PDA

View Full Version : Hoe lang blijft iemand 'gast' en 'allochtoon' voor het VB?


thePiano
19 februari 2004, 14:41
In de topic 'eigen volk?' schreef U dat U over een bijzondere gave beschikt waardoor U kan zien wanneer iemand geïntegreerd is of niet.

U hoeft niet eens de mensen aan te spreken om hun taalvaardigheid te testen, of een andere test om hun mate van integratie te toetsen: u ziet dat zo met één oogopslag. Ik moet zeggen, ik was zeer onder de indruk van deze gave.

Kan iemand van het Blok mij omschrijven wie het 'eigen volk' is en wie niet: aan welke voorwaarden moet men voldoen om tot het eigen volk te behoren?

Ik denk dat iedereen wel weet wie Vlaming is, wie Marokkaan en wie Chinees. Een eenvoudige wandeling door de Antwerpse, Gentse, ... wijken kan terzake raad brengen.


Maar dat doet mij helaas besluiten dat zelfs de taal spreken en zich aan de wetten houden helemaal geen indruk maken op U: eens vreemdeling altijd vreemdeling lijkt U te besluiten.

Elders schrijft U ook dat vreemdelingen 'gasten' zijn. Misschien dat U wilt toelichten hoe lang iemand gast blijft, vooraleer hij/zij volwaardig deel kan uitmaken van de vlaamse gemeenschap, en niet langer voor 'gast' wordt versleten.

Volgens mijn eerste vaststellingen overschrijd dit zeker 40 jaar, vermits de Marokkanen en Turken hier al zo lang zijn, en dit voor U nog steeds 'gasten' zijn.

Ik heb veel vrienden/allochtonen, die daar graag een antwoord op willen krijgen