PDA

View Full Version : Muziekaanraders


AdrianHealey
26 september 2007, 21:14
Hallo!

Ik probeer mijn muzieksmaak wat uit te breiden, met vooral al wat ouderen groepen/artiesten. Dus iedereen die van de jaren 60,70,80 en 90 nog een paar verplichte artiesten/groepen kent, mag die me hier aanraden.

Hartelijk dank bij voorbaat. ^^

berre
26 september 2007, 21:24
ik denk dat een naam in mijn geval overbodig is

Pietje
26 september 2007, 21:33
Hallo!

Ik probeer mijn muzieksmaak wat uit te breiden, met vooral al wat ouderen groepen/artiesten. Dus iedereen die van de jaren 60,70,80 en 90 nog een paar verplichte artiesten/groepen kent, mag die me hier aanraden.

Hartelijk dank bij voorbaat. ^^

Nagenoeg alles van :

Beatles, Stones, Bob Dylan, Neil Young, Frank Zappa, Lou Reed, Rory Gallagher, David Bowie, Pink Floyd, Roxy Music, Jethro Tull, Jimi Hendrix, Cream, Eric Clapton, Captain Beefheart, Led Zeppelin, Johnny Winter, The Doors, Fleetwood Mac, Genesis, Yes, Joni Mitchell, Lindisfarne, Emerson Lake & Palmer, Mott The Hoople, Santana, The Who, The Kinks, Pretenders, Nina Hagen, Patti Smith, Steve Ray Vaughan, Paul Weller, Kate Bush, Leonard Cohen, Janis Joplin, Tom Waits, Elvis Costello, Dire Straits.

AdrianHealey
26 september 2007, 21:35
Cool, ongeveer de helft daarvan heb ik al. ^^
De overige helft ga ik eens leren kennen. Dankeshün.

Nog anderen?

Pietje
26 september 2007, 21:48
Cool, ongeveer de helft daarvan heb ik al. ^^
De overige helft ga ik eens leren kennen. Dankeshün.

Nog anderen?

The Allman Brothers Band, J.J. Cale, John Cale, Donovan, Steely Dan, Peter Gabriël, Jacques Dutronc, Randy Newman, Arno, Serge Gainsbourg, Tom Petty & The Heartbreakers, REM, Traffic.

Libro
26 september 2007, 21:53
Blue Oyster Cult, Sisters of Mercy, Joy Division, Motörhead

De Garde
26 september 2007, 22:02
Metallica (eerste vier), Heart (een paar goede compilaties), Iron Maiden (tot mid jaren '80), AC/DC maar Pietje heeft er al een hele batterij staan. Ook dingetjes als Toto (zeker), Boston, Chicago en Survivor niet vergeten.

straatrue
26 september 2007, 22:04
Volksverbonden denken Adrian: jef elbers en the strangers of anders ben je een slechte vlamink

Jazeker
27 september 2007, 00:06
Volksverbonden denken Adrian: jef elbers en the strangers of anders ben je een slechte vlamink

Ge gaat toch hier ook niet beginnen? :roll:

Hertog van Gelre
27 september 2007, 00:12
Een beetje freewheelen en dan... na drie minuten....
TA TA TAAAAAAAAAAAA TA TA TATAAA TA TA TAA TATA
http://www.youtube.com/watch?v=6MSyFA84u48

Praetorian
27 september 2007, 00:16
Captain BeefheartGij zijt zo hard mijne maat!
Captain Beafheart, wat een openbaring was mij dat.

Praetorian
27 september 2007, 00:22
Deutsche Amerikanische Freundschaft

http://cdn.last.fm/coverart/300x300/1433518.jpg

Laibach

http://traffik.is/laibach/imgs/lastdays.jpg

PetSel
27 september 2007, 00:48
Hallo!

Ik probeer mijn muzieksmaak wat uit te breiden, met vooral al wat ouderen groepen/artiesten. Dus iedereen die van de jaren 60,70,80 en 90 nog een paar verplichte artiesten/groepen kent, mag die me hier aanraden.

Hartelijk dank bij voorbaat. ^^

Oldies: Joy Division/New Order/D.A.F./OMD/Nena/The Stranglers/Eurythmics/Dolly Parton/Depeche Mode/Berlin/...

Hope that helps a bit

Dronkoers
27 september 2007, 00:52
...dat de scorpions nog niet vernoemd is... :-(

PetSel
27 september 2007, 02:27
...dat de scorpions nog niet vernoemd is... :-(
ken ik niet..
nationaliteit?

