PDA

View Full Version : Wat koop jij ?


Duupje
13 november 2007, 10:23
Hij komt, hij komt...
Wat koop jij voor je kroost?

lombas
13 november 2007, 10:28
Niks.

:twisted:

Mitgard
13 november 2007, 10:29
ik koop lekker iets voor mezelf. ;-)

Duupje
13 november 2007, 10:54
Niks.

:twisted:

Ook niet voor ons Kim ? :x

Shame on you lombas !

Duupje
13 november 2007, 10:54
ik koop lekker iets voor mezelf. ;-)

Zou ik ook doen als ik geen kinderen had ! ;-)

Derk de Tweede
13 november 2007, 11:01
Mijn lieve dochter, gisteren 12 geworden is een PS2 rijker, ze zal dus wel voor Sint een game krijgen.
Of een DVD van Within' Temptation.
Maar wat zou ik krijgen.....?:-(

fox
13 november 2007, 11:24
Aangezien ik nog geen kroost heb, ga ik mezelf een Burton Custom cadeau doen.

vlijmscherp
13 november 2007, 11:25
hm, mensen, die is wel al eergisteren geweest hé. den echten toch...

Duupje
13 november 2007, 11:28
Mijn lieve dochter, gisteren 12 geworden is een PS2 rijker, ze zal dus wel voor Sint een game krijgen.
Of een DVD van Within' Temptation.
Maar wat zou ik krijgen.....?:-(

Hier vliegt de ps2 buiten, oudste zoon is hem beu, dus dan gaat de ps2 en al zijn spelletjes de deur uit (iemand spelletjes overkopen?).
Ik wou dat hij hetzelfste eens deed met de xbox en al de rest van die rommel.
De oudste krijgt zelf voor sint geld, hij spaart voor nieuwe pc. En de jongste de nodige auto's, vrachtwagens en blokken.
Weer wat rommel bij waar mama hare nek over kan breken, en vooral mag opruimen ! :x

lantjes
13 november 2007, 11:42
Hij komt, hij komt...
Wat koop jij voor je kroost?

Hij was er al (Sint Maarten hé hier;-) ).....Sheba, Gourmet, Royal Canin, ingevroren muggenlarven, een paar zakken gebroken mengeling en 5 ton voederbieten....:-D iedereen tevreden.

duveltje382
13 november 2007, 11:49
Voor Milan zullen het nu nog kleren worden denk ik

Ovidius
13 november 2007, 11:56
Hij komt, hij komt...
Wat koop jij voor je kroost?

Meestal hebben die wel een lijstje zeker. ;-)

Vooral dingen waar ze hun talenten mee kunnen leren scherpen.

http://i242.photobucket.com/albums/ff130/Ovidius_/Sinterklaas_Kapoentje_Freddie_Lange.jpg

Duvelke
13 november 2007, 12:40
chocolat en speculaas

Duvelke
13 november 2007, 12:40
en marsepein

Laya
13 november 2007, 12:47
Mijne 'kleinen' heeft voor sint aan iedereen geld gevraagd en gaat dat voor Kerst ook doen om zelf een PS3 te kopen... Vond ik iets te duur om zelf op te hoesten

Derk de Tweede
13 november 2007, 13:12
Hier vliegt de ps2 buiten, oudste zoon is hem beu, dus dan gaat de ps2 en al zijn spelletjes de deur uit (iemand spelletjes overkopen?).
Ik wou dat hij hetzelfste eens deed met de xbox en al de rest van die rommel.
De oudste krijgt zelf voor sint geld, hij spaart voor nieuwe pc. En de jongste de nodige auto's, vrachtwagens en blokken.
Weer wat rommel bij waar mama hare nek over kan breken, en vooral mag opruimen ! :x

Deze heb ik mezelf kado gedaan, in het diepste geheim, want als m'n vrouw er achter komt.......:oops: :oops:
Overgens niet de echte, maar op schaal 1:87.
http://www.suter-meggen.ch/roco/neuheiten_2006/ram/TEEI.jpg

Jazeker
13 november 2007, 13:33
Deze heb ik mezelf kado gedaan, in het diepste geheim, want als m'n vrouw er achter komt.......:oops: :oops:
Overgens niet de echte, maar op schaal 1:87.
http://www.suter-meggen.ch/roco/neuheiten_2006/ram/TEEI.jpg

http://images-eu.amazon.com/images/P/B000087HXN.02.LZZZZZZZ.jpg

:cheer:

Derk de Tweede
13 november 2007, 13:40
http://images-eu.amazon.com/images/P/B000087HXN.02.LZZZZZZZ.jpg

:cheer:

En deze is ook goed:

http://images.amazon.com/images/P/B000007U6V.01.LZZZZZZZ.jpg

largo_w
13 november 2007, 13:54
Mijne 'kleinen' heeft voor sint aan iedereen geld gevraagd en gaat dat voor Kerst ook doen om zelf een PS3 te kopen... Vond ik iets te duur om zelf op te hoesten

hebk ook gedaan voor m'n ps2 in den tijd...nogal logisch!

on topic ik heb geen kroost en sinterklaas is saai!

Anna List
13 november 2007, 14:01
de kinders zijn nu acht en tien

tijd om dat gedoe af te bouwen ...

dus alleen mandarijntjes, speculoos en een chocoladeletter

en onder de kerstboom alleen zachte pakjes, vrees ik ... (kleding dus)

BigF
13 november 2007, 14:07
en onder de kerstboom alleen zachte pakjes, vrees ik ... (kleding dus)
Daar heb ik me als kleine bengel altijd groen aan ge-ergerd.
Kleding onder de kerstboom, dat is misbruik maken van de situatie vond ik altijd. Kledij krijg je als bengel sowieso, kerstmis of niet.
Ma en pa doen dus de gewone dagdagelijkse uitgaven maar ze verdoezelen het als waren het cadeau's.

Daar komen trauma's van Anna, geloof me maar.

Anna List
13 november 2007, 14:16
Daar heb ik me als kleine bengel altijd groen aan ge-ergerd.
Kleding onder de kerstboom, dat is misbruik maken van de situatie vond ik altijd. Kledij krijg je als bengel sowieso, kerstmis of niet.
Ma en pa doen dus de gewone dagdagelijkse uitgaven maar ze verdoezelen het als waren het cadeau's.

