PDA

View Full Version : In Schotland stopt men de islamisering niet !!!


deeko-diver
12 september 2007, 22:36
Binnenkort is het ramadam .

Dokters en verpleegkundigen in Schotland moeten nu hun lunchpakket buiten het zicht van hun ramadanvierende moslimse collega's nuttigen.


bron : http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/16309

AdrianHealey
12 september 2007, 22:37
Hoax.

De beleidsmaatregel was veel genuanceerder dan dat

MaGNiFiCaT
12 september 2007, 22:39
Binnenkort is het ramadam .

Dokters en verpleegkundigen in Schotland moeten nu hun lunchpakket buiten het zicht van hun ramadanvierende moslimse collega's nuttigen.


bron : http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/16309


Dit heet rekenschap houden met de collega's. Als dat nu niet mooi is.;-)

deeko-diver
12 september 2007, 22:46
Hilarisch : http://www.youtube.com/watch?v=BBaswGDV4QI

straks de thee ? de koffie ? geen cola-tje ?

Jarno
16 september 2007, 13:32
Begrijpen wie het nog begrijpen kan...:?

Schild&Vriend
16 september 2007, 13:45
Ik studeer ook verpleegkunde LoL
Moest dat hier gebeuren ik zou de eerste dag mijn niet-islam medewerkers eens trakteren op pizza & ze voor hun dwaze neus opeten ;)
Mijn God

predator
16 september 2007, 13:52
Schild|Vriend stelde :

Ik studeer ook verpleegkunde

veel moed !!!

Jan van den Berghe
16 september 2007, 13:56
De beleidsmaatregel was veel genuanceerder dan dat

Vertel eens.

Raven
16 september 2007, 14:04
http://www.cityterapi.dk/uploads/pics/Angst-250_01.jpg

Kazan
16 september 2007, 14:07
Ik hoop dat het hier zover niet komt.

PS: waarom staat dit in 'Binnenland'?

kelt
16 september 2007, 14:24
toch eventjes een lichtpuntje.....

raad eens wie,tijdens de "Christelijk-geinspireerde vakanties" de rangen vult bij de hulpdiensten in menige Britse grootstad?


Niet ALTIJD negatief zijn mensen :|

Schild&Vriend
16 september 2007, 14:25
veel moed !!!

Bedankt ;) Dan ben ik toch zeker van dat ik niet zal moeten gaan "doppen" & profiteren van de rest ;) zoals sommige anderen in dit land

Twigmuntus
16 september 2007, 17:52
Hoax.

De beleidsmaatregel was veel genuanceerder dan dat

De beleidsregel was niet meer genuanceerd, het is nooit echt een beleidsregel geweest.

http://www.nhslothian.scot.nhs.uk/news/mediaroom/news_release/07_08_15_ramadan.asp

bentje
16 september 2007, 17:59
Binnenkort is het ramadam .

Dokters en verpleegkundigen in Schotland moeten nu hun lunchpakket buiten het zicht van hun ramadanvierende moslimse collega's nuttigen.


bron : http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/16309


EXCUSEER??!!!!!
Ronduit schandalig !
Respect komt van 2 kanten, als we moeten respecteren dat er een ramadam is, dan moeten ze ook respecteren dat anderen dat niet hebben :evil:

Gargamel
16 september 2007, 18:07
EXCUSEER??!!!!!
Ronduit schandalig !
Respect komt van 2 kanten, als we moeten respecteren dat er een ramadam is, dan moeten ze ook respecteren dat anderen dat niet hebben :evil:


Dat ze hun carnavalramadan elders gaan beoefenen

DannyS
16 september 2007, 18:22
EXCUSEER??!!!!!
Ronduit schandalig !
Respect komt van 2 kanten, als we moeten respecteren dat er een ramadam is, dan moeten ze ook respecteren dat anderen dat niet hebben :evil:Niemand moet niks. Het advies was enkel bedoelt om te provoseren, wat niet is gelukt.

bentje
16 september 2007, 18:24
Niemand moet niks. Het advies was enkel bedoelt om te provoseren, wat niet is gelukt.


Geloof me dat we volgens héél veel islamieten hun geloof, overtuigingen en gewoontes moeten respecteren, nu goed, breek m'n bek niet open...

