PDA

View Full Version : Mag een narcostaat zich onafhankelijk verklaren.

Sjaax
20 september 2007, 00:18
Stel ik ben maffiabaas Don Sjaaxione en ik krijg het lumineuze idee een onafhankelijke staat op te richten. Met een aantal getrouwen zoek ik een mooi bergachtig gebied dat uitstekend geschikt is om coca of papavers te verbouwen. Eenmaal dat gebied gevonden bied ik de lokale bewoners de keus aan zich aan te sluiten of op te rotten of zich te laten afknallen. Nadat die zaak is afgehandeld, installeer ik me als president en kan ik me vrijelijk bezighouden met de productie van zware narcotica. Als hoofd van een soevereine staat is er niemand die me iets in de weg zal leggen.

AdrianHealey
20 september 2007, 00:20
:cheer:

netslet
20 september 2007, 02:12
OK:

- Zichzelf en een legitiem verkregen grondgebied onafhankelijk verklaren
- Zichzelf installeren als president en een grappige naam aannemen
- Zware narcotica produceren

Niet OK:

- Middels geweld eigendom verkrijgen
- De opdracht geven om mensen te liquideren

Paracelsus
20 september 2007, 02:22
Vooral niet vergeten vriendjes te worden met de CIA.

Wase wolf
20 september 2007, 15:52
Stel ik ben maffiabaas Don Sjaaxione en ik krijg het lumineuze idee een onafhankelijke staat op te richten. Met een aantal getrouwen zoek ik een mooi bergachtig gebied dat uitstekend geschikt is om coca of papavers te verbouwen. Eenmaal dat gebied gevonden bied ik de lokale bewoners de keus aan zich aan te sluiten of op te rotten of zich te laten afknallen. Nadat die zaak is afgehandeld, installeer ik me als president en kan ik me vrijelijk bezighouden met de productie van zware narcotica. Als hoofd van een soevereine staat is er niemand die me iets in de weg zal leggen.

Afganistan?

liberalist_NL
20 september 2007, 15:54
Nog een paar jaartjes wachten en Venezuela ligt voor het oprapen. Hoef je niet eens moeite te doen om het juiste plekje te vinden. 8-)

Dycore
20 september 2007, 16:16

Hulp nodig?

Jazeker
20 september 2007, 16:28

Niets in de weg leggen zoals bv. je de oorlog verklaren? Rebellen in je land steunen?

Bovenbuur
20 september 2007, 16:29
OK:

- Zichzelf en een legitiem verkregen grondgebied onafhankelijk verklaren
- Zichzelf installeren als president en een grappige naam aannemen
- Zware narcotica produceren

Niet OK:

- Middels geweld eigendom verkrijgen
- De opdracht geven om mensen te liquideren

Ook niet OK: het spul de grens over vervoeren. Natuurlijk zoek je buitenlandse handelaren die het spul zelf komen halen, maar als de grens te streng gecontroleerd word houden die er ook mee op.

Sjaax
21 september 2007, 00:12
Niets in de weg leggen zoals bv. je de oorlog verklaren? Rebellen in je land steunen?Jullie snappen waarschijnlijk wel dat de eerste post een gechargeerd vraagteken zette bij de zever over soevereiniteit. Geen enkele staat kan nog echt soeverein zijn, en hoe kleiner, des te minder soeverein. Hij moet voldoen aan internationale regels en is onderhevig aan buitenlandse druk. Wie bepalen die internationale regels en druk? Niet de lokale inboorlingen van een 'soevereine' ministaat, maar de grote machthebbers in de wereld.

filosoof
21 september 2007, 00:18
Als je genoeg roept dat de regering "communisten" zijn, zul je zelfs militaire steun van Washington krijgen.

filosoof
21 september 2007, 00:21
Nog een paar jaartjes wachten en Venezuela ligt voor het oprapen. Hoef je niet eens moeite te doen om het juiste plekje te vinden. 8-)Met welk geld denk je dat Macedoniërs, Kosovaren en Bosniërs tegen Belgrado vochten?

lombas
21 september 2007, 10:48
Moet kunnen.

Waar kan ik intekenen?

Tommm
21 september 2007, 10:51
Alleen nuttig als je door tenminste een grootmacht erkend wordt. Anders heb je geen soevereine staat uit te roepen.

liberalist_NL
21 september 2007, 11:09
Alleen nuttig als je door tenminste een grootmacht erkend wordt. Anders heb je geen soevereine staat uit te roepen.
Inderdaad, dan heb je dezelfde status als Trans-Nistrië. :lol:

forumspook
21 september 2007, 22:21
Inderdaad, dan heb je dezelfde status als Trans-Nistrië. :lol:of die stammen zones aan de pakistaans-afgaanse grens.Die leven ook enkel van wapen- en opium trafiek.

Internaut
22 september 2007, 05:37
je kan niet zomaar een staat onafhankelijk verklaren of er eentje maken, daarvoor heb je de toestemming van de EU nodig om erkend te worden
K&K dus ;)

Heftruck
22 september 2007, 06:06
je kan niet zomaar een staat onafhankelijk verklaren of er eentje maken, daarvoor heb je de toestemming van de EU nodig om erkend te worden
K&K dus ;)

Zo kunnen we wel heel veel discussies afvoeren naar K&K. :roll:

Sjaax
5 oktober 2007, 13:39
Een voorbeeld van wat ik bedoel:

Geld bedoeld voor Taliban en Hamas.
Sint Maarten sluist terreurgeld door.
Sint Maarten is niet alleen een spil in de drugshandel, maar ook in het terrorisme.

Doorsluizen
Op het Antilliaanse eiland komen ook geldstromen samen die bestemd zijn voor het internationale terrorisme. Dat blijkt uit een rapport van Justitie. Volgens opsporingsdiensten wordt er geld doorgesluisd naar organisaties die banden zouden hebben met de taliban en Hamas.

Al-Qaeda
Het geld komt uit de drugshandel en mensensmokkel. Ook zouden er op Sint Maarten mensen rondlopen die zijn getraind door al-Qaeda en op de Amerikaanse no-fly-list staan.
Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/criminaliteit/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/10_oktober/05/criminaliteit/1005_0616_Sint_Maarten_terreurgeld.xml

Het eiland is semi-onafhankelijk. Het heeft een grote eigen beslissingsbevoegdheid onder de dekmantel van het 'koninkrijk der Nederlanden'.

Den Ardennees
5 oktober 2007, 15:58
Zal niet lukken jong, 't zal gaan zoals Panama 1989:

http://img.search.com/b/ba/Operation_Just_Cause_Rangers_2d_plt_La_Comandancia _secure_small.jpg

Den Ardennees
5 oktober 2007, 16:00
vervolgens mag u deze ex-dictator-annex-drugsdealer gezelschap gaan houden, dhr Noriega

http://www.dictatorofthemonth.com/Noriega/manuel_noriega.jpg