PDA

View Full Version : Intelligentie


[R]Evolution
23 februari 2004, 11:40
op zijn jan hyoens':
wat vindt de blub over de lage intelligentie van het koningshuis en hun problemen om de nederlandse taal te beheersen?

Nello
23 februari 2004, 11:42
Evolution]op zijn jan hyoens':
wat vindt de blub over de lage intelligentie van het koningshuis en hun problemen om de nederlandse taal te beheersen?

Dat de leden van het koningshuis duidelijk hun best doen het Nederlands te beheersen, in tegenstelling tot verschillende democratisch gekozen ministers.
Dat ze spreken met een accent, is niet verboden, wel?

[R]Evolution
23 februari 2004, 12:01
ik geef u volledig gelijk, maar ondanks hard proberen lukt het nog steeds niet om het goed te beheersen. Want meestal knikken ze gewoon ja om te verbergen dat ze de taal niet beheersen. Een gesprek moet langs 2 kanten komen.
Op de vraag of Mathilde een computer had antwoorde ze: Een beetje
dat is wss zo een standaardzin die haar is aangeleerd om te antwoorden als ze iets niet weet.
Ge kunt nu eenmaal ni meer leren dan u verstand aan kan hé

Nello
23 februari 2004, 12:04
Evolution]ik geef u volledig gelijk, maar ondanks hard proberen lukt het nog steeds niet om het goed te beheersen. Want meestal knikken ze gewoon ja om te verbergen dat ze de taal niet beheersen. Een gesprek moet langs 2 kanten komen.
Op de vraag of Mathilde een computer had antwoorde ze: Een beetje
dat is wss zo een standaardzin die haar is aangeleerd om te antwoorden als ze iets niet weet.
Ge kunt nu eenmaal ni meer leren dan u verstand aan kan hé

Wat ze in Niger allemaal in het Nederlands vertelde, was nu niet bepaald een standaardzin. (VTM)

[R]Evolution
23 februari 2004, 12:06
Evolution]ik geef u volledig gelijk, maar ondanks hard proberen lukt het nog steeds niet om het goed te beheersen. Want meestal knikken ze gewoon ja om te verbergen dat ze de taal niet beheersen. Een gesprek moet langs 2 kanten komen.
Op de vraag of Mathilde een computer had antwoorde ze: Een beetje
dat is wss zo een standaardzin die haar is aangeleerd om te antwoorden als ze iets niet weet.
Ge kunt nu eenmaal ni meer leren dan u verstand aan kan hé

Wat ze in Niger allemaal in het Nederlands vertelde, was nu niet bepaald een standaardzin. (VTM)

neen, urenlang oefenen
trouwens, die hele huwelijk/kindersoap is enkel om het volk te plezieren want anders hebben ze geen nut meer!
afschaffen die handel!

FunckyBoy
23 februari 2004, 12:29
Evolution]

Wat ze in Niger allemaal in het Nederlands vertelde, was nu niet bepaald een standaardzin. (VTM)

neen, urenlang oefenen
trouwens, die hele huwelijk/kindersoap is enkel om het volk te plezieren want anders hebben ze geen nut meer!
afschaffen die handel!

Nu niet overdrijven, het koningshuis is nogaltijd een symbool van België. Dat ze geen vlot nederlands kunnen kan geen reden zijn om ze af te schaffen, anders zouden wij je ook moeten elimineren aangezien jij gene frans kent.

De koning louter benoemen voor ceremoniele en symbolische functies zoals nationale feestdag, kerstboodschappen en handelsmissies vind ik goed. Veel beter dan een volks verkozen president die meestal in namen van zichzelf spreekt in niet in namen van het land.

[R]Evolution
23 februari 2004, 12:34
Evolution]

neen, urenlang oefenen
trouwens, die hele huwelijk/kindersoap is enkel om het volk te plezieren want anders hebben ze geen nut meer!
afschaffen die handel!

Nu niet overdrijven, het koningshuis is nogaltijd een symbool van België. Dat ze geen Frans kunnen kan geen redenz ijn om ze af te schaffen, anders zouden wij je ook moeten elimineren aangezien jij gene frans kent.

De koning louter benoemen voor ceremoniele en symbolische functies zoals nationale feestdag, kerstboodschappen en handelsmissies vind ik goed. Veel beter dan een volks verkozen president die meestal in namen van zichzelf spreekt in niet in namen van het land.

Het is een feit dat mijn frans niet zo een hoog niveau heeft, maar ik ben dan ook geen symbool van de nationale eenheid!

FunckyBoy
23 februari 2004, 12:37
Evolution]

Nu niet overdrijven, het koningshuis is nogaltijd een symbool van België. Dat ze geen Frans kunnen kan geen redenz ijn om ze af te schaffen, anders zouden wij je ook moeten elimineren aangezien jij gene frans kent.

De koning louter benoemen voor ceremoniele en symbolische functies zoals nationale feestdag, kerstboodschappen en handelsmissies vind ik goed. Veel beter dan een volks verkozen president die meestal in namen van zichzelf spreekt in niet in namen van het land.