Johan217
27 september 2007, 08:03
ken ik niet..
nationaliteit?
Què, iemand die de Scorpions niet kent?

Duitse rockband, vroeger met gitarist Michael Schenker - zat ook in UFO (jaren 70), zeker eens 'Doctor Doctor' en 'Rock Bottom' van UFO beluisteren.

Van de Scorpions moet je 'Wind of Change' zo snel mogelijk vergeten. 'Rock You like a Hurricane' en 'The Zoo' moet je wel kennen, en de plakker 'Still Loving You' (omdat iedereen dit hoort te kennen). Hun nieuwste album (2007) lijkt ook best mee te vallen :)

Nog niet vermeld:
- Lynyrd Skynyrd: 'Freebird', 'Gimme Three Steps', 'Sweet Home Alabama'...
- Golden Earring: 'Buddy Joe', 'Back Home', 'Radar Love', 'Twilight Zone', 'When the Lady Smiles', 'Going to the Run'
- Blondie: 'Heart of Glass', 'Rapture', 'Atomic'
- Roxy Music (met Bryan Ferry): 'Virginia Plain', 'Do the Strand', 'Love is the Drug'
- KISS: alles :)

En enkele Belgische artiesten:
- The Employees: 'Pick it Up', 'Hey Ronny'
- The Kids: 'This is Rock 'n Roll', 'There will be no next time'
- The Popgun: 'Always Alone', 'Oh What a Day'
- Elisa Waut: 'Four Times More'

[EDIT:]
Heeft er echt nog niemand Queen vernoemd???
'Bohemian Rhapsody', 'Don't Stop me Now', 'Fat Bottom Girls'...

Andro
27 september 2007, 08:27
Bill Haley & His Comets, Little Richard, Jerry Lee Lewis, Gene Vincent, The Everly Brothers, The Diamonds, The Platters, The Coasters, The Del Vikings, The Drifters, Lloyd Price, Screamin' Jay Hawkins, Guy Mitchell, Little Richard, Brook Benton, The Crests, The Coasters, Jerry Lee Lewis, The Diamonds, The Everly Brothers, Bill Farrel, Della Reese, Petula Clarck, Johnny Cash, Frankie Avalon, Eartha Kitt, Dinah Washington, Caterina Valente, Anthony Quin, Fats Domino, Teresa Brewer, Fonseca/Anges Noirs....

Monocle
27 september 2007, 08:55
Talk Talk, Joy Division, The Sisters of Mercy, The Cure, Depeche Mode, Echo and the Bunnymen, Billy Idol, Gary Numan, Elvis Costello, Bauhaus, Fischer Z, U2, Big Country, Visage, OMD, The Fall, ABC, The Smiths, Siouxsie and the Banshees, Yazoo, Grauzone, New Order, Alphaville, The Sound, The Alarm, Howard Jones, The Thompson Twins, Pere Ubu, The Jesus and Mary Chain, Wire, Comsat Angels en The Chameleons....

Belgen: 1000 Ohm, Luna Twist, De Brassers (van de hit "En toen was er niets meer), Siglo XX, Aroma di Amore, Poésie Noire, 2 Belgen (van de hit "Lena"), TC Matic (van onder andere de internationale hit 'Oh la la la'), Arbeid Adelt!(Humor & elektronica. Groepslid Luc Van Acker speelde later nog in Revolting Cocks en Shriekback. Frontman Marcel Vanthilt), Jo Lemaire, Front 242. (Vertegenwoordigers van de muziekstijl die later Electronic Body Music werd genoemd)

Den Ardennees
27 september 2007, 08:56
Deutsche Amerikanische Freundschaft

http://cdn.last.fm/coverart/300x300/1433518.jpg

Laibach

http://traffik.is/laibach/imgs/lastdays.jpg

worden die groepen eigenlijk soms op de radio gedraaid? DAF hoor je zeer zelden es op Studio Brussel, maar ik denk dat ik Laibach nog nooit op de radio gehoord heb.

Derk de Tweede
27 september 2007, 09:24
Love, Electric Prunes, Nivana (de Engelse), MC5, The Stooges, The Outsiders, RO-D-YS, The Dells, Zangeres Zonder Naam, Gert en Hermien, Flying Machine, Pink Floyd (tot aan The Wall), Jimi, Lennon, The Kinks, The Creation, The Who, C+B en uiteraard........ The Beatles.
Verder Lenny Kravitz, Black Crowes.


Tegenvallers:
The Rolling Stones vanaf 1969, The Doors, Oasis, Blur, McCartney solo, Janis Joplin, The Cream.

Echt waardeloos:
Spears, Madonna, Michael Jackson,

Ik zal best nog een paar honderd namen kunnen opnoemen!

Den Ardennees
27 september 2007, 09:37
is Kraftwerk hier al vernoemd?

Derk de Tweede
27 september 2007, 09:42
is Kraftwerk hier al vernoemd?

Vergeten.

http://img.stern.de/_content/52/23/522303/7_400.jpg

Kortaf
27 september 2007, 09:44
Bad Company

Libro
27 september 2007, 10:58
Ge gaat toch hier ook niet beginnen? :roll:

Bof, "De ziekekas" van the Strangers is een regelrechte must;-) .

Praetorian
27 september 2007, 10:59
worden die groepen eigenlijk soms op de radio gedraaid? DAF hoor je zeer zelden es op Studio Brussel, maar ik denk dat ik Laibach nog nooit op de radio gehoord heb.Weinig of niet. Tool heeft het geluk om een hype te zijn. Laibach is té abstract.

Libro
27 september 2007, 11:00
Als er ook wat uit de 21e eeuw tussen mag: DJ Tom Larson (te vinden op www.mixotic.org (http://www.mixotic.org)) en Agalloch (www.agalloch.org) (http://www.agalloch.org).
Koop ook Braziliaans als je iets exotisch wil: bij de Free Record Shop vind je misschien nog 'Brazilica Lounge', een verzamelbox met 3 CD's Braziliaanse lounge, de cd 'Café do Brasil' met Braziliaanse popdeuntjes of (om in de volkse sfeer te blijven) capoeira.
Er bestaat ook een cd over Celtic Rock met pareltjes van Midge Ure (al dan niet met Ultravox), Fergal Sharkey, 'Feel the raindrops' van the Adventures etc.

PS. Van Brazilië gesproken: vergeet Sepultura niet.

Den Duisteren Duikboot
27 september 2007, 15:43
Hallo!

Ik probeer mijn muzieksmaak wat uit te breiden, met vooral al wat ouderen groepen/artiesten. Dus iedereen die van de jaren 60,70,80 en 90 nog een paar verplichte artiesten/groepen kent, mag die me hier aanraden.

Hartelijk dank bij voorbaat. ^^

Uit de oudheid:

Five leaves left - Nick Drake
Blues run the game - Jackson C. Frank
Berlin - Lou Reed
The Velvet Underground & Nico

Recenter:

- Talk Talk in hun postcommerciële periode (The Colour of Spring, Spirit of Eden en vooral Laughing Stock zijn niet minder dan briljant, maar niet ieders "cup of tea").
- Will Oldham ten tijde van The Palace Brothers (There is no-one what will take care of you) en Palace Music (Viva last blues, Arise Therefore)
- Sommige Smog-platen (The doctor came at dawn, Red apple falls)
- The Smiths
- Tom Waits ten tijde van Swordfishtrombones
- Talking Heads anno Remain in Light

Zie voorts http://www.geocities.com/raskolnikowke/muziek.html

liberalist_NL
27 september 2007, 15:46
Plastic Bertrand!

De Garde
27 september 2007, 17:19
Weinig of niet. Tool heeft het geluk om een hype te zijn. Laibach is té abstract.
Enkel voor liefhebbers dan. Houden zo. Geen toegevingen aan de commerce!

Havana
27 september 2007, 18:51
Alles wat Pietje heeft genoemd, en eventueel een snuifje Black Flag.

Havana
27 september 2007, 18:52
Hallo!

Ik probeer mijn muzieksmaak wat uit te breiden, met vooral al wat ouderen groepen/artiesten. Dus iedereen die van de jaren 60,70,80 en 90 nog een paar verplichte artiesten/groepen kent, mag die me hier aanraden.

Hartelijk dank bij voorbaat. ^^

En wat met de jaren '20, '30,'40 en '50 ???? Ooit van Robert Johnson en zijn vriendjes gehoord?

Pietje
27 september 2007, 19:26
En wat met de jaren '20, '30,'40 en '50 ???? Ooit van Robert Johnson en zijn vriendjes gehoord?


