PDA

View Full Version : Vlaams Belang is voorstander van een Palestijnse onafhankelijke staat

Herr Oberst
17 oktober 2007, 22:05
Voor diegenen die nog steeds menen dat het Vlaams Belang een ultrazionistische en atlantistische partij is:

‘Free Palestina’

17.10.2007 16.00u - “De tijd is rijp voor een onafhankelijke Palestijnse staat. De oprichting daarvan is één van de grootste prioriteiten van president Bush in de resterende periode van zijn termijn? Die toekomstige staat is absoluut essentieel voor de toekomst van beide volkeren, maar ook voor de toekomst van het Midden-Oosten én de VS”. Dat heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleeza Rice zopas gezegd.

Met dat standpunt vertolkt Rice een opvallende koerswijziging in de Amerikaanse Midden-Oostenpolitiek. Amerika heeft zich altijd trouw en vaak kritiekloos opgesteld als bondgenoot van Israël. Maar met het verloop van de jaren zijn de geesten blijkbaar gerijpt en is men ook in Washington tot het besef gekomen dat het roer moet omgegooid worden. Dat een échte Palestijnse staat op termijn onvermijdelijk is of zelf een absolute voorwaarde voor een staakt-het-vuren. Het lot van de Palestijnen wordt trouwens ook door moslimterroristen handig als alibi gebruikt om bloedige aanslagen goed te praten, of het nu in Irak, Madrid of Londen is…
Geef de Palestijnen een eigen staat en dat argument zijn ze alvast kwijt. (Ze zullen er dan wel een ander verzinnen, maar goed, dat zijn dan zorgen voor later.)

Ons standpunt is duidelijk. De Palestijnen hebben recht op een eigen staat, net zoals de joden in Israël recht hebben op een eigen staat. Gemakkelijk zal het niet zijn, maar als de Amerikanen hun fiat geven voor een onafhankelijke Palestijnse staat, zal het wel lukken.
En als het straks voor de Palestijnen lukt, moet het voor de Vlamingen toch een klein kunstje zijn…

bron: www.vlaamsbelang.org

Ik heb het al dikwijls gezegd, en ik blijf erbij: het Vlaams Belang is terug op de goede weg!

baseballpolitieker
17 oktober 2007, 22:14
Bestond Palestina niet ofzo? Die waren toch al erkend? (allé door het westen dan...)

Herr Oberst
17 oktober 2007, 22:16
Bestond Palestina niet ofzo? Die waren toch al erkend? (allé door het westen dan...)

Ja, Palestina is echt wel een schoolvoorbeeld van een onafhankelijke vrije natie.

evilbu
17 oktober 2007, 22:16
Er wordt geen enkel land van de Palestijnen erkend als onafhankelijk land, niet door Israel, niet door Europa of de VSA.

Geef de Palestijnen een eigen staat en dat argument zijn ze alvast kwijt. (Ze zullen er dan wel een ander verzinnen, maar goed, dat zijn dan zorgen voor later.)
Ja!:rofl: Hier ging het fout, "ze", zijn dat dan de Palestijnen?
Kan die kerel die dit schreef niet vijf minuutjes zich ernstig genoeg houden om op zijn minst te proberen genuanceerd over te komen?

baseballpolitieker
17 oktober 2007, 22:20
Er wordt geen enkel land van de Palestijnen erkend als onafhankelijk land, niet door Israel, niet door Europa of de VSA.:sorry:

Herr Oberst
17 oktober 2007, 22:25
Ja!:rofl: Hier ging het fout, "ze", zijn dat dan de Palestijnen?
Kan die kerel die dit schreef niet vijf minuutjes zich ernstig genoeg houden om op zijn minst te proberen genuanceerd over te komen?

Nee, met "ze" worden de moslimterroristen bedoeld, zoals u in het artikel duidelijk kan lezen.

Metternich
17 oktober 2007, 22:31
De Palestijnen hebben recht op een eigen staat, net zoals de joden in Israël recht hebben op een eigen staatIk zou de joden eerder een eigen staat in Noord-Amerika geven, daar wonen immers de meeste.

longhorn
18 oktober 2007, 01:13
Ik zou de joden eerder een eigen staat in Noord-Amerika geven, daar wonen immers de meeste.

