View Full Version : Amerikaanse regering gevaarlijker dan Iran?
Gun
6 november 2007, 13:36
Ruim 45 pct van de Duitsers ziet de Verenigde Staten als een "grotere bedreiging voor de wereldvrede" dan Iran. Dat blijkt uit een onderzoek van het Forsa-instituut bij 1.001 Duitsers, aldus Der Spiegel online.In totaal acht 54 pct van de ondervraagde Duitsers het redelijk tot zeer waarschijnlijk dat de Verenigde Staten Iran eerlang zullen aanvallen. De politieke beleidsmakers in de westerse landen lieten eerder al weten extreem bezorgd te zijn om het Iraanse nucleaire programma. De angst van hun onderdanen komt duidelijk uit een andere windrichting. (kva)
Eddy B
6 november 2007, 14:16
Ik koos voor de USA, maar het is natuurlijk nogal kaal zo. De grootste verdediger van de wereldvrede is eveneens de USA. Zonder de militaire kracht vn de USA zou de wereld er nu zeker niet beter uitzien.
Brandaan
6 november 2007, 14:24
De VS, het is simpelweg veel waarschijnlijker dat de VS binnenkort weer een oorlog start dan dat Iran dit doet.
Gun
6 november 2007, 14:52
Ik koos voor de USA, maar het is natuurlijk nogal kaal zo. De grootste verdediger van de wereldvrede is eveneens de USA. Zonder de militaire kracht vn de USA zou de wereld er nu zeker niet beter uitzien.Volledig fout, maar dat leer je nog wel in de toekomst.
Ik pas een aantal woorden uit jouw post aan ...
De kleinste verdediger van de wereldvrede is de USA. Zonder de militaire kracht van de USA zou de elite minder geld uit de burgers hun portemonnee zuigen
Chipie
6 november 2007, 15:22
Ja, laat ons samen met andere vooruitstrevende landen, waaronder Iran, ten strijde trekken tegen de VS... :roll:
Het zal wsl ook aan Iran te danken zijn dat we, ondanks ons kopinhetzandstekerij reeds meer dan 60 jaar in vrede leven... :-D
Of hebben we die vrede aan de Duitsers te danken? :lol:
exodus
6 november 2007, 15:24
Ja, laat ons samen met andere vooruitstrevende landen, waaronder Iran, ten strijde trekken tegen de VS... :roll:
Het zal wsl ook aan Iran te danken zijn dat we, ondanks ons kopinhetzandstekerij reeds meer dan 60 jaar in vrede leven... :-D
Of hebben we die vrede aan de Duitsers te danken? :lol:
Die vrede is relatief, en is er omdat ze hun doel na WOII kunnen bewerkstelligen hebben, namelijke de oprichting van de U.N.
illwill
6 november 2007, 16:20
De amerikanen zijn gevaarlijker voor wie?
Wij hebben niets van de amerikanen te vrezen, iran natuurlijk wel maar dat komt door hun gedrag ten opzichte van de internationale gemeenschap.
Babylonia
6 november 2007, 16:20
Wie heeft de oorlogsindustrie van Hitler gefinancierd?
een Vs journalist zocht het uit...
http://video.google.nl/videosearch?q=bush+nazi
Babylonia
6 november 2007, 16:21
Welk gedrag stelt Iran ten toon ten aanzien van de internationale gemeenschap.
Daimanta
6 november 2007, 16:42
Welk gedrag stelt Iran ten toon ten aanzien van de internationale gemeenschap.
Welke landen is Iran in de laatste 30 jaar binnengevallen.
toccata
6 november 2007, 16:57
Beide zijn gevaarlijk, de VS wegens hun imperialisme Iran wegens fundamentalisme (eventueel in combinatie met kernwapens)
Hashiwokakero
6 november 2007, 16:58
De VS, het is simpelweg veel waarschijnlijker dat de VS binnenkort weer een oorlog start dan dat Iran dit doet.Amaai, jij kent de regio daar zeker niet, Iran heeft (nog) niet de capaciteiten om een grote oorlog te voeren maar vanaf ze die hebben is het vuur!:roll:
Akufen
6 november 2007, 17:06
Hoeveel internationale doden heeft Iran op z'n geweten de afgelopen 50 jaar? In vergelijking met de VS?
Hoeveel dictators heeft Iran geinstalleerd, in vergelijking met de VS?
Hoeveel ton coke & opium heeft Iran op de markt gebracht, in vergelijking met de VS?
Hoeveel terroristische organisaties werden er gesteund door Iran, in vergelijking met de VS?
En hoeveel landen zijn er de strot dichtgeknepen door de 'economische hitmen' van de VS in vergelijking met Iran?
Hoeveel landen houd Iran in z'n greep 'by proxy', in vergelijking met de VS?
Hoeveel landen zijn er een wedloop begonnen naar nucleaire wapens de afgelopen 10 jaar dankzij Iran? In vergelijking met de VS?
Hoeveel landen hebben hun wapens gekregen van de VS in vergelijking met Iran?
Hoeveel keer heeft Iran z'n veto kunnen gebruiken in de UN ten opzichte van de VS om zo andere mensen ne kloot af te draaien? Och ja, ze hebben geen veto zeker?
Wie heeft er eigenlijk de macht om internationaal z'n stempel weg te zetten?
Iran KAN zelfs de wereldvrede niet beïnvloeden al zou het dat willen.
Amaai, jij kent de regio daar zeker niet, Iran heeft (nog) niet de capaciteiten om een grote oorlog te voeren maar vanaf ze die hebben is het vuur!:roll:
Wie zegt dat? De TV?
Of was dat sarcasme? :)
Herr Oberst
6 november 2007, 17:08
"De wereldvrede", wat is dat? Mijns inziens bestaat dat niet.
illwill
6 november 2007, 17:25
Welke landen is Iran in de laatste 30 jaar binnengevallen.
Welk land was Duitsland al binnengevallen voor WOI?
Het gaat er niet om dat ze iemand kunnen binnenvallen, zonder hun drang naar ranium en kernwapens zou er nu geen dreiging zijn voor een eventuele nieuwe oorlog.
Als ik bv leider was van Iran zou ik stoppen met de verijking van uranium en al de voorstellen aanvaarden, waarom zelf uranium verijken indien je het krijgt van andere landen en er nog voor vergoed word ook? Als het toch enkel voor energie dient zoals ze beweren?
Geef mij 1 reden waarom het in iran voordeel is en voor de internationale gemeenschap om toch te blijven tegenwerken om zelf uranium te verrijken?
Daimanta
6 november 2007, 17:43
Het gaat er niet om dat ze iemand kunnen binnenvallen, zonder hun drang naar ranium en kernwapens zou er nu geen dreiging zijn voor een eventuele nieuwe oorlog.
Als ik bv leider was van Iran zou ik stoppen met de verijking van uranium en al de voorstellen aanvaarden, waarom zelf uranium verijken indien je het krijgt van andere landen en er nog voor vergoed word ook? Als het toch enkel voor energie dient zoals ze beweren?
Geef mij 1 reden waarom het in iran voordeel is en voor de internationale gemeenschap om toch te blijven tegenwerken om zelf uranium te verrijken?
Natuurlijk willen ze kernwapens maken, dat snapt elke idioot. Echter, het is flauw om naar Iran te wijzen als potentiële kernmacht als de VS genoeg kernwapens heeft om de wereld 3 keer op te blazen. En Irak had helemaal geen wapens en kijk wat er mee gebeurd is.
Gun
6 november 2007, 17:56
Geef mij 1 reden waarom het in iran voordeel is en voor de internationale gemeenschap om toch te blijven tegenwerken om zelf uranium te verrijken?Waarom is de VS Israël niet binnengevallen wanneer deze tegen alle internationale akkoorden in en onder druk van VN resoluties zichzelf toch heeft ontwikkeld tot een enorme kernmacht?
Akufen
6 november 2007, 18:01
Bleek nu vandeweek ook niet dat er een Amerikaanse nucleaire centrale was die informatie doorspeeldde aan Iran?
Chipie
6 november 2007, 18:15
Ik ga niet beweren dat de poster een vijs los staan heeft, maar... :lol:
Metternich
6 november 2007, 18:46
Welk land was Duitsland al binnengevallen voor WOI?Duitsland bestond nog geen honderd jaar ten tijde van WOI...
Ik heb trouwens VS gestemd bij deze vraagstelling.
Max van Dietschland
6 november 2007, 18:52
Waarom zou Iran geen kernwapens mogen hebben, als twee grote kernmachten Israël en de VS je bedreigen. Vergeet niet als Iran zijn kernprogramma zou opgeven en toch blijven een onafhankelijke, lees niet zionistische koers blijft varen, dan zullen de JewSA imperialisten wel binnen 10 jaar een leugen vinden om het land binnen te vallen.
Neem nu Irak en Saddam Hoessein. Irak had bijna geen wapens, was totaal ongevaarlijk en uiteraard vallen ze binnen om weer een pro zionistisch schoothondje bij te krijgen.
Voor mij mag Iran kernwapens ontwikkelen.
Babylonia
6 november 2007, 19:16
Iran heeft zich gehouden aan de afspraken met de VN
ivm met het NPT (non proliferate traite)
Dat heeft zelfs de voorzitter van de commisie herhaaldelijk gezegd.
De VS niet.
Israel niet.
Sibel Edmonds weet er meer van en zal binnenkort uit de biecht klappen.
Babylonia
6 november 2007, 19:27
Herinner u dat de VS de eerste democratisch verkozen president
Mossadegue heeft afgezet in 1953. Zij zijn daar fier op. De eerste geslaagde coup in de ogen van de CIA. Mossadeque een aristocraat, heel erg geliefd door de mensen, wilde de olie putten nationaliseren. Dat betekent de Engelse en Amerikanen hun boorput rechten afnemen. Hij is daarvoor in den haag voor het gerecht geroepen. Hij ging en won de zaak voor het volk van Iran.
De geschiedenis van Iran is doorweven met VS interventies.
Vanwaar kwam ineens Khomeiny? Die had een kasteel in Frankrijk en een heel imperium in Engeland; Eng en de VS zijn twee handen op een buik.
De britten hebben half de wereld gekolonialiseerd voor er 'vrije' handels afspraken (lees eenrichtings-) waren.
Pikant detail;
Iran zit niet mee in het systeem van 'nationale' banken.
Het instrument bij uitstek waarmee de zionistische banken lobby haar wetten dikteert in elk land dat daarin zit.
Zogenaamd om te 'stabiliseren' Houd u ogen open voor wat er in de VS gaat gebeuren... Zij trekken aan de touwtjes want zij hebben het alleenrecht om geld te kreeren.
Akufen
6 november 2007, 19:52
Ik ga niet beweren dat de poster een vijs los staan heeft, maar... :lol:
Over welke poster heb je het?
Bovenbuur
6 november 2007, 20:30
De VS zijn een grotere bedreiging voor de wereldvrede als in "Amerika valt eerder nog een land aan dan dat Iran ergens mee begint". Iran en haar regering zijn waarschijnlijk gestoorder, maar een stuk minder sterk en machtig om er ook iets mee te doen.
Andro
6 november 2007, 21:26
It all depends wich president and goverment is actualy power.
Lincoln
6 november 2007, 21:41
Ik mis de optie "allebei";
Iran is maar een omgang fase naar de absoluut wereld regering, enkel is iran hier maar een vijand van korte duur,. Waar men niet naar kijkt is de politiek achter de regering van bush, het kan in iedere tijd een ommezwaai maken van 360°graden naar een overheersende wereld dictatuur !
Maw, iran & us, één munt met twee gezichten !
Babylonia
7 november 2007, 00:37
Ja Iran heeft ook al veel holocausten op zijn geweten;De indianen,de indiginous people all over the world, de armeniers,de vietnamezen, de japanners Heel haar geschiedenis bestaat uit oorlogen met de hele wereld.
Overal heeft ze (700) militaire basissen. In elk land dat ze zijn binnen gevallen gaan ze nooit meer weg.
Ze hebben heel het geldsyteem in handen van de wereld en veto recht id de UN.
En wie financierde de wapens die uiteindeljik duistland plat legde????
En met welke wapens bombardeerde men engeland naar het stenen tijdperk?
Als je de lijnen van het geld volgt kom je de laatste honderd jaar bij de zelfden uit; aan twee kanten van de oorlogen.
Op dit moment zijn er veel wapens door de VS aan de arabische landen verkocht; de groooote gevaarlijke islamitische terroristen haarden;
Waarom zijn ze (bush clan) zo goed bevriend met de extremistische koeweitianen?
Het is zo n poppekast die ze voor ons in scene zetten.
Er klopt geen reet van.
Weet je wat Iran is? Een slachtoffer van de elite die deze wereld wil domineren. Het zijn heel lieve mensen ik heb veel iraanse vrienden.
Die extremisten die daar nu aan de macht zijn zouden er nooit gezeten hebben als Mossadeque niet was afgezet door de VS.
DE bush clan is gek op diktatoriale regimes!
Overal waar ze kunnen installeren ze die.
bah wat een bedrog
Chipie
7 november 2007, 08:31
Ja Iran heeft ook al veel holocausten op zijn geweten;De indianen,de indiginous people all over the world, de armeniers,de vietnamezen, de japanners Heel haar geschiedenis bestaat uit oorlogen met de hele wereld.
Overal heeft ze (700) militaire basissen. In elk land dat ze zijn binnen gevallen gaan ze nooit meer weg.
Als je de lijnen van het geld volgt kom je de laatste honderd jaar bij de zelfden uit; aan twee kanten van de oorlogen.
Op dit moment zijn er veel wapens door de VS aan de arabische landen verkocht; de groooote gevaarlijke islamitische terroristen haarden;
Er klopt geen reet van.
Weet je wat Iran is? Een slachtoffer van de elite die deze wereld wil domineren. Het zijn heel lieve mensen ik heb veel iraanse vrienden.
Die extremisten die daar nu aan de macht zijn zouden er nooit gezeten hebben als Mossadeque niet was afgezet door de VS.
bah wat een bedrogZou hier geen geweldige objectieve haatfundamentalist(e) bezig zijn? :-D
Babylonia
7 november 2007, 11:46
Haten is een woord dat ik niet gebruik.
Ik ben bang van de oligarchie, het militair industrieel complex,, banken en mensen die geld in vernietigingswapens steken en atoombommen en die dan oorlogen provoceren om hun producten verkocht te krijgen.
Die perverse corrupte boevenbend die van deze wereld een bijna onleefbare plaats maken. Die elite die over de naties heen samenwerken in het vernietigen van hele bevolkingen. Bah !!
En ik zou die graag met jou samen ontkrachten.
Samen met het amerikaanse volk
Samen met het Joodse Volk
Samen met het Iraanse en afghaanse volk
Samen met het Iraakse volk.
Want iedereen is kwetsbaar en veiligheid is een recht.
Ik wil dat ze in de wapenfabrieken stoppen met tanks te maken die ze tegen mij en jou kunnen gebruiken.
Ik wil dat die fabrieken windmolens gaan bouwen en autos op zonnecellen;
en jij?
illwill
7 november 2007, 12:40
Natuurlijk willen ze kernwapens maken, dat snapt elke idioot. Echter, het is flauw om naar Iran te wijzen als potentiële kernmacht als de VS genoeg kernwapens heeft om de wereld 3 keer op te blazen. En Irak had helemaal geen wapens en kijk wat er mee gebeurd is.
Als het aan mij ligt heeft geen enkel land kernwapens, ook amerika niet. Probleem is dat je de huidige kernmachten enkel nog kan laten afbouwen. Dit afbouwen zal niet gebeuren indien landen als Iran kernwapens gaat aanschaffen.
Dus oftewel ben je nu tegen kernwapens en zeg je dat er geen meer mogen bijkomen en de rest moet afgebouwd worden oftewel ben je ervoor en dan zeg je dat elk land, ook amerika, kernwapens mag hebben zoveel ze er willen.
Als jij nu de leiding had over iran, zou jij perce gaan dwarsliggen en kernwapens proberen aan te schaffen om het feit dat andere landen er ook hebben waardoor er een mogelijkheid is op oorlog met alle gevolgen vandien of zij jij als leider proberen het beste te doen voor je bevolking en economie door de wens naar raketten te laten vallen en meewerken met de internationale gemeenschap waardoor de oorlogsdreiging verdwijnt?
illwill
7 november 2007, 12:43
Waarom zou Iran geen kernwapens mogen hebben, als twee grote kernmachten Israël en de VS je bedreigen. Vergeet niet als Iran zijn kernprogramma zou opgeven en toch blijven een onafhankelijke, lees niet zionistische koers blijft varen, dan zullen de JewSA imperialisten wel binnen 10 jaar een leugen vinden om het land binnen te vallen.
Neem nu Irak en Saddam Hoessein. Irak had bijna geen wapens, was totaal ongevaarlijk en uiteraard vallen ze binnen om weer een pro zionistisch schoothondje bij te krijgen.
Tuurlijk mogen ze dat, en door deze en dus jou gedachtengang is er een oorlogsdreiging. Ok, ik zou willen dat ze morgen op tv laten zien dat ze er enkele hebben, eens kijken hoe positief dat is voor heel de wereld.
Als je een oorlogsdrang hebt deel je idd jou mening, als je tegen oorlog en vernieling bent zou je de mening hebben dat NIEMAND kernwapens lmag hebben en dat we daar naartoe moeten werken, door nieuwe landen als iran kernwapens te laten verkrijgen zul je nooit van kernwapens af geraken.
Jij kiest daarvoor...ok, ik niet. Ik wil een betere wereld.
Lincoln
7 november 2007, 17:00
Er klopt geen reet van.
bah wat een bedrogOw sorry, ik heb gewoon mij zich gebaseerd (geinspireerd) op de star-wars saga episode, je weet wel palpatine die zowel invloed had over de separatisten als de federalisten om zo de hele galaxy te kunnen beheersen (toekomst plannen), wat natuurlijk de weg gemakkelijk maakte voor de toekomstige darth vader !!!
Zaai tweedracht, en de rest zal gemakkelijk opgeruimd worden !
:-P
Babylonia
7 november 2007, 17:45
weg met alle kernwapens ja dat is een goed idee
Maar daar gaat het niet over
Dat zou pas vrede en democratie heten!!!
trap er niet in!
www.motherearth.org
Chipie
7 november 2007, 20:33
Haten is een woord dat ik niet gebruik.
Ik ben bang van de oligarchie, het militair industrieel complex,, banken en mensen die geld in vernietigingswapens steken en atoombommen en die dan oorlogen provoceren om hun producten verkocht te krijgen.
Die perverse corrupte boevenbend die van deze wereld een bijna onleefbare plaats maken. Die elite die over de naties heen samenwerken in het vernietigen van hele bevolkingen. Bah !!
En ik zou die graag met jou samen ontkrachten.
Samen met het amerikaanse volk
Samen met het Joodse Volk
Samen met het Iraanse en afghaanse volk
Samen met het Iraakse volk.
Want iedereen is kwetsbaar en veiligheid is een recht.
Ik wil dat ze in de wapenfabrieken stoppen met tanks te maken die ze tegen mij en jou kunnen gebruiken.
Ik wil dat die fabrieken windmolens gaan bouwen en autos op zonnecellen;
en jij?Ik wil blijven geloven in sinterklaas en de klokken van rome...;-)
Gun
7 november 2007, 20:39
It all depends wich president and goverment is actualy power.That doesn't matter at all:?
backfire
7 november 2007, 20:41
En dan zou je niets liever willen dat die Iraanse kernwapens op dat verschrikkelijke Israel worden gericht, niet?
Akufen
8 november 2007, 15:13
En dan zou je niets liever willen dat die Iraanse kernwapens op dat verschrikkelijke Israel worden gericht, niet?
Mag ik uit dat sarcasme afleiden dat Israël niets te verwijten valt?
KrisKras
8 november 2007, 15:24
Ik wil blijven geloven in sinterklaas en de klokken van rome...;-)
Lijkt me ook een geschikter onderwerp voor jou waarin je misschien met meer dan een (slecht gevonden) one-liner uit de hoek kunt komen.
Bekijk anders dit sprookje (http://video.google.com/videoplay?docid=7094545816220336237&q=the+iron+triangle&total=102&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0) eens over het militair industriëel complex. T'is Nederlands ondertiteld, moest Engels te moeilijk zijn voor jou.
Pavolini
8 november 2007, 20:17
Zondermeer de VS! Het is een imperialistische hegemon die in haar afkalvende fase zit en bijgevolg zich zeer agressief en schadelijk opstelt tegenover de rest van de wereld.
Het is wraakroepend dat Europa niet eist dat alle US-bases op haar grondgebied gesloten worden en alle Amerikaanse militairen uitgewezen, alsook de ontbinding van de NAVO die geen enkel nut meer heeft voor Europa, integendeel.
Pavolini
8 november 2007, 20:18
Er kunnen de wereld ergere zaken overkomen dan een kernwapen dat ontploft in Tel Aviv.
Ambiorix
8 november 2007, 21:15
Ruim 45 pct van de Duitsers ziet de Verenigde Staten als een "grotere bedreiging voor de wereldvrede" dan Iran. Dat blijkt uit een onderzoek van het Forsa-instituut bij 1.001 Duitsers, aldus Der Spiegel online.In totaal acht 54 pct van de ondervraagde Duitsers het redelijk tot zeer waarschijnlijk dat de Verenigde Staten Iran eerlang zullen aanvallen. De politieke beleidsmakers in de westerse landen lieten eerder al weten extreem bezorgd te zijn om het Iraanse nucleaire programma. De angst van hun onderdanen komt duidelijk uit een andere windrichting. (kva)
De Amerikanen zijn ongetwijfeld een grotere dreiging!
Ambiorix
8 november 2007, 21:15
Er kunnen de wereld ergere zaken overkomen dan een kernwapen dat ontploft in Tel Aviv.
hehe
Metternich
8 november 2007, 21:36
Er kunnen de wereld ergere zaken overkomen dan een kernwapen dat ontploft in Tel Aviv.Ik ben geen fan van de fallout die dan over Europa zal trekken ;)
Babylonia
8 november 2007, 23:40
Als je een beetje uit je luie zetel wil komen zijn er morgen overal acties aan de stations tegen wapentransporten door belgie
organisator is vrede en bomspotting
http://www.indymedia.be/nl/node/24767
koewachtenaar
9 november 2007, 01:56
Ik koos voor de USA, maar het is natuurlijk nogal kaal zo. De grootste verdediger van de wereldvrede is eveneens de USA. Zonder de militaire kracht vn de USA zou de wereld er nu zeker niet beter uitzien.
Dus oorlog voor vrede?
Gun
9 november 2007, 02:01
Zondermeer de VS! Het is een imperialistische hegemon die in haar afkalvende fase zit en bijgevolg zich zeer agressief en schadelijk opstelt tegenover de rest van de wereld.
Het is wraakroepend dat Europa niet eist dat alle US-bases op haar grondgebied gesloten worden en alle Amerikaanse militairen uitgewezen, alsook de ontbinding van de NAVO die geen enkel nut meer heeft voor Europa, integendeel.
Vraag uzelf eens af waarom dit niet gebeurt;-)
Gun
9 november 2007, 02:05
Hele leuke evaluatie
Pakweg anderhalf jaar gelden heb ik dezelfde draad opgestart met dezelfde tekst en dezelfde poll Amerikaanse regering gevaarlijker dan Iran (http://forum.politics.be/showthread.php?t=49648)
Resultaat van die poll ...
45 stemmen
VS 23 (51.11%)
Irak 22 (48.89%)
born2bewild
9 november 2007, 05:50
asjemenou Gun, das wel verschieten zeg.
ps gun: Iran en Irak is niet hetzelfde. Voor veel mensen is het inderdaad 1 pot nat en uiteindelijk is 't inderdaad maar 1 letter verschil. Maar voor m'n eigen veiligheid zou ik toch graag weten in welk van de 2 ik nu precies mijn vakantie moet plannen.
illwill
9 november 2007, 12:31
De Amerikanen zijn ongetwijfeld een grotere dreiging!
De leiding van Iran is ongetwijfelt een grotere dreiging!
Brandaan
9 november 2007, 12:46
De leiding van Iran is ongetwijfelt een grotere dreiging!
Voor hun eigen burgers misschien ja, niet voor de "wereldvrede".
Chipie
9 november 2007, 13:19
Voorlopig wsl niet... ;-)
Chipie
9 november 2007, 13:21
Lijkt me ook een geschikter onderwerp voor jou waarin je misschien met meer dan een (slecht gevonden) one-liner uit de hoek kunt komen.
Bekijk anders dit sprookje (http://video.google.com/videoplay?docid=7094545816220336237&q=the+iron+triangle&total=102&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0) eens over het militair industriëel complex. T'is Nederlands ondertiteld, moest Engels te moeilijk zijn voor jou.:-D
' T'is Nederlands ondertiteld'
Zou dat Nederlands zijn?
Gun
9 november 2007, 17:18
asjemenou Gun, das wel verschieten zeg.
ps gun: Iran en Irak is niet hetzelfde. Voor veel mensen is het inderdaad 1 pot nat en uiteindelijk is 't inderdaad maar 1 letter verschil. Maar voor m'n eigen veiligheid zou ik toch graag weten in welk van de 2 ik nu precies mijn vakantie moet plannen.Schrijffoutje, mijn excuses
filosoof
9 november 2007, 17:33
Wat een voorbeeld van menslievendheid toch, die Pavolini...
Andro
9 november 2007, 17:37
That doesn't matter at all:?
No ? A dark force mayby ? ;-)
filosoof
9 november 2007, 17:45
Dus oorlog voor vrede?http://www.fikirbaz.com/arsiv/img/bombforpeace_large-thumb.jpg
Gun
9 november 2007, 17:49
http://www.fikirbaz.com/arsiv/img/bombforpeace_large-thumb.jpg:thumbsup:
C2C
9 november 2007, 22:08
De vraag is unfair.
Wanneer de VS een paar miljoen mensen vermoorden is dat in naam van de vrede. Herinner u, in de VS geldt het spreekwoord: war is peace, death is life.
Het begrip hegemonie veronderstelt dat ge nooit het geweld van de machtige moogt vergelijken met dat van de zwakke. Alleen Iraanse bommen zijn gevaarlijk, Amerikaanse bommen zijn dat niet, ook al doden ze veel meer mensen.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Chipie
10 november 2007, 08:55
Stzlin zal wsl ook wel een man van de vrede geweest zijn...
Net zoals alle communistische scheten latende leiders...;-)
illwill
10 november 2007, 12:28
Nee niet enkel voor hun eigen burgers, de spanningen daar nu, door wie komt dat? Als hij zijn drang naar kernwapens zou laten zou de spanning er nu niet zijn.
illwill
10 november 2007, 12:32
De vraag is unfair.
Wanneer de VS een paar miljoen mensen vermoorden is dat in naam van de vrede. Herinner u, in de VS geldt het spreekwoord: war is peace, death is life.
Het begrip hegemonie veronderstelt dat ge nooit het geweld van de machtige moogt vergelijken met dat van de zwakke. Alleen Iraanse bommen zijn gevaarlijk, Amerikaanse bommen zijn dat niet, ook al doden ze veel meer mensen.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Jij wil het liever omgekeerd é, amerika is de duivel want zij hebben kernwapens, maar iran mag kernwapens hebben omdat de duivel er ook heeft. Maakt het voor jou niet 2 duivels, ahnee, want iran is amerika niet.
Akufen
10 november 2007, 18:10
Nee niet enkel voor hun eigen burgers, de spanningen daar nu, door wie komt dat? Als hij zijn drang naar kernwapens zou laten zou de spanning er nu niet zijn.
Dus jij denkt nog steeds dat dit echt over nucleaire wapens gaat?
Ja hallo..
C2C
10 november 2007, 19:58
Jij wil het liever omgekeerd é, amerika is de duivel want zij hebben kernwapens, maar iran mag kernwapens hebben omdat de duivel er ook heeft. Maakt het voor jou niet 2 duivels, ahnee, want iran is amerika niet.
Hebt ge al eens een kaart van de regio bekeken?
Dan ziet ge dat Iran wordt omsingeld door Amerikanen in het Oosten, het Westen, het Noorden en het Zuiden.
Omringd worden door troepen van een staat die getoond heeft ze te gebruiken om miljoenen onschuldige burgers te vermoorden, en die al één miljoen Iraniërs heeft vermoord in het verleden - dat is reden genoeg om een verdediging op te bouwen.
Iran heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Een Iraanse bom zou de regio inderdaad stabiliseren en eindelijk een vredesproces toelaten in Palestina.
-Waar waart ge toen uwen offshore dictator in Pakistan een kernbom maakte? Toen hebben we u niet gehoord.
-Waar waart ge toen India, buurland van de dictator met de bom, een kernbom maakte? Toen hebben we u niet gehoord.
-Waar waart ge toen ge Israel van kernbommen hebt voorzien? Toen hebben we u niet gehoord.
Vanwaar dus uw zeer selectieve verontwaardiging?
Raven
10 november 2007, 20:09
Natuurlijk, Duitsland is ondertussen zodanig beimmigreerd dat er geen autochtone duitsers meer rondlopen :lol:
Gun
11 november 2007, 11:50
Nee niet enkel voor hun eigen burgers, de spanningen daar nu, door wie komt dat? Als hij zijn drang naar kernwapens zou laten zou de spanning er nu niet zijn.Geloof wat je wil geloven Illwill, kijk eens wat verder dan je neus lang is AUB
illwill
11 november 2007, 12:01
Dus jij denkt nog steeds dat dit echt over nucleaire wapens gaat?
Ja hallo..
Anders zou hij niet zo doordrammen om uranium te verrijken.
illwill
11 november 2007, 12:04
Hebt ge al eens een kaart van de regio bekeken?
Dan ziet ge dat Iran wordt omsingeld door Amerikanen in het Oosten, het Westen, het Noorden en het Zuiden.
Omringd worden door troepen van een staat die getoond heeft ze te gebruiken om miljoenen onschuldige burgers te vermoorden, en die al één miljoen Iraniërs heeft vermoord in het verleden - dat is reden genoeg om een verdediging op te bouwen.
