View Full Version : waarschuwt
bk232214
18 september 2007, 11:33
Iran waarschuwt het westen voor confrontatie ,het zal zwaar worden voor het westen onze ondergrondse troepen staan al klaar in heel europa vergeet het niet en er komen er nog bij
baseballpolitieker
18 september 2007, 11:35
Iran waarschuwt het westen voor confrontatie ,het zal zwaar worden voor het westen onze ondergrondse troepen staan al klaar in heel europa vergeet het niet en er komen er nog bijNIeuw oorlogje?:-P
Andro
18 september 2007, 11:40
Hamsteren....
Libro
18 september 2007, 11:46
D'r zit inderdaad al een vijfde colonne in Europa die al enkele aanslagen op zijn geweten heeft, maar laat ons die nu ook niet overroepen: bij de Golfoorlogen werden die mannen ook opgehitst maar grote incidenten zijn uitgebleven.
lantjes
18 september 2007, 11:46
Iran vergeet dat "het Westen" zelfs geen voet op zijn grondgebied moet zetten om dat zandbakje totaal proper te vegen.....Maar onze De Gught zal daar wel de steun van België, ter compensatie voor de vrijlating van onze enige toerist in Iran, hebben toegezegd bij een eventueel conflict.
Djiezes
18 september 2007, 11:55
...onze enige toerist in Iran...
Je moest eens weten hoeveel mensen er jaarlijks naar/door Iran reizen...
illwill
18 september 2007, 12:02
Hoeveel?
illwill
18 september 2007, 12:06
Vreemd dat de amerika tegenstanders altijd aanhalen dat het niet het Midden-Oosten is die hun leger hier heeft zitten, tzijn niet de mensen uit het midden-oosten die de bommen gooien...euhm, ze gooien misschien geen bommen maar leggen ze wel degelijk en blijkbaar hebben ze hun soldaten dus ook hier zitten.
Djiezes
18 september 2007, 13:12
Hoeveel?
Kijk eens op het forum van Lonely Planet. Daar zitten massa's Iran-reizigers...
Misschien ook interessant: www.oz-bus.com (http://www.oz-bus.com) met de bus van londen naar sydney via de route die Stefaan Boeve volgde....
Enige toerist in Iran?
illwill
18 september 2007, 13:23
Kijk eens op het forum van Lonely Planet. Daar zitten massa's Iran-reizigers...
Misschien ook interessant: www.oz-bus.com (http://www.oz-bus.com) met de bus van londen naar sydney via de route die Stefaan Boeve volgde....
Enige toerist in Iran?
Een handje vol dus?
Djiezes
18 september 2007, 13:25
Een handje vol dus?
Geen enkele uitgever zal een reisgids uitbrengen voor een handje vol toeristen...
illwill
18 september 2007, 13:53
Geen enkele uitgever zal een reisgids uitbrengen voor een handje vol toeristen...
Maar hoeveel zijn het er dan, je zegt "je moest eens weten hoeveel", dus ik veronderstelde dat jij wist hoeveel.
Djiezes
18 september 2007, 14:02
Maar hoeveel zijn het er dan, je zegt "je moest eens weten hoeveel", dus ik veronderstelde dat jij wist hoeveel.
Je veronderstelde... :roll:
Natuurlijk weet ik niet exact hoeveel. Maar als er reisgidsen worden uitgebracht en groepsreizen naar ginder worden georganiseerd dan is dat niet voor drie man...
illwill
18 september 2007, 14:17
Je veronderstelde... :roll:
Natuurlijk weet ik niet exact hoeveel. Maar als er reisgidsen worden uitgebracht en groepsreizen naar ginder worden georganiseerd dan is dat niet voor drie man...
Tuurlijk veronderstelde ik dat. Als jij zo op die manier zegt...je moest eens weten...:lol:
Nee 3 niet maar is het echt zoveel?
Wat is het dan wel? 30?
Djiezes
18 september 2007, 14:28
Tuurlijk veronderstelde ik dat. Als jij zo op die manier zegt...je moest eens weten...:lol:
Nee 3 niet maar is het echt zoveel?
Wat is het dan wel? 30?
Kijk eens hier (http://www.google.be/search?hl=nl&q=iran+tourism&btnG=Zoeken&meta=lr%3D) en trek zelf je conclusies...