Ja, ruilhandel, 1 jood binnen= 1 moslim buiten. Perfekt.

filosoof
18 oktober 2007, 01:20
Voor diegenen die nog steeds menen dat het Vlaams Belang een ultrazionistische en atlantistische partij is:
bron: www.vlaamsbelang.org (http://www.vlaamsbelang.org)

Ik heb het al dikwijls gezegd, en ik blijf erbij: het Vlaams Belang is terug op de goede weg!
De weg naar Palestina?
Wanneer vertrekken ze? (allemaal?) Echt?:cheer::cheer::cheer::cheer:
Ongewapend of als Kruisvaarders?
http://www.aucklandfilmsociety.org.nz/movies/images/nevsky.jpg

Herr Oberst
18 oktober 2007, 08:29
De weg naar Palestina?
Wanneer vertrekken ze? (allemaal?) Echt?:cheer::cheer::cheer::cheer:
Ongewapend of als Kruisvaarders?
http://www.aucklandfilmsociety.org.nz/movies/images/nevsky.jpg

Bedankt voor uw relevante bijdrage tot de discussie.

Herr Oberst
18 oktober 2007, 08:33
Ik zou de joden eerder een eigen staat in Noord-Amerika geven, daar wonen immers de meeste.

Dat is inderdaad de best denkbare oplossing, maar ze is (zeer) moeilijk uitvoerbaar en vergt jaren tijd. De best mogelijke oplossing op korte termijn is volgens mij duidelijke grenzen afbakenen tussen Israël en Palestina volgens de lijnen die Max van Dietschland hier al eens eerder heeft voorgesteld (ik vind de post nu even niet terug). Indien mogelijk dient natuurlijk nog altijd gestreefd te worden naar een joodse staat in de VS.

Ramón Gitannes
18 oktober 2007, 08:46
Kan iemand mij uitleggen waarom die betoging tegen de islamisering uitgerekend op 11 september moest? Omdat 11 september de schuld is van de Islam? Omdat het molsimextremisten met breekmesjes waren? en de mossad er niets mee te maken had? Terug op de goede weg? Sinds wanneer?

Herr Oberst
18 oktober 2007, 09:14
Kan iemand mij uitleggen waarom die betoging tegen de islamisering uitgerekend op 11 september moest? Omdat 11 september de schuld is van de Islam? Omdat het molsimextremisten met breekmesjes waren? en de mossad er niets mee te maken had? Terug op de goede weg? Sinds wanneer?

Met "terug op de goede weg" bedoel ik niet dat men in verzinseltjes als 'Inside job' gaat geloven, hé. Het Vlaams Belang is niet achterlijk. En gelieve deze thread ook niet te komen verknoeien met die kindervertelsels.

Ramón Gitannes
18 oktober 2007, 09:29
Met "terug op de goede weg" bedoel ik niet dat men in verzinseltjes als 'Inside job' gaat geloven, hé. Het Vlaams Belang is niet achterlijk. En gelieve deze thread ook niet te komen verknoeien met die kindervertelsels.
Jullie hebben blijkbaar nog een lange weg en veel Van Themsches te gaan.
http://www.davidduke.com/general/reposted-thought-provoking-911-report-by-david-duke_2744.html
http://www.youtube.com/watch?v=JWpWc_suPWo
Ann Coulter heeft een shortcut-oplossing: The Perfected JewSA (http://www.youtube.com/watch?v=2wnPHFSdrME)

Jan van den Berghe
18 oktober 2007, 09:33
Er wordt geen enkel land van de Palestijnen erkend als onafhankelijk land, niet door Israel, niet door Europa of de VSA.

Bij mijn weten wordt de Palestijnse Autoriteit wel door de EU erkend. In die hoedanigheid zijn er tussen de Europese Commissie en de Autoriteit diplomatieke contacten, waar o.m. de vele miljoenen euro's aan ontwikkelingshulp worden geregeld.

De Palestijnse Autoriteit erkennen betekent zoveel als erkennen dat deze autoriteit staatrechtelijk gezag heeft, wat ook inhoudt dat die Autoriteit over een bepaald grondgebied de macht heeft. De facto gaat het dus om een erkenning van de Palestijnse staat (zoals die nu geordend is natuurlijk, en die heeft wel niet alle kenmerken van een soevereine staat).

