PDA

View Full Version : Frans stadje in greep moslimfundamentalisten

Skempi
18 februari 2004, 10:22
Frans stadje in greep moslimfundamentalisten
Gepost door Rob (R@b) - woensdag 18 februari 2004 @ 09:14 - Bron: Rotterdams Dagblad
In Frankrijk blijkt een klein voorstadje van Parijs, Trappes, verworden tot een plaats waar moslimfundamentalisten het voor het zeggen hebben. In de plaats met 28.000 inwoners, zo'n 50 kilometer ten westen van de Franse hoofdstad, heeft een radicalisering van het leven plaatsgevonden die zo snel en heftig is gegaan, dat ze nauwelijks meer terug te draaien lijkt. Vier op de vijf woningen in Trappes zijn woningwetwoningen. Zo'n 75 procent van de bewoners van die huizen is buitenlander. De politiek liet de kleine gemeente jaren aan zijn lot over, creëerde onvoldoende werkgelegenheid en de politie kreeg geen greep krijgt op de handel in drugs; de bevolking voelde zich daardoor niet meer veilig en gaf de buitenlanders daarvan de schuld.

Volgens sommigen komt de radicalisering voornamelijk omdat de voormalige communistische burgemeester ieder verzoek van de moslimgemeenschap afwees om in Trappes een moskee te bouwen. In de verkiezingscampagne van 2001 was diens grote rivaal Guy Malandain echter tot iedere concessie bereid. Jaouad Alkhaliki, een wetenschapper uit Straatsburg, zag zijn kans schoon om de Union des Muselmans de Trappes (UMT) in razend tempo om te bouwen van een algemene tot een fundamentalistische moslimorganisatie. De UMT riep alle moslims op hun stem op Malandain uit te brengen, en daardoor was het in een klap gebeurd met de communistische overheersing die het plaatsje decennia had gekend.

Geen rok meer
De ontwikkelingen in de moslimgemeenschap in Trappes hebben een dusdanig grote aantrekkingskracht op moslims elders in het land, dat de islam in Trappes inmiddels de grootste religie is geworden. Ook de UMT groeit hierdoor groter en groter. En met gevolgen; Alain Degois, die een theaterschool heeft, zag in een mum van tijd enkele getalenteerde vrouwelijke leerlingen veranderen van vrolijke comédiennes in van top tot teen gesluierde vrouwen, die hem niet meer groetten en hun ogen neersloegen als ze hem op straat tegenkwamen. Degois zegt zijn eigen geboorteplaats niet meer te herkennen. En Franse meisjes worden nu op straat uitgescholden door moslimmannen. ''Ik draag geen rok meer. Ik wil niet worden uitgescholden voor hoer'' zegt een 17-jarige scholiere.

Met de nieuwe wet op het verbod op hoofddoekjes op scholen dient zich een nieuwe escalatie aan: UMT-leider Alkhaliki heeft gedreigd die nieuwe wet aan zijn laars te lappen en alle meisjes opdracht te zullen geven gesluierd naar school te gaan. Onderwijspersoneel ziet bezorgd het nieuwe schooljaar tegemoet: ''De laatste tijd heb ik soms het gevoel alsof ik op een vulkaan leef in plaats van in Trappes,'' zegt één van de leraressen.

Bron :
http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modules/w3s-merge.phtml?w3s_dbms=msql&w3s_host=w3s.rotterdamsdagblad.nl&w3s_database=rdagblad&w3s_table=artikel&w3s_id=796&w3s_template=Artikel
en
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38666

Is dit wat ons te wachten staat in vlaanderen? Dat dit ook bij ons gebeurt, daar heb ik dus bang voor eh, sommige wijken in het Antwerpse en het Mechelse gaan deze kant op.. kan de politiek dit tegenhouden?

Antoon
18 februari 2004, 10:24
Ik heb daar op de franse televisie een reportage over gezien .

Het is HALLUCINANT wat hier in Europa gebeurt.

8O

jef
18 februari 2004, 10:58
En toch willen onze politiek correcten het NIET zien, en toch blijven ze onze verdrukkers knuffelen.

predator
18 februari 2004, 11:09
Het is HALLUCINANT wat hier in Europa gebeurd.

Klopt !

Hallucinant, maar de fout ligt bij de blanke europeaan, de politiek correcte blanke europeaan. Die racistische islamitieten weten verdorie heel goed onze vrees voor niet "correctheid" uit te ... is het nu "baten of BUITEN" dat ik moet schrijven ...

Dat Vlaams is toch een moeilijke taal hé Achmed.

readmy
18 februari 2004, 11:41
Het is misschien niet slecht de link naar al uw vrienden en vriendinnen te sturen.

Zo komt men in België ook te weten wat voor schrijnende toestanden er ontstaan bij een Islamitisch bestuur.

Hanne
18 februari 2004, 11:49
Frans stadje in greep moslimfundamentalisten
Gepost door Rob (R@b) - woensdag 18 februari 2004 @ 09:14 - Bron: Rotterdams Dagblad
In Frankrijk blijkt een klein voorstadje van Parijs, Trappes, verworden tot een plaats waar moslimfundamentalisten het voor het zeggen hebben. In de plaats met 28.000 inwoners, zo'n 50 kilometer ten westen van de Franse hoofdstad, heeft een radicalisering van het leven plaatsgevonden die zo snel en heftig is gegaan, dat ze nauwelijks meer terug te draaien lijkt. Vier op de vijf woningen in Trappes zijn woningwetwoningen. Zo'n 75 procent van de bewoners van die huizen is buitenlander. De politiek liet de kleine gemeente jaren aan zijn lot over, creëerde onvoldoende werkgelegenheid en de politie kreeg geen greep krijgt op de handel in drugs; de bevolking voelde zich daardoor niet meer veilig en gaf de buitenlanders daarvan de schuld.

Volgens sommigen komt de radicalisering voornamelijk omdat de voormalige communistische burgemeester ieder verzoek van de moslimgemeenschap afwees om in Trappes een moskee te bouwen. In de verkiezingscampagne van 2001 was diens grote rivaal Guy Malandain echter tot iedere concessie bereid. Jaouad Alkhaliki, een wetenschapper uit Straatsburg, zag zijn kans schoon om de Union des Muselmans de Trappes (UMT) in razend tempo om te bouwen van een algemene tot een fundamentalistische moslimorganisatie. De UMT riep alle moslims op hun stem op Malandain uit te brengen, en daardoor was het in een klap gebeurd met de communistische overheersing die het plaatsje decennia had gekend.

Geen rok meer
De ontwikkelingen in de moslimgemeenschap in Trappes hebben een dusdanig grote aantrekkingskracht op moslims elders in het land, dat de islam in Trappes inmiddels de grootste religie is geworden. Ook de UMT groeit hierdoor groter en groter. En met gevolgen; Alain Degois, die een theaterschool heeft, zag in een mum van tijd enkele getalenteerde vrouwelijke leerlingen veranderen van vrolijke comédiennes in van top tot teen gesluierde vrouwen, die hem niet meer groetten en hun ogen neersloegen als ze hem op straat tegenkwamen. Degois zegt zijn eigen geboorteplaats niet meer te herkennen. En Franse meisjes worden nu op straat uitgescholden door moslimmannen. ''Ik draag geen rok meer. Ik wil niet worden uitgescholden voor hoer'' zegt een 17-jarige scholiere.

Met de nieuwe wet op het verbod op hoofddoekjes op scholen dient zich een nieuwe escalatie aan: UMT-leider Alkhaliki heeft gedreigd die nieuwe wet aan zijn laars te lappen en alle meisjes opdracht te zullen geven gesluierd naar school te gaan. Onderwijspersoneel ziet bezorgd het nieuwe schooljaar tegemoet: ''De laatste tijd heb ik soms het gevoel alsof ik op een vulkaan leef in plaats van in Trappes,'' zegt één van de leraressen.

Bron :
http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modules/w3s-merge.phtml?w3s_dbms=msql&w3s_host=w3s.rotterdamsdagblad.nl&w3s_database=rdagblad&w3s_table=artikel&w3s_id=796&w3s_template=Artikel
en
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38666

Is dit wat ons te wachten staat in vlaanderen? Dat dit ook bij ons gebeurt, daar heb ik dus bang voor eh, sommige wijken in het Antwerpse en het Mechelse gaan deze kant op.. kan de politiek dit tegenhouden?

Dit is volgens RAF en p.c. consoorten een VERRIJKING ! :roll:

Darwin
18 februari 2004, 22:07
Best mogelijk dat hier de bom het eerst gaat ontploffen.

Als daar eens motorbendes gaan huishouden.

jef
18 februari 2004, 22:17
Voor de Allochtonen is het inderdaad een verrijking, voor ons is het een verarming, zeker wanneer men al geplunderd is.

ancapa
19 februari 2004, 08:22
op de franse tv kwamen de laatste weken kwamen er regelmatig lifereportages aan bod en daar was duidelijk waar de criminaliteit zit : voor 90 % bij allochtonen zowel in Staatsburg Bordeaux als de wijken rond Parijs... en dat was geen kleine criminaliteit !

