar; wat zijn voor u de taken van de overheid? En welke zeker niet?

De veiligheid van mij en mijn naasten waarborgen is wat mij betreft de belangrijkste taak van de overheid. Politie, justitie, defensie, verkeersveiligheid,... dus. Ik vind ook dat de zorg voor mensen die zelf niet voor zichzelf kunnen zorgen tot de kerntaken van de overheid behoren: ouderen, gehandicapten, kinderen. Onderwijs bijvoorbeeld moet nog wel door de overheid gecontroleerd worden (daarmee bedoel ik niet zozeer de scholen, maar wel de leerplannen, leerplicht, enz).

Er zijn nog wel meer taken die de overheid van mij mag uitoefenen hoor, ik beperk me nu even tot deze voorbeelden. Wat zeker n�*ét onder de voogdij van de overheid hoort te vallen: media, ruimtelijke ordening, posterijen, spoorwegen, busmaatschappijen, telefonie, ...

Als we al eens begonnen met een hele rist overheidsbedrijven te privatiseren, dat zou al een hele sprong voorwaarts zijn, die iedereen ten goede komt.

De Garde
14 september 2007, 09:36
[quote=De Garde;2922249]

Akkoord: FN zijn knoeiers eerste klas. En je hebt gelijk: mocht het VB zich uitbreiden tot een nationale partij, zou het ook in Wallonië bekwaam politiek personeel kunnen aantrekken en er een mooi stemmenpercentage weg kunnen kapen. De partij beschikt immers over een enorm professioneel propaganda-apparaat, goede redenaars, voldoende geld en actieve militanten.

Maar je gaat aan één belangrijk aspect voorbij. Je gaat immers uit van een bestaande partij die zijn activiteiten uitbreid tot een ander landsdeel. Het VB bestaat al, heeft geld, militanten en know-how op vlak van propaganda en kan daardoor mensen aantrekken.

Het is echter veel moeilijker een nieuwe partij uit te bouwen, of het zieltogende (organisatorisch enz, op electoraal vlak houden ze in het parlement stand als kleine partij) FN doen groeien. Daar kom ik terug op mijn oorspronkelijke stelling: het VB kon rekruteren uit de Vlaamse beweging, uit misnoegde VU-militanten en had zo een 'startkapitaal' aan militanten en politiek personeel. Door de inzet van die mensen konden de eerste stemmen gehaald worden, en kon later, na de uitbreiding van de standpunten, een fenomenale groei gerealiseerd worden.

FN kan niet rekruteren uit een bestaande beweging, enkel uit misnoegde, ongeorganiseerde burgers. Als je dan een incompetente leider hebt, is het zo goed als onmogelijk om een strak uitgebouwde partij als het VB te worden. Je spreekt over REX: ook die partij kon militanten en politiek personeel rekruteren uit een bestaande politieke beweging: de conservatieve vleugel van de Katholieke Partij.

En ja, het is mogelijk een partij op te bouwen zonder die bestaande beweging, zoals je aangeeft met je Frans voorbeeld. Maar bestaande netwerken zijn een serieus pluspunt, die de organisatie - zeker in het begin - héél wat makkelijker maakt.

Mijn idee was een volledige verhuis van het Vlaams Belang naar Wallonië, geen uitbreiding van de activiteiten (dat zou evengoed naar Nederland of Frankrijk kunnen zijn), maar ik denk dat je mijn insteek wel begrepen hebt.

Het klopt zeker dat het FN uit een minder groot netwerk heeft kunnen werven, hoewel er voldoende contactgroepen waren en zijn (ook met Frankrijk) om iets degelijk uit te bouwen. Maar, 't zijn en 't blijven knoeiers.

Het enige wat ik je wou laten inzien was dat de Vlaamse Beweging wel een rol heeft gespeeld bij de organisatie van het toenmalige Vlaams Blok maar geenszins noodzakelijk is om - wat men gangbaar maar zeer onterecht als containerbegrip bezigt - een extreem-rechtse partij te krijgen.

Pluche
14 september 2007, 12:16
Het is weer tijd om punten te geven! Hoeveel punten geven jullie Patriot!?

liberalist_NL
14 september 2007, 12:23
Ik vond het een erg leuke forumsessie, al mijn vragen zijn beantwoord, met een voldoenende inhoud. Aldus, een 9. 8-)

Firestone
14 september 2007, 12:24
Patriot! begon bijzonder sterk:

Even opmerken dat ik Firestone's advies ter harte zal nemen. ;)

Nadien bleek echter dat zijn mensenkennis te wensen overliet!