Gun
18 september 2007, 14:30
D'r zit inderdaad al een vijfde colonne in Europa die al enkele aanslagen op zijn geweten heeft, maar laat ons die nu ook niet overroepen: bij de Golfoorlogen werden die mannen ook opgehitst maar grote incidenten zijn uitgebleven.Welke?
lantjes
18 september 2007, 14:35
Uit toeristische overwegingen? Of om een handeltje op te zetten? De Drug-Route live?
Wie met wat gezond verstand geplaagd zit zal je waarschijnlijk niet op dergelijke paradijselijke bestemmingen tegenkomen.
Djiezes
18 september 2007, 14:46
Uit toeristische overwegingen? Of om een handeltje op te zetten? De Drug-Route live?
Wie met wat gezond verstand geplaagd zit zal je waarschijnlijk niet op dergelijke paradijselijke bestemmingen tegenkomen.
Uit toeristische overwegingen? Natuurlijk! Waarom niet? Iran heeft veel te bieden (http://www.lonelyplanet.com/worldguide/destinations/middle-east/iran) voor een toerist. Je gaat me toch niet vertellen dat er in Frankrijk en Spanje geen drugbendes actief zijn?
illwill
18 september 2007, 15:05
Kijk eens hier (http://www.google.be/search?hl=nl&q=iran+tourism&btnG=Zoeken&meta=lr%3D) en trek zelf je conclusies...
:lol:
Ik vraag het aan jou...jij doet alsof je het weet...ik heb er geen idee van, vandaar dat ik het je vraag maar blijkbaar heb je ook niet echt een idee.
Van dergelijke website kan ik nm niet echt een aantal halen.
300 per jaar? Geef me jou gokje.
Djiezes
18 september 2007, 15:12
Ik vraag het aan jou...jij doet alsof je het weet...ik heb er geen idee van, vandaar dat ik het je vraag maar blijkbaar heb je ook niet echt een idee.
Kan je uit die link geen conclusie trekken? Je wil gewoonweg niet!
Ik heb nergens beweerd het exacte aantal te kennen (niemand kent dat overigens), maar jij blijft blijkbaar kinderachtig volhouden zodat je mensen die graag naar landen als Iran (en ook Syrië bv.) reizen kan blijven marginaliseren.
fox
18 september 2007, 15:17
1,6 miljoen toeristen per jaar in 2004. Voor de jaren erna vond ik geen statistieken. Vrij veel als je het mij vraagt.
http://www.world-tourism.org/facts/eng/pdf/indicators/ITA_asia.pdf
Akufen
18 september 2007, 15:18
Als Bush zegt dat het een schurkenstaat is dan is dat toch zo zeker! :roll:
Bovenbuur
18 september 2007, 15:25
Iran waarschuwt het westen voor confrontatie ,het zal zwaar worden voor het westen onze ondergrondse troepen staan al klaar in heel europa vergeet het niet en er komen er nog bij
Bron? Context?
Baghtru
18 september 2007, 15:28
1,6 miljoen toeristen per jaar in 2004. Voor de jaren erna vond ik geen statistieken. Vrij veel als je het mij vraagt.
Er wordt wel niet bij verteld van waar die toeristen komen, natuurlijk. Het aandeel Westerse toeristen in Iran is vrij klein, de meeste toeristen daar komen uit buurlanden en andere Islamitische staten. Dat merk je ook trouwens, een echte toeristen industrie is er nauwelijks te vinden en buiten Teheran werd ik letterlijk nagestaard als enige westerling op een druk bezochte lokale tourist trap. Maar toch, toerisme is ook in Iran een groeiende sector.
En inderdaad, Iran heeft wel degelijk interessante plekken om te gaan bezoeken zoals bijvoorbeeld Persepolis of Isfahan.
Overigens, mensen zoals S. Boeve zijn avonturiers die eerder gaan rondtrekken in gebieden waar nog niet veel toeristen geweest zijn. Joker en consoorten zijn vrij vaak de voorlopers van meer massale invasies van toeristen. Ik betwijfel of Iran ooit populair zal worden zolang het land geregeerd wordt door hun religieuze dictatuur, maar dat betekent niet dat toerisme er niet kan of dat er niks te zien zou zijn.
fox
18 september 2007, 15:32
Er wordt wel niet bij verteld van waar die toeristen komen, natuurlijk. Het aandeel Westerse toeristen in Iran is vrij klein, de meeste toeristen daar komen uit buurlanden en andere Islamitische staten. Dat merk je ook trouwens, een echte toeristen industrie is er nauwelijks te vinden en buiten Teheran werd ik letterlijk nagestaard als enige westerling op een druk bezochte lokale tourist trap. Maar toch, toerisme is ook in Iran een groeiende sector.
