PDA

View Full Version : Het verraad wordt duidelijker met de dag


Herr Oberst
12 september 2007, 10:56
Leterme wil extra geld voor Franstalig onderwijs



CD&V-kopstuk en kandidaat-premier Yves Leterme ziet extra geld voor het Franstalig onderwijs als een mogelijk middel om de Franstaligen verdere stappen in de staatshervorming te doen goedkeuren.

"Er zijn heel wat vragen van de Franstaligen. Maar er zijn dingen die we willen doen en er zijn ook dingen die we niet willen doen. Wat we bijvoorbeeld kunnen doen, is ervoor zorgen dat ze goedkoper scholen kunnen bouwen. Dat is ook goed voor de leerlingen in Wallonië en Brussel. Misschien als we het daarover eens zijn, dat de Franstaligen ook bereid zijn om over onze vragen te spreken", aldus Leterme. (belga/hln)

Bron: www.hln.be (http://www.hln.be)

Leterme heeft voor mij in ieder geval afgedaan.

Jong N-VA'er
12 september 2007, 10:58
Als je nu eens op VRT-teletekst had gekeken, dan had je geweten dat dit voorstel eigenlijk bedoeld is om iedereen weer met een kluitje in het riet te sturen: de uitvoering van dit voorstel ligt al een hele tijd op papier, nl. bij de EU... het enkel nooit uitgevoerd geweest.

Herr Oberst
12 september 2007, 11:18
CD&V-kopstuk en kandidaat-premier Yves Leterme ziet extra geld voor het Franstalig onderwijs als een mogelijk middel om de Franstaligen verdere stappen in de staatshervorming te doen goedkeuren.

Zelfs als dit Europees al is goedgekeurd, roept dit toch vragen op, hoor. Ik dacht dat de CD&V-N-VA voor de ommekeer ging zorgen door voor de eerste keer de Franstaligen eens onder druk te zetten in plaats van compromissen te sluiten...

-=EXCALIBUR=-
12 september 2007, 11:24
http://forum.politics.be/showthread.php?t=94680

HAMC
12 september 2007, 11:54
CD&V-kopstuk en kandidaat-premier Yves Leterme ziet extra geld voor het Franstalig onderwijs als een mogelijk middel om de Franstaligen verdere stappen in de staatshervorming te doen goedkeuren.

Zelfs als dit Europees al is goedgekeurd, roept dit toch vragen op, hoor. Ik dacht dat de CD&V-N-VA voor de ommekeer ging zorgen door voor de eerste keer de Franstaligen eens onder druk te zetten in plaats van compromissen te sluiten...

Daar komt u dan bedrogen uit, het zijn Belgen in de eerste plaats. Ik heb het hier al ergens gezegt, mensen verwachten alle heil voor Vlaanderen van Belgicistische partijen. Dan komen we inderdaad bedrogen uit.

baseballpolitieker
12 september 2007, 11:56
Wie denkt dat zoiets verraad is, mogen ze van mij gerust in een instelling steken...:?

boerenverstand
12 september 2007, 12:10
Bron: www.hln.be (http://www.hln.be)

Leterme heeft voor mij in ieder geval afgedaan.
Misschien handig van Yves.
Milquet was daarjuist op VRT en zei ..........NON
Beredeneerde uitlokking ?

Bovenbuur
12 september 2007, 12:45
Als je nu eens op VRT-teletekst had gekeken, dan had je geweten dat dit voorstel eigenlijk bedoeld is om iedereen weer met een kluitje in het riet te sturen: de uitvoering van dit voorstel ligt al een hele tijd op papier, nl. bij de EU... het enkel nooit uitgevoerd geweest.
Dat is dan inderdaad een mooi iets om te ruilen tegen de splitsing van BHV, die is er ook al op papier.

vrijevlaming
12 september 2007, 15:04
gene paniek, gene paniek

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF12092007_043

ik zou dit hier eerder in de gaten houden

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/politiek/070912EUzetels

Pelgrim
12 september 2007, 17:13
wat is er mis met investeren in het onderwijs?

evilbu
12 september 2007, 17:51
wat is er mis met investeren in het onderwijs?
We zouden eigenlijk wel iets over het onderricht van Nederlands mogen zeggen?

Zwartengeel
12 september 2007, 17:54
Dat is dan inderdaad een mooi iets om te ruilen tegen de splitsing van BHV, die is er ook al op papier.

Sommige mensen zullen het ook nooit leren.

Pelgrim
12 september 2007, 20:10
We zouden eigenlijk wel iets over het onderricht van Nederlands mogen zeggen?

tuurlijk, dan moeten we dat gewoon doen, in plaats van te liggen zeveren. Ik heb er totaal geen probleem mee om de franstaligen beter onderwijs te geven, ze kunnen er namelijk alleen maar slimmer van worden en dat is voor ons wel een goede zaak ;)

evilbu
12 september 2007, 23:30
tuurlijk, dan moeten we dat gewoon doen, in plaats van te liggen zeveren. Ik heb er totaal geen probleem mee om de franstaligen beter onderwijs te geven, ze kunnen er namelijk alleen maar slimmer van worden en dat is voor ons wel een goede zaak ;)
Pas op, ergens is het een beetje pervers dat Vlaams-nationalisten een welvarend Wallonië niet kunnen wensen, want die zouden Brussel wel eens kunnen onderhouden.:-(

giserke
13 september 2007, 00:23
komaan zeg, het is louter het verlagen van de btw op schoolgebouwen van 21 naar 6%.
Dit komt ook voor de Vlaamse scholen tepas.

Internaut
13 september 2007, 00:28
Liever dat dan een Groot Brussel
Toegevingen zullen er vrees ik zowiezo moeten komen in dit klote federaal systeem. De vraag is de welke.

Gun
13 september 2007, 00:53
Bron: www.hln.be (http://www.hln.be)

Leterme heeft voor mij in ieder geval afgedaan.Niet alle main stream media hebben het zo voor Leterme ... en jij laat je vangen;-)

Jazeker
13 september 2007, 01:21
Niet alle main stream media hebben het zo voor Leterme ... en jij laat je vangen;-)

Wacht nu maar even af. De CD&V staat te popelen voor de macht maar kan niet om Leterme en zijn alliantie met de N-VA heen. Wat gaat zwaarder wegen. De vetpotten of een principiële houding die de CD&V de federale regering zou kunnen ontzeggen?

Even afwachten. Niet te vroeg victorie kraaien. Ik ga met je mee elke dag dat er geen federale regering is, maar onze wegen zouden wel eens snel kunnen scheiden.

Gun
13 september 2007, 01:29
Wacht nu maar even af. De CD&V staat te popelen voor de macht maar kan niet om Leterme en zijn alliantie met de N-VA heen. Wat gaat zwaarder wegen. De vetpotten of een principiële houding die de CD&V de federale regering zou kunnen ontzeggen?

Even afwachten. Niet te vroeg victorie kraaien. Ik ga met je mee elke dag dat er geen federale regering is, maar onze wegen zouden wel eens snel kunnen scheiden.Ik ga volledig met je mee.

W8&C

fransV
13 september 2007, 06:39
Wie denkt dat zoiets verraad is, mogen ze van mij gerust in een instelling steken...:?

Leven we dan niet in een insteling?:lol: :lol:

vlijmscherp
13 september 2007, 07:12
wat is er mis met investeren in het onderwijs?

dat zou ik van onze Vlaams-nationalistische vrienden eens willen weten ja.

Knuppel
13 september 2007, 07:28
Wacht nu maar even af. De CD&V staat te popelen voor de macht maar kan niet om Leterme en zijn alliantie met de N-VA heen. Wat gaat zwaarder wegen. De vetpotten of een principiële houding die de CD&V de federale regering zou kunnen ontzeggen?