Daar komen trauma's van Anna, geloof me maar.

haha, tijd om op te groeien en de waarde van de dingen te leren kennen BigF, zij zullen niet voorhebben wat ik voorhad hoor (rotverwend en geen benul van geldwaarde tot op mijn 26) ! HA :| :? :-o :-) :-D

t 'is voor hun eigen bestwil ! (ik wed dat je je daar ook aan ergerde)

Ramón Gitannes
13 november 2007, 14:17
Hier vliegt de ps2 buiten, oudste zoon is hem beu, dus dan gaat de ps2 en al zijn spelletjes de deur uit (iemand spelletjes overkopen?).
Ik wou dat hij hetzelfste eens deed met de xbox en al de rest van die rommel.
De oudste krijgt zelf voor sint geld, hij spaart voor nieuwe pc. En de jongste de nodige auto's, vrachtwagens en blokken.
Weer wat rommel bij waar mama hare nek over kan breken, en vooral mag opruimen ! :xDeze rc helicoptertjes zijn makkelijk te besturen, niet echt gevaarlijk en niet zo duur(70 euro op e-bay). Kost veel minder dan ps en je kan er allerlei spelletjes mee uitvinden en het stimuleert de jongeren om de technologie te ontdekken. Wanneer het windstil is kan je er ook buiten mee vliegen. Een aanrader!
http://www.rctoyhouse.com/ebay/esky/r226.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=UAen20wHgN8&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=hN4ewKGnGXE

BigF
13 november 2007, 14:23
haha, tijd om op te groeien en de waarde van de dingen te leren kennen BigF, zij zullen niet voorhebben wat ik voorhad hoor (rotverwend en geen benul van geldwaarde tot op mijn 26) ! HA :| :? :-o :-) :-D

ik ben ook altijd rotverwend geweest en heb nu, op mijn 37ste nog steeds geen benul van geldwaarde.
Gelukkig heb ik een vrouwtje die dat wel heeft, maar dit geheel terzijde.

Punt is; onder de kerstboom horen cadeau's. Punt. Is. Iets wat je sowieso onder het jaar ook zou krijgen (kledij, eten, zakgeld,...) zijn geen cadeau's.
Bengels beseffen dat al voor ze kunnen praten.
Ze voelen zich bedot, worden op school uitgelachen, verliezen hun vrienden, verliezen het vertrouwen in de ouders, vinden nieuwe, verkeerde vrienden, raken aan de drugs, verkopen hun lichaam...

Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb eh!


t 'is voor hun eigen bestwil ! (ik wed dat je je daar ook aan ergerde)
"'t Is voor je eigen bestwil" is zo ongeveer wel het meest ergerlijke zinnetje dat er bestaat, ja.
Wat het ook is, je weet dat je er niet blij mee gaat zijn.

De Lange Wapper
13 november 2007, 14:31
Hier hebben ze blokjes, auto's, vliegtuigjes, alles met hopen, veel rommel geeft dat ;)
Dus heb ik eens iets anders mee, onze oudste leert op school de dingen aan door een figuur 'Jules' dat is een ventje dat ook moet leren zijn schoenen aan doen en dergelijke. En de juf heeft daar een handpop van, en mijn oudste vind die de max.
De handpop heb ik niet gevonden, maar wel een gewone figuur. Ik heb er ook vier leesboekjes van Jules bij gekocht zodat hij ze kan naspelen.
De jongste heeft een wigwam (een kleintje he) om met zijn pluchen indiaantjes in te spelen. Hij heeft ook een voorlees boek voor het slapengaan met dingetjes die licht geven, en achteraan zit een mini-memoriespelletje. Het gaat over een klein maantje dat voor de eerste keer moet gaan schijnen, maar een beetje bang is aan de grote donkere hemel.

Voor kerst weten we het hier nog niet.
Onze oudste zijn eerste driewieler denk ik.
En voor de jongste moet de kerstman nog eens heel hard nadenken ;)

largo_w
13 november 2007, 14:38
cadeautjes krijgen op vaste data vind ik saai... Het moet maar het is saai... Middenin het jaar plots eens een cadeau krijgen zo van "omdat ik je graag heb" dat zijn pas coole cadeaus!

Jazeker
13 november 2007, 14:48
Deze rc helicoptertjes zijn makkelijk te besturen, niet echt gevaarlijk en niet zo duur(70 euro op e-bay). Kost veel minder dan ps en je kan er allerlei spelletjes mee uitvinden en het stimuleert de jongeren om de technologie te ontdekken. Wanneer het windstil is kan je er ook buiten mee vliegen. Een aanrader!
http://www.rctoyhouse.com/ebay/esky/r226.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=UAen20wHgN8&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=hN4ewKGnGXE

Dan kan mama haar hoofd eraf gekapt worden door die wieken. :?

Den Ardennees
13 november 2007, 14:55
Deze rc helicoptertjes zijn makkelijk te besturen, niet echt gevaarlijk en niet zo duur(70 euro op e-bay). Kost veel minder dan ps en je kan er allerlei spelletjes mee uitvinden en het stimuleert de jongeren om de technologie te ontdekken. Wanneer het windstil is kan je er ook buiten mee vliegen. Een aanrader!
http://www.rctoyhouse.com/ebay/esky/r226.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=UAen20wHgN8&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=hN4ewKGnGXE

Een mini Helicoter ?

De Lange Wapper
13 november 2007, 15:14
Een mini Helicoter ?

scherp opgemerkt! :D

Duvelke
13 november 2007, 15:18
Daar heb ik me als kleine bengel altijd groen aan ge-ergerd.
Kleding onder de kerstboom, dat is misbruik maken van de situatie vond ik altijd. Kledij krijg je als bengel sowieso, kerstmis of niet.
Ma en pa doen dus de gewone dagdagelijkse uitgaven maar ze verdoezelen het als waren het cadeau's.

Daar komen trauma's van Anna, geloof me maar.
idd, bji mij moesten ze daar nie mee afkomen
heb ooit eens een trui gekregen. Kheb gezegd: is da al? kmoet da ni hebben ze!
Dagje later kreeg ik een spelconsole 8-)

Anna List
13 november 2007, 15:22
ik ben ook altijd rotverwend geweest en heb nu, op mijn 37ste nog steeds geen benul van geldwaarde.
Gelukkig heb ik een vrouwtje die dat wel heeft, maar dit geheel terzijde.

