PDA

View Full Version : Wat voor ne soort mens ?


Tegendradigaard
17 februari 2004, 12:52
Mijnheer Jan Loones,
aangenaam goede middag. Ik hoop dat ge goed gegeten hebt, ik in ieder geval toch.

Mijn vraag is heel simpel.

Bent U een meeloper of beschouwt ge uw eiegen eerder als nen tegendradige persoon ?

Jan Loones
17 februari 2004, 17:29
Een goeie dag, met verontschuldigingen voor de late beantwoording: ik hou niet van typen … en, voor een goed begrip: ik beantwoord steeds de vraag zonder eerst de opmerkingen van anderen te lezen …
Eindelijk eens een prettige vraag: om tegendraads te kunnen zijn zou ik soms mijn eigen overtuiging laten staan.

Gentenaar
17 februari 2004, 19:08
Een goeie dag, met verontschuldigingen voor de late beantwoording: ik hou niet van typen … en, voor een goed begrip: ik beantwoord steeds de vraag zonder eerst de opmerkingen van anderen te lezen …
Eindelijk eens een prettige vraag: om tegendraads te kunnen zijn zou ik soms mijn eigen overtuiging laten staan.

Wablief?

Dus gewoon om eens tegendraads te zijn laat je soms je overtuiging staan?

Dat geeft te denken aan de mensen die het in hun hoofd halen om voor jou te stemmen...

Knipp
17 februari 2004, 22:27
Eindelijk eens een prettige vraag: om tegendraads te kunnen zijn zou ik soms mijn eigen overtuiging laten staan.

Wablief?

Dus gewoon om eens tegendraads te zijn laat je soms je overtuiging staan?

Dat geeft te denken aan de mensen die het in hun hoofd halen om voor jou te stemmen...

:lol: :lol: :lol:
Jan Loones is echt mijn man denk ik.
Ook ik speel graag een keer advocaat van de duivel.
Het houdt de geest open. Het prikkelt de dialoog.
Leve tegendraadse mensen !
In overtuigingen roest je vast :wink:

fleuri
18 februari 2004, 00:07
Mr Loones, hoelang staat u al in de politiek en was u vroeger ook lid van de VU, ik bedoel ten tijde van Geert Bourgois ?
Fleuri

Jan Loones
18 februari 2004, 00:24
gelukkig is er nog iemand die een advokaat begrijpt, knipp;
ik zetel voor VU in het parlement sedert 1989 meneer, en heb dus nogal wat VU voorzitters meegemaakt; onder VUoudstrijders levert dit prachtige praatnachten op; en er komen zeker leeswaardige memoires van, als we binnen 10 jaar niet permanent op onze zeilboot zitten; want schrijven op zee lukt niet;

tomm
18 februari 2004, 01:15
Meneer loones, ik ken u van enkele jaren geleden via via en privé bent u wel een aangename persoon (in tegenstelling tot sommige familieleden :x ...), Uw politieke standpunten liggen me minder maar Uw stijl bevalt me.

Tegendradigaard
18 februari 2004, 11:06
Bedankt mijnheer Loones voor uw antwoord.

Ge zijt gestegen in mijn achting.

Lang leve de tegendradige mensen.

Liever ne tegendradige dan ne langdradige zeg ik altijd.

gij komt niet op in de provincie Antwerpen zeker ?

Bakkebaard
18 februari 2004, 12:08
Het voornaamste standpunt van de NV-A is het afscheiden van Wallonie met Vlaanderen, neen?
Wel ik vraag mij nu nog steeds af, waarom? Ik heb die vraag altijd al gesteld en ik kreeg altijd het antwoord "de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië is onverantwoord".
Nu vraag ik mij nog steeds af, waarom willen de "echte" flaminganten geen geld opsturen naar Wallonie, een deel van ons land en op 30 km van mijn woonplaats, maar door dat we in de EU zitten, sturen wij wel geld op vb naar griekenland dat op meer dan 3000 km ligt. Dat vind u dan wel verantwoord.
Men zegt ook altijd dat men sterker zou staan als we Wallonië afsplitsen, maar hoe moeten wij sterker staan als we dan nog eens kleiner zijn ook? We hebben nu al niets te zeggen in de EU, wat moet dat dan wel zijn als we enkel nog uit Vlaanderen bestaan, dan hebben nog minder te zeggen.
En met de vergelijking van: Vroeger deed Wallonië ook voor ons niets, dat is teruggrijpen naar het verleden, en ik dacht dat de NV-A een vernieuwende partij was?

fleuri
18 februari 2004, 12:15
Mr Loones, hoelang staat u al in de politiek en was u vroeger ook lid van de VU, ik bedoel ten tijde van Geert Bourgois ?
Fleuri

Mr Loones u hebt nog steeds niet geantwoord op mijn vraag ?
Fleuri

Jan Loones
18 februari 2004, 20:03
dag fleuri,
ik heb geantwoord, dan nog om één uur vannacht?!

fleuri
19 februari 2004, 09:06
dag fleuri,
ik heb geantwoord, dan nog om één uur vannacht?!

Mr Loones, was dit antwoord niet gericht aan Knipp ? want dat u in het parlement zetelt sinds 1989 houdt toch niet in dat u daar zomaar kan instappen zonder ooit in de politiek te hebben gezeten. Mijn vraag is Hoelang bent u al in de politiek en was u lid van de VU. Ik denk dat het nu iets duidelijker is.
Fleuri

Bakkebaard
19 februari 2004, 18:58
op mijn vraag wordt er hier ook niet geantwoord.
ze blijven steeds dat onderwerp ontwijken, ongeloofelijk

Pjotter Dewilde
19 februari 2004, 23:03
loones heeft duidelijk gezegd dat hij enkel op de initiële vraag zal antwoorden. en voor je domme vragen stelt (genre waarom tegen België), lees eens het partijprogramma. dat kan op de webstek van de N-VA.

fleuri
20 februari 2004, 02:39
loones heeft duidelijk gezegd dat hij enkel op de initiële vraag zal antwoorden. en voor je domme vragen stelt (genre waarom tegen België), lees eens het partijprogramma. dat kan op de webstek van de N-VA.

Bent u soms de woorvoerder van Jan Loones of is dat ook een domme vraag ? Bedenk dan dat je het van die domme mensen moet hebben om op die partij te stemmen. :evil:
Fleuri

Bakkebaard
20 februari 2004, 20:13
loones heeft duidelijk gezegd dat hij enkel op de initiële vraag zal antwoorden. en voor je domme vragen stelt (genre waarom tegen België), lees eens het partijprogramma. dat kan op de webstek van de N-VA.

Bent u soms de woorvoerder van Jan Loones of is dat ook een domme vraag ? Bedenk dan dat je het van die domme mensen moet hebben om op die partij te stemmen. :evil:
Fleuri

die mannen zijn altijd zo. als ze hun niet kunnenverdedigen, grijpen ze direct naar het persoonlijk verwijten van iemand, maar een gefundeerd antwoord komter niet.
wie is hier dan dom?

Fribre
20 februari 2004, 21:19
Bent u soms de woorvoerder van Jan Loones of is dat ook een domme vraag ? Bedenk dan dat je het van die domme mensen moet hebben om op die partij te stemmen. :evil:
Fleuri

die mannen zijn altijd zo. als ze hun niet kunnenverdedigen, grijpen ze direct naar het persoonlijk verwijten van iemand, maar een gefundeerd antwoord komter niet.
wie is hier dan dom?

Als u nooit akkoord gaat met onze onweerlegbare argumenten, dan worden we het na een tijd moe om die telkens opnieuw te posten he :wink:

Bakkebaard
20 februari 2004, 21:28
ik kan al uw argumenten herleggen.
en aangezien ik hier toch "den domme" zou zijn, dan zegt het genoeg over uw onweerlegbare argumenten e.
wa moet het dan niet zijn als er nen slimmen da herlegt.

Jan Loones
22 februari 2004, 23:11
aan fleuri:
ik ben al van jaren hoor! geboren in het ronde jaar vijftig,
lid van VU in de studententijd; eruit met egmont; en er terug bij vanaf 1985, om in 1989 naar het parlement af te zakken, dus lang voor het voorzitterschap van onze Geert;aan bakkebaard: ons onafhankelijkheidsstreven heeft niets met volksegoisme te maken, en alles met geloven in het positieve van het zelfbeschikkingsrecht der volkeren; Belgie blokkeert, door zijn compromismodel, het goed bestuur van zowel vlaanderen als wallonie; als vlaanderen wit wil, en wallonie zwart, dan willen wij niet opgezadeld worden met compromisgrijs;
zoals ik zeg in mijn brussels stamcafé, tegen franstalige tooggenoten: je suis flamand; j'aime le bruxellois; le wallon , c' est mon ami; mais la belgique, c'est mediocre, monsieur;
en om nog iets te zegen: ik praat liever frans dan engels;maar liefst vanal: oostduinkerks.

Knipp
23 februari 2004, 11:26
Belgie blokkeert, door zijn compromismodel, het goed bestuur van zowel vlaanderen als wallonie; als vlaanderen wit wil, en wallonie zwart, dan willen wij niet opgezadeld worden met compromisgrijs;


Beste,
Kan je wat concrete voorbeelden geven van die wit-zwart voorstelling.
Mij lijkt dat Vlaanderen vooral geld wil en het 'compromisgrijs' hier eigenlijk enkel staat voor het principe van solidariteit.
Maar mogelijk vergis ik me. Vandaar de vraag ...
De dooddoener is natuurlijk het verhaal van de twee 'totaal verschillende culturen'. Maar waarin verschillen die twee culturen dan zozeer ?

Jan Loones
24 februari 2004, 01:26
Kan je wat concrete voorbeelden geven van die wit-zwart voorstelling.
Mij lijkt dat Vlaanderen vooral geld wil en het 'compromisgrijs' hier eigenlijk enkel staat voor het principe van solidariteit.
Maar mogelijk vergis ik me. Vandaar de vraag ...

Onze Geert heeft er een boek vol van opgesomd: blokkeringen in justitie , verkeersveiligheid, sociale hervormingen, fiskale wetgeving, openbaar vervoer-NMBS,.....
Iedere dag kent zowat zijn krantenartikel erover; de agenda van de overlegcomitees wordt maandelijks aangevuld..