PDA

View Full Version : Stel dat de favorieten de primaries winnen...


Patriot!
4 november 2007, 15:52
Momenteel staan Hillary Clinton bij de Democraten en Giuliani bij de Republikeinen aan de leiding, en liggen ze kilometers voor op de rest van het peleton. Wat zou u stemmen, mochten zij beiden hun respectievelijke primary winnen en in 2008 een duel uitvechten voor het presidentschap van de USA?

(Denk even dat je Amerikaan bent, uiteraard. ;))

Ovidius
4 november 2007, 15:54
De democraten, tijd voor een regimewissel daar.

Edit: Enquête niet gezien, nummer drie dan.

Burkide
4 november 2007, 15:58
Ik vermoed Brian Moore, maar ik moet zeggen dat ik het daar nog niet allemaal goed volg. Het zou kunnen dat ik na het lezen van concretere programma's voor een andere kandidaat, bvb. de uiteindelijke kandidaat van de Green Party, zou kiezen.

Of bedoel je: als je moest kiezen tussen de Clinton of Giuliani? Dan zou ik mij misschien gewoon onthouden.

AdrianHealey
4 november 2007, 15:58
Och, Hillary of nen libertarian.

Patriot!
4 november 2007, 16:01
Och, Hillary of nen libertarian.

Ik zou ook Libertarian durven kiezen maar:

1. Ron Paul heeft al dikwijls gezegd dat hij absoluut geen third party candidate wordt.
2. In dat geval halen de Libertarians weer een BUB-score. ;)
3. Degene die het meest kans maakt op de nominatie van de LNC is Steve Kubby, en dat is een regelrechte idioot die alleen in de politiek is omdat hij weed aan kleine kindjes wil geven. ;-)

AdrianHealey
4 november 2007, 16:03
Dan Hillary.
Puur pragmatisch.

Patriot!
4 november 2007, 16:03
Mijn grote favoriet is overigens Ron Paul, maar die maakt, ondanks zijn enorme internet- en grassroots-campagne, geen schijn van kans op de nominatie van de GOP. Bij deze keuzes zou ik Giuliani kiezen. Een grijs consensusfiguur die zowel linkse als rechtse punten heeft, liberale als regeringsvergrotende punten, maar de enige die Hillary kan tegenhouden. ;)

Jaani_Dushman
4 november 2007, 16:05
een regelrechte idioot die alleen in de politiek is omdat hij weed aan kleine kindjes wil geven.Sounds like the ideal politician to me. :-P

Burkide
4 november 2007, 16:05
Mijn grote favoriet is overigens Ron Paul, maar die maakt, ondanks zijn enorme internet- en grassroots-campagne, geen schijn van kans op de nominatie van de GOP. Bij deze keuzes zou ik Giuliani kiezen. Een grijs consensusfiguur die zowel linkse als rechtse punten heeft, liberale als regeringsvergrotende punten, maar de enige die Hillary kan tegenhouden. ;)

Tiens, dat doet me aan iemand denken...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/HowardDean2004cropped.jpg/180px-HowardDean2004cropped.jpg

Al had (en heeft) Kucinich nog veel minder kans.

Patriot!
4 november 2007, 16:11
Tiens, dat doet me aan iemand denken...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/HowardDean2004cropped.jpg/180px-HowardDean2004cropped.jpg


Klopt, maar sinds 2003 is alles nog veel uitgebreider. Nu goed, we zullen zien wat voor een effect zijn campagne heeft. Vooralsnog een minimaal effect in de polls - net als Dean, inderdaad, die zwaar teleurstelde - maar in fundraising heeft het wel degelijk zijn effect.

Maar ja, het feit dat hij gaat verliezen betekent niet dat zijn boodschap momenteel aan een enorme snelheid populairder en meer mainstream wordt. En dat is goed, want Paul heeft in tegenstelling tot Dean écht iets nieuws te vertellen. ;)

Metternich
4 november 2007, 18:34
Ik zou niet gaan stemmen. Dezelfde elitaire club wint toch.

maarte
4 november 2007, 19:23
Libertarian

lomeanor
4 november 2007, 19:29
Indien ik een Amerikaan was, zou ik Republikeins stemmen.

Heftruck
4 november 2007, 19:40
Dan Hillary.
Puur pragmatisch.

Moge zij eeuwig branden.

Heftruck
4 november 2007, 19:42
Momenteel staan Hillary Clinton bij de Democraten en Giuliani bij de Republikeinen aan de leiding, en liggen ze kilometers voor op de rest van het peleton. Wat zou u stemmen, mochten zij beiden hun respectievelijke primary winnen en in 2008 een duel uitvechten voor het presidentschap van de USA?

(Denk even dat je Amerikaan bent, uiteraard. ;))

Two sides of the same coin..

Jaani_Dushman
4 november 2007, 19:49
Moge zij eeuwig branden.Een gematigd standpunt, waar ik volledig kan inkomen. :-D

Burkide
4 november 2007, 19:54
Mocht dit forum representatief zijn, dan zouden de Third Parties volgend jaar hoge toppen scheren... :-P

Brian Moore mag zijn inhuldigingstoespraak al voorbereiden ;-)

toccata
4 november 2007, 20:18
Green party, democrats en GOP zijn identiek op een paar nuances na

Patriot!
5 november 2007, 16:58
Het gaat hier dan ook meer om mensen dan om partijen. Toch zijn bijna alle Republicans (buiten Ron Paul) gewonnen voor de oorlog, en de Democrats allemaal tegen (Clinton ook sinds kort, blijkbaar :roll:). Daarom is de keuze tussen een Giuliani en een Clinton wél belangrijk. Maar verder hebben die twee echt wel vrij identieke standpunten... :?

Toont volgens mij nog eens aan hoe kleurloos en saai een tweepartijensysteem wel is.;-)

Savatage
5 november 2007, 17:27
Giuliani.

garfield
5 november 2007, 18:56
Rudy Giuliani

Akufen
5 november 2007, 21:03
Giuliani.
Rudy Giuliani

Kan je nu eens precies uitleggen waarom we voor een maniak als hem zouden stemmen?

Los van het feit dat hij 100'en dode brandweerlieden op z'n naam heeft en er later nog over loog ook om met de eer te gaan lopen.
Mensen bleven achter in de toren omdat hij ze weigerde nieuwe radio's te geven, beide signalen om te evacueren werden dus niet gehoord door de brandweer, terwijl de politie rustig kon ontruimen en niemand verloor.
En wat doet de Rudy, hij "eert" ze door te zeggen dat ze tegen de orders in toch in de torens bleven.

Nu vraag ik mij af of jullie van deze praktijken op de hoogte zijn, of er gewoon niet om geven? Of al z'n andere kwaliteiten zoveel belangrijker vinden.

Indien het laatste kan je mij dan eens uitleggen dewelke dat juist zijn?

Waarvoor dank.

Dr. Strangelove
6 november 2007, 13:19
Mischien dat als Obama wint, ik mezelf in deze hypothetische situatie, nog zou kunnen er toe brengen om voor de Democraten te stemmen. Maar stemmen op Hillary Clinton? Nee, dat zie ik mezelf niet doen.

Verschrikkelijk, dat twee-partijenlandschap, Scylla en Charibdis.

Hashiwokakero
30 december 2007, 13:33
Vijf dagen...:-D