PDA

View Full Version : What would happen if the US lost the war?

Gun
12 september 2007, 19:38
Nog steeds op zoek naar ...

Gun
12 september 2007, 19:39
Bush in disguise ...

Gun
12 september 2007, 19:39
De vensters lichtjes anders ...

Gun
12 september 2007, 19:40
De verbeelding van de vrijheid ...

Gun
12 september 2007, 19:41
McHammed ...

Gun
12 september 2007, 19:42
Mekka cola of ...

Gun
12 september 2007, 19:43
Tanken doe je bij ...

Pietje
12 september 2007, 21:49
Daarnet op Canvas Fahrenheit 9/11 voor de derde keer gezien : het blijft een zeer beklijvend document dat aan de ribben blijft plakken. Vooral die dame die haar zoon verloor en haar verdriet tracht te verbijten door naar het Witte Huis te gaan vind ik nog altijd zeer pakkend.

Shame on you Mr.Bush, shame on you :|

Ramón Gitannes
12 september 2007, 22:32
Daarnet op Canvas Fahrenheit 9/11 voor de derde keer gezien : het blijft een zeer beklijvend document dat aan de ribben blijft plakken. Vooral die dame die haar zoon verloor en haar verdriet tracht te verbijten door naar het Witte Huis te gaan vind ik nog altijd zeer pakkend.

Het is toch wel straf dat de 'agent' van Michael Moore lid is van een terroristenfamilie. Dat zeg ik niet, dat zegt Wikipedia.

Ariel "Ari" Emanuel (http://en.wikipedia.org/wiki/Ari_Emanuel) is a prominent talent agent and founder of the Endeavor Agency in Beverly Hills, California. He represents Larry David, Michael Moore, Sacha Baron Cohen, and Mark Wahlberg, among others.

Raised in suburban Wilmette, Illinois, outside Chicago, Emanuel is the brother of U.S. Congressman Rahm Emanuel (http://en.wikipedia.org/wiki/Rahm_Emanuel), and NIH bioethicist Ezekiel J. Emanuel (http://en.wikipedia.org/wiki/Ezekiel_J._Emanuel); his father, the Jerusalem-born Dr. Benjamin M. Emanuel is a pediatrician, who was active in the pre-independence Israeli underground on behalf of the Irgun (http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun), a Zionist paramilitary organization. His mother, Martha Emanuel (née Smulevitz), was a civil rights activist, and the one-time owner of a Chicago-area rock and roll club.

The group made attacks against Arab and Palestinian groups a central part of their initial efforts. It was armed expression of the nascent ideology of Revisionist Zionism, expressed by Ze'ev Jabotinsky as that "every Jew had the right to enter Palestine; only active retaliation would deter the Arabs and the British; only Jewish armed force would ensure the Jewish state". The organization was a political predecessor movement to Israel's right-wing Herut (or "Freedom") party, which led to today's Likud party.

The most well-known attack by Irgun was the bombing of King David Hotel in Jerusalem on 22 July 1946. British authorities condemned Irgun as terrorists already in the 1930s. However, Irgun also had considerable support within the Zionist movement.
Maar dat zal wel allemaal heel toevallig zijn zeker.

Gun
12 september 2007, 22:45
Het is toch wel straf dat de 'agent' van Michael Moore lid is van een terroristenfamilie. Dat zeg ik niet, dat zegt Wikipedia.

Maar dat zal wel allemaal heel toevallig zijn zeker.Nog meer over Irgun

Een aantal jaar na WO II bereikte het zionistische plan, om de natie Palestina op te richten, zijn doel. Oorspronkelijk stond Palestina onder Britse militaire controle, de Britten waren trouwens diegenen die de Arabieren hadden verjaagd. De extreme zionistische terreurgroep Irgun, onder leiding van de latere eerste minister van Israël Menachem Begin jaagde de, na WO II zwaar gehavende, Britse troepen weg uit Palestina door middel van ... terreuraanslagen.

Eén van de aanslagen die tegen de Britten werd uitgevoerd vond plaats in het King David Hotel, daar zetelde het “Secretariat of the Government of Palestine” en het hoofdkwartier van “The British Forces in Palestine”. 225 kg springstoffen verpakt in melkkratten tot ontploffing werd gebracht, 91 doden vielen te betreuren waaronder 15 Joden.

In 1948 hadden de Britten genoeg geleden in Palestina. Onder zionistische druk op de VS en de VN werd de staat Israël erkend. Eén van de eerste wetten die werd bekrachtigd was “the law of return”, dat alle Joden ter wereld toeliet om naar Israël te emigreren. Het was begrijpelijk dat de Arabische buurlanden niet onmiddellijk gediend waren met deze gang van zaken. Vele oorlogen volgden, maar de Arabische wereld was niet opgewassen tegen het hoogstaande Amerikaanse wapenarsenaal waar Israël op beroep kon doen.

blabylonia
12 september 2007, 23:06
Ik heb vanavond ook Fahrenheit 9/11 nogmaals gezien,
en ik kreeg de rillingen over de rug toen ik die scene zag,
na het Amerikaanse luchtbombardement,
van die vrouw die net haar familie en vrienden onder het puin
heeft zien verdwijnen,
schreeuwend en in tranen zich tot een wederwraak van Allah wendde.

