PDA

View Full Version : Hitler's Joodse moeder


Firestone
7 november 2007, 08:31
Tussen de smerige insinuaties en onfalsifieerbare indianenverhalen door posten believers heel af een toe een verifieerbaar "feit".
Uit een thread vol (bijzonder revelerende) zever licht ik deze straffe bewering uit:

Zo was dat zeker ook het geval met Hitler. Hoe kwam zo n nietszeggend figuur van een joodse moeder aan al dat geld?

Awel, Babylonia, vermits jij op zoek bent naar de Waarheid, kan je deze straffe bewering bewijzen?
Heb je bewijzen dat Hitler's moeder een Joodse was?
Je mag ook gewoon posten dat je je (weeral) vergiste, hoor.

exodus
7 november 2007, 09:43
Tussen de smerige insinuaties en onfalsifieerbare indianenverhalen door posten believers heel af een toe een verifieerbaar "feit".
Uit een thread vol (bijzonder revelerende) zever licht ik deze straffe bewering uit:



Awel, Babylonia, vermits jij op zoek bent naar de Waarheid, kan je deze straffe bewering bewijzen?
Heb je bewijzen dat Hitler's moeder een Joodse was?
Je mag ook gewoon posten dat je je (weeral) vergiste, hoor.


Wat wel zou kunnen is dat hij de kleinzoon van een Joodse Rotshild is:

In deze draad kan je er meer over vinden:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=53533

Firestone
7 november 2007, 09:53
Wat wel zou kunnen is dat hij de kleinzoon van een Joodse Rotshild is:

In deze draad kan je er meer over vinden:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=53533:roll:

Ben je er weer met deze roddel?

In de thread waarnaar je linkt is gebleken dat je voor deze andere straffe bewering welgeteld één roddel als "bewijs" kon aanbrengen.

Ik zal mezelf maar citeren:

:-)

Het is inderdaad onthutsend.

Ene Koehler beweert in 1940 dat ie documenten heeft gezien waaruit zou blijken dat Hitlers grootmoeder bij de Rotshilds in Wenen werkte toen ze zwanger werd.

Dat is voldoende voor de kritiekloze believers om van Hitler een "halve Rotshild" te maken! (Zelfs hun wiskunde klopt hier niet.)

We zijn inmiddels in 2006. Heeft één ernstige historicus één ernstig bewijs voor ook maar één van deze beweringen gevonden? Neen.

Doet het er toe voor de kritiekloze believers? Neen.
Precies roddelomen!

Maar deze thread gaat over de Joodse moeder van Hitler.

Overigens een prachtig voorbeeld van hoe conspiracisten en conspirationisten met de realiteit omgaan.
De reeds lang ontkrachte roddel "Hitler is de kleinzoon van een Rothschild" wordt bij Babylonia zowaar "Hitler heeft een Joodse moeder"! :lol:

En van deze mensen krijgen we lessen in kritisch denken! :rofl:

Enfin, misschien krijgen we alsnog bewijzen, of trekt Babylonia zijn/haar verzinsel terug.

exodus
7 november 2007, 10:00
:roll:

Ben je er weer met deze roddel?


Maar deze thread gaat over de Joodse moeder van Hitler.

Overigens een prachtig voorbeeld van hoe conspiracisten en conspirationisten met de realiteit omgaan.
De reeds lang ontkrachte roddel "Hitler is de kleinzoon van een Rothschild" wordt bij Babylonia zowaar "Hitler heeft een Joodse moeder"! :lol:

En van deze mensen krijgen we lessen in kritisch denken! :rofl:

Enfin, misschien krijgen we alsnog bewijzen, of trekt Babylonia zijn/haar verzinsel terug.

De moeder van Hitler is dan toch kwart-joods als het zo zou zijn? Enfin Blabylonia was hier niet geheel correct.

Ik ga niet meer discussieren ofdat het een roddel is of niet, hier is de informatie. Iedereen moet maar voor zich uitmaken of het een roddel is of niet. Ik vidn alvast van niet en vindt niet dat je kan zeggen dat het zoiezo onwaar is. De omstandigheden gezien zou het wel kunnen.

Dr. Walter C. Langer, a psychologist who produced a wartime psychoanalysis of Hitler for the American OSS, reported that a secret prewar Austrian police report proved Hitler's father was the illegitimate son of a peasant cook named Maria Anna Schicklgruber, who at the time she conceived her child was "employed as a servant in the home of Baron Rothschild" in Vienna. Upon learning of her pregnancy in 1837, she left Vienna and gave birth to Hitler's father of record, Alois. Five years later, she reportedly married an itinerant miller named Johann Georg Hiedler. Yet Alois carried his mother's name of Schicklgruber until nearly forty years of age when Heidler's brother, Johann Nepo-nuik Hiedler, offered him legitimacy. Due to the illegible writing of a parish priest in changing the birth register, the name Hiedler became I lillcr, either by mistake or to confuse authorities.

Alois Miller led a sail anil morose life, chiefly as ë government bureaucrat, and married his own second cousin, Klara Poelzl, in 1885, after obtaining special Episcopal dispensation. Adolf was born in Brau-nau, Austria, in 1889, when Alois was fifty-two years old.


This incredible story might be written off as fanciful wartime propaganda except for the fact that the OSS never made this story public, indicating the tale may have been considered too sensitive to publicize. The issue came up in the late 1930s, when Hitler's English nephew, William Patrick Hitler, hinted to newsmen about the German leader's Jewish background. Hitler's personal attorney Hans Frank confirmed this scandalous information, but the name Frankenberger was substituted for Rothschild. When no record of a Frankenberger could be found in Vienna, the matter was quietly dropped by all but Hitler. Historians have long noted that the question of possible Jewish ancestry haunted Hitler throughout his life.


In case someone might question if a Rothschild would consider dallying with the servants, it is instructive that Rothschild biographer Ferguson stated that the son of one of Salomon's senior clerks "recalled that by the 1840s, [the Viennese Rothschild] had developed a somewhat reckless enthusiasm for young girls."


The late Philippe Rothschild, a descendent of Nathan, in 1984 published memoirs revealing his "scandalous love life." He wrote, "I was a tremendous success . . . leaping from bed to bed like a mountain goat. . . . I was always convinced [my father] had won his spurs riding my grandmother's chambermaids."


"It is possible that Hitler discovered his Jewish background and his relation to the Rothschilds, and aware of their enormous power to make or break European governments, reestablished contact with the family," wrote author Epperson. "This would partially explain the enormous support he received from the international banking fraternity, closely entwined with the Rothschild family, as he rose to power."



"Adolf's father, Alois Hitler, was the illegitimate son of Maria Anna Schicklgruber. It was generally supposed that the father of Alois Hitler (Schicklgruber) was Johann Georg Hiedler. There are some people who seriously doubt that Johann Georg Hiedler was the father of Alois (an Austrian document was) prepared that proved Maria Anna Schicklgruber was living in Vienna at the time she conceived. At that time she was employed as a servant in the home of Baron Rothschild. As soon as the family discovered her pregnancy she was sent back home, where Alois was born."

Langer's information came from the high level Gestapo officer, Hansjurgen Koehler, published in 1940, under the title "Inside the Gestapo". He writes about the investigations into Hitler's background carried out by the Austrian Chancellor, Dolfuss, in the family files of Hitler.

Koehler actually viewed a copy of the Dolfuss documents which were given to him by Heydrich, the overlord of the Nazi Secret Service. The file, he wrote, "caused such havoc as no file in the world ever caused before" (Inside the Gestapo, p 143). He also revealed that:"..The second bundle in the blue file contained the documents collected by Dolfuss. The small statured, but big-hearted Austrian Chancellor must have known by such a personal file he might be able to check Hitler. His task was not difficult; as ruler of Austria he could easily find out about the personal data and family of Adolf Hitler, who had been born on Austrian soil...Through the original birth certificates, police registration cards, protocols, etc., all contained in the original file, the Austrian Chancellor succeeded in piecing together the disjointed parts of the puzzle, creating a more or less logical entity..

A little servant girl (Hitler's grandmother) came to Vienna and became a domestic servant, mostly working for rather rich families. But she was unlucky; having been seduced, she was about to bear a child. She went home to her village for her confinement. Where was the little maid serving in Vienna? This was not a very difficult problem. Very early Vienna had instituted the system of compulsory police registration. Both servants and the employers were exposed to heavy fines if they neglected this duty. Chancellor Dolfuss managed to discover the registration card. The little, innocent maid had been a servant at the Rothschild mansion. ..and Hitler's unknown grandfather must be probably looked for in this magnificent house. The Dolfuss file stopped at this statement.

Hermann von Goldschmidt, the son of Salomon Mayer's senior clerk, wrote a book, published in 1917, which said of Salomon:"by the 1840s he had developed a somewhat reckless enthusiasm for young girls.."

and

"He had a lecherous passion for very young girls, his adventures with whom had to be hushed up by the police."

Firestone
7 november 2007, 10:24
De moeder van Hitler is dan toch kwart-joods als het zo zou zijn? Enfin Blabylonia was hier niet geheel correct.Je slaagt er zelfs in jouw eigen roddels vals weer te geven. :lol:
Het gaat om Hitler's vader.

Trouwens, je citeert (weer eens) Langer, maar deze gebruikte zelf het boek van Koehler als bron.
Zoals gebruikelijk "vergeet" je de conclusie (http://www.nizkor.org/hweb/people/h/hitler-adolf/oss-papers/text/oss-profile-04-01.html) van Langer over deze roddel:

However, it is not absolutely necessary to assume that he had Jewish blood in his veins in order to make a comprehensive picture of his character with its manifoid traits and sentiments. From a purely scientific point of view, therefore, it is sounder not to base our reconstruction on such slim evidence but to seek firmer foundations.Maw, hij vermeldt het, noemt het "slim evidence", en bouwt er niet op voort.

Ik ga niet meer discussieren ofdat het een roddel is of niet, hier is de informatie. Iedereen moet maar voor zich uitmaken of het een roddel is of niet. Ik vidn alvast van niet en vindt niet dat je kan zeggen dat het zoiezo onwaar is. Er is helemaal geen discussie of het een roddel is. Het is een roddel: een bewering zonder de minste fundering. Integendeel zelfs, zoals gemakkelijk na te trekken.

Het is overigens niet aan mij om te bewijzen dat het zowiezo onwaar is. Het is aan wie een bewering post om ze te bewijzen. Dat kan je met jouw roddel niet, en ik wacht op wat Babylonia van zijn/haar bewering kan bewijzen.

De omstandigheden gezien zou het wel kunnen.Neen, het past echter wel in jouw fantasiewereld, en daarom wil jij in deze roddel geloven.

exodus
7 november 2007, 11:30
Neen, het past echter wel in jouw fantasiewereld, en daarom wil jij in deze roddel geloven.

Ik wil niet geloven , ik zeg gewoon dat het kan en het is meer dan een roddel dat zomaar uit iemands mond ontsproten is. Hitler heeft trouwens steun gekregen van de internationale bankiers gelieerd aan Rotshild. De Rotshilds hebben alleszinds de geldstroom naar Hitler niets in de weg gelegd.

The very heart of Hitler's war machine was the chemical giant, I.G. Farben, which had an American arm that was controlled by the Rothschilds through their lackeys, the Warburgs. Paul Warburg, who manipulated into existence the privately-owned "central bank" of America, the Federal Reserve, in 1913, was on the board of American I.G. Indeed Hitler's I.G. Farben, which ran the slave labour camp at Auschwitz, was, in reality, a division of Standard Oil, officially owned by the Rockefellers, but in truth the Rockefeller empire was funded into existence by the Rothschilds. See And The Truth Shall Set You Free and The Biggest Secret for the detailed background of this and other aspects of this story. The Rothschilds also owned the German news agencies during both World Wars and thus controlled the flow of "information" to Germans and the outside world. Incidentally, when Allied troops entered Germany they found that the I.G. Farben factories, the very core of Hitler's war operation, had not been hit by the mass bombing and neither had Ford factories - another Illuminati supporter of Hitler. Other factories nearby had been demolished by bombing raids.

Herr Oberst
7 november 2007, 12:01
Ik vraag me af of samenzweringstheorieën-gelovers überhaupt te genezen zijn. Toch pas na enkele jaren absolute afzondering in een psychiatrisch gesticht, denk ik.

Boadicea
7 november 2007, 12:27
Als Hitlers vader een bastaardje zou zijn van een Rotzak, dan verklaard dat veel.

Ja, zelfhaters zijn tot veel in staat. Ik geloof best dat er wel iets van aan kan zijn, gezien de dubieuze rol dat deze familie in WO ll gespeeld heeft.

Dus: negen kansen op 10 was Hitler zelf een deel wat hij haatte.

Firestone
7 november 2007, 12:27
Ik wil niet geloven , ik zeg gewoon dat het kan en het is meer dan een roddel dat zomaar uit iemands mond ontsproten is. Nope, het is precies dat, een roddel zonder de minste verdere bewijsvoering. Niks!

Hitler heeft trouwens steun gekregen van de internationale bankiers gelieerd aan Rotshild. De Rotshilds hebben alleszinds de geldstroom naar Hitler niets in de weg gelegd.Hier illustreer je nogmaals de "believers-methodologie".
Omdat je de vermeende "feiten" (Hitler's grootvader is een Rothschild, of Hitler's moeder is Joods) niet kan bewijzen, probeer je ze te valideren aan de hand van jouw theorie. :lol:

Alléén is deze theorie dan weer gebouwd op ... roddels!
Een leuke vicieuze cirkel.
Geen wonder dat geen enkele echte historicus deze zever ernstig neemt.

Maar soit, er zijn al genoeg threads op dit forum voor jullie ziekelijke Rothschild-obsessie. Daar kan je naar hartelust en nagenoeg ongestoord jouw smerige insinuaties, ongefundeerde beweringen, simplistische analyses, contextloze citaten en andere rommel posten.

Hier gaat het om de eenvoudige vraag of Babylonia zijn/haar bewering over de Joodse moeder van Hitler waar kan maken.

Ik wacht geduldig af ...

Boadicea
7 november 2007, 12:29
of is het allemaal propaganda om antisemitisten ook tegen Hitler te doen keren?

Ramón Gitannes
7 november 2007, 12:36
Ik denk dat de Mossad achter de oerknal zat.

Gun
7 november 2007, 12:58
Tussen de smerige insinuaties en onfalsifieerbare indianenverhalen door posten believers heel af een toe een verifieerbaar "feit".
Uit een thread vol (bijzonder revelerende) zever licht ik deze straffe bewering uit:

Awel, Babylonia, vermits jij op zoek bent naar de Waarheid, kan je deze straffe bewering bewijzen?
Heb je bewijzen dat Hitler's moeder een Joodse was?
Je mag ook gewoon posten dat je je (weeral) vergiste, hoor.Bij mijn weten niet de moeder, missschien wel de grootmoeder langs vaders kant, Hitler was dus zeker geen Jood langs deze bloedlijn

Informatie valt hierover terug te vinden bij ...

Hansjurgen Koehler schrijft in zijn boek “Inside The Gestapo” het volgende over Maria Anna Schicklgruber, de grootmoeder van Adolf Hitler
A little servant girl ... came to Vienna and became a domestic servant ... at the Rothschild mansion ... and Hitler’s unknown grandfather must be looked for in this magnificent house

Walter Langer schrijft in zijn boek “The Mind Of Hitler”
Adolf’s father, Alois Hitler, was the illegitimate son of Maria Anna Schicklgruber … she was living in Vienna at the time she conceived. At that time she was employed as a servant in the home of Baron Rothschild. As soon as the family discovered her pregnancy she was sent back home … where Alois was born

Herr Oberst
7 november 2007, 13:01
Walter Langer schrijft in zijn boek “The Mind Of Hitler”
Adolf’s father, Alois Hitler, was the illegitimate son of Maria Anna Schicklgruber … she was living in Vienna at the time she conceived. At that time she was employed as a servant in the home of Baron Rothschild. As soon as the family discovered her pregnancy she was sent back home … where Alois was born

Nogmaals: hier bestaan toch serieuze twijfels over, hoor. In het veel serieuzere en recentere werk van Ian Kershaw worden deze veronderstellingen de grond in geboord. De meest waarschijnlijke grootvader van Hitler is Johann Georg Hiedler.

exodus
7 november 2007, 13:08
Nogmaals: hier bestaan toch serieuze twijfels over, hoor. In het veel serieuzere en recentere werk van Ian Kershaw worden deze veronderstellingen de grond in geboord. De meest waarschijnlijke grootvader van Hitler is Johann Georg Hiedler.

Kan je dat posten? Het is nogal gemakkelijk te zeggen dat het de grond in geboord word zonder de argumenten te leveren.

forumspook
7 november 2007, 16:49
Je slaagt er zelfs in jouw eigen roddels vals weer te geven. :lol:
Het gaat om Hitler's vader.

Trouwens, je citeert (weer eens) Langer, maar deze gebruikte zelf het boek van Koehler als bron.
Zoals gebruikelijk "vergeet" je de conclusie (http://www.nizkor.org/hweb/people/h/hitler-adolf/oss-papers/text/oss-profile-04-01.html) van Langer over deze roddel:

Maw, hij vermeldt het, noemt het "slim evidence", en bouwt er niet op voort.

Er is helemaal geen discussie of het een roddel is. Het is een roddel: een bewering zonder de minste fundering. Integendeel zelfs, zoals gemakkelijk na te trekken.

Het is overigens niet aan mij om te bewijzen dat het zowiezo onwaar is. Het is aan wie een bewering post om ze te bewijzen. Dat kan je met jouw roddel niet, en ik wacht op wat Babylonia van zijn/haar bewering kan bewijzen.

Neen, het past echter wel in jouw fantasiewereld, en daarom wil jij in deze roddel geloven.
Firestone, uw hardnekkige ontkenning over de mogelijkheid dat Hitler de kleinzoon van een geile rijke jood zou kunnen zijn lijkt mij enorm emotioneel geladen. Per slot van rekening , die rijke stinkerds in die tijd hadden de gewoonte om hun kamermeisjes vol te poeppen, dat is echt geen nieuws, en dit of ze nu jood waren of niet.
Daarom deze, mischien indiskrete vraag : bent u zelf jood(se) ? En zo ja, afkomstig van welk land ?

forumspook
7 november 2007, 16:53
Nope, het is precies dat, een roddel zonder de minste verdere bewijsvoering. Niks!

Hier illustreer je nogmaals de "believers-methodologie".
Omdat je de vermeende "feiten" (Hitler's grootvader is een Rothschild, of Hitler's moeder is Joods) niet kan bewijzen, probeer je ze te valideren aan de hand van jouw theorie. :lol:

Alléén is deze theorie dan weer gebouwd op ... roddels!
Een leuke vicieuze cirkel.
Geen wonder dat geen enkele echte historicus deze zever ernstig neemt.

Maar soit, er zijn al genoeg threads op dit forum voor jullie ziekelijke Rothschild-obsessie. Daar kan je naar hartelust en nagenoeg ongestoord jouw smerige insinuaties, ongefundeerde beweringen, simplistische analyses, contextloze citaten en andere rommel posten.

Hier gaat het om de eenvoudige vraag of Babylonia zijn/haar bewering over de Joodse moeder van Hitler waar kan maken.

Ik wacht geduldig af ...Tja, over een joodse moeder heb ik niets gelezen in Mein Kampf ook niet ?!...

Firestone
7 november 2007, 16:55
Firestone, uw hardnekkige ontkenning over de mogelijkheid dat Hitler de kleinzoon van een geile rijke jood zou kunnen zijn lijkt mij enorm emotioneel geladen. Per slot van rekening , die rijke stinkerds in die tijd hadden de gewoonte om hun kamermeisjes vol te poeppen, dat is echt geen nieuws, en dit of ze nu jood waren of niet.
Daarom deze, mischien indiskrete vraag : bent u zelf jood(se) ? En zo ja, afkomstig van welk land ?Het spijt me ten zeerste dat ik bewijzen vraag voor beweringen.

Ik weet dat dit niet de norm is op dit forum, dat men hier vooral zijn vooroordelen hoort te volgen.

