PDA

View Full Version : Sarkozy geeft zichzelf opslag


forumspook
31 oktober 2007, 00:58
De heer Sarkozy, de man van "travailler plus, pour gagner plus", heeft zichzelf een lichte opslag gegeven. Van 100.000 euros per jaar, verdient hij vanaf volgende januari 200.000 euros per jaar, dit om het verschil tussen zijn loon en dat van de eerste minister te temperen, deze laatste verdient namelijk 249.000 euros per jaar.
Dat brengt op, politiek! En dit, terwijl men onophoudelijk verder gaat met de sociale verworvenheden van het Franse volk beetje bij beetje af te breken...
Dat komt er van als je President een allochtoon is...

C2C
31 oktober 2007, 01:52
De heer Sarkozy, de man van "travailler plus, pour gagner plus", heeft zichzelf een lichte opslag gegeven. Van 100.000 euros per jaar, verdient hij vanaf volgende januari 200.000 euros per jaar, dit om het verschil tussen zijn loon en dat van de eerste minister te temperen, deze laatste verdient namelijk 249.000 euros per jaar.
Dat brengt op, politiek! En dit, terwijl men onophoudelijk verder gaat met de sociale verworvenheden van het Franse volk beetje bij beetje af te breken...
Dat komt er van als je President een allochtoon is...

Ik vind dat een staatshoofd zoveel mag verdienen.

Maar het moet dat geld dan wel van de rijken halen, en niet van de armen pikken. Wat Sarkozy wel doet.

circe
31 oktober 2007, 02:04
Hij zal onderhoudsgeld aan Cécileke (zo heette ze toch?) moeten betalen zeker?

baseballpolitieker
31 oktober 2007, 02:13
100.000 euro voor een president? SCHANDALIG! 200.000 euro voor een president, nog altijd schandalig weinig maar is al een verbetering.

forumspook
31 oktober 2007, 08:44
Hij zal onderhoudsgeld aan Cécileke (zo heette ze toch?) moeten betalen zeker?Tiens, daar had ik niet aan gedacht:-) Ja, is toch toevallig hé? Net als hij gaat scheiden vraagt meneer opslag...

Pavolini
31 oktober 2007, 17:44
Ik vind dat een staatshoofd zoveel mag verdienen.



Tiens tiens tiens... daar komt het marxistisch profitariaat van de communistisches elite weer om de hoek kijken. En maar bazelen over meer gelijkheid...

Pavolini
31 oktober 2007, 17:45
Iemand als Sarkozy had gewoon geen president mogen worden. Dergelijke figuren zijn op alle vlakken schadelijk. Het is een profiteur én een Amerikanen-poeper.

Savatage
31 oktober 2007, 17:54
100.000 euro voor een president? SCHANDALIG! 200.000 euro voor een president, nog altijd schandalig weinig maar is al een verbetering.

Ik verschoot ook van het lage loon, zeker als je bestuurder ben van zo'n groot land.

Den Ardennees
31 oktober 2007, 18:52
als ik me niet vergis zal hij met die opslag ongeveer even veel verdienen als premier Verhofstadt. Geloof het of niet, maar uit een studie bleek dat die evenveel verdiend als de regeringsleiders van de ons omringende (maar veel grotere) landen.

Ovidius
31 oktober 2007, 18:56
We mogen der van denken wat we willen, wie gaat hem stoppen?

Ambiorix
31 oktober 2007, 18:56
Ik vind dat een staatshoofd zoveel mag verdienen.
.
waarom?

