PDA

View Full Version : Joëlle Milquet grote overwinnaar crisis


Zwartengeel
6 september 2007, 11:45
(Belga) Uit een enquête bij 3.500 lezers van Vers l'Avenir blijkt dat Joëlle Milquet (cdH) als grote overwinnaar uit de crisis rond het formatieberaad komt.

http://images.mds.prd.skynet.be/News/Headline/158_198272_1.jpg
© Belga

De lezers werden bevraagd over de competenties van drie partijleiders van oranje-blauw. Milquet wint fors aan populariteit en vertrouwen.

Eind mei, aan de vooravond van de verkiezingen, werd een gelijkaardige enquête gevoerd. Terwijl Milquet in mei nog goed was voor een globale score van 6, scoort ze vandaag 7,1 in de rondvraag. Didier Reynders scoorde eerst 6,1 en nu 6,8. Yves Leterme gaat van 5,8 naar 5.

Leterme scoort bij de lezers van Vers l'Avenir minder goed op het vlak van politieke durf en beslissingen nemen. Milquet scoort het best van de drie op vlak van durf, beslissingen nemen, het overbrengen van een visie, vertrouwen inboezemen en een consensus zoeken. (DWM)

Het is dus duidelijk dat volharden in de boosheid en onverzettelijkheid door de Franstalige kiezer beloond wordt. Met dit signaal naar de onderhandelaars komt de grote 'boem' dus alweer een stapje dichterbij.

Tegendradigaard
6 september 2007, 13:07
Het is dus duidelijk dat volharden in de boosheid en onverzettelijkheid door de Franstalige kiezer beloond wordt. Met dit signaal naar de onderhandelaars komt de grote 'boem' dus alweer een stapje dichterbij.

Ik hoop dat ze nog een tijdje blijft volharden in haar NON zodat de Vlamingen het op den duur echt kotsmoe zijn .... Go Joelleke go...

Ik ben trouwens van oordeel dat als de Republiek Vlaanderen het daglicht ziet ten gevolge van haar NON, een van de eerste daden van de eerste Vlaamse regering zou moeten zijn haar het ereburgerschap van Vlaanderen aan te bieden voor het ingang doen vinden van de zelfstandigheidsgedachte in de gemiddelde Vlaamse huiskamer.

Gun
6 september 2007, 13:23
Dezeweek in Humo: "'In het diepst van hun gedachten weten de Vlamingen wel dat Brussel niet écht bij Vlaanderen hoort'"

stropdrager
6 september 2007, 13:28
Dezeweek in Humo: "'In het diepst van hun gedachten weten de Vlamingen wel dat Brussel niet écht bij Vlaanderen hoort'"

Heeft Milquet dat gezegd?

Gun
6 september 2007, 13:34
Heeft Milquet dat gezegd?Oui Oui!;-)

Knuppel
6 september 2007, 13:37
Homogeen


Volgens CDH-voorzitster Joëlle Milquet is Vlaanderen voor de Vlamingen het enige politieke niveau dat nog telt. ‘Dat komt omdat Vlaanderen een vrijwel homogeen grondgebied heeft’, luidt het in Humo. ‘Je hebt natuurlijk altijd het probleem Brussel, maar diep in hun hart weten de Vlamingen wel dat die stad niet echt bij Vlaanderen hoort.’
http://standaard.typepad.com/kreten_en_gefluister/

Knuppel
6 september 2007, 13:37
Wishful thinking van Milquet dus.

AdrianHealey
6 september 2007, 13:44
Grappig hoe jullie betere analyses kunnen maken over de persoon Milquet dan BDW.

DenDane
6 september 2007, 15:17
We wachten met veel ongeduld op jouw analyse !

Jazeker
6 september 2007, 16:01
Grappig hoe jullie betere analyses kunnen maken over de persoon Milquet dan BDW.

Grappig hoe hautain een scheet in een fles als jij kan zijn.

baseballpolitieker
6 september 2007, 16:48
De Walen gaan ons onafhankelijk maken, jippie!!!!!!:-D

evilbu
6 september 2007, 17:58
De Walen gaan ons onafhankelijk maken, jippie!!!!!!:-D
Serieus, dat zou wel in ons voordeel zijn. Nog beter zou zijn als ze gaan lopen bij de eenzijdige splitsing van BHV, want dat is gewoon de uitvoering van de grondwet. Een volk dat zich daarvoor afscheurt, een tweetalige stad ontneemt aan een ander volk en op de koop toe nog op agressieve wijze een hapje uit onze deelstaat wil pakken...hoe zou dat overkomen bij de internationale gemeenschap;-) :thumbsup:

evilbu
6 september 2007, 17:59
Heeft Milquet dat gezegd?
Dat en meer, "ik zou graag Brussel en Wallonië één homogeen grondgebied zien worden.":-o

Zwartengeel
6 september 2007, 18:10
http://standaard.typepad.com/kreten_en_gefluister/


De gemeentescholen van de Brusselse gemeente Ukkel besteden voortaan een aantal lesuren aan volksliederen. De leerlingen zullen ook de Brabançonne en het Europees volkslied aangeleerd krijgen. Dat meldde het kabinet Armand De Decker (MR), senaatsvoorzitter en burgemeester van Ukkel. ‘In de huidige context is het belangrijk dat de Franstaligen gehecht blijven aan België en dit door een reële kennis van hun nationaal volkslied.’