Voor de goede orde, er zijn weinig of geen historici die deze "Hitler is de kleinzoon van Rothschild" of "Hitler's moeder was Joods" sprookjes ernstig nemen.

Jouw doorzichtige poging om hier een ad hominem argument tegen mij te gebruiken slaat dus nergens op. Tenzij je denkt dat zowat alle historici Joods zijn.

Soit, ik wacht nog altijd op bewijzen voor de straffe beweringen ...

filosoof
7 november 2007, 16:58
:roll:

Ben je er weer met deze roddel?

In de thread waarnaar je linkt is gebleken dat je voor deze andere straffe bewering welgeteld één roddel als "bewijs" kon aanbrengen.

Ik zal mezelf maar citeren:



Maar deze thread gaat over de Joodse moeder van Hitler.

Overigens een prachtig voorbeeld van hoe conspiracisten en conspirationisten met de realiteit omgaan.
De reeds lang ontkrachte roddel "Hitler is de kleinzoon van een Rothschild" wordt bij Babylonia zowaar "Hitler heeft een Joodse moeder"! :lol:

En van deze mensen krijgen we lessen in kritisch denken! :rofl:

Enfin, misschien krijgen we alsnog bewijzen, of trekt Babylonia zijn/haar verzinsel terug.
Och, 't is weeral Babylonia maar...

forumspook
7 november 2007, 17:13
Het spijt me ten zeerste dat ik bewijzen vraag voor beweringen.

Ik weet dat dit niet de norm is op dit forum, dat men hier vooral zijn vooroordelen hoort te volgen.

Voor de goede orde, er zijn weinig of geen historici die deze "Hitler is de kleinzoon van Rothschild" of "Hitler's moeder was Joods" sprookjes ernstig nemen.

Jouw doorzichtige poging om hier een ad hominem argument tegen mij te gebruiken slaat dus nergens op. Tenzij je denkt dat zowat alle historici Joods zijn.

Soit, ik wacht nog altijd op bewijzen voor de straffe beweringen ...
@ Firestone: ik zeg niet dat dat verhaal van Hitlers moeder waar is, en weet niet of zijn grootva Hete Bok Rotschild was ?
Maar ik zeg niet dat het onmogelijk is:-)
EN: U hebt niet geantwoord op mijn vraag, of u zelf Joods bent, of niet?
Als dat een geheim is moogt u het zeggen hoor, dan vertel ik het niet verder. Niet antwoorden echter, zal vermoedens doen ontstaan in de hoofden der mensen, u weet hoe ze zijn ,nietwaar? En dat gaat dan uw verdere beweringen totaal ontkrachtten.
Gun zal dan gewonnen hebben, iedereen zal overtuigd zijn dat hij gelijk heeft, en dat u , verstikt door de schaamte, er maar wat op los lult in uw woede...
Ik luister?8-)

Firestone
7 november 2007, 17:24
@ Firestone: ik zeg niet dat dat verhaal van Hitlers moeder waar is, en weet niet of zijn grootva Hete Bok Rotschild was ?
Maar ik zeg niet dat het onmogelijk is:-) Misschien was Hitler's grootvader wel een Vlaming, wie weet. :roll:

EN: U hebt niet geantwoord op mijn vraag, of u zelf Joods bent, of niet?
Als dat een geheim is moogt u het zeggen hoor, dan vertel ik het niet verder. Niet antwoorden echter, zal vermoedens doen ontstaan in de hoofden der mensen, u weet hoe ze zijn ,nietwaar? En dat gaat dan uw verdere beweringen totaal ontkrachtten.
Gun zal dan gewonnen hebben, iedereen zal overtuigd zijn dat hij gelijk heeft, en dat u , verstikt door de schaamte, er maar wat op los lult in uw woede...
Ik luister?8-)Wat een diepzinnige analyse, zeg.

Stel u voor, dat bij de mensen het vermoeden zou ontstaan dat ik Joods ben!
Stel u dat maar eens voor! :lol:

Enfin, wel grappig dat je schrijft dat niet antwoorden op jouw vraag mijn verdere beweringen totaal ontkracht. Dat lijkt me bijna de definitie van een ad hominem denkfout.

Weet je wat, forumspook, lees mijn posts op dit forum maar, zoveel zijn het er nu ook weer niet. Misschien zal je een antwoord op je gewichtige vraag wel bekomen.

largo_w
7 november 2007, 17:53
Stel u voor, dat bij de mensen het vermoeden zou ontstaan dat ik Joods ben!
Stel u dat maar eens voor! :lol:


*hart breekt*

OOOoooow noooooo... En ik die toch had gedacht dat je een rasechte boediste waart uit de tempel van de dalai lama...:|

8-) ge hebt soms toffe mensen he ;-)

Raf
7 november 2007, 18:04
De moeder van Hitler is dan toch kwart-joods als het zo zou zijn? Enfin Blabylonia was hier niet geheel correct.
Neen. Zelfs �*ls die roddel waar zou blijken te zijn en de grootmoeder van Hitler raakte zwanger van een joodse man, dan nog is het kind dat daaruit geboren wordt niet joods. Niet half, niet voor een kwart, niet een klein tikkeltje, maar gewoon niet. Het joods zijn wordt namelijk via de lijn van de moeder doorgegeven en niet via die van de vader. De grootmoeder van Hitler mag een heel bataljon joden over zich heen gehad hebben, dan nog blijft het kind daaruit 'goj'.

Boadicea
7 november 2007, 19:06
Neen. Zelfs �*ls die roddel waar zou blijken te zijn en de grootmoeder van Hitler raakte zwanger van een joodse man, dan nog is het kind dat daaruit geboren wordt niet joods. Niet half, niet voor een kwart, niet een klein tikkeltje, maar gewoon niet. Het joods zijn wordt namelijk via de lijn van de moeder doorgegeven en niet via die van de vader. De grootmoeder van Hitler mag een heel bataljon joden over zich heen gehad hebben, dan nog blijft het kind daaruit 'goj'.

Juist Raf. Je vader mag zo Joods zijn als wat, als je moeder het niet is, ben je inderdaad niet Joods.

Blijkbaar mogen we geen rassentheorieën en dergelijke aanroepen om mensen, zelfs je eigen kinderen, te discrimineren, tenzij je Joods bent.

Boadicea
7 november 2007, 19:08
O ja, nog een gerucht: klopt het dat Hitler eigenlijk een homo was?

Zo kunnen we dus bezig blijven.

Raf
7 november 2007, 19:10
O ja, nog een gerucht: klopt het dat Hitler eigenlijk een homo was?

Zo kunnen we dus bezig blijven.
Dat geloof ik dan weer meteen. Iemand die zich omringt met in lederen uniformen gehulde, arische binken is volgens mij een reusachtige nicht van heb ik jou daar. :-P

Firestone
7 november 2007, 19:17
On-topic, nog geen zweem van bewijs voor het "half/kwart-Joods"-zijn van Hitler.

Maar ik wacht geduldig. Ongetwijfeld zijn Babylonia, exodus en andere Gun's druk bezig met hun wetenschappelijk onderzoek terzake.

Riksken
7 november 2007, 19:50
In de biografie over Hitler van Ian Kershaw worden er toch een aantal pagina's gewijd (zeer in detail trouwens, met verwijzigingen naar geboorteaktes ed) aan het feit dat Hitler een kwart jood was. In theorie altans want zoals reeds geschreven is kan enkel de moeder van iemand een joodje maken.

ERLICH
7 november 2007, 20:03
Als men al de verhalen ooit geschreven en verteld over 'AH' zou moeten checken op waarheid, dan was de waarheid van vandaag de leugen van morgen en vice versa.

ERLICH
7 november 2007, 20:22
Dat geloof ik dan weer meteen. Iemand die zich omringt met in lederen uniformen gehulde, arische binken is volgens mij een reusachtige nicht van heb ik jou daar. :-P Dat bewijst dan weer eens temeer, hoe snel simpele van geest geneigd zijn te geloven wat hen goed zou uitkomen. Daarom vindt men hen ook gemakkelijk terug in linkse rangen en in de holibi beweging. Deze laatste vinden zichzelf geestelijk volkomen normaal maar wat blijkt, bij het minste verwijzing naar het woord homo slaat hun fantasie op hol, leren broekjes, stoere binken en leven met de wens dat heel de wereld zou bestaan uit homo's. Misschien daarom hun reklame klucht de 'gayparade' met de hoop personen te kunnen overhalen hun nichten rangen te versterken. Zouden deze nu echt niet doorhebben dat ze voor de 'normale' mensen een stelletje freaks �* volanté zijn en dat men in de goede oude tijd met personen die leden aan een geestelijke afwijking medelijden had en niet toestond dat ze zichzelf voor lul plaatsten. Raf, bij het woord 'lul' niet direct beginnen kwijlen hé, het woord is niet letterlijk bedoeld dus fantasie af remmen!

Firestone
7 november 2007, 20:55
In de biografie over Hitler van Ian Kershaw worden er toch een aantal pagina's gewijd (zeer in detail trouwens, met verwijzigingen naar geboorteaktes ed) aan het feit dat Hitler een kwart jood was. In theorie altans want zoals reeds geschreven is kan enkel de moeder van iemand een joodje maken.Ik dacht dat Kershaw het "Graz"-spoor onderzoekt en verwerpt.

Dit is een ander verhaal dan exodus' Wenen-Rothschild-verhaal.
In dit verhaal werkte Hitler's grootmoeder in Graz bij de Joodse familie Frankenberger (http://en.wikipedia.org/wiki/Leopold_Frankenberger), en was Frankenberger de vader van haar kind.

Ik heb het boek van Kershaw echter niet. Zal het in de bibliotheek bij gelegenheid eens opzoeken.

Lincoln
7 november 2007, 21:08
Tussen de smerige insinuaties en onfalsifieerbare indianenverhalen door posten believers heel af een toe een verifieerbaar "feit".
Uit een thread vol (bijzonder revelerende) zever licht ik deze straffe bewering uit:



Awel, Babylonia, vermits jij op zoek bent naar de Waarheid, kan je deze straffe bewering bewijzen?
Heb je bewijzen dat Hitler's moeder een Joodse was?
Je mag ook gewoon posten dat je je (weeral) vergiste, hoor.Op het school hier in antwerpen heb ik dat ook zo geleerd, of dat nu waar was dat weet ik niet !

forumspook
7 november 2007, 21:10
Misschien was Hitler's grootvader wel een Vlaming, wie weet. :roll:

Wat een diepzinnige analyse, zeg.

Stel u voor, dat bij de mensen het vermoeden zou ontstaan dat ik Joods ben!
Stel u dat maar eens voor! :lol:

Enfin, wel grappig dat je schrijft dat niet antwoorden op jouw vraag mijn verdere beweringen totaal ontkracht. Dat lijkt me bijna de definitie van een ad hominem denkfout.

Weet je wat, forumspook, lees mijn posts op dit forum maar, zoveel zijn het er nu ook weer niet. Misschien zal je een antwoord op je gewichtige vraag wel bekomen.
Hitlers grootvader een Vlaming?! Bron?:lol:
Een joodse vlaming dan toch? Ene uit de diamantbuurt of zo?
Alle gekheid op een stokje, Firestone, u bent precies toch duchtig in uw gat gebeten? Zo een "gewichtige" vraag was het anders niet dat ik u stelde ? Ik wilde juist voor mezelf kunnen uitmaken of u mischien bevooroordeeld was in uw mening over het wel of niet jood zijn van den Adolf, omdat u zelf joodse bent..Ik lig daar niet wakker van hoor. Of u nu jood bent , of afkomstig zijt van het Mongools- Akenazistische ras of weet ik veel, zoals Bandiet Rotschildt, dat kan mij niet veel schelen.
Maar geef toe, Adolf Hitler verwekt door één der machtigste joden ter wereld,( of machtige Kazaar, wie zal het zeggen) dat is toch énorm! Hopelijk gelukt Gun erin zijn stelling degelijk te onderbouwen, zodat uw ongelijk als een enorme paal boven water komt te staan8-)

Firestone
7 november 2007, 21:12
***zucht***

Wat een niveau.

On-topic, nog geen zweem van bewijs voor het "half/kwart-Joods"-zijn van Hitler.

forumspook
7 november 2007, 21:12
Dat geloof ik dan weer meteen. Iemand die zich omringt met in lederen uniformen gehulde, arische binken is volgens mij een reusachtige nicht van heb ik jou daar. :-P
ja maar, u ziet immers overal homos. Of homohaters. Andere mensen bestaan er niet in uw ogen precies.

forumspook
7 november 2007, 21:15
***zucht***

Wat een niveau.

On-topic, nog geen zweem van bewijs voor het "half/kwart-Joods"-zijn van Hitler.Evenmin bewijs dat het niet waar is...Zo ja, vertel maar, ik ben één en al oog8-)
Nu , objektief bezien vond ik toch steeds dat Adolf niet precies een Ariër was.Zwart haar, niet al te groot, donkere ogen...Doet mij inderdaad meer aan een jood denken. Goebbels idem.

Firestone
7 november 2007, 21:17
Evenmin bewijs dat het niet waar is...Zo ja, vertel maar, ik ben één en al oog8-):roll:

Misschien eens wat bijleren over de wetenschappelijke methode.

Bewijs anders dat Hitler's grootvader geen oerkatholieke Vlaming uit Zwevezele was.

Lincoln
7 november 2007, 21:32
Hitler was een arabier...denk ik toch ! *kuch*

forumspook
7 november 2007, 23:36
:roll:

Misschien eens wat bijleren over de wetenschappelijke methode.

Bewijs anders dat Hitler's grootvader geen oerkatholieke Vlaming uit Zwevezele was.die echter naar Oostenrijk gemigreerd is dan? Want daar is Hitler geboren. Zijn pa was bij de douane...En zijn ma ? Die was dus kamermeisje bij rijke mensen (joden naar het schijnt) in Wenen, kort voor Hitlers vader geboren werd...
De waarheid is , Firestone, dat u niks bewijzen kunt, en dat u er maar wat dwaas op los lult om de draad in het belachelijke te trekken...Boeit dit u dan niet ? Moest ik zelf jood zijn, ware ik nog 10 keer nieuwsgieriger dan nu.

forumspook
7 november 2007, 23:40
Hitler was een arabier...denk ik toch ! *kuch*
Nee, maar hij had wel veel arabische vrienden, enfin vrienden...Eerder handlangers, gemotiveerde hulpverleners voor het uitroeien van joden.

exodus
8 november 2007, 07:48
Mij interesseert neit zozeer de stikte betekenis van (kwart) Jood te zijn maar de verwantschap met Rotshild. Het past alleszinds in het plaatje. En het valt niet te bewijzen dat hij gelieerd is aan Rotshild, maar ook niet te ontkrachten. En als Hitler grootmoeder daar gewerkt heeft (wordt dat betwist?) en Rotshild was zo'n hete bok (dat wordt niet betwist), dan kan het wel goed zijn.

Firestone
8 november 2007, 07:51
Mij interesseert neit zozeer de stikte betekenis van (kwart) Jood te zijn maar de verwantschap met Rotshild. Het past alleszinds in het plaatje. En het valt niet te bewijzen dat hij gelieerd is aan Rotshild, maar ook niet te ontkrachten. En als Hitler grootmoeder daar gewerkt heeft (wordt dat betwist?) en Rotshild was zo'n hete bok (dat wordt niet betwist), dan kan het wel goed zijn.Het valt inderdaad niet te bewijzen.
Wat je hier schrijft is gewoon dat het in jouw theorietjes zou passen. Niet meer en niet minder.

Ik heb overigens nergens een bewijs gezien dat Hitler's grootmoeder bij een Rothschild in Wenen heeft gewerkt.

Firestone
8 november 2007, 07:55
die echter naar Oostenrijk gemigreerd is dan? Want daar is Hitler geboren. Zijn pa was bij de douane...En zijn ma ? Die was dus kamermeisje bij rijke mensen (joden naar het schijnt) in Wenen, kort voor Hitlers vader geboren werd... Een bewering herhalen bewijst niets.
Er is geen enkel bewijs dat Hitler's grootmoeder bij Joden werkte, laat staan bij een Rothschild, laat staan dat die de vader van haar kind was.
Dat is net het punt, ik vraag naar bewijzen voor deze straffe beweringen, en al wat ik krijg zijn herhalingen van de straffe beweringen. Waardeloze brol dus.

De waarheid is , Firestone, dat u niks bewijzen kunt, en dat u er maar wat dwaas op los lult om de draad in het belachelijke te trekken...Boeit dit u dan niet ? Moest ik zelf jood zijn, ware ik nog 10 keer nieuwsgieriger dan nu.Omkeren van de bewijslast, een bekende tactiek van wie zijn beweringen niet kan staven.

Nogmaals, leer eens hoe de wetenschappelijke methode in elkaar zit.
Ik beweer niets, het zijn Babylonia en exodus die beweringen posten over de "half of kwart Joodse" Hitler.

Bewijzen hebben ze echter niet (wat exodus overigens toegeeft). Het wordt stillaan duidelijk wie hier aan het lullen is.

exodus
8 november 2007, 08:59
Ik vind het toch wel wat meer gewicht hebben dan een roddel. Het is gebaseerd op een onderzoek uitgevoerd door de Oostenrijkse Chancellor Dolfuss., Gebasseerd op officiele certificaten. Even het feit dat Hitlers grootmoeder daar gewerkt had was geregistreerd.

Het spreekt vanzelf dat moesten die documenten nog bestaan goed achter slot en grendel gehouden zouden worden.

Firestone
8 november 2007, 09:04
Ik vind het toch wel wat meer gewicht hebben dan een roddel. Het is gebaseerd op een onderzoek uitgevoerd door de Oostenrijkse Chancellor Dolfuss., Gebasseerd op officiele certificaten. Even het feit dat Hitlers grootmoeder daar gewerkt had was geregistreerd.Neen.

Het enige dat je hebt is Koehler die deze bewering over het "onderzoek van Dolfuss" en de "registratie van Hitler's grootmoeder" maakt. Een roddel dus.

exodus
8 november 2007, 09:06
Neen.

Het enige dat je hebt is Koehler die deze bewering over het "onderzoek van Dolfuss" en de "registratie van Hitler's grootmoeder" maakt. Een roddel dus.

Niets is zeker dat Koehler liegt. Het kan de waarheid zijn, dat stoort jou blijkbaar en daarom wil je er het etiket roddel op plakken.

Een roddel is een gerucht zonder motivatie, waarvan de bron niet bekend of genoemd is. Hier hebben we nog een motivatie van een overgelopen Gestapo officier.

Firestone
8 november 2007, 09:11
Niets is zeker dat Koehler liegt. Het kan de waarheid zijn, dat stoort jou blijkbaar en daarom wil je er het etiket roddel op plakken. Omkering van de bewijslast alweer.
Er is NIET HET MINSTE BEWIJS voor de beweringen van Koehler.
Deze beweringen werden in 1940 in Londen geschreven.
Sindsdien is er NIETS OPGEDOKEN dat ook maar iets van deze beweringen hard kan maken. NIETS.

Een roddel is een gerucht zonder motivatie, waarvan de bron niet bekend of genoemd is. Hier hebben we nog een motivatie van een overgelopen Gestapo officier.Die dus alle belang had zichzelf belangrijk te maken en Hitler zwart te maken. En wat is er voor Hitler erger dan hem een kwart-Jood te noemen.

Ongelooflijk hoe jij de zaken op hun kop zet, hoor.

exodus
8 november 2007, 09:14
Omkering van de bewijslast alweer.
Er is NIET HET MINSTE BEWIJS voor de beweringen van Koehler.
Deze beweringen werden in 1940 in Londen geschreven.
Sindsdien is er NIETS OPGEDOKEN dat ook maar iets van deze beweringen hard kan maken. NIETS.

Inderdaad, niets. DAt maakt niet dat het niet kan dat Koehler de waarheid spreekt. De mogelijkheid is er.


Die dus alle belang had zichzelf belangrijk te maken en Hitler zwart te maken. En wat is er voor Hitler erger dan hem een kwart-Jood te noemen.

Ongelooflijk hoe jij de zaken op hun kop zet, hoor.

Denk je? Ik vind niet dat het automatisch is dat hij er alle belang bij had Hitler zwart te maken. Dit vind ik een naïeve redenering.

Firestone
8 november 2007, 09:19
Inderdaad, niets. DAt maakt niet dat het niet kan dat Koehler de waarheid spreekt. De mogelijkheid is er. :lol:
Pseudowetenschappen op zijn best!
I rest my case.

Denk je? Ik vind niet dat het automatisch is dat hij er alle belang bij had Hitler zwart te maken. Dit vind ik een naïeve redenering.Een boek over Hitler gepubliceeerd in Londen in 1940 door een overgelopen Duitser. Mja, echt wel naïef te denken dat het een anti-Hitler boek was! :lol:

Jongens, toch.

Allez, terug on-topic.

Er is dus tot nu toe niet het minste bewijs gepost dat Hitler's moeder of Hitler's grootvader Joods waren. QED.

exodus
8 november 2007, 10:02
:lol:
Pseudowetenschappen op zijn best!
I rest my case.

Een boek over Hitler gepubliceeerd in Londen in 1940 door een overgelopen Duitser. Mja, echt wel naïef te denken dat het een anti-Hitler boek was! :lol:

Jongens, toch.

Allez, terug on-topic.

Er is dus tot nu toe niet het minste bewijs gepost dat Hitler's moeder of Hitler's grootvader Joods waren. QED.

Het is niet alleen Koehler, ook Hans Frank die dicht bij Hitler stond vertelt dit in zijn memoirs. Hier nog meer interessante informatie:

William Patrick tried to gain advantage from his famous uncle by more direct means: blackmail. At least this is the story told by Hitler's close associate Hans Frank, in the course of his trial as a war criminal at Nuremberg. In order to understand Frank's testimony it is necessary to take a look at Hitler's peculiar family background and his sensitivity towards it.

Hitler's father, Alois, was born on 7 June 1837 to Maria Anna Schickelgruber, unmarried daughter of Johann Schickelgruber from the village of Strones in Lower Austria. The entry in the baptismal register of Dollerscheim parish shows that the baby was christened Alois Schickelgruber. The space in the register for the father's name was left blank.
When Alois was five years old, his mother married a mill worker named Johann Georg Hiedler. Alois was passed over to his step-father's brother, who raised him like his own son.
In 1876, when he was 39, Alois, now a customs official in the Austrian service, succeeded in persuading his foster father, Johann Nepomuk Hiedler, to have his birth records altered. In the old register, under the entry of 7 June 1837, the parish priest was persuaded to change the term 'illegitimate' to 'legitimate', to fill in the name Johann Georg Hiedler in the blank space for the name of the father *p; accidently mis-spelling it 'Johann Georg Hitler' in the process, and to insert a marginal note: 'The undersigned confirm that Georg Hitler, registered as the father, who is well known to the undersigned witnesses, admits to being the father of the child Alois as stated by the child's mother, Anna Schickelgruber, and has requested the entry of his name in the present baptismal register'. Three illiterate witnesses appended their marks to the statement. The statement was clearly false if only to the extent that by this time both the mother and alleged father had been dead for about twenty years. From January 1877 Alois Schickelgruber called himself Alois Hitler.

In later years, Adolf Hitler's political enemies tried to ridicule him by claiming that he had changed his name to Hitler because 'Heil Schickelgruber' did not roll as trippingly off the tongue as 'Heil Hitler'. This, of course, was nonsense since Hitler's father used the surname Hitler twelve years before the birth of his infamous son.

Hitler's father's marital experiences made the family background even more curious. He was married three times. His first marriage, to Anna Glassl who was fourteen years his senior, was childless. He was 46 when he married for the second time. Franziska Matzenberger, his new bride was 22. She had already borne him a son before their marriage, Alois junior, the future Shelbourne waiter. Two months after the wedding she gave birth to a daughter called Angela. When Franziska died of T.B. Alois married Klara Polzl. She was 23 years younger than him. He had to get a papal dispensation for the marriage as Klara was the daughter of his niece. Of the six children born of this marriage, two survived, Adolf and a younger sister called Paula.
During his lifetime, Hitler was very secretive about his background. Only the dimmest outline of his parents emerges from the biographical chapters of Mein Kampf. He falsified his father's occupation, changing him from a customs official to a postal official. He repulsed relatives who tried to approach him.
One of the first things he did after taking over Austria was to have a survey carried out of the little farming village of Dollerscheim where his father's birth had been recorded. The purpose of the survey of March 1938 was to ascertain the suitability of the village as an artillery range for the Wehrmacht. As soon as it could be arranged the inhabitants were evacuated and the entire village was demolished by heavy artillery. Even the graves in the cemetery where his grandmother had been buried were rendered unrecognisable.

When in 1942 he was informed that a plaque had been set up for him in the village of Spital, where he had spent some time as a youth, he flew into one of his violent rages and demanded its immediate removal. For some time his younger sister Paula ran his household at Obersalzberg, but he made her take another name.

His obsession for secrecy has been explained as the strategy of a born propagandist. A man of mystery arouses interest in himself. The fact that at the beginning of his career he took care that no pictures of himself were published gives some credence to this theory. Perhaps Hitler never lost a sense of the distance between his origins and the elevated position he had attained. However, there is a far simpler explanation for Hitler's need to keep public attention away from his genealogy. The Nazis were obsessed with 'racial purity'. An essential requirement for membership of the elite S.S was positive proof of Aryan descent from 1750. Hitler would have failed this test. He did not know who his paternal grandfather was.

Under these circumstances the letter sent to Adolf Hitler towards the end of 1930 by his nephew William Patrick, must have had a devastating effect. It referred to the 'very odd circumstances in our family history', and went on to claim not only that Hitler had a Jewish grandfather but that documentary evidence existed which proved the connection.

Hans Frank was given the job of confidentially investigating this very sensitive affair. Frank did so and discovered, he said, that Hitler's father had been the illegitimate son of Maria Anna Schickelgruber, who had worked as a domestic in Graz in the home of a Jewish family by the name of Frankenberger. From the day that Alois, Hitler's father, had been born until the boy was fourteen, Frankenberger paid money for the support of the child. According to Frank, Hitler did not deny that his grandmother had been in receipt of money from the Jew Frankenberger but he denied that Frankenberger was his grandfather.

The blackmail story is based entirely on the memoirs of Hans Frank. He was a close associate of Hitler. As well as being his personal lawyer, he was later given special powers: President of the Academy of German Law, member of the Reichstag, leader of the National Lawyers' Association and Governor-General of Poland. At the time of writing his memoirs he was awaiting execution in Nuremberg for war crimes in Poland, where his activities had earned him the name 'the Butcher of Poland'. Frank had converted to Catholicism while under sentence of death and he wrote his memoirs partly to expiate his sins. He had no reason to misrepresent Hitler or to invent the story. Frank said the evidence was based on correspondence between Maria Anna Schickelgruber and Frankenberger. He said that these letters were for some time in the possession of a lady related to Hitler by marriage. This evidence has never surfaced and subsequent exhaustive investigations have failed to clarify the situation.

Firestone
8 november 2007, 10:10
Het is niet alleen Koehler, ook Hans Frank die dicht bij Hitler stond vertelt dit in zijn memoirs. Hier nog meer interessante informatie::lol:

Valt het je niet op dat dit een ander verhaal is?

Frank did so and discovered, he said, that Hitler's father had been the illegitimate son of Maria Anna Schickelgruber, who had worked as a domestic in Graz in the home of a Jewish family by the name of Frankenberger.

Dit bevestigt dus geenszins jouw "Hitler's grootvader is een Rothschild"-roddel, integendeel.

Dit verhaal, waar evenmin het minste bewijs voor bestaat, is volledig ontkracht door Kershaw, zoals ik gisteren overigens al schreef.

exodus
8 november 2007, 10:15
:lol:

Valt het je niet op dat dit een ander verhaal is?



Dit bevestigt dus geenszins jouw "Hitler's grootvader is een Rothschild"-roddel, integendeel.

Dit verhaal, waar evenmin het minste bewijs voor bestaat, is volledig ontkracht door Kershaw, zoals ik gisteren overigens al schreef.

DAn zal je het toch wel eerst moeten posten vooraleer ik de mogelijkheid wegsmijt dat het kan. Het enige dat je tot nu toe gedaan hebt is veel geroepen en getriert dat het een roddel is maar meer niet. Post eens wat tekst met informatie.

system
8 november 2007, 10:15
Tussen de smerige insinuaties en onfalsifieerbare indianenverhalen door posten believers heel af een toe een verifieerbaar "feit".
Uit een thread vol (bijzonder revelerende) zever licht ik deze straffe bewering uit:



Awel, Babylonia, vermits jij op zoek bent naar de Waarheid, kan je deze straffe bewering bewijzen?
Heb je bewijzen dat Hitler's moeder een Joodse was?
Je mag ook gewoon posten dat je je (weeral) vergiste, hoor.

Wat wel een feit is, is dat joodse dragers van de naam Hitler geen zeldzaamheid is onder de Oosteuropese joden. Na de tweede wereldoorlog werden sommigen van die joden echt bang om vereenzelvigd te worden met de moderne Haman, Adolf Hitler, en veranderden van naam zoals de jood Abraham Hitler deed, die uit Sosnowiec stamde.



Hans Frank, juridisch adviseur van Hitler, verklaarde in Neurenberg:
(Het werd allemaal opgeschreven)
Omstreeks eind 1930 werd ik bij Hitler geroepen die hem vertelde dat hij slachtoffer was geworden van een afpersing nopens zijn afstamming. Ik ben me gaan verdiepen in de zaak en uit andere bronnen heb ik het volgende kunnen vaststellen.
Hitlers vader zou een buitenechtelijke kind zijn geweest van een kokkin die werkte bij een familie te Graz. Zij heette Schicklgruber en was afkomstig uit Leonding bij Linz. Hij (de vader van Hitler) droeg ook dus ook de naam Schicklgruber. Toen de moeder van de vader van Hitler (dus Hitler's grootmoeder) trouwde met een zeker Hitler (of Hiedler), werd haar buitenechtelijk kind (de vader van Adolf Hitler) gewettigd als kind van het huwelijk Hitler-Schiklgruber. Tot nu toe niets speciaals. Maar die grootmoeder van vaderskant van Hitler, deze kokkin Schicklgruber, werkte bij een joods familie, Frankenberger geheten toen zij haar kind ter wereld bracht. En deze Frankenberger heeft alimentatiegeld betaald voor het kind van vrouw Schickelgruber (dus voor de vader van Hitler) vanaf de geboorte van het kind tot zijn 14de jaar. De stilzwijgende wetenschap toen was dat het buitenechtelijke kind van vrouw Schiklgruber verwekt was onder omstandigheden die de Frankenbergers verplichtte alimentatiegeld te betalen. Er bestond ook jarenlang een briefwisseling tussen de Frankenbergers en Hitlers grootmoeder. Deze briefwisseling was jarenlang in het bezit van een een vrouw die in Graz woonde en de verwant was met de Raubels.

Deze beweringen komen van Hans Frank, voormalig nationaal-socialistisch Rijksafgevaardigde, juridisch adviseur van Hitler en Hitlers Gereralgouverneur in Polen van 1939-1945. Dit verklaarde Frank tijdens gevangenschap in Neurenberg.

Indien de verklaringen van Frank correct zijn is het dus niet helemaal uitgesloten dat de vader van Hitler een halfjood was en in dit geval zou Hitler een kwartjood zijn geweest.

Firestone
8 november 2007, 10:18
DAn zal je het toch wel eerst moeten posten vooraleer ik de mogelijkheid wegsmijt dat het kan. Het enige dat je tot nu toe gedaan hebt is veel geroepen en getriert dat het een roddel is maar meer niet. Post eens wat tekst met informatie.Omkering van de bewijslast is het ultieme toevluchtsoord van wie zijn beweringen niet kan staven. Het pakt niet, hoor.

We hebben nu drie verhaaltjes.
Van Babylonia: Hitler's moeder was Joods.
Van exodus: Hitler's grootvader was een Rothschild uit Wenen.
Van exodus: Dezelfde grootvader was een Frankenberger uit Graz.

Aangebrachte bewijzen voor deze verhaaltjes: 0.

exodus
8 november 2007, 10:21
Omkering van de bewijslast is het ultieme toevluchtsoord van wie zijn beweringen niet kan staven. Het pakt niet, hoor.


Euhm, jij beweert dat Kershaw het volledig ontkracht, dus jij moet die bewijzen posten.

Firestone
8 november 2007, 10:27
Euhm, jij beweert dat Kershaw het volledig ontkracht, dus jij moet die bewijzen posten.Het staat zo onder meer op Wikipedia (met alle gebruikelijke reserves).
Zoals ik gisteren schreef heb ik het boek niet, maar zal het bij gelegenheid eens nakijken.

Het is echter aan jullie om de beweringen te staven, zeker je nu zelf met twee tegenstrijdige verhaaltjes bent afgekomen.

exodus
8 november 2007, 10:32
Het staat zo onder meer op Wikipedia (met alle gebruikelijke reserves).
Zoals ik gisteren schreef heb ik het boek niet, maar zal het bij gelegenheid eens nakijken.

Het is echter aan jullie om de beweringen te staven, zeker je nu zelf met twee tegenstrijdige verhaaltjes bent afgekomen.

Ik post alle informatie die ik kan vinden, ik ben niet emotioneel verbonden aan de uitkomst, zoals bij jou wel het geval lijkt te zijn. Je kan zelfs niet toegeven dat de mogelijkheid bestaat. Het pleit net in ons voordeel dat wij alle data posten. Tot nu toe heb ik alleen aangebrachte teksten gezien die over de vermeende joodse of rotshild connectie spreken, maar nog gene die het verhaal ontkracht.

Firestone
8 november 2007, 10:44
Ik post alle informatie die ik kan vinden, ik ben niet emotioneel verbonden aan de uitkomst, zoals bij jou wel het geval lijkt te zijn. Je kan zelfs niet toegeven dat de mogelijkheid bestaat. Het pleit net in ons voordeel dat wij alle data posten. Tot nu toe heb ik alleen aangebrachte teksten gezien die over de vermeende joodse of rotshild connectie spreken, maar nog gene die het verhaal ontkracht.Jij post geen data, jij post roddels, zelfs elkaar tegensprekende roddels.

Het argument "de mogelijkheid bestaat" slaat nergens op.
Jij gelooft zowat alles, en post zowat alles, als het maar in jouw ongefundeerde samenzweringstheorieën past.
Ernstige onderzoekers werken met bewijzen, degelijke bronnen. Voor jou volstaat een roddel. Als het maar door iemand ergens op een website werd geplaatst is het voor jou "informatie", tenminste als het in jouw kraam past.

Je hebt al toegegeven dat je jouw "Hitler's grootvader is een Rothschild"-sprookje niet kan bewijzen.
Ook jouw laatste "Hitler's grootvader is een Jood uit Graz"-sprookje kan je niet bewijzen.

Meer moet hierover niet gezegd worden, hoor. Verzinsels posten kan iedereen. De bewijskracht ervan is echter nihil.

Samengevat:
We hebben nu drie verhaaltjes.
Van Babylonia: Hitler's moeder was Joods.
Van exodus: Hitler's grootvader was een Rothschild uit Wenen.
Van exodus: Dezelfde grootvader was een Frankenberger uit Graz.

Aangebrachte bewijzen voor deze verhaaltjes: 0.

forumspook
8 november 2007, 13:15
En wat is er voor Hitler erger dan hem een kwart-Jood te noemen.

Dat is even erg als tegen een jood te zeggen dat Hitler OOK een jood was natuurlijk...Daar kan ik wel inkomen. En ik begrijp dat zo een mens iets dergelijks met alle kracht wilt ontkennen. (Jood staat stampvoetend te schreeuwen: "nee, dat k�*n niet waar zijn") . En inderdaad , ik heb alvast geen bewijzen, maar nu toch meer en meer vermoedens dat er wel een ietsiepietsie waarheid in het hele verhaal zit...

system
8 november 2007, 13:18
Jij post geen data, jij post roddels, zelfs elkaar tegensprekende roddels.

Het argument "de mogelijkheid bestaat" slaat nergens op.
Jij gelooft zowat alles, en post zowat alles, als het maar in jouw ongefundeerde samenzweringstheorieën past.
Ernstige onderzoekers werken met bewijzen, degelijke bronnen. Voor jou volstaat een roddel. Als het maar door iemand ergens op een website werd geplaatst is het voor jou "informatie", tenminste als het in jouw kraam past.

Je hebt al toegegeven dat je jouw "Hitler's grootvader is een Rothschild"-sprookje niet kan bewijzen.
Ook jouw laatste "Hitler's grootvader is een Jood uit Graz"-sprookje kan je niet bewijzen.

Meer moet hierover niet gezegd worden, hoor. Verzinsels posten kan iedereen. De bewijskracht ervan is echter nihil.

Samengevat:
We hebben nu drie verhaaltjes.
Van Babylonia: Hitler's moeder was Joods.
Van exodus: Hitler's grootvader was een Rothschild uit Wenen.
Van exodus: Dezelfde grootvader was een Frankenberger uit Graz.

Aangebrachte bewijzen voor deze verhaaltjes: 0.

Neen maar u sluit alles op voorhand uit. Het is niet omdat het niet zwart op wit kan worden bewezen dat het een verzinsel is. Men moet de mogelijkheid dat Hitler joods bloed in de aderen had openlaten. De melding van het feit dat Hitler afgeperst werd wegens zijn afstamming komt niet van de eerste en de beste. Het komt van zijn juridisch adviseur die de zaak uitgevlooid heeft. Nu, deze beschuldigingen van joods bloed bij Hitler duiken reeds zeer vroeg op. Al in het begin van de jaren twintig, toen Hitlers parijpolitieke loopbaan de eerste successen lieten zien, vroegen zijn toenmalige tegenstanders zich reeds van waar de 'apostel van het reine Duitszijn' nu eigenlijk stamde, wie zijn grootvader aan vaderskant was en of hijzelf (Hitler) kon bewijzen niet gedeeltelijk van joodse afkomst was. Een lid van de NSDAP in Hitlers omgeving, Ernst Ehrensperger, met het lidmaatschapsnummer 923 (een zeer vroeg lid dus, want de partijnummers van de NSDAP begonnen pas vanaf het nummer 555) maakte een stooibiljet dat hij in de Münchener Post in 1921 afdrukte, met de volgende aantekening:
Hij (Hitler) meen dat de tijd is gekomen om in opdracht van duistere opdrachtgevers in onze rijen onenigheid en versplintering te brengen om daarmee de zaken van het jodendom en diens helpers te dienen...en hoe voert hij deze strijd? Ech joods!

Tussen juli 1921 en december 1921 werd in München meermalen beweerd dat Hitler een jood was.

Echte bewijzen zijn dit allemaal niet, maar het gerucht dat Hitler joods bloed in de aderen had, is niet een recent, maar een zeer oud verhaal.

Firestone
8 november 2007, 13:26
Dat is even erg als tegen een jood te zeggen dat Hitler OOK een jood was natuurlijk...Daar kan ik wel inkomen. En ik begrijp dat zo een mens iets dergelijks met alle kracht wilt ontkennen. (Jood staat stampvoetend te schreeuwen: "nee, dat k�*n niet waar zijn") . En inderdaad , ik heb alvast geen bewijzen, maar nu toch meer en meer vermoedens dat er wel een ietsiepietsie waarheid in het hele verhaal zit...Misschien toch eens een boek over kritisch denken lezen. :roll:

Echte bewijzen zijn dit allemaal niet, maar het gerucht dat Hitler joods bloed in de aderen had, is niet een recent, maar een zeer oud verhaal.Inderdaad, een zeer oud verhaal. Des te merkwaardiger dus dat men in de 60 jaar sinds de oorlog NIETS heeft kunnen vinden om dit zeer oud verhaal ook maar enigszins te bevestigen. Het zijn gewoon de oude roddels die herhaald worden.

Soit.

Best grappig dat je op dit forum probleemloos de meest stupiede theorieën mag posten, zonder het minste bewijs.

Maar wee als je erop wijst dat de straffe beweringen totaal ongefundeerd zijn.

Ik zal op de doorzichtige stromansargumenten hierboven niet in detail reageren, dat is volstrekt nutteloos.

Als iemand iets wil geloven, dan zal hij dat ook doen, ongeacht het totaal ontbreken van elk bewijs. Rationele discussies zijn dan niet meer mogelijk.

Slotsom: weer eens hebben believers geen bewijzen kunnen aanbrengen, weer eens proberen ze het met ad hominem argumenten en met omkering van de bewijslast, weer eens proberen ze iets geloofwaardig te maken door het gewoon blijven herhalen.

Als iemand alsnog ernstige informatie post zal ik daar met plezier op reageren.
Steeds opnieuw reageren op dezelfde roddels heeft echter geen zin.

system
8 november 2007, 13:33
Best grappig dat je op dit forum probleemloos de meest stupiede theorieën mag posten, zonder het minste bewijs.

Maar wee als je erop wijst dat de straffe beweringen totaal ongefundeerd zijn.

Ik zal op de doorzichtige stromansargumenten hierboven niet in detail reageren, dat is volstrekt nutteloos.

Als iemand iets wil geloven, dan zal hij dat ook doen, ongeacht het totaal ontbreken van elk bewijs. Rationele discussies zijn dan niet meer mogelijk.

Slotsom: weer eens hebben believers geen bewijzen kunnen aanbrengen, weer eens proberen ze het met ad hominem argumenten en met omkering van de bewijslast, weer eens proberen ze iets geloofwaardig te maken door het gewoon blijven herhalen.

Als iemand alsnog ernstige informatie post zal ik daar met plezier op reageren.
Steeds opnieuw reageren op dezelfde roddels heeft echter geen zin.

Dat u zo maar niet alles klakkeloos gelooft, daar hebt u gelijk in.Van de andere kant bent u bent zeer kortzichtig ingesteld. Wanneer het niet in uw kraam past, dan zegt u: dit zijn sprookjes. U kunt dit maar zeggen als u er 100% zeker van bent. Als u dat niet bent, moet u de hypothese 'dat Hitler joods bloed in de aderen had' in het midden laten. Openlaten dus en niet helemaal uitsluiten.

exodus
8 november 2007, 13:35
Dat u zo maar niet alles klakkeloos gelooft, daar hebt u gelijk in.Van de andere kant bent u bent zeer kortzichtig ingesteld. Wanneer het niet in uw kraam past dat zegt u: dit zijn sprookjes. U kunt dit maar zeggen als u er 100% zeker van bent. Als u dat niet bent, moet u de hypothese 'dat Hitler joods bloed in de aderen had' in het midden laten. Openlaten dus en niet helemaal uitsluiten.



DAt is wat ik ook zeg, je kan die hypothese niet helemaal uitsluiten. Firestone verwijt mij ervan dat ik het wil geloven, wat helemaal niet waar is. Ik laat de mogelijkheid open. Ik zeg niet dat het zo is. Firestone daarintegen gaat er wél van uit dat het zeker niet zo is.

forumspook
8 november 2007, 13:47
:lol:

Valt het je niet op dat dit een ander verhaal is?



Dit bevestigt dus geenszins jouw "Hitler's grootvader is een Rothschild"-roddel, integendeel.

Dit verhaal, waar evenmin het minste bewijs voor bestaat, is volledig ontkracht door Kershaw, zoals ik gisteren overigens al schreef.
Wat ik zo akelig vind is niet of het nu Rotschildt of Frankenberger is, maar dat het een jood is die Hitler verwekte. Hetgeen wat uit Hitler's pure haat voor de mensen van wie hij afkomstig was, maar die zijn grootmoeder niet aanvaard hadden in hun (rijke ) midden, kunnen ontstaan is aan gruwels!
Een zware afrekening!
Langs de andere kant vraag ik mij ook zo af, hoeveel joden er nu in Europa zouden zitten, moest de oorlog hen niet zo zware slagen toegediend hebben? Hoeveel nakomelingen kunnen 6 miljoen mensen gemiddeld krijgen in 70 jaar, als elke familie bvb 3 kinderen maakt ?

Firestone
8 november 2007, 13:48
Op politics.be ben je kortzichtig als je geen ongefundeerde beweringen gelooft.

Je bent open van geest als je elke roddel gelooft, zelfs elkaar tegensprekende roddels!

Als ik het boek van Kershaw te pakken krijg zal ik wel posten wat hij over het Graz-verhaal schrijft. Meer dan waarschijnlijk wat er oa op Wikipedia staat.

Voor de rest, roddel maar rustig verder, bewijzen zullen we hier vermoedelijk toch niet krijgen.

forumspook
8 november 2007, 13:54
Omkering van de bewijslast is het ultieme toevluchtsoord van wie zijn beweringen niet kan staven. Het pakt niet, hoor.

We hebben nu drie verhaaltjes.
Van Babylonia: Hitler's moeder was Joods.
Van exodus: Hitler's grootvader was een Rothschild uit Wenen.
Van exodus: Dezelfde grootvader was een Frankenberger uit Graz.

Aangebrachte bewijzen voor deze verhaaltjes: 0.
Vier verhaaltjes!! U vergeet dat van System.: POSTING NR 52, in deze draad. En persoonlijk denk ik dat deze het goede gebracht heeft. Die gevangen genomen adviseur, die Hans Frank, schreef zijn memoires, had helemaal niks te verliezen, want hij was reeds ter dood veroordeeld. Of Hitler nu een 100 % jood, een Apache-indiaan of een Papoua was, zou daar helemaal niks aan veranderen.
Frau Schikelgruber werd vol geneukt door de baas, Frankenberger, of mischien één der zonen van het huishouden, en ontving alimentatiegeld gedurende 14 jaar voor haar Aloïs-ke!... Als dat geen bewijs is ?!
Maar ik begrijp natuurlijk dat sommigen hier dit verhaal niet kunnen/willen slikken...Nietwaar, Firestone?

Firestone
8 november 2007, 13:56
Vier verhaaltjes. U vergeet dat van System. En persoonlijk denk ik dat deze het goede gebracht heeft. Die gevangen genomen adviseur, die Hans Frank, schreef zijn memoires, had helemaal niks te verliezen, want hij was reeds ter dood veroordeeld. Of Hitler nu een 100 % jood, een apache-indiaan of een Papoua was, zou daar helemaal niks aan veranderen.:roll:

Dat is het "Graz"-verhaal van exodus.

Overigens ook ontkracht in Werner Maser: Adolf Hitler. Legende-Mythos-Wirklichkeit. München und Esslingen 1971, pagina. 25–28.

forumspook
8 november 2007, 14:14
:roll:

Dat is het "Graz"-verhaal van exodus.

Overigens ook ontkracht in Werner Maser: Adolf Hitler. Legende-Mythos-Wirklichkeit. München und Esslingen 1971, pagina. 25–28.
Werner Maser ? Is dat geen joodse naam?:-)
Even serieus: In het vooroorlogse Duitsland , evenals in Oostenrijk, waren er véél joden. Aanwezig in alle lagen der bevolking, van straatarm tot stinkend rijk, en flink vertegenwoordigt in het bankwezen, industrie, intelligentsia enz enz. Wat is er zo abnormaal moest Adolf Hitler inderdaad een kwartje Joods bloed hebben ?
Wat abnormaal is , is dat U dat zo hardnekkig ontkennen wilt, en niet de pure waarheid ontkennen, nee, enkel de MOGELIJKHEID dat die vreselijke man joods bloed zou gehad hebben!
Dat k�*n , dat wil er bij u niet in: dat er inderdaad een kans bestaat. Een goede kans dus volgens méér dan één...

Firestone
8 november 2007, 14:23
Werner Maser ? Is dat geen joodse naam?:-)
Even serieus: In het vooroorlogse Duitsland , evenals in Oostenrijk, waren er véél joden. Aanwezig in alle lagen der bevolking, van straatarm tot stinkend rijk, en flink vertegenwoordigt in het bankwezen, industrie, intelligentsia enz enz. Wat is er zo abnormaal moest Adolf Hitler inderdaad een kwartje Joods bloed hebben ?
Wat abnormaal is , is dat U dat zo hardnekkig ontkennen wilt, en niet de pure waarheid ontkennen, nee, enkel de MOGELIJKHEID dat die vreselijke man joods bloed zou gehad hebben!
Dat k�*n , dat wil er bij u niet in: dat er inderdaad een kans bestaat. Een goede kans dus volgens méér dan één...:roll:

Hou op met de stromansargumenten en post de bewijzen.
De roddels zijn meer dan zestig jaar oud. Tijd zat om ze te onderzoeken en te bewijzen. Het is niet gebeurd, integendeel.
Dat Graz-verhaal klopt in elk geval niet (volgens Maser althans).

Je moet niet op mij fixeren. Ken je echte historici die deze verhalen ernstig nemen? Allen kortzichtig zeker. :roll:

Enfin, zo blijven we bezig.

largo_w
8 november 2007, 14:24
Werner Maser ? Is dat geen joodse naam?:-)
Even serieus: In het vooroorlogse Duitsland , evenals in Oostenrijk, waren er véél joden. Aanwezig in alle lagen der bevolking, van straatarm tot stinkend rijk, en flink vertegenwoordigt in het bankwezen, industrie, intelligentsia enz enz. Wat is er zo abnormaal moest Adolf Hitler inderdaad een kwartje Joods bloed hebben ?
Wat abnormaal is , is dat U dat zo hardnekkig ontkennen wilt, en niet de pure waarheid ontkennen, nee, enkel de MOGELIJKHEID dat die vreselijke man joods bloed zou gehad hebben!
Dat k�*n , dat wil er bij u niet in: dat er inderdaad een kans bestaat. Een goede kans dus volgens méér dan één...

:roll: pffff...
Heb je bewijzen dat Hitler's moeder een Joodse was?
Je mag ook gewoon posten dat je je (weeral) vergiste, hoor.

het is nu ondertussen al de overgrootvader of zo; niet?

Wat firestone aanwijst is dat sommigen dingen beweren (zoals in "zeggen dat het de waarheid is") die helemaal niet gestaafd zijn (argumenten, waarheden,...). Firestone schiet helemaal niet op het feit dat hij al dan niet misschien een beetje in de verste verten half en half joods bloed had. Alleen op de manier van doen van sommigen! Die is verkeerd en dat doet ze hier en in nwo draden je schiet hier dus gewoon op de boodschapper; ist een beetje leuk?

De mogelijkheid blijft open uiteraard maar doen helemaal niet ter zake!

Vorenus
8 november 2007, 14:48
http://www.scholieren.com/werkstukken/10925

beste samenvatting dat Hitler geen joodse afkomst had.

exodus
8 november 2007, 14:54
http://www.scholieren.com/werkstukken/10925

beste samenvatting dat Hitler geen joodse afkomst had.

Nee toch. Zelfs het stuk dat je hier post laat de mogelijkheid open:



Als de verwekker van Alois worden verscheidene namen genoemd, zelfs een baron Rothschild in Wenen. Al deze zogenaamde vaders hadden een ding gemeen. Ze waren allemaal joods.
Dit was natuurlijk heel tegenstrijdig als je kijkt hoe Hitler alle joden vermoordde.
Deze zaak bloedde een beetje dood, tot geruime tijd na de Tweede Wereldoorlog.
De ter dood veroordeelde ex-gouverneur-generaal Hans Frank schreef in de gevangenis een verklaring.Die luidde als volgt:
Hij was in 1930 een jurist die werd opgeroepen om te fungeren als Hitler’s advocaat.
Wat was er namelijk aan de hand? Hitler zou een dreigbrief hebben ontvangen van een zeker familielid. Frank vermoedde dat dit Patrick Hitler was, een zoon van Hitler’s halfbroer Alois. Deze Patrick zou in de brief hebben geschreven dat Hitler bepaalde omstandigheden van de familiegeschiedenis niet aan de grote klok moest hangen en dat dit ook in zijn eigen belang was. Dit zou slaan op de mogelijk joodse afkomst van Hitler. Frank moest onderzoeken wat van dit alles waar was.
Hij ontdekte dat de Hitler’s oma Anna Schicklgruber als dienstmeisje had gediend bij de familie Frankenberger in Graz. Dit waren rijke bankiers, en ook joden!
Frank beweerde dat de vader van Alois de negentienjarige zoon van de bankiers zou zijn geweest. Ook beweerde Frank dat de familie alimentatie zou hebben betaald in de periode 1837-1851, dit zou gebeuren totdat Alois werk had gevonden.
Ook zou er een jarenlange briefwisseling zijn geweest tussen Anna Schicklgruber en de Frankenbergers.
Men is nagegaan in hoeverre dit zou kunnen kloppen, maar veel klopte niet.
In Graz en omgeving woonden geen joden, in de registers in die buurt staat niets over een zekere familie Frankenberger. Daarbij zou het gaan om een relatie met een 19-jarige jongeman en een 42-jarige vrouw, niet een alledaagse situatie lijkt me. Al met al dus een verhaal waar een aantal haken en ogen aan zitten.

Hitler heeft meerdere malen zijn familieachtergrond laten onderzoeken, in totaal wel zes keer!
Hitler had ook wetten gemaakt waarin werd geregeld hoe het contact tussen joden en niet joden moest zijn.
De zogenaamde “Nürnberger rassengesetze” (Neurenberger rassen wetten)
In paragraaf 3 stond een interessant punt, namelijk:
‘Joden mogen geen vrouwelijk huishoudelijk personeel hebben van Duitsen of verwante bloede in dienst hebben dat beneden de leeftijd van 45 jaar is.’
Bij deze wet moet er wel een belletje gaan rinkelen omdat Hitler’s oma Anna Schicklgruber een dienstmeisje was bij een joods gezin, de leeftijd van 42 jaar had, en zij Oostenrijks was, wat dus van ‘verwanten bloede’ is.
Hitler had waarschijnlijk toch een angst dat dit verhaal waar zou zijn en misschien wilde hij met zo’n wet zijn eigen leed wreken.(lees: leed veroorzaakt doordat hij misschien wel kwart joods zou zijn)


Hitler dankte zijn naam dus niet aan een echt familielid, maar aan zijn stiefvader van zijn vader. Een schrijffout vormde de naam Hitler in plaats van Hiedler.
Verder, Hitler’s afstamming. Misschien was Hitler dus voor een kwart joods. Het zijn echter allemaal vage beweringen, en weinig bewijsmateriaal. Te denken aan dat er in de registers nooit een familie Frankenberger is gevonden.
Hitler twijfelde zelf ook vaak of hij misschien dus toch joods was. Hij nam de brief van Patrick Hitler ook serieus. Hij liet ook zijn hoofd meten, en herhaaldelijk zijn stamboom natrekken, dat wil toch zeggen dat hij er vaak mee bezig was. .
De “Nürnberger rassengesetze” moet haast wel iets met zijn moeder te maken hebben die misschien zwanger was van de negentienjarige zoon van de bankiers.

Vorenus
8 november 2007, 15:10
Nee toch. Zelfs het stuk dat je hier post laat de mogelijkheid open:


Een mogelijkheid is geen feit. Dus we kunnen aannemen dat Hitler geen joods bloed had.

Bovendien is deze fabel in de 2de Wereldoorlog door de geallieerden gebruikt om Hitler in een slecht daglicht te stellen vanwege de Nazipolitiek tov de Joden.

Gun
8 november 2007, 15:42
Mij interesseert neit zozeer de stikte betekenis van (kwart) Jood te zijn maar de verwantschap met Rotshild. Het past alleszinds in het plaatje. En het valt niet te bewijzen dat hij gelieerd is aan Rotshild, maar ook niet te ontkrachten. En als Hitler grootmoeder daar gewerkt heeft (wordt dat betwist?) en Rotshild was zo'n hete bok (dat wordt niet betwist), dan kan het wel goed zijn.Juist

En eigenlijk doet het er niet toe welk bloed er door zijn aderen vloeide, hij was hoe dan ook een marionet van een select groepje Amerikaanse en Europese massamoordenaars met andere doelen dan de verovering van Europa

system
8 november 2007, 20:10
[quote=Gun;3056115]In Graz en omgeving woonden geen joden, in de registers in die buurt staat niets over een zekere familie Frankenberger. Daarbij zou het gaan om een relatie met een 19-jarige jongeman en een 42-jarige vrouw, niet een alledaagse situatie lijkt me. Al met al dus een verhaal waar een aantal haken en ogen aan zitten.

Er woonden wel degelijk joden in Graz.
1870 lebten ca. 250 Juden in Graz
1880 lebten ca. 1210 Juden in Graz
1887 Ankauf des Grundstückes Grieskai 58
1892 Einweihung der Synagoge in Graz (Planung: Arch. Maximilian Katscher); der damalige Rabbiner Dr. Samuel Mühsam macht sich besonders verdient um den Neubau
1910 Die Kultusgemeinde erreicht ihren Höchststand von 1971 Mitgliedern, was ca. 1,3 Prozent der Grazer Bevölkerung entspricht. Am jüdischen Friedhof wird die Zeremonienhalle eingeweiht
1938
14. Februar 1938 Auslagen jüdischer Geschäfte werden eingeschlagen

Er wonen nog steeds joden in Graz.
Rückkehr einiger weniger Mitglieder der jüdischen Gemeinde und Neubeginn
1969 Umbau und Neugestaltung des Betsaales am Grieskai 58
1988 Errichtung eines Gedenksteines am Platz der ehemaligen Synagoge am Grieskai
21. Oktober 1998 Einstimmiger Beschluß des Grazer Stadtparlaments eine neue Synagoge zu bauen; Baubeginn der neuen Synagoge (Architektenehepaar DI. Ingrid und DI. Jörg Mayr)

enz, enz.

system
8 november 2007, 20:10
.

Firestone
8 november 2007, 21:30
Er woonden wel degelijk joden in Graz.
1870 lebten ca. 250 Juden in Graz
1880 lebten ca. 1210 Juden in Graz
1887 Ankauf des Grundstückes Grieskai 58
...Vrij irrelevant, daar Alois Hitler in 1837 geboren is.

Volgens Kershaw werden Joden in de 15de eeuw uit Graz verbannen en pas vanaf 1860 weer toegelaten.

system
8 november 2007, 21:45
Vrij irrelevant, daar Alois Hitler in 1837 geboren is.

Volgens Kershaw werden Joden in de 15de eeuw uit Graz verbannen en pas vanaf 1860 weer toegelaten.

Dat klopt. Maar deze joodse familie Frankenberger kwam uit Hongarije en trok later verder naar Wenen.

Gun
9 november 2007, 02:00
[quote]

Er woonden wel degelijk joden in Graz.
1870 lebten ca. 250 Juden in Graz
1880 lebten ca. 1210 Juden in Graz
1887 Ankauf des Grundstückes Grieskai 58
1892 Einweihung der Synagoge in Graz (Planung: Arch. Maximilian Katscher); der damalige Rabbiner Dr. Samuel Mühsam macht sich besonders verdient um den Neubau
1910 Die Kultusgemeinde erreicht ihren Höchststand von 1971 Mitgliedern, was ca. 1,3 Prozent der Grazer Bevölkerung entspricht. Am jüdischen Friedhof wird die Zeremonienhalle eingeweiht
1938
14. Februar 1938 Auslagen jüdischer Geschäfte werden eingeschlagen

Er wonen nog steeds joden in Graz.
Rückkehr einiger weniger Mitglieder der jüdischen Gemeinde und Neubeginn
1969 Umbau und Neugestaltung des Betsaales am Grieskai 58
1988 Errichtung eines Gedenksteines am Platz der ehemaligen Synagoge am Grieskai
21. Oktober 1998 Einstimmiger Beschluß des Grazer Stadtparlaments eine neue Synagoge zu bauen; Baubeginn der neuen Synagoge (Architektenehepaar DI. Ingrid und DI. Jörg Mayr)

enz, enz.Ik heb dit nooit (NOOIT) geschreven

Beste system,

Het gebeurt heel vaak dat bij jouw replys iets fout loopt qua citaten, kan je dit eens verifiëren?

