PDA

View Full Version : Krijgt Gore morgen de Nobelprijs?

John Stufflebeam
11 oktober 2007, 20:45
Morgen krijgen we te horen wie de Nobelprijs voor de vrede wint. Ik hoor van doorgaans slecht ingelichte bronnen dat niemand dit jaar de prijs verdient, en dus zullen ze hem aan ene Albert Gore geven.

Een slecht idee. Albert beweert o.a. dat de ijskap van Antartica afsmelt, terwijl die in werkelijkheid flink aangroeit. Met zijn Nobelprijs in de hand kan die kerel nog meer onwaarheden blijven spuien.

Soit, laten we dus hopen dat mijn bron de plank misslaat, en dat iemand anders wint. Die Kim uit Noord-Korea zou al een veel geloofwaardigere kandidaat zijn dan Albert Gore.

Jazeker
11 oktober 2007, 20:48
http://planetgore.nationalreview.com/post/?q=NTJjYWQ5ODRhMmFhMzcxMWIxMGI2NzNmOTAxNjNjMGI=

Interessant artikeltje met "onnauwkeurigheden".

born2bewild
11 oktober 2007, 20:49
.

born2bewild
11 oktober 2007, 20:49
de nobelprijs is toch geen fluit waard. Geef'm dus maar.

baseballpolitieker
11 oktober 2007, 20:50
Als die Gore wint maakt de nobelprijs zichzelf belachelijk!:lol:

Asshen Sukar
11 oktober 2007, 20:52
Er is gewoon niemand die vrede gesticht heeft de laatste jaren

Vandaar dat ze maar iemand moeten uitkiezen met een goed doel voor ogen.

Keldert natuurlijk wel de waarde van de Nobelprijs

Pietje
11 oktober 2007, 20:53
Als die Gore wint maakt de nobelprijs zichzelf belachelijk!:lol:

Jij zou hem allicht aan "vredesactivist" G.W. Bush geven

baseballpolitieker
11 oktober 2007, 20:54
Jij zou hem allicht aan "vredesactivist" G.W. Bush gevenNee Karel de Gucht, voor zijn vredespogingen in België!

born2bewild
11 oktober 2007, 20:58
Jij zou hem allicht aan "vredesactivist" G.W. Bush geven

toch eerder ja

born2bewild
11 oktober 2007, 20:58
Vandaar dat ze maar iemand moeten uitkiezen met een goed doel voor ogen.

mijn bankrekening is ook een goed doel

lantjes
11 oktober 2007, 21:05
De nobelprijs zou er een goor smaakje door krijgen aangezien hij zou worden gegeven aan iemand die zelf met een gigantische "ecological footprint" de wereld rond blijft reizen. Het is een ferme indicatie van de huidige waarde van die prijs, stilaan te vergelijken met de MTV-awards.

born2bewild
11 oktober 2007, 21:07
och, figuren als Carter hebben dat ding al gewonnen, iemand uit de top 5 van slechste presidenten aller tijden.

de MTV awards en Miss Aardbei acht ik hoger.

Pietje
11 oktober 2007, 22:04
och, figuren als Carter hebben dat ding al gewonnen, iemand uit de top 5 van slechste presidenten aller tijden.

Moest dat de norm zijn, maakte G.W. Bush idd een reuzekans.

born2bewild
11 oktober 2007, 22:06

als niet-amerikaan hebt gij daarover niet te oordelen.

Houdt u maar bezig met Steve, Freya, Johann en Carolien.
Werk genoeg me dunkt.

netslet
11 oktober 2007, 22:09

Hitler is ook ooit nog op de shortlist beland.

Pietje
11 oktober 2007, 22:17
als niet-amerikaan hebt gij daarover niet te oordelen.

Onze "wildest one" is precies in zijn gat gebeten :lol: :lol:
George "Dubya" is zich trouwens al aan het oefenen om de leiding over te nemen van "die top-5". 8-)

born2bewild
11 oktober 2007, 22:18
Onze "wildest one" is precies in zijn gat gebeten :lol: :lol:

bron?

Den Ardennees
11 oktober 2007, 22:43
de nobelprijs is toch geen fluit waard. Geef'm dus maar.

hmm, twee miljoen euro is niet niks.

Bovenbuur
11 oktober 2007, 23:10
Nee Karel de Gucht, voor zijn vredespogingen in België!
Voor! Of Hans de Cauter natuurlijk, of Letterme.