Herr Oberst
18 oktober 2007, 09:35
Jullie hebben blijkbaar nog een lange weg en veel Van Themsches te gaan.
http://www.davidduke.com/general/reposted-thought-provoking-911-report-by-david-duke_2744.html
http://www.youtube.com/watch?v=JWpWc_suPWo

Daar zit misschien wel waarheid in, maar om nu te gaan beweren dat Israël rechtstreeks verantwoordelijk is voor de aanslagen, dat is wel heel kort door de bocht. Met dezelfde redenering praat u aanslagen van Vlaamse autochtonen in Borgerhout tegen Marokkaanse allochtonen goed. En nu terug on-topic, aub.

present_1957
18 oktober 2007, 17:33

Dan zit je op dezelfde golflengte als de Iraanse president.:-) Het is nog even wachten op de Indianen die hun gestolen land terug willen,die zullen dan wel beslissen wie op hun grondgebied wordt toegelaten.

present_1957
18 oktober 2007, 17:37
Bij mijn weten wordt de Palestijnse Autoriteit wel door de EU erkend. In die hoedanigheid zijn er tussen de Europese Commissie en de Autoriteit diplomatieke contacten, waar o.m. de vele miljoenen euro's aan ontwikkelingshulp worden geregeld.

De Palestijnse Autoriteit erkennen betekent zoveel als erkennen dat deze autoriteit staatrechtelijk gezag heeft, wat ook inhoudt dat die Autoriteit over een bepaald grondgebied de macht heeft. De facto gaat het dus om een erkenning van de Palestijnse staat (zoals die nu geordend is natuurlijk, en die heeft wel niet alle kenmerken van een soevereine staat).

Dat klopt, denk maar aan de tijd van Arafat toen die de dialoog met het Westen zocht.De bevolking werd er niet beter van,maar wie trouwde in de Arafat familie-of vriendenkring mocht zich wel verheugen op een cheque ter waarde van 50000 dollar, voor het geval iemand zou vragen waar die subsidies voor dienden.

Volksstormer
20 oktober 2007, 11:20
De Palestijnen worden op die manier al jaren aan het lijntje gehouden, zoals de Vlamingen. Maar dit conflict is niet te vergelijken met de Belgische communautaire twisten. De belgicistische power elite beschikt immers niet over eigen kernwapens en de steun van de grootste militaire macht ter wereld, laat geen Vlamingen in (concentratie)kampen leven, enz. Er staan in Israël andere, veel grotere belangen op het spel.

Aan de analyse kun je zien dat het VB er weinig van snapt.

Vorenus
20 oktober 2007, 11:24
Zowel de Joden als de Palestijen hebben daar recht op een staat.

Public energy
20 oktober 2007, 11:29
Het is nog even wachten op de Indianen die hun gestolen land terug willen,die zullen dan wel beslissen wie op hun grondgebied wordt toegelaten.

Vanuit die absurde redenering is Israel net opgericht.

Vorenus
20 oktober 2007, 11:31
Vanuit die absurde redenering is Israel net opgericht.

Niets absurd aan.

filosoof
20 oktober 2007, 11:58
PLAIDOYER POUR MA TERRE
Herbert Pagani

"L'autre jour, j'étais dans le métro et j'entends deux dames dire :
"Encore ces juifs avec leurs histoires de l'O.N.U. Quels emmerdeurs !"

C'est vrai. Nous sommes des emmerdeurs. Ça fait des siècles qu'on emmerde le monde.

C'est notre nature que voulez vous. "Abraham avec son D... unique, Moïse avec ses tables de la loi, Jésus avec son autre joue prête a la deuxième baffe. Puis Freud, Marx et Einstein, tous ont été des gêneurs, des révolutionnaires, des ennemis de l'Ordre."

Pourquoi ?
Parce que l'ordre, quel que fut le siècle, ne pouvait les satisfaire, puis que c'était un ordre dont ils étaient toujours exclus. "Remettre en question, voir plus loin, changer le monde pour changer le destin", tel fut le destin de mes ancêtre. C'est pourquoi il sont hais par les défenseurs de tous les ordres établis.

L'antisémite de droite reproche aux juifs d'avoir fait la révolution bolchevique. C'est vrai. Il y en avait beaucoup en 1917.