Het is een feit dat mijn frans niet zo een hoog niveau heeft, maar ik ben dan ook geen symbool van de nationale eenheid!

Laten we het zo houden ;)
We mogen blij zijn dat je geen symbool was, het zal jammer zijn voor België ;)

[R]Evolution
23 februari 2004, 12:50
Evolution]

Het is een feit dat mijn frans niet zo een hoog niveau heeft, maar ik ben dan ook geen symbool van de nationale eenheid!

Laten we het zo houden ;)
We mogen blij zijn dat je geen symbool was, het zal jammer zijn voor België ;)


neen, ik pleit voor een dictatoriale president. Ik heb al de perfecte kandidaat gevonden die typisch belgisch is (oplichter, verstokte roker, bierbuikje,...)
zijn naam = JP Van Rossem

FunckyBoy
23 februari 2004, 12:53
Evolution]

Laten we het zo houden ;)
We mogen blij zijn dat je geen symbool was, het zal jammer zijn voor België ;)


neen, ik pleit voor een dictatoriale president. Ik heb al de perfecte kandidaat gevonden die typisch belgisch is (oplichter, verstokte roker, bierbuikje,...)
zijn naam = JP Van Rossem

Deze persoon is trouwens zeer intelligent en zou ons land zeker niet verraden. Het laatste dat hij zeker zou doen is geld in zijn eigen zakken steken.

Maar we zitten niet op het forum van JP maar van Hans

alhoewel dat er gelijkenissen izjn ;) grapje :)

Hans Van de Cauter
23 februari 2004, 13:38
Evolution]op zijn jan hyoens':
wat vindt de blub over de lage intelligentie van het koningshuis en hun problemen om de nederlandse taal te beheersen?

Het koningshuis heeft geen intelligentie. Het is een instelling en spreekt dus ook geen taal. Kan u uw vraag wat duidelijker stellen, dan kan ik er meteen een duidelijk antwoord op geven? Op voorhand dank.

MoW
23 februari 2004, 18:13
Evolution]ik geef u volledig gelijk, maar ondanks hard proberen lukt het nog steeds niet om het goed te beheersen. Want meestal knikken ze gewoon ja om te verbergen dat ze de taal niet beheersen. Een gesprek moet langs 2 kanten komen.
Op de vraag of Mathilde een computer had antwoorde ze: Een beetje
dat is wss zo een standaardzin die haar is aangeleerd om te antwoorden als ze iets niet weet.
Ge kunt nu eenmaal ni meer leren dan u verstand aan kan hé

Wat ze in Niger allemaal in het Nederlands vertelde, was nu niet bepaald een standaardzin. (VTM)


Kem ze niet veel nederlands horen klappen .....behalve die paar simplistische zinnekes dat een 8-jarige ook kan zeggen.

Nello
23 februari 2004, 18:42
Wat ze in Niger allemaal in het Nederlands vertelde, was nu niet bepaald een standaardzin. (VTM)


Kem ze niet veel nederlands horen klappen .....behalve die paar simplistische zinnekes dat een 8-jarige ook kan zeggen.

natuuuuuurlijk :roll:
absoluut geen cafépraat hé David...

MoW
23 februari 2004, 19:02
Kem ze niet veel nederlands horen klappen .....behalve die paar simplistische zinnekes dat een 8-jarige ook kan zeggen.

natuuuuuurlijk :roll:
absoluut geen cafépraat hé David...

Godver Cé, da's al de zoveelste keer da'k u zeg van mijne naam ni opt forum te zette. Zamel.

Nee da's geen cafépraat, trouwens er is nooit sprake geweest van cafépraat.
Da's Stavros zijn vertaling :)

Foundation
23 februari 2004, 19:46
Over het koningshuis: sommige van haar leden zijn vroeger nog niet meertalig opgevoed geweest, hetgeen nu wel gebeurt. Uiteraard heeft dat gevolgen tot op nu: het spreken met een onuitwisbaar accent.

Maar ik stel voor dat er geen uitspraken gedaan worden over de taalvaardigheid van de leden van het koningshuis als men ze nog niet persoonlijk heeft ontmoet. De momentopnames die de TV biedt geven bijlange na niet het volledige plaatje waarop men alles kan beoordelen.

Het verheugt mij zeer dat ze wel zichtbaar moeite doen om Nederlands te spreken en het te verbeteren. Een bewonderenswaardige zaak, die wij zouden moeten toejuichen, en waar vele Belgische politici van zouden kunnen leren.

MoW
23 februari 2004, 19:50
Over het koningshuis: sommige van haar leden zijn vroeger nog niet meertalig opgevoed geweest, hetgeen nu wel gebeurt. Uiteraard heeft dat gevolgen tot op nu: het spreken met een onuitwisbaar accent.