En inderdaad, Iran heeft wel degelijk interessante plekken om te gaan bezoeken zoals bijvoorbeeld Persepolis of Isfahan.
Overigens, mensen zoals S. Boeve zijn avonturiers die eerder gaan rondtrekken in gebieden waar nog niet veel toeristen geweest zijn. Joker en consoorten zijn vrij vaak de voorlopers van meer massale invasies van toeristen. Ik betwijfel of Iran ooit populair zal worden zolang het land geregeerd wordt door hun religieuze dictatuur, maar dat betekent niet dat toerisme er niet kan of dat er niks te zien zou zijn.
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk maar ik vond geen statistieken van Belgen alleen. Maar feit is dat het toerisme in Iran in de lift zit. Ik snapte ook niet wat een westerling met verstand enigszins in Iran te zoeken zou hebben, maar naar aanleiding van deze draad heb ik eens wat gesurft en er worden tegenwoordig enorm veel begeleide groepsreizen gedaan en blijkbaar is Iran meer dan dat hoopje zand waarvoor ik het hield.
Alleen zijn er dan altijd mensen zoals die Boeve die het nodig vinden om gebieden te gaan doorkruisen die niet veilig zijn en dan kom je natuurlijk zo een dingen tegen...
lantjes
18 september 2007, 15:41
Iran, Irak, Afghanistan, Syrië...noem ze maar op, de landen van belofte.
Wel, volgend jaar trek ik naar Colombia en De Gught zal me wel komen halen als ik in de handen van een drug kartel val. Gat en verbranden ken je dat?
Havana
18 september 2007, 15:46
Er zijn misschien veel Iraniërs onder die toeristen, die gewoon even op familiebezoek gaan?
Enfin, ik weet het ook niet - Maar die nuance moet wel worden gelegd.
10 jaar geleden waren de toeristen van Turkije ook voornamelijk Turken...
willem1940NLD
18 september 2007, 16:07
Als Bush zegt dat het een schurkenstaat is dan is dat toch zo zeker! :roll:Betrekkelijk; ik blijf wel graag weg uit ieder land waar Hr Bush zich mee bemoeit of zelfs maar iets over zegt.
8-)
fox
18 september 2007, 16:13
Betrekkelijk; ik blijf wel graag weg uit ieder land waar Hr Bush zich mee bemoeit of zelfs maar iets over zegt.
8-)
Als je liever wegblijft uit alle landen waar Bush zich mee bemoeit dan emigreer je beter naar Mars (en dan nog)
willem1940NLD
18 september 2007, 16:16
Als je liever wegblijft uit alle landen waar Bush zich mee bemoeit dan emigreer je beter naar Mars (en dan nog)
Ik heb niet zo erg veel ruimte nodig; als het er maar lekker rustig is. Ook wil ik niet in vliegdingen.
Djiezes
18 september 2007, 16:54
Iran, Irak, Afghanistan, Syrië...noem ze maar op, de landen van belofte.
Wel, volgend jaar trek ik naar Colombia en De Gught zal me wel komen halen als ik in de handen van een drug kartel val. Gat en verbranden ken je dat?
In Colombia is er dan ook een burgeroorlog aan de gang, wat van Iran en Syrië niet kan gezegd worden.
Nochtans trekken er toch wel wat backpackers naar Colombia, zonder al te veel problemen overigens. Lonely Planet heeft net, na enkele jaren onderbreking, een nieuwe gids voor Afghanistan uitgebracht, en ook in (het relatief veilige) Iraaks Koerdistan begint het toerisme terug op gang te komen.
parcifal
18 september 2007, 17:19
In Colombia is er dan ook een burgeroorlog aan de gang, wat van Iran en Syrië niet kan gezegd worden.
Nochtans trekken er toch wel wat backpackers naar Colombia, zonder al te veel problemen overigens. Lonely Planet heeft net, na enkele jaren onderbreking, een nieuwe gids voor Afghanistan uitgebracht, en ook in (het relatief veilige) Iraaks Koerdistan begint het toerisme terug op gang te komen.
Een maat van mij is een paar jaar geleden met de fiets van Istanbul naar Peking gereden.
Dus door Turkije, Syrie, Iran, Pakistan, India en China.
Dat ging allemaal zonder problemen en naar hij zegt is Iran een bijzonder mooi en interessant land.
Ik zou veel en veel liever in Teheran of Isfahan wonen dan in een of ander gat in Kansas of de amerikaanse bible belt.
No kidding.
illwill
18 september 2007, 17:25
Is idd veel. Had ik nooit verwacht. Vreemd dat er maar zo weinig ontvoert worden. Misschien dat na dit voorval het meer gaat voorkomen. Mij maak je nm niet wijs dat men geen geld betaald heeft.
illwill
18 september 2007, 17:28
Kan je uit die link geen conclusie trekken? Je wil gewoonweg niet!
Ik heb nergens beweerd het exacte aantal te kennen (niemand kent dat overigens), maar jij blijft blijkbaar kinderachtig volhouden zodat je mensen die graag naar landen als Iran (en ook Syrië bv.) reizen kan blijven marginaliseren.
?????????????????
Wat krijgen we nu?
Waar ben ik mensen die naar Iran reizen aan het marginalizeren?
Ik had gewoonweg geen idee over welk aantal we het hadden. Jij blijkbaar ook niet, ben jij dus ook mensen die naar iran reizen aan het marginalizeren? :roll:
Kinderachtig blijven doen en ik wil niet? Nigga, ik vraag het jou gewoon en je bleef de vraag ontwijken, je gokte zelfs niet en je had dus gewoonweg geen idee, ipv dat dan in het begin te zeggen indien ik je de vraag stel. Je begint anderen te verwijten dat ze het niet weten en als men het jou tot 4x toe moet vragen zijn we aan het marginalizeren en kinderachtig aan het doen? Goe bezig kerel. :roll:
fox
18 september 2007, 17:29
Is idd veel. Had ik nooit verwacht. Vreemd dat er maar zo weinig ontvoert worden. Misschien dat na dit voorval het meer gaat voorkomen. Mij maak je nm niet wijs dat men geen geld betaald heeft.
Het zou dom zijn moesten ze dit gedaan hebben maar het behoort idd tot de mogelijkheden. Dat dit meer zal gebeuren, daar heb ik mijn twijfels over. Boeve was het echt zelf aan het zoeken door alleen en in gevaarlijk gebied te gaan. Reisorganisaties blijven in de veilige gebieden waar er mooie dingen te zien zijn. Die indruk heb ik toch als ik de reisbrochures bekijk op internet en eerlijk gezegd geloof ik hen. Een Belgische reisorganisatie zoals Joker gaat volgens mij geen onverantwoorde risicos nemen.
fox
18 september 2007, 17:31
Een maat van mij is een paar jaar geleden met de fiets van Istanbul naar Peking gereden.
Dus door Turkije, Syrie, Iran, Pakistan, India en China.
Dat ging allemaal zonder problemen en naar hij zegt is Iran een bijzonder mooi en interessant land.
Ik zou veel en veel liever in Teheran of Isfahan wonen dan in een of ander gat in Kansas of de amerikaanse bible belt.
No kidding.
dat is een brug te ver. Dat je niet in de bible belt wil wonen kan ik begrijpen, daar heb ik ook niet direct de behoefte aan, maar liever in Iran??? Ok het ziet er mooi uit om eens te bezoeken, maar dat is de bible belt ook hoor. Ik kan je direct zo een foto's tonen uit dat deel van Amerika.
parcifal
18 september 2007, 17:50
dat is een brug te ver. Dat je niet in de bible belt wil wonen kan ik begrijpen, daar heb ik ook niet direct de behoefte aan, maar liever in Iran??? Ok het ziet er mooi uit om eens te bezoeken, maar dat is de bible belt ook hoor. Ik kan je direct zo een foto's tonen uit dat deel van Amerika.
Ik weet wat ik zeg, ik lees al een aantal jaar de weblog van Thomas Erdbrink die in Teheran woont en het is ginder heus niet slecht als velen hier denken.
Het is een oud land met fantastische mensen die moderner en opener zijn dan je denkt.
Een aanrader :
http://www.onzemaninteheran.com/
http://www.onzemaninteheran.com/photos_1/index.html
Djiezes
18 september 2007, 18:49
?????????????????
Wat krijgen we nu?
Waar ben ik mensen die naar Iran reizen aan het marginalizeren?