Chipie
31 oktober 2007, 19:59
waarom?:roll: :-D

duveltje382
31 oktober 2007, 20:08
Ik verschoot ook van het lage loon, zeker als je bestuurder ben van zo'n groot land.
Vind jij dat weinig,200.000€ :roll:

liberalist_NL
31 oktober 2007, 20:26
De heer Sarkozy, de man van "travailler plus, pour gagner plus", heeft zichzelf een lichte opslag gegeven. Van 100.000 euros per jaar, verdient hij vanaf volgende januari 200.000 euros per jaar, dit om het verschil tussen zijn loon en dat van de eerste minister te temperen, deze laatste verdient namelijk 249.000 euros per jaar.
Dat brengt op, politiek! En dit, terwijl men onophoudelijk verder gaat met de sociale verworvenheden van het Franse volk beetje bij beetje af te breken...
Dat komt er van als je President een allochtoon is...
200000 euro, dat is niks. Balkenende verdient 100000, en hij bestuurt een land met 4 keer minder inwoners en heeft daarbinnen een minder belangrijke status dan ''president van de Republiek''.

liberalist_NL
31 oktober 2007, 20:26
Vind jij dat weinig,200.000€ :roll:
Je moet wel één uit duizenden zijn om een land goed te besturen.

Bovenbuur
31 oktober 2007, 22:12
De heer Sarkozy, de man van "travailler plus, pour gagner plus", heeft zichzelf een lichte opslag gegeven. Van 100.000 euros per jaar, verdient hij vanaf volgende januari 200.000 euros per jaar, dit om het verschil tussen zijn loon en dat van de eerste minister te temperen, deze laatste verdient namelijk 249.000 euros per jaar.
Dat brengt op, politiek! En dit, terwijl men onophoudelijk verder gaat met de sociale verworvenheden van het Franse volk beetje bij beetje af te breken...
Dat komt er van als je President een allochtoon is...
Mwah, de hoofdzakelijk autochtone Nederlandse politiek heeft zichzelf een tijdje terug ook weer wat rijker gemaakt hoor. Vreemd dat dit soort maatregelen er alleen doorkomen als het politici betreft.

forumspook
31 oktober 2007, 23:45
Ik verschoot ook van het lage loon, zeker als je bestuurder ben van zo'n groot land.
Het minimumloon in dat grote land is 1200 eros per maand bruto, op voorwaarde dat u een full time job hebt.Leefloon= 400 euros.
Presidenten-loon : 20.000 euros, netto. Plus gratis huisvesting, vergoeding van van alles en nog wat, plus confortabele procentjes op alle business die hij van in zijn positie verwezenlijken kan. Steekpenningen in het groot, zullen we maar zeggen.
Sarkozy is een bedrieger en een dief, die geen enkel van zijn beloften houd, een eerste klas zakkenroller, een Robin Hood in het omgekeerd: "Voler aux pauvres, pour donner aux riches"

forumspook
31 oktober 2007, 23:48
We mogen der van denken wat we willen, wie gaat hem stoppen?De Franse kiezers, is te hopen, maar op z'n snelst binnen 5 jaar. Tegen dan is de UMP volledig gediskwalificeerd, zal elke geloofwaardigheid verloren hebben. D�*t is dan mischien de enigste goede kant van de hele zaak.

forumspook
31 oktober 2007, 23:50
200000 euro, dat is niks. Balkenende verdient 100000, en hij bestuurt een land met 4 keer minder inwoners en heeft daarbinnen een minder belangrijke status dan ''president van de Republiek''.Wie heeft gezegd dat ik uw Balkenende een goed politicus vind ? Dat is eveneens een onbekwaam zwijn, en een vuile dief.

forumspook
31 oktober 2007, 23:55
Je moet wel één uit duizenden zijn om een land goed te besturen.Sarkozy bestuurt het land dus niet goed volgens mij. En de Franse bevolking vragen om opofferingen te doen, wegens de ongunstige periode dat het land doormaakt, dat is één ding. Zichzelf in dezelfde tijd 140 % opslag geven, dat is iets anders. Zo een ongelooflijk lef, het word haast grappig. En geen kat dat iets zegt daarover. Voor zoiets zou men in die rotte banlieus eens van hun bakkes mogen maken, maar nee, daar bewegen ze niet voor.Als hij zegt dat hij grote kuis gaat doen met de brandspuit, dan steken ze alles in brand, maar als hij de Staatskas leeg plundert, blijven ze rustig achter hun playstation zitten met een joint in hun bek.
Pauvre France...

