PDA

View Full Version : Een vraagje (aan de IT'ers of andere pc kenners onder ons...)


Kim
10 oktober 2007, 09:11
Bon...

Ik heb een tijdje geleden windows vista ultimate gekocht via academicdownload.

Procedure die ze meegeven: bestanden downloaden en branden op een dvd. Eens gebrand wijzigt het .iso bestand in een .exe bestand en kan je probleemloos vista installeren. Het bestand is inderdaad een .exe bestand geworden maar als ik op "setup" klik (het .exe bestand) krijg ik de melding dat dit geen geldige win32 toepassing is.

Is het inderdaad zo dat win32 een virus is en zo ja, hoe krijg ik dat degelijk weg (scannen e.d. lost het blijkbaar niet op) of is er iets anders dat ik over het hoofd heb gezien?

DaBlacky
10 oktober 2007, 09:16
Bon...

Ik heb een tijdje geleden windows vista ultimate gekocht via academicdownload.

Procedure die ze meegeven: bestanden downloaden en branden op een dvd. Eens gebrand wijzigt het .iso bestand in een .exe bestand en kan je probleemloos vista installeren. Het bestand is inderdaad een .exe bestand geworden maar als ik op "setup" klik (het .exe bestand) krijg ik de melding dat dit geen geldige win32 toepassing is.

Is het inderdaad zo dat win32 een virus is en zo ja, hoe krijg ik dat degelijk weg (scannen e.d. lost het blijkbaar niet op) of is er iets anders dat ik over het hoofd heb gezien?

win32 is de codenaam van de huidige standaard Windowsomgeving (Windows 32-bit). Geen virus, dus.

Het feit dat het werkt, kan een paar dingen betekenen:
het bestand is corrupt
het kan niet onder een windows 32-bit omgeving gestart worden
MS kan eigenlijk niet programmeren.

Ik vermoed dat het een combinatie gaat zijn :p
Verder wil ik vermelden dat Vista echt stinkt. Ik werk op een helpdesk en met Vista zijn er gewoon niets anders dan problemen. Blijf gewoon bij XP en vraag of de nest kan inwisselen ;)

Derk de Tweede
10 oktober 2007, 09:21
Winkeliers kunnen de vraag naar nieuwe pc's met XP niet meer aan.
Vista is gewoon waardeloos.
http://www.webwereld.nl/articles/47858/bond--vista-geen-volwaardig-opvolger-xp.html

Kim
10 oktober 2007, 09:22
Laat ons even niet beginnen over het gedoe dat Vista slecht is, daar heb ik momenteel echt geen behoefte aan. Ik heb Vista nu eenmaal gekocht en ik wil er dus ook gebruik van maken.

Iemand die een suggestie heeft zodat ik verder kan met de installatie?

Flippend Rund
10 oktober 2007, 09:27
Bon...

Ik heb een tijdje geleden windows vista ultimate gekocht via academicdownload.

zware vergissing, maar bon.


Procedure die ze meegeven: bestanden downloaden en branden op een dvd. Eens gebrand wijzigt het .iso bestand in een .exe bestand en kan je probleemloos vista installeren. Het bestand is inderdaad een .exe bestand geworden maar als ik op "setup" klik (het .exe bestand) krijg ik de melding dat dit geen geldige win32 toepassing is.

Is het inderdaad zo dat win32 een virus is en zo ja, hoe krijg ik dat degelijk weg (scannen e.d. lost het blijkbaar niet op) of is er iets anders dat ik over het hoofd heb gezien?

Probeer anders eens de PC op te starten met de dvd erin. Misschien is het de 64bit versie?

Als het echt niet lukt moet je de mensen contacteren bij wie je het gekocht hebt.

Monocle
10 oktober 2007, 09:31
Laat ons even niet beginnen over het gedoe dat Vista slecht is, daar heb ik momenteel echt geen behoefte aan. Ik heb Vista nu eenmaal gekocht en ik wil er dus ook gebruik van maken.

Iemand die een suggestie heeft zodat ik verder kan met de installatie?

Een slecht bestand gedownload, anders nogmaals de bestanden downloaden.
Hoeveel bestanden moesten er gedowned worden, en welke?