Punt is; onder de kerstboom horen cadeau's. Punt. Is. Iets wat je sowieso onder het jaar ook zou krijgen (kledij, eten, zakgeld,...) zijn geen cadeau's.
Bengels beseffen dat al voor ze kunnen praten.
Ze voelen zich bedot, worden op school uitgelachen, verliezen hun vrienden, verliezen het vertrouwen in de ouders, vinden nieuwe, verkeerde vrienden, raken aan de drugs, verkopen hun lichaam...

Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb eh!

net daarom natuurlijk ! volgens mij is het net het 'die illusie in stand houden dat ze zonder inspanning met alles mee kunnen doen' die hen minder zelfstandig en minder kritisch maakt ... dus zal een tikkeltje minder luxueusere opvoeding hen wél met de neus op de feiten drukken ... en hén ook leren genieten van de dingen die ze wel hebben.

natuurlijk krijgen ze tijdens het jaar ook eten, maar zakgeld en nieuwe kledij, dat kan ik toch al wel onder 'speciaaltjes' en verwennerij schuiven hoor ... en zeker en vast ook het reizen ... deze zomer en volgende winter speciaal geen reis gepland om hen te laten ontdekken dat ook dat luxe is, en niet per se elk jaar hoeft te kunnen ...

en geloof me vrij, vrienden die je verliest omdat je niet mee kan doen aan alle foliekes, dat zijn geen vrienden ... dat heb ik tot mijn eigen schade en schande pas op mijn 27ste ontdekt ...

en dat van die drugs (en dat je lichaam verkopen ? ...dat weet ik eigenlijk niet) dan heeft jou verwennerij je daar toch ook niet afgehouden hé ...


"'t Is voor je eigen bestwil" is zo ongeveer wel het meest ergerlijke zinnetje dat er bestaat, ja.
Wat het ook is, je weet dat je er niet blij mee gaat zijn.

ze zullen het later als ze groot én verstandig zijn erkennnen als het zinnetje waaraan pa en ma hen liet blijken van hen te houden

Anna List
13 november 2007, 15:23
idd, bji mij moesten ze daar nie mee afkomen
heb ooit eens een trui gekregen. Kheb gezegd: is da al? kmoet da ni hebben ze!
Dagje later kreeg ik een spelconsole 8-)

wat een gemiste kans ... volgende keer gewoon geen cadeau en 'jij moet zo iets toch niet hebben' ... had je veel kunnen bijleren ...

Laya
13 november 2007, 15:36
Ik heb een hekel aan geschenkjes die je 'vandoen' hebt, ik kreeg die ook toen ik kind was en dat wil ik niemand aandoen. (Moest mijne vent afkomen met een strijkijzer voor mijn verjaardag die vliegt op de composthoop!)
Voor kinderen toch geen kleren Anna! Mijn zus vroeg dat ook altijd voor mijn neefje maar nu hij 4 is en 'besef' heeft koop ik speelgoed.
Kadootjes moeten een beetje luxe zijn.

Bovenbuur
13 november 2007, 15:42
de kinders zijn nu acht en tien

tijd om dat gedoe af te bouwen ...

dus alleen mandarijntjes, speculoos en een chocoladeletter

en onder de kerstboom alleen zachte pakjes, vrees ik ... (kleding dus)

Afbouwen? Ze hebben bijna de leeftijd om te gaan hulpklazen, kan je lootjes trekken. Het leukste moet nog komen, niks afbouwen dus.

Anna List
13 november 2007, 15:47
Ik heb een hekel aan geschenkjes die je 'vandoen' hebt, ik kreeg die ook toen ik kind was en dat wil ik niemand aandoen. (Moest mijne vent afkomen met een strijkijzer voor mijn verjaardag die vliegt op de composthoop!)
Voor kinderen toch geen kleren Anna! Mijn zus vroeg dat ook altijd voor mijn neefje maar nu hij 4 is en 'besef' heeft koop ik speelgoed.
Kadootjes moeten een beetje luxe zijn.

8 en 10 ... t is net door ze geen speelgoed te geven op zulke dagen dat je ze erbij neemt, en niet zo zeer 'hun kind zijn' maar wel hun 'op weg naar evenwaardigheid in het gezin zijn' bevestigt, me dunkt.

t is een fout te veronderstellen dat je liefde of vriendschap met cadeautjes koopt ... ik wil ze dat dan ook zeker niet aanleren.

liefde en respect voor hun persoonlijkheid, dat kunnen ze krijgen !
gratis zelfs (voor de goeverneurskinderen)

voor hun eigen bestwil

HAHA

Anna List
13 november 2007, 15:48
Afbouwen? Ze hebben bijna de leeftijd om te gaan hulpklazen, kan je lootjes trekken. Het leukste moet nog komen, niks afbouwen dus.

met mandarijntjes en chocoladeletters kan je ook hulpklazen hoor.

Duvelke
13 november 2007, 16:14
wat een gemiste kans ... volgende keer gewoon geen cadeau en 'jij moet zo iets toch niet hebben' ... had je veel kunnen bijleren ...
ha, das een goed excuus om geen cadeaus te moeten kopen e..
tja, je hebt altijg Gierige ouders e !

Mijn kinderen (als ik er later heb) krijgen sowieso toffe cadeau'tjes, en geen cadeaus die ze van doen hebben. Ik ben geen gierigaard.

Duvelke
13 november 2007, 16:16
8 en 10 ... t is net door ze geen speelgoed te geven op zulke dagen dat je ze erbij neemt, en niet zo zeer 'hun kind zijn' maar wel hun 'op weg naar evenwaardigheid in het gezin zijn' bevestigt, me dunkt.

t is een fout te veronderstellen dat je liefde of vriendschap met cadeautjes koopt ... ik wil ze dat dan ook zeker niet aanleren.

liefde en respect voor hun persoonlijkheid, dat kunnen ze krijgen !
gratis zelfs (voor de goeverneurskinderen)

voor hun eigen bestwil

HAHA
man, man dat ze zo'n ouders op de wereld kunnen zijn, dat versta ik niet hoor :cry:
Erg, echt heel erg!
Ik moet cynicus gelijk gaan geven. Als je geen geld hebt of wilt geven voor je kinderen op te voeden (en je kinderen af en toe eens verwennen met een leuk cadeautje hoort daar bij) kan je beter geen kinderen kopen.