Dank

system
9 november 2007, 10:03
[quote=system;3056813]Ik heb dit nooit (NOOIT) geschreven

Beste system,

Het gebeurt heel vaak dat bij jouw replys iets fout loopt qua citaten, kan je dit eens verifiëren?

Dank

Ja dat kan wel. Mijn excuses. Men citeert mij ook soms eens verkeerd. Heeft vermoedelijk ook te maken met het copïeren van de antwoorden van de antwoorden.

Firestone
9 november 2007, 10:34
Gun en systeem hebben hierboven een nieuwe vorm van forumhumor bedacht!

Typisch Belgische humor trouwens: met een vleugje surrealisme en (als dan niet bewuste) zelfspot!

exodus
9 november 2007, 10:41
Ik versta eigenlijk niet wat het probleem is met de mogelijkheid (die openligt) dat Hitler kwart Joods zou zijn. Als Joden het een blaam zouden vinden dat Hitler kwart Joods zou zijn dan zijn ze volgens mij teveel bezig met "ras".

Het zou me ook niet verwonderen dat Hitler vermoeden had, ofdat het hem parten speelde. Soms is er zo'n zelfhaat bij zo'n figuren die op een bizarre manier tot uiting komt. In de states is er onlangs een senator die het meest gekant was tegen homo's gensnapt op allerhande homosexuele activiteiten.

Firestone
9 november 2007, 10:45
Ik versta eigenlijk niet wat het probleem is met de mogelijkheid (die openligt) dat Hitler kwart Joods zou zijn...Het enige probleem is dat conpiracisten en conspirationisten dat maar blijven herhalen, ZONDER HET MINSTE BEWIJS, omdat het in hun kraam past.

In de conspiracistische en conspirationistische wereld volstaan roddels, geruchten, leugens, verzinsels.
Zelfs elkaar tegensprekende roddels vormen geen enkel probleem!

In de normale wereld is dat anders.
Zo eenvoudig is het.

Wie dat niet begrijpt moet eens een boekje lezen over de wetenschappelijke methode en kritisch denken.

Als Joden het een blaam zouden vinden dat Hitler kwart Joods zou zijn dan zijn ze volgens mij teveel bezig met "ras".
Dit is echt schaamteloos, hoor.
JIJ komt geregeld af met het "Hitler is kwart-Joods"-sprookje.
Babylonia is afgekomen met het "Hitler's moeder is Joods"-sprookje.
Wie is er dan bezig met "ras"? :evil:

Enfin, deze thread illustreert voor de zoveelste keer de intellectuele leegte van het conspirationisme.
Ik vroeg in de OP naar bewijzen voor de door de Babylonia geposte straffe bewering dat Hitler's moeder Joods was.
En wat krijgen we? Omkering van de bewijslast, smerige insinuaties, bijkomende (tegenstrijdige) roddels, maar niks aan bewijzen.
Business as usual.

exodus
9 november 2007, 10:59
Het enige probleem is dat conpiracisten en conspirationisten dat maar blijven herhalen, ZONDER HET MINSTE BEWIJS, omdat het in hun kraam past.

Het wordt dan ook niet gepostuleerd als waarheid, maar als een mogelijkheid. We hebben volledig het recht om dit te zeggen, want de mogelijkheid ligt open. In een volledige beschrijving van een fenomeen moet alles erover gerapporteert worden.

Wij zijn hier diegen die de data en teksten aanbrengen. Jullie zijn diegene die beweren dat op pagina zoveel van het boek de ontkrachting staat.

Wij zijn diegene die pleiten voor een volledige weergave van alle feiten.

Als jij een boek zou schrijven over Hitler zou je het dan niet vernoemenswaardig vinden omdat het een roddel is, of zou je er wel over schrijven of zou je er je eigen mening aan toevoegen? Wel geef mij dan maar een objectief boek zonder al te veel mening dat het aan de lezer overlaat om zijn conclusies te trekken.

Jij wil belerend doen, wij niet.

exodus
9 november 2007, 11:02
Dit is echt schaamteloos, hoor.
JIJ komt geregeld af met het "Hitler is kwart-Joods"-sprookje.
Babylonia is afgekomen met het "Hitler's moeder is Joods"-sprookje.
Wie is er dan bezig met "ras"? :evil:

Enfin, deze thread illustreert voor de zoveelste keer de intellectuele leegte van het conspirationisme.
Ik vroeg in de OP naar bewijzen voor de door de Babylonia geposte straffe bewering dat Hitler's moeder Joods was.
En wat krijgen we? Omkering van de bewijslast, smerige insinuaties, bijkomende (tegenstrijdige) roddels, maar niks aan bewijzen.
Business as usual.

Ik heb het al gezegd dat dat Joodse er voor mij minder toe doet, de eventuele Rotshild connectie interesseert mij meer. Verder is het (eventuele) jwart-Joods zijn ook historischg interessant omdat dat iets zegt over de psyche van Hitler en zijn daden in een heel ander licht brengt. Heeft niets met de blaam op Joden te maken.

Firestone
9 november 2007, 11:03
Het wordt dan ook niet gepostuleerd als waarheid, maar als een mogelijkheid. Je liegt, lees het OP.

Ik zou duizend "mogelijkheden" over Hitler kunnen vernoemen. Als er echter niet het minste bewijs voor bestaat (integendeel) zijn ze waardeloos.

Wie dat niet begrijpt moet eens een boekje lezen over de wetenschappelijke methode en kritisch denken.

Voor de rest breng jij geen data, maar waardeloze reeds honderd keer ontkrachte rommel.

Mijn punt is in deze thread overigens al wonderwel bewezen, hoor.

Firestone
9 november 2007, 11:05
Ik heb het al gezegd dat dat Joodse er voor mij minder toe doet, de eventuele Rotshild connectie interesseert mij meer. Verder is het (eventuele) jwart-Joods zijn ook historischg interessant omdat dat iets zegt over de psyche van Hitler en zijn daden in een heel ander licht brengt. Heeft niets met de blaam op Joden te maken.Gelieve de stromansargumenten achterwege te laten .
Verontschuldig je liever voor de smerige insinuatie (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3058376&postcount=81) dat ik "teveel met "ras"" bezig ben, terwijl net jij deze idiote roddels maar blijft herhalen.

exodus
9 november 2007, 11:05
Je liegt, leest het OP.

Ik zou duizend "mogelijkheden" over Hitler kunnen vernoemen. Als er echter niet het minste bewijs voor bestaat (integendeel) zijn ze waardeloos.

Wie dat niet begrijpt moet eens een boekje lezen over de wetenschappelijke methode en kritisch denken.

Voor de rest breng jij geen data, maar waardeloze reeds honderd keer ontkrachte rommel.

Mijn punt is in deze thread overigens al wonderwel bewezen, hoor.

Het is hier al genoeg aangetoont dat de Hilter-Joods connectie geen roddel is die zomaar uit de lucht komt vallen, door system o.a.

Firestone
9 november 2007, 11:07
Het is hier al genoeg aangetoont dat de Hilter-Joods connectie geen roddel is die zomaar uit de lucht komt vallen, door system o.a.Neen, dat is niet aangetoond, integendeel.

Het Graz-verhaal is aantoonbaar fout, en bovendien in tegenspraak met jouw Rothschild-verhaal.

Je zal het echter nooit toegeven. De reden laat zich raden ...

largo_w
9 november 2007, 11:53
Het zou me ook niet verwonderen dat ...

:lol: ;-)

system
9 november 2007, 12:10
Gun en systeem hebben hierboven een nieuwe vorm van forumhumor bedacht!

Typisch Belgische humor trouwens: met een vleugje surrealisme en (als dan niet bewuste) zelfspot!

Beter surrealistische humor dan geen humor.

system
9 november 2007, 12:29
Het enige probleem is dat conpiracisten en conspirationisten dat maar blijven herhalen, ZONDER HET MINSTE BEWIJS, omdat het in hun kraam past.

In de conspiracistische en conspirationistische wereld volstaan roddels, geruchten, leugens, verzinsels.
Zelfs elkaar tegensprekende roddels vormen geen enkel probleem!

In de normale wereld is dat anders.
Zo eenvoudig is het.

Wie dat niet begrijpt moet eens een boekje lezen over de wetenschappelijke methode en kritisch denken.


Dit is echt schaamteloos, hoor.
JIJ komt geregeld af met het "Hitler is kwart-Joods"-sprookje.
Babylonia is afgekomen met het "Hitler's moeder is Joods"-sprookje.
Wie is er dan bezig met "ras"? :evil:

Enfin, deze thread illustreert voor de zoveelste keer de intellectuele leegte van het conspirationisme.
Ik vroeg in de OP naar bewijzen voor de door de Babylonia geposte straffe bewering dat Hitler's moeder Joods was.
En wat krijgen we? Omkering van de bewijslast, smerige insinuaties, bijkomende (tegenstrijdige) roddels, maar niks aan bewijzen.
Business as usual.

Er is vooralsnog nog geen bewijs, maar de kans zit er wel in dat Hitler joods bloed had. In ieder geval, zomaar uitsluiten mag men het niet, te meer, dat deze roddels de ronde doen sinds het begin van de jaren twintig, dat Hitler gechanteerd werd wegens zijn afstamming, de verklaringen van Frank,enz, enz. Voor sommige joden, zou deze waarheid natuurlijk een totale afgang zijn. Een kwart-jood die aan de basis ligt van de holocaust. Een grotere blammage voor de joden is haast niet mogelijk. Misschien daarom ook zoveel tegenwind als men daarover begint.

largo_w
9 november 2007, 12:36
zoveel tegenwind

Ja wow nu je het zegt zo waaien jong...:roll:

exodus
9 november 2007, 13:05
Er is vooralsnog nog geen bewijs, maar de kans zit er wel in dat Hitler joods bloed had. In ieder geval, zomaar uitsluiten mag men het niet, te meer, dat deze roddels de ronde doen sinds het begin van de jaren twintig, dat Hitler gechanteerd werd wegens zijn afstamming, de verklaringen van Frank,enz, enz. Voor sommige joden, zou deze waarheid natuurlijk een totale afgang zijn. Een kwart-jood die aan de basis ligt van de holocaust. Een grotere blammage voor de joden is haast niet mogelijk. Misschien daarom ook zoveel tegenwind als men daarover begint.

Het is natuurlijk niet bewezen, maar zoals ik al eerder gezegd hebt komt dit soort haat verhoudingen het sterkst naar voor als de agressor zich ermee identificeert op een of andere manier. Dit is psycholisch een markant feit dat wel eens meer voorkomt. Zie o.a de anecdote van die homofiele senator hierboven.

Telkens zien we dit patroon terugkeren. Zo eens in het programma van Louis Theroux, een Ziud-Afrikaanse blanke extremist die radicaal tegen de zwarten was, tot op moord en uitroeiing toe, maar in zijn CD en LP kast stak het vol met zwarte muziek. Toen hij ermee geconfronteerd werd werd hij agressief en aanvallend...

Het kan goed zijn dat Hitler zelf vermoedens had dat hij een beetje Joods bloed has en dat dit hem stoorde.

system
9 november 2007, 13:15
[quote]
Het is natuurlijk niet bewezen, maar zoals ik al eerder gezegd hebt komt dit soort haat verhoudingen het sterkst naar voor als de agressor zich ermee identificeert op een of andere manier. Dit is psycholisch een markant feit dat wel eens meer voorkomt. Zie o.a de anecdote van die homofiele senator hierboven.

Inderdaad, dat stellen we in de praktijk vaak vast.

Het kan goed zijn dat Hitler zelf vermoedens had dat hij een beetje Joods bloed has en dat dit hem stoorde

Voorlopig weten we het niet, maar we mogen het niet uitsluiten, zoals sommigen op dit forum maar al te graag willen doen.

forumspook
9 november 2007, 14:52
Neen, dat is niet aangetoond, integendeel.

Het Graz-verhaal is aantoonbaar fout, en bovendien in tegenspraak met jouw Rothschild-verhaal.

Je zal het echter nooit toegeven. De reden laat zich raden ...
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik tot de overtuiging kom dat Adolf inderdaad een joodse grootva had...Zo een rijke jood die op de kamermeisjes kroop.Alle rijken deden dat, niet enkel de joden: de kamermeisjes, kokkinen en dergelijke hadden geen keuze.Als ze weigerden, werden ze onder een voorwendsel ontslagen, dikwijls nog met een (valse) beschuldiging van diefstal aan hun broek, zodat ze géén aanbevelingsbrief kregen, geen werk meer vonden en prostituee moesten worden. Dus maar liever toegeven aan de geile baas. In het ergste geval werden ze zwanger, en met wat geluk kregen ze dan een geldsom, of alimentatiegeld voor de kleine...
Wetenschappelijk bewijs heb ik niet inderdaad, ik luister naar mijn intuïtie, het past netjes in het plaatje, die verbitterde haat van Hitler tegen de joden word hier door beter verklaart...Halfbloeden nemen wel meer op fanatieke wijze positie tegen één van de rassen uit dewelke ze afstammen.

forumspook
9 november 2007, 14:54
Er is vooralsnog nog geen bewijs, maar de kans zit er wel in dat Hitler joods bloed had. In ieder geval, zomaar uitsluiten mag men het niet, te meer, dat deze roddels de ronde doen sinds het begin van de jaren twintig, dat Hitler gechanteerd werd wegens zijn afstamming, de verklaringen van Frank,enz, enz. Voor sommige joden, zou deze waarheid natuurlijk een totale afgang zijn. Een kwart-jood die aan de basis ligt van de holocaust. Een grotere blammage voor de joden is haast niet mogelijk. Misschien daarom ook zoveel tegenwind als men daarover begint.
dubbel.

Firestone
9 november 2007, 15:18
Er is vooralsnog nog geen bewijs, maar ...
Het is natuurlijk niet bewezen, maar ...
Wetenschappelijk bewijs heb ik niet inderdaad, ik luister naar mijn intuïtie, het past netjes in het plaatje, ... :rofl:

Hartelijk bedankt om mijn punt zo eclatant te benadrukken!

system
9 november 2007, 15:44
:rofl:

Hartelijk bedankt om mijn punt zo eclatant te benadrukken!

Door hypotheses te formuleren en door te zoeken naar de waarheid wonen we nu niet meer in de grotten. Als het aan u lag woonden we nog diep in de spelonken.

Firestone
9 november 2007, 15:46
Door hypoheses en zoeken naar de waarheid wonen we nu niet meer in de grotten.Door de wetenschappelijke methode, beste.
Niet door het aanhalen van zestig jaar oude tegenstrijdige roddels die elk bewijs ontberen.
Als het aan u lag woonden we nog diep in de spelonken.:rofl:

system
9 november 2007, 15:53
[quote=Firestone;3059216]Door de wetenschappelijke methode, beste.
Niet door het aanhalen van zestig jaar oude tegenstrijdige roddels die elk bewijs ontberen.


De wetenschappelijke methode sluit niets uit. Dat zou u moeten weten. Ook wat men 'roddels' noemt moet worden onderzocht. Vele mensen noemen verhaaltjes roddels zonder eerst te checken of het roddels zijn. In casu moeten we de juiste afstamming van Hitler in het midden laten en geen enkele hypothese uitsluiten wegens gebrek aan informatie. Dat is een correct wetenschappelijk standpunt én een juiste wetenschappelijke benadering.

Ik kan dezelfde redenering aanhouden als u. U gaat ervan uit dat hij geen joods bloed heeft. U weet dit niet. U hebt daar geen enkele informatie over. U neemt maar roddels aan.

exodus
9 november 2007, 15:55
Door de wetenschappelijke methode, beste.
Niet door het aanhalen van zestig jaar oude tegenstrijdige roddels die elk bewijs ontberen.


Je kan toch niet ontkennen dat er in die "roddels" een kern van gemeenschappelijke waarheid kan zitten. Die mogelijkheid bestaat en aangezien de verschillende bronnen niet zomaar negeerbaar. Iemand die het objectief interpreteert moet inderdaad de mogelijkheid openhouden dat Hitler kwart Joods was. Zeker is men niet, maar het kan.

Dat jij nu net commentaar hebt dat wij zeggen dat er geen sluitend bewijs is, dat is nu net correct van ons. Jij bent diegene die hier fervent het wil klasseren als roddel en onwetenschappelijk de mogelijkheid aan de kant wil schuiven.

exodus
9 november 2007, 15:59
[quote]


De wetenschappelijke methode sluit niets uit. Dat zou u moeten weten. Ook wat men 'roddels' noemt moet worden onderzocht. Vele mensen noemen verhaaltjes roddels zonder eerst te checken of het roddels zijn. In casu moeten we de juiste afstamming van Hitler in het midden laten en geen enkele hypothese uitsluiten wegens gebrek aan informatie. Dat is een correct wetenschappelijk standpunt én een juiste wetenschappelijke benadering.

Inderdaad, volledig mee akkoord.

Firestone
9 november 2007, 16:29
De wetenschappelijke methode sluit niets uit. Dat zou u moeten weten. Ook wat men 'roddels' noemt moet worden onderzocht. Vele mensen noemen verhaaltjes roddels zonder eerst te checken of het roddels zijn. In casu moeten we de juiste afstamming van Hitler in het midden laten en geen enkele hypothese uitsluiten wegens gebrek aan informatie. Dat is een correct wetenschappelijk standpunt én een juiste wetenschappelijke benadering.Het Graz-verhaal werd onderzocht en volledig ontkracht.

Ik kan dezelfde redenering aanhouden als u. U gaat ervan uit dat hij geen joods bloed heeft. U weet dit niet. U hebt daar geen enkele informatie over. U neemt maar roddels aan.Het zoveelste stromansargument. Zegt alles eigenlijk.

Je kan toch niet ontkennen dat er in die "roddels" een kern van gemeenschappelijke waarheid kan zitten. Die mogelijkheid bestaat en aangezien de verschillende bronnen niet zomaar negeerbaar. Iemand die het objectief interpreteert moet inderdaad de mogelijkheid openhouden dat Hitler kwart Joods was. Zeker is men niet, maar het kan. Hitler's grootvader langs vader's kant kan niet tegelijk een Rothschild uit Wenen EN een Frankenberger uit Graz zijn. De twee roddels versterken elkaar dus niet, integendeel.
Een van hen is ZEKER fout, hetgeen aantoont dat dit soort verhalen kunnen ontstaan, met allerlei details, en toch verzonnen zijn.
Het Graz-verhaal is overigens al lang ontkracht. Toch blijven jullie het aanbrengen. :roll:

Dat jij nu net commentaar hebt dat wij zeggen dat er geen sluitend bewijs is, dat is nu net correct van ons. Jij bent diegene die hier fervent het wil klasseren als roddel en onwetenschappelijk de mogelijkheid aan de kant wil schuiven.Ik klasseer het (samen met zowat elke geschiedkundige op aarde) als een roddel omdat het verder elk bewijst ontbeert. De rest van jouw post is een stromansargument dat geen verdere reactie verdient.

Kom met bewijzen, en dan is het geen roddel meer. Toch niet zo moeilijk te begrijpen? :?

system
9 november 2007, 17:01
Het Graz-verhaal werd onderzocht en volledig ontkracht.

Het zoveelste stromansargument. Zegt alles eigenlijk.

Hitler's grootvader langs vader's kant kan niet tegelijk een Rothschild uit Wenen EN een Frankenberger uit Graz zijn. De twee roddels versterken elkaar dus niet, integendeel.
Een van hen is ZEKER fout, hetgeen aantoont dat dit soort verhalen kunnen ontstaan, met allerlei details, en toch verzonnen zijn.
Het Graz-verhaal is overigens al lang ontkracht. Toch blijven jullie het aanbrengen. :roll:

Ik klasseer het (samen met zowat elke geschiedkundige op aarde) als een roddel omdat het verder elk bewijst ontbeert. De rest van jouw post is een stromansargument dat geen verdere reactie verdient.

Kom met bewijzen, en dan is het geen roddel meer. Toch niet zo moeilijk te begrijpen? :?

U kunt helemaal niets bewijzen voor wat de afstamming van Hitler betreft. En dat komt omdat de grootmoeder van Hitler ongewenst zwanger was. En wij weten niet van wie. Zo zit het in mekaar en niet anders.

En omdat we het niet weten, mogen we niets uitsluiten. Maar dat hebt u blijkbaar niet altijd door.

Firestone
9 november 2007, 17:03
U kunt helemaal niets bewijzen voor wat de afstamming van Hitler betreft. En dat komt omdat de grootmoeder van Hitler ongewenst zwanger was. En wij weten niet van wie. En zo zit het in mekaar en niet anders.Het zal de aandachtige lezer zijn opgevallen dat niet ik hypotheses over Hitler's grootvader (of moeder) post, maar (oa) Babylonia en exodus.

Je mag je les dus aan hen gaan geven, niet aan mij. :roll:

En omdat we het niet weten, mogen we niets uitsluiten. Maar dat hebt u blijkbaar niet altijd door.Een stromansargument blijven herhalen maakt er heus geen correct argument van.

Derk de Tweede
9 november 2007, 17:17
Joods bloed of geen Joods bloed, maakt het Hitler tot een beter of slechter man?
Feit is wel dat meer dan de helft van de Oostenrijkers in meer of mindere mate Slavisch bloed heeft.
Dat zou het zwarte haar en andere on-germaanse uiterlijkheden van A.H. kunnen verklaren.

system
9 november 2007, 17:19
Een stromansargument blijven herhalen maakt er heus geen correct argument van.


Maar het ontkennen zonder betrouwbare informatie evenmin.

U zegt dat Hitler niet van joodse afkomst is. Maar u hebt hier niet de minste informatie over. U moet dus zwijgen op dit punt en de afkomst van Hitler in het midden laten. En daar hebt u het eerder moeilijk mee.

Boadicea
9 november 2007, 20:44
Ik versta eigenlijk niet wat het probleem is met de mogelijkheid (die openligt) dat Hitler kwart Joods zou zijn. Als Joden het een blaam zouden vinden dat Hitler kwart Joods zou zijn dan zijn ze volgens mij teveel bezig met "ras".

Het zou me ook niet verwonderen dat Hitler vermoeden had, ofdat het hem parten speelde. Soms is er zo'n zelfhaat bij zo'n figuren die op een bizarre manier tot uiting komt. In de states is er onlangs een senator die het meest gekant was tegen homo's gensnapt op allerhande homosexuele activiteiten.

:rofl: Inderdaad de mens is soms iets hypocriet.

In ieder geval: Hitlers afkomst valt misschien wel te betwisten, maar het feit dat hij vandaag de dag nog stees actueel is, niet.

ERLICH
10 november 2007, 09:17
Hitler, indien men echt interesse heeft in deze persoon (wat men ten zeerste kan betwijfelen) moet men gesprekken bekijken met personen die jaren in deze 'AH' z'n directe omgeving hebben verbleven en hem dus vrij goed hebben gekend, prive en als staatsman.

Is wel niet makkelijk aan te raken want door deze personen wordt 'AH' op een andere manier afgeschilderd dan in de democratische links gepubliceerde geschiedschrijving tot eer en glorie van links en een bepaalde bevolkingsgroep.

Voor hen met interesse, wie zoekt die vindt voor de andere is er nog genoeg pervers materiaal ter beschikking dit wordt nog dagelijks aangevuld tot meerder eer en glorie van links.

forumspook
11 november 2007, 00:48
U kunt helemaal niets bewijzen voor wat de afstamming van Hitler betreft. En dat komt omdat de grootmoeder van Hitler ongewenst zwanger was. En wij weten niet van wie. Zo zit het in mekaar en niet anders.

En omdat we het niet weten, mogen we niets uitsluiten. Maar dat hebt u blijkbaar niet altijd door.
Er is daar een onoverkombare psychologische barièrre zichtbaar bij Firestone, iets "dat niet kan, dat niet mag en dat niet z�*l!" Maar zo werkt dat niet, beste mevrouw, of juffrouw:-)

largo_w
11 november 2007, 10:36
Er is daar een onoverkombare psychologische barièrre zichtbaar bij Firestone, iets "dat niet kan, dat niet mag en dat niet z�*l!" Maar zo werkt dat niet, beste mevrouw, of juffrouw:-)

:roll:
dat niet is, dat niet mag en dat niet zal?

psychologische barriere :lol: Die is goed!

Ramón Gitannes
11 november 2007, 11:21
Het is toch knap van Firestone dat ze zo opkomt voor haar voorouders.

largo_w
11 november 2007, 11:59
Het is toch knap van Firestone dat ze zo opkomt voor haar voorouders.

Firestone is een nakomeling van hitler?:-o
Ja wadde...

Gun
11 november 2007, 12:02
Het is toch knap van Firestone dat ze zo opkomt voor haar voorouders.Da's waar maar ze weet echter niet dat ze net door deze houding doet wat van haar verwacht wordt door malafiede leiders die haar en haar geloofsgenoten misbruikt voor eigen macht en geldgewin en zij zelf verdient er niets aan dan zware discussies en ongenoegen.

Ramón Gitannes
11 november 2007, 12:03
Ik versta eigenlijk niet wat het probleem is met de mogelijkheid (die openligt) dat Hitler kwart Joods zou zijn. Als Joden het een blaam zouden vinden dat Hitler kwart Joods zou zijn dan zijn ze volgens mij teveel bezig met "ras".
Groot gelijk!

Ramón Gitannes
11 november 2007, 12:06
Da's waar maar ze weet echter niet dat ze net door deze houding doet wat van haar verwacht wordt door malafiede leiders die haar en haar geloofsgenoten misbruikt voor eigen macht en geldgewin en zij zelf verdient er niets aan dan zware discussies en ongenoegen.Dat zou kunnen, ben benieuwd wat ze daarop te zeggen heeft.

Essevee_VL
11 november 2007, 12:44
Adolf Hitler had een Joodse moeder of was een flikker, allemaal onzin.

Gun
11 november 2007, 12:46
Adolf Hitler had een Joodse moeder of was een flikker, allemaal onzin.En nog onderbouwd ook8O

largo_w
11 november 2007, 13:57
Da's waar

Uitleg?8O

maar ze weet echter niet dat ze net door deze houding doet wat van haar verwacht wordt door malafiede leiders die haar en haar geloofsgenoten misbruikt voor eigen macht en geldgewin

:roll:

en zij zelf verdient er niets aan dan zware discussies en ongenoegen.

hehe ik denk dat ze er meer genoegen aan heeft...veel meer...

Gun
11 november 2007, 14:48
Uitleg?8O



:roll:



hehe ik denk dat ze er meer genoegen aan heeft...veel meer...Het is toch knap van Firestone dat ze zo opkomt voor haar voorouders.

largo_w
11 november 2007, 14:58
Het is toch knap van Firestone dat ze zo opkomt voor haar voorouders.

Uitleg? :-o

Hertog van Gelre
12 november 2007, 02:17
Maar u hebt hier niet de minste informatie over. U moet dus zwijgen op dit punt en de afkomst van Hitler in het midden laten. En daar hebt u het eerder moeilijk mee.
Is dit 'Systems'' voor: ''We hebben inderdaad geen enkele betrouwbare informatie over de afkomst van Hitler en elke speculatie over een Joodse voorouder is dus volledig uit de lucht gegrepen''?

U begrijpt wel erg weinig van deze discussie, hé? Firestone is hier zowat de enige die niets beweert.

Gun
12 november 2007, 03:30
Is dit 'Systems'' voor: ''We hebben inderdaad geen enkele betrouwbare informatie over de afkomst van Hitler en elke speculatie over een Joodse voorouder is dus volledig uit de lucht gegrepen''?

U begrijpt wel erg weinig van deze discussie, hé? Firestone is hier zowat de enige die niets beweert.Juist:roll:

system
12 november 2007, 08:23
Is dit 'Systems'' voor: ''We hebben inderdaad geen enkele betrouwbare informatie over de afkomst van Hitler en elke speculatie over een Joodse voorouder is dus volledig uit de lucht gegrepen''?

U begrijpt wel erg weinig van deze discussie, hé? Firestone is hier zowat de enige die niets beweert.

Het enige dat ik zeg is dat de grootmoeder van Hitler een kind verwachtte dat verwekt was buiten het huwelijk. Dat we dus de vader van Hitlers vader niet kennen. En dat we dus niet mogen uitsluiten dat Hitler een joodse vader heeft vermits we de verwekker van het kind niet kennen. Ik stel ook dat er geen bewijzen zijn dat Hitler een kwart-jood zou zijn. Ik preciseer alleen dat men het geen enkele hypothese apriori mag uitsluiten, vermits we niets over de afstamming van dit buitenechtelijk kind weten. Dat is alles wat ik zeg.

Vorenus
12 november 2007, 09:54
Men kan echter wel de meest waarschijnlijke hypyhese kiezen.

Alois Schicklgruber werd geboren in de ochtend van 17 juni 1837. In het geboorteregister staat er "katholiek, Mannelijk, Onwettig,.. .

Dat Alois Schicklgruber onwettig was, was in die tijd niet abnormaal in Waldviertel. Het was daar gewoon en er werd er geen problemen over gemaakt.

De eerste 5 jaar woonde Alois bij zin moeder In Strones. Na het huwelijk van zijn moeder met georg Hiedler werd Alois opgenomen in het gezin van Johann Nepomuk Hütller in Spital.

Later heeft Alois zijn familienaam veranderd in Hitler. En wer de register van kerk ook veranderd. Georg Hiedler werd de officiële vader van Alois hitler.

De waarschijnlijkheid is dat één van deze 2 broers de vader van Alois hiler was.

system
12 november 2007, 10:14
Men kan echter wel de meest waarschijnlijke hypyhese kiezen.

Alois Schicklgruber werd geboren in de ochtend van 17 juni 1837. In het geboorteregister staat er "katholiek, Mannelijk, Onwettig,.. .

Dat Alois Schicklgruber onwettig was, was in die tijd niet abnormaal in Waldviertel. Het was daar gewoon en er werd er geen problemen over gemaakt.

De eerste 5 jaar woonde Alois bij zin moeder In Strones. Na het huwelijk van zijn moeder met georg Hiedler werd Alois opgenomen in het gezin van Johann Nepomuk Hütller in Spital.

Later heeft Alois zijn familienaam veranderd in Hitler. En wer de register van kerk ook veranderd. Georg Hiedler werd de officiële vader van Alois hitler.

De waarschijnlijkheid is dat één van deze 2 broers de vader van Alois hiler was.

Ja, dat is misschien zo, maar het blijft steeds een hypothese.
Dat geboorteregister bijvoorbeeld is een officieel dokument, dat gewoon registreert, maar het zegt ons niets over de werkelijke vader.

Firestone
12 november 2007, 10:29
Is dit 'Systems'' voor: ''We hebben inderdaad geen enkele betrouwbare informatie over de afkomst van Hitler en elke speculatie over een Joodse voorouder is dus volledig uit de lucht gegrepen''?

U begrijpt wel erg weinig van deze discussie, hé? Firestone is hier zowat de enige die niets beweert.system is niet de enige die deze evidentie niet begrijpt.

Deze thread illustreert perfect de uitspraak van Carl Sagan die nu in mijn handtekening staat: "The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with it's skeptical protocols is the pathway to a dark age."

Omdat ze het niet begrijpen vervallen ze in ad hominem (http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem) argumenten (mijn voorouders :roll:), stromansargumenten (http://en.wikipedia.org/wiki/Strawman) (bijvoorbeeld "U zegt dat Hitler niet van joodse afkomst is." van system), het aanhalen van reeds lang geleden ontkrachte verhalen (Graz-Frankenberger-verhaal).

D�*t ze het niet begrijpen is niet echt verwonderlijk. Wie het door heeft laat zich immers niet vangen door de pseudowetenschappelijke en pseudohistorische onzin die hier en elders op dit forum tentoon wordt gespreid.

forumspook
12 november 2007, 10:39
system is niet de enige die deze evidentie niet begrijpt.

Deze thread illustreert perfect de uitspraak van Carl Sagan die nu in mijn handtekening staat: "The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with it's skeptical protocols is the pathway to a dark age."

Omdat ze het niet begrijpen vervallen ze in ad hominem argumenten (mijn voorouders :roll:), stromansargumenten (bijvoorbeeld "U zegt dat Hitler niet van joodse afkomst is." van system), het aanhalen van reeds lang geleden ontkrachte verhalen (Graz-Frankenberger-verhaal).

D�*t ze het niet begrijpen is niet echt verwonderlijk. Wie het door heeft laat zich immers niet vangen door de pseudowetenschappelijke en pseudohistorische onzin die hier en elders op dit forum tentoon wordt gespreid.Dat is nu al 127 berichten lang dat u zich achter een "wetenschappelijk onbewezen "-schild verstopt en beschermd. Nog steeds geeft u niet toe, dat Hitler deels joods bloed zou KUNNEN hebben, en eveneens ken ik nog steeds uw eigen afkomst niet ? U hebt mij zelfs niet geantwoord, zelfs niet gezegd "dat gaat u niet aan, dat is persoonlijk" , of iets dergelijks. Gewoon naast de kwestie antwoorden, dat hebt u gedaan, en niks anders...Doet u mischien aan politiek? Die zijn daar ook sterk in...

Ramón Gitannes
12 november 2007, 11:24
Bedankt voor die link Firestone. Ik had nog nooit van een reductio ad Hitlerum gehoord.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

even terzijde:
Weet iemand toevallig over welke 'movement' de grondlegger van de neo-conservatieve beweging in de VS (Leo Strauss (http://en.wikipedia.org/wiki/Leo_Strauss)) het hier heeft?

The phrase reductio ad Hitlerum is first known to have appeared in University of Chicago professor Leo Strauss's 1950 book, Natural Right and History, Chapter II:

In following this movement towards its end we shall inevitably reach a point beyond which the scene is darkened by the shadow of Hitler. Unfortunately, it does not go without saying that in our examination we must avoid the fallacy that in the last decades has frequently been used as a substitute for the reductio ad absurdum: the reductio ad Hitlerum. A view is not refuted by the fact that it happens to have been shared by Hitler.

largo_w
12 november 2007, 12:03
Nog steeds geeft u niet toe, dat Hitler deels joods bloed zou KUNNEN hebben,

Ik zou me eens kunnen vergissen enzo maar dat is volgens mij nooit aan de orde geweest...

en eveneens ken ik nog steeds uw eigen afkomst niet ?

Wat heeft dat in godsnaam ergens mee te doen?

system
12 november 2007, 13:34
system is niet de enige die deze evidentie niet begrijpt.

Deze thread illustreert perfect de uitspraak van Carl Sagan die nu in mijn handtekening staat: "The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with it's skeptical protocols is the pathway to a dark age."

Omdat ze het niet begrijpen vervallen ze in ad hominem (http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem) argumenten (mijn voorouders :roll:), stromansargumenten (http://en.wikipedia.org/wiki/Strawman) (bijvoorbeeld "U zegt dat Hitler niet van joodse afkomst is." van system), het aanhalen van reeds lang geleden ontkrachte verhalen (Graz-Frankenberger-verhaal).

D�*t ze het niet begrijpen is niet echt verwonderlijk. Wie het door heeft laat zich immers niet vangen door de pseudowetenschappelijke en pseudohistorische onzin die hier en elders op dit forum tentoon wordt gespreid.

Dat heeft niets te maken met argumenten ad hominem of niet, maar met een poging tot objectiviteit.

Hoe kunt u nu staande houden dat Hitler niet van joodse afkomst is wanneer u weet dat zijn grootmoeder zwanger was van een voor ons onbekende vader.

U kunt hoogstens zeggen: ik weet niet of Hitler een kwart-jood is, ik persoonlijk, voor mijn part 'geloof ik ' van niet, maar echt weten doe ik het niet. Dat zou pas een verantwoorde uitspraak zijn. En niet uw gemekker over 'argumenten ad hominem', die naast de kwestie zijn.

filosoof
12 november 2007, 13:40
en eveneens ken ik nog steeds uw eigen afkomst niet ?Vermits je 't op de vrouw wil spelen:
Ben jij écht zo zeker van jouw afkomst?:twisted:
En van de afkomst van je kinderen?

badkarmazen
12 november 2007, 14:53
Hitler was voor de volle 100% een jood.

Hier het bewijs.
De Joodse God (oude testament) creëerde Adam en Eva. Dat zijn dus twee Joden.
Aangezien alle geboortes via de vrouw lopen is er een ononderbroken bloedlijn van Eva naar Hitler. Voila Bewijs geleverd.

Nu ik er aan denk: Dan ben ik ook nen Jood :p

Hertog van Gelre
12 november 2007, 15:01
Dat heeft niets te maken met argumenten ad hominem of niet, maar met een poging tot objectiviteit.

Hoe kunt u nu staande houden dat Hitler niet van joodse afkomst is wanneer u weet dat zijn grootmoeder zwanger was van een voor ons onbekende vader.
:lol::lol::lol::lol:
Wat een argument!
Dus alle onbekende vaders zijn Joden?

Doet me denken aan de man die elk jaar een krans gaat leggen op het graf van de onbekende soldaat, omdat dat zijn vader is.

Deze draad wordt steeds absurdistischer. En nog steeds niemand met bewijs.

forumspook
12 november 2007, 15:27
Ik zou me eens kunnen vergissen enzo maar dat is volgens mij nooit aan de orde geweest...



Wat heeft dat in godsnaam ergens mee te doen?
Voor mij is dat aan de orde, omdat ik de vraag gesteld heb. En het heeft er mee te maken dat indien Firestone zélf joodse is, dat zou kunnen betekenen dat zij dus veel te emotioneel betrokken is om nog langer geloofwaardig te zijn.
Het moet inderdaad een harde brok zijn voor een jood om te vernemen dat de grootste beul van zijn volk, Adolf Hitler, eveneens van dat zelfde volk deel uitmaakte, in ieder geval gedeeltelijk !
Maar dit alles is natuurlijk een volstrekt persoonlijke mening, die ik niet voor "wetenschappelijk bewezen" probeer te verkopen8-) Enkel een theorie, een uitgangspunt om vanop te werken.
Zo het blijkt dat ik ongelijk heb, zal ik aan een nieuwe theorie beginnen. Daarvoor moet ze mij natuurlijk eerst antwoord geven. Maar in feite is een hardnekkige weigering om te antwoorden reeds een soort van antwoord...
@ Firestone:Kijk, ik zal het voorbeeld geven: zelf ben ik geboren in Antwerpen, en mijn familie is afkomstig uit de buurt van Aalst, sinds op z'n minst de jaren 1600. Of er joden tussenzitten weet ik niet. Ziet u, Firestone, niet moeilijk hé? Nu aan u...

Hertog van Gelre
12 november 2007, 15:42
Voor mij is dat aan de orde, omdat ik de vraag gesteld heb. En het heeft er mee te maken dat indien Firestone zélf joodse is, dat zou kunnen betekenen dat zij dus veel te emotioneel betrokken is om nog langer geloofwaardig te zijn.
Het moet inderdaad een harde brok zijn voor een jood om te vernemen dat de grootste beul van zijn volk, Adolf Hitler, eveneens van dat zelfde volk deel uitmaakte, in ieder geval gedeeltelijk !
Maar dit alles is natuurlijk een volstrekt persoonlijke mening, die ik niet voor "wetenschappelijk bewezen" probeer te verkopen8-) Enkel een theorie, een uitgangspunt om vanop te werken.
Zo het blijkt dat ik ongelijk heb, zal ik aan een nieuwe theorie beginnen. Daarvoor moet ze mij natuurlijk eerst antwoord geven. Maar in feite is een hardnekkige weigering om te antwoorden reeds een soort van antwoord...
@ Firestone:Kijk, ik zal het voorbeeld geven: zelf ben ik geboren in Antwerpen, en mijn familie is afkomstig uit de buurt van Aalst, sinds op z'n minst de jaren 1600. Of er joden tussenzitten weet ik niet. Ziet u, Firestone, niet moeilijk hé? Nu aan u...
Dit bericht is echt te zielig voor woorden.

Er worden drie, ongeloofwaardige, tegenstrijdige verhalen geplaatst en degene die vraagt om bewijs kan 'te emotioneel betrokken zijn om nog langer geloofwaardig te zijn'? Over ad hominem gesproken...:roll:

largo_w
12 november 2007, 15:47
Dit bericht is echt te zielig voor woorden.