BigF
10 oktober 2007, 09:34
is het niet zo dat je zo'n dingen vanop de DVD moet starten en niet vanonder windows?
ik zou eens proberen op te starten vanop die DVD en kijken wat er dan gebeurt (voor zo ver je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk)

Kim
10 oktober 2007, 09:36
Ok, eens testen...

Mercikes! ;)

Geertje
10 oktober 2007, 10:01
Bon...

Ik heb een tijdje geleden windows vista ultimate gekocht via academicdownload.

Procedure die ze meegeven: bestanden downloaden en branden op een dvd. Eens gebrand wijzigt het .iso bestand in een .exe bestand en kan je probleemloos vista installeren. Het bestand is inderdaad een .exe bestand geworden maar als ik op "setup" klik (het .exe bestand) krijg ik de melding dat dit geen geldige win32 toepassing is.

Is het inderdaad zo dat win32 een virus is en zo ja, hoe krijg ik dat degelijk weg (scannen e.d. lost het blijkbaar niet op) of is er iets anders dat ik over het hoofd heb gezien?

:-P Microsoft zal dit niet zo leuk vinden om win32 van virus te beschuldigen.

Je kan een iso-file ook aanspreken met bvb. Virtual CD Control Panel (MS)

neetro
10 oktober 2007, 10:03
win32 is idd geen virus :)

soit vista is niet slecht gewoon veel te zwaar en het staat nog niet op punt.
aanbevolen: nog een jaartje/jaartje-en-een-half werken met XP tot de miljoenen updates voor vista er zijn en het op hetzelfde niveau werkt als xp en de performance van de pc's zoveel hoger zijn dat de belachelijke requirements van vista er niet meer toe doen.

Kim
10 oktober 2007, 10:10
:-P Microsoft zal dit niet zo leuk vinden om win32 van virus te beschuldigen.
Mjah, het was zowat het eerste wat ik las toen ik win32 opzocht... ;)

Visjnu
10 oktober 2007, 10:18
Kwam er bij die ISO nog een tweede bestand bij of stond er op de plaats waar je het moest downloaden (?) een hele lange code van getallen?

Van die DVD booten, zoals BigF voorstelt, lijkt mij ook een goed idee.

Monocle
10 oktober 2007, 10:18
Is het nu al terug in orde of niet?

parcifal
10 oktober 2007, 10:19
Bon...

Ik heb een tijdje geleden windows vista ultimate gekocht via academicdownload.

Procedure die ze meegeven: bestanden downloaden en branden op een dvd. Eens gebrand wijzigt het .iso bestand in een .exe bestand en kan je probleemloos vista installeren. Het bestand is inderdaad een .exe bestand geworden maar als ik op "setup" klik (het .exe bestand) krijg ik de melding dat dit geen geldige win32 toepassing is.

Is het inderdaad zo dat win32 een virus is en zo ja, hoe krijg ik dat degelijk weg (scannen e.d. lost het blijkbaar niet op) of is er iets anders dat ik over het hoofd heb gezien?

Zeer goed opletten bij het branden van uw dvd!!
een iso-bestand is in feite een bit per bit copie van een dvd.
Dat wil o.a. zeggen dat je je cd/dvd-schrijver daarvoor ook moet ingestellen als je die iso-file (een image eigenlijk) wil terugzetten op dvd.

Bij het 'normale' branden van een data dvd geef je immers een lijst van bestanden die dan doorgestuurd worden naar je dvd, waarbij
het brandprogramma allerlei data zelf erbij creert (file table etc.)
Niet dus in dit geval : je brand bit per bit en je brandprogramma mag geen enkele databit toevoegen.
Dit is een cruciaal verschil en als je op de foute manier brand, is je
dvd niet bootable en kan dit leesfouten veroorzaken.

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_image

Kim
10 oktober 2007, 10:19
Ik denk dat ik al weet wat er mis is... Ik heb blijkbaar een pakket met een 64-bit en ik moet (denk ik) een pakket met 32-bit hebben.

