PDA

View Full Version : De keien van de Wetstraat


Gun
8 september 2007, 12:59
Bart De Wever wordt door Ivan De Vadder & Kathleen Cools. Cools & De Vadder graven soms diep en gaan som ver in hun interpretataties.

Bekijk hier de volledige versie van het Canvas-programma. (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/mediatheek/1.178117)

Uw socre voor Bart De Wever?

maarte
8 september 2007, 13:09
Ik vond het een rare defenitie van conservatief
Wat bart daar conservatief noemt is toch eerder zeer Liberaal-conservatief
Ik dacht dat conservatieven ook eerder behoudsgezind waren, blijkbaar zag ik dat dan altijd verkeerd

evilbu
8 september 2007, 13:12
http://media.vrtnieuws.net/2007/09/IN463R3LFONL0708077622962.mxf_h263hi.mp4

Om het filmpje rechtstreeks te downloaden.;-)
Veel handiger en leuker dan die streams die je niet kan terugspoelen.;-)

end
8 september 2007, 13:38
Ivan stelt soms echt wel vreemde en zelfs irrelevante vragen.

robert t
8 september 2007, 13:42
Bart De Wever wordt door Ivan De Vadder & Kathleen Cools. Cools & De Vadder graven soms diep en gaan som ver in hun interpretataties.

Bekijk hier de volledige versie van het Canvas-programma. (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/mediatheek/1.178117)

Uw socre voor Bart De Wever? BDW heeft de test goed doorstaan. Zelfs op de heikele kwestie met DD heeft hij zijn ziel blootgelegd. Geen rond-de-pot draaierij. Hij komt er versterkt uit.

Zwartengeel
8 september 2007, 13:42
Ivan stelt soms echt wel vreemde en zelfs irrelevante vragen.

Typische gedraging bij de herauten van onze rode staatspers wanneer ze geconfronteerd worden met Vlaams-nationalisten.

Jong N-VA'er
8 september 2007, 13:50
Vera Dua komt er nu zeker niet meer goed uit. Die blijkt plots zelf te voldoen aan de definitie van navelstaarderij.
Ik vond zijn argumenten altijd zeer goed. Hij weet goed waar hij naartoe wil. Hij heeft me eigenlijk zelfs nog verrast. Ik weet nu zeker dat ik bij de N-VA thuishoor. De stroming die De Wever aanhangt komt in zeer grote lijnen overeen met die van mezelf.
Tevens heeft hij de linkse, Belgicistische goegemeente weer enkele tikken uitgedeeld en Herman De Croo...als voormalig Eerste Burger van het land zou hij zich eens wat meer manieren mogen hebben.

Gun
8 september 2007, 14:08
Ivan stelt soms echt wel vreemde en zelfs irrelevante vragen.
Correct, en het stoort!

Ernst
8 september 2007, 14:24
Bart De Wever => een fantastische jonge man.
Een man naar mijn hart.

1/Spreekt perfect vlaams ...
2/Spreekt zonder haperen ... zet daar de croo ... of anderen ernaast -> die verdampen gewoon ...
3/INHOUD
4/realist
5/zeer ruime visie
6/droge grappen
....

:magniet: ik zou hem een 5 geven maar jammergenoeg , ik ben nog steeds een vreemdeling :magniet:

Gun
8 september 2007, 14:25
Bart De Wever => een fantastische jonge man.
Een man naar mijn hart.

1/Spreekt perfect vlaams ...
2/Spreekt zonder haperen ... zet daar de croo ... of anderen ernaast -> die verdampen gewoon ...
3/INHOUD
4/realist
5/zeer ruime visie
6/droge grappen
....

:magniet: ik zou hem een 5 geven maar jammergenoeg , ik ben nog steeds een vreemdeling :magniet:Nog 22 berichtjes en je kan/mag ook stemmen

Ernst
8 september 2007, 14:31
Nog 22 berichtjes en je kan/mag ook stemmen

nu nog 21 berichtjes ,
dank u vriendelijk voor uw aanmoediging :lol:

Jong N-VA'er
8 september 2007, 14:50
nu nog 21 berichtjes ,
dank u vriendelijk voor uw aanmoediging :lol:

De andere onderwerpen eens aflopen, u zal snel aan de 100 zitten;)

UFSIA
8 september 2007, 14:59
http://media.vrtnieuws.net/2007/09/IN463R3LFONL0708077622962.mxf_h263hi.mp4

Om het filmpje rechtstreeks te downloaden.;-)
Veel handiger en leuker dan die streams die je niet kan terugspoelen.;-)
Ik heb het gedownload en op bureaublad geplaatst, maar hoe/waarmee moet ik het afspelen ?

windows mediaspeler lukt niet en pakweg quicktime wil ik op mijn pc niet zetten.


mvg. Sint Ignacius

Rene Artois
8 september 2007, 14:59
De andere onderwerpen eens aflopen, u zal snel aan de 100 zitten

Had u beter niet gezegd want daar is hij nu mee bezig. Elders post die kwiet 3x zelfde bericht. Dan wordt het wel erg gemakkelijk.

HAMC
8 september 2007, 15:15
Bart De Wever => een fantastische jonge man.
Een man naar mijn hart.

1/Spreekt perfect vlaams ...
2/Spreekt zonder haperen ... zet daar de croo ... of anderen ernaast -> die verdampen gewoon ...
3/INHOUD
4/realist
5/zeer ruime visie
6/droge grappen
....

:magniet: ik zou hem een 5 geven maar jammergenoeg , ik ben nog steeds een vreemdeling :magniet:

7/is een gefrustreerde neuroticus.

Fieseler
8 september 2007, 15:26
Ik heb vannacht BDW aan het werk gezien.
Vooreerst: ik heb niet op hem gestemd omdat ik als vlaams nationalist mijn wagentje niet wil aanhangen aan (en zien verdwijnen in) een belgicistische en onbetrouwbare familie.
Maar:
BDW heeft mij niet ontgoocheld...meer nog...hij heeft mij verschrikkelijk gecharmeerd door zijn blijk van enorme intelligentie, elokwentie en intellectuële konsekwentie.
Het is met die laatste eigenschap dat hij een Devadder (als diender van de linkse en anti vlaamse VRT-ideologie) gewoon heeft weggespeeld.
Dit heb ik nog nooit eerder gezien...zelfs niet van een steengoede FDW.
Om duimen en vingers van af te likken.
Op een bepaald ogenblik werd het verschil in niveau zelfs genant voor Devadder. We zien nu voor één keer tot wat een gesprek waarbij je de geïnterviewde moet laten uitspreken kan leiden.
Vorig jaar heb ik op dit forum reeds vermeld dat ik BDW één van de allersterkst debaters vond van onze nationale politiek.
Na deze nacht weet ik ook hoe dat komt.

Van mij krijgt hij een vijf.

Ik zal het dan ook ten zeerste betreuren als dit talent door de macht én de gewoonte van de tjevenpolitiek, de voor de hand liggende mediatieke karaktermoord en het vals spel van het establishment zal door de mangel worden gehaald.
BDW heeft vannacht mijn borst als vlaams nationalist van fierheid doen zwellen.
Van mij krijgt hij een 5.

evilbu
8 september 2007, 15:35
Ik heb het gedownload en op bureaublad geplaatst, maar hoe/waarmee moet ik het afspelen ?

windows mediaspeler lukt niet en pakweg quicktime wil ik op mijn pc niet zetten.


mvg. Sint Ignacius
:-( Enkel quicktime doet het bij mij.

Herr Oberst
8 september 2007, 15:48
Een vier. Vooral toen het over conservatisme ging en toen hij Ivan de Vadder inmaakte met zijn verwijzing naar Fidel Castro, vond ik hem het beste. Zijn visie komt misschien niet met de mijne overeen, maar hij is in ieder geval één van de beste politici die we in dit land hebben.

ZERO
8 september 2007, 16:08
Ik heb het gedownload en op bureaublad geplaatst, maar hoe/waarmee moet ik het afspelen ?

windows mediaspeler lukt niet en pakweg quicktime wil ik op mijn pc niet zetten.


mvg. Sint Ignacius
De wmv versie:
http://media.vrtnieuws.net/2007/09/IN463R3LFONL0708077622962.mxf_h263hi.asf

Patrik
8 september 2007, 16:15
De eerste keer dat ik DEWEVER gehoord heb.

Wat een superintelligente man. 5 op 5.

Ik blijf bij het VB tenzij er werkelijk iets goed uit de bus komt.
Ik meende te horen dat er wel toegevingen zullen zijn over BHV.

Afwachten en zien.

Ivan DEVADDER was pathetisch en de haat voor het Vlaamse
nationalisme was overduidelijk.

Maar BDW heeft hem elke keer mat gezet.

robert t
8 september 2007, 16:42
Ik heb vannacht BDW aan het werk gezien.
Vooreerst: ik heb niet op hem gestemd omdat ik als vlaams nationalist mijn wagentje niet wil aanhangen aan (en zien verdwijnen in) een belgicistische en onbetrouwbare familie.
Maar:
BDW heeft mij niet ontgoocheld...meer nog...hij heeft mij verschrikkelijk gecharmeerd door zijn blijk van enorme intelligentie, elokwentie en intellectuële konsekwentie.
Het is met die laatste eigenschap dat hij een Devadder (als diender van de linkse en anti vlaamse VRT-ideologie) gewoon heeft weggespeeld.
Dit heb ik nog nooit eerder gezien...zelfs niet van een steengoede FDW.
Om duimen en vingers van af te likken.
Op een bepaald ogenblik werd het verschil in niveau zelfs genant voor Devadder. We zien nu voor één keer tot wat een gesprek waarbij je de geïnterviewde moet laten uitspreken kan leiden.
Vorig jaar heb ik op dit forum reeds vermeld dat ik BDW één van de allersterkst debaters vond van onze nationale politiek.
Na deze nacht weet ik ook hoe dat komt.

Van mij krijgt hij een vijf.

Ik zal het dan ook ten zeerste betreuren als dit talent door de macht én de gewoonte van de tjevenpolitiek, de voor de hand liggende mediatieke karaktermoord en het vals spel van het establishment zal door de mangel worden gehaald.
BDW heeft vannacht mijn borst als vlaams nationalist van fierheid doen zwellen.
Van mij krijgt hij een 5.Proficiat Fieseler voor je objectieve en juiste analyse. Niet evident voor een politieke tegenstrever. Een 10 op 10 van deze onafhankelijke nationalist.

Patrik
8 september 2007, 16:57
Ik moet erkennen dat BDW mijn gedachtengoed uitgedrukt heeft
op een manier die ikzelf niet kan doen. Ik heb dat talent niet.

Iemand vergelijkt FDW met BDW.

Dat is een onmogelijke vergelijking. BDW staat intellectueel ver
boven alle Vlaamse en Belgische politiekers.

Ik heb het nu reed drie keer bekeken en ik vind het spijtig
dat hij niet bij het VB is.

Zwartengeel
8 september 2007, 17:15
7/is een gefrustreerde neuroticus.

Omdat hij er niks van kent of omdat hij bij de verkeerde partij zit?

De schoofzak
8 september 2007, 17:45
Ik vond het Weverke ook ijzersterk.

straatrue
8 september 2007, 17:50
Alleen jammer dat hij zijn talent vergooit voor de verkeerde zaak.

Pas als je kunt samenwerken met mensen die niet altijd van dezelfde mening zijn, ben je een groot statsman.

omaplop
8 september 2007, 17:56
Als samenwerken betekent toegeven, dan zal De Wever idd nooit een groot staatsman worden, maar naar mijn mening is hij goed bezig en al wordt hij in de francofone pers als een boeman afgeschilderd, hij is een Vlaming naar mijn hart, welbespraakt, humoristisch en vooral met een doel dat hij , zonder direct stukken te willen maken, toch niet uit het oog verliest.

Bovendien iemand die zeer gevat kan antwoorden en de addertjes onder het gras direct bespeurt en ze aanpakt. Recht voor de vuist ook zonder beledigend te zijn.

5/5

Een van de grootste politiekers voor het ogenblik

robert t
8 september 2007, 18:20
Alleen jammer dat hij zijn talent vergooit voor de verkeerde zaak.

Wat jij een verkeerde zaak noemt is voor anderen de evidentie zelf. Indien je dit niet aanvaardt ben je geen democraat.Pas als je kunt samenwerken met mensen die niet altijd van dezelfde mening zijn, ben je een groot statsman.In Humo (een onverdachte linkse bron)zegt Mv. Milquet (alias Mme non) dat BDW haar favoriete mede-onderhandelaar is, op menselijk vlak dan. Je zal dus uit een andere vaatje moeten tappen.

robert t
8 september 2007, 18:26
Omdat hij er niks van kent of omdat hij bij de verkeerde partij zit?Nee, omdat hij regelmatig uithaalt naar het VB, wat ik b.t.w. betreur. Voor sommige partijslaafjes dus een man die moet afgemaakt worden.

HAMC
8 september 2007, 18:28
Omdat hij er niks van kent of omdat hij bij de verkeerde partij zit?

Omdat hij leeft om het VB te bekampen. Alles wat hij doet is in functie van het VB te bekampen. Omdat hij daarvoor leeft.

U gaat me toch niet vertellen dat dat normaal is of wat?

Jazeker
8 september 2007, 18:35
Ik heb vannacht BDW aan het werk gezien.
Vooreerst: ik heb niet op hem gestemd omdat ik als vlaams nationalist mijn wagentje niet wil aanhangen aan (en zien verdwijnen in) een belgicistische en onbetrouwbare familie.
Maar:
BDW heeft mij niet ontgoocheld...meer nog...hij heeft mij verschrikkelijk gecharmeerd door zijn blijk van enorme intelligentie, elokwentie en intellectuële konsekwentie.
Het is met die laatste eigenschap dat hij een Devadder (als diender van de linkse en anti vlaamse VRT-ideologie) gewoon heeft weggespeeld.
Dit heb ik nog nooit eerder gezien...zelfs niet van een steengoede FDW.
Om duimen en vingers van af te likken.
Op een bepaald ogenblik werd het verschil in niveau zelfs genant voor Devadder. We zien nu voor één keer tot wat een gesprek waarbij je de geïnterviewde moet laten uitspreken kan leiden.
Vorig jaar heb ik op dit forum reeds vermeld dat ik BDW één van de allersterkst debaters vond van onze nationale politiek.
Na deze nacht weet ik ook hoe dat komt.

Van mij krijgt hij een vijf.

Ik zal het dan ook ten zeerste betreuren als dit talent door de macht én de gewoonte van de tjevenpolitiek, de voor de hand liggende mediatieke karaktermoord en het vals spel van het establishment zal door de mangel worden gehaald.
BDW heeft vannacht mijn borst als vlaams nationalist van fierheid doen zwellen.
Van mij krijgt hij een 5.

Beter kon ik het zelf niet uitdrukken. Waren er maar meer De Wever's in de Vlaamse politiek. En ik hoop met je mee dat de CD&V hem niet verder gaat vergiftigen zoals met de "DD crisis".

Ik was ooit N-VA lid en hoewel hij ooit een belangrijke rol speelde bij het laten ontploffen van de door Anciaux compleet belachelijk gemaakte VU, is Bourgeois voor mij wat van zijn sokkel gevallen. Maar BDW heeft me buiten zijn raar avontuur met DD nooit echt teleurgesteld. En als ik hoor hoe open en nederig hij spreekt over zijn misstappen dan zou ik zeggen dat die man bijna een unicum is in de politiek. Elk ander politicus zou zich verdedigen alsof zijn/haar leven ervan afhing, Bartje haalt zijn schild weg en zegt "shoot if you want".

Het is een groots man maar o zo klein tegen de regimemachine.

Jazeker
8 september 2007, 18:38
Omdat hij leeft om het VB te bekampen. Alles wat hij doet is in functie van het VB te bekampen. Omdat hij daarvoor leeft.

U gaat me toch niet vertellen dat dat normaal is of wat?

En zo begint het schietspel weer. Geloof me, als VB-sympathisant kijk ik met erg veel wrangheid naar hoe het VB ook op BDW schiet. Misschien kunnen we ooit een draadje starten over wie begon, maar het moge duidelijk zijn dat het VB de geboorte van de N-VA nooit goed verwerkt heeft net omdat dat directe concurrentie was.

Knuppel heeft in deze gelijk dat als Vlaanderen onafhankelijk wordt, het zal zijn ondanks eerder dan dankzij de Vlaams-nationalisten.

straatrue
8 september 2007, 18:49
Net het programma bekeken: BDW lijkt wel een pater die overal een draai kan aan geven.
Beetje de stijl van Danneels en Dokter d'hooghe van Club Brugge : ze weten ook op alles een antwoord door alles in hun voordeel te draaien.

Hij relativeert zichzelf ook voortdurend: bijvoorbeeld zijn slecht karakter.
Zoals bij Rik Torfs is dat de eerste keer leuk; maar na een tijdje is het toch afgezaagd.

HAMC
8 september 2007, 18:57
En zo begint het schietspel weer. Geloof me, als VB-sympathisant kijk ik met erg veel wrangheid naar hoe het VB ook op BDW schiet. Misschien kunnen we ooit een draadje starten over wie begon, maar het moge duidelijk zijn dat het VB de geboorte van de N-VA nooit goed verwerkt heeft net omdat dat directe concurrentie was.

Knuppel heeft in deze gelijk dat als Vlaanderen onafhankelijk wordt, het zal zijn ondanks eerder dan dankzij de Vlaams-nationalisten.

Daar waar u zegt dat de NVA concurrentie is daar vergist u zich volgens mij. De (Vlaamse) regering die volgens mij de meest natuurlijke is, is VB NVA LDD. Dit kan echter niet gebeuren zolang BDW aan het roer staat in de NVA.

Dus het beste wat kan gebeuren is volgens mij het plan van de CD&V, het verbranden van BDW en de NVA in de volgende regeringsvorming. Dan kan eindelijk de overschot van de NVA met zijn meest natuurlijke partner gaan samenwerken, namelijk het VB.

Waarom denkt u dat BDW het VB blijft "bashen"? Om toch maar ten allen prijze met de Belgen te kunnen samenwerken. Om maar zeker zelf niet in de Belgische ban geslagen te worden. BDW weet goed genoeg dat het cordon is opgericht omdat het VB separatisten waren, met marokanen heeft het niets te zien, wie dat beweerd is een Belgische leugenaar of een onnozele naiveling..

BDW zijn uitleg dat we Belgie stap voor stap gaan afbouwen, want het VB wil het ineen keer afbreken - waarover hij dan zegt de Walen zullen dat niet toelaten, slaat nergens op, de Walen zullen met hem zeker niet samenwerken om belgie stap voor stap af te breken. En BDW is zeker niet zo onnozel dat hij dat zelf gelooft.

BDW wil de macht en hij gaat ons daarvoor keer op keer verraden, wacht maar af.

Het positieve aan de verbranding van BDW en de NVA hebt ik al gzegd, eindelijk kunnen we dan voortwerken aan een onafhankelijk Vlaanderen. Want tegenwoordig blijken er veel mensen te zijn die alle heil voor Vlaanderen verwachten van de Belgische partijen, die gaan dan ook voor de zoveelste maal bedrogen uitkomen.

straatrue
8 september 2007, 19:14
Want tegenwoordig blijken er veel mensen te zijn die alle heil voor Vlaanderen verwachten van de Belgische partijen, die gaan dan ook voor de zoveelste maal bedrogen uitkomen.

Hopelijk hebt u gelijk

Gun
8 september 2007, 19:17
Ik heb vannacht BDW aan het werk gezien.
Vooreerst: ik heb niet op hem gestemd omdat ik als vlaams nationalist mijn wagentje niet wil aanhangen aan (en zien verdwijnen in) een belgicistische en onbetrouwbare familie.
Maar:
BDW heeft mij niet ontgoocheld...meer nog...hij heeft mij verschrikkelijk gecharmeerd door zijn blijk van enorme intelligentie, elokwentie en intellectuële konsekwentie.
Het is met die laatste eigenschap dat hij een Devadder (als diender van de linkse en anti vlaamse VRT-ideologie) gewoon heeft weggespeeld.
Dit heb ik nog nooit eerder gezien...zelfs niet van een steengoede FDW.
Om duimen en vingers van af te likken.
Op een bepaald ogenblik werd het verschil in niveau zelfs genant voor Devadder. We zien nu voor één keer tot wat een gesprek waarbij je de geïnterviewde moet laten uitspreken kan leiden.
Vorig jaar heb ik op dit forum reeds vermeld dat ik BDW één van de allersterkst debaters vond van onze nationale politiek.
Na deze nacht weet ik ook hoe dat komt.

Van mij krijgt hij een vijf.

Ik zal het dan ook ten zeerste betreuren als dit talent door de macht én de gewoonte van de tjevenpolitiek, de voor de hand liggende mediatieke karaktermoord en het vals spel van het establishment zal door de mangel worden gehaald.
BDW heeft vannacht mijn borst als vlaams nationalist van fierheid doen zwellen.
Van mij krijgt hij een 5.Kan ik voor de volle 100% onderschrijven, Bart De Wever is de meest welbespraakte politicus van de huidige generatie en beschikt over een fijngevoelige humor en enorme historische kennis.

Vadderke werd op een heel intelligente manier met de grond gelijk gemaakt, om duimen en vingers van af te likken.

HAMC
8 september 2007, 19:52
Hopelijk hebt u gelijk

Ik heb gelijk, alleen zal het toch anders uitdraaien dan u wil. Want de verbranding van BDW en de NVA zal voor Belgie het eindspel inluiden.

straatrue
8 september 2007, 20:04
Kan ik voor de volle 100% onderschrijven, Bart De Wever is de meest welbespraakte politicus van de huidige generatie en beschikt over een fijngevoelige humor en enorme historische kennis.




Gelukkig dat hij vanmorgen op de radio nog wat weerwerk kreeg van Paul Goossens.
BDW mag in de media de hele tijd zijn mening verkondigen, net zoals vroeger Louis Tobback.
Maar... het is niet omdat hij het goed kan formuleren dat hij ook de mening van de meerderheid vd mensen verkondigt.
Sommige mensen die zich wat minder vlot kunnen uitdrukken, hebben misschien een betere kijk op de zaken.

Gun
8 september 2007, 20:17
Gelukkig dat hij vanmorgen op de radio nog wat weerwerk kreeg van Paul Goossens.Alweer Paul Goossens, blijkbaar het (enige) zwarte beest voor De Wever;-)
BDW mag in de media de hele tijd zijn mening verkondigen, net zoals vroeger Louis Tobback.
Maar... het is niet omdat hij het goed kan formuleren dat hij ook de mening van de meerderheid vd mensen verkondigt.
Sommige mensen die zich wat minder vlot kunnen uitdrukken, hebben misschien een betere kijk op de zaken.Juist, misschien;-)

AdrianHealey
8 september 2007, 20:55
Ik vind het grappig dat jullie doen alsof Devadder BDW expres wou neerhalen.
BDW zat daar wel om kritisch ondervraagd te worden, aleja...

Het waren ook niet allemaal mijn dada vragen, maar om het nu allemaal irrelevant te vinden?

Rene Artois
8 september 2007, 20:57
Net het programma bekeken: BDW lijkt wel een pater die overal een draai kan aan geven.
Beetje de stijl van Danneels en Dokter d'hooghe van Club Brugge : ze weten ook op alles een antwoord door alles in hun voordeel te draaien.

Hij relativeert zichzelf ook voortdurend: bijvoorbeeld zijn slecht karakter.
Zoals bij Rik Torfs is dat de eerste keer leuk; maar na een tijdje is het toch afgezaagd.

Leek hij mij dat nu net niet. Hij is iemand die zeer goed weet waarvoor hij staat wat een zeldzaamheid aan het worden is in de belgische politiek, en dit ook nog duidelijk kan verwoorden zonder in gemeenplaatsen of dooddoeners te vervallen wat al helemaal een zeldzaamheid is. Danneels is een typisch voorbeeld van iemand die geen besef meer heeft van wat hij eigenlijk is en waarin hij gelooft. D'hooge ken ik niet.

Eddy B
8 september 2007, 21:01
nu nog 21 berichtjes ,
dank u vriendelijk voor uw aanmoediging :lol:
Maar ook +30 dagen he!

Rene Artois
8 september 2007, 21:07
Gelukkig dat hij vanmorgen op de radio nog wat weerwerk kreeg van Paul Goossens.
BDW mag in de media de hele tijd zijn mening verkondigen, net zoals vroeger Louis Tobback.
Maar... het is niet omdat hij het goed kan formuleren dat hij ook de mening van de meerderheid vd mensen verkondigt.
Sommige mensen die zich wat minder vlot kunnen uitdrukken, hebben misschien een betere kijk op de zaken.