Firestone en Laya komen ook mee: van deze vrouwen verwacht ik immers dat ze in de brousse kunnen overleven. :p

Vandaar mijn strenge quotering.

Gun
14 september 2007, 14:37
ALGEMEEN

Nieuwe bezoekers
Van harte welkom aan:
vulpes
Raven
ZijneHeerlijkheid

Bezoekers sinds laatste sessie
Momenteel
120
Vorige
117
Verschil
3

Posts sinds laatste sessie
Momenteel
4149
Vorige
3786
Verschil
363

Huidige forummers
Huidige forummer 19 Patriot!
Vorige forummer 18 Raf
Vorige vorige forummer 17 Pietje

Aantal posts per sessie
- Raf blijft eenzaam aan de top
- Alleen laatste 6 forummers hebben meer posts dan gemiddelde

Aantal bezoekers per sessie
- Patriot! wordt top 3, Nynorsk blijft de top aanvoeren
- Buiten de laatste 5 forummers haalt enkel Kim meer dan het gemiddelde

Aantal posts in eigen sessie
- Patriot! wordt top 5, Raf blijft eenzaam aan de top
- Buiten de laatste 6 forummers halen enkel Kim en liberaliost_NL meer dan het gemiddelde

Aantal posts per bezoeker
- Raf blijft eenzaam aan de top

Aantal sessies bezocht per bezoeker
- Spijtig genoeg weinig oud-forummers te bespeuren, blijkbaar zijn de forummers minder geïnteresseerd in de andere

Aantal stille bezoeken
- Patriot! Wordt ook hier top 5

Aantal posts per bezoeker zonder eigen sessie
- Baseballpolitieker kruipt snel richting top

Aantal bezoekers met éénmalig bezoek
- 30 bezoekers hebben slechts in één draad berichten achter gelaten, evenveel als vorige week maar met de 3 nieuwe bezoekers wil dat zeggen dat we er ook 3 terug gezien hebben uit de lijst van vorige week

Aantal forummers op bezoek
- Een groot aantal bezoekers zien we amper terug na hun eigen sessie, Boadicea haalt hier ruim de 1ste plaats

Gemiddeld aantal posts per sessie (min 4)
- Nynorsk staan ruim op 1 maar heeft maar 4 sessies bezocht en is reeds forummer geweest

Forummers op bezoek bij forummers
- Linkse vogel kreeg maar liefst 15 forummers op bezoek, waarschijnlijk door nieuwsgierigheid omwille van zijn leeftijd en een aantal baude voorafgaandelijke stellingen
- De laatste weken loopt het duidelijk minder goed

Evaluatie na sessie
- Raf haalt 8.3 met maar liefst 37 bezoekers, een record, die een stem hebben uitgebracht

LEGENDE

Verklaring van het dashboard
- Telkens top 20 wordt getoond
- Sessie staat voor het n° van de sessie
- De laatste 3 forummers worden gehighlight
o Laatste in het geel
o Voorlaatste in het blauw
o Voorvoorlaatste in het grijs
- Wanneer er gemiddelden worden getoond wordt de score van de forummers die zich boven het gemiddelde bevinden vet gedrukt
- Bij de kandidaten vindt men de forummers die reeds aan de beurt geweest zijn en de kandidaat vervangers indien er zich geen nieuwe kandidaat zou voordoen
- Onder de grafiekjes vindt men de relatie m/v wat betreft het aantal forummers en hun score voor de betreffende grafiek, aangevuld met de mate waarin dames het beter(+)/slechter(-) doen dan de heren
- In de grafieken duidt de oppervlaktegrafiek het gemiddlede aan over alle sessies
- In de grafieken worden de scores van de dames in een lichtjes ander kleur getoond dan de heren
- De lijn-grafiek is een trendline gemeten volgens een polynomial met 3 vrijheidsgraden