Bovenbuur
11 oktober 2007, 23:11
hmm, twee miljoen euro is niet niks.
Geld heeft Gore genoeg, het gaat vooral om de enorme aandacht, jij hebt kennelijk iets gedaan wat beter is dan wat alle andere mensen hebben gedaan. Een nobelprijswinnaar is echt een iemand.

Pindar
11 oktober 2007, 23:17
well well well

Gore climate film's 'nine errors'

'A High Court judge who ruled on whether climate change film, An Inconvenient Truth, could be shown in schools said it contains "nine scientific errors". Mr Justice Burton said the government could still send Al Gore's film to schools - if accompanied by guidance giving the other side of the argument. A Kent school governor wanted the film banned from secondary schools.'

http://news.bbc.co.uk/1/hi/education/7037671.stm

LOL

Pin d'Ar

Blackwidow
12 oktober 2007, 10:05
Al Gore krijgt dus de Nobelprijs. HOE ABSURD, wat heeft klimaat nu met vrede te maken. Tja, er bestaat nog geen Nobelprijs klimaat :)

Rudy
12 oktober 2007, 10:25
Spijtig dat geen postume prijzen meer mogen worden uitgereikt. Anna Politkovskaja zou de perfecte kandidate geweest zijn. Een bekroning moet op z'n minst gaan naar een vredesopbouwer met een politiek signaal. Bij Gore is dit signaal ver te zoeken.

parcifal
12 oktober 2007, 10:30
Spijtig dat geen postume prijzen meer mogen worden uitgereikt. Anna Politkovskaja zou de perfecte kandidate geweest zijn. Een bekroning moet op z'n minst gaan naar een vredesopbouwer met een politiek signaal. Bij Gore is dit signaal ver te zoeken.

Misschien toch even naar die film kijken? 8O

Ik zag een klaar en duidelijk politiek signaal, een vuurtoren-signaal is er niets tegen.

exodus
12 oktober 2007, 10:35
Gore is een establishment persoon, een NWO frontman die leugens verkoopt die het publiek angst moeten inboezemen zodanig dat de NWO hun oplossingen verder kunnen doordrukken.

parcifal
12 oktober 2007, 10:39
Gore is een establishment persoon, een NWO frontman die leugens verkoopt die het publiek angst moeten inboezemen zodanig dat de NWO hun oplossingen verder kunnen doordrukken.

Maar hij heeft toch maar lekker de Nobelprijs gekregen.
Go NWO! :-D

Kortaf
12 oktober 2007, 10:40
Ik zag een klaar en duidelijk politiek signaal

Tja, wat je een signaal noemt:

Albert beweert o.a. dat de ijskap van Antartica afsmelt, terwijl die in werkelijkheid flink aangroeit.

Kortaf
12 oktober 2007, 10:42
http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/buitenland/612929

Britse scholen moeten 'An Inconvenient Truth' vertonen met waarschuwing

http://www.demorgen.be/static/FOTO/art/7/10/7/large_568354.jpg Al Gore en Cameron Diaz op één van de Live Earth-concerten op 7 juli 2007.

Het hooggerechtshof van Londen heeft woensdag beslist dat de film 'An Inconvenient Truth' van de voormalige Amerikaanse vicepresident Al Gore in de Britse scholen vertoond mag worden, maar vergezeld moet gaan van een waarschuwing, om 'indoctrinatie' van de leerlingen te vermijden. De film behandelt de problematiek van de opwarming van de aarde.

De rechtbank deed de uitspraak na een klacht van vrachtwagenchauffeur Stewart Dimmock, die kritiek leverde op de film (bekroond met de Oscar voor de beste documentaire van 2007) voor zijn "zware wetenschappelijke onjuistheid, politieke propaganda en schalksheid".

Rechter Michael Burton meende dat de film mag vertoond worden als hij vergezeld gaat van een uiteenzetting over de andere opvattingen over het onderwerp, om de wetten te respecteren die een "evenwichtige verspreiding van politieke ideeën" in de scholen opleggen.

Dimmock had een verbod gevraagd op de film, waarvan de Britse regering exemplaren wou verspreiden in meer dan 3.500 scholen, om er de aandacht te vestigen op de klimaatproblematiek. De man heeft zelf twee kinderen van 11 en 14 jaar oud, die hij naar eigen zeggen de best mogelijke opvoeding wil geven.

"De klimaatsverandering is belangrijk, maar moet de kinderen op een neutrale en gematigde manier bijgebracht worden. Kinderen op een dergelijke manier indoctrineren, is zonder voorgaande en onaanvaardbaar", besloot hij. (belga/dm)

parcifal
12 oktober 2007, 10:45
Tja, wat je een signaal noemt:

ivm Antarctica : er is nochtans de studie van NASA/JPL die wel degelijk aantoont dat er significant afsmelten van ijsmassa is.

http://www.jpl.nasa.gov/news/news.cfm?release=2006-028

NASA Mission Detects Significant Antarctic Ice Mass Loss

March 02, 2006 The first-ever gravity survey of the entire Antarctic ice sheet, conducted using data from the NASA/German Aerospace Center Gravity Recovery and Climate Experiment (Grace), concludes the ice sheet's mass has decreased significantly from 2002 to 2005.

http://www.jpl.nasa.gov/images/grace/grace-20060302-200.jpg (http://www.jpl.nasa.gov/images/grace/grace-20060302-browse.jpg)

Kortaf
12 oktober 2007, 10:46
ivm Antarctica : er is nochtans de studie van NASA/JPL die wel degelijk aantoont dat er significant afsmelten van ijsmassa is.

Er is tegelijk significante aangroei. :-)

parcifal
12 oktober 2007, 10:48

Mogelijk, maar wat neem je als authoriteit als het aankomt op dat soort zaken?

Voldoet het IPCC rapport niet voor u?

fox
12 oktober 2007, 10:52

Als je het signaal van Gore niet ziet in de film, dan stel ik voor dat je hem nog eens bekijkt. Het politiek signaal is mij alleszins vrij duidelijk en het is zelfs duidelijk bij de tegenstanders van de film.

Wat er in de film correct is en wat niet, daar spreek ik me niet over uit. Er komen zoveel rapporten uit die elkaar tegenspreken dat je onmogelijk nog uitspraken kan doen over klimaatverandering als je er niet 7 op 7 mee bezig bent.

exodus
12 oktober 2007, 10:52

Wauw.

Kortaf
12 oktober 2007, 10:55

Laten we, alvorens een beroep te doen op "autoriteiten", eerst ons eigen, beperkte verstand gebruiken.

Als er tegelijk smelten en aangroei is, hoe zit het dan met de man-made opwarming?

Ik heb me nog nooit met huid en haar overgeleverd aan enige "autoriteit", weze het pastoors, schooldirecties, dokters of wetenschappers.

parcifal
12 oktober 2007, 10:57
Laten we, alvorens een beroep te doen op "autoriteiten", eerst ons eigen, beperkte verstand gebruiken.

Ik heb me nog nooit met huid en haar overgeleverd aan enige "autoriteit", weze het pastoors, schooldirecties, dokters of wetenschappers.

Prima, wanneer gaat u op staalname naar antarctica? :lol: :lol:
Ik zal uw paper dan wel lezen als die binnen een half jaar klaar is.

Tssss.

Pindar
12 oktober 2007, 10:57

ach jochie toch.

Het toont alleen maar aan hoe wijd verbreid de zaken door en door corrupt zijn.

Dat je er nog in trapt vind ik eigenlijk erg zielig.en toont me
overduidelijk een aantal dingen aan.

Pin d'Ar

Kortaf
12 oktober 2007, 11:00
Prima, wanneer gaat u op staalname naar antarctica? :lol: :lol:

Ik ga wel mee als gij vertrekt om uw geloofspunt te bewijzen. Kwestie van de kosten te delen.

parcifal
12 oktober 2007, 11:01
Ik ga wel mee als gij vertrekt om uw geloofspunt te bewijzen. Kwestie van de kosten te delen.

Ik ben er al geweest. Een 4-tal jaar geleden.

Firestone
12 oktober 2007, 11:02
Ik wil ook naar Antarctica.

Ik ben er al geweest. Een 4-tal jaar geleden.Nu ben ik eens echt jaloers, se. :-(

parcifal
12 oktober 2007, 11:04

Nu ben ik eens echt jaloers, se. :-(

Mmm, het was wel voor 99% op onze boot zitten hoor, na een week of 3 steekt dat wel een pietsje tegen. ;-)

Kortaf
12 oktober 2007, 11:05

Ik stel voor dat ge de stellingen van Al Gore adopeert en zegt dat ge verder wetenschappelijk onderzoek wilt doen. Hopen geld beschikbaar!