Ik heb helemaal geen sympathie mbt religies en dogmatische leefopvattingen,
maar de existentiele wanhoop die ik zag, en voelde,
raakten me wel tot in het diepste van mijn wezen..

Dat toonde mij dat ik ondanks al mijn verschillen en doorheen die muur van geloofsovertuiging (of beter op die momenten van verscheuring waarbij Allah een metafysisch beeld van hoop, kracht en wederopstanding werd)
ik me toch heel fel
met haar verbonden voelde.

Ik ervoer heel sterk wat die vrouw uitschreeuwde,
en hoewel ik mezelf nooit tot dergelijke religieuze uitspraken zou verleiden,
tis te zeggen: wraak opeisen voor deze onmenselijke acties,
besef ik tegelijk ook niet wat het is om in dergelijke situaties te verkeren.

Dit gaat niet om religieuze verdeeldheid;
sommigen willen ons deze verdeeldheid opdringen, omdat deze hun plannen goed uitkomen en doen uitwerken.. :cry:

Dit gaat om universele gevoeligheid, ongeacht de religieuze strekking of intellectuele beweging men aanhangt..
En om bewustwording van deze criminele feiten, gepleegd in naam van 'the benefit of the common wo/man..
:arrow: _ _What does it take to change our ways?_ _

Shame on you (hidden) masters of power, shame on you puppets of that power, shame on you (blind and/or greedy) ants that make this all happen..
:robot:

Heftruck
13 september 2007, 02:37

Bekijk dan maar eens "9/11: Press for Truth (nederlands ondertiteld) (http://video.google.nl/videoplay?docid=7655121911742912177)". Verdomd pakkend. (Heeft trouwens een hoop positieve reviews gekregen.)

Out of the grieving thousands left behind on September 11th, a small group of activist families emerged to demand answers. In 9/11 Press For Truth, six of them (including three of the famous "Jersey Girls") tell for the first time the powerful story of how they took on the powers in Washington—and won!—compelling an investigation, only to subsequently watch the 9/11 Commission fail in answering most of their questions.

The families eventually found an ally in Paul Thompson. Dissatisfied with the incomplete picture of September 11th presented in most news reports, Thompson became a citizen journalist of sorts. He stitched together thousands of rare overlooked news clips, buried stories, and government press conferences into a definitive Complete 9/11 Timeline (published by Harper Collins as The Terror Timeline). Press For Truth is adapted in part from his acclaimed work, which revealed to the families a very different picture of the road that led to the attacks and the resulting War on Terror, one that still today raises important and pressing questions.

Press For Truth premiered theatrically in September 2006 in New York City and the San Francisco Bay area. With the help of Robert Greenwald's Brave New Theaters, it was rolled out for a limited release in over fifty cities across America as well as Canada, Great Britain, the Czech Republic, Australia, and Japan.

The movie was immediately hailed by critics and enthusiastically embraced by a groundswell of concerned people worldwide who felt that the 9/11 Commission and the western news media had failed to account for many important issues. For these thousands, Press For Truth was the rational, skeptical, mainstream motion picture examination of the events of September 11th they had been eagerly awaiting.

On the fifth anniversary of the attacks, Press For Truth aired throughout the Middle East on the Al Jazeera television network. It was soon purchased by TV stations in Spain, Norway, Poland, and all of South America.

In February 2007, Press For Truth received it's U.S. television debut on satellite channel LinkTV where it will be airing repeatedly throughout this year. The DVD is now available for rent at Netflix or Blockbuster.com and for purchase at Borders, Virgin Megastore, Sam Goody, Suncoast, Amazon.com, and many other outlets nationwide.

Bron: http://www.911pressfortruth.com/

Praetorian
13 september 2007, 09:17

Shame on you Mr.Bush, shame on you :|Of toen hij vroeg aan de politici of zij hun zoon naar Irak wilden sturen. Best wel slag in het gezicht, bende lafaards.

fox
13 september 2007, 09:32
Fahrenheit 9/11 is een rotfilm die nooit de kern van de zaak raakt. Hij heeft zich teveel laten leiden door zijn haatgevoelens tov de Bush familie in plaats van zich te richten tegen de absurditeit van het hele oorlogsgegeven op zich. Dat komt de geloofwaardigheid van zijn film helemaal niet ten goede.

Bowling for Columbine was veel beter. Hij richte zich meer op de fouten in het beleid in plaats van op de beleidsmensen zelf. Ik hoop dat zijn film over de sociale zekerheid ook op het beleid gericht is maar ik vrees dat het weer zal uitmonden in een Bushbashing.

eno2
13 september 2007, 09:38
Tanken doe je bij ...
Hell..
Deden we en blijven we doen.

eno2
13 september 2007, 09:41
Mekka cola of ...
Islamieten hebben geen dikke pensen en geen dikke konten genoeg om geloofwaardig als coca-flessen te kunnen doorgaan.

parcifal
13 september 2007, 10:16
Bowling for Columbine was veel beter. Hij richte zich meer op de fouten in het beleid in plaats van op de beleidsmensen zelf. Ik hoop dat zijn film over de sociale zekerheid ook op het beleid gericht is maar ik vrees dat het weer zal uitmonden in een Bushbashing.

Ik heb hem al gezien en vond deze nieuwe film ('Sicko (http://www.imdb.com/title/tt0386032/)') beresterk.
Beter dan Fahrenheit 9/11 of Bowling for Columbine zelfs imo.

Er wordt serieuze kritiek geleverd op het beleid (van Bush tot en met Nixon, maar ook Hillary krijgt een veeg uit de pan).

De zijn echter vooral de Health Maintenance Organisations die worden ontmaskerd op een waarlijk onthutsende manier.
Ik was zelfs licht geshockeerd. :|

Een aanrader!

Gun
13 september 2007, 10:26
Ik heb hem al gezien en vond deze nieuwe film ('Sicko (http://www.imdb.com/title/tt0386032/)') beresterk.
Beter dan Fahrenheit 9/11 of Bowling for Columbine zelfs imo.

Er wordt serieuze kritiek geleverd op het beleid (van Bush tot en met Nixon, maar ook Hillary krijgt een veeg uit de pan).

De zijn echter vooral de Health Maintenance Organisations die worden ontmaskerd op een waarlijk onthutsende manier.
Ik was zelfs licht geshockeerd. :|

Een aanrader!Geen pijn in uw nek?

parcifal
13 september 2007, 10:57
Geen pijn in uw nek?

Geef het op Gun.
Je bent nog 1 post verwijderd van de negeerlijst. Ok?

Gun
13 september 2007, 11:02
Geef het op Gun.
Je bent nog 1 post verwijderd van de negeerlijst. Ok?Who started it?

Zet me gerust in jouw lijstje Parcifal, alsof die bedreiging mij tot enige terughoudendheid zou dwingen.

*knip*

Zet me gerust in jouw lijstje Parcifal, alsof die bedreiging mij tot enige terughoudendheid zou dwingen.

Niet persoonlijk worden.

Gun
14 september 2007, 15:13
Met dank aan ParcifalBeste Gun,

Je hebt een berisping ontvangen op Politics.be. http://forum.politics.be/showthread.php?p=2924569

Reden:
-------
Persoonlijke aanval
Beste,

Gelieve niet persoonlijk te worden.

mvg,
Arnold.
-------

Voor deze berisping krijg je 4 strafpunt(en). Dit kan een verminderde toegang tot gevolg hebben totdat de strafpunten zijn verlopen. Strafpunten voor ernstige overtredingen verlopen niet.

Hartelijke groet,
Politics.beIk had graag nog gecopy-paste wat ik origineel had geschreven want dit is om achterover van te vallen.

Met dank aan Parcifal

Ramón Gitannes
14 september 2007, 15:42
Ik heb wat berichten van die Parcifal gelezen, hij zit hier blijkbaar enkel om dit soort incidenten uit te lokken. De ergste straf die je hem kan geven is negeren denk ik. Wat hem aan de gang houdt zijn goedbedoelende mensen die op zijn inhoudsloos provocerend gekleuter blijven ingaan.

parcifal
14 september 2007, 16:03
Geen Dank.
De eerste 7 posts van deze topic, best Gun, horen trouwens niet thuis in Internationale politiek maar in K&K.

Als je eens iets serieus post, zal ik daar met graagte serieus op reageren.

parcifal
14 september 2007, 16:06
Ik heb wat berichten van die Parcifal gelezen, hij zit hier blijkbaar enkel om dit soort incidenten uit te lokken. De ergste straf die je hem kan geven is negeren denk ik. Wat hem aan de gang houdt zijn goedbedoelende mensen die op zijn inhoudsloos provocerend gekleuter blijven ingaan.

En dat komt dan van iemand die nog niet eens mag meestemmen in polls. 8-)

Enfin.

Gun
14 september 2007, 16:30
Ik heb wat berichten van die Parcifal gelezen, hij zit hier blijkbaar enkel om dit soort incidenten uit te lokken. De ergste straf die je hem kan geven is negeren denk ik. Wat hem aan de gang houdt zijn goedbedoelende mensen die op zijn inhoudsloos provocerend gekleuter blijven ingaan.Geen zorgen, hij staat intussen in mijn N-lijstje;-)

the_dude
14 september 2007, 22:03
welke oorlog?

Chipie
14 september 2007, 22:59

Shame on you Mr.Bush, shame on you :|:lol:

Ik heb dat filmpke afgezet nadat ik zag hoe men soldaten voor Irak ronselde...

Natuurlijk, denken simpele rode zielen dat dit 'echt' is... :lol:

Chipie
14 september 2007, 23:03
http://img227.imageshack.us/img227/5788/castro80cg1.jpg

PetSel
14 september 2007, 23:37
Zo'n oorlog kan je niet winnen..
Buiten met een nuclear bommetje..

forumspook
15 september 2007, 13:27
En dat komt dan van iemand die nog niet eens mag meestemmen in polls. 8-)

Enfin.ah, ge hebt iets tegen vreemdelingen?:-)