PDA

View Full Version : WAARAAN MERK JE, DAT JE JE BUIK VOL HEBT VAN DE 21ste EEUW?


Recitator
29 november 2002, 21:59
WAARAAN MERK JE, DAT JE NU AL JE BUIK VOL HEBT VAN DE 21ste EEUW ?

1. Je probeert bij de microgolf-oven je paswoord in te drukken...
2. Je weet niet, dat je 'Solitaire' ook met echte kaarten kunt spelen.
3. Je hebt 15 verschillende telefoonnummers om jouw 3-persoonsgezin te bereiken.
4. De reden waarom je het kontakt met je vrienden verliest is, dat ze geen
e-mail-adres hebben...
5. Je weet niet meer, met welke postzegel je nu een standaardbrief frankeert.
6. Georganiseerd zijn betekent voor jou veelkleurige Post-It-notes te bezitten.
7. De meeste moppen die je kent, heb je in e-mails gelezen.
8. Als je 's avonds de telefoon opneemt, antwoord je met de firmanaam.
9. Wanneer je thuis telefoneert, druk je eerst de 0 om buiten te kunnen..
10. Je zit sedert 4 jaar achter hetzelfde bureau, van waar je al voor
3 verschillende bedrijven gewerkt hebt.
11. Je bedrijfslogo wordt eens om het jaar aan het Corporate Design aangepast.
12. Als je een film van 90 minuten op televisie wil bekijken, heb je 3 uur nodig door de vele onderbrekingen voor publiciteit.
13. Je zoekt vertwijfeld naar de knoppen 'CTRL, ALT en DELETE op je afstandsbediening, van zodra jouw televisie begint te ruisen door een storing.
14. Je visitekaartje is op de voorkant in het Nederlands en op de achterkant in het Engels of het Frans. De twee kanten onderscheiden zich enkel door (+32).
15. Je werkt van 08.00 uur tot 21.00 uur, waarvan de eerste 6 uur voor de belastingen...
16. Door de vele files in het verkeer, kon je met je wagen nog nooit de vierde of vijfde versnelling uitproberen.
17. Jouw ouders of kinderen beschrijven jou en jouw beroep met 'hij/zij doet iets met computers'.
18. Je herkent je kinderen dankzij de foto's op je bureau.
19. Je hebt deze lijst gelezen en voortdurend geknikt.
20. Je overweegt, aan wie je deze lijst per e-mail kunt doorsturen.

WAT EEN WERELD, NIET ?

Boadicea
21 augustus 2007, 19:58
Sorry, maar ik ben eens in het archief van deze draad gaan neuzen en heb deze gevonden. Herkent iemand zich daar in?

Lof der Zotheid
21 augustus 2007, 20:03
Sorry, maar ik ben eens in het archief van deze draad gaan neuzen en heb deze gevonden. Herkent iemand zich daar in?

Hij is er één vergeten: als ge dit als e-mail aan de collega naast u stuurt...

Boadicea
21 augustus 2007, 20:05
Of dat ge uw man/vrouw een virtuele kus geeft voor het slapengaan.

Ambiorix
21 augustus 2007, 20:16
Sorry, maar ik ben eens in het archief van deze draad gaan neuzen en heb deze gevonden. Herkent iemand zich daar in?
gelukkig niet:-D

Jazeker
21 augustus 2007, 20:21
21. Je moet ook thuis even nadenken of je nu een 0 of 9 moet toetsen vooraleer je een buitenlijn kan krijgen op je telefoon.

Boadicea
21 augustus 2007, 20:24
Heu, je kent je eigen handschrift niet meer, doordat je altijd een keyboard gebruikt.

berre
21 augustus 2007, 20:25
zielig de mensen die zich daar in herkennen. in feite moet dat wel confronterend zijn als je jezelf daarin herkent. opeens zo het besef van: "dit is nu mijn leven, ik doe vollop mee aan het apparaat dat mij vervreemd van het echte leven"

Boadicea
21 augustus 2007, 20:27
tja, ik zie dat de openingspost al 5 jaar oud is. Toen was er nog geen respons. Je ziet wet een half decennium met de populatie kan aanvangen.