Iran heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Een Iraanse bom zou de regio inderdaad stabiliseren en eindelijk een vredesproces toelaten in Palestina.
-Waar waart ge toen uwen offshore dictator in Pakistan een kernbom maakte? Toen hebben we u niet gehoord.
-Waar waart ge toen India, buurland van de dictator met de bom, een kernbom maakte? Toen hebben we u niet gehoord.
-Waar waart ge toen ge Israel van kernbommen hebt voorzien? Toen hebben we u niet gehoord.
Vanwaar dus uw zeer selectieve verontwaardiging?
Dat jij mij niet gehoort hebt wil niet zeggen dat ik een andere mening had over het bezitten en maken van kernbommen. Ik ben degene die wil dat alle bommen de wereld uit moeten, jij bent degene die klaagt over amerika en hun bezit van kernwapens maar nu plots gaat aandringen dat iran er ook mag hebben omdat amerika er heeft. Waar was je om te zeggen dat amerika er mag hebben indien Engeland, Frankrijk, Israel,... er ook hebben? Dat doe je toch ook niet. Oftewel ben je voor kernwapens oftewel ben je er tegen. Jij bent blijkbaar voor want je denkt dat kernwapens een regio kan stabiliseren.
illwill
11 november 2007, 12:05
Geloof wat je wil geloven Illwill, kijk eens wat verder dan je neus lang is AUB
Geloof wat je wil geloven Gun, kijk eens wat verder dan je neus lang is AUB
illwill
11 november 2007, 12:07
Geef iemand als Aghmedinidjad de macht van amerika en de wereld zou er morgen heel wat instabieler zijn vrees ik.
Gun
11 november 2007, 12:10
Geef iemand als Aghmedinidjad de macht van amerika en de wereld zou er morgen heel wat instabieler zijn vrees ik.Juist:roll:
illwill
11 november 2007, 12:16
Juist:roll:
Juist :roll:
Gun
11 november 2007, 12:21
Geef iemand als Aghmedinidjad de macht van amerika en de wereld zou er morgen heel wat instabieler zijn vrees ik.Moest diegene die jij zo raar schrijft niet worden uitgedaagd door de VS had je zijn naam niet eens gekend, zo gevaarlijk is hij ...
De axis of evil weet je: Irak, Iran, Noord Korea, Libië, Sudan en Cuba
Weet je ook waarom net deze tot die axis behoren?
C2C
11 november 2007, 12:41
Dat jij mij niet gehoort hebt wil niet zeggen dat ik een andere mening had over het bezitten en maken van kernbommen. Ik ben degene die wil dat alle bommen de wereld uit moeten, jij bent degene die klaagt over amerika en hun bezit van kernwapens maar nu plots gaat aandringen dat iran er ook mag hebben omdat amerika er heeft. Waar was je om te zeggen dat amerika er mag hebben indien Engeland, Frankrijk, Israel,... er ook hebben? Dat doe je toch ook niet. Oftewel ben je voor kernwapens oftewel ben je er tegen. Jij bent blijkbaar voor want je denkt dat kernwapens een regio kan stabiliseren.
Oftewel ben je voor kernwapens oftewel ben je er tegen.Ik ben vooral tegen simplismen.
Er zijn nu eenmaal kernwapens in de wereld. Daar moet ge toch van vertrekken, nietwaar?
Het is te gemakkelijk te zeggen dat ge tegen kernwapens zijt, om dan de realiteit niet onder ogen te zien.
Uiteraard zouden er beter geen kernwapens zijn, maar aangezien ze er toch zijn, is de logica voor vele staten gewoon een klassieke MAD logica.
Die MAD logica heeft trouwens voor de meest veilige en stabiele periode in de wereldgeschiedenis gezorgd, namelijk die van de Koude Oorlog.
-Ik zeg: een Iraanse bom zou voor een regionale MAD logica zorgen, en de stabiliteit in het Midden Oosten versterken.
-Maar het internationale kapitalisme, het militair-industrieel complex en Israël willen geen stabiliteit. Die teren op instabiliteit.
-Want die instabiliteit betekent dat ze de zaak kunnen controleren.
-Vandaar dat het Westen, het kapitaal en Israel zo hysterisch en verwoed tegen een Iraanse bom zijn en er alles aan doen om de mensen wijs te maken dat zoiets verschrikkelijk voor de wereldvrede zou zijn.
-Een Iraanse bom zou betekenen dat het Midden-Oosten zijn soevereiniteit terugkrijgt. En dat is voor het kolonialistische, olie-imperialistische Westen onaanvaardbaar.
Dát is de kern van de zaak.
-Er kraaide geen haan om de Islamitische bom in Pakistan. Waarom niet? Omdat er in Pakistan geen 600 miljard vaten olie in de grond steken.
Cynicus
11 november 2007, 13:00
Iran is en blijft een groot gevaar voor het Westen. Het valt te betreuren dat de VS er in 2001 niet voor gekozen had het Iraanse regime omver te werpen, in plaats van het Iraakse. Het Irak van Saddam Hoessein had daarbij een bondgenoot kunnen zijn.
ZERO
11 november 2007, 13:04
Iran is en blijft een groot gevaar voor het Westen. Het valt te betreuren dat de VS er in 2001 niet voor gekozen had het Iraanse regime omver te werpen, in plaats van het Iraakse. Het Irak van Saddam Hoessein had daarbij een bondgenoot kunnen zijn.
Ik ben het voor één keer eens met Cynicus 8O
Sinistra
11 november 2007, 22:55
In Europa zit het vol met Islamcollabo,s. Ik nodig al die Duitsers uit even 2 weken onder het regime van Ahmadinejad te gaan leven. Ze zullen op hun blote kniëen huilend en smekend vragen om terug te keren naar Duitsland of de USA.
Sinistra
11 november 2007, 22:57
Moest diegene die jij zo raar schrijft niet worden uitgedaagd door de VS had je zijn naam niet eens gekend, zo gevaarlijk is hij ...
Omdat communisten en Islamisten reeds voor de koude oorlog een verbond hadden gesloten om de vrije wereld en de democratische samenlevingen te vernietigen en te vervangen door hun mensonwaardige totalitaire dictaturen.
Metternich
11 november 2007, 22:57
Omdat communisten en Islamisten reeds voor de koude oorlog een verbond hadden geslotenVooral de communistische-islamistische alliantie in Afghanistan was een groot succes.
Sinistra
11 november 2007, 23:09
Vooral de communistische-islamistische alliantie in Afghanistan was een groot succes.
Ik heb niet over de voormalige USSR die trouwens door de communisten ook als een revisionistische staat werd omschreven wel des te meer over de in West-Europa gevestigde communistische groepen. Remember Rote Armeer Fraktion en de Palestijnse terreurarm Commando "Martyr Halimeth". Zoek maar even op op google:
P.S trouwens nog een vraagje, waarom lijkt jullie vaandel zo sterk op die van de Duitse NPD als ik vragen mag? Of is dit ook toevallig???:roll:
Metternich
11 november 2007, 23:57
P.S trouwens nog een vraagje, waarom lijkt jullie vaandel zo sterk op die van de Duitse NPD als ik vragen mag? Of is dit ook toevallig???:roll:Studentenverenigingen hebben een traditie van drie kleuren te gebruiken voor hun clubkleuren. Het KVHV had de traditie om die te laten bestaan uit zwart/geel (Vlaamse leeuw) + de kleur van de stad (KVHV-Leuven is dus zwart/geel/blauw, -Gent is zwart/geel/wit). Toen in begin jaren '70 KVHV-Antwerpen werd gesticht, zou het dus zwart/geel/rood zijn geweest, wat nogal vervelend zou zijn. Daarom is er toen geopteerd voor het zwart van de Vlaamse leeuw en het wit en rood van Antwerpen.
Toen NSV! zich afscheurde uit KVHV-Antwerpen werden de kleuren overgenomen door de NSV!'ers, KVHV-Antwerpen was ondertussen toch al overgeschakeld op oranje-blanje-bleu. En integenstelling tot het KVHV, heeft de NSV! gekozen op een uniformiteit qua kleuren.
AdrianHealey
12 november 2007, 01:09
Toen in begin jaren '70 KVHV-Antwerpen werd gesticht, zou het dus zwart/geel/rood zijn geweest, wat nogal vervelend zou zijn. Daarom is er toen geopteerd voor het zwart van de Vlaamse leeuw en het wit en rood van Antwerpen.
:cheer:
('k had het al eens gehoord.)
Maar dat had echt zalig geweest. :')
illwill
12 november 2007, 07:43
Moest diegene die jij zo raar schrijft niet worden uitgedaagd door de VS had je zijn naam niet eens gekend, zo gevaarlijk is hij ...
Hij daagt de VS uit door perce uranium te willen.
illwill
12 november 2007, 07:55
Ik ben vooral tegen simplismen.
Er zijn nu eenmaal kernwapens in de wereld. Daar moet ge toch van vertrekken, nietwaar?
Het is te gemakkelijk te zeggen dat ge tegen kernwapens zijt, om dan de realiteit niet onder ogen te zien.
Uiteraard zouden er beter geen kernwapens zijn, maar aangezien ze er toch zijn, is de logica voor vele staten gewoon een klassieke MAD logica.
Die MAD logica heeft trouwens voor de meest veilige en stabiele periode in de wereldgeschiedenis gezorgd, namelijk die van de Koude Oorlog.
En ik ben tegen mensen die altijd tegen alles zijn wat amerika doet of heeft terwijl ze voor datzelfde voorstander zijn indien het om een ander land gaat.
Als je voor deze logica bent zul je het ook niet erg vinden indien men het verdrag om geen nieuwe kernwapens meer te maken schend?
Aangezien ze er toch zijn moet je er vanuit gaan dat je probeert ze te verwijderen.
Je zegt stabiel...sinds wanneer zijn er kernwapens en hoeveel wereld oorlogen zijn er sindsdien al geweest? Dat noem ik niet stabiel.
-Vandaar dat het Westen, het kapitaal en Israel zo hysterisch en verwoed tegen een Iraanse bom zijn en er alles aan doen om de mensen wijs te maken dat zoiets verschrikkelijk voor de wereldvrede zou zijn.
Het gaat om wat voor iemand macht krijgt over een kernwapen, niet meer en niet minder.
-Een Iraanse bom zou betekenen dat het Midden-Oosten zijn soevereiniteit terugkrijgt. En dat is voor het kolonialistische, olie-imperialistische Westen onaanvaardbaar.
Dát is de kern van de zaak.
Als ze zouden meewerken met de internationale gemeenschap krijgen ze hun soevereiniteit terug, deze manier brengt enkel oorlog, ok hoop van niet maar we zullen zien wat het geeft in de toekomst.
-Er kraaide geen haan om de Islamitische bom in Pakistan. Waarom niet? Omdat er in Pakistan geen 600 miljard vaten olie in de grond steken.
Islamitische bom? Wat is dat?
Nee, er kraaide wel iemand maar niet zo hard omdat er geen gek als Achmedinidjad aan de kop stond.
De olie is aan zijn einde bezig, het zwarte goud heeft niet meer lang te gaan en wat gaan alle olielanden doen wanneer ze niet zomaar meer geld krijgen voor wat ze uit de grond halen. Wat gaan landen als Iran doen om hun economie op hetzelfde peil te houden? Ze hebben niets anders.
Akufen
12 november 2007, 12:42
Anders zou hij niet zo doordrammen om uranium te verrijken.
De vraag was natuurlijk of het de Amerikanen om nucleaire wapens te doen was.
Jij denkt dus nog altijd dat de Amerikanen op dit moment voor de wereldvrede aan het zorgen zijn door 'schurkenstaten' in te tomen?
Hij daagt de VS uit door perce uranium te willen.
En waarom zou hij geen uranium mogen hebben?
Waarom steunt de VS Israel met z'n illegale nucleaire en chemische wapens?
Kan je mij Mordechai Venunu verklaren als dit stukje toneel écht over nucleaire wapens zou gaan?
Op welke manier vormt hij een dreiging voor het westen?
C2C
12 november 2007, 18:56
Nee, er kraaide wel iemand maar niet zo hard omdat er geen gek als Achmedinidjad aan de kop stond.
Sorry, maar Musharraf is veel gestoorder dan Ahmedinedjad.
-Musharraf is een onverkozen dictator die al twee staatsgrepen achter de rug heeft, Ahmedinejad is een democratisch verkozen socialist die zeer populair is onder de armen.
-Musharraf heeft duizenden mensen vermoord, Ahmedinejad nul.
-Musharraf is een bondgenoot van de meest moorddadige, gewelddadige natie op de planeet, namelijk de VS, die miljoenen mensen vermoordt; Ahmedinejad is daar geen bondgenoot van.
Kortom, ge moet een beetje weten wie ge gek noemt en wie niet. Ahmedinejad is een uitermate rationele man (een harde wetenschapper, burgerlijk ingenieur); de dictator van Pakistan is een geschifte gek en massamoordenaar die staatsgreep na staatsgreep pleegt.
Sinistra
12 november 2007, 22:56
-Musharraf is een onverkozen dictator die al twee staatsgrepen achter de rug heeft, Ahmedinejad is een democratisch verkozen socialist die zeer populair is onder de armen.
.
Ahmadinejad is een gestoorde geitenneuker die tijdens zijn geboorte behoorlijk wat zuurstoftekort heeft opgelopen en nu denkt dat hij de reïncarnatie is van Adolf Hitler himself.
.
http://www.waynebesen.com/uploaded_images/Iran2-715450.jpg
....:roll: ... het is dus duidelijk dat jij niet wil ophouden met liegen....
Dr. Strangelove
13 november 2007, 01:30
Sorry, maar Musharraf is veel gestoorder dan Ahmedinedjad.
-Musharraf is een bondgenoot van de meest moorddadige, gewelddadige natie op de planeet, namelijk de VS, die miljoenen mensen vermoordt; Ahmedinejad is daar geen bondgenoot van.
Kortom, ge moet een beetje weten wie ge gek noemt en wie niet. Ahmedinejad is een uitermate rationele man (een harde wetenschapper, burgerlijk ingenieur); de dictator van Pakistan is een geschifte gek en massamoordenaar die staatsgreep na staatsgreep pleegt.
O mensen vermoord? Het is maar hoe je het bekijkt: in Iran zijn vorig jaar 177 mensen terechtgesteld. In Pakistan 82 trouwens. Die twee landen staat daarmee op plaats 2 en 3 in de ranglijst van barbaarse regimes, na China, en voor Irak, Sudan en de VS.
Maar ik vind het bizar dat jij schrijft dat Ahmedinejad een 'socialist' is. Waar heeft hij dit etiket aan te danken? Ik denk dat de echte Iraanse socialisten, van het Iraanse National Front en van de Tudeh-partij hier wel anders over denken. En niet te vergeten, de Organization for the Iranian People's Fadaian (majority). Lidmaatschap van deze verbannen partijen is verboden, uiteraard.