Maar ik stel voor dat er geen uitspraken gedaan worden over de taalvaardigheid van de leden van het koningshuis als men ze nog niet persoonlijk heeft ontmoet. De momentopnames die de TV biedt geven bijlange na niet het volledige plaatje waarop men alles kan beoordelen.

Het verheugt mij zeer dat ze wel zichtbaar moeite doen om Nederlands te spreken en het te verbeteren. Een bewonderenswaardige zaak, die wij zouden moeten toejuichen, en waar vele Belgische politici van zouden kunnen leren.

Dus die Soap rond 4 december is niet de realiteit ?
De reacties toen waren duidelijk, nietwaar ?

Foundation
23 februari 2004, 20:10
Tja, zijn de Planckaerts de realiteit? Is Wellens de realiteit?

Verwar realiteit niet met een projectie van de realiteit op een beeldscherm. De reeks van toen was samen gemaakt met RTBF, de beide landstalen werden dus gesproken, en waar nodig zelfs ondertiteld voor de moeilijke verstaander.

Yann
23 februari 2004, 20:11
Evolution]op zijn jan hyoens':
wat vindt de blub over de lage intelligentie van het koningshuis en hun problemen om de nederlandse taal te beheersen?

Ik vind mensen die schertsen met een partijnaam onwaardig om van antwoord te dienen.

[R]Evolution
23 februari 2004, 20:12
Over het koningshuis: sommige van haar leden zijn vroeger nog niet meertalig opgevoed geweest, hetgeen nu wel gebeurt. Uiteraard heeft dat gevolgen tot op nu: het spreken met een onuitwisbaar accent.

Maar ik stel voor dat er geen uitspraken gedaan worden over de taalvaardigheid van de leden van het koningshuis als men ze nog niet persoonlijk heeft ontmoet. De momentopnames die de TV biedt geven bijlange na niet het volledige plaatje waarop men alles kan beoordelen.

Het verheugt mij zeer dat ze wel zichtbaar moeite doen om Nederlands te spreken en het te verbeteren. Een bewonderenswaardige zaak, die wij zouden moeten toejuichen, en waar vele Belgische politici van zouden kunnen leren.

ge zei da ik enkel kon oordelen als ik ze al had ontmoet en gesproken,
ik heb ze al ontmoet, pech hé mijn beste :P

Foundation
23 februari 2004, 20:48
Ha zo? Wanneer en wat zijn uw ervaringen? Ik ben zeer benieuwd.


(Overigens: ik wist niet dat de Jonge Belgen - cfr uw onderschrift - de koning ervan beschuldigden onintelligent en slecht Nederlands sprekend te zijn.)

carlos
24 februari 2004, 11:09
spreekt U perfect Frans ? Waarom is deze forum uitsluitelijk vlaamstalig en worden dus de franstaligen uitgesloten, zelfs die die nederlands kennen
Wat het Koningshuis betreft, mogen wij lessen trekken. Al zij het altijd niet
perfect, zij doen ten minste een reele poging.
U wilt de les geven, maar begin eerst U

Pelgrim
24 februari 2004, 11:12
Waarom is deze forum uitsluitelijk vlaamstalig en worden dus de franstaligen uitgesloten

Omdat het nu eenmaal een vlaams forum is he. Ik ga op een amerikaanse site ook niet klagen dat die site maar ééntalig Engels is, en zal ik eens een lijst met ééntalig franse sites geven?

Trouwens, niks houdt u tegen om een franstalige topic op te starten

luqje
24 februari 2004, 11:43
De kern van het verhaal is niet of tilleke de landstalen beheerst. De grote vraag is wat zit ze daar te doen, wat is haar functie? Ze is figurantie in een vervelend sprookje. Zelfs het kostenverhaal is van geen belang, dit zou een democratie moeten zijn. Waarom zijn we zo bang om daar openlijk over te debatteren?

Kim
24 februari 2004, 11:53
Evolution]

ge zei da ik enkel kon oordelen als ik ze al had ontmoet en gesproken,
ik heb ze al ontmoet, pech hé mijn beste :P

U hebt twee mensen ontmoet van de BUB (ondergetekende en de voorzitter van Luxemburg).

Ik zou het ten zeerste appreciëren als u het woordje Blub achterwege zou laten.

Philips Inc.
24 februari 2004, 12:13
Symbool van Wallonië bedoel je: het lichtend voorbeeld van een steuntrekker en profiteur :lol: :twisted:

Kim
24 februari 2004, 12:18
Waar hebt u het over? Is dit een reactie op voorgaand antwoord?

Foundation
24 februari 2004, 19:13
De kern van het verhaal is niet of tilleke de landstalen beheerst. De grote vraag is wat zit ze daar te doen, wat is haar functie? Ze is figurantie in een vervelend sprookje. Zelfs het kostenverhaal is van geen belang, dit zou een democratie moeten zijn. Waarom zijn we zo bang om daar openlijk over te debatteren?

Neem eens een kijkje onder de communautaire discussies, daar is een interessante draad aan de gang over dit onderwerp