View Full Version : Europa heeft immigranten nodig
I amsterdam
14 september 2007, 08:09
Hoeveel van deze 20 miljoen immigranten heeft Belgie nodig om de economie draaiende te houden?
Bron volkskrant
‘EU moet twintig miljoen migranten binnenlaten’
Van onze correspondent
BRUSSEL - EU-landen moeten de komende twee decennia zeker twintig miljoen immigranten van buiten de EU toelaten. Dat bepleitte eurocommissaris Frattini donderdag op een conferentie over migratie in Lissabon. Volgens Frattini moeten de EU-landen migratie bekijken als een oplossing in plaats van een probleem.
Met migratie kunnen landen hun economie op peil houden en het hoofd bieden aan de vergrijzing. Door vergrijzing zal in 2050 eenderde van de EU-bevolking ouder zijn dan 65
Frattini wil eind dit jaar een ‘blue card’ voorstellen waarmee migranten in de EU kunnen werken. ‘Europa moet concurreren met Australië, Canada, de VS en de opkomende machten in Azië’
AdrianHealey
14 september 2007, 08:12
Pakt dat we 500 000 daarvan toch gaan kunnen gebruiken.
lantjes
14 september 2007, 08:16
Zou men niet beter eerst die aan 't werk zetten die hier al zijn? Mits herscholing moet dat toch lukken?
ynneb
14 september 2007, 08:25
‘Europa moet concurreren met Australië, Canada, de VS en de opkomende machten in Azië’
Australie en Canada hebben nochtans een zeer strikt immigratie en asielbeleid. Iemand die zou voorstellen het Belgisch beleid aan te passen aan de australische en canadese normen, zou onmiddellijk voor "VB'er" uitgescholden worden.
In de jaren 60 hadden we enkele tienduizenden immigranten nodig voor onze fabrieken. Deze groep is nu uitgegroeid tot vele,vele honderduizenden (huwelijken, familieherenigingen, ...), waarvan velen helaas werkloos zijn. Als men het ganse economische plaatje maakt, heeft de immigratie van de jaren 60 enkele bedrijven wel goedkope arbeidskrachten verstrekt, maar de maatschappij geld gekost ipv opgebracht.
Indien men weer een belangrijke groep immigranten wil aantrekken, hoop ik dat er deze maal een lange termijn visie is : hoe integratie bevorderen, hoe sterk gaat die oorspronkelijke groep groeïen door familiehereniging/huwelijken.... (en wat gaat de impact van deze groei zijn op onze maatschappij en economie), hoe vermijden dat de prijzen van huurwoningen/koopwoningen explosief blijven stijgen en onbetaalbaar worden (steeds meer vraag naar woningen door het stijgend aantal inwoners in Belgie), hoeveel inwoners kan Belgie eigenlijk "dragen" (milieu, infrastructuur, vermijden dat mensen - net zoals ratten die te dicht op elkaar zitten - aggressief worden, ...).
Zouden onze politici in dit dossier eindelijk eens blijk kunnen geven van lange termijn visie ?
I amsterdam
14 september 2007, 08:44
Zou men niet beter eerst die aan 't werk zetten die hier al zijn? Mits herscholing moet dat toch lukken?
Je bedoelt migranten uit Wallonie?:roll:
lantjes
14 september 2007, 08:46
Scherp !!:-P
Zover had ik nog niet gedacht, 't is nog vroeg hé, maar inderdaad, ook die....:lol:
Sjaax
14 september 2007, 08:57
BRUSSEL - EU-landen moeten de komende twee decennia zeker twintig miljoen immigranten van buiten de EU toelaten. Dat bepleitte eurocommissaris Frattini donderdag op een conferentie over migratie in Lissabon. Volgens Frattini moeten de EU-landen migratie bekijken als een oplossing in plaats van een probleem.Met dit onderwerp heeft ook de heisa in Nederland rond Verdonk te maken volgens mij. Zie http://forum.politics.be/showpost.php?p=2925078&postcount=19
I amsterdam
14 september 2007, 09:34
Met dit onderwerp heeft ook de heisa in Nederland rond Verdonk te maken volgens mij. Zie http://forum.politics.be/showpost.php?p=2925078&postcount=19
Nee de heisa rond Verdonk heeft te maken met een richtingenstrijd binnen de VVD.(rechts versus links liberalen)
De PVV van Wilders is een antimoslim partij ,misschien zoiets als Vlaams belang.
