PDA

View Full Version : Westerse offshore dictator Musharraf schaft persvrijheid af

C2C
10 november 2007, 19:52
De Westerse dictator smijt nu ook buitenlandse journalisten buiten.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7088346.stm

Het Westen ligt er niet wakker van. Iran is veel erger, Birma is problematischer en Saddam die moest worden opgehangen. De dictatuur in Pakistan wordt door de vingers gezien want Musharraf is onze vriend.

Goede dictator, slechte dictator.

Waar hebben we die hypocrisie nog gehoord? Typisch Euro-Amerikaans.

Raven
10 november 2007, 20:16
pfff.... die westerse journalisten hebben dat zelf gezocht.

Wie spuwt in de hand van de gastheer moet niet komen zagen dat ze niet meer welkom zijn.

Westerlingen en hun "vrijheid van mening". We hebben het al wel gehad. Dat ze nog maar wat verder beledigende cartoons van de profeet Mohammad verspreiden.

Uh-Huh
11 november 2007, 00:16
Tja, (wereld-)politiek is nu eenmaal smerig. Alles en iedereen is zo verrot dat het gewoon een hopeloze zaak is om er iets tegen te willen doen.

TomB
11 november 2007, 06:01
Lijkt me nogal straf om te beweren dat de westerse politici niet wakker liggen over het Pakistan vraagstuk. Je kan van de ene kant op democratie aansturen, maar van de andere kant niet de mogelijkheid op een nucleaire fundamentalistische moslimstaat uitsluiten als het zover komt.

kelt
11 november 2007, 11:19
In tegenstelling tot beweringen hier is er niks speciaals aan de hand in pakistan.

Er is nu eenmaal een traditie van keeldoorsnijden tussen de clans,politiek profitariaat (de buttho's zijn ook nooit kinderachtig geweest daarmee) en de "stabiele moloch" van het Pakistaanse Leger.....tienduizenden pakistaanse soldaten zijn omgekomen in de oorlogen met India,tijdens VN-operaties,en in de strijd tegen extremisten en stamkrijgers,maar het staat er nog steeds!

Democratie die enkel door politici en wereldverbeteraars gedragen wordt is onwaardig.....

Daarom heb ik geen kritiek op Musharaff,hij zal wel weten waneer de knoet toegepast moet worden,en waneer niet,ik heb wel groeiende kritiek op "journaille" die echt nog denkt dat de wereld één is.... :evil:

Daarom ook geen illusies meer over de "export" van democratie......

Chipie
11 november 2007, 11:32
In tegenstelling tot beweringen hier is er niks speciaals aan de hand in pakistan.

Er is nu eenmaal een traditie van keeldoorsnijden tussen de clans,politiek profitariaat (de buttho's zijn ook nooit kinderachtig geweest daarmee) en de "stabiele moloch" van het Pakistaanse Leger.....tienduizenden pakistaanse soldaten zijn omgekomen in de oorlogen met India,tijdens VN-operaties,en in de strijd tegen extremisten en stamkrijgers,maar het staat er nog steeds!

Democratie die enkel door politici en wereldverbeteraars gedragen wordt is onwaardig.....

Daarom heb ik geen kritiek op Musharaff,hij zal wel weten waneer de knoet toegepast moet worden,en waneer niet,ik heb wel groeiende kritiek op "journaille" die echt nog denkt dat de wereld één is.... :evil:

Daarom ook geen illusies meer over de "export" van democratie......Zeker niet als we zien wat de "import" van democratie is (China, Rusland) en … iedereen liever 'oogjes dicht en snaveltjes toe!' toepast..
Dus de uil uithangt... :-D

kelt
11 november 2007, 13:43
Zeker niet als we zien wat de "import" van democratie is (China, Rusland) en … iedereen liever 'oogjes dicht en snaveltjes toe!' toepast..

Er is een verschil tussen "gelijk hebben" en "gelijk krijgen".......

De EU heeft gelijk met zijn systeem van democratie,ik neem zelfs aan dat de VS en Canada dat ook hebben.Die systemen zijn er gekomen met bloed zweet en tranen....en zijn bijna onverwoestbaar.(wat zou er op veel andere plekken op de wereld gebeurd zijn denk je,nu met die communautaire crisis."iets" belet Vlamingen en Walen om de AK-47 boven te halen,of zelfs maar om belachelijk stoer en bloeddorstig te doen voor de camera's van de BBC.