Discus
16 september 2007, 18:27
Dit heet rekenschap houden met de collega's. Als dat nu niet mooi is.;-)


Dit heet "onderwerping"!

DannyS
16 september 2007, 19:34
Geloof me dat we volgens héél veel islamieten hun geloof, overtuigingen en gewoontes moeten respecteren, nu goed, breek m'n bek niet open...Absoluut onwaar, en zwijgen zult ge! Gezondheidswerkers die hun tijd in adviezen steken die niks terzake doen zouden er beter op toezien dat iedereen de handen wast na het eten. Alsof een arts met zijn handen in het bloed de aanblik van eten niet zou kunnen verdragen! Ga toch op een ander lullen.

lomeanor
16 september 2007, 21:07
Binnenkort is het ramadam .

Dokters en verpleegkundigen in Schotland moeten nu hun lunchpakket buiten het zicht van hun ramadanvierende moslimse collega's nuttigen.


bron : http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/16309

Nooit gedacht dat het zo ver zou komen. :-(

DannyS
16 september 2007, 21:35
Nooit gedacht dat het zo ver zou komen. :-(De ander wijzen op het probleem van kwalijke lichaamsgeuren is in onze cultuur nog zo'n taboe dat nog meer last bezorgt als het niet in de gepaste vertrouwelijke sfeer gebeurt maar in groot publiek. We moeten m.i. proberen de mensen er op een tactvolle manier van op de hoogte te stellen dat aziaten niet ostentatief zitten stinken en dat wij dat best ook niet doen in hun nabijheid. Dat men niet ziek word van zich te wassen is in Europa toch al enkele jaren geweten!

willem1940NLD
16 september 2007, 22:50
Nooit gedacht dat het zo ver zou komen. :-(
Lees de koran.

Eddy B
16 september 2007, 22:51
Lees de koran.
Ik zou eerder zeggen : verbrand de koran:roll:

Bert Bubber
16 september 2007, 22:56
Ik zou eerder zeggen : verbrand de koran:roll:
daar geef ik geen geld aan, zeg ik.

willem1940NLD
16 september 2007, 23:38
Ik zou eerder zeggen : verbrand de koran:roll:
Ik weet niet of het vernietigen van bewijsmateriaal verstandig is.

Miguelito
16 september 2007, 23:47
Sinds wanneer is de scheiding van kerk en staat in Groot-Brittanië opgegeven?
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen voor religieuze mensen?

AdrianHealey
16 september 2007, 23:49
Vertel eens.

Er werd gevraagd/aangeraden om dat te respecteren. Niets meer, niets minder.

AdrianHealey
16 september 2007, 23:50
De beleidsregel was niet meer genuanceerd, het is nooit echt een beleidsregel geweest.

http://www.nhslothian.scot.nhs.uk/news/mediaroom/news_release/07_08_15_ramadan.asp

Dankje, daar doelde ik dus ook op.

AdrianHealey
16 september 2007, 23:51
Jullie zijn volgens mij allemaal zo blind als een mol.

En jullie willen dat gewoon geloven. Ik kan niks anders verzinnen.

willem1940NLD
16 september 2007, 23:53
Jullie zijn volgens mij allemaal zo blind als een mol.

En jullie willen dat gewoon geloven. Ik kan niks anders verzinnen.
Het komt vanzelf wel terug in het nieuws als er iets van waar is.

deeko-diver
17 september 2007, 08:13
Het statement van NHS Lothian geanalyseerd

http://www.socialaffairsunit.org.uk/blog/archives/001577.php

Het advies daartoe komt van bureau Meem, dat ook het Schotse parlement onder haar klanten heeft.
Na’eem Raza van Meem: ‘het gaat er om mensen op te voeden en hen meer bewust te maken van zaken die de islamitische gemeenschap aangaan’.

circe
17 september 2007, 08:15
Ik vind dat ze met de volgende christelijke vastenperiode ook geen snoepjes meer mogen eten in de Antwerpse loketten of in gelijkwelke loketten, klinieken etc...

enneuh hebben joden ook geen vastenperiode? hindoes? boeddhisten?

Infidel
17 september 2007, 08:19
Jullie zijn volgens mij allemaal zo blind als een mol.