Het groot mediacomplot ten voordele van de N-VA. Een poging tot droge humor?

Op wat Pol Goossens, de doodgraver van De Morgen, denkt zal veel volk zitten wachten.

Gun
8 september 2007, 21:07
Ik vind het grappig dat jullie doen alsof Devadder BDW expres wou neerhalen.
BDW zat daar wel om kritisch ondervraagd te worden, aleja...

Het waren ook niet allemaal mijn dada vragen, maar om het nu allemaal irrelevant te vinden?Een aantal vragen waren toch duidelijk over the edge, zo gekleurd dat men het moeilijk een objectief interview kon blijven noemen. Maar 't is gewoon prachtig hoe Bart de congruantievraag netjes parreert, de claim Le Pen helder en volledig uitlegt "vindt u dat logisch?, vindt U dat werkelijk logisch? Steve Stevaert in Cuba, ..."

Om duimen en vingers van af te likken.

Gun
8 september 2007, 21:09
Maar ook +30 dagen he!Geregistreerd mei 2006:?;-)

AdrianHealey
8 september 2007, 21:10
Een aantal vragen waren toch duidelijk over the edge, zo gekleurd dat men het moeilijk een objectief interview kon blijven noemen. Maar 't is gewoon prachtig hoe Bart de congruantievraag netjes parreert, de claim Le Pen helder en volledig uitlegt "vindt u dat logisch?, vindt U dat werkelijk logisch? Steve Stevaert in Cuba, ..."

Om duimen en vingers van af te likken.

Welke vragen vind u bijvoorbeeld over the edge?

Ik vond die vraag van Le Pen zelfs zeerg goed. Als politicus zou ik die zelf willen, gewoon om het evidente en logische daarvan uit te leggen.

Eddy B
8 september 2007, 21:15
Geregistreerd mei 2006:?;-)
tja, knipoog vergeten... hij doet al honderd jaar over 80 berichten...:roll:

Alvader
8 september 2007, 21:17
Een aantal vragen waren toch duidelijk over the edge, zo gekleurd dat men het moeilijk een objectief interview kon blijven noemen. Maar 't is gewoon prachtig hoe Bart de congruantievraag netjes parreert, de claim Le Pen helder en volledig uitlegt "vindt u dat logisch?, vindt U dat werkelijk logisch? Steve Stevaert in Cuba, ..."

Om duimen en vingers van af te likken.

Dit vond ik inderdaad schitterend. De Vladder gewoon te kijk gesteld met de vergelijking Cuba-Stevaert. BDW heeft 100 proc gelijk ivm de Le Pen-foto !

Ernst
8 september 2007, 21:23
Geregistreerd mei 2006:?;-)

Ja ik weet het , 80 berichten in 1 jaar en 4 maanden , dat is niet echt veel:oops:
ik heb veel te weinig tijd :x .

Beste allen,
Hoeveel op 5 geef je voor KATHLEEN's X-FACTOR ?
ik geef haar een 4

Gun
8 september 2007, 21:25
Welke vragen vind u bijvoorbeeld over the edge?

Ik vond die vraag van Le Pen zelfs zeerg goed. Als politicus zou ik die zelf willen, gewoon om het evidente en logische daarvan uit te leggen.Die over zijn gezondheid, niet dat die vragen gesteld worden, wel de manier waarop ...

Ernst
8 september 2007, 21:26
Ik zie dat Ivan gelijk wat aan het vermageren is en hij lacht ook minder dan vroeger.:roll:

Eddy B
8 september 2007, 21:32
Ik zie dat Ivan gelijk wat aan het vermageren is en hij lacht ook minder dan vroeger.:roll:
die gaat mee met de partij :lol:

Ernst
8 september 2007, 21:39
die gaat mee met de partij :lol:


hoeveel was dat nu weer ?
-7% of -8% of -9% van hun GEWICHT ?

Ernst
8 september 2007, 21:45
Beste allen,
Hoeveel op 5 geef je voor KATHLEEN's X-FACTOR ?
ik geef haar een 4

waarom 4/5 ?
1 PUNTJE voor haar lief snoetje
1 PUNTJE voor haar glimlachje
1 PUNTJE omdat ze zo zacht spreekt
1 PUNTJE omdat ze recht in de ogen van een man kan blijven kijken

De schoofzak
8 september 2007, 21:51
Daar waar u zegt dat de NVA concurrentie is daar vergist u zich volgens mij. De (Vlaamse) regering die volgens mij de meest natuurlijke is, is VB NVA LDD. Dit kan echter niet gebeuren zolang BDW aan het roer staat in de NVA.

Dus het beste wat kan gebeuren is volgens mij het plan van de CD&V, het verbranden van BDW en de NVA in de volgende regeringsvorming. Dan kan eindelijk de overschot van de NVA met zijn meest natuurlijke partner gaan samenwerken, namelijk het VB.

Waarom denkt u dat BDW het VB blijft "bashen"? Om toch maar ten allen prijze met de Belgen te kunnen samenwerken. Om maar zeker zelf niet in de Belgische ban geslagen te worden. BDW weet goed genoeg dat het cordon is opgericht omdat het VB separatisten waren, met marokanen heeft het niets te zien, wie dat beweerd is een Belgische leugenaar of een onnozele naiveling..

BDW zijn uitleg dat we Belgie stap voor stap gaan afbouwen, want het VB wil het ineen keer afbreken - waarover hij dan zegt de Walen zullen dat niet toelaten, slaat nergens op, de Walen zullen met hem zeker niet samenwerken om belgie stap voor stap af te breken. En BDW is zeker niet zo onnozel dat hij dat zelf gelooft.

BDW wil de macht en hij gaat ons daarvoor keer op keer verraden, wacht maar af.

Het positieve aan de verbranding van BDW en de NVA hebt ik al gzegd, eindelijk kunnen we dan voortwerken aan een onafhankelijk Vlaanderen. Want tegenwoordig blijken er veel mensen te zijn die alle heil voor Vlaanderen verwachten van de Belgische partijen, die gaan dan ook voor de zoveelste maal bedrogen uitkomen.

Jij weet welke Vlaamse regering er moet zijn;
Jij kent de geheime plannen van de tsjeven;
Jij weet waarom het Weverke aan politiek doet;
Jij weet dat alle partijen maar één en dezelfde reden hadden om tot de konklusie te komen tot een sanitair kordon;
Jij weet wat het Weverke gelooft;

je bent net zo'n oerkonservatieve kaloot (of al evengoed een oerkonservatieve moslim ...), die weten/kennnen ook alles beter en best, ze weten vooral wat best is voor een ander.


Deze nva-kiezer zal niet langer voor de nva kiezen als ze samenwerken met het Blok. Dat is het enigste wat ik weet.

(dit betekent niet dat ik niet appresieer wat het Blok bereikt als zweeppartij; dat betekent niet dat ik de gewone Vlaming-blok-kiezer ongelijk geef; het is aan de andere partijen om goed bestuur te leveren, zodat foert-stemmen niet nodig meer is ...)

Het Weverke is zo goed, omdat ie zo tipisch Vlaams is, maar daarbij ook nog eens zo ad rem kan zeggen waar een 'gewone' Vlaming toch even over moet nadenken ...

en Boergois is ook zo'n geval van een tipische Vlaming: niet te kommunikatief, gene zever, gene sjoow, dossiervreter, bloedernstig, beetje houterig in zijn humor .... zowat het omgekeerde van de tipische Waalse politikus ...

maarte
8 september 2007, 23:21
Ik vind het grappig dat jullie doen alsof Devadder BDW expres wou neerhalen.
BDW zat daar wel om kritisch ondervraagd te worden, aleja...

Die Ivan Devadder kan zijn afkeer gewoon moeilijk verbergen. Op de verkiezingsavond was hij voor mij al helemaal door de mand gevallen, toen stond hij daar bijna te wenen in de live-uitzending nadat de socialisten werden verpulverd en LDD de kiesdrempel wel haalde.

HAMC
9 september 2007, 06:09
Jij weet welke Vlaamse regering er moet zijn;


Neen, ik zeg alleen, de meest natuurlijke regering in Vlaanderen is NVA VB LDD. Ik dacht dat het zowat algemeen geweten was dat Vlaanderen in wezen Centrum, centrum rechts is.


Jij kent de geheime plannen van de tsjeven;

Opnieuw neen, maar doen alsof de "tsjeven" het niet al gedaan hebben met de Volksunie is gewoon onnozel. Martens zei, ik maak de Volksunie kapot gewoon door Schiltz minister te maken. En wat gaat u me nu vertellen dat het niet gebeurt is? Ik denk het niet, het is gebeurt en het zal opnieuw gebeuren met de NVA. Toen indertijd is het gebeurt om het federalisme tegen te houden en het zal nu opnieuw gebeuren om het separatisme tegen te houden. Gelooft u echt misschien dat de CD&V Vlamingen zijn? Alles wat Leterme tot dusver gedaan heeft heeft hij gedaan om Belgie in stand te houden.

Jij weet waarom het Weverke aan politiek doet;

Iemand die zijn mond niet kan open doen zonder het VB te bashen als separatist zijnde nota bene, u begrijpt toch wel dat daar iets niet juist zit.


Jij weet dat alle partijen maar één en dezelfde reden hadden om tot de konklusie te komen tot een sanitair kordon;

Ja, het gaat over separatisme, als u dat niet beseft kent u niets van Belgische politiek, sorry dat ik het zo cru moet zeggen.


je bent net zo'n oerkonservatieve kaloot (of al evengoed een oerkonservatieve moslim ...), die weten/kennnen ook alles beter en best, ze weten vooral wat best is voor een ander.

Oerconservatief zou ik mij nu niet direct noemen, ik bedoel maar ik ben Hells Angel, weinig conservatieven onder ons.


Deze nva-kiezer zal niet langer voor de nva kiezen als ze samenwerken met het Blok. Dat is het enigste wat ik weet.

Waarom is dat dan? Ziet u nu wat ik bedoel dat het BDW is die een natuurlijke regering in Vlaanderen in de weg staat.

De "tsjeven" gebruiken de NVA om de natuurlijke regering in Vlaanderen te fnuiken, dat u dat niet ziet.

Juan
9 september 2007, 06:53
Neen, ik zeg alleen, de meest natuurlijke regering in Vlaanderen is NVA VB LDD. Ik dacht dat het zowat algemeen geweten was dat Vlaanderen in wezen Centrum, centrum rechts is.

Die drie partijen samen komen zelfs nog niet in de buurt van een gewone meerderheid van de Vlaamse kiezers. Het zou juist een tegennatuurlijke regering zijn: het ultraliberale LDD versus 'hebben wij een economisch programma?'-VB. Het ethisch progressieve N-VA en LDD versus het ethisch reactionaire VB. Het enige punt waar die drie op overeenkomen is verdomme de Vlaamse onafhankelijkheid, en dat lijkt me nu net niét iets dat constitutief is voor de samenstelling van een Vlaamse regering.

straatrue
9 september 2007, 06:57
D'hooge ken ik niet.

Voorzitter Club Brugge, lange tijd voorzitter Belgische voetbalbond.

straatrue
9 september 2007, 07:40
Ze hadden hem beter een vraag gesteld over wat hij met Brussel en de rand ging doen en hem gevraagd: wat als de faciliteitengemeenten niet meewillen naar Vlaanderen?

Zwartengeel
9 september 2007, 07:41
Ze hadden hem beter een vraag gesteld over wat hij met Brussel en de rand ging doen en hem gevraagd: wat als de faciliteitengemeenten niet meewillen naar Vlaanderen?

Hoe kun je iets naar Vlaanderen halen dat er nu al deel van uitmaakt?

De schoofzak
9 september 2007, 08:19
Ze hadden hem beter een vraag gesteld over wat hij met Brussel en de rand ging doen en hem gevraagd: wat als de faciliteitengemeenten niet meewillen naar Vlaanderen?

en hem ook vragen wat hij zou doen, mocht Knok (plaatselijke uitspraak van Knokke, tenminste aan de zeedijk) niet meewillen?

Nu toch heb je gelijk hoor, ik denk zelfs dat hij er een fatsoenlijk en gefundeerd antwoord op zou geven. (want ikzelf, leek in pollentiek, zie alleen maar volgende logika: ze maken deel uit van Vlaams-Brabant, dus van Vlaanderen, en we moeten al niet meer verder redeneren.)

De schoofzak
9 september 2007, 08:26
Neen, ik zeg alleen, de meest natuurlijke regering in Vlaanderen is NVA VB LDD. Ik dacht dat het zowat algemeen geweten was dat Vlaanderen in wezen Centrum, centrum rechts is.




Opnieuw neen, maar doen alsof de "tsjeven" het niet al gedaan hebben met de Volksunie is gewoon onnozel. Martens zei, ik maak de Volksunie kapot gewoon door Schiltz minister te maken. En wat gaat u me nu vertellen dat het niet gebeurt is? Ik denk het niet, het is gebeurt en het zal opnieuw gebeuren met de NVA. Toen indertijd is het gebeurt om het federalisme tegen te houden en het zal nu opnieuw gebeuren om het separatisme tegen te houden. Gelooft u echt misschien dat de CD&V Vlamingen zijn? Alles wat Leterme tot dusver gedaan heeft heeft hij gedaan om Belgie in stand te houden.



Iemand die zijn mond niet kan open doen zonder het VB te bashen als separatist zijnde nota bene, u begrijpt toch wel dat daar iets niet juist zit.




Ja, het gaat over separatisme, als u dat niet beseft kent u niets van Belgische politiek, sorry dat ik het zo cru moet zeggen.




Oerconservatief zou ik mij nu niet direct noemen, ik bedoel maar ik ben Hells Angel, weinig conservatieven onder ons.




Waarom is dat dan? Ziet u nu wat ik bedoel dat het BDW is die een natuurlijke regering in Vlaanderen in de weg staat.

De "tsjeven" gebruiken de NVA om de natuurlijke regering in Vlaanderen te fnuiken, dat u dat niet ziet.


vwoil�*, ge bevestigt nogmaals: je hebt "zieners", die alles zien (dat menen ze toch, en je vindt die dus onder andere in godsdienstfanatieke middens ...) en je hebt "gewone mensen".

Ik zeg u dat VOOR MIJ de 20 persent bovengrens van de vreemdelingenpraat van het Blok erover zijn (dus 80 persent is wel okee, maar o wee de PS en de groenen), de houding van het Blok tegenover de EU erover is, idem dito voor hun houding tegenover homo"s, eutanasie, vakbonden, scheiding kalotenkerk en staat, en zelfs de kommunautairen boel.
Ik herhaal, dat allemaal is voor zijn bovenste 20 persent, erover VOOR MIJ.

Dus, zolang ik beslis wat ik doe in het kieshokje, en zolang geen "ziener" dit voor mij zal beslissen, zal het zo zijn:

de dag dat nva in kartel of in koalitie gaat met het Blok, stem ik geen nva meer.

Kortaf
9 september 2007, 08:32
Deze nva-kiezer zal niet langer voor de nva kiezen als ze samenwerken met het Blok.

In de eerste versie van deze zin schreef je dat jij geen NVA meer zou kiezen als ze samenwerkten met het Blok. Je vond deze versie blijkbaar wat zwak, zodat je hem veranderde in "de NVA-kiezer".

Dat is slap: de Schoofzak kan niet beslissen voor "de NVA-kiezer". Daarnaast is er geen enkele aanwijzing voor deze hypothese. Persoonlijk denk ik dat ze incorrect is.

Ten derde is ze vanuit Vlaams standpunt betreurenswaardig: als NVA en VB zouden samenwerken om Vlaanderen onafhankelijk te maken, zou jij dus afhaken. Wat geef je daar nu eigenlijk mee aan, denk je?

AdrianHealey
9 september 2007, 10:45
Die over zijn gezondheid, niet dat die vragen gesteld worden, wel de manier waarop ...

Niet teveel speculeren, he.
De manier waarop...

En die over zijn gezondheid vond ik ook wel dubieus, (zoals ik al zei, niet alles is mijn dada...) maar echt geheel irrelevant... Njah.

De schoofzak
9 september 2007, 10:50
In de eerste versie van deze zin schreef je dat jij geen NVA meer zou kiezen als ze samenwerkten met het Blok. Je vond deze versie blijkbaar wat zwak, zodat je hem veranderde in "de NVA-kiezer".

Dat is slap: de Schoofzak kan niet beslissen voor "de NVA-kiezer". Daarnaast is er geen enkele aanwijzing voor deze hypothese. Persoonlijk denk ik dat ze incorrect is.

Ten derde is ze vanuit Vlaams standpunt betreurenswaardig: als NVA en VB zouden samenwerken om Vlaanderen onafhankelijk te maken, zou jij dus afhaken. Wat geef je daar nu eigenlijk mee aan, denk je?

Zoek bij mij niet teveel verschil tussen "deze" nva-kiezer (in mijn jeugd soms gebruikt om niet teveel "ik" te moeten zeggen) en andere aanverwante dingen. Ik ben geen lid van de nva, alleen maar een overtuigde nva-kiezer. that's all;

Vanuit Vlaams standpunt zou het betreurenswaardig zijn om niet samen te werken met het Blok, om Vlaanderen onafhankelijk te maken.

Persoonlijk maak ik wel een verschil tussen een samenwerking "per ongeluk", vb. als het blok aankondigt om iets mee te stemmen, zou ik niet kontrair tegenstemmen,
maar ik vind het niet betreurenswaardig dat in sommige van mijn oerVlaamse prinsipes, mij meegegeven door mijn Vlaamse ouders, jeugdleiders, onderwijzenden, buren, vrienden .... in ere houd. Vergelijk met "liever arm maar proper, dan rijk maar smerig". Daarbij, Vlaanderen komt er toch, zo lang zal het niet meer duren. Zelfs puur ekonomisch-financieel, denk ik, dat we zover gekomen zijn dat een chaotische onmiddellijke onafhankelijkheid duurder zou uitkomen dan een behoorlijk geregelde en bekomen onafhankelijkheid.
Maar dan moeten ze daar in en rond Hertoginnendal wel hun been blijven stijf houden, zoals tot op heden, voor de belangrijkste vlakken en eisen.
Zo is het absoluut nodig dat het parlement gestaag verder gaat met de behandeling van bhv, als druk op de formatieonderhandelingen. Het moet daar in die kommissie niet holderdebolder gaan, ze moeten niet van de eerste dag in eigen vlees (in eigen verkenner) snijden, maar .... ik vat het samen: de verkiezingsuitslag moet gerespekteerd blijven.

Kortaf
9 september 2007, 11:15
Zo is het absoluut nodig dat het parlement gestaag verder gaat met de behandeling van bhv, als druk op de formatieonderhandelingen.

Ik zou me heel wat geruster voelen als BHV niet voor dat soort dingen moet "dienen", maar als men het zou willen oplossen omwille van de inwoners van Halle-Vilvoorde en de federale logica.

AdrianHealey
9 september 2007, 11:16
Ik zou me heel wat geruster voelen als BHV niet voor dat soort dingen moet "dienen", maar als men het zou willen oplossen omwille van de inwoners van Halle-Vilvoorde en de federale logica.

Idd.

straatrue
9 september 2007, 12:11
Hoe kun je iets naar Vlaanderen halen dat er nu al deel van uitmaakt?

Ik ben benieuwd hoe die mensen zullen reageren, zeker als ze tegen Europa zeggen: kan toch niet; hier woemen 60, 70, 80... % Franstaligen en de rest van Europa zal medelijden hebben met de arme Franstalgen die onderdrukt worden door de Vlamingen.

Of het nu waar is of niet, zo zal het zijn.

Maes_P
9 september 2007, 12:17
Ik ben benieuwd hoe die mensen zullen reageren, zeker als ze tegen Europa zeggen: kan toch niet; hier woemen 60, 70, 80... % Franstaligen en de rest van Europa zal medelijden hebben met de arme Franstalgen die onderdrukt worden door de Vlamingen.

Of het nu waar is of niet, zo zal het zijn.

Volgens die redenering hebben de Europese kolonialisten immers ook Noord-Amerika veroverd.

Zwartengeel
9 september 2007, 12:48
Ik ben benieuwd hoe die mensen zullen reageren, zeker als ze tegen Europa zeggen: kan toch niet; hier woemen 60, 70, 80... % Franstaligen en de rest van Europa zal medelijden hebben met de arme Franstalgen die onderdrukt worden door de Vlamingen.

Of het nu waar is of niet, zo zal het zijn.

Met tien miljoen Euro per jaar zou ik ook graag eens onderdrukt worden, ten andere.

En tot nog toe hebben de 60, 70, 80... % Franstaligen nog niet veel indruk gemaakt op Europa. Ook niet toen het FDF zijn beklag ging doen over het Minderhedenverdrag.

stropdrager
9 september 2007, 12:50
Ik ben benieuwd hoe die mensen zullen reageren, zeker als ze tegen Europa zeggen: kan toch niet; hier woemen 60, 70, 80... % Franstaligen en de rest van Europa zal medelijden hebben met de arme Franstalgen die onderdrukt worden door de Vlamingen.

Of het nu waar is of niet, zo zal het zijn.

Ik denk niet dat de Europese Unie veel medelijden zal hebben met de rijke, Franstalige villabewoners van Kraainem of Wezembeek-Oppem.

vooruit
9 september 2007, 13:27
Ik ben benieuwd hoe die mensen zullen reageren, zeker als ze tegen Europa zeggen: kan toch niet; hier woemen 60, 70, 80... % Franstaligen en de rest van Europa zal medelijden hebben met de arme Franstalgen die onderdrukt worden door de Vlamingen.

Of het nu waar is of niet, zo zal het zijn.

Op zich slaat dat op niet veel want dan zou ook een Stad of Gemeente met een Turkse meerderheid het recht hebben om zich bij Turkije aan te sluiten.
Zowel de Franstaligen in de rand als die Turken zijn migranten. Die mogen daar gerust zijn, maar eerst weigeren om u aan te passen en dan de staatsgrenzen willen hertekenen is redelijk onaanvaardbaar.

En toch is er inderdaad dat risico. Want de meeste buitenlandse correspondenten en diplomaten lezen niet de Vlaamse maar de Franstalige pers waar dit aspect 'vergeten' wordt en men het verhaal van de arme verdrukte Franstalige vertelt. De beste manier om het risico te beperken dat we 1 van die gemeenten zouden moeten afgeven is dus het Vlaamse perspectief zo goed mogelijk in de rest van Europa uit te leggen.

Gun
9 september 2007, 14:37
Ze hadden hem beter een vraag gesteld over wat hij met Brussel en de rand ging doen en hem gevraagd: wat als de faciliteitengemeenten niet meewillen naar Vlaanderen?Faciliteitengemeenten hebben niets 'te willen', ze behoren al tot Vlaanderen:?

De schoofzak
9 september 2007, 16:50
Ik zou me heel wat geruster voelen als BHV niet voor dat soort dingen moet "dienen", maar als men het zou willen oplossen omwille van de inwoners van Halle-Vilvoorde en de federale logica.

Daar wil ik in meegaan.
Maar de realiteit is wel dat de tsjeven (zelfs de nieuwe tsjeven van nu) niet kongruent zijn met de nva; laat staan dat de (v)LD mee zou gaan hierin.

Gun
10 september 2007, 00:17
Een korte samenvatting

"Ik ben gevoeliger dan men zou denken"
vr 07/09/07 - De formatieonderhandelingen gingen vandaag hun 89e dag in. En dat gaat niet in je koude kleren zitten. Dat zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever in De keien van de Wetstraat, dat vanavond op Canvas wordt uitgezonden.

"Ik ben moeër dan ik ooit geweest ben. Het herinnert me aan de examenperiode uit mijn studententijd, met dat verschil dat die meestal maar 20 dagen duurden en dat dit al 80 dagen is", aldus De Wever.

De ellenlange onderhandelingen beginnen volgens de N-VA-topman echt door te wegen.

"Ik heb het gevoel van een soldaat die al 80 dagen aan één stuk in het front heeft gestaan. Dat je een beetje battle shock begint te krijgen. Alles begint te haperen."

Bovendien hoeft een politicus ook niet al te veel steun te verwachten uit zijn politieke omgeving, zo laat De Wever verstaan.

"Een vriendschap in de politiek is een zeer zeldzaam iets. Dat heb ik de afgelopen dagen wel gemerkt. Als ik dat interview met Vera Dua lees, dat maakt zeer veel indruk op mij, want ik ben gevoeliger dan men wel zou denken."

