PDA

View Full Version : 'Jonge Marokkanen nieuwe generatie topcriminelen'


Bierke
19 september 2007, 07:59
Een groep jonge Marokkanen staat klaar om naar de criminele top van Nederland te klimmen, aldus Willem Woelders, scheidend recherche chef van de Amsterdamse politie. "Vijf jaar geleden waren het kleine criminelen, begonnen in hun eigen wijk, maar nu werken ze landelijk. Ze plegen grote kraken en schuwen geweld niet", verteld Woelders vandaag aan het AD.

Niet alleen Marokkanen zouden de criminele top willen bereiken, maar ook de zonen van de huidige generatie waarmee we te doen hebben, zegt de Amstersdamse recherchechef tegen de krant. John Mieremet en anderen doelt hij dan ook op. "In een aantal gevallen geldt: zo vader, zo zoon. Die jongens zijn opgegroeid in een bepaald milieu. Dat heeft invloed." Woelders is ook tot de conclusie gekomen dat de oude generatie Amsterdamse topcriminelen langzamerhand wordt weggedrukt. "Een paar mensen lopen nog vrij rond, maar binnen twee jaar zijn we van deze generatie af. Een deel is geliquideerd, de rest is op de vlucht of zit vast", zegt hij ten slotte.
Woelders is vanaf 1991 recherchechef geweest in de hoofdstad. Binnenkort is hij ook plaatsvervangend korpschef van de politie Utrecht.




-------------------------------------



Mooi hé ... integratie :rofl:

Bhairav
19 september 2007, 08:01
Ge leest dat héél graag, hè, zo'n dingen?
Versterkt het samenhorigheidsgevoel en identiteitsbesef in deze chaotische enge wereld.

Bierke
19 september 2007, 08:04
Ge leest dat héél graag, hè, zo'n dingen?
Versterkt het samenhorigheidsgevoel en identiteitsbesef in deze chaotische enge wereld.

Nee helemaal niet maar ik houdt ook m'n mond niet, het mag geruist gezegd worden dat er krapuul tussen loopt.

-=EXCALIBUR=-
19 september 2007, 08:08
Een deel is geliquideerd, de rest is op de vlucht of zit vast

De oplossing staat er ook in ;-)

bentje
19 september 2007, 08:10
Multicul... Dat werkt toch goed he :|

Bhairav
19 september 2007, 08:10
Nee helemaal niet maar ik houdt ook m'n mond niet, het mag geruist gezegd worden dat er krapuul tussen loopt.

Alsof ge geen adrenaline voelt bij zo'n dinges te lezen.
Ge moogt er principieel wel tegen zijn, uw instincten worden destemeer bevredigd.

Bhairav
19 september 2007, 08:12
Multicul... Dat werkt toch goed he :|

Altijd "multicul". Wees eens eerlijk en zeg "islamcul". Moeten andere vreemdelingen daar bij betrokken worden? Al was het maar een klein beetje?

Bhairav
19 september 2007, 08:20
Mag ik de bron van dat artikel?

bentje
19 september 2007, 08:21
Altijd "multicul". Wees eens eerlijk en zeg "islamcul". Moeten andere vreemdelingen daar bij betrokken worden? Al was het maar een klein beetje?


Ok, prima hoor, noem het dan zo, 't zijn niet mijn woorden, maar ik ben één en al oor ;-)

Bhairav
19 september 2007, 08:45
Ok, prima hoor, noem het dan zo, 't zijn niet mijn woorden, maar ik ben één en al oor ;-)

Leer eens een eigen mening te ontwikkelen, IPV meningen over te nemen waar ge u best wel goed bij voelt.

bentje
19 september 2007, 08:55
Leer eens een eigen mening te ontwikkelen, IPV meningen over te nemen waar ge u best wel goed bij voelt.


Niet iedereen hoeft een pionier te zijn, het is best ok je goed te voelen in een ander zijn of haar voetsporen.
Wat is een leider zonder volgelingen, en wat zijn volgelingen zonder leider?
Trouwens, ik heb een heel uitgesproken mening, maar ben altijd voorzichtig met wat ik zeg.

Bhairav
19 september 2007, 08:57
Hoeft niet nee, maar dus tot zover uw geloofwaardigheid.

bentje
19 september 2007, 08:58
Hoeft niet nee, maar dus tot zover uw geloofwaardigheid.

Zou ik dan eens mogen weten waarom iemand niet geloofwaardig is of overkomt wanneer deze niet zomaar elk idee die in hun hoofd komt over de daken gaat schreeuwen?