Het doet me plezier u nog eens zover gekregen te hebben.

Kortaf
12 oktober 2007, 11:06

En niet tussen het wegsmeltende ijs gevallen?

parcifal
12 oktober 2007, 11:08
En niet tussen het wegsmeltende ijs gevallen?

http://www.awi-bremerhaven.de/Polar/Pics/polarstern.jpg

fox
12 oktober 2007, 11:10

Mag ik daar ook eens een bron van?

parcifal
12 oktober 2007, 11:21

Tja, da's het voordeel van te werken bij een dienst die onderzoek doet op het vlak van Aardwetenschappen.

Ik vrees dat er op wiskundig gebied niet veel onderzoek te doen is 'down under'.
Ik gun het u nochtans van harte. ;-)

pinbag
12 oktober 2007, 11:30
Parcifal wat vind je van de verhoogde toerisme naar Antartica ???

baseballpolitieker
12 oktober 2007, 11:33
Wat een grappige vertoning...:-) Noberprijs heeft een even hoog niveau gehaald als de tmf awards! Proficiat!!!

DenKempenzoon
12 oktober 2007, 11:59
Wat een grappige vertoning...:-) Noberprijs heeft een even hoog niveau gehaald als de tmf awards! Proficiat!!!

Daar sluit ik me bij aan... Hoe de heer Gore bijdraagt aan meer vrede op deze aardbol ontgaat me volledig.

parcifal
12 oktober 2007, 12:02
Parcifal wat vind je van de verhoogde toerisme naar Antartica ???

Zo verhoogd is dat niet hoor.
Voornamelijk 'eco'- cruises naar ik hoor.

De impact van dat toerisme is minimaal, bovendien komen veel toeristen thuis in het besef dat het milieu wel degelijk beter beschermd dient te worden.
En da's zeker en vast een positief iets.

Savatage
12 oktober 2007, 12:09

Was er eigenlijk iets te zien buiten al die hopen ijs?

parcifal
12 oktober 2007, 12:14
Was er eigenlijk iets te zien buiten al die hopen ijs?

Pinguins.
En ijs in alle, maar dan ook alle kleuren. (behalve oranje met gele bollen)

present_1957
12 oktober 2007, 12:42
Morgen krijgen we te horen wie de Nobelprijs voor de vrede wint. Ik hoor van doorgaans slecht ingelichte bronnen dat niemand dit jaar de prijs verdient, en dus zullen ze hem aan ene Albert Gore geven.

Een slecht idee. Albert beweert o.a. dat de ijskap van Antartica afsmelt, terwijl die in werkelijkheid flink aangroeit. Met zijn Nobelprijs in de hand kan die kerel nog meer onwaarheden blijven spuien.

Soit, laten we dus hopen dat mijn bron de plank misslaat, en dat iemand anders wint. Die Kim uit Noord-Korea zou al een veel geloofwaardigere kandidaat zijn dan Albert Gore.

Als politici zich met het milieu inlaten is enig argwaan wel op zijn plaats.Wie het wetenschappelijk onderzoek een beetje volgt in deze materie zal al vlug tot de vaststelling komen dat er nog geen sluitend bewijs voor de invloed van de mens op de opwarming van de aarde.Duizend jaar geleden was het bv warmer in Groenland dan nu, en bij mijn weten was er toen nog geen industrie,auto's ed meer.Ik geloof eerder dat men de wind uit de zeilen wil halen van de olie producerende landen zoals Iran en Rusland, die politiek erg machtig geworden zijn en naar eigen goeddunken kunnen handelen zonder zich daarbij zorgen hoeven te maken over eventuele kritiek. Poetin heeft een ontluikende democratie opnieuw tot dictatuur omgedoopt en het Westen keek lijdzaam toe,want als Poetin de kraan dichtdraait zitten we in het Westen "op ons gat" om eens een volkse uitdrukking te gebruiken.

present_1957
12 oktober 2007, 12:46
Daar sluit ik me bij aan... Hoe de heer Gore bijdraagt aan meer vrede op deze aardbol ontgaat me volledig.

De monniken van Myanmar kwam deze prijs toe voor geweldloos protest tegen onderdrukking.Dit had een belangrijke morele steun voor hen kunnen betekenen, helaas een gemiste kans

Chipie
12 oktober 2007, 12:51
Go NWO! :-D:-P

Kortaf
12 oktober 2007, 12:55
En ijs in alle, maar dan ook alle kleuren. (behalve oranje met gele bollen)

Allé, dat valt dan nog mee met die opwarming. :-)

Kortaf
12 oktober 2007, 12:57
De monniken van Myanmar kwam deze prijs toe voor geweldloos protest tegen onderdrukking.Dit had een belangrijke morele steun voor hen kunnen betekenen, helaas een gemiste kans

De tijd dat het Nobelprijs comité tegen de heersende machten durfde in te gaan, ligt ook al weer een tijdje achter ons.

AdrianHealey
12 oktober 2007, 12:58
De tijd dat het Nobelprijs comité tegen de heersende machten durfde in te gaan, ligt ook al weer een tijdje achter ons.

Meer bepaald: 'gisteren'.

Kortaf
12 oktober 2007, 13:03
Meer bepaald: 'gisteren'.

Vandaag daarentegen heeft het comité de heersende machten aardig proberen op te vrijen hé.

AdrianHealey
12 oktober 2007, 13:05
Ik snap er ook de ballen van.

Jos Verhulst
12 oktober 2007, 14:54
Het Pantheon van de Nobelprijzen vrede is grotendeels bevolkt door oplichters, geweldenaars en liegebeesten, en Gore is daar dus op zijn plaats, al vind ik toch dat Rigoberta Menchu inzake leugenachtigheid de kroon blijft spannen. Wat gewelddadige instelling betreft, denk ik dat niemand tipt aan Betty Williams (Nobelprijs voor de Vrede 1976 , ontvangen als stichtster van ‘Community of Peace People’, Noord-Ierland), waarvan ondermeer de woorden bekend zijn: "I have a very hard time with this word 'non-violence,' because I don't believe that I am non-violent (..) Right now, I would love to kill George Bush".

http://www.rtbf.be/stellent/groups/jsp/documents/imagephototheque/073002.jpg

Rigoberta Menchu

http://www.alfrednobelsprize.com/BettyWilliams.jpg
Betty Williams

http://www.boundless.org/1999/departments/isms/a0000074.html

Diplomatius
12 oktober 2007, 15:45

:lol: :lol: :lol:

Jazeker
12 oktober 2007, 16:25
De nobelprijs voor de vrede voor Al Gore???

Te gek voor woorden. Die man heeft een ecologische voetafdruk waar ik 8 appartementsblokken in kan bouwen en heeft dan het lef anderen de levieten te lezen.

Eerlijk gezegd kan GW Bush dan ook die prijs krijgen want hij heeft de mond vol van vrijheid en democratie. Mag je wel niet naar zijn daden in Irak kijken.

Ovidius
12 oktober 2007, 16:37

Niemand, mijn eigen ogen misschien. Authoriteit is trouwens één van de lelijkste woorden die ik ken.

Niet als dat het enige rapport is dat als bewijs moet dienen.

Rudy
12 oktober 2007, 17:30
Als je het signaal van Gore niet ziet in de film, dan stel ik voor dat je hem nog eens bekijkt. Het politiek signaal is mij alleszins vrij duidelijk en het is zelfs duidelijk bij de tegenstanders van de film.

Wat er in de film correct is en wat niet, daar spreek ik me niet over uit. Er komen zoveel rapporten uit die elkaar tegenspreken dat je onmogelijk nog uitspraken kan doen over klimaatverandering als je er niet 7 op 7 mee bezig bent.

Het gaat om de Nobelprijs voor de vrede.

Uiteraard zijn landen waar een loopje wordt genomen met de ecologie niet bepaald de landen waar mensenrechten, de lokale vrede zegmaar, wordt gerespecteerd.

China is daar het meest actueel voorbeeld van. Een "ontwikkelingsland", puur economisch gezien, maar een land dat een gat in ozonlaag blaast.

Trouwens alle Europese landen hebben op dat vlak boter op het hoofd. Het ene land doet ecologisch al wat meer inspanning dan het andere.