Zielig

Duvelke
13 november 2007, 16:18
Ik ben 22 jaar en krijg nog altjid cadeau's en ben daar zeer dankbaar voor.
Ik geef hen ook altijd iets leuks terug.
Vorig jaar heb ik flatscreen tv gekregen
ik heb hen een weekendje gegeven.
We waren beide zeer blij met onze cadeau's

lantjes
13 november 2007, 16:19
Ik heb een hekel aan geschenkjes die je 'vandoen' hebt, ik kreeg die ook toen ik kind was en dat wil ik niemand aandoen. (Moest mijne vent afkomen met een strijkijzer voor mijn verjaardag die vliegt op de composthoop!)
Voor kinderen toch geen kleren Anna! Mijn zus vroeg dat ook altijd voor mijn neefje maar nu hij 4 is en 'besef' heeft koop ik speelgoed.
Kadootjes moeten een beetje luxe zijn.

'k Heb zo eens een kruimeldief gekocht voor mijn vriendin....man, man, man..geen goei punten zelle:oops: ....en we hadden dat echt nodig, maar toch....

Maar verder moet kleding toch kunnen voor de klein mannen? Je moest mijn nichtjes en neefjes eens zien blinken toen ze met vorig nieuwjaar spullen van K3 en Piet Piraat kregen...:-P Speelgoed hebben ze toch al met hopen liggen.

De Lange Wapper
13 november 2007, 16:26
Een leuk cadeautje hoeft trouwens niet duur te zijn.
Vorige jaar kreeg de ene een houten trein, zo enen met houden paaltjes op de wagons en bijhorende houten blokken met een gat in die je dan overal over kon schuiven en zodoende veel variatie kon maken met kleuren en modellen.
Dat ding kostte 5euro.
De jongste heeft toen een insteekpuzzel van pooh gekregen die muziek maakt, als je teigetje met de trommel op zijn plaats steekt krijg je tromgeroffel enzovoort. Die heb ik gekocht in blokker die hun speelgoed uitverkochten, en die puzzel was -50 procent en nog eens -50 procent, in totaal dus 75procent op de oorspronkelijke prijs, en nog 4,95euro.
Ze amuseren zich er nu nog mee.

Mensen die meer kunnen spenderen kunnen dan ook meer kopen, dat is voor die kinderen ook heel leuk.
Als kind bracht de sint een hele schouw vol, als ik dat achteraf bekeek gaf mijn moeder denk ik toch wel 150euro (toen wel nog BEF) uit aan mijn zus en ik. Dat was vrij veel maar wij hebben daar nooit last van ondervonden, ik kan wel goed mijn geld beheren. Het enige wat ik eraan overhoud is dat ik het gevoel heb dat ik mijn kinderen tekort doe omdat zij zoveel niet krijgen.
Maar zij zijn altijd heel tevreden.

Bij hun speelgoedjes nog 8postuurkes uit de aldi, twee zakjes chocolade centen ook uit de aldi, een zak kruidnoten uit de zeeman, een kistje mandarijntjes uit de aldi, en een zak mokjes uit de zeeman, en als je dat goed uitstrooit op tafel dan ligt ook de gehele tafel vol en worden hun ogen zo groot als theeschoteltjes :D
Zalig toch.
Sinterklaas dient eens om kinderen extra te verwennen, op zo'n dag mag dat eens.
Als je als ouder je kind op 6juli een tafel vol mokskes, chocolade en marsepein geeft, verklaren ze je voor zot :lol:

Ramón Gitannes
13 november 2007, 17:44
Dan kan mama haar hoofd eraf gekapt worden door die wieken. :?Nee hoor, die rotorbladen plooien mee zodra er teveel weerstand is. Een ballon laten springen kan nog net. filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=YRRbwBLOwWo)
Een mini Helicoter ?
:-Dwas mij niet opgevallen. die foto komt van ebay

alberto
13 november 2007, 18:19
Voor de echte liefhebbers van de Sint, nog een leuke van Toon Hermans, uit vervlogen tijden, maar wel goed

Kijn en luister sniklaas (http://goedheiligman.web-log.nl/sinterklaas/2007/10/toon_hermans_sn.html)

PollyCorrect
13 november 2007, 19:15
Daar heb ik me als kleine bengel altijd groen aan ge-ergerd.
Kleding onder de kerstboom, dat is misbruik maken van de situatie vond ik altijd. Kledij krijg je als bengel sowieso, kerstmis of niet.
Ma en pa doen dus de gewone dagdagelijkse uitgaven maar ze verdoezelen het als waren het cadeau's.

Daar komen trauma's van Anna, geloof me maar.

nee hoor. Ik vond zachte pakjes altijd het spannendst. Daar zaten echt prachtige dingen tussen die ik tijdens het hele jaar niet kreeg. Mooie Indiase bloeses met spiegeltjes enzo ;) ja, toen al. :P

Derk de Tweede
13 november 2007, 19:35
nee hoor. Ik vond zachte pakjes altijd het spannendst. Daar zaten echt prachtige dingen tussen die ik tijdens het hele jaar niet kreeg. Mooie Indiase bloeses met spiegeltjes enzo ;) ja, toen al. :P

Da's toch voor hippiemeisjes, niet voor punkie's? 8O :roll:

PollyCorrect
13 november 2007, 19:39
Da's toch voor hippiemeisjes, niet voor punkie's? 8O :roll:

ja maar voordat ik punkte kreeg ik hippiedom met de paplepel ingegoten.

Vandaar, mister! :D :P

sn00py
13 november 2007, 19:55
ja maar voordat ik punkte kreeg ik hippiedom met de paplepel ingegoten.

Vandaar, mister! :D :P
Heb jij gepunkt?8O:-D

PollyCorrect
13 november 2007, 19:58
Heb jij gepunkt?8O:-D

Ik heb keihard gepunkt, darling. Middenin 1977 - and we're all going mad! It's 1977 and we've seen too many ads !

Dronkoers
13 november 2007, 20:23
Ik heb geen kroost en doe niet mee aan Kerstmis :cheer:

ik ben een gelukkig man 8-)

PollyCorrect
13 november 2007, 20:29
Ik ga met kerst met een vriendin naar een heel chique restaurant. Leuk. Echt een speciale wereld. Allemaal mensen zonder fumilie, of ex-pats, of overspelige echtgenoten die laat in de avond nog even uit eten gaan, of gewoon gescheiden ouders in hun ééntje,... dat volk in restaurants van de grote stad, dat lijkt op Kerstavond wel Sex and The City, schitterend!

Boadicea
13 november 2007, 21:43
De oudste kan je inderdaad misschien het beste geld geven. Voor de jongste: zo van die speelgoedmuziekinstrumenten, bv een pianootje. Dan heb je naast opruimwerk er nog wat hoofdpijn bij. ;-)

manta
13 november 2007, 21:59
Ik heb geen kroost en doe niet mee aan Kerstmis :cheer:

ik ben een gelukkig man 8-)
Arme Dronkoers ...
Wist je dan nog niet dat zowel de sint als de kerstman telkens een paar bakken bier meebrengt voor de brave papa's ...:-P
http://www.uclacademicals.org/images/news/santa-beer.jpghttp://www.bieretiketten.nl/etgroot/jantjes/j0331.jpg
http://www.bieretiketten.nl/etgroot/onderdelinden/l0907.jpg

duveltje382
14 november 2007, 01:10
Duupje eens een vraagje aan U,wat zou ik het beste kopen voor een kind dat tegen die tijd 2.5 maand is,een speeltje,of wat kleren,ef iets anders

Groentje-18
14 november 2007, 01:31
De vraag is wel niet aan mij gesteld, maar voor een klein boeleke zou ik een knuffelke kopen. Om de simpele reden dat zo'n kindje als de ouders een beetje schappelijk zijn, dat heel zijn leven bij hem kan houden terwijl het nog eens met nostalgie terugdenkt aan alle leuke herinneringen met zijn opa. ;)

duveltje382
14 november 2007, 01:38
De vraag is wel niet aan mij gesteld, maar voor een klein boeleke zou ik een knuffelke kopen. Om de simpele reden dat zo'n kindje als de ouders een beetje schappelijk zijn, dat heel zijn leven bij hem kan houden terwijl het nog eens met nostalgie terugdenkt aan alle leuke herinneringen met zijn opa. ;)
Goed idee Groentje-18 ik zal dat zekers in overweging nemen hé,thnx

Dronkoers
14 november 2007, 06:51
Arme Dronkoers ...
Wist je dan nog niet dat zowel de sint als de kerstman telkens een paar bakken bier meebrengt voor de brave papa's ...:-P
http://www.uclacademicals.org/images/news/santa-beer.jpghttp://www.bieretiketten.nl/etgroot/jantjes/j0331.jpg
http://www.bieretiketten.nl/etgroot/onderdelinden/l0907.jpg

Dat ze maar wegblijven, ik zorg wel voor m'n eigen bier 8-)

BigF
14 november 2007, 07:56
8 en 10 ... t is net door ze geen speelgoed te geven op zulke dagen dat je ze erbij neemt, en niet zo zeer 'hun kind zijn' maar wel hun 'op weg naar evenwaardigheid in het gezin zijn' bevestigt, me dunkt.
Als ge dan tegen de bengels bezig zijt over hun 'evenwaardigheid in het gezin', zitten die dan niet met hun ogen te draaien?
Man toch, opvoeden is voor mij helemaal OK maar met Sinterklaas en Kerst is het cadeautjes-tijd. En dat heeft niks met verwennerij of wat dan ook te maken. Puur cadeautjes-tijd. Geen enkele bengel zit dan te wachten op papa's redevoering over opvoeding en Kerst.
Ik probeer mijn bengels ook op te voeden op een goeie manier en probeer ze ook alles mee te geven wat ze in het latere leven gaan nodig hebben, maar er zijn momenten waar die opvoeding van lager belang is.

t is een fout te veronderstellen dat je liefde of vriendschap met cadeautjes koopt ... ik wil ze dat dan ook zeker niet aanleren.

liefde en respect voor hun persoonlijkheid, dat kunnen ze krijgen !
gratis zelfs (voor de goeverneurskinderen)

voor hun eigen bestwil

HAHA
Door je kind met kerst wat cadeautjes te geven gaan ze heus niet veronderstellen dat je liefde of vriendschap koopt hoor. Dat kun je ze onder het jaar al genoeg duidelijk maken. Terwijl je ze liefde en respect geeft.

Ik geloof nooit dat klein mannen die met kerst een toespraak van papa over geld en opvoeding krijgen daar later dankbaar voor gaan zijn.
Die toespraak over geld en opvoeding had even goed onder het jaar gekunnen maar nee, onze pa doet dat met kerst, dan moet hij ook geen cadeautjes kopen, de gierigaard.

Enter
14 november 2007, 08:00
Een opleiding

manta
14 november 2007, 08:15
De vraag is wel niet aan mij gesteld, maar voor een klein boeleke zou ik een knuffelke kopen. Om de simpele reden dat zo'n kindje als de ouders een beetje schappelijk zijn, dat heel zijn leven bij hem kan houden terwijl het nog eens met nostalgie terugdenkt aan alle leuke herinneringen met zijn opa. ;)
Hebben de meeste boelekes al niet genoeg knuffeltjes ??? Meestal hebben de ouders er zelfs teveel van , en er worden er toch maar een paar bijgehouden...;-)
't Beste lijkt me om aan de ouders te vragen of ze nog iets nodig hebben voor 't boeleke in de nabije toekomst ...Uiteindelijk gaat zo'n boeleke nog niet teveel spelen met die massa speelgoed ...
Anders ... Een (extra) spaarboekje beginnen , zaken als onderhemdjes en bavétten komen altijd van pas ... EEN TEGOEDBON VOOR 1 KEER (OF MEER) BABYSITTEN .... :lol:

Laya
14 november 2007, 08:27
Goed idee Groentje-18 ik zal dat zekers in overweging nemen hé,thnx
Dan wel wasbare knuffeltjes he duveltje, de gewone 'pluchen beestjes' zijn niet zo gezond voor een baby (gouden raad van tante Kaat ;-) )

Dronkoers
14 november 2007, 08:32
Dan wel wasbare knuffeltjes he duveltje, de gewone 'pluchen beestjes' zijn niet zo gezond voor een baby (gouden raad van tante Kaat ;-) )

Zoiets als dit?

Anna List
14 november 2007, 09:37
man, man dat ze zo'n ouders op de wereld kunnen zijn, dat versta ik niet hoor :cry:
Erg, echt heel erg!
Ik moet cynicus gelijk gaan geven. Als je geen geld hebt of wilt geven voor je kinderen op te voeden (en je kinderen af en toe eens verwennen met een leuk cadeautje hoort daar bij) kan je beter geen kinderen kopen.

