PDA

View Full Version : Naomi Campbell bezoekt Venezuela

Ambiorix
31 oktober 2007, 19:19
31/10 Topmodel Naomi Campbell bezoekt Venezuela

http://assets.rug.be/img_art/site/images/be6971f7-8215-4e2d-9b4d-5b564c407420.jpgHet Britse topmodel Naomi Campbell heeft dinsdagavond een bezoek gebracht aan de Venezolaanse president Hugo Chavez. Campbell prees Chavez voor zijn pogingen om de gezondheidszorg en het onderwijs in het land te verbeteren.

"Ik ben erg onder de indruk van wat ik heb gezien", zei Campbell op beelden die woensdag werden uitgezonden door de staatstelevisie. "De gezondheidszorg, het onderwijs, het is geweldig om te zien waar jonge Venezolanen van kunnen profiteren." Het model opperde dat ook elders een dergelijk systeem moet worden ingevoerd.

Tegenstanders van Chavez beschuldigen de linkse president ervan dat hij de sociale programma's louter gebruikt om steun onder de bevolking te verstevigen, terwijl hij niet genoeg doet om problemen op de lange termijn op te lossen. Campbell zei na de vier uur durende bijeenkomst op het presidentiële paleis echter dat ze onder de indruk is van de regeringsplannen om voor 2009 zes ziekenhuizen te bouwen.

Vorige maand ontmoette Chavez de Amerikaanse acteur Kevin Spacey, die de Venezolaanse regering prees voor zijn inspanningen om de filmindustrie te ondersteunen. Ook Hollywoodsterren als Sean Penn en Danny Glover zijn recentelijk bij de linkse president op bezoek geweest.

------------

geen grote nieuwswaarde, ik weet het, maar blijkbaar is het daar dan toch niet zo slecht aan het lopen als we van sommige liberale onheilsprofeten moeten aanhoren.;-)

longhorn
1 november 2007, 09:30
[quote=Ambiorix;3038414]
geen grote nieuwswaarde, ik weet het, maar blijkbaar is het daar dan toch niet zo slecht aan het lopen als we van sommige liberale onheilsprofeten moeten aanhoren.;-)[/quote

Ik geloof ook vlugger geluksprofeet Campbell. Zij en Chavez hebben alleszins dat autoritair trekje in het gemeen. Verwende Naomi klopt o.a. graag op haar kuisvrouw.

Pavolini
1 november 2007, 11:46
De feiten over Venezuela zijn inderdaad zeer verschillend van wat de liberale CIA-propaganda zegt maar ook van wat marxistische propagandisten zeggen.

Praetorian
1 november 2007, 18:17
De feiten over Venezuela zijn inderdaad zeer verschillend van wat de liberale CIA-propaganda zegt maar ook van wat marxistische propagandisten zeggen.Boeit mij weinig, hij heeft de juiste weg genomen en dat is wat telt.

Egmond Codfried
14 november 2009, 15:14
31/10 Topmodel Naomi Campbell bezoekt Venezuela

------------

geen grote nieuwswaarde, ik weet het, maar blijkbaar is het daar dan toch niet zo slecht aan het lopen als we van sommige liberale onheilsprofeten moeten aanhoren.;-)

Ik hou van Hugo Chavez!

Kan niet op je draden in LINKS reageren, maar het verwonderd mij dat je pleitte voor protectionisme, wat de oorzaak is van honger en migratiestromen van arbeidsmigranten uit Afrika. Als deze cacaoboeren een goede prijs kregen voor hun arbeid, zouden zij nooit in gammele bootjes naar Europa komen. Wij moeten minder consumeren, minder verspillen.

forzaflandria
14 november 2009, 15:37
In de jaren 30 waren er heel wat mensen die de Sovjet-Unie van Stalin of het Duitsland van Hitler bezochten en er ook positieve commentaar over gaven.
En dat waren dan nog bezoekers van een hoger intellectueel kaliber dan een fotomodel dat met haar gsm haar meid aftuigt.

liberalist_NL
14 november 2009, 19:28
Met zulke olie-inkomsten kan elk land zulke resultaten boeken. Laten we liever de democratische ontwikkelingen daar onder de loep nemen.

IronChef
14 november 2009, 19:40
Met zulke olie-inkomsten kan elk land zulke resultaten boeken. Laten we liever de democratische ontwikkelingen daar onder de loep nemen.

En wat als het niet democratisch genoeg is naar je zin?

liberalist_NL
14 november 2009, 19:51
En wat als het niet democratisch genoeg is naar je zin?Dan is dat jammer voor de bevolking.

IronChef
14 november 2009, 19:54
Dan is dat jammer voor de bevolking.

Er moet dan geen actie worden ondernomen?

liberalist_NL
14 november 2009, 20:06
Er moet dan geen actie worden ondernomen?
Venezuela vormt geen bedreiging voor ons.