"Individuals who are found to be affiliated with communist or socialist (http://en.wikipedia.org/wiki/Socialist) groups risk imprisonment and possible execution."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tudeh_Party
http://www.tudehpartyiran.org/english.htm
http://www.fadai.org/english.htm
Op de laatste website, van de OIPFM dus, heb ik de volgende tekst gevonden, een open brief aan Chavez. Interessant:
"Open Letter from The Political-Executive Board of The Organization of Iranian People’s Fedaian (MajorityTo Mr. Hugo Chavez, the President of Venezuela
Mr. Hugo Chavez,
]Your two-day visit to our country and meeting with the Iranian regime authorities, has urged us to write you this letter to express those issues which are in the minds of thousands of Iranians from democratic and left forces. We hope it willhelp you and other leftist leaders in Latin America to reassess your relations with the Islamic Republic. As far as we know, this is not your first trip to our country. Within the last two years, this is the fourth time you and Mr. Ahmadinejad have met. This is an indicator of warm and special relations between you and the Iranian authorities.
You and your country are not the only ones who have warm relations with the Islamic Republic. Other Latin American leftist leaders have also met with the Iranian regime leaders and have talked about their warm and brotherly relations with the Islamic Republic. A few weeks ago Mr. Daniel Ortega had a two-day visit to Tehran and Mr. Evo Morales, thePresident of Bolivia will visit Tehran within the next few weeks. There are no resemblances between the democratic and leftist states and the Islamic Republic. They have proclaimed bringing about just ideals as their strategic goals and have obtained their legitimacy from free elections. By violating voting rights and other basic rights of the people, the Islamic Republic is trying to strengthen the theocratic regime in Iran and export it to other countries. A normal relationship between the Islamic Republic and the Latin American countries is justifiable, but your relationship with the Islamic Republic leaders is beyond diplomatic and normalrelationship between two countries.
Mr. President,
Within the recent years, our country’s left forces were pleased to see emerge of left leadership in the Latin America and their consecutive victories in various elections. In Latin American countries, left has come to power by free elections, not by revolt or coup d’état. It has committed itself to democratic principles and political freedoms. This fact waspromising to the rise of democratic left in Latin America, a force that believes in a strong bond between democracy and social justice, acknowledges people’s votes, and accepts the outcomes.
At the same time, the emerge of left in Latin America, after changes in the former Soviet Union and East European countries during the 90’s, kept this hope alive that socialism and human ideals were coming to existence again, but this time, in a democratic form and committed to democratic principles and human rights.
We and other left forces expect you, as sentry of the democratic left, not to base your relationship with other countries on national interests and fight against the US government only. We expect you to pay especial attention to human rights and democratic freedoms. We expect you not to have brotherhood covenant with dictator regimes, especially the Islamic Republic who has intermingled religion and state and has established theocratic dictatorship. But you have not acted this way.
Mr. Hugo Chavez,
You have warm and close relationship with a regime which has ruled our country with brutality, imposed a despotic theocracy on our people, and has suppressed all opponent parties and organizations for nearly three decades. All opponent parties and organizations, including our organization which is fighting for democracy, social justice, and establishment of socialism, are banned. The Islamic Republic violates people’s rights with brutality and its reaction towards various social groups’ resistance, such as working class, is imprisonment and torture. Since its first day of existence, the Islamic Republic has executed tens of thousands of freedom-fighters for expressing their views. A large number of those who were executed belonged to the left camp and fought for the same ideals you have proclaimed as your ideals.
You have concluded brotherhood covenant with a regime that chronic poverty, widespread unemployment, and a profound gap between poverty and wealth are the results of its policies. Wealth of the country is at the possession of asmall portion of the people and the wealth-power mafia is dominating the society.
Apparently, you and other leftist leaders of the Latin America have based your close relations with the Islamic Republic not on its commitment to social justice and human ideals but its opposition to the US government. But the Islamic Republic hostility towards the US government is not rooted in a progressive position; on the contrary it is rooted in a reactionary position, hostility towards foreign states, and its expansionist policy in the region which have damaged our national interests during the last three decades. In order to delay its last days, the Islamic republic needs to have enemies which gives it excuse to relate its opponents to them and then suppress them.
Apparently, you and your friends in Latin America only hear Islamic Republic leaders’ hostile positions against the US government, and its brutality against our people is not your concern. Whereas all progressive forces and international institutions have condemned Islamic Republic’s violation of human rights, you and your friends have been silent in this regard.
Mr. President,
Your relations and other leftist leaders of Latin America, with the Islamic Republic are improving, whereas the ultra right wing, the most reactionary faction of the regime, who orchestrated the “chain murders” and slaughtered freedomfighters, has come to power and has exposed our national interests and country to tragedy by its persistency in pursuing nuclear program. After the ultra right wing seized the power the Islamic Republic became isolated in the region and in the world more than ever. But your relations and other leftist leaders of Latin America are helping it to continue its adventurous and anti-democratic policies.
Mr. Chavez,
We express our deep concern about your warm relations, and other leftist leaders of Latin America, with the Islamic Republic and your inattention to democracy, human rights and sacrificing them with excuse of fighting the US government. We believe your position in this regards is against democratic process in our country and harmful to the left ideals. We deeply believe that there is strong connection between democracy and socialism. We believe that just ideals will not come to existence without democracy.
Mr. Chavez,
Iranian left forces, inside and outside of Iran, are willing to familiarize you with the anti-democratic policies of the Islamic Republic within the last three decades. Our organization will be delighted to discuss with you or yourrepresentatives the various dimensions and injurious consequences of inattention to democracy and human rights, with regards to our country.
Respectfully,The Political-Executive Board of The Organization of Iranian People’s Fedaian (Majority)
July 2, 2007"
C2C
13 november 2007, 03:39
O mensen vermoord? Het is maar hoe je het bekijkt: in Iran zijn vorig jaar 177 mensen terechtgesteld. In Pakistan 82 trouwens. Die twee landen staat daarmee op plaats 2 en 3 in de ranglijst van barbaarse regimes, na China, en voor Irak, Sudan en de VS.
Musharraf heeft ongeveer 8000 mensen vermoord in de NoordWest Provincie. Zogenaamde "radicale islamieten". Hij doet dat omdat de grootste terrorist van de planeet - George Bush Cheney - hem daarvoor de opdracht geeft. En hij voert de moorden gewillig uit.
Musharraf is een massamoordenaar.
illwill
13 november 2007, 08:43
De vraag was natuurlijk of het de Amerikanen om nucleaire wapens te doen was.
Dat zullen we nooit echt weten natuurlijk, maar alle anti-vs `ers denken het natuurlijk altijd wel te weten.
Jij denkt dus nog altijd dat de Amerikanen op dit moment voor de wereldvrede aan het zorgen zijn door 'schurkenstaten' in te tomen?
Dat weet ik ook niet maar ik weet wel dat een kernwapen voor Iran geen positieve vooruitgang is. De meeste zaagden al toen amerika op enkele wapens onderhoud deden, geen nieuwe wapens maar onderhoud waardoor ze zich nog steeds hielden aan het verdrag, amerika heeft een deel arsenaal afgebouwd, ok, niet van de zwaarste maar ze hebben al afgebouwd, je moet ergens beginnen, en toch is men daar op tegen en doet men er negatief over, en nu dat een gek er ook 1 wil is het allemaal positief ed...komaan :roll:
En waarom zou hij geen uranium mogen hebben?
Waarom steunt de VS Israel met z'n illegale nucleaire en chemische wapens?
Natuurlijk moet dit ook stoppen. Denk je dat ik daar voorstander van ben? Maar je moet ergens beginnen en ik dacht dat iedereen een tegenstander was van een nieuwe wapenwedloop...blijkbaar zijn er niet veel meer over.
Denk je dat amerika zijn arsenaal verder gaat afbouwen indien landen als iran kernwapens gaan opslaan? Nee, we lossen de problemen enkel op indien ieder land meewerkt.
Kan je mij Mordechai Venunu verklaren als dit stukje toneel écht over nucleaire wapens zou gaan?
Wat?
Op welke manier vormt hij een dreiging voor het westen?
Met zijn wil voor wapens
Babylonia
14 november 2007, 14:50
Mijn Iraanse vrienden suggereren dat de Mollahs achter de misdaden zitten van het regime in Iran;
Herinner u hoe de vorige veel democratischere president aan de kant is gezet.
Zij denken dat achminejad tussen wal en schip zit, soms zijn eigen progressievere ideen volgt, soms moet doen wat de fascistische extremistische mollahs zeggen omdat ze de macht hebben...en hij anders niks meer kan;
Vergeet niet dat Amerika meer doodstrafffen uitvoert per jaar als Iran.
Das allebei even verwerpelijk.
Vergeet ook niet dat Saoudi arabie, het vriendje van Bush dit jaar weer het rekord onthoofden met een kapmes op zijn naam heeft staan in de wereld.
De koningen van de olie.
Je mag niet met de vinger wijzen als je zelf geen schone lei hebt.
Ondertussen is de benzine op de BON in Iran sinds 6 maanden.
illwill
15 november 2007, 11:57
Mijn Iraanse vrienden suggereren dat de Mollahs achter de misdaden zitten van het regime in Iran;
Zij denken dat achminejad tussen wal en schip zit, soms zijn eigen progressievere ideen volgt, soms moet doen wat de fascistische extremistische mollahs zeggen omdat ze de macht hebben...en hij anders niks meer kan;
Vergeet ook niet dat Saoudi arabie, het vriendje van Bush dit jaar weer het rekord onthoofden met een kapmes op zijn naam heeft staan in de wereld.
De koningen van de olie.
Dus je vind dat Bush moet ingrijpen in de wetten en gebruiken van andere landen? En in het geval jij dus aanhaalt de de onthoofdingen tegenhouden.
Saoudi Arabie is ook bevriend met Europa trouwens
filosoof
15 november 2007, 12:00
De koningen van de olie.
Dus je vind dat Bush moet ingrijpen in de wetten en gebruiken van andere landen? En in het geval jij dus aanhaalt de de onthoofdingen tegenhouden.
Saoudi Arabie is ook bevriend met Europa trouwens
Moet/mag Europa dan ook militair tussenkomen
-in de VS om de"Deathrows" af te schaffen,
-In de VS en Engeland om Echelon te ontmantelen?
-in Cuba, om Guantanamo Bay te sluiten?
illwill
15 november 2007, 12:04
Moet/mag Europa dan ook tussenkomen
-in de VS om de"Deathrows" af teschaffen,
-in Cuba, om Guantanamo Bay te sluiten?
Zeg het maar...wat vind jij? Ja of nee?
filosoof
15 november 2007, 12:07
Zeg het maar...wat vind jij? Ja of nee?Ik stuurde mijn leger al lang geleden naar huis..:lol:
illwill
15 november 2007, 12:13
Ik stuurde mijn leger al lang geleden naar huis..:lol:
Dan moet je ook niet klagen indien landen die de VS kent verkeerde zaken plegen.
krizis
15 november 2007, 13:22
Ahmadinejad is een gestoorde geitenneuker die tijdens zijn geboorte behoorlijk wat zuurstoftekort heeft opgelopen en nu denkt dat hij de reïncarnatie is van Adolf Hitler himself.
http://www.waynebesen.com/uploaded_images/Iran2-715450.jpg
....:roll: ... het is dus duidelijk dat jij niet wil ophouden met liegen....
Iran heeft geen atoomwapens ... VS hebben meer dan 60 000 kerkoppen.
VS heeft legerbassissen in 130 autonome landen ... (waarvan meer den de helft in alnden die erop tegen zijn). iran heeft geen basissen buiten zijn land.
VS heeft al heeft al 52 landen geborbardeerd sinds de tweede wereldoorlog. Iran nog geen.
De echte reden waarom de VS een reden zoeken om Iran binnen te vallen is een voet aan wal krijgen in het Midden-Oosten. Is het neit al meer dna duidelijk waarom de VS zozeer naar daar wil? Olie, gas, macht?
Als het opnkopen van twee homo's al reden genoeg is om een land binnen te vallen, dan kun je zowat de helft van de wereld terecht wijzen ... er gebeuren wel emer dingen die in strijd zijn met de rechten van de mens.
Zo gaat de VS nog het felst in de fout met zijn geheime gevangenissen en geheime CIA-vluchten die gevangenen geen recht geven op advocaat, proces. Contact met buitenwereld. Zelfs reden van oplsuiting blijft onbekend. Om maar te zwijgen van de mensenrechtenschendingen in Guantanamo. Meer dan 60% zit er vast zonder reden, zonder dat er een zaak is aangespannen ... er zijn ondertussen al meer dan 460 mensen vrijgelaten uit die gevangenis na 4 jaar gemarteld te zijn en achteraf onschuldig blijken te zijn ... vergeet je Abu Graib niet? Dit is maar de eneige gevangenis waarvan we weten dat het gebeurd ...
Ik zie de VS als een veel ergere bedreiging van de wereldvrede dan welk land ook.
illwill
15 november 2007, 13:45
Iran heeft geen atoomwapens ... VS hebben meer dan 60 000 kerkoppen.
Iran heeft atoomwapens... VS en andere landen zullen hun arsenaal nu zeker niet afbouwen... idd, is veel beter dan.
VS heeft legerbassissen in 130 autonome landen ... (waarvan meer den de helft in alnden die erop tegen zijn). iran heeft geen basissen buiten zijn land.
Amerika heeft geen enkel land een basis waar ze geen vergunning voor hebben. Dat huidige regeringen van dat land er nu problemen mee hebben is een andere zaak, dan moeten ze klagen tegen de vorige machtshebbers die het wel ok vonden.
VS heeft al heeft al 52 landen geborbardeerd sinds de tweede wereldoorlog. Iran nog geen.
Degene die dit gedaan hebben zitten onder de grond, heeft niets met huidige leiders te maken. Of gaan we Duitsland ook nog steeds als bedreiging bekijken? U zegt het maar? Turkije heeft in de geschiedenis zowat heel de wereld aangevallen, de grieken...euhm zullen we heel de geschiedenis erbij halen? Dan gaan we iedereen moeten terechtwijzen hoor, en ik veronderstel dat in heel de geschiedenis van iran ze ook wel landen hebben aangevallen hoor. Ze zouden uitzonderingen zijn anders.
De echte reden waarom de VS een reden zoeken om Iran binnen te vallen is een voet aan wal krijgen in het Midden-Oosten. Is het neit al meer dna duidelijk waarom de VS zozeer naar daar wil? Olie, gas, macht?
Liever een normaal persoon aan de macht van dergelijke macht dan iemand als saddam en onze vriend in iran momenteel ja. Dat amerika de macht heeft over de olie en gas is onzin.
Als het opnkopen van twee homo's al reden genoeg is om een land binnen te vallen, dan kun je zowat de helft van de wereld terecht wijzen ... er gebeuren wel emer dingen die in strijd zijn met de rechten van de mens.
Idd, er zijn heel wat meer redenen.
Opknopen van homo`s zegt genoeg over het soort van leiding dat ze hebben.
Zo gaat de VS nog het felst in de fout met zijn geheime gevangenissen en geheime CIA-vluchten die gevangenen geen recht geven op advocaat, proces. Contact met buitenwereld. Zelfs reden van oplsuiting blijft onbekend. Om maar te zwijgen van de mensenrechtenschendingen in Guantanamo. Meer dan 60% zit er vast zonder reden, zonder dat er een zaak is aangespannen ... er zijn ondertussen al meer dan 460 mensen vrijgelaten uit die gevangenis na 4 jaar gemarteld te zijn en achteraf onschuldig blijken te zijn ... vergeet je Abu Graib niet? Dit is maar de eneige gevangenis waarvan we weten dat het gebeurd ...
