PDA

View Full Version : Toch een wonder zo'n forum hè


Derk de Tweede
13 november 2007, 19:49
Je typt een heel verhaal en al die lettertjes gaan eigenlijk bijna voor niets door zo'n dun draadje naar de tuin, door de straat, langs de snelweg helemaal naar Belgie.
Zouden er nou nooit lettertjes met elkaar in botsing komen onderweg?
Of dat er een file ontstaat van allemaal lettertjes en dan krijgen ze natuurlijk ook nog ruzie met elkaar.
Vrugher moest je dat allemaal op een ansichtkaart schrijven en dan bracht moedertje post je kaartje per trein helemaal naar Brussel.
Heel rijke mensen gingen naar het postkantoor en verstuurde zo'n bericht per telegram.
Wat een geweldige uitvinding toch dat internet. :roll:

PollyCorrect
13 november 2007, 19:54
Sommige mensen 'doen' nog steeds ansichtkaarten, ken joe bielief it?

Derk de Tweede
13 november 2007, 20:03
Sommige mensen 'doen' nog steeds ansichtkaarten, ken joe bielief it?

Meen je dat nou? 8O
Onze geel/rode posttreinen zijn inmiddels allemaal weg....dus gaat dat dan met een auto?

http://www.feijenoordsemeesters.nl/Motorpost.jpg

Dronkoers
13 november 2007, 20:24
Je typt een heel verhaal en al die lettertjes gaan eigenlijk bijna voor niets door zo'n dun draadje naar de tuin, door de straat, langs de snelweg helemaal naar Belgie.
Zouden er nou nooit lettertjes met elkaar in botsing komen onderweg?
Of dat er een file ontstaat van allemaal lettertjes en dan krijgen ze natuurlijk ook nog ruzie met elkaar.
Vrugher moest je dat allemaal op een ansichtkaart schrijven en dan bracht moedertje post je kaartje per trein helemaal naar Brussel.
Heel rijke mensen gingen naar het postkantoor en verstuurde zo'n bericht per telegram.
Wat een geweldige uitvinding toch dat internet. :roll:

Zit je aan de drugs Derk? 8-)

PollyCorrect
13 november 2007, 20:27
Zit je aan de drugs Derk? 8-)

Nee, Derk zit kaartjes naar Brussel te sturen via de tuin :oops: :lol:

Dronkoers
13 november 2007, 20:29
Nee, Derk zit kaartjes naar Brussel te sturen via de tuin :oops: :lol:

:-D

Postduiven zijn de toekomst ;-)

straatrue
13 november 2007, 20:36
Je typt een heel verhaal en al die lettertjes gaan eigenlijk bijna voor niets door zo'n dun draadje naar de tuin, door de straat, langs de snelweg helemaal naar Belgie.
Zouden er nou nooit lettertjes met elkaar in botsing komen onderweg?
Of dat er een file ontstaat van allemaal lettertjes en dan krijgen ze natuurlijk ook nog ruzie met elkaar.
Vrugher moest je dat allemaal op een ansichtkaart schrijven en dan bracht moedertje post je kaartje per trein helemaal naar Brussel.
Heel rijke mensen gingen naar het postkantoor en verstuurde zo'n bericht per telegram.
Wat een geweldige uitvinding toch dat internet. :roll:

De eerste keer dat ik op het net surfte, keek ik toch even naar de dunne kabel die voor al die informatie varantwoordelijk was = wonderlijk.

En zelfs bij het telefoneren durf ik me wel nog eens verwonderen over dat mirakel.

Blij dat er nog mensen stilstaan bij al dat wonderlijke.

Jazeker
13 november 2007, 20:41
Zit je aan de drugs Derk? 8-)

8-)

PollyCorrect
13 november 2007, 20:43
Het IS ook wonderlijk. Vandaar dat we zo 'hooked' zijn zeker?

berre
13 november 2007, 20:49
De eerste keer dat ik op het net surfte, keek ik toch even naar de dunne kabel die voor al die informatie varantwoordelijk was = wonderlijk.

En zelfs bij het telefoneren durf ik me wel nog eens verwonderen over dat mirakel.

Blij dat er nog mensen stilstaan bij al dat wonderlijke.toen ik klein was heb ik me ook dikwijls verwonderd over elektriciteitkabels van lampen. ik was verbaast dat er zoveel licht door zo'n klein kabel ging. uiteindelijk wou ik zelf eens onderzoeken hoedat de vork in de steel zat en knipte met een schaar de kabel van mijn bureaulamp die aan stond door. een knal en opeens heel het huis in duisternis. sindsdien heb ik altijd eerst wat onderzocht en rondgevraagd alvorens ik eigenhandig een proefje ondernam.

Dronkoers
13 november 2007, 20:52
toen ik klein was heb ik me ook dikwijls verwonderd over elektriciteitkabels van lampen. ik was verbaast dat er zoveel licht door zo'n klein kabel ging. uiteindelijk wou ik zelf eens onderzoeken hoedat de vork in de steel zat en knipte met een schaar de kabel van mijn bureaulamp die aan stond door. een knal en opeens heel het huis in duisternis. sindsdien heb ik altijd eerst wat onderzocht en rondgevraagd alvorens ik eigenhandig een proefje ondernam.

Zoals uw vingers in een soket steken? ;-)

Zeno!
13 november 2007, 21:00
Wat een geweldige uitvinding toch dat internet. :roll:

En zeggen dat dat World Wide Web een Vlaams-Britse uitvinding is. :-D

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Cailliau
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Wide_Web

straatrue
13 november 2007, 21:01
toen ik klein was heb ik me ook dikwijls verwonderd over elektriciteitkabels van lampen. ik was verbaast dat er zoveel licht door zo'n klein kabel ging. uiteindelijk wou ik zelf eens onderzoeken hoedat de vork in de steel zat en knipte met een schaar de kabel van mijn bureaulamp die aan stond door. een knal en opeens heel het huis in duisternis. sindsdien heb ik altijd eerst wat onderzocht en rondgevraagd alvorens ik eigenhandig een proefje ondernam.

Ja, dat zal even schrikken geweest zijn.

Doet me denken aan een oom van mij: zijn straat was opengebroken en voor zijn deur wilde hij een kabel een beetje verleggen en een stuk trottoirtegel te lijf gaan met een haakse slijpmachine.
Raakte de hoofdkabel wel zeker, gaf ook nogal een boem - heeft het gelukkig overleefd.


Maar de verwondering = bron van alle kennis zeker, als je het maar overleeft en niet zoals de "vliegeniers van de Eiffeltoren" die naar beneden stortten.

berre
13 november 2007, 21:05
Maar de verwondering = bron van alle kennis zeker, als je het maar overleeft en niet zoals de "vliegeniers van de Eiffeltoren" die naar beneden stortten.absoluut waar, mijn nieuwsgierigheid naar zo'n zaken heeft mij inderdaad veel bijgeleerd.

straatrue
13 november 2007, 21:45
absoluut waar, mijn nieuwsgierigheid naar zo'n zaken heeft mij inderdaad veel bijgeleerd.

En ik verdorie niet.
Ik ben erg nieuwsgierig(*); maar ik begrijp nog altijd niet waarom ik in mijn jeugd zo weinig moeite gedaan heb om mij voor ellentriek en mechanica te interesseren.
Ik had nochtans een vader en een broer die daar heel veel van wisten; maar ik had geen interese en nu beklaag ik het me nog elke dag dat ik daar weinig of niets van ken.

(*)Heel straf vond ik mijn studententijd: er waren al eens stakingen en problemen met het spoor = naar huis met de trein was vaak een avontuur.
Alhoewel de meeste medestudenten uit beduidend rijkere families kwamen, was ik de enige die een spoorboekje had gekocht zodat ik mijn eigen "treinlot" in handen kon nemen.
Alle andere studenten lieten zich als schapen meedrijven met de stroom.

Heb ik altijd heel merkwaardig gevonden.

Derk de Tweede
14 november 2007, 08:11
Zit je aan de drugs Derk? 8-)

Nee hoor....
Ik zag gisteren een oude afleveringen van het TV-programma TROS Wondere Wereld met Chriet Titulaer, waarin de eerste pc's werden voorgesteld (Commodore 64?)
Hij had het voordurend over de "ingebouwde micro-elektronica" en voorspelde min of meer het internet.

BigF
14 november 2007, 08:24
Uren speelplezier voor Derk!! (http://www.howstuffworks.com/)

Derk de Tweede
14 november 2007, 08:35
Uren speelplezier voor Derk!! (http://www.howstuffworks.com/)

Da's iets voor mijn dochter, ze is na 2 dagen haar PS2 alweer zat! :-(

Dronkoers
14 november 2007, 08:42
Da's iets voor mijn dochter, ze is na 2 dagen haar PS2 alweer zat! :-(

Welk spelletje zat er soms bij? 8-)

straatrue
14 november 2007, 08:43
Nee hoor....
Ik zag gisteren een oude afleveringen van het TV-programma TROS Wondere Wereld met Chriet Titulaer, waarin de eerste pc's werden voorgesteld (Commodore 64?)
Hij had het voordurend over de "ingebouwde micro-elektronica" en voorspelde min of meer het internet.

Commodore 64 = mijn eerste computer, met data-opslag op een... cassetterecorder=nostalgie

Eind jaren 80 was er een programma over computers op de toen nog BRT.
Een prof zei: eigenlijk moet je niet al te veel belang meer hechten aan een diskettelezer. Diskettes zullen vervangen worden door flashkaarten.
Maar... het heeft wel nog meer dan 10 jaar geduurd voor die echt de markt zijn gaan overspoelen.

Derk de Tweede
14 november 2007, 10:24
Welk spelletje zat er soms bij? 8-)
Iets met autoracen, ga zaterdag eens kijken naar een game wat beter bij haar past.
Vadertje pesten of zo? :-(

De Lange Wapper
14 november 2007, 10:29
Iets met autoracen, ga zaterdag eens kijken naar een game wat beter bij haar past.
Vadertje pesten of zo? :-(

Buzzz, sims, crash bandicoot?

Derk de Tweede
14 november 2007, 18:13
Buzzz, sims, crash bandicoot?

En is dat allemaal met ingebouwde micro-elektronica zoals Chriet Titulaer altijd zei?

http://img62.imageshack.us/img62/9862/philipstapedeckju4.jpg (http://imageshack.us)