PDA

View Full Version : DRINGEND vraagje WORD


Trajanu$
12 oktober 2007, 16:47
EXTREEM DRINGEND

ik zoek een aangenaam & normaal leesbaar (zakelijk) lettertype dat net ietsje kleiner is dan word


reden is dat ik een 10% te veel tekst heb, en mijn lettertekens niet kleiner dan 12 mag zetten




iemand?

Trajanu$
12 oktober 2007, 16:55
het wordt perpetua denk ik.


het ziet er wel klein uit nu...

Jazeker
12 oktober 2007, 17:03
Voor online (zakelijke) documenten verkies ik nogal graag Verdana maar dat is nogal groot dus zet ik dat op 10 of 11. Uit nieuwsgierigheid: vanwaar de eis om niet onder de 12 punt te gaan?

In mijn nogal oude versie van Office heb ik ook een lettertype "Vrinda" dat er me heel zakelijk uitziet en ook heel klein is.

Bovenbuur
12 oktober 2007, 17:14
Voor online (zakelijke) documenten verkies ik nogal graag Verdana maar dat is nogal groot dus zet ik dat op 10 of 11. Uit nieuwsgierigheid: vanwaar de eis om niet onder de 12 punt te gaan?
Zit in de opdracht. Maximaal zoveel pagina's met minstens zo'n lettergrootte.

Trajanu$
12 oktober 2007, 17:17
Voor online (zakelijke) documenten verkies ik nogal graag Verdana maar dat is nogal groot dus zet ik dat op 10 of 11. Uit nieuwsgierigheid: vanwaar de eis om niet onder de 12 punt te gaan?

In mijn nogal oude versie van Office heb ik ook een lettertype "Vrinda" dat er me heel zakelijk uitziet en ook heel klein is.



Ik moet een memo indienen en de richtlijnen zijn restrictief op alles (marge, lettergrootte, spacing) behalve op lettertype: times new roman of iets gelijkaardigs. En na textueel de helft van mijn exquise ideeƫn reeds te hebben gedeletet zoek ik een alternatief, zijnde de vormgeving

:)


PS Vrinda is 50% groter dan times new rmn...

Ovidius
12 oktober 2007, 17:21
Probeer eens Tahoma, wordt wel meer zakelijk gebruikt. Niet te groot maken maximum 12, minimum 10. Veel succes ;-)

Bovenbuur
12 oktober 2007, 17:22
Misschien kortere woorden gebruiken? :)
Ik zou gewoon in word een aantal lettertypes uitproberen. Times new roman is vrij klein, er zijn nog wel wat compacte lettertypes, maar of dat er goed uitziet?

Trajanu$
12 oktober 2007, 17:25
perpetua ziet er nog deftig & zakelijk uit: geen tierlantijntjes en zo. tis wel een pak kleiner dan TNR maar dat moet natuurlijk ook... ik denk niet dat er iets beters bestaat voor mij want nu heb ik slechts een verwaarloosbare extra ruimte die aan een ietsje groter lettertype zou kunnen gespendeerd worden (ik denk niet dat dat lettertype bestaat)


op kortere woorden en zinsconstructies heb ik al 2 x gescreend.

Trajanu$
12 oktober 2007, 17:26
all right

@ allen
thnx voor de medewerking

berre
12 oktober 2007, 18:37
zolang het maar geen comic sans ms is!!

Bovenbuur
12 oktober 2007, 18:37
zolang het maar geen comic sans ms is!!
Jokerman!

Jazeker
12 oktober 2007, 18:44
Ik hoop dat ze ooit iets van de inhoud van je memo gaan onthouden. Als ze al klaarkomen op het lettertype denk ik dat je evengoed een oud vlaemsch versje had kunnen tikken.

D.Nibelung
12 oktober 2007, 18:49
Calibri is n mooi windows font. Het wordt meegeleverd bij Office 2007 en is nu een van m'n favorieten geworden.

circe
12 oktober 2007, 19:05
ik wist niet dat "word" een lettertype was?


Arial Narrow zal het minste opvallen: ziet er even groot uit maar is dus narrower.

Cordia New ziet er kleiner uit dan 12

Trajanu$
12 oktober 2007, 19:07
Foutje, moest times new roman zijn. In word.

circe
12 oktober 2007, 19:12
Foutje, moest times new roman zijn. In word.

Arial narrow !

marges iets kleiner maken, minder tussenlijnen, alles aanduiden en Arial Narrow instellen. Moet lukken.

Trajanu$
12 oktober 2007, 19:23
Arial narrow !

marges iets kleiner maken, minder tussenlijnen, alles aanduiden en Arial Narrow instellen. Moet lukken.



ondertussen is het al ingediend, maar marges moesten overal 1 bedragen, en wat arial narrow betreft, dat was inderdaad het alternatief, doch ik vind perpetua mooier. arial narrow is zo uitgerokken.

circe
12 oktober 2007, 19:26
ondertussen is het al ingediend, maar marges moesten overal 1 bedragen, en wat arial narrow betreft, dat was inderdaad het alternatief, doch ik vind perpetua mooier. arial narrow is zo uitgerokken.

Perpetua mag dan wel mooier ogen, maar voor een leerkracht die "oudere ogen" heeft (en daarom 12 pts vraagt) is dat wel moeilijker leesbaar dan de grootte van arial narrow.

Je kan hem/haar natuurlijk ook een goedkoop leesbrilleke kado doen.8-)

Trajanu$
12 oktober 2007, 19:31
De richtlijnen zijn er niet voor een leerkracht, noch voor iemands ogen. Doch dit ter zijde.


Case closed. Topic mag weg.