Er zijn dingen gebeurt die idd niet goed te praten zijn maar dit waren daden van idividuelen.
Voor de rest over abu ed...ik hoor veel maar meestal zijn het niet te achterhalen cijfers, indien het zo is moet er idd iets aan veranderen maar dit is geen reden om te zeggen dat anderen ook misdaden mogen plegen. Trouwens in Belgie worden ook mensen te lang zonder aanklacht vastgehouden...kijk naar Nihoul in de zaak van Dutroux. Alle grote Belgische banken bij medeweten van onze politici steunen wapenleveringen aan groeperingen die ze gebruiken bij massale mensenrechtenschendingen, is in de week nog op het nieuws geweest. Dus als je zegt dat amerika niet met de vinger mag wijzen...wij dan ook niet e.
Ik zie de VS als een veel ergere bedreiging van de wereldvrede dan welk land ook.
Ik niet en zeker niet indien nog meer landen kernwapens gaan aanschaffen.
Cyrus
21 november 2007, 15:20
Iran heeft atoomwapens... VS en andere landen zullen hun arsenaal nu zeker niet afbouwen...
Het Internationaal Atoomagentschap is zulke wapens nochtans niet tegengekomen ondanks talrijke inspecties. Volgens het IEAE is er zelfs geen enkel bewijs dat Iran een geheim kernwapenprogramma heeft. Meer, sinds de inspecties in 2003 zijn begonnen heeft het IAEA in zijn rapporten over Iran elk jaar verklaard dat geen nuclear materiaal werd afgeleid voor niet-civiele doeleinden.
Je hebt gelijk als je zegt dat de VS en andere kernmachten hun speeltjes nooit zullen opgeven, wat trouwens een schending is van het NPT-verdrag.
Amerika heeft geen enkel land een basis waar ze geen vergunning voor hebben. Dat huidige regeringen van dat land er nu problemen mee hebben is een andere zaak, dan moeten ze klagen tegen de vorige machtshebbers die het wel ok vonden.
Als ze die landen bombarderen, binnenvallen en er vervolgens een regering in het zadel helpen die hen gunstig gezind is, is het inderdaad niet zo moeilijk om van zulke landen toestemming te krijgen om basissen te bouwen.
Degene die dit gedaan hebben zitten onder de grond, heeft niets met huidige leiders te maken. Of gaan we Duitsland ook nog steeds als bedreiging bekijken? U zegt het maar? Turkije heeft in de geschiedenis zowat heel de wereld aangevallen, de grieken...euhm zullen we heel de geschiedenis erbij halen? Dan gaan we iedereen moeten terechtwijzen hoor, en ik veronderstel dat in heel de geschiedenis van iran ze ook wel landen hebben aangevallen hoor. Ze zouden uitzonderingen zijn anders.
Zitten Kissinger en McNamara al onder de grond? Dat is ook het eerste dat ik daarvan hoor. En zijn de verantwoordelijken van de bombardementen op Nicaragua ook allemaal overleden (1 uitzondering niet nagesproken dan)? Bombardementen die door het Internationaal Gerechtshof in Den Haag als terrorisme werden veroordeeld.
Liever een normaal persoon aan de macht van dergelijke macht dan iemand als saddam en onze vriend in iran momenteel ja. Dat amerika de macht heeft over de olie en gas is onzin.
Ahmadinejad is niet de machthebber in Iran, eerder de spreekbuis van het regime. Hij kan niet eens een wet goedkeuren die vrouwen toelaat om naar voetbalmatchen te kijken zonder te worden teruggefloten. Khamenei is de werkelijke machthebber in Iran en hij heeft enkele jaren geleden een fatwa uitgesproken tegen het produceren, opslaan en gebruiken van kernwapens.
De voornaamste drijfveer van de VS en GB om in 1953 een coup te plegen tegen de democratisch verkozen Iraanse regering was om een nationalisatie van de Iraanse olie-industrie te verhinderen. De VS en GB zouden dit niet hebben gedaan als pistachenoten of tapijten de voornaamste inkomstenbron van Iran zouden zijn.
Idd, er zijn heel wat meer redenen.
Opknopen van homo`s zegt genoeg over het soort van leiding dat ze hebben.
Volledig akkoord.
illwill
22 november 2007, 07:50
Het Internationaal Atoomagentschap is zulke wapens nochtans niet tegengekomen ondanks talrijke inspecties. Volgens het IEAE is er zelfs geen enkel bewijs dat Iran een geheim kernwapenprogramma heeft. Meer, sinds de inspecties in 2003 zijn begonnen heeft het IAEA in zijn rapporten over Iran elk jaar verklaard dat geen nuclear materiaal werd afgeleid voor niet-civiele doeleinden.
Gelukkig niet, dat is ook de bedoeling maar het is wel duidelijk e, hij maakt de raketten ervoor en produceert meer uranium dan hij nodig heeft voor andere doeleinden, daagt de internationale gemeenschap uit door dreigementen te sturen naar Israel, zegt dat hij kernraketten mag hebben...
Je hebt gelijk als je zegt dat de VS en andere kernmachten hun speeltjes nooit zullen opgeven, wat trouwens een schending is van het NPT-verdrag.
Die schending doet mij eerlijk gezegt niets, men kan enkel afbouwen indien er zeker geen landen meer bijkomen en daar gaat het mij om.
Als ze die landen bombarderen, binnenvallen en er vervolgens een regering in het zadel helpen die hen gunstig gezind is, is het inderdaad niet zo moeilijk om van zulke landen toestemming te krijgen om basissen te bouwen.
En om welke landen gaat het hier dan precies waar het op die manier is gegaan?
Zitten Kissinger en McNamara al onder de grond? Dat is ook het eerste dat ik daarvan hoor. En zijn de verantwoordelijken van de bombardementen op Nicaragua ook allemaal overleden (1 uitzondering niet nagesproken dan)? Bombardementen die door het Internationaal Gerechtshof in Den Haag als terrorisme werden veroordeeld.
Misschien dat enkelingen nog leven maar zij hebben hun hand niet meer op de knop.
Ahmadinejad is niet de machthebber in Iran, eerder de spreekbuis van het regime. Hij kan niet eens een wet goedkeuren die vrouwen toelaat om naar voetbalmatchen te kijken zonder te worden teruggefloten. Khamenei is de werkelijke machthebber in Iran en hij heeft enkele jaren geleden een fatwa uitgesproken tegen het produceren, opslaan en gebruiken van kernwapens.
Ik ken te weinig van de situatie daar. Kan ik niet echt op reageren.
Wat een khamenei zegt laat mij eerlijk gezegt wel koud. Praktijk daar gaat het om.
De voornaamste drijfveer van de VS en GB om in 1953 een coup te plegen tegen de democratisch verkozen Iraanse regering was om een nationalisatie van de Iraanse olie-industrie te verhinderen. De VS en GB zouden dit niet hebben gedaan als pistachenoten of tapijten de voornaamste inkomstenbron van Iran zouden zijn.
Te lang geleden voor mij.
Volledig akkoord.
Toch nog iets.:lol:
EIgenlijk is hetgeen wat mij het meeste stoort de mensen die iets hebben tegen amerika alles door de ogen zien voor landen als iran.
Amerika is slecht want ze hebben kernwapens en dan zeggen ze...waarom zou iran geen kernwapens mogen hebben. Het gaat hen dus niet over de kernwapens meer maar gewoon om het land en dat vind ik verkeerd.
Cyrus
22 november 2007, 14:35
Gelukkig niet, dat is ook de bedoeling maar het is wel duidelijk e, hij maakt de raketten ervoor en produceert meer uranium dan hij nodig heeft voor andere doeleinden, daagt de internationale gemeenschap uit door dreigementen te sturen naar Israel, zegt dat hij kernraketten mag hebben....
Eerst zei je nochtans dat Iran atoomwapens heeft.
En nogmaals, El-Baradei heeft voor het 5e opeenvolgende jaar verklaard dat Iran geen nuclear materiaal heeft aangewend voor niet-civiele doeleinden. Je bewering dat Iran uranium produceert voor andere, niet-civiele doeleinden klopt dus ook niet.
Overigens moet je om een kernwapen te produceren uranium verrijken voor 90% of meer. Iran zit momenteel aan nog geen 4% (wat voldoende is voor burgerlijke doeleinden). En Iran beschikt niet over de technische capaciteiten - laat staan de kennis - om daarboven te gaaan. In de faciliteit in Natanz waar uranium wordt geproduceerd, hangt het trouwens vol met door het IAEA geplaatste camera's. Elke poging van Iran om boven de 4-5% te gaan, zou onmiddelijk worden opgemerkt.
Die schending doet mij eerlijk gezegt niets, men kan enkel afbouwen indien er zeker geen landen meer bijkomen en daar gaat het mij om.
Hier maak je je er wel gemakkelijk van af. Je kunt niet van een land verwachten dat het de regels strikt naleeft als je zelf het NPT-verdrag voortdurend schendt. De VS ondergraven zelf het verdrag: landen die lid zijn van het NPT (zoals Iran) worden bestraft, landen die geen lid zijn en stiekem kernwapens hebben ontwikkeld, worden beloond met olie en geld (Noord-Korea), nucleaire technologie (India) of wapens en geld (Pakistan en Israel).
Je draait de redenering trouwens om: de voortdurende weigering van kernwapenstaten om hun verplichting na te komen om hun arsenaal af te bouwen, is een van de redenen waarom er almaar kernstaten bijkomen (Isreal, Pakistan, Indië en Noord-Korea).
En om welke landen gaat het hier dan precies waar het op die manier is gegaan?
Irak en Afghanistan zijn de meest recente voorbeelden. Ander voorbeeld: het Iran van de sjah.
Misschien dat enkelingen nog leven maar zij hebben hun hand niet meer op de knop.
Dus in jouw ogen waren/zijn de tribunalen om de Nazi's, Khmer Rouge en de misdadigers in ex-Joegaslavië en Rwanda te berechten volstrekt overbodig? Want: "ze hebben de hand niet meer op de knop."
Ik ken te weinig van de situatie daar. Kan ik niet echt op reageren. Wat een khamenei zegt laat mij eerlijk gezegt wel koud. Praktijk daar gaat het om.
Opnieuw een goedkoop antwoord. Hoe kan je een oordeel vellen over een land als je niet weet hoe de machtsstructuur eruit ziet? Over een fatwa wordt in Iran in ieder geval niet lichtzinnig gedaan. Vergelijk het met de paus die zich tegen condoomgebruik uitspeekt. Maar ik mag dus aannemen dat de fatwa die tegen Rushdie is uitgesproken je ook koud laat?
Te lang geleden voor mij.
Jouw stelling is dat het de VS niet om olie te doen is, maar als ik het tegendeel bewijs met een voorbeeld dat amper 50 jaar geleden plaatsvond, krijg ik dit als antwoord.
EIgenlijk is hetgeen wat mij het meeste stoort de mensen die iets hebben tegen amerika alles door de ogen zien voor landen als iran.
Amerika is slecht want ze hebben kernwapens en dan zeggen ze...waarom zou iran geen kernwapens mogen hebben. Het gaat hen dus niet over de kernwapens meer maar gewoon om het land en dat vind ik verkeerd.
Ik begrijp je redenering en ik heb op zich natuurlijk niets tegen de VS. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat ze onder valse voorwendselen een land binnenvielen en nu dezelfde truc proberen met Iran. Want nogmaals, in tegenstelling tot wat de VS beweren, heeft het IAEA ondanks talrijke inspecties geen enkel bewijs gevonden die de beweringen van de VS staven. Integendeel, de voorbije 2 jaar heeft het Atoomagentschap al verklaard dat de meeste informatie van het Amerikaanse Congres of de inlichtendiensten over het Iraanse kernprogramma, en ik citeer, "onjuist, foutief en misleidend" is.
Ik weet niet wie je bedoelt, maar ik vind dus niet dat Iran kernwapens mag hebben/ontwikkelen, wel dat ze 100 % recht hebben op een civiel atoomprogramma, een recht dat hen momenteel wordt ontnomen. Meer nog, men dreigt er zelfs mee om kernwapens te gebruiken tegen Iran om hun vermeend kernwapenprogramma, waarvan het bestaan nog moet worden bewezen, uit te schakelen. Daar zie je zelf toch ook wel de ironie van in?
Overigens, volgens de Israëlische militair historicus Martin Van Creveld zou Iran goed zot zijn als ze geen kernwapens zouden proberen te ontwikkelen: "Obviously, we don't want Iran to have nuclear weapons and I don't know if they're developing them, but if they're not developing them, they're crazy." En ergens begrijp ik hem wel: Irak, dat geen kernwapens had, werd aangevallen, maar met Noord-Korea wordt onderhandeld. Als je op een kaart van het Midden-Oosten kijkt, zie je dat Iran nagenoeg volledig is omsingeld door VS troepen en (vijandige) kernwapenstaten: in het noorden (Rusland), het westen (Israel), het oosten (Pakistan) en het zuiden (de VS in de Golf). Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat Iran momenteel een geheim wapenprogramma heeft.
illwill
22 november 2007, 15:26
Eerst zei je nochtans dat Iran atoomwapens heeft.
Neenee, misverstandje, was gewoon een voorstelling van wat er zou gebeuren indien...
En nogmaals, El-Baradei heeft voor het 5e opeenvolgende jaar verklaard dat Iran geen nuclear materiaal heeft aangewend voor niet-civiele doeleinden. Je bewering dat Iran uranium produceert voor andere, niet-civiele doeleinden klopt dus ook niet.
Men heeft nog geen installaties om het uranium zo verwerken om het te gebruiken in kernwapens nee maar men produceert al meer uranium dan nodig voor gewone kerncentrales. Wat is men er dan mee van plan?
Begrijp me niet verkeerd e, ik vind niet dat men nu moet ingrijpen, absoluut niet. Men moet gewoon de controles blijven volhouden waar onze El-Baradei ook op aandrong omdat het niet normaal is.
Overigens moet je om een kernwapen te produceren uranium verrijken voor 90% of meer. Iran zit momenteel aan nog geen 4% (wat voldoende is voor burgerlijke doeleinden). En Iran beschikt niet over de technische capaciteiten - laat staan de kennis - om daarboven te gaaan. In de faciliteit in Natanz waar uranium wordt geproduceerd, hangt het trouwens vol met door het IAEA geplaatste camera's. Elke poging van Iran om boven de 4-5% te gaan, zou onmiddelijk worden opgemerkt.
Er is nogtans een schandaal geweest in Nederland van een atoomspecialist die plannen verkocht had aan iran...blijkt toch waar te zijn. De kennis is er dus wel degelijk, dat hij al toegepast word is nog iets anders. Gelukkig maar.
Hier maak je je er wel gemakkelijk van af. Je kunt niet van een land verwachten dat het de regels strikt naleeft als je zelf het NPT-verdrag voortdurend schendt. De VS ondergraven zelf het verdrag: landen die lid zijn van het NPT (zoals Iran) worden bestraft, landen die geen lid zijn en stiekem kernwapens hebben ontwikkeld, worden beloond met olie en geld (Noord-Korea), nucleaire technologie (India) of wapens en geld (Pakistan en Israel).