De relatie tussen Dua en De Wever is bekoeld na de publicatie van een foto waarop De Wever samen met de Franse extreemrechtse politicus Jean-Marie Le Pen prijkt.

In een reactie zei Dua dat de N-VA de partij is die het verst is verwijderd van de groenen en een intolerante visie heeft op de maatschappij.

"Dat zijn momenten, als ik dat zou doen, waarover ik me achteraf diep zou schamen", reageert De Wever.
"Ik ga er weer last mee krijgen"
De Wever heeft het ook nog erg moeilijk met de manier waarop hij zelf Jean-Marie Dedecker heeft behandeld, toen die wou toetreden tot de N-VA.

"Ik ben niet erg trots op die periode", klinkt het. "Ik ben Dedecker zeer dankbaar dat hij me vergiffenis heeft geschonken."

"Wij politici hebben het nadeel dat we onder de schijnwerpers leven. En iedereen ziet dus de krassen op onze ziel."

Ook dit gesprek gaat niet onopgemerkt voorbij. De Wever vreest alvast dat hij "alweer overdreven eerlijk is geweest. Ik ga er weer last mee krijgen".
HIER (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/politiek/070907keienafl1)

AdrianHealey
10 september 2007, 00:19
Spijtig dat de samenvatting van de inhoudelijke zaken wat achterwege blijft. :(

Nuja.

Eddy B
10 september 2007, 00:22
Spijtig dat de samenvatting van de inhoudelijke zaken wat achterwege blijft. :(

Nuja.
8O

Gun
10 september 2007, 00:42
Spijtig dat de samenvatting van de inhoudelijke zaken wat achterwege blijft. :(

Nuja.Welke?

AdrianHealey
10 september 2007, 00:43
De samenvatting van hierbogen gaat toch niet over de inhoud?
Enfin, ja. Maar niet de inhoud die ik bedoel. Waar blijft BDW zijn visie over het conservatisme en waarom hij onafhankelijkheid als doel heeft? Dat vind ik relevanter.

boerenverstand
10 september 2007, 09:49
Die drie partijen samen komen zelfs nog niet in de buurt van een gewone meerderheid van de Vlaamse kiezers. Het zou juist een tegennatuurlijke regering zijn: het ultraliberale LDD versus 'hebben wij een economisch programma?'-VB. Het ethisch progressieve N-VA en LDD versus het ethisch reactionaire VB. Het enige punt waar die drie op overeenkomen is verdomme de Vlaamse onafhankelijkheid, en dat lijkt me nu net niét iets dat constitutief is voor de samenstelling van een Vlaamse regering.
Maar dat enige punt is dan wel allesoverheersend, eigen bevoegdheden, eigen finaciën,.....en als dat gerealiseerd is , kan Vlaanderen zelf kiezen welke maatschappijvisie zij prefereren.
Al vele malen gezegd, VB kan gewoon verdwijnen.
Maar het ging hier over BDW.
Die heeft alle verwachtingen ingelost, zit inderdaad mee aan tafel, weegt zwaar op de onderhandelingen anders hadden we al een volgende regering gehad met hopen toegevingen van .......
En zelfs als het niet lukt, er wordt over een onafhankelijk Vlaanderen gepraat in (le)termen zoals nooit tevoren.
Belgiscisten als De Croo raken moeilijker en moeilijker hun boodschap kwijt.
Elke verkiezing zal uitgelegd worden als een referendum, te beginnen in 2009, amper 1,5 jaar weg.
De revival, uit het slop geraken van Brux/Wall zal te lang op zich laten wachten, elk cijfer wordt communautair uitgelegd, ziet ge wél..
Demotte begrijpt dat goed en zegt vandaag dat het Marshall-plan zeer goed werkt, lees wij komen er bovenop.
Prima, maar even later is er weer Maingain, Carolo-toestanden, PS-ambassadeurs, prins Laurent,....
Interview met BDW was prima, De Vadder had geluk dat het na het tennis kwam, zodat nog weinig vlamingen dit konden zien.
Voorts vind ik Bourgeois wél een maatje te klein en niet bepaald een daadkrachtig minister. Gewoon in het parlement zetten.
bovendien heb ik begrepen dat men werkt met voorlopige twaalfden = zelfde uitgaven als verleden jaar, dat betekent dat we besparen.
Ik heb wel niet genoeg kaas gegeten van het feit of dit geïndexeerd is, de details ken ik niet genoeg maar zelfde uitgaven betekenen alvast minder bokken schieten en minder stookoliecheques

Gun
10 september 2007, 12:25
De samenvatting van hierbogen gaat toch niet over de inhoud?
Enfin, ja. Maar niet de inhoud die ik bedoel. Waar blijft BDW zijn visie over het conservatisme en waarom hij onafhankelijkheid als doel heeft? Dat vind ik relevanter.Samenvatting komt van de makers en te lezen op vrtnieuws.net

Kaal
10 september 2007, 12:44
De grootste verdienste van BDW op dit ogenblik is dat er dankzij zijn redelijke houding en objectieve analyses meer en meer Vlamingen overtuigd geraken dat België op termijn ten dode is opgeschreven.

Eddy B
10 september 2007, 13:00
De samenvatting van hierbogen gaat toch niet over de inhoud?
Enfin, ja. Maar niet de inhoud die ik bedoel. Waar blijft BDW zijn visie over het conservatisme en waarom hij onafhankelijkheid als doel heeft? Dat vind ik relevanter.
idd, maar de vrt maakte duidelijk een fout en zagen te laat in dat zelfs met agressie bdw niet uit zijn lood te slaan was. Maar zijn woorden nog eens neerpennen, nee, daar zal je niet op moeten rekenen... zijn antwoorden waren TE goed voor die slinkse vrt...

Jong N-VA'er
10 september 2007, 13:26
Maar dat enige punt is dan wel allesoverheersend, eigen bevoegdheden, eigen finaciën,.....en als dat gerealiseerd is , kan Vlaanderen zelf kiezen welke maatschappijvisie zij prefereren.
Al vele malen gezegd, VB kan gewoon verdwijnen.
Maar het ging hier over BDW.
Die heeft alle verwachtingen ingelost, zit inderdaad mee aan tafel, weegt zwaar op de onderhandelingen anders hadden we al een volgende regering gehad met hopen toegevingen van .......
En zelfs als het niet lukt, er wordt over een onafhankelijk Vlaanderen gepraat in (le)termen zoals nooit tevoren.
Belgiscisten als De Croo raken moeilijker en moeilijker hun boodschap kwijt.
Elke verkiezing zal uitgelegd worden als een referendum, te beginnen in 2009, amper 1,5 jaar weg.
De revival, uit het slop geraken van Brux/Wall zal te lang op zich laten wachten, elk cijfer wordt communautair uitgelegd, ziet ge wél..
Demotte begrijpt dat goed en zegt vandaag dat het Marshall-plan zeer goed werkt, lees wij komen er bovenop.
Prima, maar even later is er weer Maingain, Carolo-toestanden, PS-ambassadeurs, prins Laurent,....
Interview met BDW was prima, De Vadder had geluk dat het na het tennis kwam, zodat nog weinig vlamingen dit konden zien.
Voorts vind ik Bourgeois wél een maatje te klein en niet bepaald een daadkrachtig minister. Gewoon in het parlement zetten.
bovendien heb ik begrepen dat men werkt met voorlopige twaalfden = zelfde uitgaven als verleden jaar, dat betekent dat we besparen.
Ik heb wel niet genoeg kaas gegeten van het feit of dit geïndexeerd is, de details ken ik niet genoeg maar zelfde uitgaven betekenen alvast minder bokken schieten en minder stookoliecheques

Bourgeois is een dossiervreter en doet zin werk goed, doch hij heeft niet de behoefte om voor alles wat hij doet voor de camera's te komen staan. Op Toerisme doet hij goed werk en is de sector tevreden.

deryz
10 september 2007, 13:28
zeer goede debater die BDW, spijtig dat ze een kartel vormen met cd&v, samen zou er een veel groter natuurlijk kartel mogelijk zijn, helaas bestaat dit (nog) niet...

vooruit
10 september 2007, 14:57
De samenvatting van hierbogen gaat toch niet over de inhoud?
Enfin, ja. Maar niet de inhoud die ik bedoel. Waar blijft BDW zijn visie over het conservatisme en waarom hij onafhankelijkheid als doel heeft? Dat vind ik relevanter.