En jullie willen dat gewoon geloven. Ik kan niks anders verzinnen.

Of het nu een verplichte maatregel is of enkel een advies, het feit dat men zich met zulke zaken bezig houdt, is al erg genoeg.

Ja, we moeten rekening houden met een ander zijn gevoelens / gewoontes, maar als zij uit religieuze overweging kiezen om een maand te vasten, dan is dat hun keuze.

Het is gewoon belachelijk dat iemand maatregelen opstelt over hoe de meerderheid van de werknemers zich zou moeten gedragen, om een minderheid niet tegen het hoofd te stoten.

Nog nooit over een een gedragscode om de hindu's niet te beledigen gehoord, het is altijd voor dezelfde godsdienst. En ja, blinde mensen zoals ik, komen dat beu.

deeko-diver
17 september 2007, 08:35
Ik noem het de taktiek van de slijtende schokdemper. Beetje bij beetje verandert er iets zpnder je het gewaar wordt en uiteindelijk is het gedaan.

Vorig jaar zat ik samen met een aantal mechaniekers veel in Schotland. In de Higlands.

In een lokaaal pubje kwamen ze op een bepaalde dag van veraf gelegen dorpjes om er te darten. Er werd gedronken, gerookt, sandwiches gegeten, enfin embiance troef.
Een paar maar maanden laten mocht er niet meer aan de toog gerookt worden, men moest een meter afstand houden of aan tafel zitten. Enfin, ik zei dat ik dat in België ook kende, hier moest het gescheiden worden en werden de uitbaters op de kosten gejaagd door afzuiging te plaatsen. Ik zei dat het zal gedaan worden met roken. Men geloofde mij niet.
Nog een paar maanden later had ik gelijk. Algemeen rookverbod. De darts-organisatoren hadden hun spelen verlegd naar boerderijen en privélokalen bij bedrijven. Bye-bye omzet pubhouder. In de hoek zaten een paar aangeschoten jongeren, en hadden slecht 1 pint elk die namiddag besteld. Om de haverklap gingen ze buiten roken , trokken de koffer van hun auto boven en haalden daar flessen bier uit....

Animalman
17 september 2007, 08:42
En dan zijn er mensen die nog meer wetten en nog meer regeltjes willen. Wat is er mis met gezond verstand?

Ah ja, sorry dat is ni meer 'in' tegenwoordig.

Als de moslims (en zo zijn er wel op mijn werk) niemand willen zien eten kunnen ze gerust in de kleedkamer blijven zitten, in de refter zal er niemand zijn boterhammen om laten.

bentje
17 september 2007, 08:58
Absoluut onwaar, en zwijgen zult ge! Gezondheidswerkers die hun tijd in adviezen steken die niks terzake doen zouden er beter op toezien dat iedereen de handen wast na het eten. Alsof een arts met zijn handen in het bloed de aanblik van eten niet zou kunnen verdragen! Ga toch op een ander lullen.


Hu???
Was DannyS dronken gisteren?
Ik snap er helemaal niets van...

Bert Bubber
17 september 2007, 09:31
Niemand moet niks. Het advies was enkel bedoelt om te provoseren, wat niet is gelukt.
Iedereen moet alles......wat is er nu verkeerd aan om op een zondagavond 'de bak vol' te hebben (das niet persé dronken hé bentje..) !

DannyS
17 september 2007, 09:41
Ik noem het de taktiek van de slijtende schokdemper. Beetje bij beetje verandert er iets zpnder je het gewaar wordt en uiteindelijk is het gedaan.De boodschap van de Daily Express is volgens mij dat artsen op de vingers werden getikt omdat ze terroristische aanslagen uitlokken door broodjes te eten. Begrijp dus dat de lezers van dit roddelblaadje in gezelschap zouden zijn van gerespecteerde burgers, als ze in de kracht van dat broodje geloven. Straks gaan die artsen zelfs verplicht de Daily Express lezen, zie ik dat krantje hardop dromen. Dat ze alvast het einde van de homo sapiens beginnen aankondigen, dan.

bentje
17 september 2007, 09:41
(das niet persé dronken hé bentje..) !

lol :lol: 't was het eerste dat in me opkwam, dat kan natuurlijk ook wat over mezelf zeggen ;-)