L'antisémite de gauche reproche aux juifs d'être les propriétaires de Manhattan, les géants du capitalisme. C'est vrai, il y a beaucoup de capitalistes juifs.

Mon problème est que depuis les déportations romaines du 1er siècle après Jésus-Christ, nous avons été partout honnis, bannis, écrases, spoliés, chasses, traqués, c'est a dire convertis de force.

Pourquoi ? Parce que notre religion, notre culture étaient dangereuses. Eh oui ! Quelques exemples :

- Le judaïsme a été le premier a créer le Shabbath, jour du seigneur, c'est a dire, le repose hebdomadaire obligatoire. Vous imaginez la joie des pharaons, toujours en retard d'une pyramide ?

- Le judaïsme interdit l'esclavage. Vous imaginez la sympathie des Romains !

- Il est dit dans la bible : la terre n'appartient pas a l'homme, mais a Dieu. De cette phrase découle une loi : celle de la remise en question systématique de la propriété tous les 49ans. Vous voyez l'effet d'une loi pareille sur les papes du Moyen-Âge et les bâtisseurs de l'empire de la renaissance !

Il ne fallait pas que les peuples le sachent. Voil* pourquoi les ghettos, l'index, l'inquisition, les bûchers, et plus tard les étoiles jaunes.

Auschwistz n'est qu'un exemple industriel de génocide, mais il y a eu des génocides artisanaux par milliers. J'en aurais pour trois jours rien qu'a nommer tous les pogroms d'Espagne, de Russie, de Pologne et d'Afrique du Nord.

A force de fuir, de bouger le juif est allé partout. On extrapole, et voil* : il n'est de nulle part. Nous sommes parmi les peuples comme l'enfant a l'assistance publique. Je ne veux pas être adopté. Je ne veux plus que ma vie dépende de l'humeur de mes propriétaires. Je ne veux plus être citoyen-locataire. J'en ai assez de frapper aux portes de l'histoire et d'attendre qu'on me dise " entrez." Je rentre et je gueule ! Je suis chez moi sur terre, j'ai ma terre : " Elle m'a été promise, elle sera maintenant due.
" Qu'est ce que le sionisme ? " Ça se réduit a une simple phrase : "L'an prochain a Jérusalem." Non, ce n'est pas un slogan du Club Méditerranée. C'est écrit dans la bible (le livre le plus vendu et le plus mal lu du monde), et cette prière est devenue un cri, un cri de plus de 2 000 ans,et le père de Christophe Colomb, celui de Kafka, celui de Proust, de Chagall, de Marx, d'Einstein et même de Kissinger, l'ont répétée cette phrase, au moins une fois par an, le jour de Paques.
Le sionisme, c'est le nom d'un d'un combat de libération. " Nous, nous sommes les juifs de TOUS.
A ceux qui me disent : " Et les palestiniens ? je réponds :
"Je suis un palestinien d'il y a 2 000 ans. Je suis l'opprimé les plus vieux du monde". Je discuterai avec eux mais je ne leur céderais pas ma place. Il y a la-bas de la place pour deux peuples et pour deux nations. Les frontières sont a déterminer ensemble. Mais l'existence d'un pays ne peut en aucun cas exclure l'existence de l'autre.
Les options politiques d'un gouvernement, les erreurs commises par certains de ses dirigeants n'ont jamais remis en question l'existence d'une nation. Alors pourquoi Israël ? Quand Israël sera hors de danger, je choisirai parmi les juifs et mes voisins arabes, ceux qui me sont frères par les idées. Aujourd'hui, je me dois d'être solidaire avec tous les miens, même ceux que je déteste, au nom de cet ennemi insurmontable :

le RACISME.

Descartes avait tort : je pense donc je suis, ça ne veut rien dire. Nous, ça fait 5000 ans qu'on pense, et nous n'existons toujours pas. "Je me défends, donc je suis".

Herbert Pagani Novembre 1975
http://ythebest.free.fr/pagani.htm

(Ik denk niet dat het d*t is wat het VB bedoelt:roll:)

Savatage
20 oktober 2007, 12:25
De Palestijnen worden op die manier al jaren aan het lijntje gehouden, zoals de Vlamingen. Maar dit conflict is niet te vergelijken met de Belgische communautaire twisten. De belgicistische power elite beschikt immers niet over eigen kernwapens en de steun van de grootste militaire macht ter wereld, laat geen Vlamingen in (concentratie)kampen leven, enz. Er staan in Israël andere, veel grotere belangen op het spel.

