PDA

View Full Version : En wat doen we tegen de Bloederige Birmaanse Militaire beulen van Myanmar?

eno2
29 september 2007, 14:18
En wat doen we tegen de Bloederige Birmaanse Militaire beulen van Myanmarse Dictatuur??

Een beetje vroom mondeling protest, zoals dat van Laura Bush, die de soldaten oproept om tot inkeer te komen en de rangen van de Boeddhistische monniken te vervoegen????
Grappig. Waarom de kazernes niet bij de kloosters inlijven, ipv de kloosters leeg te halen en de monniken op te sluiten?
Economische sancties?
Uno-resoluties?
Het ziet er hopeloos uit voor de dappere monniken...

Wat de man van Laura in elk geval zou moeten doen, is de Beulskinderen van de Myanmarse Militaire Elite van zijn Amerikaanse Elite-scholen gooien en uitwijzen.

Dat zou een beetje werkzamer zijn dan wat futiele handelsverboden en wat selectieve visum-weigeringen.

pinbag
29 september 2007, 17:07
Hopelijk is Birma niet rijk aan olie anders eindigen ze=Bevolking zoals Irak de modale Irakees=Poentieele teroristen en schietschijven.

Chipie
29 september 2007, 17:09
Ja, we kunnen de VS wat bashen... :-P

Dat China en Rusland zich met hand en tand tegen 'maatregelen' verzetten, dan merken de kalveren niet... :roll:

pinbag
29 september 2007, 17:16
Ja, we kunnen de VS wat bashen...

Dat China en Rusland zich met hand en tand tegen 'maatregelen' verzetten, dan merken de kalveren niet...

Niet enkel USA bashen het is een grootmachten bashen.

Maar bon, beste Chippie de mogelijkheid dat dit dagelijks gebeurt in Irak kan je nu toch niet ontkennen ?

Eddy B
29 september 2007, 17:20
Wat doen we ertegen?
Tja, naar TV kijken zeker, zoals altijd...:roll:

pinbag
29 september 2007, 17:31
Protest-brief sturen.

MYANMAR
Z.E. de heer U Wunna Maung Lwin
Generaal Wahislaan 9
1030 Brussel

Tel 02 701 93 81 – 02 701 93 80
Fax 02 705 50 48

HAMC
29 september 2007, 18:24
En wat doen we tegen de Bloederige Birmaanse Militaire beulen van Myanmar?

Wat we altijd doen, we doen alsof we het niet zien, dan moeten we niets doen.

Alles gaat goed!

kelt
30 september 2007, 09:47
Wat zullen die "BloeBiMiBeu's" bang zijn zeg

De sleutel ligt in China.We moeten niet doen alsof we zelf ook maar enige invloed hebben... :?

Chipie
30 september 2007, 10:29
Wat zullen die "BloeBiMiBeu's" bang zijn zeg

De sleutel ligt in China.We moeten niet doen alsof we zelf ook maar enige invloed hebben... :?Idd, Kelt...

Spijtig dat we geen China bashers hebben...

Cynicus
30 september 2007, 10:51
Indien men in een dictatuur woont, doet men er beter aan niet te betogen.

Vorenus
30 september 2007, 10:56
Gaan tanken bij Total.

Wase wolf
30 september 2007, 11:07
En wat doen we tegen de Bloederige Birmaanse Militaire beulen van Myanmarse Dictatuur??

Waarschijnlijk wachten tot de VN daadwerkelijk in actie schiet, tegen dan zijn alle opstandelingen wel uitgemoord en is het probleem vanzelf opgelost. Klinkt cru, maar weinig verschillend van de realiteit als je Soedan ziet.

kelt
30 september 2007, 14:06

De Roemenen staan niet bepaald bekend als een "efficient" of zelfs maar "strijdhaftig" volk.

Toen echter hun dictator geheel geisoleerd stond,en het volk in het diepst van ellende gestort,onstond er toch een soort "samenwerking" tussen gewone mensen,afvallige partijbonzen en grote delen van het leger en zelfs securitaté....

Met grote "efficienty" werden de dictator en zijn naaste omgeving opgeruimd(dat verhinderde dat men hem na een tijdje weer sympathiek zou vinden) en tegenwoordig begint Roemenie zelfs al enigszins op een Europese democratie te lijken... :|

De Birmanen zullen dat in zichzelf moeten vinden,het zal vermoedelijk niet gaan met wat monniken en een fréle madammeke op het balkon van haar huis.Het zal moeten komen van een groeiende "koppeling" tussen burgers en militairen.....

...en ja...van een snelle "opruiming" van de nomenclatura,voordat "democratie" en "mensenrechten" verhinderen dat schoften opgeruimd worden en de politieke slinger riskeert terug te komen :?