Na de maatregelen van de afgelopen jaren is het immigratieprobleem in Nederland geen hot item meer.
Den Ardennees
14 september 2007, 10:53
men moet niet alleen de economische kant bekijken, maar ook de sociale. Een multiculturele samenleving werkt niet, en daarom is deze migratie niet wenselijk.
Praetorian
14 september 2007, 11:15
Dat hebben ze niet nodig. Sinds de jaren '70 is de werkloosheid nooit significant gedaald. Zelfs met de babyboom-generatie die op pensioen gaat zal er geen nood zijn aan immigranten. Grenzen sluiten dus.
Europese Unie toont zich weeral als een ramp over ons land.
the outlaw torn
14 september 2007, 11:30
de eu-landen moeten immigranten toelaten ? de oostblok-landen dus ook ?
zie je al een afrikaan in polen gaan wonen ? ik niet, eerlijk gezegd.
dat ze de boel met andere europese landen oplossen, en mensen vanuit het voormalig oostblok hier laten werken, zoals nu reeds gebeurd.
in plaats van mensen van buiten de EU toe te laten.
grenzen binnen de EU min of meer open, mr vr mensen buiten EU totaal dicht.
Dycore
14 september 2007, 11:36
Dat zou de vergrijzing moeten tegengaan. Maar door immigratie vervangen we het ene probleem door het andere. Ipv vergrijzing is er sociale onrust en er is niets nadeliger voor een economie dan dat.
Vergeet ten eerste niet dat we hier met een overvloed aan werklozen zitten. Mits herscholing kunnen die al heel wat jobs invullen. Herscholing zou ook door werkgevers moeten aangeboden worden. Meeste jobs zijn snel geleerd en al doende leert men.
Bovendien kampt ongeveer de helft van de wereld met vergrijzing. Neem bv Japan, het meest homogene land ter wereld wat bevolking betreft. Daar wensen ze absoluut geen immigratie. Ze zien de vergrijzing als een zure pil die moet doorgebeten worden. Misschien is dat wel een van de redenen voor hun kwakkelende economie, maar als eenmaal de oudere generatie is gestorven, dan is het probleem opgelost en is er geen probleem in de plaats gekomen. Vergrijzing hoeft zelfs geen rem op economische vooruitgang te zijn. Dat bewijst China, na de jarenlange één-kind-politiek.
Verder leert de ervaring ons dat immigranten ook minder kinderen zullen produceren, eens zij onze levensstandaard zullen genieten. Dus vergrijzing wordt enkel uitgesteld. Het is het typische korte-termijnsdenken van de Belgische politiek. Gat in de begroting? Overheidsgebouwen verkopen. Kyoto-doelstellingen niet gehaald? Lucht opkopen van de Russen. En ga zo maar verder.
Enkel de gecontroleerde minimale noodzakelijke immigratie waarbij broodnodig gekwalificeerde personen binnen gelaten worden, kan de de problemen van de vergrijzing verminderen. Daarbij moet een duidelijke verplichting bestaan om na de werkzaamheden naar het land van herkomst terug te gaan. En indien die immigratie niet spoedig streng gecontroleerd wordt, dan zal de Europese bevolking het heft in eigen handen nemen en lost het probleem zich op minder prettige wijze op.
forumspook
14 september 2007, 11:51
Zou men niet beter eerst die aan 't werk zetten die hier al zijn? Mits herscholing moet dat toch lukken?precies: al diegenen die hier zijn herscholen, aan het werk zetten OF buitenkieperen.Voor elke nutteloze buitengegooide mag dan één nuttige binnen.Op termijn moet men de autochtone bevolking aansporen om zelf kinderen te maken, die het werk kunnen doen waarvoor dat die immigranten naar hier gehaald zijn.En beetje bij beetje minder en minder immigranten naar hier halen.Nog een paar dingen: gezinsvereniging voor niet-Europeanen afschaffen, eveneens kindergeld en dop voor die mensen.Ze komen voor een niet renouveleerbaar vijfjaren kontrakt, alléén, en gaan alléén terug weg, met hun salaris, als ze dat niet opgesoupeerd hebben tenminste.Om zulks te voorkomen zou men gedurende die vijf jaar bvb 25 % van hun pree kunnen achterhouden, zodat ze met een deftige som op zak naar huis vertrekken.Als ze misdaden begaan kan die som echter gebruikt worden om de slachtoffers schadeloos te stellen, justitie -kosten te betalen en/of hun verblijf in het gevang...
Voor hun verblijf hier zou men gesloten sociale wijken kunnen bouwen, met vrijgezellen-studiootjes die de staat hen verhuurt voor een lage prijs.Daar mogen dan geen Europeanen binnen, behalve degenen die daar werken aan het onderhoud, reparaties en dergelijke, en zijzelf mogen na middernacht daar niet buiten.Dan kunnen ze geen stommiteiten uithalen, die hen hun zuurverdiende centen zouden kosten...Voor hun eigen welzijn dus, ze tegen zichzelf beschermen.
Ik heb nog wel een paar goede voorstellen, maar als dit al in gang gezet word, gaan er binnen een paar jaartjes ineens véél minder "racisten" zijn, daar mag je op wedden...
Webcrusader
14 september 2007, 11:56
Inderdaad mijn vriend! Er zijn hier voldoende werklozen en deeltijds werkenden die mits bijscholen evengoed die openstaande vacatures kunnen invullen.En wat betreft de vergrijzing: gewoon veel meer kinderen maken zodat we zelf onze vergrijzing kunnen compenseren. Dit kunnen we bekomen door middel van premies en verhoogd kindergeld uitsluitend voor de autochtone bevolking.
Derk de Tweede
14 september 2007, 12:51
Hoeveel van deze 20 miljoen immigranten heeft Belgie nodig om de economie draaiende te houden?
Bron volkskrant
‘EU moet twintig miljoen migranten binnenlaten’
Van onze correspondent
BRUSSEL - EU-landen moeten de komende twee decennia zeker twintig miljoen immigranten van buiten de EU toelaten. Dat bepleitte eurocommissaris Frattini donderdag op een conferentie over migratie in Lissabon. Volgens Frattini moeten de EU-landen migratie bekijken als een oplossing in plaats van een probleem.
Met migratie kunnen landen hun economie op peil houden en het hoofd bieden aan de vergrijzing. Door vergrijzing zal in 2050 eenderde van de EU-bevolking ouder zijn dan 65
Frattini wil eind dit jaar een ‘blue card’ voorstellen waarmee migranten in de EU kunnen werken. ‘Europa moet concurreren met Australië, Canada, de VS en de opkomende machten in Azië’
De EU heeft helemaal niets nodig, behalve dan de opheffing van de EUSSR.
kelt
14 september 2007, 13:03
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de mening van menige forumgebruiker hier dat de EU eerst zijn eigen potentieel moet gebruiken.
Gedaan met gelul van "ik vind geen werk overeenkomstig mijn diploma".Werken en meehelpen aan de maatschappij!Ofwel,koffers pakken en ophoepelen!
Ondergetekende heeft van zijn nu reeds 20-jarige arbeidscarriere er slechts 3 doorgebracht als "gegradueerde electronica".......er zijn teveel andere interessante dingen te doen,en je wordt er al evengoed voor betaald... :lol:
Het idee op zich van de EU-commissaris,om een blauwe kaart te geven die iemand gedurende een bepaalde tijd recht heeft in de EU als werknemer aanwezig te zijn klinkt goed,maar momenteel zit Europa "vol" met miljoenen en miljoenen andere "kaarthouders" die vervolgens blijven "plakken" zijn,zelfs als ze niet meer mochten aanwezig zijn.Dat mis ik een beetje in dat plaatje,OK,je blauwe kaart is verlopen,hoe overtuigen we jouw er nu van dat je beter ophoepelt?
....weinig overtuigend...immigratie.... :?
Brandaan
14 september 2007, 13:34
Zouden onze politici in dit dossier eindelijk eens blijk kunnen geven van lange termijn visie ?
Politici kunnen niet scoren met een lange-termijn-visie, met de korte termijn wel. We kunnen het de politici dus niet kwalijk nemen dat zij niet aan de lange-termijn-planning doen, het hoort nu eenmaal bij ons systeem.
Vorenus
14 september 2007, 13:36
We hebben geen immigranten nodig maar autochtone gezinnen die in bed nog kunnen kweken.
the outlaw torn
14 september 2007, 13:50
We hebben geen immigranten nodig maar autochtone gezinnen die in bed nog kunnen kweken.
da's ook een optie natuurlijk.
waarom zo geen dag als in rusland ? bevruchtingsdag ?
het aanmoedigen ven kinderen zou idd welkom zijn, mr dan wel enkel de vlaamse gezinnen als het over belgie gaat.
al de rest steriliseren en castreren ? :-P
lantjes
14 september 2007, 13:55
Het zou voor deze aardkloot eerder een goeie zaak zijn als we significant minder zouden "kweken".....een paar miljard minder, dat is pas lange termijn visie, zou natuur, mens en milieu zeker ten goede komen .
Vorenus
14 september 2007, 13:55
het aanmoedigen ven kinderen zou idd welkom zijn, mr dan wel enkel de vlaamse gezinnen als het over belgie gaat.
Schat, benen open. T'is kweekdag.
the outlaw torn
14 september 2007, 14:01
Het zou voor deze aardkloot eerder een goeie zaak zijn als we significant minder zouden "kweken".....een paar miljard minder, dat is pas lange termijn visie, zou natuur, mens en milieu zeker ten goede komen .
das ook juist, nr het schijnt kan de aarde er maar 2 miljard aan.
laten we afrika en azie dus mr creperen, geen strijd tegen aids,etc. :-P
trouwens, al die ziektes ( zoals aids) zouden wel eens een poging van de natuur kunnen zijn om de veel-poepers ( waaronder de afrikaantjes ) in aantal te doen minderen. :-P
mr serieus nu, idd, er zijn veel te veel mensen, zoveel is zeker.
mr het is ook wel een feit dat de gebieden waar de mens in volle welvaart etc. leeft er te weinig kinderen zijn en in gebieden waar ze creperen véél te véél. maw, een tussenoplossing is :minder kweken in arme en meer kweken in rijke gebieden. mr dan spreek ik enkel over het meer kweken onder autochtonen ( vlamingen dus)
the outlaw torn
14 september 2007, 14:02
Schat, benen open. T'is kweekdag.
idd,daar dacht ik ook aan toen ik het hoorde.
bevruchtingsdag, tis ne keer iets anders e :-P mr bepaald het tegenovergestelde van 1 november, dan is er een dag voor de doden, wel dan ook een dag vr de verwekten :-P
lantjes
14 september 2007, 14:05
Vraa? zijde gij da onder deze nick naam? (die zegt dat ook altijd als het over migranten gaat...en meent het ook)
the outlaw torn
14 september 2007, 14:09
Vraa? zijde gij da onder deze nick naam? (die zegt dat ook altijd als het over migranten gaat...en meent het ook)
vraa ? nope, ik ben the outlaw torn en niemand anders. en voor alle duidelijkheid, ik meende dit niet.
the outlaw torn
14 september 2007, 14:09
ge ebt et over iemand anders maw.
er stond trouwens :-P naast de betreffende zin, is duidelijk genoeg dacht ik. mr soit.
lantjes
14 september 2007, 14:36
ge ebt et over iemand anders maw.
er stond trouwens :-P naast de betreffende zin, is duidelijk genoeg dacht ik. mr soit.
Het klonk me bekend in de oren waarmee ik er u van verdacht dat je als mijn madam (zij meent dat wel soms....) under-cover mijn forum wandelgangen kwam controleren.:-P
Wat een geruststelling...
Infidel
14 september 2007, 14:42
Kweken, kweken, als er iets is dat we moeten we kweken, dan zijn het schapen, want we gaan met een groot te kort zitten :-D !
the outlaw torn
14 september 2007, 14:46
Kweken, kweken, als er iets is dat we moeten we kweken, dan zijn het schapen, want we gaan met een groot te kort zitten :-D !
:-P :-D , wel jammer voor die schaapkes :cry:
the outlaw torn
14 september 2007, 14:47
Het klonk me bekend in de oren waarmee ik er u van verdacht dat je als mijn madam (zij meent dat wel soms....) under-cover mijn forum wandelgangen kwam controleren.:-P
Wat een geruststelling...
ben om te beginnen een man, .... mr dat kon je natuurlijk niet weten.
het weze u vergeven, een man onder de sloef,
daarvoor moeten we medelijden hebben .... :-P
lantjes
14 september 2007, 14:53
Als we iets moeten doen is het van die achterlijke rituelen af geraken...schapen kelen, visjes drinken...zijn we nu nog altijd barbaren of hoe zit dat. Je moet dat beestje eens in haar ogen kijken....:evil:
the outlaw torn
14 september 2007, 15:44
Als we iets moeten doen is het van die achterlijke rituelen af geraken...schapen kelen, visjes drinken...zijn we nu nog altijd barbaren of hoe zit dat. Je moet dat beestje eens in haar ogen kijken....:evil:
idd, schapen kelen, visjes drinken en meer van dat fraais is niet meer van deze tijd.
misschien zal een tekort aan schaapjes ertoe bijdragen dat meer en meer moslims geld gaan storten aan goede doelen, nr schijnt is dat een volwaarsid alternatief vr het offeren van een schaap. geen bloedvergieten, geen slachtafval, ...... veel beter kortom
hopelijk word dat riteel slachten en zo ooit eens verboden, mr gezien de vertegenwoordiging van de uitvoerende groep zie ik dat niet zo snel gebeuren. jammer, ......
willem1940NLD
14 september 2007, 17:20
Toch is de totale wereldbevolking al te groot; schadelijk voor deze planeet.
Vorenus
14 september 2007, 17:23
Toch is de totale wereldbevolking al te groot; schadelijk voor deze planeet.
Dat ze in den Afrique, Chinoise en Indi is wat minder kweken. We moeten toch niet minder kweken omdat die manne ginder alles pakke wat ne poes heeft.
Aaron
14 september 2007, 17:42
Ze zouden beter gewoon de denataliteit hier aanpakken door campagnes voor meer kinderen. Door meer kindergeld of subsidiëringen voor onthaalmoeders en dergelijke maatregelen moet kinderen krijgen weer interessant worden.
Migranten naar hier halen is trouwens een gemakkelijkheidshalve oplossing: we hebben er hier niet genoeg, dus gaan we ze elders gaan halen.
En als er daar een te hoge bevolking is, daar kunnen wij niet veel aan doen. Er zijn in landen als India al zoveel campagnes geweest om minder kinderen te krijgen, maar als de bevolking daar niet naar luistert, dan moeten ze dat maar weten.
bk232214
14 september 2007, 17:57
Ja waarom niet als zij daar eens met beginnen ,en zij moeten niet altijd kankeren op de vergrijzing als zij maar eens eerst zien naar de werklozen en die eerst aan werk helpen zij moeten maar alles aannemen en kunnen ook herscholing doen er is werk genoeg ,maar wie wil er gaan werken als je 900euro steungeld krijgt en gaat bijwerken in de fruitteeld of in wasserijen en in de bouw niet te vergeten 8-)
forumspook
14 september 2007, 18:18
das ook juist, nr het schijnt kan de aarde er maar 2 miljard aan.
laten we afrika en azie dus mr creperen, geen strijd tegen aids,etc. :-P
trouwens, al die ziektes ( zoals aids) zouden wel eens een poging van de natuur kunnen zijn om de veel-poepers ( waaronder de afrikaantjes ) in aantal te doen minderen. :-P
mr serieus nu, idd, er zijn veel te veel mensen, zoveel is zeker.
mr het is ook wel een feit dat de gebieden waar de mens in volle welvaart etc. leeft er te weinig kinderen zijn en in gebieden waar ze creperen véél te véél. maw, een tussenoplossing is :minder kweken in arme en meer kweken in rijke gebieden. mr dan spreek ik enkel over het meer kweken onder autochtonen ( vlamingen dus)dat is ook mijn idee, dat wij meer kinderen moeten maken en de arme landen bewoners (veel) minder. Maar daar waar het schoentje wringt is dat 1/in arme landen voorbehoedsmiddelen onbeschikbaar zijn voor velen, of anders kunnen ze er niet mee omgaan, of verbied hun geloof ze te gebruiken 2/ in arme landen geen pensioenkas bestaat, en ouders volledig op hun nageslacht moeten rekenen om te overleven eens dat ze oud zijn.Dus moeten ze wel veel kinderen maken.3/ dat in welvarende landen de mensen al hun tijd opdoen om nog meer welvaart op te bouwen, nog meer geld te vergaren, en dan hebben ze geen tijd meer om kinderen op te voeden...
Sjaax
14 september 2007, 18:20
Migranten naar hier halen is trouwens een gemakkelijkheidshalve oplossing: we hebben er hier niet genoeg, dus gaan we ze elders gaan halen. Terechte opmerking. Waarom zouden vrouwen hier telkens 9 maanden met zwangerschapsmisselijkheid en dikke buiken gaan lopen als er elders op de wereld ruimschoots mensen voorhanden zijn? Madonna en co. kopen letterlijk gewoon een kindje.
willem1940NLD
14 september 2007, 18:33
Een werkelijke oplossing kan alleen zijn de wereldbevolking overal tot voldoende staat van welvaart èn werk te brengen, zodat zij als moderne mensen tevreden zijn met kleinere kindertallen.
maarte
14 september 2007, 19:12
Pakt dat we 500 000 daarvan toch gaan kunnen gebruiken.
Dat mloeten we natuurlijk vermijden. De bedoeling moet zijn om vooral mensen aan te trekken die economisch een meerwaarde zijn en die dat ook willen zijn. Zo een green card systeem zou wel eens kunnen werken.
the outlaw torn
14 september 2007, 19:18
Terechte opmerking. Waarom zouden vrouwen hier telkens 9 maanden met zwangerschapsmisselijkheid en dikke buiken gaan lopen als er elders op de wereld ruimschoots mensen voorhanden zijn? Madonna en co. kopen letterlijk gewoon een kindje.
en de gewone sterveling die een kind wil adopteren moet een ellenlange procedure doorlopen met de meest denigrerende vragen. zelfs over de intieme relatie van het kandidaat-adoptiepaar.
bv: tegen de vrouw : pjip je je man ? welke relevantie dat heeft vr het kind en diens opvoeding, god mag weten, mr nr het schijnt gebeurd het ( dat ze zulke vragen stellen)
beroemdheden kunnen gewoon een kind gaan kopen, kijk nr Madonna en Angelina Jolie ( lijdt aan kinderverzamelwoede denk ik )
het is en blijft een feit dat er in de rijke streken te weinig en in de arme streken veel te veel kinderen zijn. mr de kinderen die er toch al zijn hebben het volste recht op een goed leven. da's nogal logsich, dacht ik
Raven
14 september 2007, 19:22
In Spanje mag je niet gaan wonen of je moet kunnen aantonen dat je over een diploma en een inkomen beschikt. Anders geen Spaanse nationaliteit.
Dat is een mooi iets, want zo kan je idd de broodnodige immigranten binnenrijven, namelijk de hooggeschoolden en degene die een bijdrage zullen leveren aan je maatschappij in plaats van het verder te belasten.
Ook België is WANHOPIG achter hooggeschoolde migranten, of ze nu geeltjes zijn, roodjes, zwartjes, blauwtjes, maakt niet uit. Maar in dit land durft men geen eisen te stellen, iedereen kan Belg worden.
Op termijn gaat dat dit land zuur opbreken hoor. Al wie hier komt wonen wordt geconfronteerd met veel luxe, en willen dat ook. Nu kan men dat nog geven, maar morgen staan er weer nieuwe die het ook moeten hebben. Als men met 20 rond 1 autochtoon komt staan die niet meer kan geven, dan zullen ze het nemen... ook al hebben die 20 slechts een knots en die ene een einstein-brain.
Zo is ook het Romeinse rijk ten onder gegaan
the outlaw torn
14 september 2007, 19:27
dat is ook mijn idee, dat wij meer kinderen moeten maken en de arme landen bewoners (veel) minder. Maar daar waar het schoentje wringt is dat 1/in arme landen voorbehoedsmiddelen onbeschikbaar zijn voor velen, of anders kunnen ze er niet mee omgaan, of verbied hun geloof ze te gebruiken 2/ in arme landen geen pensioenkas bestaat, en ouders volledig op hun nageslacht moeten rekenen om te overleven eens dat ze oud zijn.Dus moeten ze wel veel kinderen maken.3/ dat in welvarende landen de mensen al hun tijd opdoen om nog meer welvaart op te bouwen, nog meer geld te vergaren, en dan hebben ze geen tijd meer om kinderen op te voeden...
da's juist, het gezin is in de westerse landen verwaterd ( de waarde ervan ) een trieste zaak.
het leven is zodanig duur dat
als je kinderen wil onderhouden en een huis,etc. bezitten met 2 moet gaan werken waardoor de kinderen er niet komen.
hier maakten de mensen ook veel kinderen ( mijn grootmoeder zaliger kwam uit een nest van 13) om dezelfde reden als nu in afrika en elders.
dat het geloof voorbehoedsmiddelen verbied is een van de grootste schanden van het geloof.
al dient ook gezegd dat veel afrikaanse mannen tegen het condoomgebruik zijn. vrouwen zijn in afrika nog echte kweekmachines ( en niet alleen daar )
een oplossing voor het lage kinderaantal van de autochtonen in Europa zou erin kunnen bestaan de thuisblijvende ouder een vervangingsinkomen te geven, zodat de financiele noodzaak om met 2 uit werken te gaan al wat verminderd. en kinderopvang uitbreiden. om mr een aantal mogelijkheden te noemen.
the outlaw torn
14 september 2007, 19:29
In Spanje mag je niet gaan wonen of je moet kunnen aantonen dat je over een diploma en een inkomen beschikt. Anders geen Spaanse nationaliteit.
Dat is een mooi iets, want zo kan je idd de broodnodige immigranten binnenrijven, namelijk de hooggeschoolden en degene die een bijdrage zullen leveren aan je maatschappij in plaats van het verder te belasten.
Ook België is WANHOPIG achter hooggeschoolde migranten, of ze nu geeltjes zijn, roodjes, zwartjes, blauwtjes, maakt niet uit. Maar in dit land durft men geen eisen te stellen, iedereen kan Belg worden.
Op termijn gaat dat dit land zuur opbreken hoor. Al wie hier komt wonen wordt geconfronteerd met veel luxe, en willen dat ook. Nu kan men dat nog geven, maar morgen staan er weer nieuwe die het ook moeten hebben. Als men met 20 rond 1 autochtoon komt staan die niet meer kan geven, dan zullen ze het nemen... ook al hebben die 20 slechts een knots en die ene een einstein-brain.
Zo is ook het Romeinse rijk ten onder gegaan
een zeer terechte opmerking, volledig mee eens.
we zitten in onze laatste fase, net zoals het romeinse rijk eens in zijn laatste fase zat.
daarna komt de islamitische wereldheerschappij, die op zijn beurt ook ten onder zal gaan aan iets anders.
de europeaan sterft uit, algemeen beschouwd.
Infidel
14 september 2007, 20:06
een zeer terechte opmerking, volledig mee eens.
we zitten in onze laatste fase, net zoals het romeinse rijk eens in zijn laatste fase zat.
daarna komt de islamitische wereldheerschappij, die op zijn beurt ook ten onder zal gaan aan iets anders.
de europeaan sterft uit, algemeen beschouwd.
I second that. Noord-Amerika zal wat langer blijven bestaan, net zoals het Oost-Romeinse rijk. Het tijdperk van Europa is gedaan.
willem1940NLD
14 september 2007, 20:20
.............
...........
Ja, de Chinezen zullen dat afhandelen.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.