Even afwachten. Niet te vroeg victorie kraaien. Ik ga met je mee elke dag dat er geen federale regering is, maar onze wegen zouden wel eens snel kunnen scheiden.

Heel verstandig, Jazeker. Het zou immers heel goed kunnen dat er hier een aantal forummers zitten die binnenkort wreed beschaamd zullen zijn over hun huidige...ahum....enthousiasme. Alles wat ze hier schreven zal immers terug te vinden zijn op het web.

Knuppel
13 september 2007, 07:30
dat zou ik van onze Vlaams-nationalistische vrienden eens willen weten ja.

Ik denk dat je die vraag beter even aan Milquet kan stellen....

Knuppel
13 september 2007, 07:33
komaan zeg, het is louter het verlagen van de btw op schoolgebouwen van 21 naar 6%.
Dit komt ook voor de Vlaamse scholen tepas.

En d�*t is er teveel aan voor Milquet....

vlijmscherp
13 september 2007, 07:41
Ik denk dat je die vraag beter even aan Milquet kan stellen....

ja, Vlaams-nationalisten en Milquet 1 front! ongelooflijk....

Kortaf
13 september 2007, 08:04
W8&C

Dat wordt een beetje een stopwoord van je tegenwoordig.

Wachten op wat?

Kortaf
13 september 2007, 08:06
ja, Vlaams-nationalisten en Milquet 1 front! ongelooflijk....

Waarom, in godsnaam?

Moeten de Vlaamsnationalisten staan springen om de CD&V aan de macht te brengen, of wat?

vlijmscherp
13 september 2007, 08:15
Waarom, in godsnaam?

Moeten de Vlaamsnationalisten staan springen om de CD&V aan de macht te brengen, of wat?

neen, ze moeten niet op alles springen wat Leterme zegt, net zoals Milquet.

wat is er mis met het onderwijs helpen? vertel dat eens?

Kortaf
13 september 2007, 08:25
wat is er mis met het onderwijs helpen? vertel dat eens?

Vreemde vraag...

Er is imho niets mis als de Franstaligen hun onderwijs helpen. Evenmin als de Vlamnigen hun onderwijs helpen. Dat lijkt me normaal volgens de federale logica van dit land.

Knuppel
13 september 2007, 08:25
ja, Vlaams-nationalisten en Milquet 1 front! ongelooflijk....


Niet vergeten om dit ook Milquet onder haar fijnzinnige neusje te wrijven, hé?

Knuppel
13 september 2007, 08:29
Vreemde vraag...

Er is imho niets mis als de Franstaligen hun onderwijs helpen. Evenmin als de Vlamnigen hun onderwijs helpen. Dat lijkt me normaal volgens de federale logica van dit land.

Volgens de federale logica is dat idd normaal maar er werd niet op de waardin gerekend. Zij wil wel vanalles herfederaliseren maar niets waar Vlaanderen ook wat aan heeft, hé?

Gun
13 september 2007, 10:41
Heel verstandig, Jazeker. Het zou immers heel goed kunnen dat er hier een aantal forummers zitten die binnenkort wreed beschaamd zullen zijn over hun huidige...ahum....enthousiasme. Alles wat ze hier schreven zal immers terug te vinden zijn op het web.

W8&C

Gun
13 september 2007, 10:43
Dat wordt een beetje een stopwoord van je tegenwoordig.

Wachten op wat?Dat we moeten afwachten.

Wait and See ... de toekomst zal uitwijzen in hoeverre de verwachtingen worden ingelost ... het vertrouwen gerespecteerd ... W8&C

Hertog van Gelre
13 september 2007, 11:16
Dat we moeten afwachten.

Wait and See ... de toekomst zal uitwijzen in hoeverre de verwachtingen worden ingelost ... het vertrouwen gerespecteerd ... W8&C
Hmm.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=2885683&postcount=11
Misschien bezwijkt men onder de grote druk maar van 'verraad' spreken...

boerenverstand
13 september 2007, 11:23
Heel verstandig, Jazeker. Het zou immers heel goed kunnen dat er hier een aantal forummers zitten die binnenkort wreed beschaamd zullen zijn over hun huidige...ahum....enthousiasme. Alles wat ze hier schreven zal immers terug te vinden zijn op het web.
we hebben er het raden naar wat er allemaal gebeurt.
Stel je eens voor dat Van Rompuy weer zo'n belgicistisch oudbakken compromis aan het uitdokteren is en dat YLT dat wil counteren via een omweg (reactie frantaligen in de media , wat ook gebeurd is) zodat de formatiegesprekken verder gehypothekeerd worden....men zegt dikwijls dat de CD&V vele kamers heeft.
Heb het al dikwijls gezegd : 2009 is niet veraf en een compromis zal genadeloos worden afgestraft, waarbij de vraag kan gesteld worden of een 50%+1 niet kan gehaald worden in het vlaams parlement.
Cruciaal is hierbij dat VB "fatsoenlijk" wordt= vooruitschuiven Bruno Valkeniers en anderen, het trio moet maar in de coulissen.
Zo'n straatvechterij als deze week doet mijns insziens VB meer kwaad dan goed. De kiezer is niet dom, zie 10 juni.

giserke
13 september 2007, 11:23
Vreemde vraag...

Er is imho niets mis als de Franstaligen hun onderwijs helpen. Evenmin als de Vlamnigen hun onderwijs helpen. Dat lijkt me normaal volgens de federale logica van dit land.
een algemene BTW verlaging is voor iedereen hé

shinobi
13 september 2007, 12:28
een algemene BTW verlaging is voor iedereen hé

Ten koste van?

deryz
13 september 2007, 12:31
De Wever: "Onderhandelen over BHV"

13.09.2007 10.50u - “Zelfs voor BHV pleit ik voor onderhandelingen.” Dat veelzeggende citaat komt uit de mond van… N-VA-voorzitter Bart De Wever. Deze uitspraak in Le Soir – niet toevallig een Franstalige krant – is ontluisterend. Een andere is dat evenzeer. Op de vraag van Le Soir of De Wever dan niet de onafhankelijkheid van Vlaanderen voorstaat, antwoordt de N-VA-voorzitter: “Dat is vandaag niet aan de orde.” (LS: ‘Vous ne visez pas l’indépendance de la Flandre?’ – De Wever : ‘Ce n’est pas le sujet aujourd’hui.’). Het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid was nooit eerder zo actueel als vandaag en partijen die zichzelf Vlaams-nationalistisch noemen, hebben naar onze mening een historische verantwoordelijkheid terzake, maar Bart De Wever denkt daar blijkbaar anders over.

Maar terug naar BHV. Een eenvoudige Vlaamse meerderheid kan de splitsing goedkeuren in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Hadden de Vlaamse partijen – en zeker het kartel CD&V/N-VA – niet gezworen dat over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde niet gemarchandeerd zou worden? Het gaat immers toch gewoon om de uitvoering van een arrest van het Grondwettelijk Hof? In juni 2004 liet N-VA-boegbeeld Geert Bourgeois met betrekking tot de splitsing van BHV nog optekenen: “Over die zware discriminatie van de Vlamingen gaan we niet meer onderhandelen.” Het kan verkeren.

giserke
13 september 2007, 12:41
Ten koste van?
Onderwijs mag iets kosten. Van mij mogen ze zelfs belastingvrij stellen.

shinobi
13 september 2007, 12:43
Onderwijs mag iets kosten. Van mij mogen ze zelfs belastingvrij stellen.
Goed punt.

shinobi
13 september 2007, 12:43
Onderwijs mag iets kosten. Van mij mogen ze zelfs belastingvrij stellen.
Goed punt.