Ik had gewoonweg geen idee over welk aantal we het hadden. Jij blijkbaar ook niet, ben jij dus ook mensen die naar iran reizen aan het marginalizeren? :roll:
Kinderachtig blijven doen en ik wil niet? Nigga, ik vraag het jou gewoon en je bleef de vraag ontwijken, je gokte zelfs niet en je had dus gewoonweg geen idee, ipv dat dan in het begin te zeggen indien ik je de vraag stel. Je begint anderen te verwijten dat ze het niet weten en als men het jou tot 4x toe moet vragen zijn we aan het marginalizeren en kinderachtig aan het doen? Goe bezig kerel. :roll:
Niet lullen, kerel. Ik heb van in het begin gezegd dat ik het juiste aantal niet wist, maar dat het cijfer zeker niet te verwaarlozen is, waarvoor ik je bepaalde argumenten (groepsreizen en reisgidsen) en een hoop links heb gegeven. Ik ben niet het type dat wat ga gokken wanneer ik iets niet weet. Ik heb het duidelijk gezegd en jij bleef doordrammen. Je hebt je getal nu dankzij het zoekwerk van fox (merci fox!). Einde discussie wat mij betreft.
illwill
19 september 2007, 07:29
Niet lullen, kerel. Ik heb van in het begin gezegd dat ik het juiste aantal niet wist, maar dat het cijfer zeker niet te verwaarlozen is, waarvoor ik je bepaalde argumenten (groepsreizen en reisgidsen) en een hoop links heb gegeven. Ik ben niet het type dat wat ga gokken wanneer ik iets niet weet. Ik heb het duidelijk gezegd en jij bleef doordrammen. Je hebt je getal nu dankzij het zoekwerk van fox (merci fox!). Einde discussie wat mij betreft.
Jij moet niet lullen. Je hebt van in het begin rond de pot gedraait. Je bent begonnen met "je moest eens weten", dan heb je gezegt "meer dan een handje vol", dan "genoeg om een reisgids uit te brengen" en vanaf dan had je eigenlijk geen idee. En nu doe je het weer "niet te verwaarlozen"...wat heb je daar nu aan.
Je doet nu niet anders dan gokken door dergelijke antwoorden te geven :lol:
Als je geen cijfer hebt om je op te baseren kun je moeilijk weten of het verwaarloosbaar is, meer dan een handje vol,....
Idd, Fox is met iets afgekomen. jij wist het niet en hebt wat rond de pot gedraait.
Djiezes
19 september 2007, 08:08
Jij moet niet lullen. Je hebt van in het begin rond de pot gedraait.
Luister nu eens, ik heb van in het begin gezegd dat ik het juiste cijfer NIET kende.
Je bent begonnen met "je moest eens weten", ...
Dat jij die "je moest eens weten" anders interpreteert, is jouw probleem.
dan heb je gezegt "meer dan een handje vol", dan "genoeg om een reisgids uit te brengen" en vanaf dan had je eigenlijk geen idee. En nu doe je het weer "niet te verwaarlozen"...wat heb je daar nu aan.
Je vergeet de links nog. Ik kon geen juist cijfer geven en ik weiger daar over te gokken, wat mijn goed recht is. Wat kan ik dan anders doen dan je te zeggen wat ik wél weet, ook al is dat misschien voor jou niet genoeg?
Je doet nu niet anders dan gokken door dergelijke antwoorden te geven :lol:
Zoals ik al zei: ik heb geen getal genoemd en dus niet gegokt.
Als je geen cijfer hebt om je op te baseren kun je moeilijk weten of het verwaarloosbaar is, meer dan een handje vol,....
Honderden recente reisverslagen en fotogallerijen op het internet, dáár baseer ik mij op. Je hebt niet of amper de moeite genomen om naar die links te kijken. Je wou persé een getal horen dat je van mij niet kon krijgen...
Idd, Fox is met iets afgekomen. jij wist het niet en hebt wat rond de pot gedraait.
Fox heeft gedaan wat jij ook gemakkelijk had kunnen doen...
illwill
19 september 2007, 08:51
Fox heeft gedaan wat jij ook gemakkelijk had kunnen doen...
:lol: Maar jij niet é.
fox
19 september 2007, 08:53
:lol: Maar jij niet é.
Als iets jullie beiden blijkbaar zoveel interesseert om er oeverloos over te discussieren dan zoek je het gewoon zelf op in plaats van te vervallen in dit kinderachtig welles nietes spelletje dat uiteindelijk niks met het topic te maken heeft. Dat geldt voor jullie beiden.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.