Verklaring van de tabellen
- Aantal posts per sessie: Het aantal posts geplaatst in de bewuste sessie na het geven van de evaluatie
- Aantal bezoekers per sessie: Het aantal effectieve bezoekers die een bericht hebben achtergelaten in de bewuste sessie na het geven van de evaluatie
- Aantal posts in eigen sessie: Het aantal posts geplaatst in de bewuste sessie na het geven van de evaluatie door de forummer van de week zelf
- Aantal posts per bezoeker: Het totaal posts geplaatst in alle sessies na het geven van de evaluatie
- Aantal sessies bezocht per bezoeker: Het aantal sessies bezocht na het geven van de evaluatie
- Aantal stille bezoeken: Het aantal stille bezoeken, wat niet noodzakelijk het achterlaten van een posts noodzaakt, in de bewuste sessie na het geven van de evaluatie
- Aantal posts per bezoeker zonder eigen sessie: Het totaal posts geplaatst in alle sessies na het geven van de evaluatie uitgezonderd de posts van de forummers in hun eigen sessie
- Aantal bezoekers met éénmalig bezoek: Het aantal effectieve bezoekers die een bericht hebben achtergelaten in slechts één sessie na het geven van de evaluatie
- Evaluatie na sessie: Score ten gevolge van de punten uitgedeeld door de bezoekers
- Aantal forummers op bezoek: Het effectieve aantal sessies waar de bewuste forummer een bericht heeft achter gelaten
- Gemiddeld aantal posts per sessie (min 4): Het gemiddeld aantal posts per sessie pas gerekend vanaf 4 effectief bezochte sessies
- Forummers op bezoek bij forummers: Het aantal forummers dat een bezoek bracht in de sessie per forummer

Gun
14 september 2007, 14:38
ALGEMEEN

Diplomatius
14 september 2007, 14:53
Patriot nam de moeite om toch uitgebreid op de vragen te antwoorden, vaak onderbouwd met een persoonlijke mening, hetgeen m.i. de bedoeling van deze forumsessies is.

Geslaagd met brio, wat mij betreft.

Gun
14 september 2007, 15:03
Ik vond de sessie aan de zwakke kant, regelmatig vragen die gedurende lange tijd niet werden beantwoord, vragen die niet inhoudelijk werden beantwoord.

Sorry: 5

Pluche
14 september 2007, 15:11
Ik vond het ook niet zo een sterke sessie van mij een 6.

Pluche
14 september 2007, 15:21
Ik vond de sessie aan de zwakke kant, regelmatig vragen die gedurende lange tijd niet werden beantwoord, vragen die niet inhoudelijk werden beantwoord.

Sorry: 5

Patriot! kon 2 halve dagen en 1 avond zijn verjaardag niet aanwezig zijn, hij had beter zoals Pietje gepost: de volgende antwoorden geef ik bv morgenvroeg.

Misschien een tip voor volgende forummers.

Gun
14 september 2007, 15:25
Patriot! kon 2 halve dagen en 1 avond zijn verjaardag niet aanwezig zijn, hij had beter zoals Pietje gepost: de volgende antwoorden geef ik bv morgenvroeg.

Misschien een tip voor volgende forummers.Correct, was ik niet van op de hoogte

Patriot!
14 september 2007, 16:47
Goed, bedankt iedereen. Ik vind het wel spijtig dat debianfox, die hier niet eens geweest is, mij zomaar een 1 geeft. Ik vrees dat ik als tegengewicht mezelf een tien zal moeten geven. :(

Maar goed, nog veel plezier hier aan iedereen, ik ga dadelijk vertrekken naar Valencia. ;) Ciao!

Gun
14 september 2007, 16:54
Goed, bedankt iedereen. Ik vind het wel spijtig dat debianfox, die hier niet eens geweest is, mij zomaar een 1 geeft. Ik vrees dat ik als tegengewicht mezelf een tien zal moeten geven. :(

Maar goed, nog veel plezier hier aan iedereen, ik ga dadelijk vertrekken naar Valencia. ;) Ciao!
No worries, de extreeem lage scores worden een beetje statistisch verwerkt

Goeie reis!

DaBlacky
14 september 2007, 17:01
Aangezien Patriot! op een zeker moment zelfs mijn Vlaams nationalisme deed wankelen (door zijn argumentatie), vind ik dit een zeer goede forumsessie.

groene flamingant
14 september 2007, 18:48
Voor de forumsessie van Patriot geef ik een 7. Dat is geen uitschieter, noch positief, noch negatief.

Positief: Patriot nam de moeite en de tijd om de meeste vragen uitgebreid genoeg te beantwoorden. Hij liet zich ook niet provoceren en heeft een duidelijke overtuiging.

Mindere punten: Grote verrassingen ben ik in deze forumsessie niet te weten gekomen. Alhoewel in de standpunten van Patriot een duidelijke lijn zit, bleef één en ander nogal oppervlakkig: Geen diepgaande analyses of verrassende argumenten achter zijn communautaire standpunten en óók het economische bleef nogal oppervlakkig, maar misschien heeft dat laatste meer te maken met de oppervlakkigheid van de liberale ideologie zélf (of hoe ze momenteel wordt ingevuld).