Er worden drie, ongeloofwaardige, tegenstrijdige verhalen geplaatst en degene die vraagt om bewijs kan 'te emotioneel betrokken zijn om nog langer geloofwaardig te zijn'? Over ad hominem gesproken...:roll:


:lol: :-D :-) ;-)

badkarmazen
12 november 2007, 15:53
Had ik zojuist niet bewezen dat Hitler een jood was?

system
12 november 2007, 15:57
:lol::lol::lol::lol:
Wat een argument!
Dus alle onbekende vaders zijn Joden?

Doet me denken aan de man die elk jaar een krans gaat leggen op het graf van de onbekende soldaat, omdat dat zijn vader is.

Deze draad wordt steeds absurdistischer. En nog steeds niemand met bewijs.
Inhoudelijk lezen is blijkbaar uw sterkste kant niet. En vlug van begrip bent u nog minder zo te zien. Ik heb niet gezegd dat alle onbekende vaders joden zijn. Ik zeg alleen dat we nooit mogen uitsluiten dat het zo kan zijn voor wat Hilters' afstamming betreft. En dit wegens het feit dat we niet weten wie de grootvader van Hitler aan moederszijde is.

largo_w
12 november 2007, 15:58
Had ik zojuist niet bewezen dat Hitler een jood was?

Juist ja sorry...
Maar zijdal geweest voor te laten...
http://images.vpro.nl/images/14927841+s(468)
bij jou ondertussen?

badkarmazen
12 november 2007, 15:59
Slik ...
Ik denk dat ik mijn theorie nog een beetje zal moeten bijschaven!!!

largo_w
12 november 2007, 16:01
Slik ...
Ik denk dat ik mijn theorie nog een beetje zal moeten bijschaven!!!

there's no going back...BOOOOOY :twisted:
http://www.dragonheart.nl/hellebaarden/images/bijl%20dhmw424.jpg

badkarmazen
12 november 2007, 16:18
there's no going back...BOOOOOY :twisted:
http://www.dragonheart.nl/hellebaarden/images/bijl%20dhmw424.jpg

No ... i'm GOOOYYY

Hertog van Gelre
12 november 2007, 16:41
Inhoudelijk lezen is blijkbaar uw sterkste kant niet.Vreemd, toch herhaalde ik precies wat u zei.
En vlug van begrip bent u nog minder zo te zien. Ik begrijp u anders prima.

Ik heb niet gezegd dat alle onbekende vaders joden zijn. Ik zeg alleen dat we nooit mogen uitsluiten dat het zo kan zijn voor wat Hilters' afstamming betreft. En dit wegens het feit dat we niet weten wie de grootvader van Hitler aan moederszijde is. Met andere woorden: Elke suggestie omtrent diens afkomst is volledig uit de lucht gegrepen.

Firestones vraag is toch zo eenvoudig....
Heb je bewijzen dat Hitler's moeder een Joodse was?

Ramón Gitannes
12 november 2007, 16:52
Hitler was voor de volle 100% een jood.

Hier het bewijs.
De Joodse God (oude testament) creëerde Adam en Eva. Dat zijn dus twee Joden.
Aangezien alle geboortes via de vrouw lopen is er een ononderbroken bloedlijn van Eva naar Hitler. Voila Bewijs geleverd.
Nu ik er aan denk: Dan ben ik ook nen Jood :pHitler was niet gelovig dus dat telt niet. en daarbij, het Oude Testament als bewijs aanvoeren dat is iets voor fundamentalisten. We hebben echt bewijs nodig van echte ervaren wetenschappers(tried and true).

system
12 november 2007, 18:34
Ik begrijp u anders prima.

Die indruk geeft u maar zelden.

Hertog van Gelre
12 november 2007, 23:33
Die indruk geeft u maar zelden.
Dat u zich niet behoorlijk kunt uitdrukken is niet mijn schuld.8-)

forumspook
12 november 2007, 23:52
Vermits je 't op de vrouw wil spelen:
Ben jij écht zo zeker van jouw afkomst?:twisted:
En van de afkomst van je kinderen?
Het gaat hier niet over mij, dus stop maar met uw giftig gezwam, "filosoof". Over uw kinderen begin ik niet, ik beklaag die van ganser harte, als u er hebt:-)

forumspook
12 november 2007, 23:56
Dit bericht is echt te zielig voor woorden.

Er worden drie, ongeloofwaardige, tegenstrijdige verhalen geplaatst en degene die vraagt om bewijs kan 'te emotioneel betrokken zijn om nog langer geloofwaardig te zijn'? Over ad hominem gesproken...:roll:
Wat ik "zielig" vind is dat ze niet antwoord. Beneden haar waardigheid mischien? Nu ja, als men familie van Rotschild is, spreekt men niet zo maar met de eerste de beste hé:-) Om antwoord te krijgen moet men al op z'n minst een "hertog "zijn zeker?:lol:

forumspook
12 november 2007, 23:56
:lol: :-D :-) ;-)
Tja, smiley's zijn altijd veiliger, hé...

forumspook
12 november 2007, 23:59
Dat u zich niet behoorlijk kunt uitdrukken is niet mijn schuld.8-)
Firestone heeft een knokploeg gestuurt om haar zaakjes te regelen precies?:lol: Zijn jullie goy's of khazaren?:lol:

Hertog van Gelre
13 november 2007, 00:01
Wat ik "zielig" vind is dat ze niet antwoord. Beneden haar waardigheid mischien? Nu ja, als men familie van Rotschild is, spreekt men niet zo maar met de eerste de beste hé:-) Om antwoord te krijgen moet men al op z'n minst een "hertog "zijn zeker?:lol:
Áls ze familie is van Rothschild dan zal ze wel moeten antwoorden; Hertog is nu eenmaal een stuk hoger dan Baron hé?

Hertog van Gelre
13 november 2007, 00:05
Firestone heeft een knokploeg gestuurt om haar zaakjes te regelen precies?:lol: Zijn jullie goy's of khazaren?:lol:
:lol:
Ik ben eigenlijk steeds meer benieuwd naar die bewijzen die aantonen dat Hitler een Joodse moeder had.

forumspook
13 november 2007, 00:06
Áls ze familie is van Rothschild dan zal ze wel moeten antwoorden; Hertog is nu eenmaal een stuk hoger dan Baron hé?
hangt er van af, hé: een Rijke Baron zal wel wat meer in de pap te brokkelen hebben als een Hertog zonder centen.

forumspook
13 november 2007, 00:12
:lol:
Ik ben eigenlijk steeds meer benieuwd naar die bewijzen die aantonen dat Hitler een Joodse moeder had.
Persoonlijk denk ik eerder dat hij een half-joodse grootvader had. Hitler zag zijn moeder graag, dat blijkt duidelijk uit zijn boek, Mein Kampf. Zo een weggejaagde, zwangere kamermeid als overgrootmoe hebben, volgepoept door een rijke jood, dat kan echter wel een hefboom geweest zijn voor al die haat. Dit gekoppeld aan de tijd waarin hij in armoede in Wenen leefde, en (sommige) joden daar op de rug van het volk fortuin zag maken.

Hertog van Gelre
13 november 2007, 00:40
Persoonlijk denk ik eerder dat hij een half-joodse grootvader had. Hitler zag zijn moeder graag, dat blijkt duidelijk uit zijn boek, Mein Kampf. Zo een weggejaagde, zwangere kamermeid als overgrootmoe hebben, volgepoept door een rijke jood, dat kan echter wel een hefboom geweest zijn voor al die haat. Dit gekoppeld aan de tijd waarin hij in armoede in Wenen leefde, en (sommige) joden daar op de rug van het volk fortuin zag maken.
Pffft, bewijs het maar dan, zou ik zeggen.

Zie het anders zo:
Iemand zegt dat u eigenlijk Carl Gustaaf bent;
iemand anders zegt dat u eigenlijk Bruut Geweld bent;
Nog weer anderen denken dat u een dubbelnick van RAF bent.

Het kan niet alledrie waar zijn. Sterker nog, er zijn geen bewijzen voor elk van de drie stellingen. Zonder bewijzen moeten we er gewoon van uitgaan dat u zegt wie u bent: Forumspook, niets meer, niets minder.

Tóch blijft iemand u hardnekkig Carl Gustaaf noemen. U zegt: "Bewijs dat dan'' maar eigenlijk bent u ''te emotioneel betrokken om nog langer geloofwaardig te zijn''. Vervolgens komt niemand met bewijzen maar voor velen bent u toch Carl Gustaaf omdat ''het niet is uit te sluiten'' en het ''veel zou verklaren''. Sterker nog, u bent eigenlijk ook RAF omdat dat uw zelfhatende houding ten opzichte van homo's zou verklaren.

Dus, mijn beste Carl Gustaaf, dát is discussie. Nu u weer, Raf!

exodus
13 november 2007, 07:43
Met andere woorden: Elke suggestie omtrent diens afkomst is volledig uit de lucht gegrepen.



Nee, want er zijn wel verklaringen van personen rondom Hilter omtrent zijn kwart Joods zijn. Aangezien we de grootvader niet kennen en de verklaringen omtrent daarover gaan, kunnen we de mogelijkheid niet uitsluiten dat er een kern van waarheid in die verklaringen zit...

Firestone
13 november 2007, 09:14
Nee, want er zijn wel verklaringen van personen rondom Hilter omtrent zijn kwart Joods zijn. Aangezien we de grootvader niet kennen en de verklaringen omtrent daarover gaan, kunnen we de mogelijkheid niet uitsluiten dat er een kern van waarheid in die verklaringen zit...
Het bestaan van een roddel kan je niet gebruiken als aanwijzing dat de roddel wel eens waar zou kunnen zijn.

Temeer daar het Graz-Frankenberger verhaal al lang ontkracht is. Echte onderzoekers komen niet af met verhalen die al meer dan dertig jaar eerder ontkracht werden.
Het Graz-Frankenberger verhaal is niet eens meer een roddel, het is een zuiver verzinsel.

Voor de andere tegenstrijdige roddel (Wenen-Rothschild) ontbreekt elk bewijs. Niemand verbiedt de "onderzoekers" die deze roddel al tientallen jaren verspreiden om het wat nader te onderzoeken. Ze doen het echter niet maar roddelen rustig verder.

Dat deze tegenstrijdige roddels en verzinsels bestaan bevestigt gewoon dat nazi's in het algemeen en Hitler in het bijzonder geobsedeerd waren door Joden en bloedlijnen. Geen wonder dus dat dergelijke roddels en verzinsels in dit soort omgeving ontstaan.
Dat deze roddels en verzinsels nog altijd verspreid worden toont aan dat ook vandaag nog sommigen geobsedeerd zijn door Joden en bloedlijnen.
Rationele mensen doorzien deze obsessie moeiteloos.

Ramón Gitannes
13 november 2007, 12:59
Oorspronkelijk geplaatst door exodus http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=3055090#post3055090)
En als Hitler grootmoeder daar gewerkt heeft (wordt dat betwist?) en Rotshild was zo'n hete bok (dat wordt niet betwist), dan kan het wel goed zijn.
Ik heb overigens nergens een bewijs gezien dat Hitler's grootmoeder bij een Rothschild in Wenen heeft gewerkt.
Betwist Maser of een andere 'echte onderzoeker' dat Hitler's grootmoeder daar werkte?

system
13 november 2007, 13:11
Dat u zich niet behoorlijk kunt uitdrukken is niet mijn schuld.8-)

Dat zeggen bepaalde mensen steeds als ze moeite hebben met inhoudelijk lezen.

Hertog van Gelre
13 november 2007, 14:37
Dat zeggen bepaalde mensen steeds als ze moeite hebben met inhoudelijk lezen. Wat u niet begrijpt is dat nu juist de inhoud van uw berichten niet deugt. Die zijn belachelijk omdat ze vol zitten met cirkelredeneringen. Als het niet zo triest was dat sommige mensen niet van hardnekkige obsessies zijn af te brengen zou ik er daadwerkelijk heel hard om lachen.

exodus
13 november 2007, 14:57
Wat u niet begrijpt is dat nu juist de inhoud van uw berichten niet deugt. Die zijn belachelijk omdat ze vol zitten met cirkelredeneringen. Als het niet zo triest was dat sommige mensen niet van hardnekkige obsessies zijn af te brengen zou ik er daadwerkelijk heel hard om lachen.

Waarom zou die mogelijkheid nu niet kunnen bestaan. Het feit dat de mogelijkheid er is wil niet zeggen dat het ZEKER zo is, maar het kan. Dit heeft niets te maken met een obsessie.

Hertog van Gelre
13 november 2007, 15:23
Waarom zou die mogelijkheid nu niet kunnen bestaan. Het feit dat de mogelijkheid er is wil niet zeggen dat het ZEKER zo is, maar het kan. Dit heeft niets te maken met een obsessie.
Ik zal trachten hier een bevredigend antwoord op te geven.

Het enige wat we weten is dat niet bekend is wie de biologische vader is geweest. Er is wel een zeer waarschijnlijke 'zaadgever' bekend.

Dan oppert u een bepaalde mogelijkheid dat er een ander 'de vader' is geweest. Die mogelijkheid is sowieso al niet waarschijnlijk, wordt in het algemeen ook niet als een serieuze mogelijkheid gezien, maar goed, we laten dus de mogelijkheid open.

Dan is het niet zo dat alle opties open blijven. Het zou een Nederlander kunnen zijn, een Belg, een Fransman, een Hongaar, of één van de andere nationaliteiten die er bestaan, voorzover wij weten. Want wij weten het niet. Nee, men is zeker dat het een Jood moet zijn. Waarom? Waarop gebaseerd? Alleen deze keuze zegt al veel over degene die het beweert.

Maar goed, ook dan blijft die mogelijkheid theoretisch bestaan. De volgende logische vraag is dan: ''Jij beweert dat hij een Joodse grootvader heeft, laat me de bewijzen eens zien.'' En dan blijft het stil.

En voor je het weet gaan mensen roepen dat Hitler een Joodse moeder had ''omdat je de mogelijkheid niet kunt uitsluiten''. Ik hoop dat u de belachelijkheid ervan kunt inzien. Met evenveel stelligheid kun je beweren dat Hitlers grootvader een Brusselse wafelbakker was, of een Russische huzaar.

exodus
13 november 2007, 15:34
Ik zal trachten hier een bevredigend antwoord op te geven.

Het enige wat we weten is dat niet bekend is wie de biologische vader is geweest. Er is wel een zeer waarschijnlijke 'zaadgever' bekend.

Dat is zeker niet het enige dat we weten. We hebben ook de verklaringen van zijn persoonlijke raadgever Hans Frank, evenals de andere bronnen, zoals het boek van de ex gestappo officier. Ook was het voor de jaren 30 al een verspreid gerucht dat Hitler wel eens Joods bloed in de aderen zou kunnen hebben. Bovendien heeft Hitler ook onderzoeken laten uitvoeren naar zijn afkomst wat zijn zenuwachtigheid of obsessie zou kunnen verklaren ivm zijn afkomst.

Strikt bewijs is er dus niet, dus kunnen we niet met zekerheid zeggen dat Hitlers grootvader een Jood was. We kunnen hoogstens zeggen dat die mogelijkheid open moet blijven. Het KAN dus, we mogen dit niet uitsluiten.

Dan is het niet zo dat alle opties open blijven. Het zou een Nederlander kunnen zijn, een Belg, een Fransman, een Hongaar, of één van de andere nationaliteiten die er bestaan, voorzover wij weten. Want wij weten het niet. Nee, men is zeker dat het een Jood moet zijn. Waarom? Waarop gebaseerd? Alleen deze keuze zegt al veel over degene die het beweert.

Het MOET geen Jood zijn, jullie maken dat ervan dat wij dat zeggen, wat zeker niet zo is. De mogelijkheid bestaat echter wel.

Maar goed, ook dan blijft die mogelijkheid theoretisch bestaan. De volgende logische vraag is dan: ''Jij beweert dat hij een Joodse grootvader heeft, laat me de bewijzen eens zien.'' En dan blijft het stil.

Strikte bewijzen zijn er zoals ik al hierboven zei niet. De mogelijkheid blijft echter wel bestaan.

En voor je het weet gaan mensen roepen dat Hitler een Joodse moeder had ''omdat je de mogelijkheid niet kunt uitsluiten''. Ik hoop dat u de belachelijkheid ervan kunt inzien. Met evenveel stelligheid kun je beweren dat Hitlers grootvader een Brusselse wafelbakker was, of een Russische huzaar.


We roepen hier niet dat Hitler een Joodse moeder had, we zeggen enkel dat de mogelijkheid bestaat. Iedereen moet dan voorzichzelf uit maken hoe waarschijnlijk hij dit acht. Maar dit is dan een persoonlijke interpretatie. Maar ik zeg niet dat het zeker zo is, enkel dat het kan.

system
13 november 2007, 16:32
Ik zal trachten hier een bevredigend antwoord op te geven.

Het enige wat we weten is dat niet bekend is wie de biologische vader is geweest. Er is wel een zeer waarschijnlijke 'zaadgever' bekend.

Dan oppert u een bepaalde mogelijkheid dat er een ander 'de vader' is geweest. Die mogelijkheid is sowieso al niet waarschijnlijk, wordt in het algemeen ook niet als een serieuze mogelijkheid gezien, maar goed, we laten dus de mogelijkheid open.

Dan is het niet zo dat alle opties open blijven. Het zou een Nederlander kunnen zijn, een Belg, een Fransman, een Hongaar, of één van de andere nationaliteiten die er bestaan, voorzover wij weten. Want wij weten het niet. Nee, men is zeker dat het een Jood moet zijn. Waarom? Waarop gebaseerd? Alleen deze keuze zegt al veel over degene die het beweert.

Maar goed, ook dan blijft die mogelijkheid theoretisch bestaan. De volgende logische vraag is dan: ''Jij beweert dat hij een Joodse grootvader heeft, laat me de bewijzen eens zien.'' En dan blijft het stil.

En voor je het weet gaan mensen roepen dat Hitler een Joodse moeder had ''omdat je de mogelijkheid niet kunt uitsluiten''. Ik hoop dat u de belachelijkheid ervan kunt inzien. Met evenveel stelligheid kun je beweren dat Hitlers grootvader een Brusselse wafelbakker was, of een Russische huzaar.

Maar u sloot een jood als vader altijd uit. En dat kunt u niet vermits u het zelf niet weet wie de vader is. Dus het kan een jood zijn. En dat laatste heb ik u gedurende lange tijd niet horen zeggen. En wij mochten het niet zeggen van u want het waren fabeltjes. We weten niet of het fabeltjes zijn. Nu, at last, draait u wat bakzeil. Het werd hoog tijd.

Hertog van Gelre
13 november 2007, 17:46
Dat is zeker niet het enige dat we weten. We hebben ook de verklaringen van zijn persoonlijke raadgever Hans Frank, evenals de andere bronnen, zoals het boek van de ex gestappo officier. De onbetrouwbaarheid dáárvan is reeds genoeg aangetoond, dacht ik zo. Ook was het voor de jaren 30 al een verspreid gerucht dat Hitler wel eens Joods bloed in de aderen zou kunnen hebben.''verspreid gerucht''. Bovendien heeft Hitler ook onderzoeken laten uitvoeren naar zijn afkomst wat zijn zenuwachtigheid of obsessie zou kunnen verklaren ivm zijn afkomst. Een onderzoek uitvoeren is bewijs? Dat is nieuw voor mij. En vertel eens, wat was de uitkomst van dat onderzoek?

Strikt bewijs is er dus niet, dus kunnen we niet met zekerheid zeggen dat Hitlers grootvader een Jood was. We kunnen hoogstens zeggen dat die mogelijkheid open moet blijven. Het KAN dus, we mogen dit niet uitsluiten. We kunnen ook de mogelijkheid niet uitsluiten dat het een eskimo was, toch zie ik niemand met stelligheid beweren dat hij een Inuit-moeder had.

