PDA

View Full Version : Russisch parlement schort Europees wapenverdrag op

Jantje
7 november 2007, 14:13
Russisch parlement schort Europees wapenverdrag op

http://www.hln.be/static/FOTO/art/0/14/2/top_594453.jpg

http://www.hln.be/static/FOTO/art/18/13/1/large_594452.jpg
Russische soldaten herdenken vandaag in traditionele uniformen de dag dat hun voorgangers naar het front vertrokken in 1941.

De Tweede Kamer van het Russische parlement heeft unaniem ingestemd met de opschorting van het in 1990 gesloten CFE-verdrag over conventionele wapens in Europa. Aangenomen wordt dat president Vladimir Poetin daarmee wil protesteren tegen de plannen om onderdelen van een Amerikaans raketafweersysteem te plaatsen in de voormalige Oostbloklanden Polen en Tsjechië. Poetins voorstel werd met 418-0 stemmen aangenomen.

Koude Oorlog
Het CFE (Conventional Forces in Europe)-verdrag werd na 20 jaar onderhandelen in 1990 getekend door 16 NAVO-landen en zes voormalige landen uit het Warschaupact. Het is een essentieel deel van Europa's ontwapeningssysteem. Het beperkt het aantal tanks, artilleriesystemen en oorlogsschepen. Op die manier moest een grootscheepse verrassingsaanval onmogelijk worden en kon er meer vertrouwen groeien tussen de twee grote blokken. In 1999 keurden 30 landen nog een een bijkomend CFE-verdrag goed, dat aangepast was aan de val van het communisme.

Symbolisch
Volgens deskundigen heeft de opschorting wel enkel symbolisch belang. Joeri Baluevski, chef van de generale staf van het Russische leger, zei in Moskou dat het decreet niet betekent dat Rusland zijn troepen aan de Westerse grenzen gaat versterken. (novum/belga/sam) http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_647607.html?wt.bron=categorieArt2

Joepy, binnen een korte tijd terug dienstplicht in Europa, want het rode gevaar steekt zijn kop terug boven water.

Mss dat de jongeren dan eindelijk eens terug discipline gaan leren en we geen werkkrachten meer uit afrika moeten gaan halen omdat men hier het werk niet meer aanleerd.

kelt
7 november 2007, 17:36
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_647607.html?wt.bron=categorieArt2

Joepy, binnen een korte tijd terug dienstplicht in Europa, want het rode gevaar steekt zijn kop terug boven water.

Mss dat de jongeren dan eindelijk eens terug discipline gaan leren en we geen werkkrachten meer uit afrika moeten gaan halen omdat men hier het werk niet meer aanleerd.

euh.......

Rusland heeft perfect het recht om troepenconcentraties te plaatsen waar het hen maar schikt......

Wat die "discipline" betreft,ik heb nog sterk de indruk dat we reeds sterk gedisciplineerd waren VOORDAT onze eerste drill-sergeant ons lieve woordjes in het oor....BULDERDE....en verder vraag ik mij meer en meer af WELK werk we straks nog aan "de jongeren" zullen moeten aanleren als de grote verhuis naar China zo verder gaat....

straks moet men nog vier zaken kunnen:

a)tuinieren
b) DHZ thuis,en alstublief niet voor een klein bazeke gaan tsjolen....
c) Met vorkheftrucks en logistiek materiaal om kunnen gaan om Chinese import te behandelen
d) Chinese dingen verkopen

Het verband met Rusland ontgaat me nu even ;-)

Praetorian
7 november 2007, 17:41
het rode gevaar steekt zijn kop terug boven water.
Ik hoop het alvast.

Jantje
7 november 2007, 17:43
euh.......

Rusland heeft perfect het recht om troepenconcentraties te plaatsen waar het hen maar schikt......

Wat die "discipline" betreft,ik heb nog sterk de indruk dat we reeds sterk gedisciplineerd waren VOORDAT onze eerste drill-sergeant ons lieve woordjes in het oor....BULDERDE....en verder vraag ik mij meer en meer af WELK werk we straks nog aan "de jongeren" zullen moeten aanleren als de grote verhuis naar China zo verder gaat....

straks moet men nog vier zaken kunnen:

a)tuinieren
b) DHZ thuis,en alstublief niet voor een klein bazeke gaan tsjolen....
c) Met vorkheftrucks en logistiek materiaal om kunnen gaan om Chinese import te behandelen
d) Chinese dingen verkopen

Het verband met Rusland ontgaat me nu even ;-)
België heeft nog een goede en grote wapenindustrie.
Als Rusland herbewapend, dan volgen de EU en zijn andere buren ook.

En dan kunnen er eindelijk transfers van Wallonie naar Vlaanderen gebeuren.

kelt
7 november 2007, 17:48
België heeft nog een goede en grote wapenindustrie.
Als Rusland herbewapend, dan volgen de EU en zijn andere buren ook.

En dan kunnen er eindelijk transfers van Wallonie naar Vlaanderen gebeuren.

Wapen-industrie is pure waanzin,het is eigenlijk nog duurder dan het gewoon betalen van dopgeld of andere uitkeringen.Je krijgt,zoals in de VS ,en mogelijk ook in Rusland,een massa "pseudo-staatsambtenaren".De VS kan zich dat feitelijk niet meer permitteren,maar kan momenteel de trein van het "militair-industrieel complex" niet meer stoppen ook.....Rusland is feitelijk stinkend rijk,en WIJ betalen een eventuele Russische herbewapening....

....vandaar de nood aan verdergaande diversificatie van de EU energie- en grondstoffeninvoer....

parcifal
7 november 2007, 18:21

Onmogelijk.
Rusland gaat zijn beste klant toch niet aanvallen?

Bovendien zou zoiets wel eens kunnen leiden tot een boycott van BMW's, Mercedessen en Audi's naar rusland wat voor de gemiddelde Rus met Geld onverteerbaar is en gegarandeerd tot een interne staatsgreep zal leiden.

En als dat echt nog niet helpt, kan er ook een boycott van Dolce & Gabanna, Versace, Gucci en Louis Vuitton geregeld worden.
Dan worden de Russische dames gek en komen de russen binnen de week op hun knieen smeken om de 'luxe'-kraan terug open te draaien. :-D

We hebben ze bij hun pietje, mijn beste. ;-)

Jantje
7 november 2007, 18:52
Onmogelijk.
Rusland gaat zijn beste klant toch niet aanvallen?

Bovendien zou zoiets wel eens kunnen leiden tot een boycott van BMW's, Mercedessen en Audi's naar rusland wat voor de gemiddelde Rus met Geld onverteerbaar is en gegarandeerd tot een interne staatsgreep zal leiden.

En als dat echt nog niet helpt, kan er ook een boycott van Dolce & Gabanna, Versace, Gucci en Louis Vuitton geregeld worden.
Dan worden de Russische dames gek en komen de russen binnen de week op hun knieen smeken om de 'luxe'-kraan terug open te draaien. :-D

We hebben ze bij hun pietje, mijn beste. ;-)
tju tju tju toch, hoe krijgen we die jongeren en walen dan aan het werk.