filosoof
1 november 2007, 00:03
Vind jij dat weinig,200.000€ :roll:
Dat is maar zakgeld!
Huisvesting, eten, kleding, vervoer, reizen, vacantie is apart

duveltje382
1 november 2007, 00:05
Dat is maar zakgeld!
Huisvesting, eten, kleding, vervoer, reizen, vacantie is apart

Daar zal hij zelf veel van betalen hé :lol:

Groentje-18
1 november 2007, 02:40
als ik me niet vergis zal hij met die opslag ongeveer even veel verdienen als premier Verhofstadt. Geloof het of niet, maar uit een studie bleek dat die evenveel verdiend als de regeringsleiders van de ons omringende (maar veel grotere) landen.

Het zal afhankelijk zijn van de moeilijkheidsgraad van bestuurbaarheid van het land. ;)

filosoof
1 november 2007, 02:55
Daar zal hij zelf veel van betalen hé :lol:genen €!

filosoof
1 november 2007, 03:11
Szarkozy* krijgt (Zijn partij UMP geeft hem!) een opslag van 140%

Bijkomende informatie:
Dit kregen de ambtenaren in februari 2007:
http://www.maire-info.com/article.asp?param=7856&PARAM2=PLUS

18 Janvier 2007
Les salaires des fonctionnaires augmenteront de 0,8% au 1er février 2007


Le ministre de la Fonction publique Christian Jacob a annoncé hier une rallonge supplémentaire du point d'indice - qui sert de base de calcul au salaire des fonctionnaires - de 0,3% au 1er février 2007, portant la revalorisation du point �* 0,8% �* cette date.
Jusqu'�* présent, le ministère avait accordé deux revalorisations de 0,5% au titre de 2006 - une au 1er juillet 2006 et l'autre prévue au 1er février 2007 - ainsi qu'un point supplémentaire �* chaque agent au 1er novembre 2006, ce qui correspondait �* une augmentation globale de 1,2% des salaires.
En ajoutant 0,3% au 1er février, il comble le décalage avec la hausse des prix qui s'est élevée �* 1,5% en 2006. Cette mesure répond �* «l'engagement du Premier ministre Dominique de Villepin de rétrocéder aux agents les économies générées par les efforts de gestion �* hauteur de 50%», a déclaré M. Jacob.

Dit werd voorzien voor de privésector:
http://www.latribune.fr/info/Pour-2007--les-entreprises-parient-sur-3---d-augmentation-de-salaires--~-ID2A2917D4EDCB98BAC125725A005D65F4-$Db=Tribune/Articles.nsf
Archives
La Tribune.fr - 01/08/07 - 1932 mots

Pour 2007, les entreprises parient sur 3 % d'augmentation de salaires.
La traditionnelle enquête Hay, publiée le 18 octobre, place �* 3 % l'augmentation globale des...
Pour lire la suite de cet article, cliquez ici. ( maar betalend...:-P)

*De correcte schrijfwijze van zijn naam (vraag 't maar aan een Hongaar.):twisted:

Chipie
1 november 2007, 11:24
200.000 €e is vanzelfsprekend belachelijk weinig voor die job...

Daarvoor heeft een deftige voetbalploeg nog geen hulptrainer...;-)

Ovidius
1 november 2007, 13:09
De Franse kiezers, is te hopen, maar op z'n snelst binnen 5 jaar. Tegen dan is de UMP volledig gediskwalificeerd, zal elke geloofwaardigheid verloren hebben. D�*t is dan mischien de enigste goede kant van de hele zaak.

Misschien we zullen zien binnen vijf jaar.

Ik geloof er voorlopig althans niets van.