Ze beweren ook nergens dat de situaties hetzelfde zijn.

Pavolini
20 oktober 2007, 14:51

Juist.

Vorenus
20 oktober 2007, 14:52
Juist.

En alle arabieren terug naar Mekka.

Geen Turken in Istanbul, terug aan de Grieken.

Geen Turken in Cyprus, terug aan de cypriotiërs

Pavolini
20 oktober 2007, 14:53
Het Vlaams Belang wil in deze blijkbaar water en vuur samen verdedigen, om toch maar iedereen tevreden te stellen. :roll: Je kan geen twee volkeren een eigen staat geven en steunen op 1 zelfde grondgebied. De creatie van Israël op die plaats in 1948 was een miskleun. Dit heeft niets met jodenhaat te maken maar wel met gezond verstand.

evilbu
20 oktober 2007, 14:59
En alle arabieren terug naar Mekka.

Geen Turken in Istanbul, terug aan de Grieken.

Geen Turken in Cyprus, terug aan de cypriotiërs
Alsof alle "Arabieren" afstammen van voorouders uit Mekka.:roll:

Ambiorix
20 oktober 2007, 15:07
Dan zit je op dezelfde golflengte als de Iraanse president.:-) Het is nog even wachten op de Indianen die hun gestolen land terug willen,die zullen dan wel beslissen wie op hun grondgebied wordt toegelaten.
en ook mijn gedacht. Joden hebben mss recht op faciliteiten in een onafhankelijk en soeverein Palestina, maar een joodse staatsmacht zoals die zich nu manifesteert in het Midden-Oosten is niet wenselijk en zelfs te verwerpen.

Ambiorix
20 oktober 2007, 15:08
Het Vlaams Belang wil in deze blijkbaar water en vuur samen verdedigen, om toch maar iedereen tevreden te stellen. :roll: .
yep!

Vorenus
20 oktober 2007, 15:09
en ook mijn gedacht. Joden hebben mss recht op faciliteiten in een onafhankelijk en soeverein Palestina, maar een joodse staatsmacht zoals die zich nu manifesteert in het Midden-Oosten is niet wenselijk en zelfs te verwerpen.

Joden hebben meer recht dan de palestijnen.

Ambiorix
20 oktober 2007, 15:10
Joden hebben meer recht dan de palestijnen.
neen.

ancapa
20 oktober 2007, 15:11
Juist.

de rijksten zelf in New York...

ancapa
20 oktober 2007, 15:12
Het Vlaams Belang wil in deze blijkbaar water en vuur samen verdedigen, om toch maar iedereen tevreden te stellen. :roll: Je kan geen twee volkeren een eigen staat geven en steunen op 1 zelfde grondgebied. De creatie van Israël op die plaats in 1948 was een miskleun. Dit heeft niets met jodenhaat te maken maar wel met gezond verstand.

het was een vergiftigd geschenk... :twisted:

Vorenus
20 oktober 2007, 15:13
neen.

Dan hebben de Basken ook geen recht op een onafhankelijk Baskenland.

Ambiorix
20 oktober 2007, 15:16
Dan hebben de Basken ook geen recht op een onafhankelijk Baskenland.
idd. Niet de Spanjaarden maar de Basken.
Uw link met de Joden is vals en hypocriet, want ze zijn niet te vergelijken.

Metternich
20 oktober 2007, 15:18
Joden hebben meer recht dan de palestijnen.En dat is zo omdat...?

Vorenus
20 oktober 2007, 15:29
idd. Niet de Spanjaarden maar de Basken.
Uw link met de Joden is vals en hypocriet, want ze zijn niet te vergelijken.

Waarom niet.

Elk volk heeft recht op een onafhankelijkheid.

Ook dus de joden. In Palestina waren de joden eerder dan de "palestijnen" en hebben dus ook recht op een onafhankelijk stuk land daar.

Ovidius
20 oktober 2007, 16:08
Sorry hoor maar ik vind dit toch een rare manier van PR voeren, als dat al de bedoeling is/was. En om nu te spreken van een koersverandering of te zeggen’ het Vlaams Belang is terug op de goede weg’ ?

Terug op wat doelt dat? 8O

Allereerst schrijft U:

maar als de Amerikanen hun fiat geven voor een onafhankelijke Palestijnse staat, zal het wel lukken.

Dan haalt U een artikel aan waarin letterlijk staat dat eerst de VS beslist heeft om Palestina terug op de agenda te plaatsen en dan gaat het VB hetzelfde doen? Geen 'atlantistische' partij? (wat dat ook mogen zijn) Ze lopen de VS achterna zoals Blair hen voordeed!

Mij hebt U in elk geval niet overtuigd!

Antoon
20 oktober 2007, 16:09

En ik zou neo-nazi's (jij incluis) eerder ergens in Rusland een eilandje bezorgen, daar wonen immers de meeste. ;-)

Metternich
20 oktober 2007, 17:08
En ik zou neo-nazi's (jij incluis) eerder ergens in Rusland een eilandje bezorgen, daar wonen immers de meeste. ;-)Ik ben geen fan van Israël, mijn sympathie gaat uit naar de Palestijnen en daarom ben ik een neo-nazi?In Palestina waren de joden eerder dan de "palestijnen" en hebben dus ook recht op een onafhankelijk stuk land daar.In Siberië waren de Mongolen eerder dan de Russen. Siberië uit Rusland scheuren dus?

Savatage
20 oktober 2007, 17:13
Waarom niet.

Elk volk heeft recht op een onafhankelijkheid.

Ook dus de joden. In Palestina waren de joden eerder dan de "palestijnen" en hebben dus ook recht op een onafhankelijk stuk land daar.

Idd. Ik ben het in deze kwestie ook niet eens met het VB, voor één van de weinige keren.

Argusx43
20 oktober 2007, 17:23
Zowel de Joden als de Palestijen hebben daar recht op een staat.

Een Palestijnse staat naast Israël is op termijn onmogelijk voor Israël. Wie een beetje geschiedenis kent weet dat de moslims alles doen om de Joden het leven onmogelijk te maken en zeker de Joodse staat Israël. Daar gaat het over.

Jazeker
20 oktober 2007, 18:09
Het Vlaams Belang wil in deze blijkbaar water en vuur samen verdedigen, om toch maar iedereen tevreden te stellen.

Als en echt ALS er ooit een oplossing komt voor het conflict Israël-Palestina, dan zal het er 1 zijn waar het grondgebied wordt opgesplitst en de palestijnen een onafhankelijke staat krijgen met toegang tot water en andere resources. Dus nee, je hoeft water en vuur niet bij mekaar te zetten... maar wel naast elkaar.

Maar dat is een heel verre toekomstdroom als ik zie hoe palesteinse kids worden gehersenspoeld door een mickey mouse of bijtje die hen toeroept om te moorden.

Herr Oberst
20 oktober 2007, 19:22

Waar staat dat het Vlaams Belang de situatie in Palestina gelijkstelt met die in Vlaanderen? En welk deel van deze zin "En als het straks voor de Palestijnen lukt, moet het voor de Vlamingen toch een klein kunstje zijn…" begrijpt u niet goed?

Volksstormer
20 oktober 2007, 21:33
Waar staat dat het Vlaams Belang de situatie in Palestina gelijkstelt met die in Vlaanderen? En welk deel van deze zin "En als het straks voor de Palestijnen lukt, moet het voor de Vlamingen toch een klein kunstje zijn…" begrijpt u niet goed?
Het Vlaams Belang maakt precies in dat laatste zinnetje de vergelijking tussen beide conflicten. Het herhaalt trouwens gewoon wat Condi zegt. Het is niet de eerste keer dat het orakel uit Amerika komt.

Rudy
20 oktober 2007, 22:32

Sebiet stemmen in 2009 alle Vlaamse moslims op het VB;

Goe geprobeerd.

Herr Oberst
21 oktober 2007, 12:52
Het Vlaams Belang maakt precies in dat laatste zinnetje de vergelijking tussen beide conflicten. Het herhaalt trouwens gewoon wat Condi zegt. Het is niet de eerste keer dat het orakel uit Amerika komt.

Het feit dat ze de woordencombinatie "een klein kunstje" gebruiken, wijst er toch wel op dat ze de situatie in Palestina niet echt als gelijk beschouwen met die in Vlaanderen, peins ik.