Jazeker
21 augustus 2007, 20:41
zielig de mensen die zich daar in herkennen. in feite moet dat wel confronterend zijn als je jezelf daarin herkent. opeens zo het besef van: "dit is nu mijn leven, ik doe vollop mee aan het apparaat dat mij vervreemd van het echte leven"

Ik was altijd gebuisd voor "schoonschrift" in de lagere school dus ik vind het toetsenbord absoluut niet zielig hoor :-D. Nu kan ik iets typen zonder dat de manager (of vroeger leraar) me nul punten geeft omdat hij het niet kon lezen.

DaBlacky
21 augustus 2007, 20:43
21. Je moet ook thuis even nadenken of je nu een 0 of 9 moet toetsen vooraleer je een buitenlijn kan krijgen op je telefoon.

Is toch ongeveer hetzelfde als punt 9?

Vind ik beter: je wil op F3 drukken als je iets kwijt bent in huis (heb ik vaak aan de hand :oops: ).

Jazeker
21 augustus 2007, 20:44
tja, ik zie dat de openingspost al 5 jaar oud is. Toen was er nog geen respons. Je ziet wet een half decennium met de populatie kan aanvangen.

Ik had die al in 1998 als mail ontvangen op het werk. Oorspronkelijk titel ging dan ook over de nineties ;-)

Boadicea
22 augustus 2007, 15:35
Is toch ongeveer hetzelfde als punt 9?

Vind ik beter: je wil op F3 drukken als je iets kwijt bent in huis (heb ik vaak aan de hand :oops: ).

Ooch ... en ik wil altijd enteren, als ik iets wil doorvoeren. Zo heb ik eens een ei laten aanbakken.8O

illwill
22 augustus 2007, 16:26
WAARAAN MERK JE, DAT JE NU AL JE BUIK VOL HEBT VAN DE 21ste EEUW ?

1. Je probeert bij de microgolf-oven je paswoord in te drukken...
2. Je weet niet, dat je 'Solitaire' ook met echte kaarten kunt spelen.
3. Je hebt 15 verschillende telefoonnummers om jouw 3-persoonsgezin te bereiken.
4. De reden waarom je het kontakt met je vrienden verliest is, dat ze geen
e-mail-adres hebben...
5. Je weet niet meer, met welke postzegel je nu een standaardbrief frankeert.
6. Georganiseerd zijn betekent voor jou veelkleurige Post-It-notes te bezitten.
7. De meeste moppen die je kent, heb je in e-mails gelezen.
8. Als je 's avonds de telefoon opneemt, antwoord je met de firmanaam.
9. Wanneer je thuis telefoneert, druk je eerst de 0 om buiten te kunnen..
10. Je zit sedert 4 jaar achter hetzelfde bureau, van waar je al voor
3 verschillende bedrijven gewerkt hebt.
11. Je bedrijfslogo wordt eens om het jaar aan het Corporate Design aangepast.
12. Als je een film van 90 minuten op televisie wil bekijken, heb je 3 uur nodig door de vele onderbrekingen voor publiciteit.
13. Je zoekt vertwijfeld naar de knoppen 'CTRL, ALT en DELETE op je afstandsbediening, van zodra jouw televisie begint te ruisen door een storing.
14. Je visitekaartje is op de voorkant in het Nederlands en op de achterkant in het Engels of het Frans. De twee kanten onderscheiden zich enkel door (+32).
15. Je werkt van 08.00 uur tot 21.00 uur, waarvan de eerste 6 uur voor de belastingen...
16. Door de vele files in het verkeer, kon je met je wagen nog nooit de vierde of vijfde versnelling uitproberen.
17. Jouw ouders of kinderen beschrijven jou en jouw beroep met 'hij/zij doet iets met computers'.
18. Je herkent je kinderen dankzij de foto's op je bureau.
19. Je hebt deze lijst gelezen en voortdurend geknikt.
20. Je overweegt, aan wie je deze lijst per e-mail kunt doorsturen.

WAT EEN WERELD, NIET ?

Een goeie!! :lol: :lol: