PDA

View Full Version : Over 6 weekjes weer dat gezeur over Zwarte Piet of


Derk de Tweede
8 oktober 2007, 13:21
de politiek correcte regenboogpiet!

Zwarte Piet dienst gewoon zwart te zijn.


http://weblogs.nieuwegarde.nl/images/wilders.jpg

Duvelke
8 oktober 2007, 14:03
uhuh...

Anna List
8 oktober 2007, 14:06
Uhuh en Zwarte Piet ?! 8O

Bovenbuur
8 oktober 2007, 14:08
de politiek correcte regenboogpiet!

Zwarte Piet dienst gewoon zwart te zijn.


http://weblogs.nieuwegarde.nl/images/wilders.jpg

Helemaal mee eens, dat komt door al dat roet in die schoorstenen. Dat je daar ook spontaan kroeshaar van krijgt negeren we maar. Zwarte piet is cool!

Libro
8 oktober 2007, 14:09
Zwarte Piet ziet gewoon zwart van het roet in de schouwpijpen, maar wie zit er onder dat roet? Blank, zwart, ....?;-) Discrimineert de goede sint?

Scarabaeida
8 oktober 2007, 14:21
Ik wacht nog steeds op echte zwarte medemensen die de rol van Piet gewillig overnemen. In de plaats ervan zeuren ze maar en laten ze blanke mannen die rol "faken".

Bovenbuur
8 oktober 2007, 14:28
Ik wacht nog steeds op echte zwarte medemensen die de rol van Piet gewillig overnemen. In de plaats ervan zeuren ze maar en laten ze blanke mannen die rol "faken".
Nou ja, de gemiddelde zwarte medemens ziet er ook niet spontaan zo uit als zwarte piet. Piet is superdonker met overdreven kroeshaar en, en dat is nog het belangrijkste, mag niet herkend worden. Je met je eigen gezicht als zwarte piet vertonen mag niet, tenzij je misschien je pieten ruilt met een dorp aan de andere kant van het land.

manta
8 oktober 2007, 14:32
Nou ja, de gemiddelde zwarte medemens ziet er ook niet spontaan zo uit als zwarte piet. Piet is superdonker met overdreven kroeshaar en, en dat is nog het belangrijkste, mag niet herkend worden. Je met je eigen gezicht als zwarte piet vertonen mag niet, tenzij je misschien je pieten ruilt met een dorp aan de andere kant van het land.
Doen ze dat nog veel in Nederland ??? Die pietenruil ???:-P

Derk de Tweede
8 oktober 2007, 14:34
Doen ze dat nog veel in Nederland ??? Die pietenruil ???:-P

Da's weer wat anders dan partnerruil!

Bovenbuur
8 oktober 2007, 14:42
Da's weer wat anders dan partnerruil!
Piet jij of piet ik?

Derk de Tweede
8 oktober 2007, 15:42
Piet jij of piet ik?

Dan duup ik wel...8-)

manta
8 oktober 2007, 15:52
Gaat de piet daar niet de dupe van zijn ??? :?

De Garde
8 oktober 2007, 15:53
Sint-Maartensgemeente, dan hebben wij het al in alle rust gevierd!

Bovenbuur
8 oktober 2007, 15:59
Ik wacht nog steeds op echte zwarte medemensen die de rol van Piet gewillig overnemen. In de plaats ervan zeuren ze maar en laten ze blanke mannen die rol "faken".
Om hier trouwens weer even op terug te komen, het is wel zo dat in plaatsen waar veel (overlast van) allochtone jeugd aanwezig is er soms gezocht word naar allochtonen die piet willen spelen. Het schijnt best grappig te zijn, het gezicht van een jongetje dat er achter komt dat zwarte piet hem verstaan heeft.

HAMC
8 oktober 2007, 16:15
Om hier trouwens weer even op terug te komen, het is wel zo dat in plaatsen waar veel (overlast van) allochtone jeugd aanwezig is er soms gezocht word naar allochtonen die piet willen spelen. Het schijnt best grappig te zijn, het gezicht van een jongetje dat er achter komt dat zwarte piet hem verstaan heeft.

Ik werkte eens achter de toog in een café, toen de Sint daar binnen stapte. Ik vroeg hem of de Sint een koffie wou.

Geft mei mor ne cognac want men pote doeng zeer van der heel den dag op te stoan! Zei de Sint.

De kinderen verstonden hem ook , al keken ze wel raar.

Mitgard
8 oktober 2007, 16:23
het feest van sinterklaas vind ik echt een prachtig feest.
ik heb (zoals de meesten hier wellicht) fantastische jeugdherinneringen aan het feest van sinterklaas. het schoentje zetten, een wortel erlangs voor het paardje, 's morgens vroeg vol spanning gaan kijken wat erin lag...
en dan op de nederlandse TV live de aankomst van sinterklaas volgen, met honderden pieten, en een massa volk op de been...
heel typisch voor de lage landen ook, sinterklaas.

er schijnt trouwens een heidense oorsprong mee gemoeid te zijn waarbij sinterklaas gebaseerd zou zijn op odin die op zijn paard sleipnir door de lucht raast. onder invloed van het christelijke geloof zou men daar uiteindelijk 'sinterklaas' van gemaakt hebben die lekkers brengt voor de kindjes.

De Garde
8 oktober 2007, 17:48
het feest van sinterklaas vind ik echt een prachtig feest.
ik heb (zoals de meesten hier wellicht) fantastische jeugdherinneringen aan het feest van sinterklaas. het schoentje zetten, een wortel erlangs voor het paardje, 's morgens vroeg vol spanning gaan kijken wat erin lag...
en dan op de nederlandse TV live de aankomst van sinterklaas volgen, met honderden pieten, en een massa volk op de been...
heel typisch voor de lage landen ook, sinterklaas.

er schijnt trouwens een heidense oorsprong mee gemoeid te zijn waarbij sinterklaas gebaseerd zou zijn op odin die op zijn paard sleipnir door de lucht raast. onder invloed van het christelijke geloof zou men daar uiteindelijk 'sinterklaas' van gemaakt hebben die lekkers brengt voor de kindjes.

Alle Christelijke feestdagen zijn in wezen herwerkingen van heidense of Romeinse feestdagen. Idem voor heel wat patroonheiligen die als vervanging van de goden zijn gekomen.

Bovenbuur
8 oktober 2007, 19:20
het feest van sinterklaas vind ik echt een prachtig feest.
ik heb (zoals de meesten hier wellicht) fantastische jeugdherinneringen aan het feest van sinterklaas. het schoentje zetten, een wortel erlangs voor het paardje, 's morgens vroeg vol spanning gaan kijken wat erin lag...
en dan op de nederlandse TV live de aankomst van sinterklaas volgen, met honderden pieten, en een massa volk op de been...
heel typisch voor de lage landen ook, sinterklaas.

er schijnt trouwens een heidense oorsprong mee gemoeid te zijn waarbij sinterklaas gebaseerd zou zijn op odin die op zijn paard sleipnir door de lucht raast. onder invloed van het christelijke geloof zou men daar uiteindelijk 'sinterklaas' van gemaakt hebben die lekkers brengt voor de kindjes.

O, da's wel stoer, Odin op je dak. :)