DannyS
17 september 2007, 10:04
Hu???
Was DannyS dronken gisteren?
Ik snap er helemaal niets van...Artsen kunnen de aanblik van broodjes verdagen, moslims en niet-moslims insgelijk. Zijn er vragen terzake?
Hier is al een antwoord: "THERE is no question - despite reports in the national and local media - that staff in NHS Lothian have been ordered not to eat at their desks for fear of offending Muslim colleagues."
Dat die "Muslim colleagues" zelfs terroristen zouden kunnen zijn of worden is wars hun belangrijke maatschappelijke inzet. Kom eens met bewijzen in plaats van met insinuaties!

circe
17 september 2007, 10:18
Artsen kunnen de aanblik van broodjes verdagen, moslims en niet-moslims insgelijk. Zijn er vragen terzake?

misschien is het te storende voor de moslimpatienten? Die met diabetes bijvoorbeeld... :lol:

DannyS
17 september 2007, 10:27
misschien is het te storende voor de moslimpatienten? Die met diabetes bijvoorbeeld... :lol:Het is vooral storend dat de verplegers zich de handen niet wassen alvorens wonden te verzogen. Doe daar maar eens iets aan.

forumspook
17 september 2007, 15:30
Binnenkort is het ramadam .

Dokters en verpleegkundigen in Schotland moeten nu hun lunchpakket buiten het zicht van hun ramadanvierende moslimse collega's nuttigen.


bron : http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/16309
Slechte maatregel.Ramadan doen betekent nu eens juist niet het je zo makkelijk als mogelijk maken: het vereist zelfbeheersing om niet te gaan eten als je honger hebt en de materiële middelen bezit om u voedsel aan te schaffen.En dat was , dacht ik, de bedoeling van de ramadan: aan den lijve voelen wat honger is, zoals de arme mensen die niks te eten hebben.En die arme mensen, die moeten OOK met lede ogen aanzien hoe anderen het zich laten smaken.Héél het jaar door!Als wij ophouden met te eten in het openbaar, is dat het de moslims makkelijker maken om niet aan de verleiding toe te geven.Waarom zou d�*t nodig zijn? Dus, jongens, doe rustig jullie ramadan, maar wees niet boos op degenen die dat niet wensen te doen.
Wij, mensen van het westen, vegen onze voeten aan dat gebruik, en dat zijn onze zaken.Wees blij dat we uw godsdienst niet verbieden bij ons, net zoals het verboden is om kerken te bouwen in Saudi Arabië.
De ontevredenen mogen altijd verhuizen.

circe
17 september 2007, 15:33
Het is vooral storend dat de verplegers zich de handen niet wassen alvorens wonden te verzogen. Doe daar maar eens iets aan.

heb je het nu over alle verpleegkundigen? of enkel islamitische verpleegkundigen tijdens de ramadan? die mogen wèl hun handen wassen meen ik.
Maar sommigen menen dat het verboden is om hun tanden te poetsen als de zon al op is.

forumspook
17 september 2007, 15:37
Er werd gevraagd/aangeraden om dat te respecteren. Niets meer, niets minder.Dat is al veel te veel.Als ik u nu vraag/aanraad om elke keer als u mij tegenkomt op uw knieën te gaan zitten,uit respekt, wat zou je daar van vinden? Pas op, hé! Het is geen bevel, maar toch...

forumspook
17 september 2007, 15:38
Jullie zijn volgens mij allemaal zo blind als een mol.

En jullie willen dat gewoon geloven. Ik kan niks anders verzinnen.van blinden gesproken, adriaan...trek toch eindelijk uw pellen eens open jongen:-(

Beauris
17 september 2007, 15:42
Binnenkort is het ramadam .

Dokters en verpleegkundigen in Schotland moeten nu hun lunchpakket buiten het zicht van hun ramadanvierende moslimse collega's nuttigen.


bron : http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/16309
Sinds wanneer ligt Schotland in België?

Ik lees in dat artikel: "DOCTORS and health workers have been banned from eating lunch at their desks - in case it offends their Muslim colleagues."

Terecht. Een bureau is geen plaats om je maaltijd te nuttigen.

forumspook
17 september 2007, 15:48
En dan zijn er mensen die nog meer wetten en nog meer regeltjes willen. Wat is er mis met gezond verstand?