Derk de Tweede
19 september 2007, 09:56
Tegen Franklin G. is vandaag 15 jaar gevangenisstraf geëist wegens het doodsteken van de 27-jarige Marokkaanse Amsterdammer Mostafa Ait Haddouch. De 25-jarige verdachte stak het slachtoffer vorig jaar september neer in de Indische Buurt in de hoofdstad. Aanleiding voor de steekpartij was een verkeersruzie.

Volgens de officier van justitie is er sprake van moord met voorbedachte rade. G. zei op zijn beurt dat hij door Ait Haddouch en een aantal anderen in elkaar was geslagen. Hij was toen naar huis gegaan en had ''uit angst'' een keukenmes meegenomen, als ''afschrikmethode''. Vervolgens was hij het slachtoffer toevallig weer tegenkomen. G. zei pas te hebben gestoken nadat Ait Haddouch hem in zijn vinger had gesneden.

Justitie houdt het er op dat de verdachte expres met vrienden op straat ging rondhangen om het slachtoffer weer tegen te komen. Toen ze Ait Haddouch later die avond zagen, ontstond opnieuw een vechtpartij. Daarbij trok zowel G. als Ait Haddouch een mes. De laatste werd drie keer gestoken.

Na het overlijden van het slachtoffer braken er relletjes uit in de buurt. Circa tweehonderd - veelal Marokkaanse - jongens gingen op zoek naar de negroïde daders. Zij drongen de woning van de hoofdverdachte binnen en vernielden die. Ook gooiden ze de ramen van de woning van een medeverdachte in. Omdat de daders allen negroïde mannen waren, belaagden de jongeren ook een Surinaams café. De hoofdverdachte is overigens van Antilliaanse komaf.

Vier mededaders van Franklin G., in de leeftijd van 20 tot 25 jaar, hoorden een celstraf eisen van een jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk. Zij zouden het slachtoffer in groepsverband hebben belaagd en mishandeld. Alle vier zijn tijdens hun voorarrest op vrije voeten gesteld. Ze kwamen vandaag niet opdagen omdat ze bang zijn voor wraakacties uit de kring van het Marokkaanse slachtoffer.

Donderdag gaat de zaak verder. De raadsvrouw van G. houdt dan haar pleidooi. De uitspraak wordt over circa twee weken verwacht.

nu.nl

Een politieke uitspraak!

Bovenbuur
19 september 2007, 09:57
Maar de ophef in dit topic ontstaat dus omdat er ook Marrokaanse criminelen zijn? Het verrast kennelijk dus dat allochtone individuen niet altijd braver zijn dan autochtone individuen? Daaronder bevinden zich ook genoeg criminelen hoor...

Bierke
19 september 2007, 16:34
Mag ik de bron van dat artikel?

Ja ANP

Bierke
19 september 2007, 16:36
Alsof ge geen adrenaline voelt bij zo'n dinges te lezen.
Ge moogt er principieel wel tegen zijn, uw instincten worden destemeer bevredigd.

Pisnijdigheid zou ik eerder stellen omdat het weer zo een paar bruin apen zijn die de rest van hun volk een slechte naam geeft :(

Kazan
19 september 2007, 17:10
Altijd "multicul". Wees eens eerlijk en zeg "islamcul". Moeten andere vreemdelingen daar bij betrokken worden? Al was het maar een klein beetje?
De Italiaanse maffia, ken je die? Die zijn nog de steeds dé grootste in Europa.
Om nog maar van de Columbianen te zwijgen.

forumspook
19 september 2007, 20:20
Maar de ophef in dit topic ontstaat dus omdat er ook Marrokaanse criminelen zijn? Het verrast kennelijk dus dat allochtone individuen niet altijd braver zijn dan autochtone individuen? Daaronder bevinden zich ook genoeg criminelen hoor...
percentsgewijs zijn er méér marokkaanse krimi's dan autochtonen. Maar dat weet iedereen toch wel langzaam, zelfs al zijn er mensen, die zoals u doen alsof er niks speciaal aan de hand is.Waarom? Uit angst?

Libro
20 september 2007, 13:10
Ge leest dat héél graag, hè, zo'n dingen?
Versterkt het samenhorigheidsgevoel en identiteitsbesef in deze chaotische enge wereld.

Struho camelus:-P

Libro
20 september 2007, 13:11
De Italiaanse maffia, ken je die? Die zijn nog de steeds dé grootste in Europa.
Om nog maar van de Columbianen te zwijgen.
Om van de oostblokkers nog maar te zwijgen...We kunnen die extra bendes echt wel missen hoor, laat staan censuur omdat de bendeleden tot een bepaalde etnische groep behoren.