:lolabove:

Jazeker
6 september 2007, 18:12
:lolabove:

http://www.markwang.com/log/images/parade1.jpg

Je kan niet vroeg genoeg met indoctrinatie beginnen...

kelt
6 september 2007, 18:34
Het probleem is niet "Brussel",het probleem is "Brussel-Halle-Vilvoorde" en het "bestatigen" van het feit dat "Brussel " en "Halle-Vilvoorde" verschillende zaken zijn geworden de laatste,pakweg,100 jaar.....Er zijn geen Vlaamse territoriale eisen aangaande Brussel,er liggen wel degelijk "Brussels-Waalse" eisen klaar ,aangaande Vlaanderen :evil:


Welke visie Milquet overbrengt...tja.....kolonialisme,arrogantie,aanst uren op economische zelfmoord van gans haar regio.........moet kunnen natuurlijk :?

Knuppel
6 september 2007, 18:40
Aaan het ontbreken van reactie te zien hebben AdrianHealey en de overige belgicisten geen probleem met deze 'visie' van Milquet....

straatrue
6 september 2007, 18:53
Dezeweek in Humo: "'In het diepst van hun gedachten weten de Vlamingen wel dat Brussel niet écht bij Vlaanderen hoort'"

Het is jammer dat het zo gelopen is, maar ze heeft gelijk: Brussel heeft zich ontwikkeld tot een voornamelijk Franstalige, ietwat speciale stad.

In elk geval een stad waar veel Vlamingen nooit komen maar waar ze wel een mening over hebben.

AdrianHealey
6 september 2007, 18:55
Grappig hoe hautain een scheet in een fles als jij kan zijn.

Kan je niet beter? :(
(Dat is btw een directe persoonlijke aanval. Ik zou willen dat je daar mee stopte. Het is niet de eerste keer.)

Maar kom, geef me maar gewoon gelijk. Zelfs Bart De Wever - die toch een goed aantal dagen met mevrouw Milquet heeft zitten discussieren - heeft een veel gematigdere indruk van haar. Zelfs hij zegt dat ze niet mevrouw non is en dat ze bereid was tot praten. Enfin, als jullie het béter weten, dan ga ik jullie natuurlijk niet tegen spreken.


Aaan het ontbreken van reactie te zien hebben AdrianHealey en de overige belgicisten geen probleem met deze 'visie' van Milquet....

Aaan het ontbreken van een reactie zo'n conclusie vastbinden? Moet kunnen.

Wel. Ik vind Brussel noch een stad die duidelijk bij Vlaanderen, noch duidelijk bij Wallonië hoort. Op het geografische aspect na dan. Dat lijkt me duidelijk.

Jazeker
6 september 2007, 19:52
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2907023#post2907023)
Grappig hoe hautain een scheet in een fles als jij kan zijn.

Kan je niet beter?
...
Maar kom, geef me maar gewoon gelijk.

:|

Jazeker
6 september 2007, 19:53
(Dat is btw een directe persoonlijke aanval. Ik zou willen dat je daar mee stopte. Het is niet de eerste keer.)

Je smeekt er dan ook om. Ik wil je gewoon ter wille zijn.

AdrianHealey
6 september 2007, 20:16
Ach kom, probeer af en toe eens inhoudelijk te reageren. 't zou eens wat anders zijn.

baseballpolitieker
6 september 2007, 20:17
Ach kom, probeer af en toe eens inhoudelijk te reageren. 't zou eens wat anders zijn.Idd.:roll:

Jazeker
6 september 2007, 20:40
Ach kom, probeer af en toe eens inhoudelijk te reageren. 't zou eens wat anders zijn.

Als jij inhoud aanbrengt, dan wil ik daarop reageren. Als het weer een blasé en arrogant stukje "geef me toch gelijk" of enig ander stukje is waarin je gewoon je minachting uit zonder ten gronde te reageren, dan laat ik dat liever. Je mag me desnoods kortaf II noemen.

En wat ik hier nu van je quote is een perfect voorbeeld.

Maar goed... zullen we Adrian eens aan het werk zien?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=2907276&postcount=2

Eerste reply over de boetes die het kabinet Landuyt krijgt omtrent de lawaaihinder over Brussel. Een complex dossier dat een oplossing behoeft. Hoe inhoudelijk is dat? En je bent verdomd snel om altijd eerste replyer te zijn met een non-reply. Vraag me alsjeblieft niet om inhoudelijk te reageren tov. jou. :roll:

stropdrager
7 september 2007, 09:30
In elk geval een stad waar veel Vlamingen nooit komen maar waar ze wel een mening over hebben.

Daarom dus dat elke ochtend de wegen en de treinen richting Brussel overvol zitten. :roll:

Kortaf
7 september 2007, 09:54
Je mag me desnoods kortaf II noemen.

En Healey Mohammed Said al-Sahhaf II...

"Er zijn geen bewijzen", is zijn tot nu toe stevigste repliek.

"Kom, geef me maar gelijk" is dan weer uiterst geschikt voor een handtekening. Alleen Nello deed destijds beter.

Enfin, bedankt toch voor het compliment. :-)

AdrianHealey
7 september 2007, 09:56
Als jij inhoud aanbrengt, dan wil ik daarop reageren. Als het weer een blasé en arrogant stukje "geef me toch gelijk" of enig ander stukje is waarin je gewoon je minachting uit zonder ten gronde te reageren, dan laat ik dat liever. Je mag me desnoods kortaf II noemen.

En wat ik hier nu van je quote is een perfect voorbeeld.

Maar goed... zullen we Adrian eens aan het werk zien?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=2907276&postcount=2

Eerste reply over de boetes die het kabinet Landuyt krijgt omtrent de lawaaihinder over Brussel. Een complex dossier dat een oplossing behoeft. Hoe inhoudelijk is dat? En je bent verdomd snel om altijd eerste replyer te zijn met een non-reply. Vraag me alsjeblieft niet om inhoudelijk te reageren tov. jou. :roll:

Het is niet mijn fout dat jij uit die post niet mijn uiterst genuanceerde mening kunt halen.

Voor de duidelijkheid; ik lach de Belgische overheid uit. Je zou denken dat dát hier in goede aarde zou vallen. Maar blijkbaar niet.

Zo vaak zeg ik trouwens niet 'geef me toch gelijk'. Waarom je dat blijft herhalen, snap ik niet goed.

AdrianHealey
7 september 2007, 09:57
En Healey Mohammed Said al-Sahhaf II...

"Er zijn geen bewijzen", is zijn tot nu toe stevigste repliek.

Zucht. Ja, ze was ongenuanceerd. En ja, ik heb ze al genuanceerd.
Ik ben benieuwd of jullie dezelfde soort van eerlijkheid ten toon gaan willen spreiden.

"Kom, geef me maar gelijk" is dan weer uiterst geschikt voor een handtekening. Alleen Nello deed destijds beter.

Ik kan me dat vaag herinneren. In welke discussie was dat eigenlijk?

Jong N-VA'er
7 september 2007, 12:35
http://www.markwang.com/log/images/parade1.jpg

Je kan niet vroeg genoeg met indoctrinatie beginnen...

Haha treffender kan dit voorbeeld niet voor de francofonie:-P

Jong N-VA'er
7 september 2007, 12:37
Milquet moet eens zwijgen. Ze haalt ocharme 17 % in Wallonië. Haar Vlaamse tegenhanger bijna het dubbele.
Alhoewel ja, hoe meer ze de Vlamingen de gordijnen injaagt, hoe ongeliefder de Vlamingen tegenover die francofonen gaan staan...;-)

Ik was trouwens gisteren nog in Brussel: een beter voorbeeld van wat er gebeurt als Franstaligen de dienst er uitmaken, kan je niet hebben!
Precies de Albanese hoofdstad Tirana, maar dan int groot.

Jazeker
7 september 2007, 16:46
En Healey Mohammed Said al-Sahhaf II...

"Er zijn geen bewijzen", is zijn tot nu toe stevigste repliek.

"Kom, geef me maar gelijk" is dan weer uiterst geschikt voor een handtekening. Alleen Nello deed destijds beter.

Enfin, bedankt toch voor het compliment. :-)

Vergeet "en de rest is semantiek" ook niet.

Kortaf
7 september 2007, 17:16
Vergeet "en de rest is semantiek" ook niet.

Maar zijn specialiteit is toch wel standpunt X dagenlang met would-be argumenten af te breken, om dan te besluiten met: "Ik weet dat het voor jou moeilijk is te lezen wat er staat, maar voor de laatste keer, ik ben een uitgesproken voorstander van standpunt X. Ik zou willen dat je me daarop afrekent".

Jazeker
7 september 2007, 17:20
Maar zijn specialiteit is toch wel standpunt X dagenlang met would-be argumenten af te breken, om dan te besluiten met: "Ik weet dat het voor jou moeilijk is te lezen wat er staat, maar voor de laatste keer, ik ben een uitgesproken voorstander van standpunt X. Ik zou willen dat je me daarop afrekent".

:-D

robert t
7 september 2007, 17:59
Milquet moet eens zwijgen. Ze haalt ocharme 17 % in Wallonië. CDH heeft bij de laatste verkiezingen 10 % behaald. Waar haal jij die 17 %?

baseballpolitieker
7 september 2007, 18:00
CDH heeft bij de laatste verkiezingen 10 % behaald. Waar haal jij die 17 %?In WALLONIE 17%.?