Wat moet men doen? Alle steun aan alle landen afschaffen? Eens kijken wat er gebeurt met deze kernmachten indien hun land economisch in elkaar stort door het stopzetten van de steun die ze nu krijgen.
Het is allemaal niet zo gemakelijk, natuurlijk niet maar enkel door het verhinderen dat nog nieuwe landen kernwapens verkrijgen kan er uiteindelijk afgebouwd worden.
Je draait de redenering trouwens om: de voortdurende weigering van kernwapenstaten om hun verplichting na te komen om hun arsenaal af te bouwen, is een van de redenen waarom er almaar kernstaten bijkomen (Isreal, Pakistan, Indië en Noord-Korea).
Men heeft 2 of 3 jaar geleden afgebouwd, misschien niet heel veel maar het was de eerste keer dat bv amerika zijn arsenaal heeft afgebouwd. Van de ene dag op de andere zal het niet gebeuren.
Dat er ondertussen zijn bijgekomen is een spijtige zaak maar wil daarom nog niet zeggen dat Iran er daarom ook maar moet hebben.
Irak en Afghanistan zijn de meest recente voorbeelden. Ander voorbeeld: het Iran van de sjah.
Irak en Afghanistan vind ik heel iets anders, men kan hier niet opereren zonder basissen.
Dus in jouw ogen waren/zijn de tribunalen om de Nazi's, Khmer Rouge en de misdadigers in ex-Joegaslavië en Rwanda te berechten volstrekt overbodig? Want: "ze hebben de hand niet meer op de knop."
Wie heeft het over berechten? Dat zeg ik toch nergens. Ik zei enkel dat deze personen geen macht meer hebben en hun hand niet meer op de knop hebben.
Opnieuw een goedkoop antwoord. Hoe kan je een oordeel vellen over een land als je niet weet hoe de machtsstructuur eruit ziet? Over een fatwa wordt in Iran in ieder geval niet lichtzinnig gedaan. Vergelijk het met de paus die zich tegen condoomgebruik uitspeekt. Maar ik mag dus aannemen dat de fatwa die tegen Rushdie is uitgesproken je ook koud laat?
Ik vel mijn oordeel zoals ik zei adv de praktijk. Een fatwah betekent voor mij niets en zegt me ook niets, dat men vrouwen als minderwaardig beschouwt bv, dat is de praktijk, daar gaat het mij om en hierdoor vel ik mijn oordeel dat het geen juiste manier is. Dat men er niet lichtzinnig over doet is een andere zaak, ik heb het enkel over mijn mening. Ivm de paus, dergelijke dingen vind ik ook triestig. Ik geloof langs geen kanten en heel het geloof gedoe kan voor mij dus rechtstreeks de beerput in.
De naam die eraan gegeven word doet er voor mij niet toe, alles wat verkeerd is gaat er bij mij niet in.
Jouw stelling is dat het de VS niet om olie te doen is, maar als ik het tegendeel bewijs met een voorbeeld dat amper 50 jaar geleden plaatsvond, krijg ik dit als antwoord.
Voor mij is het simpel...steelt amerika de olie van de irakezen? nee, zijn ze ook naar irak gegaan omdat een barbaar de macht had over dergelijke macht...zal er idd wel mee te maken hebben gehad, maar ik heb er niets op tegen dat Saddam deze macht ontnomen werd.
Ik begrijp je redenering en ik heb op zich natuurlijk niets tegen de VS. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat ze onder valse voorwendselen een land binnenvielen en nu dezelfde truc proberen met Iran. Want nogmaals, in tegenstelling tot wat de VS beweren, heeft het IAEA ondanks talrijke inspecties geen enkel bewijs gevonden die de beweringen van de VS staven. Integendeel, de voorbije 2 jaar heeft het Atoomagentschap al verklaard dat de meeste informatie van het Amerikaanse Congres of de inlichtendiensten over het Iraanse kernprogramma, en ik citeer, "onjuist, foutief en misleidend" is.
Idem hierboven, maar ik vind niet dat ze nu al naar iran moeten gaan.
Ik weet niet wie je bedoelt, maar ik vind dus niet dat Iran kernwapens mag hebben/ontwikkelen, wel dat ze 100 % recht hebben op een civiel atoomprogramma, een recht dat hen momenteel wordt ontnomen. Meer nog, men dreigt er zelfs mee om kernwapens te gebruiken tegen Iran om hun vermeend kernwapenprogramma, waarvan het bestaan nog moet worden bewezen, uit te schakelen. Daar zie je zelf toch ook wel de ironie van in?
Mee akkoord.
Iran bedreigt ook anderen...koekje van eigen deeg? Maar ik ga nogmaals hier met je akkoord.
Overigens, volgens de Israëlische militair historicus Martin Van Creveld zou Iran goed zot zijn als ze geen kernwapens zouden proberen te ontwikkelen: "Obviously, we don't want Iran to have nuclear weapons and I don't know if they're developing them, but if they're not developing them, they're crazy." En ergens begrijp ik hem wel: Irak, dat geen kernwapens had, werd aangevallen, maar met Noord-Korea wordt onderhandeld. Als je op een kaart van het Midden-Oosten kijkt, zie je dat Iran nagenoeg volledig is omsingeld door VS troepen en (vijandige) kernwapenstaten: in het noorden (Rusland), het westen (Israel), het oosten (Pakistan) en het zuiden (de VS in de Golf). Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat Iran momenteel een geheim wapenprogramma heeft.
Awel, als ik de macht had in Iran zou amerika nooit overwegen om er binnen te vallen. Als men nu gewoon eens zou meewerken was het voor iedereen beter. Israel gaan bedreigen en zeggen dat ze kernwapens mogen hebben, vollebak installaties bouwen...het westen de vijand noemen...tja...wat wil je.
1 ding is zeker, als iran morgen kernwapens heeft is het overmorgen prijs. Dat is deze Martin Van Creveld wel vergeten.
MIS
22 november 2007, 16:15
De tweede wet van de thermodynamica, die als één van de basiswetten van de natuurkunde geaccepteerd is, zegt dat onder normale omstandigheden, alle Amerikanen die aan zichzelf zijn overgelaten op den duur in verwarring raken, verstrooid worden en vernield, dit in directe relatie met de hoeveelheid tijd die daar overheen gaat. Alles, levend of niet-levend, verslijt, vergaat, breekt zich af en wordt vernietigd. Dit is het absolute einde dat alle Amerikanen volgens deze wet op de één of andere manier zullen ondergaan, dit onvermijdbare proces is onomkeerbaar.
Cyrus
22 november 2007, 21:51
Men heeft nog geen installaties om het uranium zo verwerken om het te gebruiken in kernwapens nee maar men produceert al meer uranium dan nodig voor gewone kerncentrales. Wat is men er dan mee van plan?
De kernreactor in Bushehr zou al járen geleden moeten zijn opgestart, maar de Russen hebben de centrale nog steeds niet voltooid. Door dat uitstel heeft Iran zijn uranium nog niet kunnen aanwenden als brandstof voor die reactor in Bushehr. Overigens is Iran van plan om nog meer kerncentrales te bouwen om in de stijgende energiebehoeftes van zijn snel groeiende bevolking te kunnen voorzien.
Begrijp me niet verkeerd e, ik vind niet dat men nu moet ingrijpen, absoluut niet. Men moet gewoon de controles blijven volhouden waar onze El-Baradei ook op aandrong omdat het niet normaal is.
En tot op heden laat Iran nog steeds controles toe en heeft het, dixit het laatste rapport van El-Baradei, alle nog openstaande vragen over zijn nucleaire geschiedenis beantwoord.
Het Atoomagentschap kan pas met 100 % zekerheid zeggen of het kernprogramma van Iran vreedzaam van aard is als dat land (en dat geldt voor alle landen) het Additioneel Protocol van het IAEA ratificeert en (uiteraard) toepast. Enkele jaren geleden ondertekende Iran dit Additioneel
Protocol en paste het dit ook toe. Maar begin 2006 trok Iran zich terug uit dit protocol als protest tegen de illegale doorverwijzing van het Iraanse dossier naar de VN Veiligheidsraad. In zijn laatste rapport heeft El-Baradei Iran opnieuw aangenaamd om dit protocol te ondertekenen (iets wat overigens geheel vrijwillig gebeurt; het is geen verplichting).
Ik ben er zeker van dat als het dossier van Iran opnieuw naar het IAEA gaat (waar het volgens Ban Ki Moon ook thuishoort) dat Iran opnieuw dit protocol ondertekent en toepast en dat het IAEA dan eindelijk in staat zal zijn om definitieve conclusies te trekken.
Zolang Iran meewerkt met het IAEA en er geen enkel bewijs is dat het er een geheim wapenprogramma op nahoudt, zijn sancties en uiteraard een dreigende militaire interventie volledig onterecht, mijns inziens.
Er is nogtans een schandaal geweest in Nederland van een atoomspecialist die plannen verkocht had aan iran...blijkt toch waar te zijn. De kennis is er dus wel degelijk, dat hij al toegepast word is nog iets anders. Gelukkig maar.
Iran heeft inderdaad de kennis voor heel wat aspecten voor een nucleair programma, maar niet om bv. uranium zodanig te verrijken dat er kernwapens mee geproduceerd kunnen worden. Zelfs voor een volwaardig civiel nucleair programma blijft Iran afhankelijk van andere landen.
Degene die Iran geholpen heeft met zijn kernprogramma is de Pakistaan Khan (de 'vader van de Pakistaanse bom'), die in Nederland als student de nodige kennis heeft vergaard. En hoe kwam Iran bij een dubieus figuur als Khan terecht? Omdat het IAEA in 1983 onder druk van de VS weigerde om Iran te helpen een civiel kernprogramma te ontwikkelen. Ook landen die Iran vanaf eind jaren '80 in alle openheid benaderde (Tsjechië, Duitsland ...) weigerden alle medewerking onder druk van de VS, hoewel deze landen initieel toestemden. Als dit niet was gebeurd, hoefde Iran zich ook niet tot Khan en de Koreanen te wenden. Dan had het IAEA vanaf het begin volledige controle over Iran's programma.
Ironisch genoeg zijn het de VS geweest die Pakisten actief hebben meegeholpen om kernwapens te ontwikkelen: http://www.democracynow.org/article.pl?sid=07/11/19/1450222.
Wat moet men doen? Alle steun aan alle landen afschaffen? Eens kijken wat er gebeurt met deze kernmachten indien hun land economisch in elkaar stort door het stopzetten van de steun die ze nu krijgen.
Ik heb toch niet gesproken over 'alle steun'? Die landen zullen heus niet in elkaar storten als de VS er geen wapens of nucleaire technologie meer aan zouden geven. En waarom zouden de VS geld en wapens aan bv. Pakistan moeten geven? Om een dictator in het zadel te helpen houden?
Het is allemaal niet zo gemakelijk, natuurlijk niet maar enkel door het verhinderen dat nog nieuwe landen kernwapens verkrijgen kan er uiteindelijk afgebouwd worden.
Landen als de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk hebben actief meegeholpen aan het Israelische en Pakistaanse kernwapenprogramma waardoor die landen nu over kernwapens beschikken. En de VS leveren nu nucleaire technologie aan India zodat dat land zijn programma nog verder kan uitbreiden en verfijnen.
Men heeft 2 of 3 jaar geleden afgebouwd, misschien niet heel veel maar het was de eerste keer dat bv amerika zijn arsenaal heeft afgebouwd.
De VS en de ex-Sovjet Unie zijn eind jaren '70 al begonnen met het reduceren van hun kernarsenaal. Sindsdien zijn er enkele kernmachten bijgekomen dus je argument dat er eerst geen landen meer mogen bijkomen vooraleer men kan afbouwen houdt weinig steek. En ondertussen zijn ze hun arsenalen aan het uitrusten met nieuwe, kleinere, maar nog krachtigere kernwapens.
Dat er ondertussen zijn bijgekomen is een spijtige zaak maar wil daarom nog niet zeggen dat Iran er daarom ook maar moet hebben.
Natuurlijk niet, maar er is geen bewijs dat Iran aan kernwapens werkt.
Irak en Afghanistan vind ik heel iets anders, men kan hier niet opereren zonder basissen.
Om de boel daar nog enigszins bij elkaar te houden hebben ze die inderdaad nodig.
Wie heeft het over berechten? Dat zeg ik toch nergens. Ik zei enkel dat deze personen geen macht meer hebben en hun hand niet meer op de knop hebben.
Wel, moeten de Kissingers en de McNamara's van deze wereld en anderen die nog in leven zijn ook niet berecht worden?
Ik vel mijn oordeel zoals ik zei adv de praktijk. Een fatwah betekent voor mij niets en zegt me ook niets, dat men vrouwen als minderwaardig beschouwt bv, dat is de praktijk, daar gaat het mij om en hierdoor vel ik mijn oordeel dat het geen juiste manier is. Dat men er niet lichtzinnig over doet is een andere zaak, ik heb het enkel over mijn mening. Ivm de paus, dergelijke dingen vind ik ook triestig. Ik geloof langs geen kanten en heel het geloof gedoe kan voor mij dus rechtstreeks de beerput in.
Maar Iran's kernprogramma en behandeling van vrouwen zijn twee totaal verschillende dingen. Het feit dat homoseksualiteit in veel staten in de VS strafbaar is en dat minderjarigen en zwakzinnigen er kunnen worden terechtgesteld, speelt toch ook niet mee in je oordeel over het nucleaire arsenaal van de VS? Als je wilt oordelen of Iran malafide bedoelingen heeft met zijn nucleair programma moet je kijken of daar bewijzen voor zijn. Het IAEA heeft voor het 5e opeenvolgende jaar geconcludeerd dat er geen bewijzen zijn dat Iran er een kernwapenprogramma op nahoudt. Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en in het geval van Iran is dat vooralsnog niet het geval.
Voor mij is het simpel...steelt amerika de olie van de irakezen? nee, zijn ze ook naar irak gegaan omdat een barbaar de macht had over dergelijke macht...zal er idd wel mee te maken hebben gehad, maar ik heb er niets op tegen dat Saddam deze macht ontnomen werd.
Ik zal het anders formuleren: zouden de VS zoveel mensen, geld en middelen hebben ingezet om een dictator van een land te verdrijven waar zich geen begerenswaardige natuurlijke grondstoffen bevinden? Zelfs Alan Greenspan heeft toegegeven dat olie de voornaamste drijfveer van deze oorlog was.
Idem hierboven, maar ik vind niet dat ze nu al naar iran moeten gaan.
Dus het feit dat de VS - net als 5 jaar geleden tijdens de aanloop naar de oorlog tegen Iran - nu ook over Iran al valse informatie aan het verspreiden zijn, doet bij jouw geen belletje rinkelen?
Mee akkoord.
Iran bedreigt ook anderen...koekje van eigen deeg? Maar ik ga nogmaals hier met je akkoord.
Toch nog even meegeven dat de woorden van Ahmadinejad verkeerd werden weergegeven; verschillende media hebben dit al toegegeven.
Voor alle duidelijkheid: ik ben absoluut geen fan van hem, maar ik zou niet willen dat een verkeerd weergegeven citaat wordt gebruikt als voorwendsel om een oorlog tegen Iran te ontketenen.
Awel, als ik de macht had in Iran zou amerika nooit overwegen om er binnen te vallen. Als men nu gewoon eens zou meewerken was het voor iedereen beter. Israel gaan bedreigen en zeggen dat ze kernwapens mogen hebben, vollebak installaties bouwen...het westen de vijand noemen...tja...wat wil je.
1) Als je je als de sjah zou gedragen zouden de VS Iran uiteraard niet binnenvallen. Ook al werden er tijdens zijn bewind tienduizenden politieke tegenstanders gefolterd en terechtgesteld. Maar de sjah stond aan onze kant dus het Westen kneep een oogje dicht.
2) Iran werkt mee met het IAEA, lees het laatste rapport van El-Baradei.
3) Wat betreft Israel: zie hierboven.
4) Welke Iraanse beleidsman heeft beweerd dat zijn land recht heeft op kernwapens?
5) 'Installaties bouwen' is geen schending van het NPT-verdrag.
6) Wie heeft het Westen de vijand genoemd?
1 ding is zeker, als iran morgen kernwapens heeft is het overmorgen prijs. Dat is deze Martin Van Creveld wel vergeten.
Niet echt. Wat Van Creveld bedoelde is dat als Iran over kernwapens zou beschikken, de kansen van een VS-aanval zeer gevoelig zouden verminderen. Kijk naar Noord-Korea en Irak: het eerste land is een dictatoriaal regime dat over kernwapens beschikt en waarmee wordt onderhandeld; het tweede land is een dictatoriaal regime dat niet over zulke wapens beschikte en dat land wordt wel aangevallen.
Overigens, als je redenering "als iran morgen kernwapens heeft is het overmorgen prijs" zou kloppen, dan is er voor Iran toch geen enkele motivatie om zulke wapens te ontwikkelen? Want de kansen dat Iran er in een oorlog met de VS als overwinnaar uitkomt is 0,0.
illwill
23 november 2007, 11:14
De kernreactor in Bushehr zou al járen geleden moeten zijn opgestart, maar de Russen hebben de centrale nog steeds niet voltooid. Door dat uitstel heeft Iran zijn uranium nog niet kunnen aanwenden als brandstof voor die reactor in Bushehr. Overigens is Iran van plan om nog meer kerncentrales te bouwen om in de stijgende energiebehoeftes van zijn snel groeiende bevolking te kunnen voorzien.
Ik hoop dat het daarvoor is.
En tot op heden laat Iran nog steeds controles toe en heeft het, dixit het laatste rapport van El-Baradei, alle nog openstaande vragen over zijn nucleaire geschiedenis beantwoord.
Zolang ze idd controles toelaten is er "niets" aan de hand. Als hij gaat doen als Saddam...we weten waar het naartoe is gegaan.
Het Atoomagentschap kan pas met 100 % zekerheid zeggen of het kernprogramma van Iran vreedzaam van aard is als dat land (en dat geldt voor alle landen) het Additioneel Protocol van het IAEA ratificeert en (uiteraard) toepast. Enkele jaren geleden ondertekende Iran dit Additioneel
Protocol en paste het dit ook toe. Maar begin 2006 trok Iran zich terug uit dit protocol als protest tegen de illegale doorverwijzing van het Iraanse dossier naar de VN Veiligheidsraad. In zijn laatste rapport heeft El-Baradei Iran opnieuw aangenaamd om dit protocol te ondertekenen (iets wat overigens geheel vrijwillig gebeurt; het is geen verplichting).
Als het een leider is die het beste wil voor zijn bevolking dan zal hij zich hieraan terug houden en dit protocol aanvaarden.
Ik ben er zeker van dat als het dossier van Iran opnieuw naar het IAEA gaat (waar het volgens Ban Ki Moon ook thuishoort) dat Iran opnieuw dit protocol ondertekent en toepast en dat het IAEA dan eindelijk in staat zal zijn om definitieve conclusies te trekken.
Laten we hopen.
Zolang Iran meewerkt met het IAEA en er geen enkel bewijs is dat het er een geheim wapenprogramma op nahoudt, zijn sancties en uiteraard een dreigende militaire interventie volledig onterecht, mijns inziens.
Dat is zo maar iran moet ook stoppen met dreigende taal te spreken.
Iran heeft inderdaad de kennis voor heel wat aspecten voor een nucleair programma, maar niet om bv. uranium zodanig te verrijken dat er kernwapens mee geproduceerd kunnen worden. Zelfs voor een volwaardig civiel nucleair programma blijft Iran afhankelijk van andere landen.
Ik ken het voorval onvoldoende maar wat ik er mij van kan herinneren is toch dat ze wel de kennis in huis hebben om tot kernwapens te komen.
Degene die Iran geholpen heeft met zijn kernprogramma is de Pakistaan Khan (de 'vader van de Pakistaanse bom'), die in Nederland als student de nodige kennis heeft vergaard. En hoe kwam Iran bij een dubieus figuur als Khan terecht? Omdat het IAEA in 1983 onder druk van de VS weigerde om Iran te helpen een civiel kernprogramma te ontwikkelen. Ook landen die Iran vanaf eind jaren '80 in alle openheid benaderde (Tsjechië, Duitsland ...) weigerden alle medewerking onder druk van de VS, hoewel deze landen initieel toestemden. Als dit niet was gebeurd, hoefde Iran zich ook niet tot Khan en de Koreanen te wenden. Dan had het IAEA vanaf het begin volledige controle over Iran's programma.
Ironisch genoeg zijn het de VS geweest die Pakisten actief hebben meegeholpen om kernwapens te ontwikkelen: http://www.democracynow.org/article.pl?sid=07/11/19/1450222.
Is maar hoe je het bekijkt. Het wil nm niet zeggen indien je niet al te bevriende landen niet helpt op de manier dat zij willen, het automatisch gevolg kernwapens zijn.
Wat niet wil zeggen dat alle beslissingen in het verleden de juiste waren, niet enkel de amerikanen hebben verkeerde dingen beslist.
Ik heb toch niet gesproken over 'alle steun'? Die landen zullen heus niet in elkaar storten als de VS er geen wapens of nucleaire technologie meer aan zouden geven. En waarom zouden de VS geld en wapens aan bv. Pakistan moeten geven? Om een dictator in het zadel te helpen houden?
Tja, waarom geeft Belgie en Europa geld aan Afrika, de Palestijnen? Om een regio oorlogsgebied te houden? Waarom geven alle grote Belgische banken geld aan het fabricanten van wapens die massaal wapens leveren aan groeperingen die elke dag de mensenrechten schenden?
Landen als de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk hebben actief meegeholpen aan het Israelische en Pakistaanse kernwapenprogramma waardoor die landen nu over kernwapens beschikken. En de VS leveren nu nucleaire technologie aan India zodat dat land zijn programma nog verder kan uitbreiden en verfijnen.
Vind ik verkeerd. Maar ik vind dit minder erg omdat de leiding in India niet zo dreigend is als die van Iran. MAAR, kvind het dus wel verkeerd.
De VS en de ex-Sovjet Unie zijn eind jaren '70 al begonnen met het reduceren van hun kernarsenaal. Sindsdien zijn er enkele kernmachten bijgekomen dus je argument dat er eerst geen landen meer mogen bijkomen vooraleer men kan afbouwen houdt weinig steek. En ondertussen zijn ze hun arsenalen aan het uitrusten met nieuwe, kleinere, maar nog krachtigere kernwapens.
Ja, maar ik bedoel afbouwen met als doel er uiteindelijk geen meer overhouden. Nu is het enkel afbouwen omdat men er gewoonweg veel te veel heeft.
Natuurlijk niet, maar er is geen bewijs dat Iran aan kernwapens werkt.
Als je langeafstandsraketten test is het wel duidelijk waar je naartoe wil e.
Dat ze nog geen kernkoppen hebben is 1 ding maar doen alsof er niets aan het werken is is verleden tijd hoor. Men test niet voor de lol dergelijke raketten.
Wel, moeten de Kissingers en de McNamara's van deze wereld en anderen die nog in leven zijn ook niet berecht worden?
Tuurlijk wel, waarom niet?
Maar Iran's kernprogramma en behandeling van vrouwen zijn twee totaal verschillende dingen. Het feit dat homoseksualiteit in veel staten in de VS strafbaar is en dat minderjarigen en zwakzinnigen er kunnen worden terechtgesteld, speelt toch ook niet mee in je oordeel over het nucleaire arsenaal van de VS? Als je wilt oordelen of Iran malafide bedoelingen heeft met zijn nucleair programma moet je kijken of daar bewijzen voor zijn. Het IAEA heeft voor het 5e opeenvolgende jaar geconcludeerd dat er geen bewijzen zijn dat Iran er een kernwapenprogramma op nahoudt. Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en in het geval van Iran is dat vooralsnog niet het geval.
Nee, maar indien amerika morgen homo`s begint op te hangen wel.
De straffen die er nu in sommige staten zijn komen nm niet van degene die de macht heeft over de kernkoppen. Indien homo`s worden opgehangen dan moet dit wel van dezelfde persoon komen.
Ik zal het anders formuleren: zouden de VS zoveel mensen, geld en middelen hebben ingezet om een dictator van een land te verdrijven waar zich geen begerenswaardige natuurlijke grondstoffen bevinden? Zelfs Alan Greenspan heeft toegegeven dat olie de voornaamste drijfveer van deze oorlog was.
Waarschijnlijk niet, maar zoals ik al zei vind ik niet dat een Saddam dergelijke macht mocht blijven hebben over de olie.
Indien er geen olie was had saddam ook bijna geen belang.
Het is dus de combinatie geweest, Saddam en de olie en hierbij steun ik ook de verwijdering van saddam. Maar er zijn er hier die zeggen dat de amerikanen de olie jatten van de irakezen ed...onzin is dat.
Dus het feit dat de VS - net als 5 jaar geleden tijdens de aanloop naar de oorlog tegen Iran - nu ook over Iran al valse informatie aan het verspreiden zijn, doet bij jouw geen belletje rinkelen?
Welke valse informatie?
Toch nog even meegeven dat de woorden van Ahmadinejad verkeerd werden weergegeven; verschillende media hebben dit al toegegeven.
Die discussie heb ik al eerder gehad. Sorry, hier kan de medie mij ook niet overtuigen hoor. En hier telt de media enkel voor een 2 tal vertalers. De gehele internationale gemeenschap en leiders van zowat alle landen waren naar onze vriend aan het luisteren, elk met hun eigen vertalers, pakweg enkele 100den vertalers dus die allemaal hetzelfde vertaalden en achteraf, 2 weken later komt de media met 1 of 2 personen die zeggen dat al die andere vertalers het verkeerd hadden...? Nee, dat geloof ik niet echt. Waarom velen net deze 2 geloven heeft opnieuw maar met 1 ding te maken, als het maar het tegenovergestelde is wat de vs denkt, dan is het waar.
Voor alle duidelijkheid: ik ben absoluut geen fan van hem, maar ik zou niet willen dat een verkeerd weergegeven citaat wordt gebruikt als voorwendsel om een oorlog tegen Iran te ontketenen.
idem.
2) Iran werkt mee met het IAEA, lees het laatste rapport van El-Baradei.
Voorlopig wel ja. Hopelijk blijft het zo.
4) Welke Iraanse beleidsman heeft beweerd dat zijn land recht heeft op kernwapens?
Onze vriend Achmedinidjad of hoe ge het ook schrijft.
5) 'Installaties bouwen' is geen schending van het NPT-verdrag.
Misschien niet nee.
6) Wie heeft het Westen de vijand genoemd?
Opnieuw onze vriend. Bij sancties zou het oorlog zijn...ring a bell?
Niet echt. Wat Van Creveld bedoelde is dat als Iran over kernwapens zou beschikken, de kansen van een VS-aanval zeer gevoelig zouden verminderen. Kijk naar Noord-Korea en Irak: het eerste land is een dictatoriaal regime dat over kernwapens beschikt en waarmee wordt onderhandeld; het tweede land is een dictatoriaal regime dat niet over zulke wapens beschikte en dat land wordt wel aangevallen.
Overigens, als je redenering "als iran morgen kernwapens heeft is het overmorgen prijs" zou kloppen, dan is er voor Iran toch geen enkele motivatie om zulke wapens te ontwikkelen? Want de kansen dat Iran er in een oorlog met de VS als overwinnaar uitkomt is 0,0.
Dat is idd zo maar wat bezielt iemand die homo`s ophangt in de straten? Ik kan zijn gedachten niet lezen maar ziek is hij alvast wel als je zoiets doet.
Cyrus
23 november 2007, 12:06
Als het een leider is die het beste wil voor zijn bevolking dan zal hij zich hieraan terug houden en dit protocol aanvaarden.
Wel, zoals ik al zei heeft Iran enkele jaren geleden dit protocol vrijwillig ondertekend en geïmplementeerd, maar hebben ze zich teruggetrokken nadat ze illegaal naar de Veiligheidsraad werden doorverwezen. Zodra het dossier weer naar het IAEA terugkeert, ben ik er nagenoeg zeker van dat Iran dit protocol opnieuw zal toepassen.
Dat is zo maar iran moet ook stoppen met dreigende taal te spreken.
Akoord, maar hetzelfde geldt voor de VS, Israel en Frankrijk.
Ik ken het voorval onvoldoende maar wat ik er mij van kan herinneren is toch dat ze wel de kennis in huis hebben om tot kernwapens te komen.
Als sinds begin jaren '90 zeggen de VS dat Iran "binnen een paar jaar over kenrwapens zal beschikken". We zijn nu bijna 2008 en volgens het IAEA en de inlichtingendiensten zou Iran hoogstens vanaf 2015 over zulke wapens kunnen beschikken, als ze die wapens überhaupt willen ontwikkelen en als er geen technische hindernissen meer moeten worden genomen. Het begint repetitief te worden. Ofwel hebben ze die kennis, maar doen ze er niks mee, ofwel, en dat denk ik, hebben ze die kennis (of toch een belangrijk deel ervan) gewoon niet.
Is maar hoe je het bekijkt. Het wil nm niet zeggen indien je niet al te bevriende landen niet helpt op de manier dat zij willen, het automatisch gevolg kernwapens zijn.
Heb je het artikel gelezen? De VS hebben directe hulp gegeven aan Pakistan zodat dat land nu een kernsarsenaal heeft.
Wat niet wil zeggen dat alle beslissingen in het verleden de juiste waren, niet enkel de amerikanen hebben verkeerde dingen beslist.
Neen, Frankrijk en Groot-Brittannië hebben evengoed boter op het hoofd, maar het zijn wel die landen die er nu mee dreigen Iran aan te vallen op basis van een vermeend kernwapenprogramma waarvan het bestaan ervan nog moet worden bewezen.
Tja, waarom geeft Belgie en Europa geld aan Afrika, de Palestijnen? Om een regio oorlogsgebied te houden?