Zielig

kom nog eens terug als je echt ook kinderen hebt en je laat ons zeggen twee en dertig of twaalf en dertig bent ...

tegen die tijd heb je wellicht geleerd dat t de makkelijkste oplossing (zeker voor de ouder zelf) die is van verwennen en altijd maar ja zeggen op elke wens

nu verwar je verwennen nog met (liefst te dure)cadeautjes kopen ...

verwennen doe je gewoon door af en toe eens samen in de zetel te gaan zitten, aandacht te geven, onverwacht een stukje fruit te delen, een toffe babbel ...

en geloof me, ik ken de twee manieren, en weet wat de verschillen zijn ... ik was immers zelf het jongetje met de eerste koersfiets, de eerste walkman, het eerste computerspelletje, de drie skivakanties per jaar etc etc ... alles vanzelfsprekend zonder merci, hoe kon het ook anders ...

De Lange Wapper
14 november 2007, 09:44
Duveltje, ik zou dan weer geen knuffelbeestje kopen, ik zal ook zeggen waarom, iedereen denkt namelijk dat een knuffelbeestje wel een goed cadeau is, en zodoende zal de baby op de duur zakken maar dan ook zakken vol hebben, en tenzij dat jouw knuffeltje iets speciaals kan, zoals lichtgeven, of muziek maken, zal dat mee in de grote hoop knuffels in 1 van die plastic zakken terechtkomen.
Wij hadden vier grote vuilzakken vol knuffels op gegeven moment.
Twee ervan zijn naar een opvangcentrum hier in de buurt gegaan, en de andere twee zakken staan hier nog, de meeste nog helemaal nieuw. Als ze hier collectes doen voor straatkinderen of iets dergelijks, geef ik zo'n boel knuffels mee.
Dus knuffels lijkt mij geen goed idee ;)

Rond drie maand zijn baby's nog heel erg bezig met zintuigontwikkeling.
Zo'n spanner voor aan de relax of maxi-cosi met dingetjes aan die geluid maken als hij er tegen slaat, een mobile, een zachte rammelaar zijn op die leeftijd leuke cadeautjes.
Wat tegenwoordig ook bestaat en heel leuk is, dat zijn van die rammelkousen, dat zijn kousen (duh) met aan de bovenkant van de voet bijvoorbeeld een olifantenhoofd genaaid met een belletje in, of een rammeldoosje in.
Kinderen op die leeftijd zitten altijd heel druk met hun beentjes te shaken alsof hun leven ervanaf hangt, dus rammelen die kousen en dat vinden ze heel plezant. Hun voeten blijven ermee warm :D
En ze zijn wasbaar in de wasmachine.
Onder andere in de hema kan je die kopen in allerlei varianten.

Anna List
14 november 2007, 09:45
'k Heb zo eens een kruimeldief gekocht voor mijn vriendin....man, man, man..geen goei punten zelle:oops: ....en we hadden dat echt nodig, maar toch....

Maar verder moet kleding toch kunnen voor de klein mannen? Je moest mijn nichtjes en neefjes eens zien blinken toen ze met vorig nieuwjaar spullen van K3 en Piet Piraat kregen...:-P Speelgoed hebben ze toch al met hopen liggen.

²

idd die Chinese brol krijgen ze toch wel van oma's en opa's ... hun kamer ligt er vol van ... in t beste geval goed voor een paar uurtjes aandacht ... (dikwijls afgekochte rust voor de ouders ... geef ze liefst nog maar een computergame(ps3, wii,...), dan zijn we er een paar uur vanaf ...)

De Lange Wapper
14 november 2007, 09:47
en geloof me, ik ken de twee manieren, en weet wat de verschillen zijn ... ik was immers zelf het jongetje met de eerste koersfiets, de eerste walkman, het eerste computerspelletje, de drie skivakanties per jaar etc etc ... alles vanzelfsprekend zonder merci, hoe kon het ook anders ...

Er is wel een verschil Anna List, tussen hetgeen jij hier opsomt enerzijds.
Dat is verwennerij.

En anderzijds voor kinderen speelgoed ipv kledij kopen voor sinterklaas ;)
Dat is toch geen verwennerij.

Als je kinderen tijdens het jaar 'gewoon' behandeld worden als het op geschenken aankomt, dan gaan ze een leuk sinterklaascadeau wel heel erg waarderen.
Als ze natuurlijk tijdens het jaar ook al alles krijgen waar ze hun mond nog maar voor opendoen, dan gaan ze idd geen dankbaarheid meer tonen voor iets dat ze krijgen bij een specifieke gelegenheid zoals sinterklaas, kerst ;)

Anna List
14 november 2007, 09:53
Als ge dan tegen de bengels bezig zijt over hun 'evenwaardigheid in het gezin', zitten die dan niet met hun ogen te draaien?
Man toch, opvoeden is voor mij helemaal OK maar met Sinterklaas en Kerst is het cadeautjes-tijd. En dat heeft niks met verwennerij of wat dan ook te maken. Puur cadeautjes-tijd. Geen enkele bengel zit dan te wachten op papa's redevoering over opvoeding en Kerst.
Ik probeer mijn bengels ook op te voeden op een goeie manier en probeer ze ook alles mee te geven wat ze in het latere leven gaan nodig hebben, maar er zijn momenten waar die opvoeding van lager belang is.

Door je kind met kerst wat cadeautjes te geven gaan ze heus niet veronderstellen dat je liefde of vriendschap koopt hoor. Dat kun je ze onder het jaar al genoeg duidelijk maken. Terwijl je ze liefde en respect geeft.

Ik geloof nooit dat klein mannen die met kerst een toespraak van papa over geld en opvoeding krijgen daar later dankbaar voor gaan zijn.
Die toespraak over geld en opvoeding had even goed onder het jaar gekunnen maar nee, onze pa doet dat met kerst, dan moet hij ook geen cadeautjes kopen, de gierigaard.

wie heeft het over een toespraak gehad ?!? tuurlijk krijgen ze die niet ... het waarom ... daar krijgen ze van mij geen uitleg over hoor ... dat zullen ze zelf wel ontdekken als ze volwassen zijn ... ik ga hen niet zeggen wat ze moeten denken of doen ...

woorden wekken, voorbeelden strekken, mon vieux ...
opvoeden,liefde en respect, daar moet je niet over leuteren, dat moet je uitstralen, doen.

Anna List
14 november 2007, 10:08
De vraag is wel niet aan mij gesteld, maar voor een klein boeleke zou ik een knuffelke kopen. Om de simpele reden dat zo'n kindje als de ouders een beetje schappelijk zijn, dat heel zijn leven bij hem kan houden terwijl het nog eens met nostalgie terugdenkt aan alle leuke herinneringen met zijn opa. ;)

ze knuffelen dat helemaal versleten hoor ... als je dat echte 'lievelingsknuffeltje'min of meer heel wil bewaren zal je dat moeten afpakken op een bepaald moment vrees ik ...

of er van in t begin twee ineens kopen ... probleem daarmee is weer dat ze dat 'lievelingsknuffeltje' zelf kiezen (hoe erg je dat ook tracht te beïnvloeden, dat lukt niet) ...

Anna List
14 november 2007, 10:11
Er is wel een verschil Anna List, tussen hetgeen jij hier opsomt enerzijds.
Dat is verwennerij.

En anderzijds voor kinderen speelgoed ipv kledij kopen voor sinterklaas ;)
Dat is toch geen verwennerij.

Als je kinderen tijdens het jaar 'gewoon' behandeld worden als het op geschenken aankomt, dan gaan ze een leuk sinterklaascadeau wel heel erg waarderen.
Als ze natuurlijk tijdens het jaar ook al alles krijgen waar ze hun mond nog maar voor opendoen, dan gaan ze idd geen dankbaarheid meer tonen voor iets dat ze krijgen bij een specifieke gelegenheid zoals sinterklaas, kerst ;)

maar jij hebt wel t verschil gemerkt ... jij vindt die waarden dus ook belangrijk, vermoed ik

De Lange Wapper
14 november 2007, 10:22
maar jij hebt wel t verschil gemerkt ... jij vindt die waarden dus ook belangrijk, vermoed ik

Ik vind het heel belangrijk dat zij beseffen dat die dagen vooral om gezelligheid draaien, daarom zullen zij geen extravagante geschenken krijgen op de officiële feestdagen. Natuurlijk zijn mijn kinderen nog heel jong, en hebben nog geen behoefte aan zaken zoals een playstation, eigen televisie, die moeilijkheden moeten voor ons nog komen ;)
Het budget bij sinterklaas en kerst is rond de 10euro. (snoepgoed niet meegerekend).

Tijdens het jaar krijgen ze af en toe ook wel eens iets, als we vb gaan winkelen, en ze hebben twee uur braaf geweest, dan krijgen ze ook wel eens een kleinigheid, een zakje knikkers, een surprise-ei, een kleurboek.
Het punt is gewoon dat ze ook moeten inzien dat alles geld kost, en dat je niet zomaar zonder denken alles kan gaan kopen. Zo'n kleinigheidje mag maximum een euro kosten.

Hun verjaardag daarentegen, daar zit niet echt een diepere betekenis achter. Dat is gewoon puur feestvieren en het geschenk dat ze voor hun verjaardag krijgen is dan wel veel groter. Bijvoorbeeld een driewieler, een hijskraan (speelgoedmodel dat zo hoog is als hunzelf). Gemiddeld geven we per kind 25-30euro uit voor een verjaardag.

Ik denk dat we op deze manier hun leren dat speelgoed en cadeaus niet het antwoord zijn op alles, maar dat ze bij gelegenheid wel heel leuk om krijgen zijn. En ook: voor elk cadeautje zijn gelegenheid, is er geen gelegenheid, dan geen cadeautjes ;)

Anna List
14 november 2007, 10:29
Ik vind het heel belangrijk dat zij beseffen dat die dagen vooral om gezelligheid draaien, daarom zullen zij geen extravagante geschenken krijgen op de officiële feestdagen. Natuurlijk zijn mijn kinderen nog heel jong, en hebben nog geen behoefte aan zaken zoals een playstation, eigen televisie, die moeilijkheden moeten voor ons nog komen ;)
Het budget bij sinterklaas en kerst is rond de 10euro. (snoepgoed niet meegerekend).

Tijdens het jaar krijgen ze af en toe ook wel eens iets, als we vb gaan winkelen, en ze hebben twee uur braaf geweest, dan krijgen ze ook wel eens een kleinigheid, een zakje knikkers, een surprise-ei, een kleurboek.
Het punt is gewoon dat ze ook moeten inzien dat alles geld kost, en dat je niet zomaar zonder denken alles kan gaan kopen. Zo'n kleinigheidje mag maximum een euro kosten.

Hun verjaardag daarentegen, daar zit niet echt een diepere betekenis achter. Dat is gewoon puur feestvieren en het geschenk dat ze voor hun verjaardag krijgen is dan wel veel groter. Bijvoorbeeld een driewieler, een hijskraan (speelgoedmodel dat zo hoog is als hunzelf). Gemiddeld geven we per kind 25-30euro uit voor een verjaardag.

Ik denk dat we op deze manier hun leren dat speelgoed en cadeaus niet het antwoord zijn op alles, maar dat ze bij gelegenheid wel heel leuk om krijgen zijn. En ook: voor elk cadeautje zijn gelegenheid, is er geen gelegenheid, dan geen cadeautjes ;)

je haalt daar een belangrijk punt aan tv (of computer) op de kamer ... heb mij voorgenomen om dat nooit toe te staan ... net omdat wij dat thuis allemaal wel hadden ... wel ik kan je zeggen vanaf dat moment is t familieleven gedaan. ieder zit in zijn eigen kamertje naar de kijkkast te turen en mama en papa doen t zelfde beneden ...

nu nog afwachten tot ze doorkrijgen dat ik bij de bouw wel kabel voorzag in alle kamers ... :oops: ... voorlopig zijn ze daar nog niet achter ;-)

largo_w
14 november 2007, 11:13
idd die Chinese brol krijgen ze toch wel van oma's en opa's ...

Denk ik ook wel... Als jij zooooo bedorven was vroeger dat jeje kinderen met weinig wilt gelukig maken; welke is de rol van opa en oma daarin dan? Niet te vaak op bezoek gaan of zo?;-)

Anna List
14 november 2007, 11:19
Denk ik ook wel... Als jij zooooo bedorven was vroeger dat jeje kinderen met weinig wilt gelukig maken; welke is de rol van opa en oma daarin dan? Niet te vaak op bezoek gaan of zo?;-)
mijn pa is overleden ... en hij was dan nog de goeie van de twee ... dus idd familiebezoek bij oma te mijden (maar ja, eens per maand kom je daar toch niet echt onderuit)... en oma geregeld even laten weten wat kan en wat niet (waardoor zij vindt dat ze niks mag ;-) ) .

largo_w
14 november 2007, 11:26
mijn pa is overleden ... en hij was dan nog de goeie van de twee ... dus idd familiebezoek bij oma te mijden (maar ja, eens per maand kom je daar toch niet echt onderuit)... en oma geregeld even laten weten wat kan en wat niet (waardoor zij vindt dat ze niks mag ;-) ) .