Ik ben nu het 32-bit pakket aan het downloaden. :)

Monocle
10 oktober 2007, 10:20
Ik denk dat ik al weet wat er mis is... Ik heb blijkbaar een pakket met een 64-bit en ik moet (denk ik) een pakket met 32-bit hebben.

Ik ben nu het 32-bit pakket aan het downloaden. :)

Verkeerd bestandje dus toch ...

Allée succes met Vista.... you'll need it :lol:

Kim
10 oktober 2007, 10:23
Verkeerd bestandje dus toch ...

Allée succes met Vista.... you'll need it :lol:

Ja... maar mezelf kennende wil dat nog niet zeggen dat het nu in orde is. ;-)

Moest Vista echt tegenvallen, kan ik terugvallen op een laptop met XP (lang leve de laptop van vaderlief).

parcifal
10 oktober 2007, 10:24
Verder wil ik vermelden dat Vista echt stinkt. Ik werk op een helpdesk en met Vista zijn er gewoon niets anders dan problemen. Blijf gewoon bij XP en vraag of de nest kan inwisselen ;)

Ik heb idd ook al op een nieuwe laptop die in netwerk moest werken met een aantal XP machines en gedeelde printers, na een week lang van miserie, besloten te downgraden naar XP SP2.

Een uur later was alle miserie verdwenen.
Vista �*s beter op een aantal vlakken dan XP maar interoperabiliteit met oudere systemen/printers is dus een totale ramp.
Het wachten is op Vista SP1. 8-)

Visjnu
10 oktober 2007, 10:29
Vista �*s beter op een aantal vlakken dan XP maar interoperabiliteit met oudere systemen/printers is dus een totale ramp.

Op welke vlakken? Ik zit hier al noodgedwongen maanden op Vista en heb nog geen enkel voordeel ontdekt.

neetro
10 oktober 2007, 10:35
serieus ff, waarom heb jij in godsnaam windows GEKOCHT?

Monocle
10 oktober 2007, 10:50
serieus ff, waarom heb jij in godsnaam windows GEKOCHT?

Dus ze zou het moeten STELEN???

Of bedoel je eerder waarom WINDOWS?

parcifal
10 oktober 2007, 11:46
Op welke vlakken? Ik zit hier al noodgedwongen maanden op Vista en heb nog geen enkel voordeel ontdekt.


Het is een stuk intuitiever (bvb. het netwerkcentrum)
Het is veiliger : UAC, true Firewall,
Het biedt betere zoekmogelijkheden.
Het biedt betere diagnostische mogelijkheden.

Dat zijn de voordelen.

DaBlacky
10 oktober 2007, 11:49
Ik denk dat ik al weet wat er mis is... Ik heb blijkbaar een pakket met een 64-bit en ik moet (denk ik) een pakket met 32-bit hebben.

Ik ben nu het 32-bit pakket aan het downloaden. :)

Ik hoop dat je nog zeer veel downloadlimiet over hebt voor deze maand ;)

Kim
10 oktober 2007, 12:19
Ik hoop dat je nog zeer veel downloadlimiet over hebt voor deze maand ;)

Ik heb daar nog nooit last mee gehad.

En ik heb sowieso al redelijk wat speling gezien er meerdere pc's op een netwerk zitten en je dus van skynet meer ruimte krijgt.

Kim
10 oktober 2007, 18:07
't Is dus gelukt he! :cheer:

(niet dat ik er zolang over gedaan heb, maar ik had les en zo...)

berre
10 oktober 2007, 18:21
ik heb nu al een paar maand vista en ik kan er eigenlijk noch voordelen, noch nadelen aan ontdekken. in feite dus gewoon windows xp met een beetje een andere look en een pak meer systeemvereisten, maar die zijn niet echt een probleem want hier draait de zaak wel vlot.

Groentje-18
10 oktober 2007, 19:26
Ik heb laatst eens noodgedwongen met office vista gewerkt om snel wat afdrukken te maken. Of het aan mij lag of niet laat ik buiten kijf, maar het heeft me verdomd lang geduurd eer ik een hele heropmaak en de printknop beethad! :D
Het feit dat ik het schreeuwerig en dus vermoeiend vond om naar te kijken kan er ook aan bijgedragen hebben.