PDA

View Full Version : Stemrecht 16 tot 18 jarigen


Spelev
23 februari 2004, 09:00
Hoe zit het met het stemrecht voor +16? Dit was toch wel duidelijk iets wat op het verlang lijstje van de SP.a stond.

Muisje
23 februari 2004, 22:17
Is stemrecht vanaf 16 niet overbodig? Ik had bijvoorbeeld op mijn 16 bitterweinig interesse in politiek, waardoor ik ook onmogelijk een gerechtvaardigde keuze kon maken. en heeft een dergelijke willekeur in stemgedrag wel een nut?

Spelev
23 februari 2004, 22:22
Is stemrecht vanaf 16 niet overbodig? Ik had bijvoorbeeld op mijn 16 bitterweinig interesse in politiek, waardoor ik ook onmogelijk een gerechtvaardigde keuze kon maken. en heeft een dergelijke willekeur in stemgedrag wel een nut?

Daarom zou het ook gaan om stemrecht en niet stemplicht.

Muisje
24 februari 2004, 00:09
sorry, mijn fout :oops: :oops: :oops:

hoewel ik mij dan nog altijd af vraag of het wel nodig is...zou dat zo een enorm verschil maken in aantal stemmen?

ben jij er eigenlijk voor of tegen?

Spelev
24 februari 2004, 13:05
sorry, mijn fout :oops: :oops: :oops:

hoewel ik mij dan nog altijd af vraag of het wel nodig is...zou dat zo een enorm verschil maken in aantal stemmen?

ben jij er eigenlijk voor of tegen?

Ik ben voor omdat ik vind dat de jeugd vertegenwoordigt mag worden in het parlement. Ik vind 16 een goede leeftijd (jonger niet).

C uit W
24 februari 2004, 13:28
sorry, mijn fout :oops: :oops: :oops:

hoewel ik mij dan nog altijd af vraag of het wel nodig is...zou dat zo een enorm verschil maken in aantal stemmen?

ben jij er eigenlijk voor of tegen?

Ik ben voor omdat ik vind dat de jeugd vertegenwoordigt mag worden in het parlement. Ik vind 16 een goede leeftijd (jonger niet).
Sommigen vinden 10 dan weer beter, en nog anderen 17,... .

C uit W
24 februari 2004, 13:28
Daarom zou het ook gaan om stemrecht en niet stemplicht.
Waarom enkel voor 16-18 en heeft de rest de plicht?

boer_bavo
24 februari 2004, 14:48
Ik ben voor omdat ik vind dat de jeugd vertegenwoordigt mag worden in het parlement. Ik vind 16 een goede leeftijd (jonger niet).
Sommigen vinden 10 dan weer beter, en nog anderen 17,... .
De enige logische regel is dus iedereen stemrecht te geven vanaf de geboorte. En dan kunnen ze zelf beslissen of ze gaan of niet.

Spelev
24 februari 2004, 21:47
Ik heb deze vraag trouwens al aan de SP.a gestuurt maar ik heb noggeen antwoord gekregen.

Frank Vandenbroucke
24 februari 2004, 23:36
Hoe zit het met het stemrecht voor +16? Dit was toch wel duidelijk iets wat op het verlang lijstje van de SP.a stond.

Stemrecht voor +16 was op de eerste plaats een actiepunt van Spirit. Dit is niet gerealiseerd, maar ik denk dat Spirit daar nog steeds van overtuigd is.
Frank

fleuri
25 februari 2004, 10:51
Hoe zit het met het stemrecht voor +16? Dit was toch wel duidelijk iets wat op het verlang lijstje van de SP.a stond.

Stemrecht voor +16 was op de eerste plaats een actiepunt van Spirit. Dit is niet gerealiseerd, maar ik denk dat Spirit daar nog steeds van overtuigd is.
Frank

Ja maar houd er dan wel rekening mee dat de top van Spirit onbekwame circusclowns zijn, die beter passen in de showbiss dan in de politiek. Zeker de mediageile Bert Anciaux
Fleuri

Bert
25 februari 2004, 13:32
Ik was hier vroeger ook een voorstander van, omdat ikzelf erg geïnteresseerd ben in politiek maar nu zo een beetje het gevoel heb dat men naar mij niet luistert.

Als ik echter hoor wat sommigen van mijn leeftijdsgenootjes zoal uitkramen dan kan ik enkel besluiten dat zelfs achttien al een heel royaal jonge leeftijd is...