PDA

View Full Version : Splitsing Belgie ramp voor Nederland:


Derk de Tweede
26 september 2007, 17:31
Want wat moeten wij zonder een belgenmop op zijn tijd.


Twee Belgen en een Hollander zitten in het café te praten over
uitvindingen.
De eerste Belg zegt :`De telefoon,dat is voor mij dé
uitvinding. Gewoon wat nummertjes intoetsen en je kan de hele wereld
bereiken.`
De tweede Belg zegt: `De TV.Dat vind ik nu dé uitvinding.
Je kan de hele wereld zien vanaf je sofa.`
De Hollander zegt:`Voor
mij is dé uitvinding de thermosfles. In de zomer doe je er iets kouds
in en het blijft koud. In de winter doe je er iets warms in en het
blijft warm !`
De twee Belgen zeggen dat dat toch niet zo bijzonder
is, maar de Hollander zegt: ` Hoe weet die thermosfles nu of het
zomer of winter is!!??`

Essevee_VL
26 september 2007, 17:36
In plaats van een "Belgenmop" kunnen jullie, Noord-Nederlanders, dan "Vlamingengrappen" en "Walenkluchten" maken! Dubbel zoveel pret! ;-)

Dronkoers
26 september 2007, 17:38
Beter nog: dan kunnen we meelachen :-D

manta
26 september 2007, 17:40
Want wat moeten wij zonder een belgenmop op zijn tijd.


Twee Belgen en een Hollander zitten in het café te praten over
uitvindingen.
De eerste Belg zegt :`De telefoon,dat is voor mij dé
uitvinding. Gewoon wat nummertjes intoetsen en je kan de hele wereld
bereiken.`
De tweede Belg zegt: `De TV.Dat vind ik nu dé uitvinding.
Je kan de hele wereld zien vanaf je sofa.`
De Hollander zegt:`Voor
mij is dé uitvinding de thermosfles. In de zomer doe je er iets kouds
in en het blijft koud. In de winter doe je er iets warms in en het
blijft warm !`
De twee Belgen zeggen dat dat toch niet zo bijzonder
is, maar de Hollander zegt: ` Hoe weet die thermosfles nu of het
zomer of winter is!!??`
8O
Ben je zeker dat het geen hollandermop is ??? Die belgen komen er blijkbaar intelligenter uit ...(zoals in 't echt :-P )


ps ... Kunnen we niet beginnen met Hollandermoppen en Vlamingenmoppen ??? ;-)
Eventueel enkele walenmopjes erbij ... Kwestie van al een beetje te wennen hé

vlijmscherp
26 september 2007, 18:10
de limburgermopjes mogen toch blijven hé?

Derk de Tweede
26 september 2007, 18:33
8O
Ben je zeker dat het geen hollandermop is ??? Die belgen komen er blijkbaar intelligenter uit ...(zoals in 't echt :-P )


ps ... Kunnen we niet beginnen met Hollandermoppen en Vlamingenmoppen ??? ;-)
Eventueel enkele walenmopjes erbij ... Kwestie van al een beetje te wennen hé

Je moet ook bij moppen bepaalde etiquetten hebben, moppen over arme negertjes en Walen kunnen echt niet! 8-)
Dat is gewoonweg te wreed.......:?

manta
26 september 2007, 18:39
Je moet ook bij moppen bepaalde etiquetten hebben, moppen over arme negertjes en Walen kunnen echt niet! 8-)
Dat is gewoonweg te wreed.......:?

Drie mannen, een Vlaming, een Waal en een neger, zitten gespannen te wachten in de kraamkliniek. Plots komt de dokter binnen: "Proficiat, alle drie een jongen!" Er is echter een probleem, door de drukte hebben we de baby's verward en ik denk dat jullie best kunnen zeggen wie je kleine is. Bij de drie baby's neemt de Vlaming onmiddellijk het kleine negertje. Zegt de dokter:"Maar meneer dat kan toch niet die van jou zijn?" En de Vlaming :"Ik weet het, maar het is de enige manier om zeker te zijn dat ik met geen Waleke naar huis ga!"