Kort samengevat: Een 7 dus. Geen uitschieter maar gewoon de middelmaat en dat is OK. Van de BUB naar de VLD was reeds een stap vooruit, qua inzicht. Ook voor de toekomst is er dus nog wel enige groeimarge.

Trajanu$
14 september 2007, 19:23
peetriot is een nationalist. daar hou ik niet van. hij krijgt een 1.

Trajanu$
14 september 2007, 19:24
het economische bleef nogal oppervlakkig, maar misschien heeft dat laatste meer te maken met de oppervlakkigheid van de liberale ideologie zélf (of hoe ze momenteel wordt ingevuld).





Ja, dat is het. De Chicago school en zo, die eten tegen de noen hun boterhammekes mee choco, leggen een kaartje en keren dan tegen te vieren huiswaarts.


$.

Gun
14 september 2007, 19:27
peetriot is een nationalist. daar hou ik niet van. hij krijgt een 1.Ge zijt braaf Trajanu$, ge zijt braaf:?:roll:

Raf
14 september 2007, 19:42
peetriot is een nationalist. daar hou ik niet van. hij krijgt een 1.
Djeezes man... Wat voor een zielig creatuur ben jij? :?

Trajanu$
14 september 2007, 20:01
Ik ben zielig, dat staat buiten kijf. Zieligheid is immers een relatief begrip, vandaar dat ik zeg: ik ben graag zielig.

Dit gezegd zijnde vond ik het kleine stukje dat ik gelezen heb (misschien niet representatief, maar who cares - sry ik heb nu eenmaal niet zo veel tijd om alles te lezen) maar van bedenkelijke kwaliteit. Dit gekoppeld aan het feit dat ik nationalisme niet meer vind dan een staaltje van idiote na-aperij dat meestal elke vorm van intellectueele flexibiliteit ontbeert.

Vandaar een 1.


$.

Raf
14 september 2007, 20:35
Dit gezegd zijnde vond ik het kleine stukje dat ik gelezen heb (misschien niet representatief, maar who cares - sry ik heb nu eenmaal niet zo veel tijd om alles te lezen) maar van bedenkelijke kwaliteit. Dit gekoppeld aan het feit dat ik nationalisme niet meer vind dan een staaltje van idiote na-aperij dat meestal elke vorm van intellectueele flexibiliteit ontbeert.

Als je dan toch zo weinig van deze forumsessie gelezen hebt, zou je misschien het goede fatsoen kunnen opbrengen om niet de hele sessie te reduceren tot dat kleine, niet-representatieve stukje dat je ervan gelezen hebt om daar vervolgens de laagst mogelijke score aan te verbinden. Of kan je die "intellectuele flexibiliteit" niet opbrengen?

Maar goed, ik vind het al lovenswaardig dat je zelf weet hoe meelijwekkend je eigenlijk bent.

DaBlacky
14 september 2007, 22:01
peetriot is een nationalist. daar hou ik niet van. hij krijgt een 1.

En jij bent in de verste verte geen nationalist, he... :?

De Garde
14 september 2007, 22:05
Ik heb maar één vraag gesteld en daar een antwoord op gekregen dat mij als redelijk overkwam. Een 7 lijkt me daarom gepast.

Trajanu$
15 september 2007, 01:06
En jij bent in de verste verte geen nationalist, he... :?



:lol:


Ik woon zelfs sedert enige jaren niet meer in België.


Weet je, voor mij is een land een middel, geen doel. Ik sta bovendien open voor elk valabel argument pro en contra. Dat kun je van de meesten niet zeggen.

Trajanu$
15 september 2007, 01:08
Maar goed, ik vind het al lovenswaardig dat je zelf weet hoe meelijwekkend je eigenlijk bent.



Uit uw mond is het bijna een compliment 8-)

Raf
15 september 2007, 07:50
Uit uw mond is het bijna een compliment 8-)
Zo is het nochtans niet bedoeld.

Hertog van Gelre
15 september 2007, 08:04
Op de vragen die ik stelde over zijn BUB-verleden gaf Patriot openhartig antwoord zonder 'na te trappen''. Dat vind ik netjes.
Voor de rest bleven de antwoorden mij iets teveel aan de oppervlakte of te weinig beargumenteerd. Desalniettemin een 8.

luc broes
24 januari 2008, 17:43
Patriot heeft (te) veel zelfvertrouwen.
Bij de beoordeling geeft hij zichzelf 10/10 !!

Patriot!
24 januari 2008, 18:28
Compensatie voor de 1 van Trajanus.