Sinds Hamas een tijdje geleden de verkiezingen in de Palestijnse gebieden heeft gewonnen, heeft ons land geen eurocent financiële hulp meer gegeven, hetzelfde geldt voor de andere EU-landen. En wat betreft Afrika: daar gaat het veeleer om noodhulp en structurele hulp aan landen waarmee we histroische banden hebben.
Waarom geven alle grote Belgische banken geld aan het fabricanten van wapens die massaal wapens leveren aan groeperingen die elke dag de mensenrechten schenden?
Een privé-instelling mag niet worden gelijkgeschakeld met een overheid. Als iemand zijn geld wilt investeren in een bedrijf dat landmijnen produceert, dan vind ik dat moreel verwerpelijk, maar zolang de wet zulke praktijken niet verbiedt, is dit volstrekt legaal. Maar nogmaals voor een overheid gelden andere normen en criteria dan een privé-instelling.
Vind ik verkeerd. Maar ik vind dit minder erg omdat de leiding in India niet zo dreigend is als die van Iran. MAAR, kvind het dus wel verkeerd.
Minder dreigend? De laatste keer dat Iran een ander land heeft aangevallen, dateert van midden 18e eeuw. En dan nog om een gebied te veroveren dat ze kort daarvoor waren kwijtgespeeld aan Afghanistan. India en Pakistan, allebei kernmachten, leven continu op gespannen voet met elkaar en het heeft niet veel gescheeld of tussen beide landen brak een kernoorlog uit. Hetzelfde geldt voor India en China.
Ja, maar ik bedoel afbouwen met als doel er uiteindelijk geen meer overhouden. Nu is het enkel afbouwen omdat men er gewoonweg veel te veel heeft.
Het feit dat enkele kernmachten volop nieuwe, geavanceerde kernwapens aan het ontwikkelen zijn, bewijst dat die landen nooit of te nimmer van plan zijn om hun speelgoed op te geven. Kernwapens geven een land nu eenmaal enorm veel macht, aanzien en prestige, en is bovendien een handig middel om andere landen mee af te dreigen.
Als je langeafstandsraketten test is het wel duidelijk waar je naartoe wil e.
Dat ze nog geen kernkoppen hebben is 1 ding maar doen alsof er niets aan het werken is is verleden tijd hoor. Men test niet voor de lol dergelijke raketten.
Luister eens, in de 20e eeuw werd Iran verschillende keren bezet door Groot-Brittannië en de Sovjet-Unie, de VS hebben er een coup gepleegd, Irak heeft, aangemoedigd door de VS, een oorlog ontketend tegen Iran. Een oorlog die 8 jaar duurde, anderhalf miljoen mensenlevens heeft geëist, en tijdens dewelke Saddam Iran voortdurend bestookte met chemische en biologische wapens die gewillig door Westerse landen aan Irak werden geleverd. De Taliban hebben midden jaren '90 Iran bedreigd door een Iraans consulaat aan te vallen en 10 Iraanse diplomaten te vermoorden. De VS dreigen er voortdurend mee om Iran met kernwapens aan te vallen, Iran is letterlijk omsingeld door VS-basissen en kernwapenstaten. En jij vindt het verdacht dat Iran wapens ontwikkelt waarmee dat land de kans op een eventuele aanval ertegen hoopt te verminderen?
Nee, maar indien amerika morgen homo`s begint op te hangen wel.
De straffen die er nu in sommige staten zijn komen nm niet van degene die de macht heeft over de kernkoppen. Indien homo`s worden opgehangen dan moet dit wel van dezelfde persoon komen.
En zwakzinnigen terechtstellen is minder erg? Waar trek je de grens? Nogmaals, dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Overigens was de man die nu president is van VS vroeger goeverneur van Texas, een staat waar homoseksualiteit strafbaar is en dat veruit de meeste terechtstellingen kent van alle staten in de VS.
Waarschijnlijk niet, maar zoals ik al zei vind ik niet dat een Saddam dergelijke macht mocht blijven hebben over de olie.
Indien er geen olie was had saddam ook bijna geen belang.
Het is dus de combinatie geweest, Saddam en de olie en hierbij steun ik ook de verwijdering van saddam. Maar er zijn er hier die zeggen dat de amerikanen de olie jatten van de irakezen ed...onzin is dat.
Het belangrijkste motief is en blijft olie: http://observer.guardian.co.uk/world/story/0,,2170237,00.html.
Dat de VS Iraakse olie jatten is overdreven, maar ze willen dat de controle ervan in Westerse handen blijft. Overigens hebben de VS daarmee de Conventie van Geneve overtreden. Volgens die conventie mag een bezettende macht (die de VS in Irak zijn) niet raken aan de grondwetten van dat land. De nationalisatie van de Iraakse olie-industrie is verankerd in de Iraakse grondwet. Door die industrie te privatiseren en uit te verkopen aan Westerse oliebedrijven hebben ze die conventie serieus met de voeten getreden.
Welke valse informatie?
Valse informatie
Die discussie heb ik al eerder gehad. Sorry, hier kan de medie mij ook niet overtuigen hoor. En hier telt de media enkel voor een 2 tal vertalers. De gehele internationale gemeenschap en leiders van zowat alle landen waren naar onze vriend aan het luisteren, elk met hun eigen vertalers, pakweg enkele 100den vertalers dus die allemaal hetzelfde vertaalden en achteraf, 2 weken later komt de media met 1 of 2 personen die zeggen dat al die andere vertalers het verkeerd hadden...? Nee, dat geloof ik niet echt. Waarom velen net deze 2 geloven heeft opnieuw maar met 1 ding te maken, als het maar het tegenovergestelde is wat de vs denkt, dan is het waar.
idem.
Voorlopig wel ja. Hopelijk blijft het zo.
Onze vriend Achmedinidjad of hoe ge het ook schrijft.
Misschien niet nee.
Opnieuw onze vriend. Bij sancties zou het oorlog zijn...ring a bell?
Dat is idd zo maar wat bezielt iemand die homo`s ophangt in de straten? Ik kan zijn gedachten niet lezen maar ziek is hij alvast wel als je zoiets doet.[/quote]
illwill
25 november 2007, 14:07
Wel, zoals ik al zei heeft Iran enkele jaren geleden dit protocol vrijwillig ondertekend en geïmplementeerd, maar hebben ze zich teruggetrokken nadat ze illegaal naar de Veiligheidsraad werden doorverwezen. Zodra het dossier weer naar het IAEA terugkeert, ben ik er nagenoeg zeker van dat Iran dit protocol opnieuw zal toepassen.
Hoe kun je een land illegaal naar de veiligheidsraad doorverwijzen?
Akoord, maar hetzelfde geldt voor de VS, Israel en Frankrijk.
Tuurlijk, maar zij bedreigen iran niet zomaar. Zij zeggen dat ze enkel ingrijpen indien iran bepaalde grenzen overschreid.
Als sinds begin jaren '90 zeggen de VS dat Iran "binnen een paar jaar over kenrwapens zal beschikken". We zijn nu bijna 2008 en volgens het IAEA en de inlichtingendiensten zou Iran hoogstens vanaf 2015 over zulke wapens kunnen beschikken, als ze die wapens überhaupt willen ontwikkelen en als er geen technische hindernissen meer moeten worden genomen. Het begint repetitief te worden. Ofwel hebben ze die kennis, maar doen ze er niks mee, ofwel, en dat denk ik, hebben ze die kennis (of toch een belangrijk deel ervan) gewoon niet.
Wie zal het zeggen.
Heb je het artikel gelezen? De VS hebben directe hulp gegeven aan Pakistan zodat dat land nu een kernsarsenaal heeft.
Als dat zo is was dat de verkeerde beslissing.
Neen, Frankrijk en Groot-Brittannië hebben evengoed boter op het hoofd, maar het zijn wel die landen die er nu mee dreigen Iran aan te vallen op basis van een vermeend kernwapenprogramma waarvan het bestaan ervan nog moet worden bewezen.
Idd, zij waarschuwen iran indien ze kernwapens willen aanschaffen en dat vind ik terecht.
Sinds Hamas een tijdje geleden de verkiezingen in de Palestijnse gebieden heeft gewonnen, heeft ons land geen eurocent financiële hulp meer gegeven, hetzelfde geldt voor de andere EU-landen. En wat betreft Afrika: daar gaat het veeleer om noodhulp en structurele hulp aan landen waarmee we histroische banden hebben.
Dat ze nu niet meer zoveel geld geven is geen goedprating van het verleden.
Ja, komaan, waar denk je dat ze hun wapens mee kopen? Zoals ik al zei steunen belgische banken groeperingen (ook in afrika) die dagdagelijks de mensenrechten schenden. Niet alle euro's worden gebruikt op de manier dat ze bedoeld waren zoals voedselhulp.
Een privé-instelling mag niet worden gelijkgeschakeld met een overheid. Als iemand zijn geld wilt investeren in een bedrijf dat landmijnen produceert, dan vind ik dat moreel verwerpelijk, maar zolang de wet zulke praktijken niet verbiedt, is dit volstrekt legaal. Maar nogmaals voor een overheid gelden andere normen en criteria dan een privé-instelling.
Dat vind ik te goedkoop. De belgische regering weet ook wat onze banken doen en maken geen wet die het verbied dus steunen ze dergelijke praktijken.
Minder dreigend? De laatste keer dat Iran een ander land heeft aangevallen, dateert van midden 18e eeuw. En dan nog om een gebied te veroveren dat ze kort daarvoor waren kwijtgespeeld aan Afghanistan. India en Pakistan, allebei kernmachten, leven continu op gespannen voet met elkaar en het heeft niet veel gescheeld of tussen beide landen brak een kernoorlog uit. Hetzelfde geldt voor India en China.
Toch vind ik de leiding van iran instabieler dan die van India.
Het feit dat enkele kernmachten volop nieuwe, geavanceerde kernwapens aan het ontwikkelen zijn, bewijst dat die landen nooit of te nimmer van plan zijn om hun speelgoed op te geven. Kernwapens geven een land nu eenmaal enorm veel macht, aanzien en prestige, en is bovendien een handig middel om andere landen mee af te dreigen.
En vandaar dat ze de wereld uit moeten.
Luister eens, in de 20e eeuw werd Iran verschillende keren bezet door Groot-Brittannië en de Sovjet-Unie, de VS hebben er een coup gepleegd, Irak heeft, aangemoedigd door de VS, een oorlog ontketend tegen Iran. Een oorlog die 8 jaar duurde, anderhalf miljoen mensenlevens heeft geëist, en tijdens dewelke Saddam Iran voortdurend bestookte met chemische en biologische wapens die gewillig door Westerse landen aan Irak werden geleverd. De Taliban hebben midden jaren '90 Iran bedreigd door een Iraans consulaat aan te vallen en 10 Iraanse diplomaten te vermoorden. De VS dreigen er voortdurend mee om Iran met kernwapens aan te vallen, Iran is letterlijk omsingeld door VS-basissen en kernwapenstaten. En jij vindt het verdacht dat Iran wapens ontwikkelt waarmee dat land de kans op een eventuele aanval ertegen hoopt te verminderen?
Iedereen is omsingeld door VS bassissen, ik voel me niet bedreigt omdat wij ons niet bedreigt moeten voelen, de vs gaat niet zomaar een land binnenvallen. Als men meewerkt met de internationale gemeenschap is er niets aan de hand.
En de VS bedreigt iran niet met kernwapens. Waar haal je dat vandaan?
En zwakzinnigen terechtstellen is minder erg? Waar trek je de grens? Nogmaals, dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Overigens was de man die nu president is van VS vroeger goeverneur van Texas, een staat waar homoseksualiteit strafbaar is en dat veruit de meeste terechtstellingen kent van alle staten in de VS.
Zwakzinningen terechtstellen? Ik kan effe niet volgen.
Ik zeg niet dat terechtstellen goed is, ik zeg dat ophangen erger is.
Het belangrijkste motief is en blijft olie: http://observer.guardian.co.uk/world/story/0,,2170237,00.html.
Dat de VS Iraakse olie jatten is overdreven, maar ze willen dat de controle ervan in Westerse handen blijft. Overigens hebben de VS daarmee de Conventie van Geneve overtreden. Volgens die conventie mag een bezettende macht (die de VS in Irak zijn) niet raken aan de grondwetten van dat land. De nationalisatie van de Iraakse olie-industrie is verankerd in de Iraakse grondwet. Door die industrie te privatiseren en uit te verkopen aan Westerse oliebedrijven hebben ze die conventie serieus met de voeten getreden.
Nee, een man als saddam met de macht over de olie was de reden.
Babylonia
25 november 2007, 21:44
De VS heeft met zes atoombommen over haar eigen land gevlogen
weet je daar niet van?
Het is hun natte droom hun eigen volk via een valse vlag met een atoombom te vangen voor het idee om een atoomaanval te doen op Iran.
wake up
wat denk je dat wij hier aan radioaktieve straling daarvan op ons kop krijgen?
they are psychopaths informeer u over valse vlag en psy ops via de mossad en de CIA 25000 mensen hebben ze in dienst om overal regime changes te doen.
Babylonia
25 november 2007, 21:46
Amerika heeft nog altijd de meeste mensen ter dood veroordeeld en uitgevoerd dit jaar van heel de wereld!
Hashiwokakero
25 november 2007, 21:47
Amerika heeft nog altijd de meeste mensen ter dood veroordeeld en uitgevoerd dit jaar van heel de wereld!Linkje aub, bestaat China opeens niet meer?
Hashiwokakero
25 november 2007, 22:00
Saoedië-Arabië, Iran en China voeren meer doodstraffen uit dan de VS, amaai en dat durft zich te vertonen op een politiek forum.
Gun
26 november 2007, 00:16
Saoedië-Arabië, Iran en China voeren meer doodstraffen uit dan de VS, amaai en dat durft zich te vertonen op een politiek forum.
Bron?;-)
Mahalingam
26 november 2007, 00:17
De volgende keer dat ik dit draadje ga lezen, zal ik eerst mijn aluminium hoedje opzetten.
En ja, Saddam Houssein is ook mijn held. Niemand heeft in de recente geschiedenis zoveel Mohammedanen over de kling weten te jagen als hij.
http://www.web-smilie.de/smilies/teufel_smilies/smilie_vampire.gif
illwill
26 november 2007, 07:23
De VS heeft met zes atoombommen over haar eigen land gevlogen
weet je daar niet van?
Het is hun natte droom hun eigen volk via een valse vlag met een atoombom te vangen voor het idee om een atoomaanval te doen op Iran.
wake up
wat denk je dat wij hier aan radioaktieve straling daarvan op ons kop krijgen?
they are psychopaths informeer u over valse vlag en psy ops via de mossad en de CIA 25000 mensen hebben ze in dienst om overal regime changes te doen.
Ja daar weet ik van, so what? Denk je dat dat de eerste keer was misschien?
:roll: De rest van je posting is niet de moeite om op te reageren. Propaganda prietpraat.
illwill
26 november 2007, 07:24
Amerika heeft nog altijd de meeste mensen ter dood veroordeeld en uitgevoerd dit jaar van heel de wereld!
Nog een leugen, China heeft het record.
Maar het is nogal logisch dat als je zulk enorm land hebt je ergens bovenaan bengelt. Tzou pas uitzonderlijk zijn indien een land als belgie bovenaan stond.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.