PDA

View Full Version : Vrees voor bananenverlies bij Chiquita

eno2
18 september 2007, 09:53
Vrees voor bananenverlies bij Chiquita, nu ze gebrandmerkt zijn voor smeergeldbetalingen aan een paar militaire organisaties.

Uncle Sam goes nog steeds Latin...

Chipie
18 september 2007, 10:08
Het personeel is weer de banaan...

eno2
18 september 2007, 11:06
Kleine correctie: Ik bedoelde "paramilitaire " organisaties ipv "militaire " organisaties..

En ik bedoelde ook "banenverlies" ipv "bananenverlies"...

eno2
12 december 2007, 11:46
Vrees voor bananenverlies bij Chiquita, nu ze gebrandmerkt zijn voor smeergeldbetalingen aan een paar militaire organisaties.

Breng je proteststem uit op Bonita, die zijn trouwens de helft goedkoper...

Daimanta
12 december 2007, 13:34

Je bedoelt zeker de pisang? ;)

kelt
12 december 2007, 17:41
Ik eet zo weinig mogelijk vruchten die ze van halfweg de wereld naar hier moeten komen sleuren .(score de laatste 2 jaar: NUL exoten)

Kunnen ze hun bananen je weet wel waar stoppen ;-)

Savatage
12 december 2007, 17:43
Kleine correctie: Ik bedoelde "paramilitaire " organisaties ipv "militaire " organisaties..

LOL, ge zoudt beter een nieuw topic openen :-)

Sjaax
12 december 2007, 17:55
Een van de beste verschrijvingen die ik op het forum heb gelezen.

Dat banenverlies stelt op zich natuurlijk niets voor. Je beseft dat wel en onbewust schrijf je bananenverlies. Als de werknemer snel weer in een andere baan aan de slag kan en een goede overbruggingsuitkering heeft, is er niets aan de hand. De banenwissel is goed voor de dynamiek van de economie. Wellicht is die ook nog goed voor de werknemer, opdat die niet vastgeroest raakt in een eentonig werkstramien.

Pieke
13 december 2007, 07:36

Dat banenverlies stelt op zich natuurlijk niets voor. Je beseft dat wel en onbewust schrijf je bananenverlies. Als de werknemer snel weer in een andere baan aan de slag kan en een goede overbruggingsuitkering heeft, is er niets aan de hand. De banenwissel is goed voor de dynamiek van de economie. Wellicht is die ook nog goed voor de werknemer, opdat die niet vastgeroest raakt in een eentonig werkstramien.

overbruggingsuitkering? Ik denk niet dat ze daar ooit al van gehoord hebben in midden-amerika

eno2
13 december 2007, 11:59

Het banenverlies is over een bananenschil uitgegleden...

Mijn beweerde lapsus grafiti "bananenverlies" was maar een bewuste bose pose tegen een criminele Multi...

Raven
14 december 2007, 08:09

En wij, bananen-eters, ook. We kunnen nog altijd vitaminen krijgen via pillekes zeker :roll:

eno2
14 december 2007, 11:33
LOL, ge zoudt beter een nieuw topic openen :-)
Over Bonita.
Que Bonita es Bonita.

eno2
17 februari 2010, 10:57

En nu laat de EU ook nog de voorkeursbehandeling van Latijns-Merikaanse bananen vallen...

Leve de Canarische bananan. Klein maar fijn. Véél lekkerder dan chiquita.

Jedd
17 februari 2010, 12:33
ik heb altijd horen zeggen dat chiquita vooral de perceptie tegen heeft, maar dat het op het vlak van sociale rechten eigenlijk nog een van de beste bananenbedrijven is

kgeefgenefok
17 februari 2010, 13:38
ik heb altijd horen zeggen dat chiquita vooral de perceptie tegen heeft, maar dat het op het vlak van sociale rechten eigenlijk nog een van de beste bananenbedrijven is

Idd.

Spijtig genoeg is de banaan geen lang leven meer beschoren, gezien de keiharde, onbehandelbare ziektes door de monoculturen.

http://www.corpwatch.org/article.php?id=7715

Anna List
17 februari 2010, 13:40
En nu laat de EU ook nog de voorkeursbehandeling van Latijns-Merikaanse bananen vallen...

Leve de Canarische bananan. Klein maar fijn. Véél lekkerder dan chiquita.

franse lobby ... 'overzeese gebieden' ...

D'ARTOIS
17 februari 2010, 15:49
Er zijn nog steeds bananen in Afr. Kunnen die boertjes daar eindelijk ook eens wat verdienen .........

eno2
20 februari 2010, 15:58
Er zijn nog steeds bananen in Afr. Kunnen die boertjes daar eindelijk ook eens wat verdienen .........

In het oerwoud zijn geen boertjes.