Maar wat heeft dit met wereldvrede te maken? Nogmaals, geef voor mijn part de prijs van anderhalf miljoen Euro aan iemand die belet dat elke dag duizenden vrouwen worden verkracht of belet dat kindsoldaten worden gerekruteerd.

Wil je Al gore als toekomstige president van de VS wordt misschien ? Die kerel heeft een gat in de markt gezien ja.

Rudy
12 oktober 2007, 17:36
Wat heeft ecologie uiteindelijk met vrede te maken ?

Firestone
12 oktober 2007, 17:37
Wat heeft ecologie uiteindelijk met vrede te maken ?Het besef dat er globale problemen zijn die alléén door samenwerking tussen de landen kunnen worden opgelost heeft alles met vrede te maken.

Rudy
12 oktober 2007, 19:06
Het besef dat er globale problemen zijn die alléén door samenwerking tussen de landen kunnen worden opgelost heeft alles met vrede te maken.

Ik beweer het tegendeel niet.

Ik mag toch zeggen dat iedereen belang heeft bij een goed beleid op het vlak van klimaat ? Dan hebben we het nog niet over grondstoffen. Een probleem dat meer te maken heeft met besef. Beseffen dat we niet meer kunnen connsumeren dan we voortbrengen.

Maar een Nobelprijs voor vrede wordt mijn inziens nog steeds uitgereikt aan wie zich inzet voor vrede, een individu of een organisatie, aan wie ook resultaten heeft bereikt. Niet enkel ideeën dus. Resultaten !!

Het klimaatprobleem is een overkoepelend probleem waar alle wereldorganisaties, alle landen, alle gemeenschappen, die kunnen helpen er ook iets aan zouden moeten doen. Een probleem waar ondertussen inderdaad met mondjesmaat wordt aan gewerkt. Maar waar we nog steeds te veel moeten rekenen op goodwill van de mogendheden. En waar we nog niet te veel resultaat van hebben gezien.

Resultaten. Wie nog niets heeft gepresteerd of bewezen verdient ook geen prijs.

born2bewild
12 oktober 2007, 19:19
en dit is nog maar een begin voor Al.

remember, hij heeft ook het internet uitgevonden (naar eigen zeggen)

De Garde
12 oktober 2007, 19:29
Wat heeft ecologie uiteindelijk met vrede te maken ?
Ik denk dat er geen keuze was, want wetenschappelijk blijkt die documentaire aardig te rammelen.

Jos Verhulst
12 oktober 2007, 20:03
Ik denk dat er geen keuze was, want wetenschappelijk blijkt die documentaire aardig te rammelen.

Jamaar, het moet rammelen, anders krijgt ge gewoon die prijs niet.
't Begint al met de affiche van Gore's film, die een verband suggereert tussen orkanen als bv. Rita enerzijds, en AGW anderzijds. Zo'n verband is helemaal niet aangetoond. Trouwens, er zijn relatief weinig orkanen dit jaar, en vorig jaar was het ook al van de slappe.

http://www.coaps.fsu.edu/~maue/tropical/

Als ge een lijstje wilt hebben van dingen die rammelen, dan moet ge maar die lijst van Nobelprijzen vrede aflopen. Neem bv. de prijs van vorig jaar, voor de microkredieten en zo. Veel politiek-correcte propaganda, maar bij nader toezien een compleet rammelend verhaal:
http://www.mises.org/story/2375
http://www.leftbusinessobserver.com/Micro.html

In de categorie 'rammelen' gaat de Nobelprijsvoordevrede-palm mijns insziens naar Kissinger (in ieder geval voor de naoorlogse periode). Die kreeg de centen in 1973 voor het vredesakkoord dat gesloten werd in mbt de Vietnamese oorlog. Er was één klein detail: er bestond helemaal geen vrede, en enkele tijd later liep Noord-Vietnam Saïgon onder de voet. Daarom gaat in de klasse 'sérieux' de palm naar de communist Le Duc Tho, die samen met Kissinger de prijs kreeg maar die terecht weigerde, omdat er geen sprake was van vrede, zoals kort nadien inderdaad bleek.

http://www.nndb.com/people/423/000091150/leductho03.jpg

Le Duc Tho

Maar de werkelijkheid is een element waarover de prijsverleners zich geen zorgen maken. Wat telt is de politiek-correcte propaganda, en de implementatie van de globaliseringsagenda.