Het MOET geen Jood zijn,
Ik denk het wel. Het zou namelijk uitstekend in sommige theorieën passen.
jullie maken dat ervan dat wij dat zeggen, wat zeker niet zo is. Zie o.a. de openingspost. Babylonia zegt dat Hitler een Joodse moeder heeft. Het enige dat Firestone doet is vragen om bewijs. Meer niet. Maar het blijft stil.

Strikte bewijzen zijn er zoals ik al hierboven zei niet. Wat zeur je dan? Er zijn niet alleen geen strikte bewijzen, het is zelfs zeer onwaarschijnlijk.

We roepen hier niet dat Hitler een Joodse moeder had, Beter lezen, Exodus, dat wordt hier namelijk wél geroepen.

Hertog van Gelre
13 november 2007, 18:12
Maar u sloot een jood als vader altijd uit.
O ja? Waar dan?

En dat kunt u niet vermits u het zelf niet weet wie de vader is. U wel? Op de proppen ermee dan.

Dus het kan een jood zijn. En dat laatste heb ik u gedurende lange tijd niet horen zeggen. En wij mochten het niet zeggen van u want het waren fabeltjes. Pfft. U begrijpt het nog steeds niet hé?

We weten niet of het fabeltjes zijn. Nu, at last, draait u wat bakzeil. Het werd hoog tijd. Vermoeiend hoor, dit.

Nog één keer:
- We weten niet wie de biologische grootvader van Hitler is. Dat weet niemand. Het kan iedereen zijn;
- Als meest waarschijnlijke figuur wordt een Oostenrijker van (waarschijnlijk)Tsjechische afkomst genoemd, de man die later zijn officiële grootvader werd. Als goede tweede wordt zijn broer genoemd.;
- Daarnaast zijn er veel geruchten geweest, de één nog absurder dan de ander en allemaal door serieuze onderzoekers terzijde geschoven.
- Die biologische grootvader moet voor sommigen persé een Jood zijn. Dat niet alleen, het moet zelfs een Rothschild zijn. Dat is niet zo gek natuurlijk, het past uitstekend in eeuwenoude antisemitische rotzooi. Daarbij als 'de beul' een Jood zou blijken te zijn, dat zou veel verklaren. Hij heeft dan zijn eigen 'volk' uitgemoord. Het mes snijdt dan aan twee kanten. Wat dacht je van 'Rijke Jood vergrijpt zich aan onschuldig arisch dienstmeisje'? Ook mooi.

Dit soort insinuaties is te walgelijk voor woorden. Maar daar gaat deze draad niet eens over. Iemand beweert dat Hitler een Joodse moeder had, iemand anders vraagt om bewijs daarvoor. Meer niet. Maar het blijft nog steeds zeer stil.

system
13 november 2007, 21:58
O ja? Waar dan?

U wel? Op de proppen ermee dan.

Pfft. U begrijpt het nog steeds niet hé?

Vermoeiend hoor, dit.

Nog één keer:
- We weten niet wie de biologische grootvader van Hitler is. Dat weet niemand. Het kan iedereen zijn;
- Als meest waarschijnlijke figuur wordt een Oostenrijker van (waarschijnlijk)Tsjechische afkomst genoemd, de man die later zijn officiële grootvader werd. Als goede tweede wordt zijn broer genoemd.;
- Daarnaast zijn er veel geruchten geweest, de één nog absurder dan de ander en allemaal door serieuze onderzoekers terzijde geschoven.
- Die biologische grootvader moet voor sommigen persé een Jood zijn. Dat niet alleen, het moet zelfs een Rothschild zijn. Dat is niet zo gek natuurlijk, het past uitstekend in eeuwenoude antisemitische rotzooi. Daarbij als 'de beul' een Jood zou blijken te zijn, dat zou veel verklaren. Hij heeft dan zijn eigen 'volk' uitgemoord. Het mes snijdt dan aan twee kanten. Wat dacht je van 'Rijke Jood vergrijpt zich aan onschuldig arisch dienstmeisje'? Ook mooi.

Dit soort insinuaties is te walgelijk voor woorden. Maar daar gaat deze draad niet eens over. Iemand beweert dat Hitler een Joodse moeder had, iemand anders vraagt om bewijs daarvoor. Meer niet. Maar het blijft nog steeds zeer stil.

Daar zijn geen bewijzen voor. En zolang er geen zijn, moeten we een vraagteken plaatsen achter de werkelijke afstamming van Hitler.

Hertog van Gelre
13 november 2007, 22:41
Daar zijn geen bewijzen voor. Zo is het.

forumspook
13 november 2007, 22:44
Ik zal trachten hier een bevredigend antwoord op te geven.

Het enige wat we weten is dat niet bekend is wie de biologische vader is geweest. Er is wel een zeer waarschijnlijke 'zaadgever' bekend.

Dan oppert u een bepaalde mogelijkheid dat er een ander 'de vader' is geweest. Die mogelijkheid is sowieso al niet waarschijnlijk, wordt in het algemeen ook niet als een serieuze mogelijkheid gezien, maar goed, we laten dus de mogelijkheid open.

Dan is het niet zo dat alle opties open blijven. Het zou een Nederlander kunnen zijn, een Belg, een Fransman, een Hongaar, of één van de andere nationaliteiten die er bestaan, voorzover wij weten. Want wij weten het niet. Nee, men is zeker dat het een Jood moet zijn. Waarom? Waarop gebaseerd? Alleen deze keuze zegt al veel over degene die het beweert.

Maar goed, ook dan blijft die mogelijkheid theoretisch bestaan. De volgende logische vraag is dan: ''Jij beweert dat hij een Joodse grootvader heeft, laat me de bewijzen eens zien.'' En dan blijft het stil.

En voor je het weet gaan mensen roepen dat Hitler een Joodse moeder had ''omdat je de mogelijkheid niet kunt uitsluiten''. Ik hoop dat u de belachelijkheid ervan kunt inzien. Met evenveel stelligheid kun je beweren dat Hitlers grootvader een Brusselse wafelbakker was, of een Russische huzaar.Indien Hitlers overgrootmoeder bij een Brusselse wafelbakker, of een Russische huzaar, als kamermeid had gewerkt, en van één van deze mannen 14 jaar lang alimentatiegeld voor een kind dat tijdens de periode dat ze daar gewerkt had, verwekt werd,ontvangen had, dan had men dat inderdaad ook kunnen beweren. Maar dat is niet het geval: zij kreeg die centen van een jood. Bij wie ze gewerkt had. En tijdens de periode dat ze daar werkte, werd ze zwanger...

Hertog van Gelre
14 november 2007, 01:42
Maar dat is niet het geval: zij kreeg die centen van een jood. Bij wie ze gewerkt had. En tijdens de periode dat ze daar werkte, werd ze zwanger... Dan kunt u ongetwijfeld staven met bewijzen dat:
1. De grootmoeder geld kreeg;
2. van een Jood;
3. dat ze daar heeft gewerkt;
4. dat ze daar zwanger werd;
5. Dat die Jood überhaupt heeft bestaan.

Het kán natuurlijk ook zijn dat een u een meermaals weerlegde roddel serieus blijft nemen.

exodus
14 november 2007, 09:25
De onbetrouwbaarheid dáárvan is reeds genoeg aangetoond, dacht ik zo.

Toon het mij dan eens.

exodus
14 november 2007, 09:27
- Die biologische grootvader moet voor sommigen persé een Jood zijn. Dat niet alleen, het moet zelfs een Rothschild zijn. Dat is niet zo gek natuurlijk, het past uitstekend in eeuwenoude antisemitische rotzooi. Daarbij als 'de beul' een Jood zou blijken te zijn, dat zou veel verklaren. Hij heeft dan zijn eigen 'volk' uitgemoord. Het mes snijdt dan aan twee kanten. Wat dacht je van 'Rijke Jood vergrijpt zich aan onschuldig arisch dienstmeisje'? Ook mooi.


Net alsof er nooit rijke Joden zich vergrepen hebben aan dienstmeisjes. :roll:

Hij moet niet persé Jood zijn, maar het zou wel een heel ander licht werpen. Hoe komt het trouwens dat Hitler zoveel gesteunt is door Rotshild gelieerde bankiers? Dit is een onontkenbaar feit. Nochtans zijn de Rotshilds Joods, of claimen ze zelf dit te zijn.

Hertog van Gelre
14 november 2007, 11:31
Toon het mij dan eens.
Daar gaan we weer. Bewijslast omdraaien.
Neen, ik ga jouw opzoekwerk niet doen.

Hertog van Gelre
14 november 2007, 11:34
Net alsof er nooit rijke Joden zich vergrepen hebben aan dienstmeisjes. :roll: Weer naast het punt.

Hij moet niet persé Jood zijn, maar het zou wel een heel ander licht werpen. Ja natuurlijk, dáár gaat het ook om. Je wilt iets bewijzen en elke roddel of insinuatie die in dat plaatje past is welkom.

Maar zo werkt het niet, Exodus.

Firestone
14 november 2007, 11:45
Toon het mij dan eens.http://i11.tinypic.com/6qdi069.gif

Komende van iemand die hier aan de lopende band smerige insinuaties en zware beschuldigingen post, zonder daar ooit het minste bewijs voor te leveren, kan dit wel tellen, hoor!

Daar gaan we weer. Bewijslast omdraaien.
Neen, ik ga jouw opzoekwerk niet doen.Inderdaad, maar we kunnen ook ons goed hart tonen.

Zoals ik in deze thread (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3055858&postcount=66) al schreef is het Graz-Frankenberger verhaal in 1971 naar de prullenbak verwerkt.
Werner Maser: Adolf Hitler. Legende-Mythos-Wirklichkeit. München und Esslingen 1971, pagina. 25–28.

Da's wel maar 36 jaar geleden, geen wonder dat conpiracistische en conspirationistische "onderzoekers" het nog niet weten!

Het andere (tegenstrijdig) verhaal, Wenen-Rothschild, ontbeert elk bewijs.
Het is het inderdaad aan wie er geregeld mee afkomt om de bewijzen op tafel te leggen, niet andersom.

Idem voor Babylonia's "Joodse moeder van Hitler", het eigenlijk onderwerp van deze thread.

Gun
14 november 2007, 11:51
Daar gaan we weer. Bewijslast omdraaien.
Neen, ik ga jouw opzoekwerk niet doen.Exodus kan niet bewijzen dat Hitlers grootouders Joods bloed door de aderen hebben lopen net zoals jij niet kan bewijzen dat dit niet het geval is.

Genoteerd;-)

Hertog van Gelre
14 november 2007, 11:58
Exodus kan niet bewijzen dat Hitlers grootouders Joods bloed door de aderen hebben lopen net zoals jij niet kan bewijzen dat dit niet het geval is.

Genoteerd;-)
Dit is wel de meest nietszeggende opmerking in deze draad.

Nachdem diese Theorie von einigen Autoren, etwa Dietrich Bronder und Hennecke Kardel, in den 1960er und 1970er Jahren aufgegriffen worden war, widerlegte spätestens Werner Maser (http://de.wikipedia.org/wiki/Werner_Maser) diese Gerüchte als gegenstandslos: In Graz habe es bis in die zweite Hälfte des 19. Jahrhunderts hinein gar keine ansässigen Juden gegeben. Ein Jude namens Frankenberger sei für das 19. Jahrhundert nirgendwo erwähnt, noch nicht einmal Anna Maria Schicklgruber sei zur fraglichen Zeit in Graz gewesen.[3] (http://de.wikipedia.org/wiki/Alois_Hitler#_note-2) Brigitte Hamann (http://de.wikipedia.org/wiki/Brigitte_Hamann) nimmt auf dieser Grundlage an, „hier wolle der wütende Antisemit Frank den verhassten Juden auch noch die Verantwortung für einen angeblich jüdischen Hitler zuschieben und sie durch Gerüchte verunsichern.
1. In die tijd waren er geen Joden in Graz.
2. De naam Frankenberger staat nergens vermeld, in geen enkel register;
3. Anna is nooit in Graz geweest, laat staan dat ze er ooit heeft gewerkt.

Ernstige historici trekken deze conclusie:
Leopold Frankenberger is a fictitious Jewish Austrian who was supposed to be Adolf Hitler (http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler)'s grandfather.
Ian Kershaw (http://en.wikipedia.org/wiki/Ian_Kershaw), following Werner Maser (http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Werner_Maser&action=edit), disproved the Frankenberger story as a "smear (http://en.wikipedia.org/wiki/Smear_campaign)" by Hitler's enemies, noting that all Jews had been expelled from Graz in the 15th century and were not allowed to return until the 1860s. There is also no evidence Maria Schicklgruber ever lived in Graz. Above all, a Jew named Frankenberger isn't noted anywhere in Europe during the 19th century.

Gun
14 november 2007, 12:22
Dit is wel de meest nietszeggende opmerking in deze draad.Ik had geen andere (lege) reactie verwacht:roll:

Hertog van Gelre
14 november 2007, 12:29
Ik had geen andere (lege) reactie verwacht:roll:
Verder nog iets zinvols toe te voegen aan deze draad? Bewijzen misschien?

Gun
14 november 2007, 12:53
Verder nog iets zinvols toe te voegen aan deze draad? Bewijzen misschien?Ik zal het nog eens moeten herhalen zeker:?

Exodus kan niet bewijzen dat Hitlers grootouders Joods bloed door de aderen hebben lopen net zoals jij niet kan bewijzen dat dit niet het geval is.

Hitlers grootvader langs vaderskant is onbekend. (PUNT)

system
14 november 2007, 13:32
Zo is het.

Maar wel het '?' steeds voor ogen blijven houden.

filosoof
14 november 2007, 13:38
Ik zal het nog eens moeten herhalen zeker:?

Exodus kan niet bewijzen dat Hitlers grootouders Joods bloed door de aderen hebben lopen net zoals jij niet kan bewijzen dat dit niet het geval is.

Hitlers grootvader langs vaderskant is onbekend. (PUNT)

De moeder is een feit, de vader een juridische veronderstelling
En d�*t geldt voor iedereen: w�*�*rom zou 't voor Schicklgrüber of zijn ouders/grootouders anders zijn...
"Zolang we niet kunnen bewijzen dat de vader en moeder van X niet dit of dat zijn kunnen we denken dat ze het wél zijn" is een redenering die op iedereen kan worden toegepast: beginnen maar!:lol: :lol:
Vooruit:
Jij hebt zigeuner en Afrikaans bloed. :roll: :twisted:

Hertog van Gelre
14 november 2007, 18:26
Hitlers grootvader langs vaderskant is onbekend. (PUNT) Waar zeg ik iets anders, beste Gun?

U bent het dus met me eens dat de bewering van Babylonia dat Hitler een Joodse moeder had volledig uit de lucht is gegrepen.

Ramón Gitannes
14 november 2007, 19:11
Het punt is dat Hitler met geld van de Rothschilds werkte, daarom is het legitiem om ons af te vragen welke invloed de Rohtschilds hadden op de politiek van Hitler.
De smerige insinuatie in deze draad is dat enkel gojim in staat zou zijn tot gruweldaden. Wie zo denkt is antigojim, racist en tegen de wetenschappelijke methode.
Maar ik begrijp dat iemand de wetenschappelijke methode opgeeft. Die methode staat tenslotte nogaltijd ten dienste van een macht en het is die macht en niet de methode die het 'echte onderzoek' in handen heeft.
Maar de wetenschappelijke methode inruilen voor paranoide racistische insinuaties telkens er iets niet in uw kraam past is geen waardig alternatief. Anderen uitgerekend van die dingen beschuldigen waar jij zelf schuldig aan bent is dat al evenmin, en dat wordt ook doorzichtig op den duur.

Hertog van Gelre
14 november 2007, 19:26
De smerige insinuatie in deze draad is dat enkel gojim in staat zou zijn tot gruweldaden. Wie zo denkt is antigojim, racist en tegen de wetenschappelijke methode. Wat een onzin. Ik zie nergens zo'n insinuatie. Weet u eigenlijk wel wat de wetenschappelijke methode inhoudt?
Maar ik begrijp dat iemand de wetenschappelijke methode opgeeft. Die methode staat tenslotte nogaltijd ten dienste van een macht en het is die macht en niet de methode die het 'echte onderzoek' in handen heeft. Waar wilt u eigenlijk naartoe?
Maar de wetenschappelijke methode inruilen voor paranoide racistische insinuaties telkens er iets niet in uw kraam past is geen waardig alternatief. Anderen uitgerekend van die dingen beschuldigen waar jij zelf schuldig aan bent is dat al evenmin, en dat wordt ook doorzichtig op den duur. Ik kan bijna geen touw vastknopen aan uw bericht maar als u met dit laatste stukje per ongeluk mij bedoelt dan zou ik uw toon maar eens matigen en u eens verdiepen in de materie.

Ramón Gitannes
14 november 2007, 19:46
Wat een onzin. Ik zie nergens zo'n insinuatie.
Ik kan bijna geen touw vastknopen aan uw bericht maar als u met dit laatste stukje per ongeluk mij bedoelt dan zou ik uw toon maar eens matigen en u eens verdiepen in de materie.
Dan zal het aan mij liggen, geen probleem.
Weet u eigenlijk wel wat de wetenschappelijke methode inhoudt? Ik heb het even opgezocht, klinkt echt goed.
Waar wilt u eigenlijk naartoe? Naar een Vedische geschiedkunde.

Hertog van Gelre
14 november 2007, 20:00
Naar een Vedische geschiedkunde. Pindar, ben jij dat?

forumspook
14 november 2007, 23:51
Het punt is dat Hitler met geld van de Rothschilds werkte, daarom is het legitiem om ons af te vragen welke invloed de Rohtschilds hadden op de politiek van Hitler.
De smerige insinuatie in deze draad is dat enkel gojim in staat zou zijn tot gruweldaden. Wie zo denkt is antigojim, racist en tegen de wetenschappelijke methode.
Maar ik begrijp dat iemand de wetenschappelijke methode opgeeft. Die methode staat tenslotte nogaltijd ten dienste van een macht en het is die macht en niet de methode die het 'echte onderzoek' in handen heeft.
Maar de wetenschappelijke methode inruilen voor paranoide racistische insinuaties telkens er iets niet in uw kraam past is geen waardig alternatief. Anderen uitgerekend van die dingen beschuldigen waar jij zelf schuldig aan bent is dat al evenmin, en dat wordt ook doorzichtig op den duur.
Dat vind ik nu ook , zie: met man en macht moet hier ontkent worden dat de grote uitroeier van het joodse volk...zélf wel eens joods bloed zou kunnen hebben. De passionele hardnekkigheid die Hitler toonde om de joden te achtervolgen suggereert echter grote emotionele betrokkenheid. Waarom?

Wolf
20 november 2007, 07:01
Dat vind ik nu ook , zie: met man en macht moet hier ontkent worden dat de grote uitroeier van het joodse volk...zélf wel eens joods bloed zou kunnen hebben. De passionele hardnekkigheid die Hitler toonde om de joden te achtervolgen suggereert echter grote emotionele betrokkenheid. Waarom?

Men kan beter de vraag stellen; "waarom wordt er zoveel 'beweert' over Hitler"?

Omdat sommige idioten nog steeds niet kunnen aanvaarden dat Hitler meer was dan wat onze (objectieve 8O) geschiedenis ons wil doen geloven.

Veel verder dan monsterlijk, krankzinnig en meer van dat fraais komt men niet.

Waarom?
Men heeft (na 65 jaar!!!) nog steeds angst van de 'wereldvisie' die Adolf Hitler aan de wereld openbaarde. Deze visie (het Nationaal-Socialisme) is namelijk de enige die de kapitalistische, internationalisten werkelijk vrezen. En alle middelen zijn oké om de man, die onlosmakkelijk is verbonden aan het Nationaal-Socialisme, zwart te maken.

Over geen enkele andere persoon zijn zoveel leugens verteld dan Adolf Hitler. Ze hier opnoemen zou een zowat onmogelijke taak zijn (homo, Jood, gek, buitenaards,......).

Het is voor de tegenstanders eenvoudiger om er een soort 'duivel' van te maken, dan de feiten (de waarheid) te erkennen en te weerleggen, aangezien deze niet zo simplistisch is als zij wel zouden willen.

Hitler was meer dan alleen wo2 en/of de Jodenvervolging.