PDA

View Full Version : expeditie robinson


Mitgard
14 oktober 2007, 13:36
ik ben van de week tijdens het zappen eens blijven hangen bij expeditie robinson.
jezus, wat is me dat voor een platvloerse bedoening zeg. en natuurlijk gaan de hoofdprijzen voor vulgairiteit naar... de hollanders.
amper een paar dagen op een eiland en beminnelijke liefkozingen als daar zijn 'slettebak', 'vette kankerhoer', 'krijg de tering' en dies meer vlogen lustig heen en weer. qua aanleiding de doorsnee hollander meestal al genoeg aan een 'verkeerde blik'.
de jaren ervoor was het ook van dat: zeuren om niks. ruzie maken om ruzie te maken. is dat het befaamde poldermodel?
de belgen lijken steeds meer de babysitters van de hollanders te moeten zijn.

nu is mijn vraag aan de nederlanders (of -kenners) op dit forum: is dat iets typisch hollands? schelden, roepen en tieren etc.
de meeste noord-europeanen zijn immers eerder gereserveerd, een beetje afstandelijk zelfs, niet meteen luidruchtig.
en dan heb je daar ineens de hollanders, die kwa roep- en scheldcultuur de italianen, spanjaarden en portugezen ver achter zich laten.

vreemd fenomeen.

Savatage
14 oktober 2007, 13:38
De Hollandse scheldcultuur is iig een stuk erger dan de onze. Kanker dit, en kanker dat, ...

Ik vond de eerste reeksen van Expeditie Robinson wel goed, maar de laatste reeksen zijn steeds minder en minder.

baseballpolitieker
14 oktober 2007, 13:45
Idd het was weer een aflevering van hoog niveau vorige week. Wat ik jammer vind is dat ze zo lang erover doen om in het spel te komen onder het motto van originaliteit. Wij willen expeditie robinson proeven geen stomme kampindelingen enzo!:evil: Zou VT4 nuweer met een soortgelijk programma uitpakken nadat ze een tijdje geleden E R hebben moeten laten gaan aan kanaal 2..? Maarja Terra Incognita was nu niet echt een succes te noemen...:|

BigF
14 oktober 2007, 13:58
niet kijken helpt

manta
14 oktober 2007, 14:32
Tegenwoordig is het net hetzelfde spelletje van wegstemmen en kliekjes maken ...
Opvallen is belangrijker als iets kunnen ...:-(
De oorspronkelijke bedoeling om mensen echt te testen op hun survivalkennis heeft jammer genoeg moeten wijken voor het "populaira" ... Binnenkort kan je waarschijnlijk elke week via sms stemmen op wie er eten krijgt :-(
Jammer , de eerste jaargangen waren nochtans goed ...8-)

Duvelke
14 oktober 2007, 21:44
verwacht je iets anders van hollanders?

Tavek
14 oktober 2007, 21:55
Hoe lager geschoold hoe groter de hoeveelheid scheldwoorden in hun taalgebruik. Dat is een observatie die ik heb kunnen maken na 6 jaar tussen de Nederlanders....

largo_w
15 oktober 2007, 08:37
Jammer , de eerste jaargangen waren nochtans goed ...8-)

Jep... vindt het nu ook wat minder! Nuja misschien evolueert het nu nog tot iets cools...
Ik heb de strijd der titanen ook wel graag gezien!

Den Ardennees
15 oktober 2007, 09:58
nu ja, wat voor volk doet er ook mee aan zo programma's?

baseballpolitieker
15 oktober 2007, 11:15
Jep... vindt het nu ook wat minder! Nuja misschien evolueert het nu nog tot iets cools...
Ik heb de strijd der titanen ook wel graag gezien!Volgende week de eerste proef!:-D :-D Daar hebben we verdomd lang op moeten wachten!:evil: