PDA

View Full Version : NL: terroristenkanon aangeslagen

filosoof
29 oktober 2007, 08:50
De afkomst van de terroristen wordt weeral verzwegen, circe, boadicea en carlgustaafje weten dus al wie dat zijn:

http://www.ad.nl/binnenland/article1780912.ece

zondag 28 oktober 2007
Mannen betrapt met aardappelkanon
AMSTERDAM - Twee 25-jarige mannen uit Den Bosch zijn aangehouden voor het bezit van een zelfgebouwd aardappelkanon.
De politie had een melding gekregen dat de mannen zich verdacht gedroegen op Treurenburg. Agenten vond het wapen vervolgens in hun auto.
Met een aardappelkanon van pvc-pijpen kan een aardappel ruim honderd meter ver worden afgeschoten. De Bosschenaren krijgen een proces-verbaal voor verboden wapenbezit. Het kanon is inbeslag genomen.

Weezer
29 oktober 2007, 09:34
K&k

forumspook
29 oktober 2007, 15:26
De afkomst van de terroristen wordt weeral verzwegen, circe, boadicea en carlgustaafje weten dus al wie dat zijn:

Is dat niet die jongen die hier verbannen is waar u het over hebt ? Die dat een paar eenvoudige zielen steeds zeggen dat IK dat zou zijn ? Die mens heeft u blijkbaar zwaar beïndrukt?! Ik zit hier al een paar maanden, en heb nog maar raar of zelden iets van hem gelezen, af en toe in een oude topic die iemand bovenhaalt, maar toch zit u daar ik weet niet hoe dikwijls over te leuteren? Vreemd, zo een obsessie...

backfire
29 oktober 2007, 15:32

hahahahahahaaaaaahahahahahaaaaaaaaaaaaaahahahaha!! !!
dit is echt grappig.
aardappelkanon, woehahahahahahah.
Af en toe een grappige noot, het kan geen kwaad.

maddox
29 oktober 2007, 16:06
Een Spud Gun.

Man, da's echt koektjes en kalfjes.
Of denk je nu echt dat een terrorist een aanslag gaat plegen met haarlak en een 100 gram aardappel?

Trouwens, het maken van zo'n aardappelkanon vergt kennis die niet in de koran staat.

parcifal
29 oktober 2007, 16:16
Een Spud Gun.

Of denk je nu echt dat een terrorist een aanslag gaat plegen met haarlak en een 100 gram aardappel?

Trouwens, het maken van zo'n aardappelkanon vergt kennis die niet in de koran staat.

Waar zit Jantje?

Die gaat vast beweren dat je met zo'n aardappelkanon een Airbus 380 kan neerhalen!

Alleen zal dat ook weer vrij moeilijk aan te tonen zijn, waardoor poster Illxxx weer van zijn tak zal maken.

8-)

backfire
29 oktober 2007, 16:17
Waar zit Jantje?

Die gaat vast beweren dat je met zo'n aardappelkanon een Airbus 380 kan neerhalen!

Alleen zal dat ook weer vrij moeilijk aan te tonen zijn, waardoor poster Illxxx weer van zijn tak zal maken.

8-)

hela. Smijt zo'n aardappelkanon in de motor van een A380, het zal wel vonken geven.

maddox
29 oktober 2007, 16:20
Parcival, het hangt er wel van af wie dat dat A380 neerhalend aardappelkanon heeft gebouwd nietwaar.

Savatage
29 oktober 2007, 16:21
K&k

parcifal
29 oktober 2007, 16:22
Parcival, het hangt er wel van af wie dat dat A380 neerhalend aardappelkanon heeft gebouwd nietwaar.

Het idee heeft wel enige verdienste.
Daar zou vast en zeker een vlaamse film inzitten.

TypO
29 oktober 2007, 18:48

Kwestie van ook eens iets belangrijks -in uw optiek dan- te willen posten?

willem1940NLD
30 oktober 2007, 06:23
Een frietengeweer zou ook al bestaan:
http://www.sanctamaria.nl/sancta/news06/wetenschapsquiz2007.html

Jantje
30 oktober 2007, 07:30
Waar zit Jantje?

8-)
Denk dat je wel iets meer en zwaarder zal moeten bouwen om een A380 neer te halen.

Maar zo'n aardappelkanon kan ook andere zaken afvuren.
En Maddox een bus haarlak is wel een kleine bom he.

Mss weten de meeste het hier wel, maar een molotov is niet meer dan wat benzine en confituur in een fles met een brandende vod aan.

En dat kan dus ook door een aardappelkanon worden afgeschoten.

Benzine als starter, confituur als plakkerige langbrandende massa.

Je kan met zo'n kanon dus idd al heel wat schade maken.

willem1940NLD
30 oktober 2007, 15:03
Jawel, sommige wapens zijn "kinderlijk" eenvoudig te improviseren; uit de vroeg-50-er jaren herinner ik mij dat de politie een paar kleine jongens weghaalde bij een loswal aan een (toenmalige) betonfabriek te Alphen a/d Rijn.

Daar lagen bergen zand èn een berg klinkers; een looppad tot aan de steile rivierkade was vlak bij het water voorzien van 2 rood-witte paaltjes zoals ook tegenwoordig nog wel worden gebruikt om bijvoorbeeld auto's van een fietspad te weren.

De boefjes hadden een flinke binnenband van fiets of bromfiets simpel tussen die twee paaltjes geknoopt en schoten daarmee forse klinkers, over de aldaar niet erg brede Oude Rijn heen, keihard tegen een grote gashouder aan de overkant; echt een indrukwekkend geluid met overtuigende echo.

Bovenbuur
30 oktober 2007, 22:52
Hé, dit stond toch al ergens? Overigens gaat het hier dus niet om terroristen. Het zou best kunnen dat ook Islamieten wat minder subtiel lol trappen, maar de exemplaren die ik gezien heb behoorden toe aan autochtonen (of misschien wel allochtonen waarvan ik niet merkte dat ze een buitenlandse achtergrond hadden). Ik heb het overigens nog niet meegemaakt dat deze "wapens" gebruikt werden om iets anders dan een speciaal gemaakt doelwit te slopen.

Jantje
30 oktober 2007, 22:57
Hé, dit stond toch al ergens? Overigens gaat het hier dus niet om terroristen. Het zou best kunnen dat ook Islamieten wat minder subtiel lol trappen, maar de exemplaren die ik gezien heb behoorden toe aan autochtonen (of misschien wel allochtonen waarvan ik niet merkte dat ze een buitenlandse achtergrond hadden). Ik heb het overigens nog niet meegemaakt dat deze "wapens" gebruikt werden om iets anders dan een speciaal gemaakt doelwit te slopen.

Het is een wapen dat vergund moet zijn om het te mogen vervoeren en bezitten.

En wat de bedoelingen van de huidige eigenaars is speeld geen rol, de volgende kan wel slechte bedoelingen hebben.

forumspook
31 oktober 2007, 01:02
Denk dat je wel iets meer en zwaarder zal moeten bouwen om een A380 neer te halen.

Maar zo'n aardappelkanon kan ook andere zaken afvuren.
En Maddox een bus haarlak is wel een kleine bom he.

Mss weten de meeste het hier wel, maar een molotov is niet meer dan wat benzine en confituur in een fles met een brandende vod aan.

En dat kan dus ook door een aardappelkanon worden afgeschoten.

Benzine als starter, confituur als plakkerige langbrandende massa.

Je kan met zo'n kanon dus idd al heel wat schade maken.een tube vloeibare lijm in de benzine word ook wel eens gebruikt. Soort home-made napalm.
Als ik klein was, gingen wij lege lakbussen uit de vuilbakken vissen, daarna maakten we een groot vuur op een braakliggend terrein, met allerlei rommel, of op een bouwwerf na werktijd, met stukken planken enz enz, en daar smeten we die lege bussen in , dat was echt levensgevaarlijk, je moest goed in dekking blijven, want de stukken vlijmscherp metaal vlogen in het rond, na oorverdovende knallen.Zoals schrappnels.

Jantje
31 oktober 2007, 01:13
Het is nu wel erg geworden he.
Al 18 postings en nog geen vraag achter bronnen.

Mijn zoons zaten daar juist wel te zagen op voor hen een aardappelkanon te bouwen. en een raketlanceerder met water en lucht.

forumspook
31 oktober 2007, 01:18
Het is nu wel erg geworden he.
Al 18 postings en nog geen vraag achter bronnen.

Mijn zoons zaten daar juist wel te zagen op voor hen een aardappelkanon te bouwen. en een raketlanceerder met water en lucht.
Doen. Voor op de leraars te schieten, met rotte patatten. Als ze slechte punten krijgen.

maddox
31 oktober 2007, 07:31
Jantje, ik heb nog wat spulletjes liggen voor een Maddox Style aardappelkanonnetje. Je kan er wel zeker van zijn dat de loop niet zal klappen. (en dat je een serieuze wagen nodig hebt om het te transporteren)

willem1940NLD
31 oktober 2007, 13:44
Jantje, ik heb nog wat spulletjes liggen voor een Maddox Style aardappelkanonnetje. Je kan er wel zeker van zijn dat de loop niet zal klappen. (en dat je een serieuze wagen nodig hebt om het te transporteren)
Vergeet ook de aanhanger niet voor de aardappels.

maddox
31 oktober 2007, 16:51
Willem, ik heb andere opties voor projectiel hoor.
Maar een halve kilo verkoolde aardappel doet ook pijn tegen mach 1+.