:lol:
hehe kzie da maddameke zo geld in hunne zakken glippen...
:lol:

Anna List
14 november 2007, 11:26
:lol:
hehe kzie da maddameke zo geld in hunne zakken glippen...
:lol:

dat durft ze niet :twisted:

largo_w
14 november 2007, 11:28
ze knuffelen dat helemaal versleten hoor ... als je dat echte 'lievelingsknuffeltje'min of meer heel wil bewaren zal je dat moeten afpakken op een bepaald moment vrees ik ...

of er van in t begin twee ineens kopen ... probleem daarmee is weer dat ze dat 'lievelingsknuffeltje' zelf kiezen (hoe erg je dat ook tracht te beïnvloeden, dat lukt niet) ...

goh ja ik had zo een echt scharminkel gekregen van één of ander verre achtertante :-o ... Triest dat ik was dat ik die kwijt ben gespeeld dus heeft m'n vriendin maar een nieuwe gekocht :lol: (niet op een speciale dag). Replacement is wel niet super super maar toch het heeft iets :-)

largo_w
14 november 2007, 11:29
dat durft ze niet :twisted:

Kdenk da mijn ouders da ook dachten bij de mijne :lol: maar guess wath?:-D
Twas wel nooit veel...

largo_w
14 november 2007, 11:43
je haalt daar een belangrijk punt aan tv (of computer) op de kamer ... heb mij voorgenomen om dat nooit toe te staan ...

dat vind ik wel een goed idee... ik heb nooit tv op kamer gehad ik vind dat zeer goed dan kijk je in familie iets dat de hele familie wil (ale m'n vader kijkt toch nooit dus bijna heel de familie :-) ).

Sinds kort hebben we we thuis ook tv in de keuken en dat verandert al heel wat...

largo_w
14 november 2007, 11:53
En anna tot welke leeftijd ga je ze zo strikt opvoeden als ik vragen mag? Ik ben nooit bedorven geweest als ik zeer klein was... We hadden alles maar nooit in overvloed en vakantie was weldegelijk exeptioneel (maar dan wel zeer feestelijk). Tegen m'n 2de humaniora (+-) is dat verandert... Ik denk dat ik een goeie jeugd heb (gehad)...

Anna List
14 november 2007, 13:54
En anna tot welke leeftijd ga je ze zo strikt opvoeden als ik vragen mag? Ik ben nooit bedorven geweest als ik zeer klein was... We hadden alles maar nooit in overvloed en vakantie was weldegelijk exeptioneel (maar dan wel zeer feestelijk). Tegen m'n 2de humaniora (+-) is dat verandert... Ik denk dat ik een goeie jeugd heb (gehad)...


denk niet dat ik ze strikt opvoed ... zi.n me dunkt slechts basics (samen eten/samen leven/samen dingen doen) ... echt waarden ... die ik ze tracht mee te geven omdat ik ze me eigen gemaakt hebt ... dat zal wel zo bli.ven ... voor de rest laat ik ze een heel grote eigen inbreng (ttz als ze erin slagen goed te argumenteren, en dat lukt al heel aardig hoor ... de oudste weet al heel goed dat ie met uitleg en argumenten moet komen (echt al een goed onderhandelaar vind ik zelf (als trotse papa natuurlik)) , de .ongste komt daar nog wel achter)

en ze moeten toch tegen iets kunnen revolteren ;-)

Groentje-18
14 november 2007, 18:08
Goed idee Groentje-18 ik zal dat zekers in overweging nemen hé,thnx

't Is niets.
Ik heb zo'n grote knuffel gekregen van mijn peter bij mijn geboorte, en moest mijn mama 'm niet op een dag met het vuilnis hebben meegegeven, had ik 'm nog altijd.
Dat zijn zo van die dingen in het leven die later heel veel symbolische waarde krijgen en waar je je aan hecht.
Misschien wel niet tè groot. Het kan zijn dat het kind er dan in het begin bang voor is. ;)

Groentje-18
14 november 2007, 18:21
Duveltje, ik zou dan weer geen knuffelbeestje kopen, ik zal ook zeggen waarom, iedereen denkt namelijk dat een knuffelbeestje wel een goed cadeau is, en zodoende zal de baby op de duur zakken maar dan ook zakken vol hebben, en tenzij dat jouw knuffeltje iets speciaals kan, zoals lichtgeven, of muziek maken, zal dat mee in de grote hoop knuffels in 1 van die plastic zakken terechtkomen.
Wij hadden vier grote vuilzakken vol knuffels op gegeven moment.
Twee ervan zijn naar een opvangcentrum hier in de buurt gegaan, en de andere twee zakken staan hier nog, de meeste nog helemaal nieuw. Als ze hier collectes doen voor straatkinderen of iets dergelijks, geef ik zo'n boel knuffels mee.
Dus knuffels lijkt mij geen goed idee ;)



Dat klopt, we hebben thuis nog van die zakken staan. Ik moet ze eens opsporen. :oops:
Maar het stomme is dat veel van die knuffels inderdaad niets meer betekenen (omdat je niet meer weet waarvan je ze hebt enzo)... het is enkel die éne knuffel die alles voor je was ...

berre
14 november 2007, 21:20
Hij komt, hij komt...
Wat koop jij voor je kroost?niets, ik moet nog krijgen :-)

berre
14 november 2007, 21:23
Dat klopt, we hebben thuis nog van die zakken staan. Ik moet ze eens opsporen. :oops:
Maar het stomme is dat veel van die knuffels inderdaad niets meer betekenen (omdat je niet meer weet waarvan je ze hebt enzo)... het is enkel die éne knuffel die alles voor je was ...ik ga ook akkoord. ik heb wel nog steeds twee knuffels. mijn allereerste konijn knuffel (pluis) en een mini geel konijntje dat ooit in een doos waspoeder zat (labbestan, vraag me niet hoe ik op die nam kwam). dat klein konijntje is wel nogal smerig want het heeft nooit in het wasmachine gemogen omdat het anders misschien mee door het afvoergat zou gaan.
voor de rest zijn al mijn knuffels met de loop van de tijd verdwenen, afgevloeid naar mijn jongere zus of beland op de zolder.

Demper
18 december 2018, 23:30
Een opgevulde kerstkalkoen.