In vergelijking met de samenvatting in De Morgen is dit een meesterwerkje. Daar stond gewoon dat bleek dat BDW een diepe haat heeft tegenover groen! omwille van een foto waar hij met Lepen op stond. Hoe dat iemand zo kan liegen kan ik echt niet begrijpen.

vooruit
10 september 2007, 15:57
Dit stond er in De Morgen:

Moe

Meer nieuws was er te rapen in het gloednieuwe politieke programma van de VRT, De keien van de Wetstraat. Daarin laat Bart De Wever weten dat hij gevoeliger is "dan men zou denken". De N-VA-voorzitter is na tachtig dagen onderhandelen overigens ook "moeër dan ik ooit geweest ben. Ik heb het gevoel van een soldaat die al tachtig dagen aan een stuk aan het front heeft gestaan. Dat je een beetje Battle shock begint te krijgen. Alles begint te haperen." Wat niet begint te haperen bij De Wever, is zijn afkeer voor al wat Groen! is. Hij zegt in het programma dat hij, als hij Vera Dua was, zich diep zou schamen. Naar aanleiding van de publicatie van een foto van De Wever met Le Pen had Dua namelijk gezegd dat de N-VA als partij het verst verwijdert is van de groenen en een intolerante visie op de maatschappij heeft.

Gun
10 september 2007, 16:15
Dit stond er in De Morgen:

Moe

Meer nieuws was er te rapen in het gloednieuwe politieke programma van de VRT, De keien van de Wetstraat. Daarin laat Bart De Wever weten dat hij gevoeliger is "dan men zou denken". De N-VA-voorzitter is na tachtig dagen onderhandelen overigens ook "moeër dan ik ooit geweest ben. Ik heb het gevoel van een soldaat die al tachtig dagen aan een stuk aan het front heeft gestaan. Dat je een beetje Battle shock begint te krijgen. Alles begint te haperen." Wat niet begint te haperen bij De Wever, is zijn afkeer voor al wat Groen! is. Hij zegt in het programma dat hij, als hij Vera Dua was, zich diep zou schamen. Naar aanleiding van de publicatie van een foto van De Wever met Le Pen had Dua namelijk gezegd dat de N-VA als partij het verst verwijdert is van de groenen en een intolerante visie op de maatschappij heeft.IDD héél laag van 'De Morgen', wie was de journalist?

Rr00ttt
10 september 2007, 17:31
Ik moet erkennen dat BDW mijn gedachtengoed uitgedrukt heeft
op een manier die ikzelf niet kan doen. Ik heb dat talent niet.

Iemand vergelijkt FDW met BDW.

Dat is een onmogelijke vergelijking. BDW staat intellectueel ver
boven alle Vlaamse en Belgische politiekers.

Ik heb het nu reed drie keer bekeken en ik vind het spijtig
dat hij niet bij het VB is.


Het was een sterk interview zonder meer, maar dit soort van adoratie associeer ik toch eerder met tienermeisjes en popsterren dan met politiek hoor. :)

Persoonlijk vind ik het niet spijtig dat Dewever niet bij het VB is, want 1. hij hoort er niet thuis en 2. dan zou hij mee achter het cordon zitten.

Mbt 1: 2 redenen:
* Dewever is niet gehaast om onafhankelijk te worden. (Ik geloof niet dat we ons nog kunnen permiteren lang te wachten)
* Dewever houdt zich altijd erg op de vlakte mbt de multicul. (Ik geloof dat verandering op dat vlak nog dringender is dan onafhankelijkheid en dat de gevolgen van voortzetting van het huidige beleid nog veel catastrofaler zullen zijn dan van een voortzetting van België).

Mbt 2: puur strategisch.
* Dewever bij het VB zou mee achter het cs worden gestoken, hij is dan nuttiger in kartel met CD&V.

Jong N-VA'er
10 september 2007, 17:34
Dit stond er in De Morgen:

Moe

Meer nieuws was er te rapen in het gloednieuwe politieke programma van de VRT, De keien van de Wetstraat. Daarin laat Bart De Wever weten dat hij gevoeliger is "dan men zou denken". De N-VA-voorzitter is na tachtig dagen onderhandelen overigens ook "moeër dan ik ooit geweest ben. Ik heb het gevoel van een soldaat die al tachtig dagen aan een stuk aan het front heeft gestaan. Dat je een beetje Battle shock begint te krijgen. Alles begint te haperen." Wat niet begint te haperen bij De Wever, is zijn afkeer voor al wat Groen! is. Hij zegt in het programma dat hij, als hij Vera Dua was, zich diep zou schamen. Naar aanleiding van de publicatie van een foto van De Wever met Le Pen had Dua namelijk gezegd dat de N-VA als partij het verst verwijdert is van de groenen en een intolerante visie op de maatschappij heeft.

Objectiviteit en De Morgen...sommige journalisten azen blijkbaar op zijn wekelijkse column.

Rr00ttt
10 september 2007, 17:39
In vergelijking met de samenvatting in De Morgen is dit een meesterwerkje. Daar stond gewoon dat bleek dat BDW een diepe haat heeft tegenover groen! omwille van een foto waar hij met Lepen op stond. Hoe dat iemand zo kan liegen kan ik echt niet begrijpen.

Had je iets anders verwacht van De Morgen?

Jong N-VA'er
10 september 2007, 17:42
Had je iets anders verwacht van De Morgen?

Tja als je het niet met inhoud kan halen...rood is dood, dat ze dat bij De Morgen maar eens goed in hun oren knopen!

Pietje
10 september 2007, 18:24
Objectiviteit en De Morgen...sommige journalisten azen blijkbaar op zijn wekelijkse column.

Waarom zou "De Morgen" objectief moeten zijn. Geen enkele krant is dat.

Maes_P
10 september 2007, 18:32
Waarom zou "De Morgen" objectief moeten zijn. Geen enkele krant is dat.

Het belgisch staatsblad wel.

Gun
10 september 2007, 23:31
Waarom zou "De Morgen" objectief moeten zijn. Geen enkele krant is dat.Juist, er is echter wel een groot verschil tussen objectief zijn en het waarheidsgetrouw verslagen van de gebeurtenissen.

Gun
10 september 2007, 23:33
Kim, Nr.10 en Spliff hebben duidelijk gestemd zonder de uitzending te hebben gezien.

:thumbsup:

Eddy B
10 september 2007, 23:48
Kim, Nr.10 en Spliff hebben duidelijk gestemd zonder de uitzending te hebben gezien.

:thumbsup:
ik ook :)

Pietje
11 september 2007, 07:32
Juist, er is echter wel een groot verschil tussen objectief zijn en het waarheidsgetrouw verslagen van de gebeurtenissen.

Het hangt er maar vanaf wat jij met "waarheidsgetrouw" bedoelt. Elk individu zal dat anders interpreteren, dus ook die journalist van "De Morgen". Wat mij betreft : De Wever is welbespraakt, maar dat is niks nieuw. Maar ik zie geen enkele reden om hem plots te gaan bewieroken, ook al is hij een beschaafd mens itt Dewinter.

Pietje
11 september 2007, 07:33
Kim, Nr.10 en Spliff hebben duidelijk gestemd zonder de uitzending te hebben gezien.

:thumbsup:

Waarom zou iedereen plots moeten gaan "vallen" voor De Wever ?

Eddy B
11 september 2007, 07:44
ik ook :)
ehh, foutje dus : de keien heb ik wél gezien... sliep nog half en dacht aan de andere uitzending waar je kon sms-en

Gun
11 september 2007, 12:33
Waarom zou iedereen plots moeten gaan "vallen" voor De Wever ?Niemand hoeft te "vallen", maar wanneer ik een sterk interview zie van een politiker die niet (direct) in mijn plaatje past zoals een Gennez, De Winter,, Van Den Bossche, Somers, Van Brempt, ... dan ga ik dat waarderen naar een combinatie van de sterkte van het interview en de politieke ingesteldheid van die politieker.;-)

Gun
21 oktober 2007, 02:09
Jean Marie Dedecker In De keien van de Wetstraat (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/De%2Bkeien%2Bvan%2Bde%2BWetstraat/071019_Keien_JMDedecker#)Link met BDW is snel gemaakt en komt ook ter sprake ...

Moerman is ook zware toebak ...