......en Willie Dixon, Elmore James, Muddy Waters, John Lee Hooker en Howlin' Wolf 8-)

PetSel
27 september 2007, 19:52
2Belgen :)

BigF
27 september 2007, 20:59
Beck (vooral Mutations en One foot in the grave)
Nine Inch Nails (vooral nagenoeg alles)
The National (recente ontdekking, ligt nog een beetje te rijpen maar is nu al zeer te pruimen)
Alles-Waar-Jack-White-Iets-Mee-Te-Maken-Heeft
Husker Du en daaruitvolgend Bob Mould
Jane's Addiction (het oude materiaal, niet Strays en aanverwanten)
J.J. Cale (altijd goed)
Lou Reed (vaneigens)
New York Dolls (voor tijdens Mylene avonden)
Soul Coughing (wreed onderschat)
Steely Dan (ook vaneigens)
Beach Boys (beste popgroep aller tijden)
Kinks (beste groep aller tijden)

en nog meer van die dingen, maar begin hier al maar eens mee
;-)

Jazeker
27 september 2007, 22:41
worden die groepen eigenlijk soms op de radio gedraaid? DAF hoor je zeer zelden es op Studio Brussel, maar ik denk dat ik Laibach nog nooit op de radio gehoord heb.

Jesus Christ Superstar van Laibach heb ik ooit nog op Donna gehoord 8O

StevenNr1
27 september 2007, 22:42
Daft Punk, Jean Michel Jarre, ...

Trajanu$
28 september 2007, 03:50
Bas & Ram, die rekels hebben lekkere setjes (al blijven het kaaskoppen natuurlijk)

Derk de Tweede
28 september 2007, 06:38
Beck (vooral Mutations en One foot in the grave)
Nine Inch Nails (vooral nagenoeg alles)
The National (recente ontdekking, ligt nog een beetje te rijpen maar is nu al zeer te pruimen)
Alles-Waar-Jack-White-Iets-Mee-Te-Maken-Heeft
Husker Du en daaruitvolgend Bob Mould
Jane's Addiction (het oude materiaal, niet Strays en aanverwanten)
J.J. Cale (altijd goed)
Lou Reed (vaneigens)
New York Dolls (voor tijdens Mylene avonden)
Soul Coughing (wreed onderschat)
Steely Dan (ook vaneigens)
Beach Boys (beste popgroep aller tijden)
Kinks (beste groep aller tijden)

en nog meer van die dingen, maar begin hier al maar eens mee
;-)

Ik ga even weg voor een tijdje

BigF
28 september 2007, 08:37
Ik ga even weg voor een tijdje

heeft mijn muzikale voorkeur u weggejaagd?
:-(

Dronkoers
28 september 2007, 09:12
heeft mijn muzikale voorkeur u weggejaagd?
:-(

Mensen kunnen hard zijn eh ;-)

C uit W
28 september 2007, 09:31
Langs last fm kan je ook veel groepen leren kennen.

Derk de Tweede
28 september 2007, 09:55
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2962137#post2962137)
Ik ga even weg voor een tijdje

heeft mijn muzikale voorkeur u weggejaagd?
:-(

Was een stille verwijzing naar "Let's go away for awhile" van het meesterwerk van The Beach Boys "Pet sounds".;-)

BigF
28 september 2007, 10:07
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2962137#post2962137)
Ik ga even weg voor een tijdje



Was een stille verwijzing naar "Let's go away for awhile" van het meesterwerk van The Beach Boys "Pet sounds".;-)
nu ben ik weer mee
;-)

Spliff
28 september 2007, 10:21
Sonic youth, Buffalo Tom, Grant Lee Buffalo, Soundgarden, The Breeders, Alanis Morisette, Alice in Chains, Alphaville, B 52's, Billy Idol, Beautifull South, Cranberries, Foo Fighters, Culture Club, The Fugees, Jeff Buckley, Lemonheads, Levellers, Lenny Kravitz, Manic Street Preachers, Meat Loaf, Nada Surf, Morphine, Nickelback, Pixies, Presidents of the USA, Primus, Silver Chair, Skunk Anansie, Ultravox, Stone Temple Pilotes, Clawfinger, Dinosaur Jr, Fun Lovin Criminals, Postman, ...

Havana
28 september 2007, 16:47
......en Willie Dixon, Elmore James, Muddy Waters, John Lee Hooker en Howlin' Wolf 8-)

Hell yeah !!!

Hubert Sumlin, Sonny Boy Williamson, Memphis Slim, Guitar Slim ... 8-)
..... dat waren nog eens tooghangers ;-)

Havana
28 september 2007, 16:48
En de kerel die momenteel mijn avatar kleurt.