IronChef
15 november 2009, 21:19
Venezuela vormt geen bedreiging voor ons.

Dus de bevolking mag gerust geterroriseerd en uitgemoord worden, wij gaan ons niet moeien?

liberalist_NL
15 november 2009, 21:43
Dus de bevolking mag gerust geterroriseerd en uitgemoord worden, wij gaan ons niet moeien?

Sinds wanneer bent u interventionistisch geworden?

IronChef
15 november 2009, 21:52
Sinds wanneer bent u interventionistisch geworden?

Sinds wanneer ben jij non-interventionist geworden?

liberalist_NL
15 november 2009, 22:06
Sinds wanneer ben jij non-interventionist geworden?

Altijd geweescht.

Sjaax
15 november 2009, 22:27
Dus de bevolking mag gerust geterroriseerd en uitgemoord worden, wij gaan ons niet moeien?Wij moeien ons sowieso overal. Ook zonder terreur en moord doen we dat. We zijn nu eenmaal de top of the bill. ;-)

IronChef
15 november 2009, 22:29
Altijd geweescht.

Met een blitzkrieg binnenvallen, dat land. Hopelijk gaat China degene zijn die de knoop doorhakt.

liberalist_NL
15 november 2009, 22:39
Ah, ik zie uw bedoeling. Hierin moet ik toegeven dat ik openlijk hypocriet ben. Ik wil niet dat Nederland/België Noord-Korea binnenvalt, maar zou het fijn vinden als iemand anders dat wél deed.

IronChef
15 november 2009, 22:41
Hierin moet ik toegeven dat ik openlijk hypocriet ben.

Tot volgende week beste kijkers.

Bedankt en tot ziens.

liberalist_NL
15 november 2009, 22:43
Tot volgende week beste kijkers.

Bedankt en tot ziens.Analyseer jezelf graag eerst, voordat je anderen van hetzelfde verwijt. Er bestaat geen mens zonder hypocrisie. Ik geef het slechts toe.

Johan Bollen
15 november 2009, 23:57
Analyseer jezelf graag eerst, voordat je anderen van hetzelfde verwijt. Er bestaat geen mens zonder hypocrisie. Ik geef het slechts toe.Ontkennen was in dit geval beschamender lijkt me.

Zeikstraal
16 november 2009, 02:40
Wij moeien ons sowieso overal. Ook zonder terreur en moord doen we dat. We zijn nu eenmaal de top of the bill. ;-)

Wie zijn "we"? Gij en de Crem?

Sodomis
19 november 2009, 02:47
Straf dan dat Venezuela sinds Chavez resultaat boekt, hoewel het al eeuwen over die olie beschikt. :roll:

en over welke democratische ontwikkelingen hebben we het dan juist?

liberalist_NL
19 november 2009, 07:45
Straf dan dat Venezuela sinds Chavez resultaat boekt, hoewel het al eeuwen over die olie beschikt. :roll:

Ah, zo een die denkt dat geschiedenis niet bestaat. Olie is relatief kort winstgevend exportproduct, en bovendien hebben heel veel landen wél olie, maar geen infrastructuur om die te exporteren.

en over welke democratische ontwikkelingen hebben we het dan juist?
Het gebrek eraan.

Kapitein Nemo
19 november 2009, 08:42
Straf dan dat Venezuela sinds Chavez resultaat boekt, hoewel het al eeuwen over die olie beschikt.
Die olie werd al lange tijd gewonnen, hoor:
Oil was discovered in Venezuela quite early in the industrialized world’s transition to an oil-based energy system, in the early 20th century, well before it was discovered in the Middle East. As a result, Venezuela quickly became the world’s largest oil exporting nation during the first half of the century. However, it was not until the mid 1970s, when Venezuela's relative importance as an oil exporter had already declined, that oil began having a noticeable impact on the country’s social structures and collective psyche.

Between 1974 and 1976 the country’s oil industry, which had been controlled by several transnational corporations, such as Exxon, Mobil, Shell, and Chevron, was gradually nationalized. Also, and more importantly, the oil price shocks provoked by OPEC in the 1970s caused the price of oil to quadruple in very little time, which in turn led to a quadrupling of state revenues over the period of just two years. It was this sudden rush of income which would eventually turn the country upside-down.
Bron: http://www.venezuelanalysis.com/analysis/1192

Het gebrek eraan.
[C]ontrary to what the opposition claims, the Chávez government has actually increased opportunities for democratic participation in Venezuela, via its new 1999 constitution. For example, in addition to a wide variety of referenda, civil society is given an important role in nominating judges and various other public officials. Local citizens’ assemblies enjoy a constitutional status, so that they can force local officials to be more accountable. Also, local public planning councils play an important role in shaping local government, based on the model found in Porto Alegre, Brazil. These and other measures have given ordinary Venezuelans a greater sense of participation and stake in their government.
Bron: http://www.venezuelanalysis.com/analysis/1192