Niet te wreed ... Gewoon Vlaams ...8-)

berre
26 september 2007, 18:41
Drie mannen, een Vlaming, een Waal en een neger, zitten gespannen te wachten in de kraamkliniek. Plots komt de dokter binnen: "Proficiat, alle drie een jongen!" Er is echter een probleem, door de drukte hebben we de baby's verward en ik denk dat jullie best kunnen zeggen wie je kleine is. Bij de drie baby's neemt de Vlaming onmiddellijk het kleine negertje. Zegt de dokter:"Maar meneer dat kan toch niet die van jou zijn?" En de Vlaming :"Ik weet het, maar het is de enige manier om zeker te zijn dat ik met geen Waleke naar huis ga!"

Niet te wreed ... Gewoon Vlaams ...8-)haha deze vind ik wel fantastisch!

Derk de Tweede
26 september 2007, 18:42
Drie mannen, een Vlaming, een Waal en een neger, zitten gespannen te wachten in de kraamkliniek. Plots komt de dokter binnen: "Proficiat, alle drie een jongen!" Er is echter een probleem, door de drukte hebben we de baby's verward en ik denk dat jullie best kunnen zeggen wie je kleine is. Bij de drie baby's neemt de Vlaming onmiddellijk het kleine negertje. Zegt de dokter:"Maar meneer dat kan toch niet die van jou zijn?" En de Vlaming :"Ik weet het, maar het is de enige manier om zeker te zijn dat ik met geen Waleke naar huis ga!"

Niet te wreed ... Gewoon Vlaams ...8-)

Hij is goed!

Nou nog een heel gemene...

Hoe herken je een Nederlands schip op de oceaan



Daar vliegen geen meeuwen achter...8-) (er valt dus niets te halen)

manta
26 september 2007, 18:49
Hij is goed!
Nou nog een heel gemene...
Hoe herken je een Nederlands schip op de oceaan
Daar vliegen geen meeuwen achter...8-) (er valt dus niets te halen)
:lol:



Op deze manier klopt de titel van deze draad natuurlijk niet meer ...:?

Maar ja ... 't is k&k voor iets hé ...:-P

Hawkeye
26 september 2007, 19:40
Ik neem nu al enkele Belgenmoppen over en maak er Belgicistenmoppen van. Zeer plezant tijdens de les zedenleer. (Vlaams-Nationalistische leerkracht :-D )

manta
26 september 2007, 19:45
Ik neem nu al enkele Belgenmoppen over en maak er Belgicistenmoppen van. Zeer plezant tijdens de les zedenleer. (Vlaams-Nationalistische leerkracht :-D )
???
Walemoppen ...:-P

Hawkeye
26 september 2007, 19:50
???
Walemoppen ...:-P

Die bestaan al. Alleen gaan ze nu over ambtenaren. Verander ambtenaar in Waal en het is hetzelfde. (Niks tegen ambtenaren, maar ze maken daar zoveel moppen over dat ze lui zijn...)

Zwartengeel
26 september 2007, 19:54
Drie mannen, een Vlaming, een Waal en een neger, zitten gespannen te wachten in de kraamkliniek. Plots komt de dokter binnen: "Proficiat, alle drie een jongen!" Er is echter een probleem, door de drukte hebben we de baby's verward en ik denk dat jullie best kunnen zeggen wie je kleine is. Bij de drie baby's neemt de Vlaming onmiddellijk het kleine negertje. Zegt de dokter:"Maar meneer dat kan toch niet die van jou zijn?" En de Vlaming :"Ik weet het, maar het is de enige manier om zeker te zijn dat ik met geen Waleke naar huis ga!"

Niet te wreed ... Gewoon Vlaams ...8-)

't Was misschien een 'nieuwe Vlaming'?

Hawkeye
26 september 2007, 19:58
Drie mannen, een Vlaming, een Waal en een neger, zitten gespannen te wachten in de kraamkliniek. Plots komt de dokter binnen: "Proficiat, alle drie een jongen!" Er is echter een probleem, door de drukte hebben we de baby's verward en ik denk dat jullie best kunnen zeggen wie je kleine is. Bij de drie baby's neemt de Vlaming onmiddellijk het kleine negertje. Zegt de dokter:"Maar meneer dat kan toch niet die van jou zijn?" En de Vlaming :"Ik weet het, maar het is de enige manier om zeker te zijn dat ik met geen Waleke naar huis ga!"

Niet te wreed ... Gewoon Vlaams ...8-)

Die is goed. Je hebt hem met Belgen en Hollanders ook, maar met die Waalse draai is hij gewoon beter. :-D

Derk de Tweede
27 september 2007, 09:50
Wat staat er op een grafsteen van een Waal?

"Hier rust hij verder" (in het Frans natuurlijk).