Asshen Sukar
30 september 2007, 14:13
Hopelijk is Birma niet rijk aan olie anders eindigen ze=Bevolking zoals Irak de modale Irakees=Poentieele teroristen en schietschijven.

Birma is wel rijk aan olie, gas en mineralen.

De hoordreden waarom de politiek zo afzijdig blijft is de economische belangen die er zitten

An Arkos
30 september 2007, 21:05
Waarschijnlijk wachten tot de VN daadwerkelijk in actie schiet, tegen dan zijn alle opstandelingen wel uitgemoord en is het probleem vanzelf opgelost. Klinkt cru, maar weinig verschillend van de realiteit als je Soedan ziet.

jup

eno2
2 oktober 2007, 15:22
China en Rusland willen natuurlijk geen "inmenging in interne binnenlandse aangelegenheden".
De wereld moest zo eens iets gedaan hebben of gaan doen aan de gruwelen van Tsjetsjenië, Tiennamen, Tibet...
Wat zouden ze zich in hun binnenste binnenland aangetast gevoeld hebben...
Neenee, dan veel liever een totaal machteloze internationale gemeenschap, via veto's en andere smerige truken.
De VS geeft natuurlijk, als het dan toch op interventie aankomt, duizend keer liever eigenmachtig aan zichzelf de voorkeur, als actor, boven de UNO en haar resoluties, , die ze dan gemakshalve even onder haar laars verplettert en vertrapt...

eno2
2 oktober 2007, 15:26
Nope.
De Junta heeft zich, dank zijn Internet, een beetje moeten intomen, in tegenstelling tot 1988, toen dat Net nog niet wereldwijd gespannen was.

Dusdusdus hebben ze alleen kunnen terugvallen op hun meer dan extravagante gevangenisfaciliteiten, waarin ze overcapaciteit genoeg hebben om de hele Belgische gevangenisbevolking te herbergen en dat zullen de duizenden bonze geweten hebben, die nu voor vijf, tien vijftien jaar of levenslang daarin verzwonden zijn...

lantjes
2 oktober 2007, 15:27
Voor een keer ons paternalisme in onze zak laten zitten en die mensen hun eigen boontjes laten doppen? Of voelen we de nood om ons te moeien weer opborrelen?

eno2
2 oktober 2007, 15:30
Voor een keer ons paternalisme in onze zak laten zitten en die mensen hun eigen boontjes laten doppen? Of voelen we de nood om ons te moeien weer opborrelen?
Klinkt echt niet als de praat van een notoire mensenrechtenfanaat en democratie-kampioen...
Lang leve de bloeddorstige militaire dictatoren en beulen!

Ik negeer in elk geval al Total totaal.

Maar dat deed ik vroeger ook al.;-)

eno2
2 oktober 2007, 15:33
Wat doen we ertegen?
Tja, naar TV kijken zeker, zoals altijd...:roll:
Ik heb gelukkig geen TV, dus deze en veel andere beestigheden heb ik genadiglijk gemist...

eno2
2 oktober 2007, 15:35
Dat is niet erg cynisch...

lantjes
2 oktober 2007, 15:35
Klinkt echt niet als de praat van een notoire mensenrechtenfanaat en democratie-kampioen...
Lang leve de bloeddorstige militaire dictatoren en beulen!

Das juist, 't klinkt eerder als "indien ieder voor zijn deur veegt is de ganse straat proper" Wat denk je trouwens te kunnen bereiken met protest? met economische sancties? Voorbeelden te over dat dergelijke enkel de lokale bevolking nog meer de put in duwen.

eno2
2 oktober 2007, 16:26
Das juist, 't klinkt eerder als "indien ieder voor zijn deur veegt is de ganse straat proper" Wat denk je trouwens te kunnen bereiken met protest? met economische sancties? Voorbeelden te over dat dergelijke enkel de lokale bevolking nog meer de put in duwen.
Persoonlijk deed ik niets dan een thread posten...
Maar wees gerust, de hele wereld is druk in de weer om er iets aan te doen, vooral de BBC...
Ik kan voor mijn eigen deur niet vegen, trouwens, ik woon op het eerste verdiep.

eno2
8 oktober 2007, 10:55
Lantjes:
"indien ieder voor zijn deur veegt is de ganse straat proper"

Iemand zoals Lantjes zegt dat ik maar beter voor eigen deur moet vegen.
Dat moet je je laten zeggen van iemand die illegale preventieve aanvalsoorlogen zoals die van de heer BUSH in Irak goedkeurt.

Bovendien, als ik dan toch voor mijn eigen deur veeg, dan wordt mij algauw toegevoegd, dat ik maar beter naar het buitenland moet vertrekken, als ik met de vuiligheid van thuis niet tevreden ben...

De internationale gemeenschap lijkt wel machteloos, in het geval van Birma, maar ze zal toch niet nalaten continu en blijvend druk uit te oefenen op alle mogelijke (niet-invasieve) manieren...Terecht.

Chipie
8 oktober 2007, 14:08
En het zal veel helpen zolang Birma zich in de rug gedekt voelt door landen zoals China en Rusland... :-D

Chipie
9 oktober 2007, 22:10
Ja, we kunnen de VS wat bashen... :-P

Dat China en Rusland zich met hand en tand tegen 'maatregelen' verzetten, dan merken de kalveren niet... :roll:Eindelijk hebben de monniken het ook begrepen.. :-D 8-)

Monniken in Myanmar dreigen met boycot Olympische Spelen

De monniken van Myanmar willen oproepen tot een boycot van de Olympische Spelen in China, indien Peking een veroordeling van Myanmar door de VN-Veiligheidsraad opnieuw verhindert.

'Indien de Chinese regering opnieuw haar veto gebruikt, roepen we de monniken wereldwijd op om een boycotcampagne van de Olympische Spelen te beginnen', citeerde de ballingengroep 'US-Campaing for Burma' de monnik U Gambira dinsdag.

Hij behoort tot de monnikenvereniging 'All Burma Monks' Alliance', die ondergronds ageert en de massale protesten tegen het militair regime midden september heeft georganiseerd.

De junta is op zoek naar U Gambira, die volgens de ballingengroep is ondergedoken. De groep citeert ook een andere monnik, U Metta Nanda, volgens wie de soldaten na de brutale onderdrukking van de demonstraties twee weken geleden in minstens 37 kloosters binnen zijn gedrongen en 300 tot 500 monniken doodden. Officieel heeft de junta tien dodelijke slachtoffers toegegeven.

Het militair regime heeft de waarnemende minister van Tewerkstelling Aung Kyi tot tussenpersoon voor de onder voorwaarden aangeboden gesprekken met oppositieleidster Aung San Suu Kyi benoemd. Dat berichtte het staatsorgaan 'Nieuw Licht van Myanmar' dinsdag.

Dissidenten vrezen dat de junta zich enkel overdreven bedrijvig opstelt zolang de internationale gemeenschap Myanmar in het oog houdt, maar niet van plan is met de onder huisarrest staande politica te praten.
Bron (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF09102007_010)

maf
20 november 2007, 14:51
[quote=eno2;2964791]En wat doen we tegen de Bloederige Birmaanse Militaire beulen van Myanmarse Dictatuur??

Nogal wiedes: niks.
De wereld-machtstructuren zijnn daarop niet aangewezen.

Daimanta
20 november 2007, 15:02

Vragenlijstje:

Heeft Birma olie?
Aardgas?
Diamanten?
Koper?
Goud?
Is een inval/regime verandering financieel te verantwoorden?
Het antwoord is nee.

Dus nee, er gebeurt niets.

maf
20 november 2007, 15:18

Vragenlijstje:

Heeft Birma olie?
Aardgas?
Diamanten?
Koper?
Goud?
Het antwoord is nee.

Ik ga wel de olympische spelen boycotten in Beijing, nah. Maar niet daarvoor. Want China heeft zijn sterke afkeuring laten blijken, dat moet gezegd.

maf
21 november 2007, 11:51
Kunnen we nu echt niets doen om Han Su Chi te steunen?
Een voettocht naar Birma of zo???

lantjes
21 november 2007, 12:44
Kunnen we nu echt niets doen om Han Su Chi te steunen?
Een voettocht naar Birma of zo???

Een goed idee, en als het mislukt zal Kareltje u onderweg wel ergens komen halen...Je zal wel moeten zien dat gedurende de tijd dat je zal onderweg zijn, Birma ondertussen al geen drie revoluties heeft meegemaakt, 't is niet naast de deur hé...De laatste weken hoor of zie je er niet veel meer van, de nieuwswaarde was er blijkbaar snel af.

lantjes
21 november 2007, 12:46
Persoonlijk deed ik niets dan een thread posten...
Maar wees gerust, de hele wereld is druk in de weer om er iets aan te doen, vooral de BBC...
Ik kan voor mijn eigen deur niet vegen, trouwens, ik woon op het eerste verdiep.

Daar gaan we al, een ander moet het dan maar opkuisen....
Even wakker schudden, Ook op het eerste verdiep heb je een voordeur nlk die naar de gemeenschappelijke uitgang.

eno2
21 november 2007, 13:17
Daar gaan we al, een ander moet het dan maar opkuisen....
Even wakker schudden, Ook op het eerste verdiep heb je een voordeur nlk die naar de gemeenschappelijke uitgang.
Jij moest minister van buitenlandse betrekkingen worden, de reiskosten zouden niet zo hoog oplopen als die van Van GUcht (zucht...)...

lantjes
21 november 2007, 20:15
Jij moest minister van buitenlandse betrekkingen worden, de reiskosten zouden niet zo hoog oplopen als die van Van GUcht (zucht...)...

Graag, maar de verleiding om aan het potje te likken zou wie weet ook mij te machtig worden. Binnenlandse zaken zou me beter liggen, keiharde repressie troef !!

eno2
22 november 2007, 12:00
Graag, maar de verleiding om aan het potje te likken zou wie weet ook mij te machtig worden. Binnenlandse zaken zou me beter liggen, keiharde repressie troef !!

Gelieve dan maar in Myanmar te solliciteren voor de betrekking.

fox
22 november 2007, 12:19

Vragenlijstje:

Heeft Birma olie?
Aardgas?
Diamanten?
Koper?
Goud?
Het antwoord is nee.

Wat denk je dat Total daar zit te doen? Knikkeren?

eno2
26 november 2007, 17:25
De activiteiten van Total in Birma moet totaal onder controle gesteld worden (oa in verband met de mensenrechten). Daar zal zo een totalitair iemand als Sarkozy wel voor zorgen.

eno2
6 juli 2009, 10:47

Te vriend houden. Zie Ban Ki Moon.

Heel-Nederlander
6 juli 2009, 11:16
Economische sancties of correcte politieke praatjes doen niets, dat hebben we wel gezien in Noord-Korea. Birma kan alleen tot "inkeer" worden gebracht door binnenlandse onrust aan te wakkeren en de monikken op alle mogelijke manieren te steunen. Het enige kleine (lees: gigantisch) probleempje ... de Junta heeft het leger, en het leger heeft de wapens - dan krijg je zoiets als Iran.

Mahalingam
6 juli 2009, 11:22
Wat denk je dat Total daar zit te doen? Knikkeren?
Het is heel eenvoudig om te horen van Total zelf wat ze doen:
http://burma.total.com/

Johan Bollen
6 juli 2009, 22:21
Het is heel eenvoudig om te horen van Total zelf wat ze doen:
http://burma.total.com/Ontwikkelingssamenwerking dus. Pure goedheid...laat me een beetje sceptisch zijn. Waarom zou Total in Azië een andere moraal erop na houden dan in bv. Latijns America? Vraag bijvoorbeeld eens aan de Guaran* in Bolivia hoe veel respect Total heeft voor de rechten van de oorspronkelijke bevolking en de mensenrechten.

eno2
7 juli 2009, 10:08
Wat kan je doen met oude zakken van generaals die geen plaats willen ruimen?

Hun kleinkinderen van de militaire academie smijten in de VS...

MonaLisaOverDrive
7 juli 2009, 13:50
http://digg.com/world_news/Burma_North_Korea_Said_To_Expand_Military_Ties

Intussen slaan de kampioenen van wrede onderdrukking de handen in elkaar voor een militaire alliantie en het Westen kijkt met lede ogen toe.

Er moet meer druk uitgeoefend worden op China om dit officieel af te keuren en zijn invloed te doen gelden in die landen.

Er zijn in het verleden al om minder koppen van dictators gerold, gaan we hier echt zitten wachten tot een nucleaire escalatie ? Om nog niet te spreken van de gigantische hongersnood in Noord-Korea en de onmenselijke werkkampen in Birma.

eno2
17 augustus 2009, 09:49

Versoepeling van de handelsembargo's, volgens de Obama-administratie...

Johan Bollen
17 augustus 2009, 19:46
Versoepeling van de handelsembargo's, volgens de Obama-administratie...Waaruit nogmaals blijkt dat mensenrechten meestal alleen maar tellen als er politiek voordeel uit gehaald kan worden. In dit geval tellen mensenrechten weeral eens niet, enkel de 'invloed van China tegengaan', ook al moeten er dictators gepaaid worden. Niets nieuws dus.

eno2
5 september 2009, 14:45
ANSUSJI zal wel alleen en eigenhandig de bloedige Birmaanse beulen van Myanmar verslaan, al hebben die dan ook een leger van een half miljoen man.

Johan Bollen
5 september 2009, 18:23
ANSUSJI zal wel alleen en eigenhandig de bloedige Birmaanse beulen van Myanmar verslaan, al hebben die dan ook een leger van een half miljoen man.snap ik niet.

US senator Webb wil zakenrelaties met Myanmar, beulen of niet. Sancties dat wil men eerder voor Iran. Met mensenrechten heeft dat allemaal niet veel te maken.

eno2
7 september 2009, 08:13
Dictaturen zijn zelden een lang leven beschoren en Ansuchi heeft de morele highground, dus is er wel hoop, niettegenstaande de collectief laffe houding van 'swerelds democratieën.

Overigens was mijn laatste bijdrage ironisch.