Om elders,ver buiten de EU, "gelijk te krijgen" zullen nog een paar generaties over gaan.....en ze zullen het ZELF moeten doen.....

Dat mag kan ondertussen niet beletten dat er op wereldschaal handel gedreven wordt...ach...handelsbelemmeringen zijn een illusie,de "stoute toplaag van een dictatuur" wordt er nooit door getroffen!

En Uilen zijn knappe vogels ! :evil: ;-)

Ambiorix
11 november 2007, 13:50
Zeker niet als we zien wat de "import" van democratie is (China, Rusland) en … iedereen liever 'oogjes dicht en snaveltjes toe!' toepast..
en wat is uw alternatief? snaveltjes open en aanvallen maar die landen?:roll:

Metternich
11 november 2007, 15:03
Zeker niet als we zien wat de "import" van democratie is (China, Rusland) en … De Amerikaanse import van democratie daarentegen heeft niets dan voorspoed gebracht. Hoeveel doden al in Irak en Afghanistan?

Chipie
11 november 2007, 18:10
De Amerikaanse import van democratie daarentegen heeft niets dan voorspoed gebracht. Hoeveel doden al in Irak en Afghanistan?Idd...

En vroeger in Europa?

Metternich
11 november 2007, 18:42
En vroeger in Europa?Bedoel je de tapijtbombardementen op Duitsland? Ook een enorme zegen van de democratie.

Chipie
11 november 2007, 19:04
Bedoel je de tapijtbombardementen op Duitsland? Ook een enorme zegen van de democratie.Tja, als Duitser zult U er wel anders tegenaan zien....:-D

Raven
11 november 2007, 19:26
Bedoel je de tapijtbombardementen op Duitsland? Ook een enorme zegen van de democratie.

Men kan zich idd afvragen welke kant van de oorlog de echte duivel was

Sinistra
11 november 2007, 22:37
De Westerse dictator smijt nu ook buitenlandse journalisten buiten.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7088346.stm

Het Westen ligt er niet wakker van. Iran is veel erger, Birma is problematischer en Saddam die moest worden opgehangen. De dictatuur in Pakistan wordt door de vingers gezien want Musharraf is onze vriend.

Goede dictator, slechte dictator.

Waar hebben we die hypocrisie nog gehoord? Typisch Euro-Amerikaans.

Musharraf is het enige alternatief, het andere alternatief is de volgelingen van Bin Laden, dus ja Leve Pervez Musharraf.

Sinistra
11 november 2007, 22:39
Bedoel je de tapijtbombardementen op Duitsland? Ook een enorme zegen van de democratie.

http://www.adelaideinstitute.org/images/photos/Bomber%20Harris%20Superstar.jpg

:drinking: :drinking: :drinking: :drinking:

Metternich
11 november 2007, 22:56
:drinking: :drinking: :drinking: :drinking:Jij illustreert hier perfect hoe zelfhaat bedwelmend kan zijn.

C2C
12 november 2007, 21:22
Musharraf is het enige alternatief, het andere alternatief is de volgelingen van Bin Laden, dus ja Leve Pervez Musharraf.

Neen, het Westen zit al 10 jaar te zeggen dat het enige alternatief democratie, vrijheid en rechtvaardigheid is.

Waarom gelooft gij het Westen niet? Zijt gij zo afvallig en moet gij bijgevolg verbannen worden?

Sinistra
12 november 2007, 22:49
Jij illustreert hier perfect hoe zelfhaat bedwelmend kan zijn.

Welke zelfhaat? Denk je nou echt dat ik ook maar 1 seconde deel wil uitmaken van jullie Europese Rijksgedachte? Nederlanders horen bij de Anglosaxische wereld, bij het V.K en de USA. Duitsers zijn totaal andere mensen dan Nederlanders. Ik dank nog steeds de Bomber Harris Superstar dat wij hier nu niet van dat verschrikkelijk Duits spreken.

Heftruck
13 november 2007, 02:39
Welke zelfhaat? Denk je nou echt dat ik ook maar 1 seconde deel wil uitmaken van jullie Europese Rijksgedachte? Nederlanders horen bij de Anglosaxische wereld, bij het V.K en de USA. Duitsers zijn totaal andere mensen dan Nederlanders. Ik dank nog steeds de Bomber Harris Superstar dat wij hier nu niet van dat verschrikkelijk Duits spreken.

Ik vind Duits een mooie taal.