Peace
19 februari 2004, 08:35
Wij kunnen enkel hopen dat mensen als verhofstadt, Stevaert e.d. ook naar dergelijke reportages kijken en daar hun conclusies aan verbinden.

Ik vraag mij enkel nog af hoelang onze politici het nog gaan volhouden om een multi-culturele samenleving een verrijking te noemen.

Ik denk dat zelfs politici die het steeds voor vreemdelingen hebben opgenomen hoe langer hoe meer in nauwe schoentjes beginnen te zitten.
Het wordt niet enkel hun maar vooral ook de hele bevolking meer en meer duidelijk dat vreemdelingen een dergelijk nefaste invloed uitoefenen in ons land en zelfs heel Europa dat de levenskwaliteit en de welvaart er in de komende decenia enorm op achteruit zou kunnen gaan.

Wanneer de huidige voorstanders van een multi-culturele samenleving morgen niet door de bevolking willen gelyncht worden, raad ik hun toch aan om het vreemdelingenbeleid zeer drastisch te veranderen.

jef
19 februari 2004, 09:38
Wij kunnen enkel hopen dat mensen als verhofstadt, Stevaert e.d. ook naar dergelijke reportages kijken en daar hun conclusies aan verbinden.
Uw hoop zal hopeloos zijn, de politiek correcten hebben na iedere zwarte zondag hun lessen geleerd, zij hebben het al zo dikwijls begrepen, zij hebben al zo dikwijls coclusies getrokken, en wat is het resultaat? Zij hebben er maar één probleem aan overgehouden, het Vlaams Blok bestrijden.

Darwin
19 februari 2004, 12:33
De multi-culturele samenleving betekende een enorme verrijking - voor diegenen die verantwoordelijk zijn voor haar schepping : het grootkapitaal en de vakbonden.

Net zoals de kolonisatie van de Congo een enorme verrijking betekende - voor diegene die verantwoordelijk was voor zijn schepping : Leopold II van Saksen-Coburg.

rainman
22 februari 2004, 03:13
Als de Franse overheid een beetje slim is dan gebruiken ze de weigering om de wet op hoofddoeken uit te voeren om de burgemeester buiten te smijten.
Daarna de partij ontbinden wegens onwettelijk (scheiding kerk en staat, bestaat dat in Frankrijk?).
De partijleden kunnen desgewenst nog "vrijwillig" ingezet worden in een oefenkamp voor het vreemdelegioen. :twisted:

Korte metten mee maken.

Cynicus
22 februari 2004, 10:37
Het is HALLUCINANT wat hier in Europa gebeurd.

Klopt !

Hallucinant, maar de fout ligt bij de blanke europeaan, de politiek correcte blanke europeaan. Die racistische islamitieten weten verdorie heel goed onze vrees voor niet "correctheid" uit te ... is het nu "baten of BUITEN" dat ik moet schrijven ...

Dat Vlaams is toch een moeilijke taal hé Achmed.

Europa wordt inderdaad gekoloniseerd door dat vreemd gespuis.

Weisse Wolf
22 februari 2004, 13:39
Net zoals de kolonisatie van de Congo een enorme verrijking betekende - voor diegene die verantwoordelijk was voor zijn schepping : Leopold II van Saksen-Coburg.
Het Belgische monster:"Ik wil mijn deel van die fantastische taart die Afrika is."

C uit W
22 februari 2004, 15:59
Waar zijn de tegenreacties?
....

Antoon
22 februari 2004, 17:02
....

Hoe gaan ze zoiets nog goedpraten? :?

Max
24 februari 2004, 12:35
Wie in Europa nog niet doorheeft dat er een verrechtsing aan de gang is , is blijkbaar aan het slapen. Ik maak mij niet ongerust.

Straf eigenlijk , ik hoorde gisteren alwéér aan tafel tussen Joodse mensen besproken worden hoe ze willen stemmen op het VB als protest. Vorig jaar was dit vooral Liberaal Appel. Dit is dus géén urban legend eh. Het blijkt dat het charmeoffensief van het VB naar de Joodse gemeenschap toe aan het werken is. Het leven kan soms ironisch zijn :)

Weisse Wolf
24 februari 2004, 12:49
....Blijkbaar gaat men selectief te werk als het gaat om het posten van reacties.

Antoon
24 februari 2004, 13:21
....Blijkbaar gaat men selectief te werk als het gaat om het posten van reacties.

Neen. Met deze feiten onder de neus gedrukt is hun mond gesnoerd. Niet meer, niet minder.

Vergeet niet dat dit alles een gevolg is van hun gedoog- en knuffelbeleid. Niets om fier op te zijn, zou ik denken.

Weisse Wolf
24 februari 2004, 13:26
De multiculturele droom spat uiteen en moet plaats maken voor segregatie. Ook in mijn stad is het aan het gebeuren. Autochtonen trekken weg uit de stad terwijl hun plaats wordt ingenomen door vreemdelingen. Ons eigen Trappes is nog maar een kwestie van tijd. Waar sommigen reeds lang voor gewaarschuwd hebben, maar steevast werd geminimaliseerd of afgedaan als paniekvoetbal, is aan het gebeuren.

Thor
25 februari 2004, 05:56
Er is een oplossing:verbied alle godsdiensten.Maar dan ook de katholieke dus.(en we sturen de paus op "studiereis" naar Afghanistan of Mekka of zoiets,samen met Bin Laden en de Opperrabijn van Israël)

Dan is elke vorm van moslim extremisme strafbaar in het embryonale stadium.

Nog argumenten nodig om atheïst te worden???????

ELKE GODSDIENST IS EEN MISDAAD TEGEN DE MENSELIJKHEID.
En wie tolerant is,is een collaborateur en een verrader tov het Westerse verlichtingsdenken.

En collaborateurs - das uitstekend hondvoer.......
sappig,zonder ruggegraat of botten - ik heb een beestje die dat best lust!
Alle macht aan de Dobbermans :wink:

de Vexille
25 februari 2004, 10:43

Kan hier nog op een intelligente manier op gereageerd worden? Of blijven jullie liever wat grommen (zonder tanden overigens) in het racistenclubke...

OK, hier alvast een reactie van een rechtse conservatief (zo noemt Mr. Gratis ons toch graag)...

Als ge al ooit eens in de afgelopen 30jaar in één van die fameuze Parijse voorsteden zijt geweest, dan zult ge zien dat dit er allang aan zat te komen. Nooit heeft de franse politiek één vinger uitgestoken om de extreme verloedering daar aan te pakken. Die voorsteden waren vroeger het biotoop van autochtone misdaadbendes en zijn nu overgenomen door hun allochtone collega's. Niets nieuws onder de zon dus... Alleen, het feit dat die gastjes zich nu gaan profileren als moslims om hun vaak zelfgekozen "kansarmoede" een legitiem tintje te geven, stoot ons nu enorm tegen de borst.

Remedie : grondig opkuisen, zoals Juliani dit gedaan heeft in New York... Ge moet daarom niet kappen op de Islam of op de allochtoon... Pak de criminelen hard, maar steeds correct aan en ge lost het probleem al voor 95% op.

Grondig opkuisen wil ook zeggen dat ge iets moet doen om die buurten te herwaarderen. Deprimerende woonblokken slopen, groenzones aanleggen, openbare diensten verbeteren en een algemeen klimaat scheppen waar de autochtone middenklasse weer vertrouwen in kan hebben. Investeren dus... en dat is al vele jaren over tijd!!!

Hetzelfde kan gezegd worden over bepaalde wijken in Antwerpen, Brussel, ... Verbeter de levensomstandigheden voor iedereen, onteigen en sloop woonkrotten (op kosten van de huisjesmelker), zet die migranten in om mee te werken in de renovatie van de buurt (dan doen ze tenminste iets constructiefs ipv wat rond te lummelen). Herstel vooral de "law & order". In veel gevallen komen die investeringen ook al vreselijk te laat...

Angst is een zeer slechte raadgever wanneer ge binnenkort uw stem gaat uitbrengen. Maar ik begrijp het wel waarom zoveel mensen kiezen voor het radikale "alternatief" (dat geen echt alternatief is natuurlijk). Dé reden is dat de angsthazen in de traditionele partijen die legitieme kwesties niet durven ter sprake brengen en maar wat zitten te neuzelen achter hun cordon sanitaire. Begrijp me niet verkeerd: ik ben voor een cordon, maar dan wel eentje dat proactief ten strijde trekt tegen het extremisme. En op dat punt hebben de traditionele partijen me heel zwaar teleurgesteld. Ik kan alleen hopen dat de oppositiekuur de CD&V in staat heeft gesteld om hun zaakjes op orde te zetten. We zullen wel zien wat ze ervan bakken, want ik zie geen ander alternatief.

Het pleidooi voor "atheïsme" is al helemaal naast de kwestie. Veel miserie is immers juist het gevolg van die ongebreidelde permissiviteit die ons door linkse "progressieve" atheïsten door de strot is geramd. Het wordt hoge tijd dat wij ons weer bewust worden van onze roots in plaats van die altijd weer te vertrappelen onder impuls van de "alternativo's". Pas dan kunnen we onze rug rechten ophouden met "bang" te zijn.

Voil*, en ga nu maar eens lekker tekeer rakkers...