Ah ja, sorry dat is ni meer 'in' tegenwoordig.

Als de moslims (en zo zijn er wel op mijn werk) niemand willen zien eten kunnen ze gerust in de kleedkamer blijven zitten, in de refter zal er niemand zijn boterhammen om laten.in de sportclub waar ik bij ben, zitten er ook een paar moslims.Als we op kompetitie gaan, zonderen die zich soms af in de vestiare, om te bidden.Eten doen ze ook afgezonderd van de rest der clubleden, want er zijn er onder ons, die dingen eten waar ze vies van zijn, worst en hesp bvb. Maar die komen nooit zeiken tegen ons om met onze gewoontes te stoppen.En zo moet dat...

willem1940NLD
17 september 2007, 15:49
Het schijnt toch altijd nog erger te kunnen met o.a die Ramadan/Ramazan, maar aangezien dat alleen maar kan in "echte shar�*a-landen" maken wij ons met onze voorordelen natuurlijk weer véél te gauw (= voortijdig/ongeduldig) druk, wij moeten leren lijdzaam af te wachten.

Vandaag 17 september 2007 op Nederlandse Radio-1 vernomen dat in Indonesia de politie controleert op overtredingen tegen de Ramadan. Iedereen die in verboden uren op eten wordt betrapt krijgt prompt een boete van 4 euri (hebben ze daar de euro en zo nee, welke koopkracht vertegenwoordigt de tegenwaarde van locale valuta of welke procenten van een loon?).

Uitbaters van eetgelegenheden die iets te vroeg openen betalen per overtreding tot enige honderden euri boete.

Ik verwacht nog wel commentaren / vergoelijking in de trant van "dat ligt niet aan de islam of aan de koran, maar aan Indonesië"; ook, dat in oer-roomse tijden (of roomse oertijden) vergelijkbare practijken tijdens de vastentijd allerminst ongewoon waren.

Tot zover Radio-1; op Net vond ik verder (nog) niets hierover.

forumspook
17 september 2007, 15:51
Sinds wanneer ligt Schotland in België?

Ik lees in dat artikel: "DOCTORS and health workers have been banned from eating lunch at their desks - in case it offends their Muslim colleagues."

Terecht. Een bureau is geen plaats om je maaltijd te nuttigen.het is niet omdat een bureau geen plaats is om te eten dat hen aangeraden werd daar mee te stoppen.Maar omdat het moslims stoorde om mensen te zien eten terwijl zij "moeten" vasten.
Wat gaat het U trouwens aan waar die dokters eten?Zolang ze niet op UW bureau komen eten?

willem1940NLD
17 september 2007, 15:55
Ik vind dat ze met de volgende christelijke vastenperiode ook geen snoepjes meer mogen eten in de Antwerpse loketten of in gelijkwelke loketten, klinieken etc...

enneuh hebben joden ook geen vastenperiode? hindoes? boeddhisten?
Waar wil je heen; een geheel vastenjaar reserveren?
:twisted:

Beauris
17 september 2007, 15:57
het is niet omdat een bureau geen plaats is om te eten dat hen aangeraden werd daar mee te stoppen.Maar omdat het moslims stoorde om mensen te zien eten terwijl zij "moeten" vasten.
Wat gaat het U trouwens aan waar die dokters eten?Zolang ze niet op UW bureau komen eten?
Ja, en die moslims hebben natuurlijk gelijk, want een bureau is geen plaats om je maaltijd te nuttigen. Het is een werkplaats. Je maaltijd nuttigen, doe je in een refter of een cafetaria.

Dat gaat mij even veel of even weinig aan als u. Dit is een discussieforum waar - voor zover ik begrepen heb - iedereen de vrijheid heeft zijn mening over iets kenbaar te maken.

circe
17 september 2007, 16:00
Waar wil je heen; een geheel vastenjaar reserveren?
:twisted:

dat is toch verrijkend?

Ik ga trouwens met om de haverklap op dieet. Vanaf nu wil ik ook niemand in mijn buurt nog zien eten als ik besloten heb op dieet te gaan.

Anders is het niet respectvol tegenover MIJN overtuigingen.