PDA

View Full Version : Liever paars of liever rooms-rood?


joppe
23 februari 2004, 15:49
Als u nu de vergelijking maakt tussen het vroegere rooms-rood en het huidige paars, welke combinatie voelt dan het beste aan voor u.
Of is de politiek zodanig veranderd dat u daar geen zinvolle evaluatie van kan maken?
Zou uw voorkeur ook afhangen van het feit of de SPA al dan niet de grootste coalitiepartner is?

Frank Vandenbroucke
24 februari 2004, 21:23
Als u nu de vergelijking maakt tussen het vroegere rooms-rood en het huidige paars, welke combinatie voelt dan het beste aan voor u.
Of is de politiek zodanig veranderd dat u daar geen zinvolle evaluatie van kan maken?
Zou uw voorkeur ook afhangen van het feit of de SPA al dan niet de grootste coalitiepartner is?

Beste Joppe,

Ik denk dat het niet eerlijk zou zijn om te zeggen dat rooms-rood op alle punten slechter was dan paars, zoals het niet juist zou zijn om te zeggen dat paars op alle punten beter was dan rooms-rood. De waarheid ligt vermoedelijk in het midden. Ik heb tijdens de vorige legislatuur dingen kunnen verwezenlijken op sociaal vlak waarover ik tevreden ben (zie een overzicht daarover op mijn website www.vandenbroucke.com) maar ik zou zeker niet durven zeggen dat daarmee alle problemen opgelost zijn, of dat de vorige regering alles minder goed deed.

Eigenlijk doet de kleur van de coalitie er voor mij minder toe. De vraag is gewoon of wij belangrijke stukken van ons programma kunnen uitvoeren.

Frank