PDA

View Full Version : De BBC is al op de splitsing van België aan het vooruitlopen


eno2
19 september 2007, 10:59
De BBC is al op de splitsing van België aan het vooruitlopen met leuke verslaggeving over de voorbereiding ervan naar aanleiding van onze aanslepende regeringsloosheid, om niet te zeggen: onbestuurbaarheid.
In een erg grappig programma op BBC1 radio liep Filip de Winter ruimschoots met de floche weg.

Dergelijke programa's brengen voor een keer België, zij het dan nogal burlesk, in het wereldnieuws, wat België voor velen voor heel even op de kaart zet, wellicht.
Met hun gewone grapjasserij vroegen de reporters op het einde naar "een grote Belg". En kwamen uit op TIN TIN...
Wat natuurlijk niet alleen op een tekortkoming van België wijst, maar ook op een zeker gebrek aan eruditie bij de hedendaagse reporters, ook al zijn ze verder van topkwaliteit...
Ook vonden ze dat een klein burgeroorloggetje het imago van het saaie België voor even zou kunnen opkrikken.
Ijdele hoop.
Daar zijn we veel te 'fraai' voor, om het maar eens in het Flamish te zeggen.

Johan217
19 september 2007, 11:13
Met hun gewone grapjasserij vroegen de reporters op het einde naar "een grote Belg". En kwamen uit op TIN TIN...
Eerlijk gezegd, in de tijd van de Grootste-Belg verkiezing was Kuifje ook het eerste dat in me opkwam :)

Ik heb de uitzending niet gehoord, dus veel kan ik daar niet over kwijt. Ik weet wel dat in de buitenlandse pers de berichtgeving hoofdzakelijk gebaseerd is op de Franstalige media. Eigenlijk niet zo verwonderlijk, hun correspondenten zitten doorgaans in Brussel en kennen waarschijnlijk geen of weinig Nederlands.

Den Ardennees
19 september 2007, 16:28
Eerlijk gezegd, in de tijd van de Grootste-Belg verkiezing was Kuifje ook het eerste dat in me opkwam :)

Ik heb de uitzending niet gehoord, dus veel kan ik daar niet over kwijt. Ik weet wel dat in de buitenlandse pers de berichtgeving hoofdzakelijk gebaseerd is op de Franstalige media. Eigenlijk niet zo verwonderlijk, hun correspondenten zitten doorgaans in Brussel en kennen waarschijnlijk geen of weinig Nederlands.

Klopt, hoewel de buitenlandse pers over het algemeen de zaken overdrijft in termen van: "Vlamingen en Walen haten elkaar vreselijk". Nu zou je toch verwachten dat ze integendeel de tegenstellingen juist minimaliseren, als ze zich baseren op de (toch wel zeer Belgische gezinde) Franstalige media.

eno2
20 september 2007, 17:22
Het kwam héél goed over dat Walen en Vlamingen niets met elkaar te maken hebben...
In elk geval, als de BBC zo begint, dan is een boedelscheiding imminent...

Revolutie
20 september 2007, 17:26
http://www.youtube.com/watch?v=KanluV0Mcm4